Ahlsell minkälainen työnantaja

pierumeri

Minkäköhän lainen työnantaja kun jatkuvasti haetaa myyjiä töihin samoihin toimipisteisiin onko tuulista jos ei tulosta niin ulos meininki vai p työnantaja ja kaikki vaihtaa "parempaan"

Tuli osoitus te toimistolta joten aattelin että jos joku tietää että kannattaako oikeesti hakee

29

10352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AhlsellKjaT8v

      No mitään et häviä jos olet työtön ja muuta työtä ei ole, hae ihmeessä. Mutta työpaikasta jos pääset sinulla on muutamia asiakkaita, paljon sellaisia joita muut ei halua hoitaa koska osa näistä asiakkaista ei ole vuosiin enää mitään ostanut, no näissä pitää silti käydä asiakaskäynneillä mikä turhaa. Pomot sanoo vain että myy nyt edes jotain vaikka viemäriputkea vaikka ne ei sitä tarvitse ja työt loppu ja konkurssiedessä, mutta myy nyt edes jotain!! Siksi työpaikkoja on paljon ja ns samoihin pisteisiin koska Ahlsell käy vähäväliä yt neuvotteluita jossa pannaan "vaikeita" tyyppejä tai vähän kauppaakäyviä tyyppejä pihalle, sitten taas pian haetaan tilalle ja sama ruba pyörii uudelleen ja uudelleen.

      Toinen syy avoimiin työpaikkoihin se että monet ei jaksa enää ja vaihtaa työpaikkoja tunnen pari jotka kävi vuoden täällä työskentelemässä ja palasi takaisin vanhaan työpaikkaan. Palkka tulee ajallaan mutta sen palkankorotuksen kanssa on sitten ongelmia ei tahdo 10 jälkeenkään korotusta saada vaikka mitkä meriitit ja myynnit. Sitten todellinen "sudenkuoppa" jos jollain asiakkaallasi yksi iso urakka ja satut voittamaan sen ja saat myytyä miljoonalla tavaraa, niin sitten kun kuukauden päästä et ole saanut myytyä 1,2 miljoonalla pitäisi soitella kriisi puheluita asiakkaan kanssa pomot ihmettelee ja vaikka kuinka näyttää toteen koneelta että yleensä koko vuoden ostot on vain 80000 niin ei käy ja sitä sitten ihmetellään onko myyjä tehnyt virheen kun ei enää kauppa käy.

      En suosittele työpaikkaa väki vaihtuu tiuhaan painostava ilmapiiri ja ilmaiseksikin saa töitä tehdä.

    • Eikannara

      Ei kannata.

    • Ahlselilllatöissä

      Hohhoijaa. Aivan paskaa koko tuo sun kirjoitus. Ahlselilla kuukausiliksa ja parempi kuin kilpailijoilla.

      • Anonyymi

        HAH HAH miksi ne kaikki entiset työntekijät palaa takaisin vanhoihin työpaikkoihin??? Sonta paikka.


      • Anonyymi

        Ethän vaan kuulu siihen sisäpiiriin, jolla erityisoikeuksia ja pomoja tuttuina ja kavereina. Kielenkäyttösi kuulostaa hyvin ammattilaisen ja osaavan kaverin puheelle. Omassa yksikössä minua juuri ihmetytti miten työntekijät sai puhua siellä. Antaa Ahsell maisen kuvan, kun osaa puheessaan käyttää tarpeeksi karkeaa kieltä. Onhan se äijien työpaikka, jossa naisia vähän katsotaan kieroon ja pidetään vaan seksiobjektina.

        Suosittelen vähänkin kouluttautuneiden kavereiden pysyä erossa koko firmasta. Meidän yksikössä oli pulaa hakijoista, joten vinkkaamista pyrittiin käyttämään rekrytoinneissa.


    • Extyöntekijä

      Kyllä tuo ahlsellkjat8v kommentti pitää paikkansa.
      Entisenä siellä olleena se on just tuota.
      En suosittele jos vaan muuta on tarjolla.
      Tuo jatkuva yt rumba on aika henkisesti raskasta ja raastavaa.
      Suomen toimari on vaan palkkatöissä ja pyllistää henkilökunnalle ja kumartaa omistajien suuntaan.

      • Anonyymi

        Varastossa asiat todella huonosti. Työn johto surkea. Eivät pidä kuria nuorille työntekijöille. Siellä ei siivota enää jälkijä ja korkeat lavapinot voivat kaatua päälle.


    • Anonyymi

      ihan ok. mutta en suosittele, työkaverisi ovat kovan paineen alaisia mulkkuja. Jatkuvia "salaisia" yt neuvotteluja käydään mistä ei saa puhua kenellekkään jne jne. Luulisi olevan kunnon paikka, mutta ei sitä ole. Olin n 6 vuotta sitten toiselle alalle.

      • Anonyymi

        6 vuotta paskaa käteen..otan osaa, itse en alle 6000 euron edes kattelisi moista työpaikkaa.


    • Anonyymi

      On ihan hyvä jos ei muuta ole,mutta jos sulla on nyt työpaikka älä hae paikkaa. Todennäköisesti saat fudut vuoden kahden päästä ja tilalle haetaan taas uusi jamppa. Palkkaa et saa sitte korottettua et millään, uudelta myyjältä vaaditaan paljon, pitäisi heti osata myyntiohjelma, joka on todella todella sekava.. jos joku on joskus 20-30v sitten käyttänyt TTM niin se on sitäkin selavampi. Pitää myydä ja paljon. Ei uskalla sanoa tarkemmin mutta ns keskimaan alueelle ÄLÄ missään nimessä ainakaan hae.

    • Anonyymi

      Noin kymmenisen vuotta sitten ko. firmaan yrityskaupan kautta päätyneenä ei myöskään hyvä kokemus, vaikka osasto oli kyllä eri. Uutena tiimin jäsenenä sain uskomatonta paskaa niskaani silloisen tiimini jäseneltä ja monilta muilta. Vaikka henkilökohtaisessa elämässäni oli raskas vuosi silloin (kahden läheisen ihmisen kuolema lyhyen ajan sisällä), sen aiheuttamaa mahdollista vaikutusta työskentelyyn ei näytetty huomioivan. Toisaalta olisi itsekin pitänyt tajuta hakea sairauslomaa silloisessa tilanteessa. En ole sittemmin moista kohtelua nähnyt.

    • Anonyymi

      Olen työskennellyt vuosia Ahlsellilla ja voin yhtyä noihin edellisiin kommentteihin koskien myyntiohjelmistoa, henkilökunnan käyttäytymistä, vaatimuksia, varaston toimimattomuutta jne.
      Ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa ja jopa samoja tehtäviä tekeviä koskee eri säännöt.
      Voimavaroja käytetään asiakkaan häirintään, eli heille pitää olla kokoajan soittelemassa ja lähettelemässä sähköpostia. Samoin erilaisiin videokoulutuksiin pitää osallistua, mutta kaikki oleelliset asiat kaupan saamiseksi jätetään tekemättä.
      On selvää että ihmisten lähtiessä muihin töihin kyseisessä paikassa on vikaa.
      Etsin juuri uutta työtä ja poistun heti, kun voin.
      Kyseisessä paikassa viihtyvät vain ne joilla on erityisoikeuksia ja saavat rauhassa näpytellä suuria kauppoja ilmaisten lounaiden ja pitkien suvantojen tahdissa. Muita kytätään ja painostetaan, eikä koko strategiassa ole mitään järkeä. Kivikausi ja vanhentuneet metodit kuvaavat parhaiten Ahlsellia.
      En siis suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni. En edes silloin, kun olet työtön.

      • Anonyymi

        Kaksi kymmentä vuotta olin kyseisen firman palveluksessa ja voin sanoa että pysykää kaukana siitä .Todella syvältä .Siinä todellisuus.

        Olen työskennellyt vuosia Ahlsellilla ja voin yhtyä noihin edellisiin kommentteihin koskien myyntiohjelmistoa, henkilökunnan käyttäytymistä, vaatimuksia, varaston toimimattomuutta jne.
        Ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa ja jopa samoja tehtäviä tekeviä koskee eri säännöt.
        Voimavaroja käytetään asiakkaan häirintään, eli heille pitää olla kokoajan soittelemassa ja lähettelemässä sähköpostia. Samoin erilaisiin videokoulutuksiin pitää osallistua, mutta kaikki oleelliset asiat kaupan saamiseksi jätetään tekemättä.
        On selvää että ihmisten lähtiessä muihin töihin kyseisessä paikassa on vikaa.
        Etsin juuri uutta työtä ja poistun heti, kun voin.
        Kyseisessä paikassa viihtyvät vain ne joilla on erityisoikeuksia ja saavat rauhassa näpytellä suuria kauppoja ilmaisten lounaiden ja pitkien suvantojen tahdissa. Muita kytätään ja painostetaan, eikä koko strategiassa ole mitään järkeä. Kivikausi ja vanhentuneet metodit kuvaavat parhaiten Ahlsellia.
        En siis suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni. En edes silloin, kun olet työtön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kymmentä vuotta olin kyseisen firman palveluksessa ja voin sanoa että pysykää kaukana siitä .Todella syvältä .Siinä todellisuus.

        Olen työskennellyt vuosia Ahlsellilla ja voin yhtyä noihin edellisiin kommentteihin koskien myyntiohjelmistoa, henkilökunnan käyttäytymistä, vaatimuksia, varaston toimimattomuutta jne.
        Ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa ja jopa samoja tehtäviä tekeviä koskee eri säännöt.
        Voimavaroja käytetään asiakkaan häirintään, eli heille pitää olla kokoajan soittelemassa ja lähettelemässä sähköpostia. Samoin erilaisiin videokoulutuksiin pitää osallistua, mutta kaikki oleelliset asiat kaupan saamiseksi jätetään tekemättä.
        On selvää että ihmisten lähtiessä muihin töihin kyseisessä paikassa on vikaa.
        Etsin juuri uutta työtä ja poistun heti, kun voin.
        Kyseisessä paikassa viihtyvät vain ne joilla on erityisoikeuksia ja saavat rauhassa näpytellä suuria kauppoja ilmaisten lounaiden ja pitkien suvantojen tahdissa. Muita kytätään ja painostetaan, eikä koko strategiassa ole mitään järkeä. Kivikausi ja vanhentuneet metodit kuvaavat parhaiten Ahlsellia.
        En siis suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni. En edes silloin, kun olet työtön

        Hei, ihan mielenkiinnosta kysyn saitko uuden ja paremman työpaikan?

        Itse onneksi sain paikan paljon paremmasta työpaikasta. Lähtiessäni Ahlsellista vielä vittuiltiin senkin petturi. Sain vielä kuulla lähtiessäni kaikenlaista paskaa esimiehestä lähtien. Nimenomaan siihen liittyen, että lähden ja jätän heidät vaikeaan tilanteeseen.
        Olisiko kannattanut miettiä syitä miksi lähden, eikä alkaa syyllistää, että lähden.

        Harmittamaan jäi ne muutamat hyvät kollegat, jotka jäi sinne jäi.

        Sopivassa tilanteessa tulen heille vinkkaamaan työmahdollisuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kymmentä vuotta olin kyseisen firman palveluksessa ja voin sanoa että pysykää kaukana siitä .Todella syvältä .Siinä todellisuus.

        Olen työskennellyt vuosia Ahlsellilla ja voin yhtyä noihin edellisiin kommentteihin koskien myyntiohjelmistoa, henkilökunnan käyttäytymistä, vaatimuksia, varaston toimimattomuutta jne.
        Ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa ja jopa samoja tehtäviä tekeviä koskee eri säännöt.
        Voimavaroja käytetään asiakkaan häirintään, eli heille pitää olla kokoajan soittelemassa ja lähettelemässä sähköpostia. Samoin erilaisiin videokoulutuksiin pitää osallistua, mutta kaikki oleelliset asiat kaupan saamiseksi jätetään tekemättä.
        On selvää että ihmisten lähtiessä muihin töihin kyseisessä paikassa on vikaa.
        Etsin juuri uutta työtä ja poistun heti, kun voin.
        Kyseisessä paikassa viihtyvät vain ne joilla on erityisoikeuksia ja saavat rauhassa näpytellä suuria kauppoja ilmaisten lounaiden ja pitkien suvantojen tahdissa. Muita kytätään ja painostetaan, eikä koko strategiassa ole mitään järkeä. Kivikausi ja vanhentuneet metodit kuvaavat parhaiten Ahlsellia.
        En siis suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni. En edes silloin, kun olet työtön

        26 vuotta ahlsellilla töissä. Sittemmin 2010 yt neuvottelussa potkut. En suosittele jos haluat hermosi säilyttää ehjinä.


    • Anonyymi

      Itse olen myös edellisen kommentoijan kanssa samoilla linjoilla, vuosia takana. Lähden heti kuin mahdollista.

      • Anonyymi

        Vieläkö olet Ahlsellin palveluksessa? Toivottavasti onnisti ja sait paremman paikan!


    • Anonyymi

      En voi suositella kenellekään tätä paikkaa!

    • Anonyymi

      Kovat odotukset työnantajalla työntekijää kohtaan tuloksellisellisesti, vaikka kuukausi palkalla myyjät töissä.

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä on pakko todeta moni asia kommenteissa kuulostaa tutulta. Itse en ole kauaa ollut Ahlsellin palveluksessa, mutta olen jo ehtinyt nähdä paljon.
      Ilmapiiri on huono ja ei ollenkaan tiimihenkeä.
      Samoissa tehtävissä olevien kollegojen kanssa säännöt ovat erilaiset.
      Toiset huitelee milloin missäkin ja tuntuu, että toisia kytätään minuuttikellon kanssa.

      Osa pystyy ihmeellisesti luistamaan tietyistä rutiinitehtävistä ja ne sälytetään yhdelle tai muutamalle työntekijälle.
      Tuo sähköpostien lähettäminen ja soitteleminen on ihan totta meilläkin. Joskus joku parturi on ostanut isommalla summalla perustaessaan liikettä. Ihmetellään sitä, kun et saa taas myytyä sille.
      Yritys lähettää keskitetysti sähköpostejakin, mutta siihen perään pitää lähettää oma henkilökohtainen sähköposti ja kohta soittaa perään. Niitä sitten pitäisi aina kirjailla ylös järjestelmään, kun on lähetetty sähköpostia tai soiteltu. Käy muuten ihan työstä! Muutamilta asiakkailta saanut kuulla kipakkaa viestiä, että prkl älä lähetä enää roskapostia.

      Järjestelmä on todellakin vaikea ja monimutkainen. Varsinkin jos et ole saman tyylistä järjestelmää käyttänyt tai suoraan toiminut vastaavissa tehtävissä.
      Itselleni kehuttiin hakiessani, että meillä opastetaan ja perehdytään. Arki on ollut jotain ihan muuta. Puhelin ja tunnarit sain viikon päästä tullessani taloon.
      Siinä on tietokoneesi ja puhelimesi ala töihin mentaliteetilla. Olen saanut ja yrittänyt oppia ja suoranaisten vittuilujen kautta on opittu. Virheitä ei kuulemma kannata pelätä ja niistä kuulemma oppii parhaiten.

      Kollegani teki muutaman virheen kesällä, kun itsenäisesti halusi oppia. Asiakkaalle oli luvattu tilaus X viikoissa tavarat ja kun sitä ei alkanut kuulumaan asiakas otti yhteyttä. Tilaus ei ollut yksinkertaisesti lähtenyt minnekään pienten oppivirheiden vuoksi. Asiakas ei tainnut olla samaa mieltä, että virheistä oppii.
      Jos ei muuta ole kait voi kokeilla, mutta älä vaihda tänne. Ainakin mun piste on aika syvältä.

    • Anonyymi

      Itselläni ei oo kovin hyvää kuvaa. Rasistinen ja huono työilmapiiri.
      Yhteishenki huono ja keskitytään mollaamaan kollegoita ennemmin, kuin tehtäisiin töitä.
      Työntekijöiden johtaminen menee kyynärpää tekniikalla, jokainen ottakoon paikkansa. Aika vapaata toimintaa tee tai ole tekemättä, kyllä ne hommat joku hoitaa. Henkilöstöjohtaminen todella heikkoa paikallistasolla. Konserni tasolla voi olla hyvää, ja kiillotettu kuva, mutta ruohonjuuri tasolla nollassa.

    • Anonyymi

      En voi suositella kenellekään tätä paikkaa. Lukiessani muiden kommentteja, niin ihan samanlaiset fiilikset koko paikasta. Älkää hakeko töihin koko firmaan!

    • Anonyymi

      Joo ei kannata. Itse en kestänyt edes koeaikaa.

    • Anonyymi

      Kerran on jatkuva haku, eivät halua maksaa isompaa palkkaa koeajan jälkeen vaan ottavat uuden, halvan tilalle. Paskoja firmoja jatkuvan haun paikat, sen opin. Pitäs kieltää lailla keinottelu.

      • Anonyymi

        Itsellä ei palkka ollut suurin syy lähtöön. Huono johtaminen ja erittäin huono työilmapiiri. Missään aikaisemmassa työpaikassa ei ole ollut noin huonoa työilmapiiriä. Lisäksi nuo muut syyt, mistä muutkin kirjoittavat. Itse olin tosi pettynyt, kun tajusin miten paskaan paikkaan vaihdoin. No enpä ollut pitkään ja hyvä vaan. Nyt olenkin tähän asti parhaimmassa työpaikassa koskaan. Yhteishenki pelaa ja ollaan ammattilaisia työpaikalla ja käyttäydytään sen mukaan. Ahlsell oli kuin aikuisten miesten päiväkoti., jossa vertailtiin pleikkari pelejä ja ne joka päiväiset pillu jutut. Oli siellä muutama ammattilainen ja mukava kollegakin töissä.

        Enimten mikä mua ihmetyttää on se Exit-haastattelu sarja. Mainitsin kaikki epäkohdat ja syyt miksi päätin irtisanoutua ja vaihtaa työnantajaa. Lähtöni jälkeen silmiini osui työpaikkahaku tehtävääni. Juuri ne syyt mitkä mainitsin lähtööni työpaikkailmoituksessa ne asiat olikin mainittu yrityksen vahvuuksina?! Mitä järkeä on suoraan valehdella ja kiillottaa työnantaja kuvaa keksityillä tarinoilla, kun samaan aikaan yrityksessä on aivovuoto. Eikö parempi olisi ottaa oppia ja yrittää parantaa käytäntöjä, sekä kuunnella oikeasti miksi sieltä lähdetään. Silmiinpistävää on se vaihtuvuus ja koko ajan haetaan uutta väkeä.

        En tiedä onko ylinjohto tietoinen mitä kentällä tapahtuu, vai eikö heitä kiinnosta. Suosittelen Pomopiilossa ohjelmaan liittymistä.

        En siis todellakaan suosittele yritystä kenellekään. Pysykää kaukana.


    • Anonyymi

      No,,,, onneksi luin tämän ketjun. Olen menossa haastatteluun, niin osaan nyt kysyä oikeita kysymyksiä. Mutta jos tämä firma on noin p niin palkka tulee olla myyjälle iso että vaihdan työpaikkaa. Minulla on noin 30vuoden kokemus ns teknisestä myynnistä (Onninen ja Rexel) nyt työpaikka x, kaikki nuo edellä mainitut työpaikat on olleet hyviä, mutta palkan takia niitä on tullut vaihdettua.

    • Anonyymi

      Paikka haussa Seinäjoki, Vaasa ja Kokkola. Miettikää kaksi kertaa haetteko, tässä firmassa yt on sääntö. Olin tässä lafkassa töissä noin viisitoista vuotta, mitään positiivista sanottavaa ei ole, kojaltekin ajoista voi jotain positiivista sanoa mutta ei tästä ns ässhell. Todellakin säännöt on sinulle uusi toiset kuin toisille vanhoille. Palkka ei nouse! Vaatimukset on kovat, vaikka yksi asiakas niin miljoonan myyntiä tavoitellaan. Pomot vaihtuu ja joku voi ollatodella ilkeä ja vittumainen, eräskin pomo P R haukkui työntekijöitä asiakkaille. Verkkokauppa, asiakkaan mokat, myyjänvirhe, ja puhuttelu. Asiakas kun tulee pitää tyytyväisenä niin sen moka otettava omalle kontolleen. Ilmapiiri painostava, uudelle jätkälle ei haluta opettaa mitään, koska se voi menestyä ja vanha jää myynnissä jälkeen ja se myyntiohjelma, ellei nyt ole viidenvuoden sisällä vaihtunut, todella sekava. Sillä ohjelmalla voi tehdä vaikka ja mitä, mutta miljoonan käänteen ja mutkan kautta myynti tehty mutta mitään ei silti tapahdu koska joku ok huomaamatta jäänyt laittamatta. Myymälä myynti ok helppo. Niin miksi lähdin, sain potkut, ja uusi jätkä tilalle, että sellaista. Uuden työpaikan löysin noin kolme kuukautta myöhemmin. Perään soiteltiin joskus vuosi potkuista ja kysyttiin takaisin, kieltäydyin.

      • Anonyymi

        Olen myös pitkänlinjan kaupparatsu, tyskennellyt Elektroskandialla, onnisella slo ja ahlsellilla, ja tämä viimeisin oli karmein.


    • Anonyymi

      En suosittele, hirveä paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe