Silmälekkaukset

EpäonnistuneitaKaikki

En oikein tiedä mistä kumpuaa tuo "vain muutaman ihmisen mielestä leikkaus on mennyt pieleen" slogani lähes jokaisen negatiivisen kirjoituksen perään. Kuka jaksaa puolustella noita leikkauksia näinkin raivokkaasti?

Sitten hieman faktaa. Minulla on lasit ja kohta jo 10 vuotta ystävä/tuttavapiiri on kehoittanut leikkauttamaan silmät. Kävinkin kerran silmälääkärin vastaanotolla keskustelemassa leikkauksesta mutta kun minulla on piilokarsastusta niin sitä ei ainakaan silloin saanut leikkaamalla pois. Ja siksi jätin asian silleen.

No, siinä lääkärillä ollessa (omisti silloin Suomen suurimman laser-leikkaus ketjun) kiinnitin huomiota että lääkärillä oli silmälasit. Miksikös hänellä oli jos omisti kokonaisen silmäläkäriketjun. No, kun sitten katsoin lisää niin hänen puolisollaankin oli lasit ja kahdella lapsella kolmesta. Siis kaikilla lasit vaikka ne olisi voinut leikata ilmaiseksi omassa sairaalassa. Minusta homma oli outo.

Ja sitten nykypäivään... Kaikki ystäväni ja tuttavani jotka kävivät leikkauttamassa silmänsä pääsivät eroon laseista noin kahden vuoden ajaksi. Mutta sen jälkeen jokainen tarvitsi silmälaseja kuten ennenkin. Erona oli vain se että osa oli jopa 7000e köyhempi. Perusteluna oli kuitenkin se että "lasien ei tarvitse olla yhtä vahvat kuin ennen". Mitä sitten, lasit on lasit.

Ja mitä komplikaatioihin tulee niin osa ei pysty ajamaan autoan "sinisen hetken" tullessa. He eivät yksinkertaisesti pysty erottamaan tietä pientareesta. Suurin osa ei aja autoa enää pimeällä lainkaan koska ei näe, edes lasien kanssa. Sitten on halo-ilmiöitä, häikäisyä, silmien vuotamista, silmänpohjasta irtoavia hermoja, rappeumaa, silmänpainettakin tuli toisille leikkauksen jälkeen, on jouduttu asentamaan linssejä jne jne jne...

Ja jos mietitään henkilöiden kappalemäärää niin se on lähemmäs 50 kuin 40, joilla leikkaus ei ole parantanut silmien- eikä elämän laatua. Ja jos mietitään "onnistuneita" leikkauksia kaikista tuntemistani ihmisistä, niin tiettävästi yhden leikkaus on onnistunut. Kaikilla muilla se on epäonnistunut tavalla tai toisella.

Olkaa ihmiset rehellisiä kun puhutte. Se on koko kansakunnan etu. Ja varsinkin niiden ihmisten jotka harkitsevat leikkausta. Jos teillä leikkaus ei ole onnistunut niin älkää ajattako toisia samaan jamaan. Niin katkera ei pidä olla.

Itse pärjään vieläkin läseilla. Tosin, nyt lukiessa ja lähellä työskennellessä pitää lasit ottaa pois. Ikänäkö on tullut myös minulle.

0

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tapio Suominen on kuollut

        Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
        Maailman menoa
        251
        18429
      2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

        Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
        83
        3135
      3. Tapio suominen

        Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
        Ikävä
        123
        2161
      4. Mitä toivot

        Tämän hetkiseen tilanteeseen?
        Ikävä
        191
        1850
      5. Sydämeni on

        varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
        Ikävä
        134
        1725
      6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

        Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
        Maailman menoa
        269
        1403
      7. Minä itkin kotona kun tajusin että

        Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
        Ikävä
        10
        1272
      8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

        "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
        Maailman menoa
        82
        1083
      9. Elämääni tulee pian uusi uros

        Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
        Ikävä
        118
        960
      10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

        Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
        Maailman menoa
        232
        959
      Aihe