hoitotuki ei kaikille

ottaatääpäähän

Mä ja mun kaveri ollaan samanikäisiä. Asuttiinn samassa kuntoutuskodissa ja saatiin molemmat saman verran hoitotukea.sitten hän muutti omilleen ja mä muutin omilleen ja hän on sen 13 vuotta saanut edelleen sitä hoitotukea ja multa lopetettiin se hoitotuki yli 10 vuotta sitten.ihan yhtä avuttomia tai pärjääviä ollaan lain edessä ei pitäis olla mitään eroa. voi olla että hän on hakemukseen maininnut että tarvitsee apua kaikenmaailman lappusten täyttöön.josse siit kiinni on ni kyl mäki oisin sinne kirjottanut et tarvin niin pal apuu kaikkeen.no hän saa nyt sit about 600 euroa vuodessa enemmän rahaa kun ei osaa itse täyttää asumistukitarkastusta ja mä pärjään ilman sitä rahaa???? ei vaan tunnu reilulta.

6

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelan asiantuntijalääkäri ei myönnä tai hylkää hoitotukea, vaan päätöksen tekee Kelan ratkaisuoikeudet saanut muu toimihenkilö lääkärilausunnon C:n mukaan, jossa kohdassa 9 johtopäätökset ilmoitettu avun-, ohjauksen- ja valvonnan määrä.
      - viikottain (oikeuttaa perustukeen)
      - päivittäin (oikeuttaa korotettuun hoitotukeen)
      - yhtämittaisesti (oikeuttaa ylimpään hoitotukeen).

      Lääkärillä todistajana on lainsäädännössä erityinen asema (laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä 23§). Tämän perusta on yleinen luottamus lääkäriin puolueettomana asiantuntijana. Määrämuotoinen eli kunnian ja omantunnon kautta vakuutettu lääkärinlausunto voi korvata valaehtoisen todistamisen oikeudessa tai viranomaismenettelyssä.
      Lääkärintodistus C:stä kannattaa aina pitää vähintään kopio itsellään.

    • 123-321

      Minä kumosin isää koskevan korotetun kielteisen hoitototikipäätöksen. Kelan mukaa kun hän oli hyvässä kunnossa! Miten seinästä keuhkovammainen voi liikuntakyyttömänä olla "hyvässä kunnossa"

      Kelan toiminta ei ei ole aukotonta. Ne eivät sevlissäkään tapauksissa halua maksaam mitää.

      Kun lähetin muutoksenhaussa terästetyt dokumentit valokuvineen, niin kela pyörsi aikaisemmat päätöksensä ja korotettu hoitotuki tuli!

      • Menettelytapavirhe.


      • Tylya

        Miksi vakuutuslääkäri arvioi tapaukseni näkemättä minua?

        Terveydenhuollolla ja sosiaalivakuutuksella on työnjako. Terveydenhuolto tutkii ja hoitaa sinua ja toimittaa sinua koskevat lääketieteelliset tiedot vakuutuslaitoksille. Vakuutuslaitoksen tehtävänä on selvittää oikeutesi saada etuutta tai korvausta.

        Vakuutuslääkäri ei tapaa sinua, koska hän arvioi etuuden tai korvauksen myöntämisen edellytyksiä terveydenhuollon toimittamien tietojen pohjalta. Vakuutuslaitoksen päätöksenteon lähtökohtana on, että terveydenhuolto toimittaa vakuutuslääkärille riittävät tiedot terveydentilastasi. Jos laitoksella ei ole riittäviä tietoja, se pyytää sinulta tai terveydenhuollolta lisäselvityksiä.

        Jos lääkärintodistuksessa on avun-, ohjauksen- ja valvonnantarpeeksi ilmoitettu viikoittain, oikeuttaa se perustukeen, mutta jos päivittäin, oikeuttaa korotettuun hoitotukeen ja yhtämittaisesti, oikeuttaa se ylimpään hoitotukeen. Jos Kela tekee toisin, on syytä mennä suoraan Hovioikeuteen mm. virkavallan väärinkäytöksistä.


    • 123-321

      Siis seinästä happea ottaen kotonaan.

    • 123-321

      Tämä oli välttämätön tuki kunnan vaikeavammaispalveluiden järjestämiselle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe