Iskias - auttaako hieronta?

Selkävaiva

Epäilen että minulla kesän jäljiltä iskenyt iskias? Selän oikealla puolella ristiselän kohdalla jomottava kipu joka säteilee oikealle alas eteen vatsalihksen alueella ja nivuseen. Aamulla vaikea nostaa oikeata jalkaa koska nivunen on pirun kipeä. Päivän mittaan paranee, mutta esimerkiksi oikea jalka on nostettava autoon istahtaessa. Onko kyseessä iskias vai mahdollisesti ristiselän kohdalla oikealla oleva välilevyn pullistuma (ei oikein tunnu kipua varsinaisesti rangassa, vaan vieressä)? Ongelma jaktunut 3 viikkoa...

4

1831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi olla periaatteessa molemmista johtuvaa ongelmaa mutta sun oireilun perusteella epäilen välilevyn pullistumaa.
      Yleensä iskiasvaivaa ei hoideta hieromalla, vaan lihasrelaksanteilla (lääkkeitä). Mutta kaikki eivät välttämättä halua käyttää lääkkeitä ja itse olen hieronut asiakasta jolla iskias kipu säteili reiteen voimakkaasti. Toki hieronta ei poista sen syytä mutta tuo helpotusta kipuun ja asiakkaalle se oli riittävä apu siihen tilanteeseen

• anttiasiallinen

mikäs hieroja ei tiedä että hieronta on ainut oikea lääke iskiakseen,,,mitkä kropan alueet hierot iskias potilaalta,,,ja järjestys kiinnostaisi.

• Joskus iskiaskipu on niin kovaa ettei edes kärsi hieroa yhtään. Toki asiakkaasta riippuu kaikki. Eikä hieronta välttämättä todellakaan auta kaikilla vaikka kuinka hieroo.
      Koska iskiaskipu säteilee reiteen, pakaraan ja alaselkään niin nehän ne tärkeimmät hierottavat alueet ovat. Selästä reiteen on suunta

• anttiasiallinen

Eli jatka opiskelua,hieronta suunta pitää aina olla paluuverenkierron suuntaisesti,eli jaloissa nilkasta lähdetään kohti selkää,,niska aina ylhäältä alas päin ,,ettei tulis tukoksia,,,tällä suunnalla on tärkeä vaikutus hieronnalle ja hierottavalle,pumpataan hapekasta verta lihaksiin niin palautuminenkin on nopeampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe