kaatuukin sitten koko painollaan kerralla ja perusteellisesti?
On ihmisiä jotka reagoi heti ja kaatuu hetkeksi ja ihmisiä jotka reagoi niukasti ja jatkaa eteenpäin vaikka sielussa kirvelee. Vetää päiviä vaan läpi kovalla sinnikkyydellä veren maku suussa kuukausiakin kunnes tulee se stoppi. Yhtäkkiä kaikki voimavarat on kulutettu loppuun sinnikkäällä eteenpäin puskemisella ja yksi vähäpätöinen asia viimeisenä niittinä niskassa olevan "kuorman" päälle viimeisenä saa koko ihmisen luhistuun. Tahdonvoimakaan ei enää hinaa ihmistä eteenpäin.
Kun viimeisillä voimillaan lopulta itsensä lääkäriin raahaa, sieltä tulee lohduton tuomio ja paperilappua käteen, jossa työkyvyttömyysaika lohduttoman pitkä. Kun sinnikäs ihminen kaatuu se kaatuu kunnolla ja pitkäaikaisesti. Työkyvyttömyysajat mittavia.
Itse tänään katselin sellaista paperia lääkärin työpöydällä. Katselin nimeäni, sosiaaliturvatunnustani, diagnoosia ja sitten työkyvyttömyysaikaa ja en enää pystynyt pidäteleen itkua. Murruin faktan edessä
sinnikkyys, tunnollisuus ei kannata. Löysäilijät ja laiskottelijat selviää vähemmällä kun taas sinnikkäät ja ahkerat korjaavat sitten pitkän työkyvyttömyysaika lottovoiton.
Miksi sinnikkäät ihmiset "kaatuessaan"
14
348
Vastaukset
- tulevaisuudelleniteen
Mulla on käynyt juuri noin mietin että mitä nyt
- työterveystaijotain
Tarviin ehkä ulkopuolisen neuvoja
- puukaatuuu
Eteenpäin vie kivikkoinenkin tie. Pakko oppia vaan tekeen itse vähemmän ja lykätä muille enemmän hommaa ja olla itsekkäämpi.
- puukaatuuu
työterveystaijotain kirjoitti:
Tarviin ehkä ulkopuolisen neuvoja
Ehkä sekin että ottaisi ajoissa sitä sairaslomaa muutaman päivän vaikka työnantaja sanoisi mitä. Parempi sekin kuin se että kerralla rysähtää sitten järjettömän pitkä pätkä sitä sairauslomaa.
Kyllähän ns. työmyyrän harteille helposti heitetään kohtuuttomankin suuria määriä hommia niitä omiakin ja itse otetaan löysemmin jos huomataan että se tunnollisesti tekee. Pitäää osata ehkä rajata paremmin sitä miten paljon tekee ja missä kulkee omat jaksamisen rajat - ajankohtaistakohta
puukaatuuu kirjoitti:
Ehkä sekin että ottaisi ajoissa sitä sairaslomaa muutaman päivän vaikka työnantaja sanoisi mitä. Parempi sekin kuin se että kerralla rysähtää sitten järjettömän pitkä pätkä sitä sairauslomaa.
Kyllähän ns. työmyyrän harteille helposti heitetään kohtuuttomankin suuria määriä hommia niitä omiakin ja itse otetaan löysemmin jos huomataan että se tunnollisesti tekee. Pitäää osata ehkä rajata paremmin sitä miten paljon tekee ja missä kulkee omat jaksamisen rajatOlet oikeassa en päästä niin pahaksi voi olla että haen lyhyen saiken jossain vaiheessa ettei mene työkyky kokonaan yksinmuuttaminen ehkä
- puukaatuuu
ajankohtaistakohta kirjoitti:
Olet oikeassa en päästä niin pahaksi voi olla että haen lyhyen saiken jossain vaiheessa ettei mene työkyky kokonaan yksinmuuttaminen ehkä
riippuu onko kotonas huono olla, jonkun ilkeän ihmisen tai tilanteen takia.
Minulta lääkäri kysyi tänään huolestuneena että asunko yksin ja kun nyökkäsin se kysyi kannattaiskohan minun nyt olla yksistään...naurahdin sille että olen iso tyttö jo. Pärjään kyllä...
Yksin oleminen ei aina tee hyvää ja se oli lääkärin huolen takana oleva ajatus..
Jokainen meistä on erilainen, ja jokainen kokee siksi asiat erilailla.
Toiselle voi olla tiukka ei, se mikä katkaisee kamelin selän, kun taas toinen kohauttaa olkapäitään ja jatkaa matkaa eteenpäin, välittämättä siitä että tuli torjutuksi.- puukaatuuu
Minulla se oli kuolema joka katkaisi sen kamelin selän...
puukaatuuu kirjoitti:
Minulla se oli kuolema joka katkaisi sen kamelin selän...
Saman kokenut, joskus kauan sitten. Se oli kokemus jota en halua koskaan enää kokea. Jäädä yksin, kaikkien yhteisten suunnitelmien ympäröimään maailmaan, varmuudella tietäen ettei niistä enää mikään voi toteutua.
- voimahalitsinne
Koska sinnikkäät kuluttavat itsensä loppuun, eivätkä myönnä olevansa väsyneitä.
Kaatuessa ei sitten ehkä olekaan voimia "reisissä".
Ja voimaantuminen kestää
nim.merk.
nouseminen kestää ja
mietin just, että jos nyt katoaisin elävien kirjoista, niin kaipaisinko mitään?
Ainoa kaunis asia on aurinko ja sen valo
ja missä sitäkään enää näkee
Kuule ap: huili rauhassa, katso vaikka yksi Shrek -leffa, äläkä tunne huonoa omaatuntoa
siitä, että vain olet - edes sen hetken.- toisiamme
Voimahalit sullekin oli kivaa kun pidettiin yhdessä ikävää täällä palstalla tuntui että surut puolittui vaikka ei nähty
- mihinkään
Mulla oli alkuviikolla sama tunne koska tiedän että minua ei ehkä tarvita
- Mielipide_1
mihinkään kirjoitti:
Mulla oli alkuviikolla sama tunne koska tiedän että minua ei ehkä tarvita
Joskus voi olla tilanne, ettei tarvitakaan, mutta mitä siitä? Tulevaisuudessa voit olla monillekin ihmisille korvaamaton, et tiedä sitä. Enkä usko että ihmisen arvo tai elämän oikeutus määritellään tuota kautta. Monet ihmiset, joita arvostetaan niinkin typerästä syystä pohjimmiltaan kuin materian ja rahan kahmimisen halusta, eivät oikeasti ole pitkällä tähtäimellä kenellekään tai millekään hyväksi, jos ajattelee laajemmalla katsannolla että he todennäköisesti kuluttavat tätä palloa aivan yli tarpeensa useat ihmiset heidän vanavedessään samoin.
- Samaamiettinyt
Noinhan se menee :(
Kovasti tsemppiä sinne! 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448821
- 785352
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383854Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543242Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403060
- 412256
- 331808
- 2091737