ainakin maalla missä

ainaainaaina

tehdään työtä, on naurettavaa ja en ymmärrä, kun keskellä arkipäivää pelataan golfia. Koko gof on naurettavaa ajankulua, ajanhaaskausta.

62

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin se on naurettavaa jos on maanviljelijä ja heittää työnsä tekemättä pelatakseen golfia.

• Täytynee vain toivoa että heillä on varaa pelaamiseensa.
      Kaikilla ei ehkä ole.
      Silloin pitää heidän työtänsä tekemän.
      -
      Monet saattavat tietää sen, jonka minäkin tiedän.
      Vaikka en ole Golfia pelannutkaan.
      Kaikki työhön liittyvät neuvottelut eivät vaadi kabinettia, pöytää, tuoleja, limsa-pulloja eivätkä laseja.
      Kyllä sitä voi tehdä työtään julkisestikin, ihmisten katseitten alla.
      Kuten muutkin maan-viljelijät.
      Se on avointa ja reilua.

H.

• Niinja...
        Kauppiaat ja näyttelijät.

H.

• Ruususelta

Työ aikojen merkitys . Vapaa voi asettua arkipäiviin vuorotöitä tehdessä . Joten älä soimaa meitä noista taukohetkistä .

• hytinäx1

Aikaa tosiaan kuluu 18 reiän metsästämiseen. Parempi se on siellä itselleen hyvässä harrastuksessa kauniin luonnon läheisyydessä kuluttaa ne 10000 askelta ja vieläpä käyttää koko kehoa tähän kulutukseen vaikkapa golfin pelaamisessa. Monille, varsinkin miehille, golf on antanut uusia ystäviä ja pelaamisen aikana voivat ventiloida ajatuksiaan.
      Työkaverini ottaa joka perjantai golffin sesonki aikana kesälomapäivän tai ylitöistä tulleet vapaat ja lähtee pelaamaan ystäviensä kanssa golffia. Valitsevat joka perjantaille eri kentän.
      Voisit sinäkin kokeilla golfia ja aloittaa kurssit jos ei nyt syksyllä niin keväällä sitten.

• puttipossu

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Pelaahan toi Donaldkin golfia ja kai omistaakin muutaman kentän. Mikä lie äijän HCP ??. On kuulemma hyvä reikäpelissä.

• Ajattelin kyllä, että jos vaikka joskus eläkkeelle jään, niin alan golfia harrastamaan.
      Voip siihen mennä vuosia.
      Vuoden päästä jo pääsisin, mutta tuota, antaa vielä ajan kulua.
      Ei tunnu niin hääviltä saada eläkepaperi, että teille on myönnetty vanhuuseläke., ja ikää vasta kuuskolme.
      Mutta jos viiden vuoden päästä yrittäs, osuuko reikään, vai osuuko edes palloon.
      Itsetunto vähän heikonpuoleinen, niin paras varmaan aloitella kuutamoolla, niin ei ole muita katsomassa.
      Oon minä muitakin harrastuksia ajatellut.
      Keilailussa pitäs ventovieraiden kanssa yrittää kaverina olla.
      Tenniksessäkin pitää niuhottaa, mutta tuo golf kuutamolla, viiden vuoden päästä.

• ö-Öö

Keilailu kivaa.

Siinä osuit asian ytimeen, pitää olla porukka. Yksin se voi olla erittäin typerän tyyppistä hommelia. Mä oon muutaman kerran käynyt joskus keilaamassa. Siis kyse ei ollut urheilemisesta, kyse kaverien kanssa hengailemisesta. Heiteltiin palloa, otettiin keskaria ja höpötettiin.. Ihan kivaa oli. Vähän kuin tikanheittäminen mökillä.

Korostan, meitsi ei pahemmin urheilusta ole kiinnostunut.

=DW=

• Eihän keilaamiseen välttämättä tarvitse kuin yhden kaverin, jonka kanssa voi pelata samalla radalla. Nykyään ei tarvitse edes opetella sääntöjä ja pisteiden laskua, kun tietokone hoitaa sen ja tulokset nousevat esiin automaattisesti.

Suurin osa keilaajista taitaa kuulua johonkin järjestöön ja pelata joka viikko aina samaan aikaan. Kilpailuja voi olla sitten myös toisten seurojen jäsenten kanssa.

Oletteko kokeilleet hohtokeilailua.

• ö-Öö

Mulla on golfbägi

Sain joskus lahjaksi. Hieno, nahkainen, muutama kulunyt Wilsonin maila, kolme palloa. Caimo oli jostain kirpparilta löytänyt sen hiluilla. Katon nytkin sitä, se toimii sateenvarjotelineenä oven pielessä. Kun mukana ei ollut putteria, en päässyt pihalla kokeileen pittausta. Minigolfia olen joskus kokeillut, ihan kivaa hommaa.

Ei golf muuten ole elitistinen laji, kentät jne vaan on pitun kalliita rakentaa ja ylläpitää, siks isot maksut. Noista golfosakkeista kai tili melkoinrn härdelli, niitä on, kukaan ei halua ostaa niitä. Vähän samaa, kuin loispummieläkeläisten aikanaan suosimat kimppakämpät espanjassa.

Golfkentät nyt sijatsee pöndellä, missä muualla niitä vois olla ?

Ihmiset nyt tekee vapaa-ajallaan, mitä kukin.

Aloitus oli ihan kiva provo,

Miten sadonkorjuu liittyy golffiin ?

=DW=

• Liittyy kai siten, että pelloille kannattaa mennä golfaamaan vasta sitten, kun sato on korjattu.
        Pallo sekä reikä löytyy helpommin.

• ö-Öö
        Ancelina kirjoitti:

Liittyy kai siten, että pelloille kannattaa mennä golfaamaan vasta sitten, kun sato on korjattu.
        Pallo sekä reikä löytyy helpommin.

Hah

Mulla oli sketsinä aikanaan. Pelattiin vaimon kanssa krokettia pihalla, kun naapurin potunviljelijä jyräs potunnostokoneella muutaman kymmenen metrin päässä. Tarina on tosi. Tein sen ihan vittuillakseni.

Kroketti ihan mukava peli kyllä muutenkin. Sitä ei viitsi pelata yksikseen, se sellainen illanistujaisten ajanviet tms.

Ollut ideana joskus "treenata# rauta ysillä pihältä ja itekseen naureskella, miltä jusseista tuntuu, kun pottupellosta nousee golfpalloja pottukoneen päälle....

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Hah

Mulla oli sketsinä aikanaan. Pelattiin vaimon kanssa krokettia pihalla, kun naapurin potunviljelijä jyräs potunnostokoneella muutaman kymmenen metrin päässä. Tarina on tosi. Tein sen ihan vittuillakseni.

Kroketti ihan mukava peli kyllä muutenkin. Sitä ei viitsi pelata yksikseen, se sellainen illanistujaisten ajanviet tms.

Ollut ideana joskus "treenata# rauta ysillä pihältä ja itekseen naureskella, miltä jusseista tuntuu, kun pottupellosta nousee golfpalloja pottukoneen päälle....

=DW=

Taidat olla melkoisen poikamainen tyyppi, kun iloitset potunviljelijän härnäämisestä.

Eikös kroketti ole alunperin ollut sellainen paremman väen ja yläluokan kevyt linnanpihaharrastus, nyt pelisettejä myydään marketeissakin.

• ö-Öö
        Ancelina kirjoitti:

Taidat olla melkoisen poikamainen tyyppi, kun iloitset potunviljelijän härnäämisestä.

Eikös kroketti ole alunperin ollut sellainen paremman väen ja yläluokan kevyt linnanpihaharrastus, nyt pelisettejä myydään marketeissakin.

Tiedä poikmisuudesta.

En tunne kroketin historiaa. Kundien kanssa aikanaan mietittiin hevospoolon pelaamista. Se on rahamiesten hommaa se, pitää olla hevoset, osata ratsastaakkin.

Kroketissa ja hevospoolossa vähän samanlaiset mailat. Liekö sitten kroketti jotenkin köyhänmiehen hevospooloa, en tiedä. Kun mun mielestä ei ole olemassa pooloa, ilman hevosia.

=DW=

• golfasu

Golf on typerää.

• Eukonkantaja

Lopetin golffin 5 v. sitten ja vaihdoin lajia. Laji on Eukonkanto - isolla E:llä. Olen jäänyt siihen ns. koukkuun.

• Kantoja.eri.lajeja

Minä menen metsään, kovin usein ei mene mikään homma, ja metsässä kannan kantoja, eukot olkoon katsomossa ( kannon nokassa ) jos osuvat paikalle. Kantoja kannan vain jos ovat irti. Repimään en ala.

• seuraavaksi-eversti

Näin eläkeläisenä on viikolla pelaaminen mukavampaa, enemmän tilaa kuin viikonloppuisin jolloin viikolla työssä käyvät ovat kentällä. Tosin on siellä arkenakin työssä käyviä, lomalaisia ja vapaapäiväläisiä. Aika suuri osa pelaajista on kaupunkilaisia, mutta kun kentät ovat kaupunkien ulkopuolella niin siellähän sitä usein sitten ollaan maaseudun keskellä

• Isot pojat ja nykyään jo isot tytötkin jatkavat usein seminaarien tai neuvottelupäivien jälkeen kierroksella golfia. Kentällä voidaan keskustella, keskittyä välillä pallon lyömiseen ja viettää aikaa raittiissa ilmassa.
      Hyvän kontaktin luominen oman alan asiantuntijoihin ja liiketuttaviin sujuu golfkentällä miellyttävissä merkeissä.

Nykyisin alkaa työajan käyttö vähitellen muuttua tiivistahtisemmaksi, eivätkä johtajatkaan enää vietä koko päivän pituisia "neuvotteluja" golfkentällä, eivätkä käytä enää samalla tavalla alkoholia kuin viime vuosisadalla.

• "optimisti-orvokki"

Minä kirjoitin jo.
        Älä matki.

H.

• hunksz kirjoitti:

"optimisti-orvokki"

Minä kirjoitin jo.
        Älä matki.

H.

ootko muuten hatsansaa koskaan ajatellu sellasta asiaa
        että joku voi kirjoittaa kommenttinsa aloitukseen lukematta muita kommentteja
        mää teen usein niin
        ja nytkin kirjoitin aloitukseen oman mielipiteeni maaseudusta ja golffista
        ja sit vasta rupesin selaan kuka mitäkin on kirjoittanu
        ja yllätys yläpesä taas oli sun älä matki kommentti
        mutta ei se mitään siihen on jo tottunu
        ja sää se vaan jaksat pysyä tyylilles uskollisena.

• aina.i.ankeinenn kirjoitti:

ootko muuten hatsansaa koskaan ajatellu sellasta asiaa
        että joku voi kirjoittaa kommenttinsa aloitukseen lukematta muita kommentteja
        mää teen usein niin
        ja nytkin kirjoitin aloitukseen oman mielipiteeni maaseudusta ja golffista
        ja sit vasta rupesin selaan kuka mitäkin on kirjoittanu
        ja yllätys yläpesä taas oli sun älä matki kommentti
        mutta ei se mitään siihen on jo tottunu
        ja sää se vaan jaksat pysyä tyylilles uskollisena.

"aina.i.ankeinenn"

Nokun ei...
        Ei koskaan.
        Neito ei nyt ala sitten minuksi :)
        Häähä tietää että minuun ei kyetä.
        Minä luen niin tarkan-hartaasti kaiken.
        Jotta en typerehtisi.

H.

• ilmatar_

Mä komppaan sua aina.i.
        Usein vastaan lukematta ketjua ensin. Usein jää lukematta kommentointini jälkeen. Joskus sitten luen monta ketjua pötköön paremman tekemisen puutteessa.

• hunksz kirjoitti:

"aina.i.ankeinenn"

Nokun ei...
        Ei koskaan.
        Neito ei nyt ala sitten minuksi :)
        Häähä tietää että minuun ei kyetä.
        Minä luen niin tarkan-hartaasti kaiken.
        Jotta en typerehtisi.

H.

täällä kukaan typerehdi
        toiset lukee tarkasti ja toiset ei
        mää oon just se joka ei lue
        ja joskus oon huomannu että jos jotain asiaa joku kysyy
        niin hups samanlainen vastaus on annettu jo minkä mää kirjoitan
        paitsi onneks täällä on vaan yks hoo
        muutenhan nää ketjut olis täynnä
        no niinhän mää just sanoin...

• ilmatar_ kirjoitti:

Mä komppaan sua aina.i.
        Usein vastaan lukematta ketjua ensin. Usein jää lukematta kommentointini jälkeen. Joskus sitten luen monta ketjua pötköön paremman tekemisen puutteessa.

onneks me ei olla kaikki yhtä tarkkoja
        kun tämä pasta kaverimme hatsansaa
        mun mielestä on ihan sama vaikka viis ihmistä kirjoittas samoilla ajatuksilla
        voihan meistä monikin olla samaa mieltä asiasta
        muutenhan se menis siihen
        ups mää en voikkaan kirjoittaa omaa mielipidettäni
        kun se on kirjoitettu jo tuolla aikaisemmin toisen näppäimillä.

täällä kukaan typerehdi
        toiset lukee tarkasti ja toiset ei
        mää oon just se joka ei lue
        ja joskus oon huomannu että jos jotain asiaa joku kysyy
        niin hups samanlainen vastaus on annettu jo minkä mää kirjoitan
        paitsi onneks täällä on vaan yks hoo
        muutenhan nää ketjut olis täynnä
        no niinhän mää just sanoin...

Jos useammalla ihmisellä on samantapainen mielipide, se ei ole mitään kopiointia.
        Se vaan on jokaisen oma mielipide. Ei se, että ajattelee samoin, kun joku toinen mielipiteen arvoa vähennä.

• eppu2 kirjoitti:

Jos useammalla ihmisellä on samantapainen mielipide, se ei ole mitään kopiointia.
        Se vaan on jokaisen oma mielipide. Ei se, että ajattelee samoin, kun joku toinen mielipiteen arvoa vähennä.

sitähän mää just tarkoitin
        kun hatsansaalle vastasin.

"aina.i.ankeinenn"

Pitää sit aina muistaa aloittaa:
        Kuten hunksi jo aikaisemmin klertoikin/huomauttikin...niin... :)

Hali

H.

• hunksz kirjoitti:

"aina.i.ankeinenn"

Pitää sit aina muistaa aloittaa:
        Kuten hunksi jo aikaisemmin klertoikin/huomauttikin...niin... :)

Hali

H.

hali hali kali kali
        no tästä lähtien kirjoitan joka kerta
        sun ohjeitten mukaan
        olit sit kommentoinu tai et.

Juu, samanlailla ajateltiin, tuo mielipiteesi ei ollut silloin vielä minun näytöllä, kun tuon omani kirjoitin. ( siis tuo klo 19,22)

• eppu2 kirjoitti:

Juu, samanlailla ajateltiin, tuo mielipiteesi ei ollut silloin vielä minun näytöllä, kun tuon omani kirjoitin. ( siis tuo klo 19,22)

jep monesti käy sillei kun ite on kirjoittamassa jotain
        ja lähettää sen niin huomaakin että toinen on kirjoittanu samaan aikaan
        eikä välttämättä noteeraa sitä heti.

• hunksz kirjoitti:

"optimisti-orvokki"

Minä kirjoitin jo.
        Älä matki.

H.

Voi hunkszukka-parka, en todellakaan edes osaisi matkia sinua. Useimmat näpyttelyjesi tulokset sivuutan lukematta, koska keskinkertaista heikompi kirjoitustaitosi ja keksimäsi kirjainmerkit sekä tavuviivat viestivät muka omaperäistä nokkeluuttasi, joka ei puhuttele minua ensinkään.

Sen näin, että et ole pelannut golfia tai perehtynyt asiaan.

Minulla on kokemusta kertomastani, ja isot pojat ovat kutsuneet aina välillä minuakin mukaan pelaamaan, kun kokous tai seminaari on päättynyt hyvissä ajoin jossain sopivassa paikassa. Luulen, että nykyisin naisetkin ovat alkaneen harrastaa golfin pelaamista entistä enemmän. Yksi tämän ikäluokan entinen missikin on elättänyt itsensä useita vuosia pelaamalla golfia sekä ulkomailla että välillä Suomessakin.

• ilmatar-

Se jotenkin katkaisee hyvän lukufiiliksen, kun hunksz töksäyttää toistonsa. Täällä on monta hyvää kirjoittajaa, jotka perustelevat kommenttinsa ja kirjoittavat virheettömästi.

Kyllä vuosikymmenten myötä naisgolffareitten määrä on lisääntynyt.
        Itse en golffaa. En ole niin "pitkäjänteinen", että jaksaisin keskittyä noin pitkiin peleihin.

Fortuna on mulle sopiva "kolopeli".

• ilmatar- kirjoitti:

Se jotenkin katkaisee hyvän lukufiiliksen, kun hunksz töksäyttää toistonsa. Täällä on monta hyvää kirjoittajaa, jotka perustelevat kommenttinsa ja kirjoittavat virheettömästi.

Kyllä vuosikymmenten myötä naisgolffareitten määrä on lisääntynyt.
        Itse en golffaa. En ole niin "pitkäjänteinen", että jaksaisin keskittyä noin pitkiin peleihin.

Fortuna on mulle sopiva "kolopeli".

multa se ei katkase lukufiilistä millään lailla
        ainahan se kirjoittaa samoja löpinöitä
        se on ottanu sen elämäntehtäväkseen
        kannattaa hypähtää yli aina kun näkee että kirjoittaja on hatsansaa
        niin mää ainakin teen
        varsinkin sillon kun en viitti kommentoida sen juttuihin
        fortuna olis muuten kiva peli
        pitäs varmaan hommata sellanen sit kun tyttären poika kasvaa vähän vielä
        ja ylettyy kunnolla pelaamaan
        joskus pentuna sitä tullu pelattua mutta unohtunu sen olemassaolo.

• ilmatar-
        aina.i.ankeinenn kirjoitti:

multa se ei katkase lukufiilistä millään lailla
        ainahan se kirjoittaa samoja löpinöitä
        se on ottanu sen elämäntehtäväkseen
        kannattaa hypähtää yli aina kun näkee että kirjoittaja on hatsansaa
        niin mää ainakin teen
        varsinkin sillon kun en viitti kommentoida sen juttuihin
        fortuna olis muuten kiva peli
        pitäs varmaan hommata sellanen sit kun tyttären poika kasvaa vähän vielä
        ja ylettyy kunnolla pelaamaan
        joskus pentuna sitä tullu pelattua mutta unohtunu sen olemassaolo.

Pitää opetella harppaa yli :)

Joskus joku kirjoittaa ihan vastakkaisen mielipiteen, joka ei olisi tullut mun mieleenkään. Olen jo siitä hämmentynyt, että oho. Sitten mun fiilikset siitä näkökulmasta katkee siihen töksäytykseen.

Noh, mikäs mä olen ketään moittimaan.

• O-Orvokki
        hunksz kirjoitti:

"optimisti-orvokki"

Minä kirjoitin jo.
        Älä matki.

H.

En todellakaan edes kykenisi matkimaan sinun kirjoitelmiasi. Itse näyt kopioivan niitä useampia kertoja samaan tai useampiin ketjuihin. Se on yksi syistä, miksi välillä useinkin jätän sinun tekstisi lukematta.

Olen kyllä huomannut, että osaat halutessasi puhua ihan asiaakin..

• epäilen ettei maalla kyllä golffia pelata
      ei ainakaan näillä meidän hoodeilla
      enemmän ne golf kentät on noiden kaupunkien kupeissa
      ja sellaisissa paikoissa missä on muutakin aktiviteettia
      en oo koskaan ollu kiinnostunu moisesta harrastuksesta
      mutta kyllä siinä varmaan hyvää liikuntaa saa
      jos ei käytä niitä golf autoja mitä näkee amerikkalaisissa elokuvissa
      aloittajan ideaa en ymmärtänyt mitä tarkoitti
      mutta kun täällä keskellä ei mitään asustelen
      niin ajattelin kirjoittaa että kyllä meiltä on ainakin viiskyt kilsaa
      lähimmälle golfkentälle.

• riippuumistäkatsoo

Heh, kyllä maaseutu alkaa Helsinkiläiselle kehä kolmoselta, tuskin muissakaan kaupungeissa maaseudun raja on sen kauempana.

• ainaainaaina

""epäilen ettei maalla kyllä golffia pelata
        lähimmälle golfkentälle. ""

et ymmärrä ideaa!!

Sitä tarkoitan että maalla ihmiset tekee peltotöitä ja muuta hommaa ainakin arkena päivällä, ei pelailla aikuiset ihmiset vaan rakennetaan tätä yhteiskuntaa ja yritettään kehitystä ja omaa elantoa. Sitten jokkyt samoilla hoodeilla slipoovereissaan pelailee ja kontrasti on niin iso että luulen että pelaajia vaivaa ja jopa nolottaa, ainakin itse ihmettelen tuota touhua aikalailla.
        eikö muuta hommaa ole kuin tuollaista naurettavaa tekopeliä pelata.

• riippuumistäkatsoo kirjoitti:

Heh, kyllä maaseutu alkaa Helsinkiläiselle kehä kolmoselta, tuskin muissakaan kaupungeissa maaseudun raja on sen kauempana.

itseasiassa kun mää en oo ajellu golf kenttien ohi
        kun jyväskylässä torniossa ja tampereella
        tai en muista ajaneeni ehkä olen ehkä en
        mutta kaikissa näissä kaupungeissa golf kenttä on kaupungissa
        sit on myös laukaassa ja hankasalmella
        mutta laukaassa on peurunka samoilla kulmilla
        jossa on vaikka sun mitä toimintaa ja tapahtumaa
        että ihan jos tänne perus maaseudulle tullaan
        missä kasvatetaan karjaa ja viljellään
        ja kaupat on kolmenkymmenen kilsan päässä
        niin en millään jaksa uskoa että tämmöisiin paikkoihin golf kenttiä pykättäisiin.

• ainaainaaina kirjoitti:

""epäilen ettei maalla kyllä golffia pelata
        lähimmälle golfkentälle. ""

et ymmärrä ideaa!!

Sitä tarkoitan että maalla ihmiset tekee peltotöitä ja muuta hommaa ainakin arkena päivällä, ei pelailla aikuiset ihmiset vaan rakennetaan tätä yhteiskuntaa ja yritettään kehitystä ja omaa elantoa. Sitten jokkyt samoilla hoodeilla slipoovereissaan pelailee ja kontrasti on niin iso että luulen että pelaajia vaivaa ja jopa nolottaa, ainakin itse ihmettelen tuota touhua aikalailla.
        eikö muuta hommaa ole kuin tuollaista naurettavaa tekopeliä pelata.

mutta siellä missä ei mitään muuta ole kun maatiloja
        ei minkäänlaisia palveluja lähimaillakaan
        niin en usko että siellä on golf kenttiäkään
        mutta toki jos maatilat on isojen taajamien lähellä
        joista löytyy kaikki palvelut
        niin voihan niitä golf kenttiä siellä olla
        mulla kun ei niistä oo mitään kokemusta eikä tietoa
        mutta keskellä ei mitään asumisesta on kyllä kokemusta :)

• sinikkalt
        aina.i.ankeinenn kirjoitti:

itseasiassa kun mää en oo ajellu golf kenttien ohi
        kun jyväskylässä torniossa ja tampereella
        tai en muista ajaneeni ehkä olen ehkä en
        mutta kaikissa näissä kaupungeissa golf kenttä on kaupungissa
        sit on myös laukaassa ja hankasalmella
        mutta laukaassa on peurunka samoilla kulmilla
        niin en millään jaksa uskoa että tämmöisiin paikkoihin golf kenttiä pykättäisiin.

ZZZa laukaassa on peurunka samoilla kulmilla
        niin en millään jaksa uskoa että tämmöisiin paikkoihin golf kenttiä pykättäisiin. ZZZ
        onhan nyt niitä, pikkukunnan taajamassa golf kenttä ja kyllä pikkukunnissa kirkonkylilläkin viljellään peltoja.

• aina.i.ankeinennn
        sinikkalt kirjoitti:

ZZZa laukaassa on peurunka samoilla kulmilla
        niin en millään jaksa uskoa että tämmöisiin paikkoihin golf kenttiä pykättäisiin. ZZZ
        onhan nyt niitä, pikkukunnan taajamassa golf kenttä ja kyllä pikkukunnissa kirkonkylilläkin viljellään peltoja.

no kyllä kyllä
        mutta pikkukunnat ja kirkonkylät on on ihan eri asia
        kun oikeen vanha kunnon maaseutu missä ei oo mitään
        muuta kun kymmeniä kilometrejä hiekkateitä ja taloja harvakseltaan
        ei kai tässä nyt tarvii pilkkuja ruveta nusaseen
        ehkä mää ajattelin toisella tavalla sanan maaseutu.

• viinassa

Optimisti orvokin aloitukseen

tärkeimmät asiat päätetään kapakoissa ei kentillä

• Tärkeimmät asiat päätetään virallisesti useimmiten jonkun sopimusosapuolen työpaikalla kokouspöydän ääressä istuttaessa ja sopimukset kirjallisesti allekirjoituksin vahvistaen.

• O-Orvokki

PS: Aloitus ei ole minun, kirjoitin vain kommentteja ketjuun.

• Pikkuapulainen

No, eikös teillä ole ne eukonkannot, saappaanheittelyt ja kaikenlaiset soudut ja hiihdot sekä maatalousnäyttelyt. Päivänvalossa niitäkin kai siellä katsotaan ja harrastetaan vai olenko erehtynyt? Miten sulla on sellainen käsitys, että kaupungissa ei työtä tehdä? Jospa katsot liikaa tv:tä, kun kirjoituksesi mukaan golfkenttiä siellä ei ole? Ja onhan teillä maalla monella vielä hevosia ja niillä ratsastetaan. Eikös juuri se ole elitististä puuhaa? Hirveän varakasta väkeä tunnutte maalla olevan, kun ette asumisesta mitään maksa ja ruuatkin tulevat ilmaiseksi, jos viitsii sen maan eteen vähän vaivaa nähdä. Ja kaikkenlaisiin tukirahoihin miltei hukutte.

Kun nyt urheiluista ja vpaaa-ajasta puhutaan contra kaupunki-maaseutu, niin teikäläiset tulevat bussilasteittain katsomaan näytelmiä ja oopperoita sekä muuta kulduurihöynää. Aikaa ja rahaa siis riittäää, mitä ihmettä sinä valitat? Siitä äkkiä pykäät pellollesi kentän ja hankit parit myyrät, ne kaivavat kolot ja sitten eikun suihkimaan! Sinustahan voi tulla vaikka uusi Tiger Farmer.

• Revisiitä

Jälleen yksi joka ei erota työ- ja vapaa-aikaa toisistaan. Ja miten sen golf-kentän keskelle kaupunkia saisi että maalaisten työt eivät häiriintyisi? Oletettavasti maalaiset eivät ole vielä niiin häiriintyneitä kuin ...

• O-Orvokki

Esim. Helsingissä on useampia golfkenttiä, yksi melko lähellä keskustaakin.

• L-Lilja

Voihan sitä kentäksi kutsua mitä plänttiä vain.

• O-Orvokki kirjoitti:

Esim. Helsingissä on useampia golfkenttiä, yksi melko lähellä keskustaakin.

sitä mieltä määkin oon koko ajan ollu
        että kyllä niitä enimmäkseen kaupunkien läheisyydessä on
        ei niillä kiireisillä bisnes ihmisillä oo aikaa lähtee ajeleen pitkin maaseutua :)

• maissiiii
        L-Lilja kirjoitti:

Voihan sitä kentäksi kutsua mitä plänttiä vain.

Ja voihan sitä pelata minigolfiakin ja golfia sekin on, ei kummosia kenttiä tarvitse.

• Laajentakaa

"Kaupunkien läheisyydessä" on eri asia kuin kaupungissa. Mielestäni. Ja juuri tuolla viisiin ajattelin, että kaupungeissa olevat radat ovat mini- tms. pienimuotoisempia juttuja.

• ilmatar-

Joku mainitsi eliitti-peliksi golfin. Ei se sitä enää ole. Jupit 80-luvulla brassailivat ja liikemiehet. Jotkut jupeista jäivät koukkuun ja ovat nyt 60 . Nykyisin nuoret, no, n. 30-kymppiset tavallisetkin pelaavat.
      Samoin kävi laskettelulle. Nuoret lumilautailijat "vesittivät" siitä glamourin.

Pelaakohan kukaan enää "kössiä".

• New-age

Golf ei kiinnosta pätkääkään. Rakennetussa luonnossa ns. liikkuminen? Liikunta, nojaaa. En njymmärrä.
        Mieluiten metsiin poluille.
        Monta golf-kenttää vois laittaa konserttipaikoiksi. Tai ei sentään.
        Nytkin koululaiset ovat olleet ns. luonnossa ja roskanneet Hesaa ympäriinsä.
        Millaisista perheistä tuollaiset roskaajat tulee?

Mutta suopotkupalloa ois kiva kokeilla. Onnistuisiko yksikään potku.
        Jändee ois, jos sopimuksia tehtäisiin suolla, aapalla, nevalla/-ssa, letossa...

• ö-Öö

Kössi

Mä oikeesti mietin hetken, mistä kyse. Mä siis en ole urheiluihminen. Perinteiset lajit juu tiedän, joitain muita. Mutta noit hetken hittilajit, ne menee meitsiltä ohi.

Pohonmaalaisen pitäis digata pesäpalloa. Ni mä en. Jossain vaiheessa säännöt muuttuneet. Mikä hiton "jokeri" ? Mä en tajua pelistä yhtään mitään, vaikka sitä koulussa pelattiin päivittäin.....

Noh, vähän sama kävi lotonkin kanssa. Ajat sitten menin huvikseni täyttämään kuponkia. Missään ei ilmennyt selkeästi, montako ruksia ois pitänyt laittaa :D

Jahka tässä polttimo viel pehmenee, olen ajatellut alkaa harrastamaan totoa.

=DW=

• maissiiii

Ei golfi ole mielestäni yhtään sen naurettavampaa kuin mikään muukaan harrastus.
      Koti kunnassani on golf kenttä ja olen aikojen alussa käynyt siellä kokeilemassa, miten pallo lentää siinä harjoituskentällä. Aluksi oli huteja, sitten pikkasen hipaisi ja sitten kerran kun kaikki ohjeet osuivat kohdilleen, osui ja lähti kunnolla lentoon, tuntui kyllä aikas mahtavalta.
      Saahan siinä hyvää liikuntaakin, kilometrien kävelyä kun lenkin kiertää.
      Näitten urheilujenkin ja harrastusten kanssa on vähän kuin äidin ja tyttären, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

Itse tykkään keilailusta, siinä vähän isompi pallo ja ...

• turenkisd

läheiselle tontille juuri rakennetaan maatalouden hallia, miehet työssä joka päivä, ja tiellä ohi ajaa naapurin Valmet kiireisenä heinää kaatamaan ja sitten sillä golf kentällä lähellä puttaa kaksi miestä parhaassa työiässä slipoverit ja pikeepaidat ja golf tossukat yllään-koomista ja hävettää....

• perunat.kellarissa

Slipoveritko hävettää?
        Thaimaassahan monet käyvät kolopalloa pelaamassa.
        Kannattaa laittaa emännän aitan ovi säppiin.

• eikäharmitayhtään

Vain kateelliset ajattelevat laillasi.

Meidän kylälle on golfkenttä ollut kuin lottovoitto, moni nuori on saanut sieltä kesätöitä samoin kun hotelliltakin, joka työllistää myös talvella. Golffaajat tuovat paljon kaivattuja euroja kuntaamme.

• ilmatar_

Meidän nurkkakunnilla pelaillaan frisbeegolfia. En tiedä kuinka pitkä rata on ja kuinka monta koria. Tenavista ikäihmisiin. Osa radasta kulkee mun yhden metsälenkin läpi.

• Helsingin kaupungilla olevasta golfkentästä lisäinfoa alla olevista linkeistä. En kutsuisi Talin aluetta kovinkaan laita-alueeksi.

https://golfpiste.com/uutiset/talin-golfkentta-ei-jaanyt-helsingin-yleiskaavan-alle/

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002729492.html

https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2013-015161/kslk-2014-2/

http://www.soininvaara.fi/2007/11/01/talin-golf-kentta/

Ja väkän keskusteluakin aiheesta: https://murobbs.muropaketti.com/threads/talin-golfkenttae-ja-helsingin-kaupungin-sikailu.723052/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5178
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      482
      2446
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1189
    4. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      917
    5. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      5
      912
    6. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      832
    7. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      190
      759
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      36
      744
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      724
    10. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      49
      690
    Aihe