Miten tytär pärjää ilman äitiä?

EnnenÄiti

Haluaisin kuulla kokemuksia naisilta jotka kasvaneet ilman äitiä?

Minulla on taustalla vaikea avioliitto, vaikea ero, vaikea lapseni isä. Miehellä ollut lähimenneisyydessä ongelmia alkoholin kanssa. Myös ollut väkivaltainen minua kohtaan ajoittain. Lasta tukistellut ja joskus olen kuullut toiseen huoneeseen myös avokämmenellä lyöneen pientä tyttöämme. Ulkopuolisiakin humalassa lyönyt. Sairaalloisen mustasukkainen ennen oli myös minusta.

Lopputulos:
Lastensuojelun mielestä isä tarjoaa vakaamman elämän ilman muutoksia. Narsisti osaa puhua, vaikka mustan valkoiseksi! Äidille paikkakunnan vaihdos olisi looginen ratkaisu, joten tuomari siirtää lapsen asumaan isälleen sossun lausunnon mukaan. Jos vuoteen ei alkon tai väkivallan kanssa ongelmia niin silloin katsotaan näistä parantuneen oikeuden silmissä. Ei tässä nyt kai itseään kannata lopettaa, vaikka se ensimmäinen ajatus olikin. Mutta miten selvitä tästä huolesta? En luota enää mihinkään tässä sairaassa maailmassa. Minulla ollut aina hyvin läheiset välit lapseen ja mietin yötä päivää miten pieni pärjää elämässä. Minkälaista on kasvaa tyttönä ilman äitiä? Riippuu kai myös minkälainen äitipuoli kohdalle sattuu.

48

1632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄiditönÄiti

      Hei, olen kasvanut ilman äitiä. Tai ainakin suurimman osan elämästäni, olin alle kouluikäinen kun muutimme pois yhteisestä kodista isäni kanssa. Äitipuolia tuli ja meni, niistä ei ollut oikein mihinkään. Lopputuloksena on, että murrosiässä ja parinkympin tienoilla hain todella paljon naisellista itseäni, mutta en kokeilemalla eri miehiä sänkypuolella. Toki jotain on kokeiltu mutta seikkailumielessä, parisuhteet ovat kestäneet vähintään 3 vuotta.

      En osaa naisten "kieltä" kohteliaisuuksineen ja small talkeineen (enkä siedä selän takana juoruilua enkä asioiden suurentelua), mutta tulen loistavasti toimeen miesten kanssa. Minulla on todella vähän naisystäviä, miespuolisia sitäkin enemmän ja olen saanut työryhmissä johtaa miehiäkin.

      Nyt minulla on perhe, mutta en osaa olla äiti. Tai osaan, todellakin tiedän osaavani, mutta tunnepuoli ontuu - en tiedä miten nauttisin tästä vauva-ajasta (mies halusi lapsen ja menin myöntymään...). Minulla on kutina, että edes yksi hyvä ja pysyvä äitipuolihahmo olisi voinut opettaa minulle perheen tärkeyden, mutta meillä ne tosiaan vaihtui jolloin en luottanut naisiin (ja sitä myöten en varmaan itseenikään). Tähän haluan myös lisätä ettei äitini ollut kykenevä hoitamaan meitä, mutta sinä vaikutat olevan. Tilanne voi siis olla hyvinkin erilainen, mutta jään seuraamaan keskustelua mikäli haluat tietää lisää.

      • EnnenÄiti

        Hei, ja kiitos vastauksestasi. Kuten tuossa alemmalle kommentoijalle kirjoitinkin niin itsekin eroperheestä kasvaneena minulla on aika ikäviä kokemuksia äitipuolesta. Siitä asti kun äitipuoli sai ensimmäisen oman lapsen niin minä olin toissijainen. Mutta niinhän se menee, onhan oma lapsi aina oma lapsi.

        Kerrot että elät vauvaelämää parhaillaan. Pystyn samaistumaan sinun kirjoitukseen siitä, ettei tiedä miten siitä saisi nautittua. Vaikka sitä pientä kääröä rakastaa valtavasti niin silti se varsinainen äidinrakkaus kehittyy siinä matkan varrella. Huomaat pakahtuvasi rakkaudesta halatessa pientä koululaista vaikka. Yhdessä vietetyt vuodet ja muistot sen tekevät. Yhteiset keskustelut ja lähellä pitäminen.
        Minä sain olla lapseni elämässä tosiaan koululaiseksi asti. Toivon, että hänelle jäi turvallinen pohja siitä elämälle, vaikka isänsä ei yhtään ns. pehmeitä arvoja arvostakaan.


    • ilmanisää

      Miten tytär pärjää ilman isää?
      Ennen isä

      Haluaisin kuulla kokemuksia naisilta jotka kasvaneet ilman isää?

      Minulla on taustalla vaikea avioliitto, vaikea ero, vaikea lapseni
      vieraannuttaja "äiti- ja Raision kaupungin luonnehäiriöiset
      narsisti vieraannuttaja lastensuojelu-" viranomaiset . Naisella
      ollut lähimenneisyydessä ongelmia lapsen tarkoitushakuisen vieraannuttamisen kanssa. Myös ollut väkivaltainen lasta
      kohtaan vieraannuttaessaan lapet pysyvästi "viranomaisten-" kanssa isästään.

      Lopputulos:
      Vieraannuttaja "lastensuojelun-" mielestä "äiti-" tarjoaa vakaamman elämän ilman muutoksia. Narsisti osaa puhua,
      vaikka mustan valkoiseksi! Isälle paikkakunnan vaihdos olisi looginen ratkaisu, joten tuomari siirtää lapsen asumaan
      vieraannuttaja "äidilleen-" sossun perättömän lausunnon
      mukaisesti. Jos vuoteen ei ongelmia vieraannuttaja sossun
      kanssa niin silloin katsotaan näistä parantuneen oikeuden
      silmissä. Ei tässä nyt kai itseään kannata lopettaa, vaikka se ensimmäinen ajatus olikin. Mutta miten selvitä tästä huolesta?
      En luota enää mihinkään tässä sairaassa maailmassa. Minulla
      ollut aina hyvin läheiset välit lapseen ja mietin yötä päivää
      miten pieni pärjää elämässä. Minkälaista on kasvaa tyttönä
      ilman omaa isää? Riippuu kai myös minkälainen isäpuoli
      kohdalle sattuu ilman sukunimen vaihdosta- ja lapsen yhteystietojen ym. lapsen tietojen pimittämisiä omalta isältään
      "äidin-" manopuloidessa lapsi valehtelemaan mm. maistraatissa-

      • EnnenÄiti

        Melko ilkeä teksti sinulla ilmanisää. Pitäisiköhän sinun tehdä oma aloitus aiheesta? Tämä minun aloitus ei ollut tarkoitettu sinulle loukkaukseksi. Kuulostaa ikävältä tuo sinun tapaus. Itsekään en luota yhtään enää lastensuojeluun. Myös tyttäreni isä harrastaa tätä minusta eristämistä esim. ottamalla lapselta puhelimen pois vaikka viikoksi ilman syytä.

        Mutta voinhan sinulle kertoa, että minkälaista oli kasvaa melkein ilman isää tyttärenä. Ensinnäkin minusta kasvoi nuori nainen joka otti miehekseen hyvin samanlaisen miehen kuin isänsä. Eli alkoholiin menevän. Lapsuudessa kävin isällä joka toinen viikonloppu. Joskus isä oli jo humalassa kun paikalle saavuin. Hänen puolisonsa minun perustarpeista huolehti. Heidän saatuaan omia yhteisiä lapsia olin aina huonommassa asemassa siinä talossa. Olin vain puolikas lapsi. Minulla oli myös kovempia sääntöjä kuin muilla lapsilla äitipuolen puolelta. Eli en pysty ajattelemaan elämääni niin päin, että olisin joutunut vanhempieni erossa isälle.

        Tämä aloitus oli silti tarkoitettu vähän syvällisempään ajatteluun. Juuri sellaiseen mitä edellinen vastaaja oli kirjoittanutkin, että miten naisen osaa olla äiti aikuisena jos lapsena on ollut sitä mallia ilman. Uskon poikien kaipaavan myös samaa mallia iseiltään.


      • EnnenÄiti

        Ymmärrän tuskasi. Myös minun lapsen mielipide siitä, että näkee itsensä asumaan äitinsä kanssa ohitettiin. Käräjillä pärjää se joka röyhkeämmin valehtelee ja se kannattaa kaikkien muistaa jotka luonnehäiriöisten kanssa sille tielle lähtevät. Itsellä jos on ajatukset, että kertomalla johdonmukaisesti totuuden niin sen joku huomaisi asenteella ei pärjää.

        Sain myöhemmin kuulla eräältä asiaankuulumattomalta sosiaalityötekijältä vihjauksen siitä, että minut ehkä katsottiin osapuoleksi joka antaa helpommin periksi ja poistuu taka-alalle lapsen elämästä jolloin lapsen elämä tasoittuisi. En tiedä ymmärsinkö oikein vihjauksen, onhan se aivan sairasta, että sallittiin vieraannuttaminen äidistä ja äidin puolen suvusta tuolla lailla.

        Sinulla on lapset jo melkein aikuisia. Aloittavat oman itsenäisen elämän kohta ilman vieraannuttajaa. Eihän sitä tiedä vaikka joskus vielä saisitte yhteyden luotua? Ainahan he silti ovat sinun lapsia, vaikka aikuisia jo ovatkin ja voisit saada vielä monia kokemuksia heidän kanssaan, vaikka lapsuus menikin miten meni. Luulisi, että heillä olisi kysymyksiä sinulle, kun aikuisena alkavat pohtimaan näitä asioita?


      • ilmanisää
        EnnenÄiti kirjoitti:

        Ymmärrän tuskasi. Myös minun lapsen mielipide siitä, että näkee itsensä asumaan äitinsä kanssa ohitettiin. Käräjillä pärjää se joka röyhkeämmin valehtelee ja se kannattaa kaikkien muistaa jotka luonnehäiriöisten kanssa sille tielle lähtevät. Itsellä jos on ajatukset, että kertomalla johdonmukaisesti totuuden niin sen joku huomaisi asenteella ei pärjää.

        Sain myöhemmin kuulla eräältä asiaankuulumattomalta sosiaalityötekijältä vihjauksen siitä, että minut ehkä katsottiin osapuoleksi joka antaa helpommin periksi ja poistuu taka-alalle lapsen elämästä jolloin lapsen elämä tasoittuisi. En tiedä ymmärsinkö oikein vihjauksen, onhan se aivan sairasta, että sallittiin vieraannuttaminen äidistä ja äidin puolen suvusta tuolla lailla.

        Sinulla on lapset jo melkein aikuisia. Aloittavat oman itsenäisen elämän kohta ilman vieraannuttajaa. Eihän sitä tiedä vaikka joskus vielä saisitte yhteyden luotua? Ainahan he silti ovat sinun lapsia, vaikka aikuisia jo ovatkin ja voisit saada vielä monia kokemuksia heidän kanssaan, vaikka lapsuus menikin miten meni. Luulisi, että heillä olisi kysymyksiä sinulle, kun aikuisena alkavat pohtimaan näitä asioita?

        mielelläni haluaisin selvittää asiat rakkaiden lasteni kanssa;
        en ymmärrä vieraannuttaja "viranomaista-", joka tieten tahtoen
        aiheuttaa toiselle vanhemmalle- ja erityisesti lapselle tällaista
        tuskaa vieraannuttamalla- ja valehtelemalla totuuden, lapsen
        olosuhteet- ja oma-aloitteiset lausunnot asumisestaan osittain
        myös omalla isällään, mitä oikeasti on tapahtunut ja "viranomaiset-"
        itse omassa selvitystyössään lausuneet. Miksi vieraannuttaa lapsia
        pilaten lapsen lapsuus- ja elämä; poliisikin on kumonnut
        esitutkinnassaan Raision kaupungin perusteet äidin yksinhuollosta,
        äidin luottamuksesta- ja ristiriidoista lapsen edun vastaisena todeten, ettei vanhempien välinen luottamus- ja ristiriidat saa lapsen etua
        ajatellen olla perusteena ja vaikuttaa lapsen normaalin elämän- ja hyvinvoinnin jatkumiselle ja "viranomaisenkin-" tulisi se omassa menettelyssään ymmärtää- mitään ei vain näytä oikeasti lasten
        kannalta tapahtuvan poliisissa- ja "valvovissa viranomaisissa"!-


      • EnnenÄiti

        Jätitkö asian alemmalle oikeusasteelle? Kuulostaa asialta jonka korkein oikeus olisi pitänyt ottaa käsittelyyn ja tutkia.

        Nykyhetkeä jos ajattelee niin pitäisi päästä yli katkeruudesta, koska sillä ajaa muut ihmiset pois luotaan. Menetin elämäni tärkeimmän asian, mutta selviän. Uskon, että sitä tietä pääsen paremmin vielä takaisin lapseni elämään ennemmin tai myöhemmin. Hetkittäin tulee epätoivon hetkiä vieläkin ja huolta tytöstä, mutta pääsääntöisesti uskon hänen pärjäävän ja että saan tuettua häntä sitten myöhemmin kun aika on oikea.


      • ilmanisää
        EnnenÄiti kirjoitti:

        Jätitkö asian alemmalle oikeusasteelle? Kuulostaa asialta jonka korkein oikeus olisi pitänyt ottaa käsittelyyn ja tutkia.

        Nykyhetkeä jos ajattelee niin pitäisi päästä yli katkeruudesta, koska sillä ajaa muut ihmiset pois luotaan. Menetin elämäni tärkeimmän asian, mutta selviän. Uskon, että sitä tietä pääsen paremmin vielä takaisin lapseni elämään ennemmin tai myöhemmin. Hetkittäin tulee epätoivon hetkiä vieläkin ja huolta tytöstä, mutta pääsääntöisesti uskon hänen pärjäävän ja että saan tuettua häntä sitten myöhemmin kun aika on oikea.

        hovi- ja korkein oikeus ei suostunut käsittelemään asiaa-
        järjestämään edes pääkäsitteyä vastoin oikeudenkäymiskaaren
        säädöstä pääkäsittelyn järjestämisessä riita-asiassa vaatimuksesta,
        vastoin lainsäädäntöä, perustuslakia, lapsen oikeuksia; käräjä-
        oikeuden kopioidessa sanasta sanaan Raision kaupungin perättömän lausuman, selvitystyön "riippumattoman tuomioistuimen-"omaksi ratkaisuksi, päätökseksi perusteetta. Nykyisin käräjäpäätöstä
        odotellessa; "äiti-" hakee nykyiselle lasten oheishuoltoa, koska isä
        ei välitä, halua tavata eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta
        vieraannuttaessaan itse tarkoitushakuisesti lapset omasta isästään,
        isänpuoleisista isovanhemmistaan ym. suvustaan "vieranomais-" menettelyssä-


      • EnnenÄiti

        Eli hakee siis oheishuoltoa nykyiselleen, vaikka lapset ovat kohta täysi-ikäisiä? En ymmärrä minkä ihmeen takia. Kuulostaa pelkältä vittuilulta, jos suoraan sanoo. Tai kai siihen joku syy sitten löytyy.
        Eipä sitä paljon unohtamaan pysty jos taas on käräjät käsillä. :/


      • ilmanisää
        EnnenÄiti kirjoitti:

        Eli hakee siis oheishuoltoa nykyiselleen, vaikka lapset ovat kohta täysi-ikäisiä? En ymmärrä minkä ihmeen takia. Kuulostaa pelkältä vittuilulta, jos suoraan sanoo. Tai kai siihen joku syy sitten löytyy.
        Eipä sitä paljon unohtamaan pysty jos taas on käräjät käsillä. :/

        jep, näillä mennään; kun et suostu olemaan isä, joka hylkää omat
        rakkaat lapsensa eron myötä; niin sitten tehdään vaikka väkisin kykenemättömäksi vanhemmaksi- ja huoltajaksi-
        vieraannutetaan tarkoitushakuisesti lapset; leimataan isä
        narsistiksi- ja mielenvikaiseksi ns. hukkuksi- perusteettomassa "viranomais-" menettelyssä-


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        jep, näillä mennään; kun et suostu olemaan isä, joka hylkää omat
        rakkaat lapsensa eron myötä; niin sitten tehdään vaikka väkisin kykenemättömäksi vanhemmaksi- ja huoltajaksi-
        vieraannutetaan tarkoitushakuisesti lapset; leimataan isä
        narsistiksi- ja mielenvikaiseksi ns. hukkuksi- perusteettomassa "viranomais-" menettelyssä-

        Ensimmäisen kerran sinä "ilmanisää" kirjoitat jotenkin tolkullista tekstiä. Vieläkin lauseesi ovat liian pitkiä ja taidat kopioida tekstiä jostain? Tämä tekee monet, ikävä kyllä, haluttomiksi lukemaan kirjoituksiasi.

        Sinä kuulostat hyvin jäyhältä suomalaiselta mieheltä. Sinulla ei ole taitoja diplomatiaan ja kun vastapuolella on kykyä manipuloida viranomaisia, olet todella heikoilla.

        Varmastikaan sinulla ei ole mitään narsismin kaltaista luonnehäiriötä tai mielenvikaisuutta. Ainoastaan mahdollisesti hyvin heikot sosiaaliset taidot? Tämän vuoksi olisit silloin vuosia sitten tarvinut asiasi ajamiseen paljon ulkopuolista apua, jotta lapset olisivat saaneet pitää elämässään osa-aikaisesti sekä isän, että äidin - tasapuolisesti. Myös suhteet isänpuoleiseen sukuun olisivat näin säilyneet.

        Kaikki tai ei mitään ajattelulla, ei voita mitään. Elämässä täytyy pystyä tekemään kompromisseja silloin kun perustaa perheen. Joskus tuntuu, että itse joutuu myöntymään liikaa, mutta sekin on parempi kuin menettää kaiken.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran sinä "ilmanisää" kirjoitat jotenkin tolkullista tekstiä. Vieläkin lauseesi ovat liian pitkiä ja taidat kopioida tekstiä jostain? Tämä tekee monet, ikävä kyllä, haluttomiksi lukemaan kirjoituksiasi.

        Sinä kuulostat hyvin jäyhältä suomalaiselta mieheltä. Sinulla ei ole taitoja diplomatiaan ja kun vastapuolella on kykyä manipuloida viranomaisia, olet todella heikoilla.

        Varmastikaan sinulla ei ole mitään narsismin kaltaista luonnehäiriötä tai mielenvikaisuutta. Ainoastaan mahdollisesti hyvin heikot sosiaaliset taidot? Tämän vuoksi olisit silloin vuosia sitten tarvinut asiasi ajamiseen paljon ulkopuolista apua, jotta lapset olisivat saaneet pitää elämässään osa-aikaisesti sekä isän, että äidin - tasapuolisesti. Myös suhteet isänpuoleiseen sukuun olisivat näin säilyneet.

        Kaikki tai ei mitään ajattelulla, ei voita mitään. Elämässä täytyy pystyä tekemään kompromisseja silloin kun perustaa perheen. Joskus tuntuu, että itse joutuu myöntymään liikaa, mutta sekin on parempi kuin menettää kaiken.

        Ensimmäistäkään kertaa sinä "DiplomatiaJaYmmärrys" et kirjoita mitään tolkullista tekstiä. Vieläkin lauseesi ovat liian pitkiä ja taidat kopioida tekstiä jostain?
        Tämä tekee monet vieraannuttaja "äidit- ja viranomaiset",
        ikävä kyllä, haluttomiksi lukemaan kirjoituksiasi.

        Sinä kuulostat hyvin jäyhältä suomalaiselta naiselta. Sinulla
        ei ole taitoja diplomatiaan ja kun vieraannuttaja "äidillä- ja viranomaisilla" perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista on kykyä manipuloida "viranomaisia", olet todella heikoilla.

        Varmastikaan sinulla ei ole mitään narsismin kaltaista luonnehäiriötä tai mielenvikaisuutta. Ainoastaan mahdollisesti hyvin heikot sosiaaliset taidot? Tämän vuoksi olisit silloin vuosia sitten tarvinut asiasi ajamiseen paljon ulkopuolista apua, jotta lapset olisivat saaneet pitää elämässään osa-aikaisesti sekä isän, että äidin - tasapuolisesti. Myös suhteet isänpuoleiseen sukuun olisivat näin säilyneet.

        Ulkopuolista apua on ollut saatavilla Raision kaupungin "lasten-
        suojelun-" vieraannuttaja "viranomaisia, valvovia viranomaisia" lukuunottamatta; "riippumattoman tuomioistuimen-" kopioidessa sanasta sanaan Raision kaupungin perättömän lausuman, selvitystyön lapsen olosuhteista omaksi päätöksekseen, suostumatta järjestämään muutoksenhaku-tuomioistuimessa eli hovi ja/ tai korkeimmassa oikeudessa pääkäsittelyä vastoin oikeudenkäymiskaaren säädöstä pääkäsittelyn järjestämisestä asiassa.
        Lapsen "äidin" harjoittama "viranomais-" vieraannuttaminen, manipulaatio; lapsen- ja isän vieraannuttaminen, vainoaminen Raision kaupungissa siis edelleen jatkuu- ja klikkaa nappia-
        apua ja vastausta jo seuraavana arkipäivänä ei edelleenkään Raision kaupungissa toimi "lastensuojelu-" palkinnoista ja hallituksen kärkihankkeista huolimatta. Onhan hallituksen kärkihanketta/ lupa auttaa-, LAPE- muutosohjelmaa vetämässä Raision kaupungin lapsen tarkoitushakuiset vieraannuttaja "viranomaiset"- perättömin lausumin, selvityksin, lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin- ja vainoamisin lapsen olosuhteista.

        Kaikki tai ei mitään ajattelulla, ei lapsen "äiti- ja Raision kaupungin lapsen tarkoitushakuiset "lastensuojelun" vieraannuttaja "viranomaiset, valvovat viranomaiset"
        voita yhtään mitään vainotessaan, vieraannuttaessaan
        lapsia ja lapsen isää "viranomais-" menettelyssä... Elämässä täytyy pystyä tekemään kompromisseja silloin kun perustaa perheen. Joskus tuntuu, että itse joutuu myöntymään liikaa, mutta sekin on parempi kuin menettää kaiken.


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        Ensimmäistäkään kertaa sinä "DiplomatiaJaYmmärrys" et kirjoita mitään tolkullista tekstiä. Vieläkin lauseesi ovat liian pitkiä ja taidat kopioida tekstiä jostain?
        Tämä tekee monet vieraannuttaja "äidit- ja viranomaiset",
        ikävä kyllä, haluttomiksi lukemaan kirjoituksiasi.

        Sinä kuulostat hyvin jäyhältä suomalaiselta naiselta. Sinulla
        ei ole taitoja diplomatiaan ja kun vieraannuttaja "äidillä- ja viranomaisilla" perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista on kykyä manipuloida "viranomaisia", olet todella heikoilla.

        Varmastikaan sinulla ei ole mitään narsismin kaltaista luonnehäiriötä tai mielenvikaisuutta. Ainoastaan mahdollisesti hyvin heikot sosiaaliset taidot? Tämän vuoksi olisit silloin vuosia sitten tarvinut asiasi ajamiseen paljon ulkopuolista apua, jotta lapset olisivat saaneet pitää elämässään osa-aikaisesti sekä isän, että äidin - tasapuolisesti. Myös suhteet isänpuoleiseen sukuun olisivat näin säilyneet.

        Ulkopuolista apua on ollut saatavilla Raision kaupungin "lasten-
        suojelun-" vieraannuttaja "viranomaisia, valvovia viranomaisia" lukuunottamatta; "riippumattoman tuomioistuimen-" kopioidessa sanasta sanaan Raision kaupungin perättömän lausuman, selvitystyön lapsen olosuhteista omaksi päätöksekseen, suostumatta järjestämään muutoksenhaku-tuomioistuimessa eli hovi ja/ tai korkeimmassa oikeudessa pääkäsittelyä vastoin oikeudenkäymiskaaren säädöstä pääkäsittelyn järjestämisestä asiassa.
        Lapsen "äidin" harjoittama "viranomais-" vieraannuttaminen, manipulaatio; lapsen- ja isän vieraannuttaminen, vainoaminen Raision kaupungissa siis edelleen jatkuu- ja klikkaa nappia-
        apua ja vastausta jo seuraavana arkipäivänä ei edelleenkään Raision kaupungissa toimi "lastensuojelu-" palkinnoista ja hallituksen kärkihankkeista huolimatta. Onhan hallituksen kärkihanketta/ lupa auttaa-, LAPE- muutosohjelmaa vetämässä Raision kaupungin lapsen tarkoitushakuiset vieraannuttaja "viranomaiset"- perättömin lausumin, selvityksin, lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin- ja vainoamisin lapsen olosuhteista.

        Kaikki tai ei mitään ajattelulla, ei lapsen "äiti- ja Raision kaupungin lapsen tarkoitushakuiset "lastensuojelun" vieraannuttaja "viranomaiset, valvovat viranomaiset"
        voita yhtään mitään vainotessaan, vieraannuttaessaan
        lapsia ja lapsen isää "viranomais-" menettelyssä... Elämässä täytyy pystyä tekemään kompromisseja silloin kun perustaa perheen. Joskus tuntuu, että itse joutuu myöntymään liikaa, mutta sekin on parempi kuin menettää kaiken.

        Voi sinua. Huoh.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Voi sinua. Huoh.

        Voi voi itsellesi HUOH!!!
        LAPSEN- JA ISÄN TARKOITUSHAKUINEN "VIRANOMAIS-" VIERAANNUTTAMINEN JA VAINOAMINEN RAISION KAUPUNGISSA EDELLEEN JATKUU PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN LUONNEHÄIRIÖISESSÄ, SAIRAASSA "VIRANOMAIS-" MENETTELYSSÄ. KANNATTAISIKO JO ANTAA PERIKSI LAPSEN EDUN- JA OIKEUKSIEN NIMISSÄ???


    • Murkkuongelmat

      Ei äidin poissaolosta oikein muuta haittaa ollut, kuin että murrosiässä olisi ollut kiva jos äiti olisi ostanut terveyssiteitä. Kaikille kavereille äiti osti siteet. Minun isäni ei voinut ostaa niitä, kun se olisi ollut niin hirveän suuri häpeä miehelle. Kun menin itse ostamaan siteitä, kaverit pilkkasivat minua ja olin hämmentynyt ja nolo.

      • eiongelmaa

        en näe "ex-isänä-" ongelmaa; olisin ihan hyvin voinut isänä ostaa enkä olisi tuntenut minkäänlaista häpeää miehenä. Minun ei annettu kuitenkaan olla lapsilleni isä. Ei suotu isyyttä, vanhemmuutta- ja huoltajuutta..eikä lapsilleni oikeuksia omaan isäänsä-


      • DiplomatiaJaYmmärrys

        Juu, todella outo isä on sinulla "Murkkuongelmat" ollut. Olet ehkä jo vanhempaa sukupolvea, sillä nykymiehelle ei olisi mikään ongelma ostaa vaimolleen tai tyttärilleen kuukautissuojia.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Juu, todella outo isä on sinulla "Murkkuongelmat" ollut. Olet ehkä jo vanhempaa sukupolvea, sillä nykymiehelle ei olisi mikään ongelma ostaa vaimolleen tai tyttärilleen kuukautissuojia.

        Juu, todella outo äiti on sinulla "DiplomatiaJaYmmärrys ollut. Olet ehkä jo vanhempaa sukupolvea, sillä nykymiehelle ei olisi mikään ongelma ostaa vaimolleen tai tyttärilleen kuukautis suojia.


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        Juu, todella outo äiti on sinulla "DiplomatiaJaYmmärrys ollut. Olet ehkä jo vanhempaa sukupolvea, sillä nykymiehelle ei olisi mikään ongelma ostaa vaimolleen tai tyttärilleen kuukautis suojia.

        Älä juo enää.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Älä juo enää.

        ÄLÄ VIERAANNUTA LAPSIA ENÄÄ OMASTA ISÄSTÄÄN- JA SUVUSTAAN PERUSTEETTOMASSA "VIRANOMAIS-" MENETTELUSSÄ, LUONNEHÄIRIÖISESSÄ "VIRANOMAIS-" SAIRAUDESSA.


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        ÄLÄ VIERAANNUTA LAPSIA ENÄÄ OMASTA ISÄSTÄÄN- JA SUVUSTAAN PERUSTEETTOMASSA "VIRANOMAIS-" MENETTELUSSÄ, LUONNEHÄIRIÖISESSÄ "VIRANOMAIS-" SAIRAUDESSA.

        Voi, kun ei minulla ole valtaa vieraannuttaa lapsia kenestäkään. Olen aivan toisentyyppisessä työssä. Lastensuojelu (ym. sosiaalialat) on ala, jolle en koskaan haluaisi, vaikka ei mitään muuta työtä olisi tarjolla.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Voi, kun ei minulla ole valtaa vieraannuttaa lapsia kenestäkään. Olen aivan toisentyyppisessä työssä. Lastensuojelu (ym. sosiaalialat) on ala, jolle en koskaan haluaisi, vaikka ei mitään muuta työtä olisi tarjolla.

        ÄLÄ SILTI VIERAANNUTA LAPSIA ENÄÄ OMASTA ISÄSTÄÄN- JA SUVUSTAAN PERUSTEETTOMASSA MENETTELUSSÄ, LUONNEHÄIRIÖISESSÄ "VIRANOMAIS-" SAIRAUDESSA.


      • DiplomatiaJaYmmärrys

        Asumme ydinperheessä ja olemme kasvattaneet lapsemme yhdessä ihan vanhanaikaisessa avioliitossa.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Asumme ydinperheessä ja olemme kasvattaneet lapsemme yhdessä ihan vanhanaikaisessa avioliitossa.

        samoin kunnes "äiti" löysi uuden- munattoman miehen, joka varasti toisen miehen lapset- "äidin" vieraannuttaessa lapset isästään "viranomais-" menettelyssä-


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        samoin kunnes "äiti" löysi uuden- munattoman miehen, joka varasti toisen miehen lapset- "äidin" vieraannuttaessa lapset isästään "viranomais-" menettelyssä-

        No, onhan sinulla sitten joskus ollut jotain samaa kuin minulla. No onhan se kuitenkin hyvä, että ex-vaimosi uusi puoliso pitää lapsianne kuin ominaan. Olisihan se paljon huonompi asia toisinpäin. Eikö niin? Joskus pitää katsella kauempaa, että huomaa jotain hyvääkin.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        No, onhan sinulla sitten joskus ollut jotain samaa kuin minulla. No onhan se kuitenkin hyvä, että ex-vaimosi uusi puoliso pitää lapsianne kuin ominaan. Olisihan se paljon huonompi asia toisinpäin. Eikö niin? Joskus pitää katsella kauempaa, että huomaa jotain hyvääkin.

        Toisinpäin tällaista sairasta lapsen edun, oikeuksien vastaista
        "viranomais-" menettelyä ei olisi koskaan tapahtunut; Eikö
        niin? Minulla ei ole tapana olla kunnioittamatta vanhempaa, jonka kanssa lapset yhdessä tehty.Joskus pitäisi tosiaan katsella kauempaa, että huomaisi jotain hyvääkin- ja omassa sairaassa menettelyssä vieraannuttaja "äitinä" jotain pahaakin-


    • Näin.meni.äidittömällä

      Exäni oli äitinsä hylkäämä, aloittajalla on siinä mielessä vähän eri juttu. Hylkääminen tapahtui, kun uusi isäpuoli ei voinut sietää exää ja äiti antoi periksi ja ex joutui sijaiskotiin. Se oli kyllä hyvä koti, mutta kuten sanoit itsekin, ex tuli aina omien lasten jälkeen ja hellyyttä ei saanut lainkaan, asiallista kohtelua kyllä.
      Tulos: Hankala, mustavalkoinen tyyppi ja erittäin huono itsetunto, ei pystynyt ottamaan rakkautta vastaan. Kun itse tulin äidiksi, hän piti lähes kaikkia naisia lehminä ja huorina. Ei pystynyt osoittamaan läheisyyttä rakkaudesta puhumattakaan. Koska oli älykäs ja fiksu tyyppi, yritti kyllä olla hyvä puoliso ja hyvä isä olikin. Näillä eväillä saimme lapset kasvatetuksi, mutta erottiin, kun lapset muutti pois. Ex muuttui minua kohtaan täysin tunteettomaksi, halveksi ja alensi. Jopa tuttavamme alkoivat vaivautuneina sanoa, miten ikävä häntä on kuunnella.
      Keskusteluapuun en häntä saanut yksin eikä minun kanssani.

      • DiplomatiaJaYmmärrys

        Tässä ketjussa keskusteltiin äidittömistä tyttäristä, vai oliko exäsi kuitenkin nainen eikä mies ja isä? Elittekö siis lesbosuhteessä ja entinen puolisosi oli ns. "isä" perheessänne?


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Tässä ketjussa keskusteltiin äidittömistä tyttäristä, vai oliko exäsi kuitenkin nainen eikä mies ja isä? Elittekö siis lesbosuhteessä ja entinen puolisosi oli ns. "isä" perheessänne?

        Tässä ketjussa keskusteltiin äidittömistä tyttäristä, vai oliko exäsi kuitenkin mies eikä nainen ja äiti? Elittekö siis vieraannuttaja lesbosuhteessa ja entinen puolisosi oli ns. "äiti" perheessänne?


      • DiplomatiaJaYmmärrys

        Jepjep, että sellainen heppu. :D Miksi vastaat sekavia, kun sinulta ei kukaan edes kysynyt mitään?


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Jepjep, että sellainen heppu. :D Miksi vastaat sekavia, kun sinulta ei kukaan edes kysynyt mitään?

        Jepjep, että sellainen nuppu. :D Miksi vastaat sekavia, kun sinulta ei kukaan edes kysynyt mitään?


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        Jepjep, että sellainen nuppu. :D Miksi vastaat sekavia, kun sinulta ei kukaan edes kysynyt mitään?

        Ei homosuhteessa eläminen pitäisi noin traumaattista olla, että jää lapsentasoiseksi matkijaksi.


      • ilmanisää
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Ei homosuhteessa eläminen pitäisi noin traumaattista olla, että jää lapsentasoiseksi matkijaksi.

        Ei lesbosuhteessa eläminen pitäisi noin traumaattista olla, että jää lapsentasoiseksi matkijaksi.


      • DiplomatiaJaYmmärrys
        ilmanisää kirjoitti:

        Ei lesbosuhteessa eläminen pitäisi noin traumaattista olla, että jää lapsentasoiseksi matkijaksi.

        Tottapa tuokin.


      • Näin.meni.äidittömällä
        DiplomatiaJaYmmärrys kirjoitti:

        Tässä ketjussa keskusteltiin äidittömistä tyttäristä, vai oliko exäsi kuitenkin nainen eikä mies ja isä? Elittekö siis lesbosuhteessä ja entinen puolisosi oli ns. "isä" perheessänne?

        Piipahdin pitkästä aikaa katsomassa tätä ketjua. Kyllä ymmärsin että kirjoitin eri sukupuolista kuin aloittaja.
        Tarkoitukseni oli kertoa oma kokemukseni siitä, kun lapsi pakolla erotetaan äidistä. Ja mitä siitä yhdelle tuntemalleni lapselle on seurannut. En usko että on eroa sillä onko äidistä väkisin erotettu lapsi poika vai tyttö.
        Minulla on myös toinen läheinen mies, jonka äiti on kuollut, kun hän on ollut 5-vuotias. Tästä lapsesta isä on huolehtinut hyvin, mitään ei ole tehty väkisin, lapsi on jotenkin kuoleman hyväksynyt. Hän on nyt aikuisena naisia ja muitakin ihmisiä arvostava, erilaiset ihmiset hyväksyvä, diplomaattinen, oikein fiksu kaveri.
        Sinulle sanoisin. Miksi keskityt johonkin epäolennaiseen? Aloittaja kysyy, onko kokemusta äidittömästä. Jos sinulla ei ole, eikö kannattaisi vain jättää kommentoimatta. Voisit elää nimimerkkisi mukaisesti. Hyvää jatkoa kuitenkin sinullekin!


      • Näin.meni.isättömällä
        Näin.meni.äidittömällä kirjoitti:

        Piipahdin pitkästä aikaa katsomassa tätä ketjua. Kyllä ymmärsin että kirjoitin eri sukupuolista kuin aloittaja.
        Tarkoitukseni oli kertoa oma kokemukseni siitä, kun lapsi pakolla erotetaan äidistä. Ja mitä siitä yhdelle tuntemalleni lapselle on seurannut. En usko että on eroa sillä onko äidistä väkisin erotettu lapsi poika vai tyttö.
        Minulla on myös toinen läheinen mies, jonka äiti on kuollut, kun hän on ollut 5-vuotias. Tästä lapsesta isä on huolehtinut hyvin, mitään ei ole tehty väkisin, lapsi on jotenkin kuoleman hyväksynyt. Hän on nyt aikuisena naisia ja muitakin ihmisiä arvostava, erilaiset ihmiset hyväksyvä, diplomaattinen, oikein fiksu kaveri.
        Sinulle sanoisin. Miksi keskityt johonkin epäolennaiseen? Aloittaja kysyy, onko kokemusta äidittömästä. Jos sinulla ei ole, eikö kannattaisi vain jättää kommentoimatta. Voisit elää nimimerkkisi mukaisesti. Hyvää jatkoa kuitenkin sinullekin!

        Piipahdin pitkästä aikaa katsomassa tätä ketjua. Kyllä ymmärsin että kirjoitin eri sukupuolista kuin aloittaja. Tarkoitukseni oli kertoa oma kokemukseni siitä, kun lapsi pakolla erotetaan isästä. Ja mitä siitä
        yhdelle tuntemalleni lapselle on seurannut. En usko että on eroa sillä
        onko isästä väkisin erotettu lapsi poika vai tyttö.
        Minulla on myös toinen läheinen nainen, jonka isä on kuollut, kun hän
        on ollut 5-vuotias. Tästä lapsesta isä on huolehtinut hyvin, mitään ei
        ole tehty väkisin, lapsi on jotenkin kuoleman hyväksynyt. Hän on nyt aikuisena miehiä ja muitakin ihmisiä arvostava, erilaiset ihmiset hyväksyvä, diplomaattinen, oikein fiksu ihminen.
        Sinulle sanoisin. Miksi keskityt johonkin epäolennaiseen? Aloittaja
        kysyy, onko kokemusta äidittömästä. Jos sinulla ei ole isättömistä,
        eikö kannattaisi vain jättää kommentoimatta. Voisit elää nimimerkkisi mukaisesti. Hyvää jatkoa kuitenkin sinullekin!


    • Olen todella pahoillani! :(

      • tarkoititko

        Raision kaupungin lapsia tarkoitushaluisesi vieraannuttavia "lastensuojelu-" viranomaisia perättömin lausumin, selvityksin; lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin, lapsen- aj isän vieraannuttamisin, vainoamisin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista-


      • KahilGibran

        Puhu meille Lapsista.
        Ja hän sanoi:

        Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne.
        He ovat Elämän kaipuun tyttäriä ja poikia.
        He tulevat kauttanne, mutta eivät teistä itsestänne.
        Ja vaikka he asuvat luonanne, eivät he sittenkään kuulu teille.

        Antakaa heille teidän rakkautenne, mutta älkää ajatuksianne.
        Sillä heillä on omat ajatuksensa.

        Voitte hoivata heidän ruumistaan, mutta ette heidän sielujaan.
        Sillä heidän sielunsa asuvat huomenkoiton asunnossa,
        minne te ette voi mennä, ette edes unelmissanne.

        Te voitte yrittää tulla heidän kaltaisikseen,
        mutta älkää yrittäkö tehdä heitä itsenne kaltaisiksi.

        Sillä elämä ei mene taaksepäin eikä viivy menneessä päivässä.
        Te olette jousia, josta lapsenne singotaan elävinä nuolina.

        Jousimies näkee matkan pään loppumattomalla polulla ja
        Hän taivuttaa teidät voimallaan,
        jotta hänen nuolensa sinkoisivat kauas ja nopeasti.

        Taivu Jousimiehen käsissä ilomielin.

        Sillä samoin kuin Hän rakastaa nuolia, jotka lentävät,
        Hän rakastaa myös jousta,
        joka on järkkymätön.


      • tarkoititko
        KahilGibran kirjoitti:

        Puhu meille Lapsista.
        Ja hän sanoi:

        Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne.
        He ovat Elämän kaipuun tyttäriä ja poikia.
        He tulevat kauttanne, mutta eivät teistä itsestänne.
        Ja vaikka he asuvat luonanne, eivät he sittenkään kuulu teille.

        Antakaa heille teidän rakkautenne, mutta älkää ajatuksianne.
        Sillä heillä on omat ajatuksensa.

        Voitte hoivata heidän ruumistaan, mutta ette heidän sielujaan.
        Sillä heidän sielunsa asuvat huomenkoiton asunnossa,
        minne te ette voi mennä, ette edes unelmissanne.

        Te voitte yrittää tulla heidän kaltaisikseen,
        mutta älkää yrittäkö tehdä heitä itsenne kaltaisiksi.

        Sillä elämä ei mene taaksepäin eikä viivy menneessä päivässä.
        Te olette jousia, josta lapsenne singotaan elävinä nuolina.

        Jousimies näkee matkan pään loppumattomalla polulla ja
        Hän taivuttaa teidät voimallaan,
        jotta hänen nuolensa sinkoisivat kauas ja nopeasti.

        Taivu Jousimiehen käsissä ilomielin.

        Sillä samoin kuin Hän rakastaa nuolia, jotka lentävät,
        Hän rakastaa myös jousta,
        joka on järkkymätön.

        Raision kaupungin lapsia tarkoitushaluisesi vieraannuttavia "lastensuojelu-" viranomaisia perättömin lausumin, selvityksin; lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin, lapsen- aj isän vieraannuttamisin, vainoamisin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista-


      • KahilGibran
        tarkoititko kirjoitti:

        Raision kaupungin lapsia tarkoitushaluisesi vieraannuttavia "lastensuojelu-" viranomaisia perättömin lausumin, selvityksin; lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin, lapsen- aj isän vieraannuttamisin, vainoamisin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista-

        En tarkoittanut. Lue uudellee tuo ja tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.


      • tarkoititko
        KahilGibran kirjoitti:

        En tarkoittanut. Lue uudellee tuo ja tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.

        Raision kaupungin lapsia tarkoitushaluisesi vieraannuttavaa "lastensuojelu-" viranomaisten vieraannuttaja "äitiä-" perättömin lausumin, selvityksin; lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin, lapsen- ja isän vieraannuttamisin, vainoa-misin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista-
        Lue uudelleen tuo ja tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.


      • KahilGibran
        tarkoititko kirjoitti:

        Raision kaupungin lapsia tarkoitushaluisesi vieraannuttavaa "lastensuojelu-" viranomaisten vieraannuttaja "äitiä-" perättömin lausumin, selvityksin; lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin, lapsen- ja isän vieraannuttamisin, vainoa-misin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista-
        Lue uudelleen tuo ja tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.

        Olen tuon runon ajatuksen kanssa lukenut, mutta huomaan ettei sinä siihen kykene. Surullista, mutta ehkä on (lasten kannalta) hyvä, että nyt lapsillasi on uusi isä, joka rakastaa heitä kuin omiaan.


      • tarkoititko
        KahilGibran kirjoitti:

        Olen tuon runon ajatuksen kanssa lukenut, mutta huomaan ettei sinä siihen kykene. Surullista, mutta ehkä on (lasten kannalta) hyvä, että nyt lapsillasi on uusi isä, joka rakastaa heitä kuin omiaan.

        Oletko tuon lapsen tarkoitushakuisen vieraannuttamis- sairaus "runon" ajatuksen kanssa lukenut?, mutta huomaat ettet sinä siihen kykene. Surullista, mutta ehkä on (lasten kannalta) hyvä, että nyt lapsillasi on uusi äiti, joka rakastaa heitä kuin omiaan.


      • KahilGibran
        tarkoititko kirjoitti:

        Oletko tuon lapsen tarkoitushakuisen vieraannuttamis- sairaus "runon" ajatuksen kanssa lukenut?, mutta huomaat ettet sinä siihen kykene. Surullista, mutta ehkä on (lasten kannalta) hyvä, että nyt lapsillasi on uusi äiti, joka rakastaa heitä kuin omiaan.

        En minä lue sinun "runojasi". Niistä puuttuu ajatus. Lapsillani ei ole uutta äitiä.


      • ilmanisää
        KahilGibran kirjoitti:

        En minä lue sinun "runojasi". Niistä puuttuu ajatus. Lapsillani ei ole uutta äitiä.

        En minä lue sinun "runojasi". Niistä puuttuu ajatus.
        Lapsillani ei ole uutta isää; "äiti" löysi uuden- munattoman miehen, joka varasti toisen miehen lapset- "äidin" vieraannuttaessa lapset isästään "viranomais-" menettelyssä-


      • Kivaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        ilmanisää kirjoitti:

        En minä lue sinun "runojasi". Niistä puuttuu ajatus.
        Lapsillani ei ole uutta isää; "äiti" löysi uuden- munattoman miehen, joka varasti toisen miehen lapset- "äidin" vieraannuttaessa lapset isästään "viranomais-" menettelyssä-

        Lällälällällälieru


      • Munaaaaaaaaaaaaaaatton
        Kivaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Lällälällällälieru

        Lällälällällälieru


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe