hoitotuki ei kaikille

ottaatääpäähän

Mä ja mun kaveri ollaan samanikäisiä. Asuttiinn samassa kuntoutuskodissa ja saatiin molemmat saman verran hoitotukea.sitten hän muutti omilleen ja mä muutin omilleen ja hän on sen 13 vuotta saanut edelleen sitä hoitotukea ja multa lopetettiin se hoitotuki yli 10 vuotta sitten.ihan yhtä avuttomia tai pärjääviä ollaan lain edessä ei pitäis olla mitään eroa. voi olla että hän on hakemukseen maininnut että tarvitsee apua kaikenmaailman lappusten täyttöön.josse siit kiinni on ni kyl mäki oisin sinne kirjottanut et tarvin niin pal apuu kaikkeen.no hän saa nyt sit about 600 euroa vuodessa enemmän rahaa kun ei osaa itse täyttää asumistukitarkastusta ja mä pärjään ilman sitä rahaa???? ei vaan tunnu reilulta.

6

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelan asiantuntijalääkäri ei myönnä tai hylkää hoitotukea, vaan päätöksen tekee Kelan ratkaisuoikeudet saanut muu toimihenkilö lääkärilausunnon C:n mukaan, jossa kohdassa 9 johtopäätökset ilmoitettu avun-, ohjauksen- ja valvonnan määrä.
      - viikottain (oikeuttaa perustukeen)
      - päivittäin (oikeuttaa korotettuun hoitotukeen)
      - yhtämittaisesti (oikeuttaa ylimpään hoitotukeen).

Lääkärillä todistajana on lainsäädännössä erityinen asema (laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä 23§). Tämän perusta on yleinen luottamus lääkäriin puolueettomana asiantuntijana. Määrämuotoinen eli kunnian ja omantunnon kautta vakuutettu lääkärinlausunto voi korvata valaehtoisen todistamisen oikeudessa tai viranomaismenettelyssä.
      Lääkärintodistus C:stä kannattaa aina pitää vähintään kopio itsellään.

• 123-321

Minä kumosin isää koskevan korotetun kielteisen hoitototikipäätöksen. Kelan mukaa kun hän oli hyvässä kunnossa! Miten seinästä keuhkovammainen voi liikuntakyyttömänä olla "hyvässä kunnossa"

Kelan toiminta ei ei ole aukotonta. Ne eivät sevlissäkään tapauksissa halua maksaam mitää.

Kun lähetin muutoksenhaussa terästetyt dokumentit valokuvineen, niin kela pyörsi aikaisemmat päätöksensä ja korotettu hoitotuki tuli!

• Menettelytapavirhe.

• Tylya

Miksi vakuutuslääkäri arvioi tapaukseni näkemättä minua?

Terveydenhuollolla ja sosiaalivakuutuksella on työnjako. Terveydenhuolto tutkii ja hoitaa sinua ja toimittaa sinua koskevat lääketieteelliset tiedot vakuutuslaitoksille. Vakuutuslaitoksen tehtävänä on selvittää oikeutesi saada etuutta tai korvausta.

Vakuutuslääkäri ei tapaa sinua, koska hän arvioi etuuden tai korvauksen myöntämisen edellytyksiä terveydenhuollon toimittamien tietojen pohjalta. Vakuutuslaitoksen päätöksenteon lähtökohtana on, että terveydenhuolto toimittaa vakuutuslääkärille riittävät tiedot terveydentilastasi. Jos laitoksella ei ole riittäviä tietoja, se pyytää sinulta tai terveydenhuollolta lisäselvityksiä.

Jos lääkärintodistuksessa on avun-, ohjauksen- ja valvonnantarpeeksi ilmoitettu viikoittain, oikeuttaa se perustukeen, mutta jos päivittäin, oikeuttaa korotettuun hoitotukeen ja yhtämittaisesti, oikeuttaa se ylimpään hoitotukeen. Jos Kela tekee toisin, on syytä mennä suoraan Hovioikeuteen mm. virkavallan väärinkäytöksistä.

• 123-321

Siis seinästä happea ottaen kotonaan.

• 123-321

Tämä oli välttämätön tuki kunnan vaikeavammaispalveluiden järjestämiselle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      67
      7319
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      70
      7133
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      150
      5773
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      53
      4748
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4119
    6. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3780
    7. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3397
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3328
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      80
      2823
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      187
      2350
    Aihe