Oletko vapaamuurari tai tunnetko

Salaseura_

ketään sellaista? Iltasanomissa juttua. Miksenkähän saa niitä videoita kuulumaan kun kiinnostaisi kuunnella vapaamuurareiden salaisia rituaaleja? Joku oli kirpparilta löytänyt kasetteja.
Onko nuo videot käsitelty jotenkin ettei kuulu?:/ Vai saako joku palstalainen kuulumaan?

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000584637.html

27

1574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Toi oli julkaistu yli kymmenen vuotta sitten.

Sinällään aloituksen aihe ok.

En ole rappari. Enkä tosin kyllä alkaisikaan, jos kysyttäisiin.

Tunnen erittäin suurellalla todennnäköisyydella kai muutaman. HAnkalahan se on sanoa, koska ´veli" ei toista paljasta jne.

Noista nauhoista olin lukenut ennenkin jostain, en muista tarkemmin. Nyt on tolla järjestöllä menossa jotkin vuosijuhlansa, liekö ollut Jyväskylässä, siellä avataan pikkasen juttuja. Sinne luemma pääsymaksu. On ne pikkasen avautuneet muussakin mediassa just nyt. Mediaiaa. Mutta jo pitemmän ajan takaa oli iso juttu, kun joku lehti oli saanut käsiinsä rapparien jäsenluetteon osia. Mä luin juu sen jutun silloin, en muista nimiä.

Omanlaisensa uskisjengiä, kuin isis, lestaatit, leijonat, rotaryt jne. Tosin, Veljillä pitempi historia, ristiretkien ajoista.

Mulla muutesä kirja rapparien symboliikasta. olen katellut sen joskus, sellaista peruskristillistähän se muistaakseni oli.

En tajua, tää kai hellaripalsta, miks joku buustaa vanhaa rapparikamaa nyt, rapparien pr-toimistoko?

Ai niin kysymykseen. Eip kuulu, jokin, mikälie ikivanha formaatti, uudempia ihan varmaan on, jos jotain kiinnostaa, esikööt ite.

=DW=

• Monessa.jo.mukana

Lions-järjestööön olen kuulunut 10 vuotta ja vieläkin teen joitakin tempauksia joskus heidän kanssaan. Lahjoittavat kouluille stipendejä, vanhuksille tietokoneita ym. hyvää. En vain jaksanut enää maksaa jäsenmaksua. Nyt on pyydetty Oddfellows:iin. En ole vielä päättänyt. Ei ihan halpaa lystiä ole sekään. En tiedä riittääkö motiivi.

• Ei tyhjätaskun eikä ylinuukan kannata moisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin...

Tunsin aikoinaan yhden vapaamuurarin, oli kunnioitusta herättävä tyyppi. Lisäksi esimieheni ylemmissä portaissa, nyt jo manan majoilla. Vapaamuurarien ideologiaa en tunne - eikä suuremmin kiinnostakaan.

• Joo, ei Lionsit ole mikään uskonnollinen salaseura niinkuin vapaamurarit.
        Ihan avointa toimintaa.
        Pikkuveljeni on ollut niissä aktiivisesti mukana kauan ja tekevät paljon kaikenlaista vapaaehtoisavustusta, avustavat vanhoja ja heikkoja lumenluonnissa, polttopuitten hankinnassa ...

• maissiiii

Totta, vapaamuurarit kokoontuvat juuri täällä keski-suomessa tänä viikonloppuna.

Tiedän oman paikkakunnan vapaamuurareita, julkisuudessa ehkä ilkeyttään joku aina aukoo niitä listoja mediassa.
      Tunnen heistä muutamia, erittäin mukavia ja viehättäviä ihmisiä.
      Mutta sen olen ajatellut, etten ainakaa käräjöimään näitten hyväveli-järkestön jäsenten kanssa ala, aina löytyy toinen hyvä veli, joka pelastaa kaverin. Musta voi vaikka muuttua valkoiseksi.

• Ehkäpä on hyvä muistuttaa kansaamme että Vapaa-muurari-liike on vanha.
      Se on vanha siksi että se on aina ollut tarpeellinen.
      Ihmiset muuttuvat.
      Puolueet muuttuvat.
      Hallitukset muuttuvat.
      Maat muuttuvat.
      Maailmat muuttuvat.
      -
      Siksi täytyy olla jotain, joka estää kaiken muuttuvan typerysten typeryyksien harhaan.
      Todettiin että pelkästään Katolinen kirkko ei riitä.
      Voimalla on aina vasta-voima.
      Ja vasta-voiman on aina viisainta olla viisas.

H.

• ON_SYYTÄ_HUOLEEN

Vapaamuurarit on hyväveliverkosto,
      niitten tärkein tehtävä on omistaa yksin valtion omaisuus,
      ja tehdä työkansasta pienipalkkaista onrjatyövoimaa,
      ne on keskittyneet alakoulusta asti syrjäyttämään määrätietoisesti osa lapsista
      ikuiseen köyhyyteen ja tiedonpuutteeseen
      jotta niistä ei ikinnä tulisi kansalaisia jotka osaisivat alkaa vaatimaan omia oikeuksiaan,
      tämä tieto oli kerran päässy vahingossa julkisuuteen, eri sanoilla kuitenki,

VARO SUOMI VAPAAMUURAREITA,
      politikkojen on syytä tehdä siitä organisaatiosta rikosllisjärjestö
      samoin kuin moottoripyörä jengistäki ontehty,
      vapaamuurari järjestö on maailman vaarallisen järjestö yhteiskunnassamme,
      sen tehtävänä on syrjäyttää kaikki muut, ja omistaa yksin koko kansakuntamme omaisuus,

• "ON_SYYTÄ_HUOLEEN"

Kuten ylenpänä kerroin.
        Katolisen kirkon, Paaveineen ja Vapaa-Muurarien tehtävänä on pitää huolta ihmisyyden säilymisestä idiotismin pyörteissä.

H.

• sammakko-se-loikki-
        hunksz kirjoitti:

"ON_SYYTÄ_HUOLEEN"

Kuten ylenpänä kerroin.
        Katolisen kirkon, Paaveineen ja Vapaa-Muurarien tehtävänä on pitää huolta ihmisyyden säilymisestä idiotismin pyörteissä.

H.

Älä valentele,
        vapaamuurarit on hyväveliverkosto
        siis suomen vaarallisin toistaiseksi laillinen vaarallisin rikollisjärjestö,
        niitten tradegia on = sulle mulle miljaardien jako systeemi,
        työkansa maksaa viulut
        pieninä palkkoina, verot maksetaan tunnollisesti,
        ja aina saatavana orjatyövoimana,

kun taas nämä miljaardien kähmijät ovat verosuunittelijoita,
        ne ei maksa veroja,
        eivätkä hyödynnä suomesta kähmityillä miljaardeillaan suomen taloutta,
        ei työllisyyttä,
        eikä mitään mikä oikeesti kehittäisi koko kansan hyvinvointia,
        eivätkä missää tapauksessa poista köyhyyttä suomen kansalta,
        joten ehdotus on: vapaamuurarit ja hyväveliverkostot on tehtävä rikollisjärjestöiksi, jotta suomen kansan syrjintä, köyhdyttäminen saadaan kuriin,

• sammakko-se-loikki- kirjoitti:

Älä valentele,
        vapaamuurarit on hyväveliverkosto
        siis suomen vaarallisin toistaiseksi laillinen vaarallisin rikollisjärjestö,
        niitten tradegia on = sulle mulle miljaardien jako systeemi,
        työkansa maksaa viulut
        pieninä palkkoina, verot maksetaan tunnollisesti,
        ja aina saatavana orjatyövoimana,

kun taas nämä miljaardien kähmijät ovat verosuunittelijoita,
        ne ei maksa veroja,
        eivätkä hyödynnä suomesta kähmityillä miljaardeillaan suomen taloutta,
        ei työllisyyttä,
        eikä mitään mikä oikeesti kehittäisi koko kansan hyvinvointia,
        eivätkä missää tapauksessa poista köyhyyttä suomen kansalta,
        joten ehdotus on: vapaamuurarit ja hyväveliverkostot on tehtävä rikollisjärjestöiksi, jotta suomen kansan syrjintä, köyhdyttäminen saadaan kuriin,

"sammakko-se-loikki-"

Vaikka noinkin.
        Muista kuitenkin että sinunkin veden-paisumuksesi jälkeen jää jotain muuta kuin sinä.
        Ja niin on hyvä.
        Sanoo Siirakki.

H.

• New-age

Umberto Econ Faucoultin heiluri on mielenkiintoinen... ruusuritarit?
        En osaa muurata, tehdä hiekkakakkuja vain...
        Ruttopuistossa on jokin paasi, Heidän.....
        Mitens hyvävelisysteemi pelittää eri puolueiden välillä? Mitä on puolueuskollisuus - pöpinää?
        Kumpi suhde on vahvempi?

• piilotiede

AMORC oppilas. Kopioitu vapaamuurariudesta mutta enemmän kristillis-mystinen.

• Näkyy olevan just sellainen jälleensyntyvien itsensä kehittäjien kerho, örrrk:

"Frimureri är den verksamhet som under detta namn bedrivs av ordenssällskap som vill verka för medlemmarnas personliga utveckling till bättre människor. Detta åstadkoms med hjälp av ritualer och upplevelser vid vilka man med hjälp av ett färgrikt bildspråk och med, i vissa system, religiösa referenser bibringas råd och kunskap om hur man bör leva sitt liv."

• lacucaracha

Tunnen monta vapaamuuraria, mutta en ole kiinnostunut heidän menoistaan. Tyypillinen "poikien oma juttu", jonka varsinainen tarkoitus ei ole mystisyys vaan kylmästi rahan teko yhteyksiä luomalla ja kaveria pulassa auttamalla. Niistä piireistä moni rahakas ura on saanut alkunsa ja luultavasti myös jokunen päättynyt surkiasti. Nuo asiat voisi hoitaa päivänvalossakin ja ihan julkisesti, mutta pukeutuminen ja salaiset menot ovat paljon jännempiä - kai.

• lannenvapaamuurari

olen vapaamuurari,,koulutettu muuraukseen tampereen koulutuskeskuksessa..6kk kurssi..ja laatoitukset paalle..tosin kauhani on vapaalla ollut monta vuotta,,enka muurauksella ole leipaani tienannut..mutta opin sen verran,etta vapaasti tein kotona muurausia-laatoituksia tarvittaessa.
      tuskimpa selkani olisi kunnossa jos olisin tuolla leipani muurannut...mutta ei oppi ojaan kaada..

• haeniitahyviapuoliakin

niinja taalla nuo vapaamuurarit taalla tekee hyvia toita,,niinkuin syopasairaitten ilmasta ajoa kaupunkeihin,jossa sairastavat saavat syopahoitoa,,,kun monissa pikkukaupungeissa ei ole hoitomahdollisuutta..etta kannattaa huomata tollaiset asiatkin,eika vaan haukkua heti..

• No tarvitseeko sellaiseen toimintaan olla jotain salaisia rituaaleja?

• hyvävaipahaveli

Kaikenlaisia juttuja on, osa totta, osa huuhaata.
        Mutta, jos rappari tietää rappariveljen syyllistyneen vaikka kuinka pahaan rikokseen, rappari ei veljeä käräytä, eikä todista oikeudessa veljeä vastaan.

• muurarivapaalla

juu sillon 80luvulla tarvi kayda siella kurssikeskuksessa 6kk..siina sita rituaalia kerrakseen,,ja maksoihan valtio siita vahasen,,ei kylla rikastumisen pelkoa ollut

• Tunnenpa useitakin, ollut myös kollegoina. Eivät juuri puhu siitä.
      Sopii miehille, jotka rakastavat riittejä ja naamioleikkejä.

• Valepukkiälykkö

Minä olen tuntenut useitakin muurareita, koska itsekin tehnyt alan töitä. Monet reippaasti juoppoja, jota itse en ole.

Joku muurari (ehkä juoppo) nostelee näitä vanhoja avauksia hengenpitimekseen.

• valepukkivalkoparta

tunnetko salaisuuden jolloinka hormi alkaa vetämään..kun pullo loytyy?

• ennakkoluulotetoo

Kaksi mummoa jutteli keskenään ja toinen kysyi: "Mitä sinun kahdesta pojastasi on tullut ?"

Tällöin toinen mummo vastasi: " Toinen poikani on muurari, niin ja juoppohan se on se toinenkin".

• Roiskerappari

Isa jutteli aikamies poijjaalleen..poikani,jollei sinusta mihinkaan muuhun ole,,niin ala vaikka muurariksi..

• Leijonan_tassu

Katso ja tutki netistä mitä yhteyksiä on Jehovan Todistajilla ja Vapaamuurareilla .

Ja ei ne muutkaan ""uskonnolliset lahko" sitä kerhoa välttele. kuten huomaat tuostakin videosta

Vapaamuurarien käsimerkkejä: "Leijonan tassu"

https://www.youtube.com/watch?v=I5kUrOGLfE4

• kaveritvapaamuurareita

Tunnen aika monta vapaamuuraria, mutta en ole itse vapaamuurari, kun ei ole niin kiinnostanut. Varmaan olisin päässyt mukaankin, kun luulisin riittävästi suosittelijoita löytyvän. En ole myöskään Lions tai Rotary porukoissa, vaikka niihinkin on joskus kosiskeltu. Olen vain pakolliset, kuten jako- ja osakaskunnat, osuuskunnat, taloyhtiö ja tiekunnat yms. omistukseen liittyvät, sekä muutamissa yhdistyksissä moottoripyöriin liittyen.
      Eipä nuo kaverini, jotka noissa vapaamuurareissa ovat, ole sen kummempia ihmisiä, kuin muutkaan. Syömässä ja paskalla täytyy heidänkin säännöllisesti käydä. Eipä olla koskaan edes asiasta juteltu heidän kanssaan. Joten en ole pitänyt mitenkään ihmeellisenä asiana koko vapaamuurariutta.

• niinnevenäjällä

eli et tiedä mitä he "vapaa-ajallaan" tekevät!!!!! että sillee "pojat on poikii" ja pappi viellä..... tsiisys miten sairasta porukkaa.............

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2468
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1868
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1776
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      81
      1308
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1228
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1178
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1068
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1050
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      904
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      882
    Aihe