Moi! oon 13v tyttö. Oon 182cm pitkä ja painan 80kg. Kysymys kuuluu:Oonko ylipainonen?Harrastan kyllä koripalloa kolma kertaa viikossa ja pyöräilen jokapäivä kouluun. Joskus käyn frendin kaa kävelylenkillä. Syön yleensä päivässä aamupalan,koulussa tarjottavan Lounaan,kotona päivällisen,välipalan ja iltapalan.En syö herkkuja todellakaan jokapäivä. Onko painoni ok tän pituselle?
oonko normaali painonen
4
299
Vastaukset
- Lbsnepcj
On vaikea sanoa mutta sen voin sanoa että oot läski
- Normaalii
Ei kannata tääl kysyy tai saaattaa anonyymi jonnet kirjotella mitä sattuu
Olet BMI:nkin mukaan normaalipainoinen.
BMI tosin heittää lyhyillä ja kaltaisillasi pitkillä ihmisillä, koska BMI:n kehittäjät olivat matemaattisesti niin alkeellisia, että eivät ymmärtäneet ihmisen painon kasvavan pituuden kuutiossa, eikä neliössä.
Peili on tosin vaakaa parempi mittari. Tuskinpa noin pitkänä näytät pullukalta.- Anonyymi
Ei tuo BMI tosiaan mikään varma mitta ole, vain hieman suuntaa-antava. Asiaan vaikuttaa myös luuston rakenne siinä mielessä että onko luusto 'vankempi' vaiko ei, ja onko esim. hartia leveämmät vai kapeammat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483