KYSÄRII2018

Pitäisikö jotain muuttua, ett mini60 kuljettajat ajais myös SJM sarjassa kaudella 2018.
Miks kaudella 2017 osanottajii noin niukasti, kuskeihan on yhteensä lähes40 kuskii X30 sarjassa.
Ilmianna
Jaa

17 Vastausta


Yleiset ja junnulisenssiläiset samaan luokkaan eikä raksuja samoille päiville. Ja jotain porkkanaa kuskeille.
Ilmianna
Jaa
Onhan OK, mikäli luokat mini60 + raketit ajaisi SM- kisoissa. Miks ei raksut ja mini60 sopisi samoille viikonlopuille? Ihan totta yl/jun. voisi jo vihdoinkin romuttaa, tostahan on keskusteltu jo moneen kertaan, mut ei vain mene läpi hallituksessa.
X30 hyvä sarja myös ja hyvin järjestetty.
Ilmianna
Jaa
Kyllä X30 kisat on hyvin markkinoitu ja järjestettykin, mutta tuo mini 60 luokka ei oikein sovi X30 heidän konseptiin, keväällä Mikko halusi tarjota jotain extraa mikäli kuskit olisivat valmiita siirtymään Parillan moottoreihin siinä se porkkana oli, mutta ilmeisesti huoltajat ja kuskit halusivat edelleen itse päättää millä mennään. Hyvä näin ja tätä on kunnioitettava. Ken lieneekään sen porkkanan poiminut jää nähtäväksi.
Kartingliiton kisat myös voisi kuulua mini60 luokan sarjoihin.
Nyt vain kuskien ja huoltajien kommentteja tänne ja Lajiryhmälle, mitä halutaan.
Ilmianna
Jaa
Osa raksukuskeista ajaa myös mini60 niin ei oikeen sovi samoille päiville kun ei meillä oo kahta autoa. Sen takia piti tänä vuonna valita luokka niiden väliltä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No nythän ois myynnissä paljon hyvii putkii edullisesti, mikäli haluus ajaa kahta luokkaa samassa kisassa.
Muuten olix noita montakin kuskii, ketkä haluus ajaa kahta eri luokkaa samassa kisassa. Tulos vois olla parempi jos keskittys vain yhteen luokkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toivottavasti mahdollisimman moni ajaa ensi kaudella sekä SJM:n että äxxä sarjan. Molemmissa taitaa olla 5 kilpailua. Yksistään 5-6 kilpailua on aivan liian vähän, jos haluaa kehittyä ja pärjätä esim. ulkomailla. Juttelin Härmässä P. Hakalan isän kanssa ja hän kertoi heidän ajaneen pelkästään heinäkuussa 7 eri tasoista kilpailua suomessa, virossa ja saksassa. Lisäksi talvella WSK kisoja italiassa. Ja tämä näkyy ajamisessa.
Me ainakin pyrimme ensi kaudella ajamaan molemmat sarjat.

Kuluja voi karsia kieltämällä torstai ajamiset sekä rajoittamalla rengasmäärää. Nyt mini 60:ssa laitetaan jokaiseen kilpailuun uudet renkaat. Aivan turhaa. Pari kolme kisaa ajaa helposti samoilla. Voisi olla Esim. 2 sarjaa renkaita 5 kilpailua kohden.
Ilmianna
Jaa
Miksi junnu ja yleinen pitää lopettaa? Keneltä se on pois kun ikähaitari on 8-12vuotta, niin 9v voi saada palkinnon. Onhan urheilussa ikätasoja .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ajotaidon pitäisi ratkaista kisaan pääsyn. Paljon kuskeja samassa lähdössä on parempi kuin vähän. Siihen päästään, kun unohdetaan yleiset ja junnut. Kaikki samaan aika-ajoon ja ulos kisasta vain ne, jotka ovat todella hitaita eli kuskeja, jotka ajetaan kierroksella kiinni erän aikana. Joskus puhuttiin 7%:n säännöstä eli jos aika-ajoaika on tuon verran hitaami, pitää jatkaa pikku- ja kyläkisoissa kehittymistä. Järjestäjällä pitää olla vielä oikeus hyväksyä mukaan kuskit, joiden kohdalla 7 % ylittyy teknisitä vioista tai kolareista tms. Silloin aikaisempi kuskin kokemus autttaa päätöksenteossa. Takaan, että sujuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tolla systeemillä jaetaan liian vähän munakuppeja. Pitää panna lähtöihin sisään eri palkittavat sarjat eri ikäisille ja eri pituisille ja eri sukupuolisille ja transkuskeille kanssa. Silloin tulijoita riittää joka kekkereihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
eihän noi hitaammat alottelevat uudet kuskit ole ennenkään tuottaneet ongelmia. lipulla vain ulos riittävän ajoissa finaalissa. Noi hitaammatkin saa parhaan kuvan, missä mennään. Mikäli kuskeja riittävästi ajetaan A, B finaalit.
Ilmianna
Jaa
Sehän on pikkukuskille opettavaista kun liputetaan pois kesken kisan pois.
Idioottimaisia ehdotatte
Ilmianna
Jaa
Ihan idioottimaista oli myöskin ajattaa mini60 yleistä alle kymmenellä kuskilla.
Ilmianna
Jaa
Muutamia muutoksia, josta menee toivomus myös sarjojen järjestäjille virallistatietäkin. X30 sarjassa raketti cadetti luokka ihan turha, joten ajakoot muissa kisoissa. Hmm. Tuo KF6 on ottanut tuulta purjeisiin ihan kivasti, mutta ei minun mielestä kuulu X kisoihin. Perusteluna mm.se että ensi vuonna taitaa muihin x30 luokkiin olla osallistujia niin paljon että yksinkertaisesti radat täytyy valita jo varikko koon mukaan. Lisäksi aikataulu haaste tulee vastaan. SJM:ä vois olla raksuille ja kf6 koneille. Olis selkeä ja silloin olis myös osallistujia vieläkin enemmän ja näin kisojen järjestäjät sais edes hiukan rahaa ratojen ylläpitoon. Kyllä tälläkin järjestelyllä kisoja kaikille riittää. Jos haluaa ajaa enempi on muutamat kansalliset kisat (joissa olisi myös enempi porukkaa) joissa luokat mukana sekä kylä kisat. Mikäli aikoo lapsesta leipoa varmaa maailmanmestaria silloin voi käydä ajamassa edullisesti joko Ruotsissa tai Virossa. Paljon käy myös KF6 porukkaa talvella Italiassa.
Ehdottomasti juniorit ja yleinen raksuissa ja KF6 luokissa. Kuitenkin se on iso pettymys uudelle kuskille joka liputetaan pois ennen maalia. Mitä juniori luokkiin kaipaisin ehdottomasti takaisin on piste keräys järjestelmä. Yksinkertaisesti yleisissä luokissa taso laskee ja tulee turhaa romua. Lisäksi sais taas lisää porukkaa kansallisiin kilpailuihin juniori luokkiin ja radat sais ylläpitoon rahaa. Näillä järjestelyillä nykyistä useammat radat pystyisi järjestämään kilpailuja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Hyvä kirjoitus/mielipide. Meidän varikkoteltassa ollaan samaa mieltä kirjoittajan kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
. "SJM:ä vois olla raksuille ja kf6 koneille" Niin. SJM oli jo tänä vuonna raketilla ja koffi lla. Raketissa kohtuullisesti osanottajia. koffissa tais olla kymmenen. Ei tainnu kiinnostaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rewfW kirjoitti:
. "SJM:ä vois olla raksuille ja kf6 koneille" Niin. SJM oli jo tänä vuonna raketilla ja koffi lla. Raketissa kohtuullisesti osanottajia. koffissa tais olla kymmenen. Ei tainnu kiinnostaa.
Koffissa, SIIS mini60 yleisissä osanottajapulaa, miksi? Ei kiinnostanut, X30 sarja olisi mennyt piloille, mikäli olisi noussut kesken kautta yleisiin. YL/JUN ihan turha, tämä jäänne jostain viimevuosituhannelta, tällöin oli vielä kuskeja. Ei niitä jakoja muuallakaan ole, muun muassa Virossakin ajavat ainoastaan yhtä mini60 luokkaa ja nuorimmat mikro60luokkaa. Mietihän miksi Viron kuskit laajalla rintamalla pesevät meidät mennen tullen, ehkä tämä on osasyynä heidän menestymiseen ja kehittymiseen. Suuri syy on myöskin se suomalaisten perisynti, eli kateus. Näillä palstoilla tulee hyvin esiin. Mitä sitten jos ei heti saada sitä miehenkorkuista pystiä, siihen pitää tehdä töitä, ajaa ja harjoitella, siinä tie menestymiseen. Kyllä tuo pystien metsästys on paljolti vain vanhaempien ajatusmaailmaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Raket ja Mini60 ehdottomasti pois X30 kisoista. X30 ajetaan pääasiassa nopeilla radoilla. Miksi viedä noita raksuja ja mini60 kuskeja ajaa lentokentille, eihän se mitään kehitä, kun saa polttaa pultti pohjassa koko ratakierroksen.
Nämä kisat voi antaa järjestettäväksi ainakin osaksi pienemmille radoille, tällöin seurat ja pikkuradan pyörittäjille tulisi elämisen edellytykset näillekin. Ensimmäisenä mieleen tulee Vammala, Ulvila, Vaasa, Kauhajoki, Kuopio, Jämsä ja mitä muita noita onkaan. Toiminta noilla radoilla on jo nyt näivettymässä kisojen ja harrastajien puutteesta johtuen. Tietty siellä vois olla jokunen SM- tason ratatapahtuma mukana myös.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

KYSÄRII2018

Pitäisikö jotain muuttua, ett mini60 kuljettajat ajais myös SJM sarjassa kaudella 2018.
Miks kaudella 2017 osanottajii noin niukasti, kuskeihan on yhteensä lähes40 kuskii X30 sarjassa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta