Löytyisikö täältä käyttökokemuksia ko. koneesta? Kyseessä siis Mercruiserin 7,3 litrainen International pohjainen diesel. Itsellä on tuollainen 9*3 metriä ja kuivapainona 4200kg painavassa veneessä. Kone on melko harvinainen Suomessa, mutta kaikki käyttökokemukset ovat tervetulleita!
D-tronic 300
18
2240
Vastaukset
- Raunoks
Se on raskas kuorma-auton moottori. Ei sovellu hyvin venemoottoriksi, ainakaan liukuvaan veneeseen.
Totta kai sopii? On niitä sen verran paljon asennettuna, että tuskin olisi sopimattomana niin paljon käytetty, tai Merkkari edes valikoimissaan pitänyt. painoeroa Volvon dieseliin n. 100-150 kg.
Itsellä 7.3 270 hv teholla, kulkee 37 solmua 25 jalkainen Reiska. Painava kone on, matalat ahdot ja paljon kuutiotuumia, ehkä sitten kestäväkin. Alkuperäiset vetolaitteet lienee kaikki hajonneet jo väännön alta?
Turun seudulla oli muutama tapaus, kun vaihdeltiin niitä D-Tronic bokseja ja antureita ehjistä oireileviin,kun se boksi oli turkasen kallis 3000 €??? ne jutut oli moottorivene.infossa aikanaan.
Jos sun vene painaa kuorma päällä 5500 kg, niin luulen että kuorma-auton moottori on parempi, kuin Raunon kauppakassiauton Huyndai... :)- Better_Than_Life
Tähän kommenttiin on pakko puuttua.
Tuossa vanhassa rouskussa on varmasti enemmän tarvittavaa voimaa niissä helvetin harvoissa tapauksissa kun yksikoneasennuksessa vene kuormattuna painaa tuon 5500 kiloa. Silloin tuo vanha paska voi ollakin Hyundaita soveliaampi valinta.
Mutta lähes aina muulloin Hyundain 250-270 hv kone hakkaa tuon rouskun maan rakoon. Hyundai käy hienostuneesti, vääntää tasaisesti (ei siis vetolaitteita solmuun), kuluttaa vähän ja on todella helppo ja halpa huollettava, itsekin huollot tehtynä kuten minä teen.
Jos, SRD, olet eri mieltä, olet yksinkertaisesti vain väärässä, etkä riittävän älykäs tajuamaan tätä. Better_Than_Life kirjoitti:
Tähän kommenttiin on pakko puuttua.
Tuossa vanhassa rouskussa on varmasti enemmän tarvittavaa voimaa niissä helvetin harvoissa tapauksissa kun yksikoneasennuksessa vene kuormattuna painaa tuon 5500 kiloa. Silloin tuo vanha paska voi ollakin Hyundaita soveliaampi valinta.
Mutta lähes aina muulloin Hyundain 250-270 hv kone hakkaa tuon rouskun maan rakoon. Hyundai käy hienostuneesti, vääntää tasaisesti (ei siis vetolaitteita solmuun), kuluttaa vähän ja on todella helppo ja halpa huollettava, itsekin huollot tehtynä kuten minä teen.
Jos, SRD, olet eri mieltä, olet yksinkertaisesti vain väärässä, etkä riittävän älykäs tajuamaan tätä.Voisi todeta, että ainoastaan tottaali-idiootti lähtee vertailemaan Hyundaita ja tuota Merkkaria, mutta sullehen Raunoks sellaisen on onnistunut kauppaamaan.
On kuitenkin hyvä pitää mielessä aika, jollon moottori on veneeseen asennettu, eikä ymmärtääkseni ollut sitä tarkoitus vaihtaa.
Hyundai käy mainiosti yhdenkoneen asennuksena max. 3 t liukuvaan veneeseen, sen jälkeen on tupla-asennus pakollinen.- Better_Than_Life
No kuule, älä nyt SRD.tä noin tylysti totaali-idiootiksi rupea haukkumaan, vaikka tuon Hyundain tuohon keskusteluun vetikin.
Eikä tuota vanhaa paskaa rouskua kukaan täysjärkinen vertaisikaan Hyundaihin, Bemariin tai vaikkapa Volkkariin, vaikka tuosta viimeisestä ei pahemmin kokemusta olekaan. - Nähty.ja.koettu
Better_Than_Life kirjoitti:
Tähän kommenttiin on pakko puuttua.
Tuossa vanhassa rouskussa on varmasti enemmän tarvittavaa voimaa niissä helvetin harvoissa tapauksissa kun yksikoneasennuksessa vene kuormattuna painaa tuon 5500 kiloa. Silloin tuo vanha paska voi ollakin Hyundaita soveliaampi valinta.
Mutta lähes aina muulloin Hyundain 250-270 hv kone hakkaa tuon rouskun maan rakoon. Hyundai käy hienostuneesti, vääntää tasaisesti (ei siis vetolaitteita solmuun), kuluttaa vähän ja on todella helppo ja halpa huollettava, itsekin huollot tehtynä kuten minä teen.
Jos, SRD, olet eri mieltä, olet yksinkertaisesti vain väärässä, etkä riittävän älykäs tajuamaan tätä."Hyundain 250-270 hv kone hakkaa tuon rouskun maan rakoon"
Ja ei muuten hakkaa. 27 Targalla päästiin 7.3 270 hv Cruiserilla tasan 35 solmua. Kun koneeksi tuli 250 hv korealainen ompelukone jäi huiput 30,5 solmuun vaikka yritti minkälaisella potkurilla.
4,5 solmua eroa ei mitenkään vastaa vain 20 hv nimellistehoeroa. Eli paska mikä paska.
Toiseksi mutu asiaa: on helppo uskoa raskaan teollisuusdieselin kestävän vielä "maailman tappiin" sitten kun jo kolmas ompelukone kiikutetaan roskikseen. - Better_Than_Life
Voi helevetti miten ääliömäinen vastaus!
Jos nyt pitää rautalangasta taivuttaa, niin ei pitänyt kenellekään jäädä epäselväksi että tuossa rouskussa on voimaa enemmän kuin Hyundaissa. Tai vaikkapa muissa samankokoisissa CR-koneissa (VW, BMW).
Mutta kaikessa muussa käytön ja ylläpidon kannalta olennaisessa nämä modernit koneet ovat aivan toista luokkaa. Äänettömyys, tasakäyntisyys, tehoalueen tasaisuus (huom, ei maksimivääntö!) ja huollettavuus ennenkaikkea.
Ja mitä tulee kestoikään, tuo Hyundai esimerkiksi kestää sen 3000 tuntia, jona aikana vene meidän tapauksessa etenee 120 000 kilometriä. Veikkaan että aika monen veneilijän hautajaiset vietetään ennekuin nuo kilometrit täyttyvät.
Kuinkakohan moni valitsee käytettynä mieluummin tuon rouskun näiden modernien koneiden sijasta? Better_Than_Life kirjoitti:
No kuule, älä nyt SRD.tä noin tylysti totaali-idiootiksi rupea haukkumaan, vaikka tuon Hyundain tuohon keskusteluun vetikin.
Eikä tuota vanhaa paskaa rouskua kukaan täysjärkinen vertaisikaan Hyundaihin, Bemariin tai vaikkapa Volkkariin, vaikka tuosta viimeisestä ei pahemmin kokemusta olekaan.Kyllä se oli ihen sinulle se kommentti, niin kuin varmastikin kehittyneemmät lukijat ymmärsivätkin ;) sinähän niitä "vertailuja" aloit esittää , eikä SRD joka totesi lähinnä Raunoks kommentin pohjalta Hyundaita kehuttavan, jota jatkoit kohtalaisen hölmöllä kommentillasi.
Raunohan sen Hundain tähän keskusteluun veti, mutta tosiaan 92-98 ja löpöaikana tosiaan V8 mahtui samaan tilaan kun bensakasikin, rivi-6 taas ei mahtunut pienempiin... tosiaan on aika eri aikakaudelta koneet, silti kulutus aika sama! Kun katsoo suomalaisen Stigun videon Youtubesta, jossa Huyndai Sea Ray 260 veneessä, vie se ihan saman kun 20 vuotta vanhempi rohjake samankokoisessa paatissa.
Tosiaan jos noita osia aletaan vertaamaan, niin vaikka suutin 7.3 maksaa sen 40 dollaria uusi Stanadyne... suodattimet 25 e/kpl.
Aika monta Regal 265 on noilla koneilla, ja tietty Tiiskereitä ja Targoja silloin aikanaan, nyt niissäkin varmaan Huyndait jo tilalla.No jollet osaa nimimerkkiä luoda, tai uskalla, niin koita edes kirjoittaa kohteliaasti? Mutta tuosta huollettavuudesta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että 10-15 vuoden aikana CR-koneen huollot tulee kalliimmaksi kuin esikammiodieselin. Mitä on tunnit/vuodet nyt Suomessa eniten ajetulla Huyndailla? Eikö sekin myydä merkkarin vetolaitteella?
- Better_Than_Life
SRD, älä viitsi selittää. Olen esiintynyt tasan yhdellä nimimerkillä jo vuosia tällä palstalla. Ja olehan tarkempi, se olit sinä joka tuon Hyundain otit täällä ensimmäisenä esille tässä keskustelussa. Rauno ei maininnut Hyundaita sanallakaan.
On turha arvailla tässä vaiheessa kuinka paljon CR-dieselit tulevat korjausta kaipaamaan tulevaisuudessa. Yritin taannoin asiasta kysellä täällä, mutta lopputulemana oli että ongelmia on ollut vain Volvon D3 koneissa ja niissäkin vain aivan alkuvuosina. Eiköhän sovittaisi tämän perusteella että jätetään arvailut sikseen ja keskitytään ainoastaan faktoihin.
Niinhän siinä kävi tosiaan, Rauno heitti Hyundai -myyjänä hieman vettä myllyyn ja tuli heti mieleen Rauno Kurki-Suonio=Hyundai... Tässä ketjussa nimenomaan tällä samalla nimimerkillä kirjoittaa kaksi ihmistä, tai sitten sinulla better... on jakaantunut jotenkin ajatukset...?
Nimenomaan kaikki Volvon D3-D6 moottorit ovat kärsineet näistä boksiongelmista yms, kuten muutkin vastaavat, lue vaikka FB:sta Volvo Penta Victims-ryhmää... Raunohan se nimenomaan messuilla jopa kiistää muutamat selvät asiat Merkkarin kilpeen/vetolaitteeseen, esim. että ohjausakseli on paskarautaa eikä rosteria , tukilaakerin voitelunippa poistui vasta 2000 luvulla huoltokohteista yms.
Tosiaan jos vertailua halutaan, niin pitää asettaa vaikka ruotsalainen Hammerhead diesel vastaan Koreanihmeet!- Better_Than_Life
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Olen kirjoittanut tähän säikeeseen kaikki vastaukset tällä samalla pitkään käyttämälläni nimimerkillä.
Ja vaikka itselläni on tuo Hyundai, puhun kuitenkin kaikkien modernien CR-dieselien puolesta.
Toisekseen mulla taitaa olla toisena tässä oikein niitä kokemuksia tästä lohkosta, vaikka nyt se sähköboksi puuttuukin, että silleen. Kiitti ja anteeks
Better_Than_Life
30.9.2017 19:00
No kuule, älä nyt SRD.tä no.....- Better_Than_Life
Aivan, tuo oli piikki "Sea Ray":lle mikäli et ymmartänyt.
Mutta se siitä. Manu oli aikanaan oikeassa todetessaan että "ei pidä provosoitua kun provosoidaan".
Pahoitteluni.
- Better_than-arska
Älä ota enää jookos?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387