OBJEKTIIVI CANONIIN

Canon78D

Moikka! Eli olen ostamassa jossain vaiheessa uutta järkkäriä kun vanha oli jotenkin viallinen(?) takuuta ei ole enää, mutta joo.
Eli mietin tässä Canon eos 80D:tä tai 70D:tä
Mikä mielestänne parempi( perustelkaa)
Ja objektiivia mietin, enkä ole varma sopiiko esim sigma 70D:hen tai 80D:hen.
Eli ehdotelkaa hyviä objektiiveja alle 850€
Itse olen miettinyt näitä:
Sigma 30mm 1.4 art
Canon ef 200mm f/2.8
Sigma 70-200mm f/2.8 l II usm

Eli noista teidän mielestä parhaat ja voi ehdottaa siis muitakin :D!
Kiitos jo etukäteen!

3

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eliasssss1212

Eli jos nyt eli rehellisesti vastaan, niin ELI!

Eli ilman kunnon linssiä ei kuvia saa...eli

Eli ota opiksi siittä...Eeli eli...jos ei muuta...Eli

• 76867867867

Osta nikon d7200 tai d7500 ja vastaava nikkorin objektiivi siihen. Saat paljon enemmän vastinetta rahoillesi. Nikonilla on reilusti parempi kuvanlaatu(ei low pass filtteriä, kohisee vähemmän, parempi dynamiikka. Oman kokemuksen mukaan d7200 tarkentaa paremmin kuin 7d mark II.

• öönotota

Eri kameramallien ominaisuuksien vertailuja löytyy kätevästi googlella, esim. "70D vs 80D", ja tuloksista vaikkapa cameradecision-sivuille osoittava linkki. 80D:hän on hieman parempi kuin 70D ihan jo siksikin, kun se on saman sarjan uudempi malli. Erot eivät ole kovin suuria, mutta pieniä parannuksia siellä sun täällä. Kannattaa katsoa jostain vertailusta, olisiko siellä jokin juuri itselle tärkeän tuntuinen uudistus, vai onko niin mitättömiä eroja, ettei niiden takia kannata ostaa kalliimpaa mallia.

Sigman objektiiveista on yleisesti olemassa myös Canoniin sopivat mallit. Näissä eri merkkisissä (kuin oma kamera) objektiiveissa pitää aina huomioida, että ostaa sen omaan kameraan sopivan mallin, eli esim. Nikonin malli ei tietenkään sovi Canoniin.

Noista aloituksessa mainituista objektiiveista kaksi ensimmäistä ovat hyviä, mutta tuo Sigman 70-200 on kilpailijoiden joukossa huonoimmasta päästä. Parempi olisi esim. Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD, joka on kyllä hieman antamaasi hintarajaa kalliimpi, TopShotissa näköjään 999 euroa, en sen tarkemmin kartoittanut hintoja muualla.

Ai niin, noita objektiiveja voi vertailla esim. dxomark.com-sivustolla, joka kyllä aluksi voi näyttää aika sekavalta, mutta pienen totuttelun jälkeen antaa melkoisen yksityiskohtaiset mittaustulokset siitä, miten mikäkin objektiivi toimii tiettyyn runkoon kytkettynä. Terävyys eri polttoväleillä ja aukoilla, vinjetointi, kromaattiset värivirheet jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      505
      5529
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      121
      4810
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2252
    4. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2214
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1380
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      165
      1150
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      62
      1081
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1001
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      981
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      948
    Aihe