HELSINGIN TAITETDENYÖ

KIINNOSTAAKO ? PELOTTAAKO YÖLLÄ LIIKKUMINEN? MIKÄ PARASTA?

47

540

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Ei kiinnosta.

Kävin kasarin lopulla taiteitten yössä tsadissa. Töitten jälkeen pikaisesti, seuraavana päivänä työpäivä. Kiertelin pari tuntia, join kaks kaljaa, sitten steisille hakeutumaan himbelaadiin.

Siihen asti meni hyvin.

Vaan steisillä kun käveleskelin junalle, vastaan tuli korsoosesta tulleen junan jengi. Mun takana joku kundi huusi "Mahtavat daisarit". Mä tietenkin aloin kiinnostuneena katteleen ympärilleni, että mitä, missä.

Nöo näin ne.. Yhdellä vastaan tulevalla mimmillä tosiaan oli hyvät daisarit. Kun mä satuin katsomaan sitä, se luuli, että huutaja olin mä ja iski mua sateenvarjolla päähän.

Verta vuotava reikä päässä. En mennyt junaan, menin tasille kyseleen serlaa ja kyytiä. Sain serlaa ja kuski suostui vemään mut himaan.

Aamulla kun heräsin, polttimo veressä ja valtava patti polttimossa, pää kipee jne. Piti sitten soittaa töihin, en pääse, polttimo kipee.

Että pitäkööt taideitensä yönsä. Taiteet kyllä kiinnostaa, korsoon mimmit ei.

Tarina on tosi.

=DW=

• Aluksi olikin "juoppojen yö". Nykyisin enemmän taidetta mukana.

• henrjii

kuulostaa ainakin pelottavalta

• ilmatar_

Kyllä kiinnostaisi monetkin eri taidealueet. Mutta, mutta, en jaksa enää väentungosta. Jalat on monen päivän metsissä tarpomisten jälkeen muussina jalkapohjia myöten. Ei voisi kuvitellakaan talsia mukulakiveyksillä pikkukengissä.
      En kyllä pelkää.

Aiotko itse mennä?

• HyvinKulkee

Mikset laittaisi kunnollisia pehmeäpohjaisia kenkiä tai varustaisi kenkiä pehmeillä joustavilla pohjallisilla. Niillä on hyvä kävellä. Minulla on sellaiet kaikissa kävelykengissä.

• ilmatar_
        HyvinKulkee kirjoitti:

Mikset laittaisi kunnollisia pehmeäpohjaisia kenkiä tai varustaisi kenkiä pehmeillä joustavilla pohjallisilla. Niillä on hyvä kävellä. Minulla on sellaiet kaikissa kävelykengissä.

Minulla on sellaiset tv:ssäkin mainostetut geelipohjalliset. Ei mitään hyötyä. Olisiko sinulla muita vinkkejä?
        Jalkapohjia olen itse hieronut ja palloa pyöritellyt jalkapohjilla. Metsät missä käyskentelen sieniä etsien ovat harjumaisia, joten jalat todellakin saavat työtä ylä- ja alamäissä.
        Otan vinkkejä vastaan muiltakin.

• Missäluonto

En pelkää, ei vain kiinnosta ei niin käytöstä poistetun pennin vertaa! Ja samoin kuin edelliselläkin kommentoijalla jalatkin ovat vähän "muussina" , hyvällä tavalla toki, eilisestä pitkästä hyvävauhtisesta kävelylenkistä ja tämän päiväisestä risukon raivaamisesta yms. ulkotöistä.
      Ei Helsingissä niitä mukulakivikatuja enää juuri taida olla, mutta masentavia asfalttisellaisetkin ovat, asfalttikatuja ja betoninharmaita kerrostaloja.

• MukulaKiviäLöytyy

Mukulakiviä käytetään katujen rakentamiseen kaiken aikaa, erituisesti kevytliikenneväylillä ja toreilla yms ja raitiokiskojen välissä.

• ilmatar_
        MukulaKiviäLöytyy kirjoitti:

Mukulakiviä käytetään katujen rakentamiseen kaiken aikaa, erituisesti kevytliikenneväylillä ja toreilla yms ja raitiokiskojen välissä.

Näin on. Senaatintorille johtavat pikkukadut sekä Kauppatoria ympäröivät väylät ovat mukulakiviä. Suomenlinna on aivan täynnään mukulakiviä, tosin en olisi sinne menossakaan taiteiden yönä. Mutta, mutta Annankatu jne.
        Sitten kun mä saavun stadiin joko jaloissani on "läskärit" tai jalkani ovat hyvin levänneet.

• En ole Helsingissä käynyt ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen, mutta jos asuisin siellä kävisin kyllä taidenäyttelyissä ja liikkuminen kaupungilla ei pelota, illallakaan. Tietenkään en menisi oikaisemaan jonkun huonosti valaistun puiston tai hautausmaan halki kello kaksi yöllä ilman vähintään kahta henkivartijaa.

• New-age

Olen käynyt silloin tällöin joissain tietyissä jutuissa: näyttelyissä, kirjakaupoissa,,Ryhmiksen harjoituksissa, ooppera-esityksissä ja sitten kerran senaatintorilla, missä oli sellainen kulkue erilaisia valtavia eläinhahmoja ja olin siinä uutisoidussa poistumisryysiksessä ja omien jalkojen kunnolla tai suunnalla ei ollut mitään virkaa. Pakokauhu. Ahdistus. Pelko, että jää jalkoihin.
        Massatilaisuudet ei houkuttele. Joukossa oli nimittäin sellaisia, jotka työnsivät väkijoukkoa. Huonosti organisoitu purku Hallituskadulla.

• Ateneum ja taiteet kiinnostavat. Samin olen käynyt Ordotoksien yö messussa.

• IhanaaOliJatkuuTänää

Paljon kiinnostavaa ohjelmaa ihan ilmaiseksi tarjolla. Kiitos ja hurraa.

• Olen yleensä käynyt. Nyt on pari päivää silmäleikkauksesta, joten joudun vain kuulemaan toisten kertomukset - hyvä näinkin.

• Ei kiinnosta, ei pelota, perunamuussi on parasta.

• Ei kiinnosta, Ei pelota, Pakkas-Talvi ja muut kylmät kelit.
      Silloin ei Stadissa bileitä pidetä.
      Tai ainakaan ei niihin kerry ihmis-laumoja.
      Omalla autollaankin saa ajella vapaammin.
      Melkein kuin viher-vassareitten fillareilla.
      -
      Valitettavasti Basso-kaiuttimet ovat saaneet kehittyä ihan liian vapaasti.
      Soittaisivat Viuluja, lähtisivät Lokitkin lipettiin.

H.

• Psykoterapeutitar

Jotenkin nuorempien juttu. Ei enää vanhan naisen! Yölläkin saa rauhassa kuljeskella, jos välttämättä haluaa.

• ilmatar_

Voi, kyllä mä ehkä piankin teen muuton aaltoillen takaisin stadiin. Sitten mä meen tsekkaamaan uuden vanhan Salven paistetut silakat muussilla.
        Joo, joo mä lähden stadiin :)
        Hope so jo tämän vuoden puolella.

• New-age

Sea Horsestapa

• ilmatar_
        New-age kirjoitti:

Sea Horsestapa

Sea Horsesta myöskin kyllä, mutta Salve on se must, merimieskapakka.
        Sinne sitten jatkoille, Sea Horseen meinaan.
        No joo, Juttutupaki käy jos siellä sattuu olemaan livebändi.

• ö-Öö
        ilmatar_ kirjoitti:

Voi, kyllä mä ehkä piankin teen muuton aaltoillen takaisin stadiin. Sitten mä meen tsekkaamaan uuden vanhan Salven paistetut silakat muussilla.
        Joo, joo mä lähden stadiin :)
        Hope so jo tämän vuoden puolella.

Zetor.

Siellä asiallinen pottumuussikin. Itellä Salvesta kehno kokemus, öljyssä paistetut silakat.

• henrjii

pyyntikiintiöt täynnä, silakoita ei ole tarjolla

• New-age
        ö-Öö kirjoitti:

Zetor.

Siellä asiallinen pottumuussikin. Itellä Salvesta kehno kokemus, öljyssä paistetut silakat.

Silakat pitää paistaa voissa rautapannulla. Sininen savu ja käry, mikä tarttuu kliffasti villaan on must. Mut must tuntuu, että kohta on silakkamarkkinat.

• ilmatar_
        ö-Öö kirjoitti:

Zetor.

Oi joi joi, oot saanut jonkun tuuraajan silakat Salvessa. Ei niitä rapsakoita kalanpyrstöjä saa tosiaankaan jos öljyssä paistaa. Ainakaan vanhassa Salvessa se "vanha" kokki, joka joka itse kunniakkaana tarjoili silakka-annoksen pöytään ei olisi koskaan paistanut öljyssä. En ole nyt vuosiin käynyt joten en voi valalle mennä.

• ilmatar_
        ö-Öö kirjoitti:

Zetor.

Tosta Zetorista, siellä sai poronkäristystä sillä mainitsemallasi asiallisella pottumuussilla. Se oli hyvää ja puolukat eivät olleet hillotut vaan kunnon puolukkasurvosta :)

• ilmatar_
        ilmatar_ kirjoitti:

Oi joi joi, oot saanut jonkun tuuraajan silakat Salvessa. Ei niitä rapsakoita kalanpyrstöjä saa tosiaankaan jos öljyssä paistaa. Ainakaan vanhassa Salvessa se "vanha" kokki, joka joka itse kunniakkaana tarjoili silakka-annoksen pöytään ei olisi koskaan paistanut öljyssä. En ole nyt vuosiin käynyt joten en voi valalle mennä.

Nyt syön sanani. Katsoin joutessani Salven ruokalistaa ja siinä pyöri video jossa silakoita paistettiin. Kauhalla laitettiin juoksevaa rasvaa. Saattaa hyvinkin olla öljyä. Tuskin voisulaakaan.
        Ehkä New-agen mainitsema Sea Horse onkin se paras.

Maailma muuttuu Eskoseni. Silakat on itse paistettava niin saa mieleisensä. Se haju vaan ei miellytä.

• ö-Öö

Mä katoin kans

Zetorissa nyt näkyi olevan muikkuja, liekö kehno silakkavuosi. Sikalan listalla oli silakat.

Nykyisin harvoin ulkona syömässä. Ei ole tsadin ravintolat oikein tuttuja. Viimeks kai Hard rock cafeessa hampurilainen. Ylihintainen oli, muuten kai ok. Net nämät pitseriat ja muut halpapaikat ei silleen edes kilpaile ruokaravintoloitten kanssa, vievät niiltä asiakkaita jonkin verran. Kasarin alussa pitsalla käyminen oli sen verran erikoista, että se tuntui silloin hienolta.

Kuitenkin hyvä, että suomen raflat on kansainvälistyneet. Luin muuten jostain, yks suomen ensimmäisistä einestuotteista ollut hampurilainen.

=DW=

• ilmatar_

Ei tule kyllä nykyisin ravintoloissa käytyä. Itse taisin viimeksi käydä H:gin Haraldissa. Riistaruokaa. Hyvää, mutta kallista.

"Viisi penniä" vielä noihin nostalgisiin kuppiloihin on liitettävä. Muistaakseni listalla oli "Tullinpuolin silakat".

Muikuista ei paistettaessa leiju ja tekstiileihin tarttuvaa samanlaista "tuoksua" kuin silakoista.

• Tullinpuomi
        ö-Öö kirjoitti:

Mä katoin kans

Zetorissa nyt näkyi olevan muikkuja, liekö kehno silakkavuosi. Sikalan listalla oli silakat.

Nykyisin harvoin ulkona syömässä. Ei ole tsadin ravintolat oikein tuttuja. Viimeks kai Hard rock cafeessa hampurilainen. Ylihintainen oli, muuten kai ok. Net nämät pitseriat ja muut halpapaikat ei silleen edes kilpaile ruokaravintoloitten kanssa, vievät niiltä asiakkaita jonkin verran. Kasarin alussa pitsalla käyminen oli sen verran erikoista, että se tuntui silloin hienolta.

Kuitenkin hyvä, että suomen raflat on kansainvälistyneet. Luin muuten jostain, yks suomen ensimmäisistä einestuotteista ollut hampurilainen.

=DW=

Soma näppäilyvirhe sinulle sattunut, tsadin ravintolat! Taitaa olla vähän vastaava sattumus ilmattarella, "Tullinpuolin silakat", heh.

• ilmatar_

Minulla oli kyllä näppisvirhe, mutta Ööö taitaa kirjoittaa aina stadin tsadina.

• mimmimum-..mi

Ilmatar ei sitten enää kylmennä ilmoja....tämä viilennys on jo vähän liikaa...
        Hyvää nimpparipäivää tulin toivottamaan....ilmattarelle...

• ilmatar_
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Ilmatar ei sitten enää kylmennä ilmoja....tämä viilennys on jo vähän liikaa...
        Hyvää nimpparipäivää tulin toivottamaan....ilmattarelle...

Kiitos mimmimummi :)
        En kylmennä. Vähän kestää, että saadaan lämpimämmän ilmat. No, ensiviikolla lämpenee. Lupaan.

• mimmimum-..mi

Tullut vähän vilukissaksi ....jotenkin huvitti kun koko kesän näin yhtä naista talvitakki päällä....oikein hupun reunassa karva...eilen näin tyylikkäällä naisella lyhyen toppatakin....mitähän jos tempaisisin kevyt toppatakin päälle....
        Voi kun vielä tosiaan lämpenisi....lämmin syyskuu..

• ilmatar_
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Tullut vähän vilukissaksi ....jotenkin huvitti kun koko kesän näin yhtä naista talvitakki päällä....oikein hupun reunassa karva...eilen näin tyylikkäällä naisella lyhyen toppatakin....mitähän jos tempaisisin kevyt toppatakin päälle....

Tein parin tunnin sieniretken. Aurinko alkoi paistaa ja ilma lämpeni. Oli pakko riisua päällimmäisiä vaatteita pois. Puolukoitakin löysin aurinkoiselta rinteeltä.

Aamut ovat tosi kylmiä ettei kevyttoppis ole yhtään liikaa. Villasukat jalassa minä tepsuttelen kesät talvet kotosalla.

Täytyy hiukan huilata ja mennä vielä ulkoilemaan jos tuo aurinko jaksaa paistaa.

• ö-Öö
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Vaatetuksesta.

Mä käytän kesälläkin toppatakkia tupakkitakkina. Kun kyse on eristämisestä. Jos eristää kylmyyttä vastaan, eristää kuumuuttakin vastaan. Ruumiinlämpö, se tärkeä. Jos yläosattomissa kuumuudessa, alkaa kehon lämpötila nousta välittömästi kuumassa auringossa. Tottatakki ihan hyvä keino välttää liikaa kuumumista. Pitemmän päälle se tietenkin alkaa varaamaan lämpöä, imee sitä itseensä ja sitä myöten säteilee sen vartaloon ja sitten on tosi hiki.

Kokeile toppaliiviä. En tiedä onko muotia, tahi missä myytävänä. Mutta se tasaa ruumiinlämpöä, eikä näytä arktiselta. Omituiselta ehkä :DDD

=DW=

• mimmimum-..mi

Se vaan vähän koominen näky katukuvassa kesällä tuo karvahupullinen takki.....kun nuoret naiset kulkee melkein alasti.... On minulla myöskin kevyt toppaliivi... sekin oli käytössä...ja ei yhtään liikaa...

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Pidän kumisaappaita takapihalla touhutessa, kun 10v. sitten siellä näin käärmeen .ä. Toppatakkia pidän ruusupuskia siistiessä - niin ei helposti piikit raavi
        Koiperhonen viettää kesät turkiksissa ja talvet uimapuvussa.

• En yleensä liiku apina-aluella, ehkä suomessa on tänään ei kuintenkaan pelkoa vain apinoilla on pelko ex mailla-- he näyttävät kuinka suuria he ovat. ----apinamaista--- kaikki tämä.

• Vanha.reagoi.heti.ihme

Taiteiden yö on mennyt, mutta minut yritettiin ryöstää pari pävää sitten. Ei saaneet pajon. Reppua ei kannata pitää selässä.

• ö-Öö

Totta.

Reppiu erittäinkin hyvä väline. Siinä vaan kaks kehnoa puolta kaupungissa.
        -Ihmeset jossain ruuhkajunassa väkiselläkin tönkkii repulla muita, kun ei ole silmiä nenässä.

Ja just toi turvattomuus. Reppua itsessään hankala pölliä, mutta sen voi avata ja pölliä kamaa sieltä.

Vaan niitä on ja tuleekin olemaan, muillakin kuin koululaisilla ja erämiehillä.

Noin mainiten, asunit tsadissa muutaman kymmenen vuotta. Kerran pöllittiin hyvä salkku. Sisältöäkin toki oli, mutta enenpi tympis hyvän salkun menettäminen.

Noin muuten mennyt ok, tosin, olen aika varovainen.

=DW=

• ilmatar_

Hyvä etteivät saaneet saalista.
        Minulla on myös kerran avattu reppu. Mitään ei viety, kun siellä on vaan hikiset jumppakamat. En olisi itse edes huomannut, mutta eräs nuori ohikulkija huomautti siitä minulle. Tiedä vaikka olisi ollut tekijä.
        Etupuolelle reppu käännettävä jos ei maha ole esteenä.

• ilmatar_

Katselin äsken Alfa-tv:stä Suomi-messua. Jenni Haukio puhui kauniisti ja oli kaunis. Sateenkaari oli Tuomiokirkkoa vastapäätä. Aurinko länteen laskussaan.

• Näköjään tässä naapuristossa asunut puoli vuotta yksi Europolin eniten etsityimpiä (suomalainen) rikollisia, vaarallinen ja aseistautunut kuulemma. Eilen kutiteltu asunnostaan ulos suurin poliisivoimin.
      En muista nähneeni miestä liikkummassa tässä kylällä, en yöllä enkä päivällä, mutta huono kasvomuisti minulla on tunnetustikin ja Audeillahan hän on ajellut ...

• Ruotsissa pidätetty etsintäkuulutettu murhamies eilen. Taksityössä niistä oli vaaraa, kun suomessa ei taksissa ole edes turvalasia niin kuin Briteissä-

• arvo.e kirjoitti:

Ruotsissa pidätetty etsintäkuulutettu murhamies eilen. Taksityössä niistä oli vaaraa, kun suomessa ei taksissa ole edes turvalasia niin kuin Briteissä-

Sama mies justiinsa, joka on asunut puoli vuotta ihan tässä naapuristossani tappamatta ja paloittelematta ketään.
        Mitä olen lehdistä lukenut, niin eikö hän sen murhatuomionsa ole jo lusinut aikaa sitten ja nyt häntä etsittiin, koska ei saapunut paikalle muista rötöksistä, kavalluksista, autovarkauksista ja sellaista tuomittuna.
        Ruotsin lehdissä isoin otsikoin "Finske styckmördaren ..." Ihan saa sellaisen käsityksen aluksi, että hän on jonkunlainen vaarallinen massamurhaaja, joka paloittelee uhrinsa.

• Tellukka kirjoitti:

Sama mies justiinsa, joka on asunut puoli vuotta ihan tässä naapuristossani tappamatta ja paloittelematta ketään.
        Mitä olen lehdistä lukenut, niin eikö hän sen murhatuomionsa ole jo lusinut aikaa sitten ja nyt häntä etsittiin, koska ei saapunut paikalle muista rötöksistä, kavalluksista, autovarkauksista ja sellaista tuomittuna.
        Ruotsin lehdissä isoin otsikoin "Finske styckmördaren ..." Ihan saa sellaisen käsityksen aluksi, että hän on jonkunlainen vaarallinen massamurhaaja, joka paloittelee uhrinsa.

Ymmärtääkseni sama konna oli käynyt Virossakin tihutöissä.

• arvo.e kirjoitti:

Ymmärtääkseni sama konna oli käynyt Virossakin tihutöissä.

Siellä eikö hän sen liikekumppaninsa juuri ollut murhannutkin joskus parikymppisenä ollessaan "itsepuolustuksena".

Nyt hän sitten täällä johti liiketoimintaansa netin kautta. Omat työläiset hänellä, jotka hoitelivat kenttätyön (arvoautojen varastelun ja maasta pois toimittamisen).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2375
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1592
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      65
      1271
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      202
      1186
    5. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1136
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      105
      1053
    7. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      970
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      928
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      923
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      913
    Aihe