HÄIRIKÖIVÄ YLÄKERRAN NAAPURI

millaiina

Kysyisin neuvoa miten lähestyä yläkerran naapuria jota en kertaakaan ole kasvotusten tavannut.
Kyse on yöaikaan aiheutuvasta järkyttävästä metelistä: kolinasta, tömistelystä, huonekalujen siirtelystä sekä huudahtelusta (esim kello 3 yöllä saattaa yhtäkkiä kuulua koko talon läpi raikuva "VITTU SAATANA" sun muut mörähtelyt ja karjaisut). Myös eräänä yönä klo 2:30 kuului yläkerrasta tömistelyä sekä kyseisen naapurin ulko-ovi kävi, seuraavaksi kuului juoksu askeleet meidän oven taakse ja tämän jälkeen järkyttävä rymistys ovellamme kuin olisi yritetty sisään. Häkeen soitin samantien mutta eivät poliiseja lähettäneet sillä kys ihminen poistui pikimmiten oven takaa. Isännöitsijään en ole ollut vielä yhteydessä sillä uutena asukkaana olen ajatellut odottavani pari viikkoa jos meteli laantuisi, mutta ei. Ottaisitteko itse pikimmiten isännöitsijään yhteyttä vai ensin asukkaaseen? Pelottaa vain, että kys. naapuri vain yltyy valituksestamme ja pitää kahta kauheampaa meteliä vastedes. Kokemuksia, samaistujia? t. ensimmäistä kertaa kerrostalossa asuva.

62

15077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karseeta

      Kannaatta ottaa isännöitsiään yhteys ja kertoa hänelle häiriköinti

    • ilmoensin

      laita lappu luukusta että "lue talon säännöt. hiljaisuus oltava klo 22".. jos ei tepsi ota yhteys isännöitsijään.

      • vcxxxt

        Turhaa. Suoraan vaan valitus isännöitsijälle. Todennäköisesti nappaa lapun samantien ja mulkkaa, että kuka sika alkoi rettelöidä. Siitä se hauskuus alkaa. Vähän itsesuojeluvaistoa peliin.


    • millaiina

      Hmm tuo lappu voisikin toimia. Entä jos tämä ei tepsi ja ilmoitan isännöitsijälle häiriöstä, ilmoittaako hän tälle naapurille juuri meidän valittaneen asiasta esim. " alakertaan kuuluu öisin meteliä". Ja tosiaan tässä talossa ei ole kuin kolme kerrosta, asun itse keskimmäisessä. Ahdistaa ajatus, että tämä herra saa tietää minun valittaneen ja alkaa vielä enemmän häiriköimään, muutenkin tuo oveni rykiminen oli jo aika creepy. t. ap

      • sleepwell

        isännöitsijä ei ilmoita muuta kuin että mölyyjän tulee pitää turpasa kiinni, tai lentää ku leppälintu mäjelle.


      • haluu_nukkuu

        Hmmm mietin vain mikset tiedä, että naapureista tehdyt valitukset aina anonyyminä... Ja kyseisestä meluajasta pitää muidenkin naapureiden valittaa, jotta varoitus lähtee, ja niitäkin pitää "kerätä" 3 muistaakseni.. On todella hankalaa päästä eroon tuollaisista naapureista.


      • vcxxxt
        haluu_nukkuu kirjoitti:

        Hmmm mietin vain mikset tiedä, että naapureista tehdyt valitukset aina anonyyminä... Ja kyseisestä meluajasta pitää muidenkin naapureiden valittaa, jotta varoitus lähtee, ja niitäkin pitää "kerätä" 3 muistaakseni.. On todella hankalaa päästä eroon tuollaisista naapureista.

        Ei pidä paikkaansa. No, toki riippuu paikallisista systeemeistä, mutta täällä ei ainakaan tarvita muita.


      • haluu_vielkinukkuu
        vcxxxt kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. No, toki riippuu paikallisista systeemeistä, mutta täällä ei ainakaan tarvita muita.

        Siis varoitus voi mennä, mutta häätöä ei tule vain sinun valitusten takia. Se nyt on selvää miksi näin: jos riitannut naapurin kanssa ja alat syyttelemään melusta tms ja sen perusteella tulisi häätö olisi se väärin! Ja varoitusten määrä on ihan laissa määrätty, siihenkin syy: jokainen joskus saattaa aiheuttaa melua tahattomastikkin..


    • kerrostalo-asukki

      "t. ensimmäistä kertaa kerrostalossa asuva."
      -
      Hei, tämä on aivan normaalia käytöstä kerrostalossa.
      Sinun on vain totuttava pieniin ääniin mitä kerrostalossa asuessa joskus tulee.

      • millaiina

        Noh jos äänet olisivat pieniä niin en niihin puuttuisi. Jos kuitenkin joka yö metelöinti alkaa puolilta öin ja päättyy aamyöllä niin se ei ole enää "pientä". Ja metelöinnillä en tarkoita sitä että kerran yön aikana kuuluu kolahdus ja muutamat askeleet :D Vaan nimenomaan ravataan ja pompitaan kantapäät lattiassa, siirrellään huonekaluja edestakaisin moneen otteeseen,kolistellaan patteria, naputellaan lattiaa, porataan porakoneella sekä soitetaan pianoa ja lauletaan. Unohtamatta näitä jäätäviä huudahduksia. Ja kaikki tämä keskellä yötä. Päivisin ei ääntäkään. t. ap


      • uyty
        millaiina kirjoitti:

        Noh jos äänet olisivat pieniä niin en niihin puuttuisi. Jos kuitenkin joka yö metelöinti alkaa puolilta öin ja päättyy aamyöllä niin se ei ole enää "pientä". Ja metelöinnillä en tarkoita sitä että kerran yön aikana kuuluu kolahdus ja muutamat askeleet :D Vaan nimenomaan ravataan ja pompitaan kantapäät lattiassa, siirrellään huonekaluja edestakaisin moneen otteeseen,kolistellaan patteria, naputellaan lattiaa, porataan porakoneella sekä soitetaan pianoa ja lauletaan. Unohtamatta näitä jäätäviä huudahduksia. Ja kaikki tämä keskellä yötä. Päivisin ei ääntäkään. t. ap

        käyppä seuraavan kerran kun yläerrassa soitetaan pianoa ja lauletaan keskellä yötä, niin rimpauttamssa naapurin ovikelloa, ja muistutat naapuriasi sitten ihan kohteliaasti hiljaisuudesta sekä pahoittelet että jouduit siitä huomauttamaan, kuin että yksittäinen juhliminen on sinänsä ok, mutta päälle jäänyt putki uuvuttaa, kun ei pysty nukkumaan


      • Sörkan.sälli
        millaiina kirjoitti:

        Noh jos äänet olisivat pieniä niin en niihin puuttuisi. Jos kuitenkin joka yö metelöinti alkaa puolilta öin ja päättyy aamyöllä niin se ei ole enää "pientä". Ja metelöinnillä en tarkoita sitä että kerran yön aikana kuuluu kolahdus ja muutamat askeleet :D Vaan nimenomaan ravataan ja pompitaan kantapäät lattiassa, siirrellään huonekaluja edestakaisin moneen otteeseen,kolistellaan patteria, naputellaan lattiaa, porataan porakoneella sekä soitetaan pianoa ja lauletaan. Unohtamatta näitä jäätäviä huudahduksia. Ja kaikki tämä keskellä yötä. Päivisin ei ääntäkään. t. ap

        Sulla on hyvä tsägä, kun edes päivällä on hiljaista. Jopa omistusasuntoyhtiöissä on nykyään porukkaa, jotka tramppaavat asunnossa 24/7. Asunnon omistaja on vuokrannut asunnon ja sitten se saattaa olla nk. kommuunikämppä tai Airbnb. Itsellä on nyt juuri se tilanne. Isännöitsijä ja yhtiön hallitus levittelevät käsiään.


      • KokemustaOnRiittävästi
        Sörkan.sälli kirjoitti:

        Sulla on hyvä tsägä, kun edes päivällä on hiljaista. Jopa omistusasuntoyhtiöissä on nykyään porukkaa, jotka tramppaavat asunnossa 24/7. Asunnon omistaja on vuokrannut asunnon ja sitten se saattaa olla nk. kommuunikämppä tai Airbnb. Itsellä on nyt juuri se tilanne. Isännöitsijä ja yhtiön hallitus levittelevät käsiään.

        Joo, isännöitsijät eivät tee yhtikäs mitään, kun eivät tietenkään halua mitään ikäviä asioita hoidella. Ei siinä auta muu kuin muuttaa itse pois ja häirikkö saa jatkaa asumistaan ja mölyämistään. Tosin ei voi koskaan tietää millainen on seuraava naapuri.


      • Ortickaå

        Jaa niinkös luulet ? Kannattaa lukea JÄRJESTYSSÄÄNNÖT, jotka koskee JOKAISTA ASUKASTA ! Jos on huono kuulo ja ääntä pitää olla kovalla, hanki kuulokojeet, niin johan tulee hiljaista taloon, ei muut kuule mitään, itse kuulet hyvin. Käy kuitenkin ensin lääkärissä testauttamassa kuulosi.
        Et sä, joka noudattaa itse sääntöjä, joudu muuttaan pois, se metelöijä joutuu muuttamaan veke. Yks entisen asuntoni entinen asukki oli yks narsistinen ukko, joka ei viitsinyt noudattaa mitään sääntöjä siellä, kerran kello 22:00:n jälkeen, kun olin nukkumassa, niin jotakin ihmeen ulinaa kuului sieltä. Hirveetä kakka- musaa mitä lie roskaa. Eikä se myöskään noudattanu mitään sääntöjä siitä, että naapurin takapihalle ei jätetä omaa pyöräänsä eikä sieltä saa kulkea koskaan. Vain omasta etuovesta saa kulkea, takaovesta ei. Sieltä se narsistinen ukko vaan nokka pystys kulki, talvisin siinä oli oikeen polku, kunnes mä huusin sille, et juma, et enää koskaan kulje sieltä, käytä omaa etuovees, kuten jokainen normaali ihmi- nen. Siihen se sitten onneksi loppui. Sit sen melunsa jälkeen se joutu itse muuttaan jonnekin, enpä onneks oo sitä nähny sen jälkeen, enkä haluu ees nähä. Pysyköön siellä, missä nyt nalkuttaa. Pakkohoitoon se kyllä joutaisi. Sairas kun on.......ja tyhmä !


      • kommuuni

        ala sinä pitämään päivisn meteliä ku idiot naapuri nukkuu. se on vielä sallittuakin!


      • näintälläkertaa
        kommuuni kirjoitti:

        ala sinä pitämään päivisn meteliä ku idiot naapuri nukkuu. se on vielä sallittuakin!

        Yleinen myytti. Voit saada varoituksen, jos metelöit tahallaan.


      • mekkk
        Sörkan.sälli kirjoitti:

        Sulla on hyvä tsägä, kun edes päivällä on hiljaista. Jopa omistusasuntoyhtiöissä on nykyään porukkaa, jotka tramppaavat asunnossa 24/7. Asunnon omistaja on vuokrannut asunnon ja sitten se saattaa olla nk. kommuunikämppä tai Airbnb. Itsellä on nyt juuri se tilanne. Isännöitsijä ja yhtiön hallitus levittelevät käsiään.

        Vaikka olisi vuokratttu kenelle tahansa niin taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuun kolmeksi vuodeksi ja laittaa sen vuokralle ja vuokra menee taloyhtipölle niin siten saa ryhtiä asioihin.


    • itkuiitaa

      Kysy isännöitsijältä asiaa. Jos toiminta on kuvatunlaista, tuskin olet ainoa joka asiasta sanoo. Heippalaput postilaatikkoon kääntävät todennäköisesti asiat vielä pahemmin kaakkoon.

      • Anonyymi

        Joo näin on, kokemusta on. Eilen suuttui hitosti, kun tilattu pizza meni vahingossa hänelle. Musiikin huudatus alkoi uudelleen. Siis heippalapun jälkeen musat hiljeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin on, kokemusta on. Eilen suuttui hitosti, kun tilattu pizza meni vahingossa hänelle. Musiikin huudatus alkoi uudelleen. Siis heippalapun jälkeen musat hiljeni.

        Soita poliisit joka kertaa eiköhän kossain vaiheessa väsy poliiseihin 🤣


    • 76ty

      Jommalla kummalla ei ole lääkitys kohdallaan. Näitä "äänten" kuulijoita riittää.

    • Kirkastunee

      Hyvät äänityslaitteet omaan kämppään muutamaksi viikoksi.

    • Kotirauhaa

      Ilmoitus isännöitsijälle häiritsevästä melusta yöllä, isännöitsijä antaa varoituksen ja jos varoitus ei tehoa isännöitsijä irtisanoo häirikön vuokrasopimuksen. Mikäli häirikkö ei lähde vapaaehtoisesti, isännöitsijä hankkii häädön.

      • Ville_vaan

        Isännöitsijä ei irtisano vuokrasopimusta, mutta voi puuttua tietyn henkilön asumiseen taloyhtiön asunnossa. Meluavia asukkaita on poistettu myös omistusasunnoista, koska asunnon hallussapito-oikeus on sillä edellytyksellä että noudattaa taloyhtiön sääntöjä (asunto-osakeyhtiöissä taloyhtiö omistaa kaikki asunnot, osakekirjan omistaminen oikeuttaa huoneiston käyttöön sääntöjen mukaisesti).


      • Anonyymi

        Aivan oikein kirjoitettu. 👍👍👍


      • Anonyymi

        Aivan oikein kirjoitettu. 👍👍👍


    • lehdenjakaja

      Sit kannattaa muistaa, että jotkut käyvät yöllä töissä esim.lehdenjako " ei välttämättä koske tätä tapausta" Silloin niitä ääniä kuuluu sisältä niinkuin käytävästä yö myöhään. Ja niille ei mahda minkään. Tietysti pitää yrittää liikkua niin hiljaa kuin pystyy kaikesta huolimatta.

      • Ålhyl

        Ku kaikki olis yhtä hiljaisia kulkijoita kuten lehdenjakajat samaten postinjakajat eipä tiedä koska käyneet.Muutamalla asukkaalla lähtiessään ovi paukahtaa(lukko varmaan tykkää) ja kopsis-kopsis ja palo-osastointi ovet pattereita vasten,jotta kaikki tietäisi menoista.Ulko-ovia jätetty auki pääsis ilman avainta,tuuletus vie energiaa ja kukahan laskun maksaa???


    • hellvata666

      Just tällaisia varten on mopojengit jotka käy hiljentämässä asukin, lopullisesti.

    • tööttt

      - kyllä omakoti-alueillakin jotkut varakkaammat käy välillä huomautelemassa slummialueen tunnusta ja tekemättömistä oikeista töistä, jos enempikin innostuu jotain soitinta esm pianoa soittelemaan
      - silleen vanhoja myös painostetaan muuttamaan alueelta pois - ei paikkakunnan sivistyneistön mielestä ole arvollista työläismummun kuulua ja yrittääkään sopeutua mitenkään mihinkään joukkoon.

    • akjefhaöoisdfh

      Minulle neuvottiin kerran laatimaan ihan muistiinpanoja, että mitä häiriötä kuuluu ja mihin aikaan.

    • Heippavaankaikille

      Heippa laput kannattaa unohtaa. Jos se on psyko se vaan ärsyyntyy siitä entisestään. Tee valitus isännöitsijälle. Ei sekään voi antaa varoitusta jos vaan yksi valittaa, mutta huomatuksen voi kyllä antaa.

      • jjjjjjjjjjjjjjg

        Itse tein pari valitusta ja niin vaan läksi kuin leppäkeihäs. Tuo on myytti, että tarvittaisiin muidenkin valituksia. Tietenkin meitä omistusasujia ehkä palvellaan paremmin.


      • kyllästynyt-

        Mulle isännöitsijä sanoi että 3 asukkaan pitää valita, eli kehotti keräämään naapureiden nimet paperille. Yläkerran mummeli lopetti korkokenkien käytön ja telkan huudattamisen ja huonekalujen siirtelyn öisin kun muutaman kerran käytiin sanomassa. Nyt siellä ravaa harva se päivä joku kovaääninen ukkeli, siellä ne ryyppää ja örveltää, ukon "normi" puheäänikin kuuluu alakertaan, puhumattakaan karjaisuista, vkl tullaan klo 2 kapakasta kun itse oon jo nukkumassa, mummeli kuitenkin jo päälle 80v?? Se ukko vaikuttaa n. 60v eli voisi olla myös sen poika tai sukulainen? Seuraavaksi kaadutaan sängystä lattialle, sitten herätään 8 jälkeen mekastamaan. Itse en uskalla mennä sanomaan enkä miestäni sinne lähettämään (asuta yhdessä). Olen tyytynyt käyttämään korvatulppia öisin kun ukko on kylässä. Olen myymässä kämppää ensi keväänä, toki jos meteli jatkuu useammin käyn naapureilta kysymässä kuuluuko niille.


      • kyllästynyt-

        Valittaa piti lukea siis..


      • Lähetetty
        kyllästynyt- kirjoitti:

        Mulle isännöitsijä sanoi että 3 asukkaan pitää valita, eli kehotti keräämään naapureiden nimet paperille. Yläkerran mummeli lopetti korkokenkien käytön ja telkan huudattamisen ja huonekalujen siirtelyn öisin kun muutaman kerran käytiin sanomassa. Nyt siellä ravaa harva se päivä joku kovaääninen ukkeli, siellä ne ryyppää ja örveltää, ukon "normi" puheäänikin kuuluu alakertaan, puhumattakaan karjaisuista, vkl tullaan klo 2 kapakasta kun itse oon jo nukkumassa, mummeli kuitenkin jo päälle 80v?? Se ukko vaikuttaa n. 60v eli voisi olla myös sen poika tai sukulainen? Seuraavaksi kaadutaan sängystä lattialle, sitten herätään 8 jälkeen mekastamaan. Itse en uskalla mennä sanomaan enkä miestäni sinne lähettämään (asuta yhdessä). Olen tyytynyt käyttämään korvatulppia öisin kun ukko on kylässä. Olen myymässä kämppää ensi keväänä, toki jos meteli jatkuu useammin käyn naapureilta kysymässä kuuluuko niille.

        Höpöjä puhutte ei ole mitään kolmen valittajan vaatimusta. Kyllä asukas muuttaa pois ihan yhden asukkaan valituksestakin.


      • kyllästynyt-
        Lähetetty kirjoitti:

        Höpöjä puhutte ei ole mitään kolmen valittajan vaatimusta. Kyllä asukas muuttaa pois ihan yhden asukkaan valituksestakin.

        Sain tämän tiedon isännöitsijältä! Ei suostunut laittamaan varoitusta minun ilmoituksella.


      • Anonyymi
        Lähetetty kirjoitti:

        Höpöjä puhutte ei ole mitään kolmen valittajan vaatimusta. Kyllä asukas muuttaa pois ihan yhden asukkaan valituksestakin.

        Kyllä on,olen samassa tilanteessa.Isännöitsijä sanoi että tarvitsen kahden muun naapurin valituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on,olen samassa tilanteessa.Isännöitsijä sanoi että tarvitsen kahden muun naapurin valituksen.

        Mulle isännöitsijä edellisessä asunnossa asuessani sanoi että normaali elämisen ääniä eikä kukaan muu valita,perus vakiolause monilla isännöitsijöillä.


    • Joupinjuippi

      VVO:lla vaaditaan ylös kellonaikoja yms kuvauksia metelistä ja mielellään 3 asukkaan allekirjoitus. Meillä asui aikanaan juoppo joka veti pillereitä ja kaljaa sekaisin. Milloin se oli alasti tai pelkässä teepaidassa rapukkäytävissä,milloin paskoi hisseihin. Soitteli ovikelloja ja yritti myydä kamojaan kaljantuskassa,möykkäsi ja häiriköi. Ei siitä kyllä päästy eroon ennenkuin se kuoli sinne asuntoonsa.

      • Anonyymi

        Ala vittuilemaan takaisin sille häiriköklle yleebsä nämä ovat juuri niitä tapauksia kun heitä aletaan häiriköimään. Niin lähdetään heiti äitille itkemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala vittuilemaan takaisin sille häiriköklle yleebsä nämä ovat juuri niitä tapauksia kun heitä aletaan häiriköimään. Niin lähdetään heiti äitille itkemään

        Luultavasti nämä itkevat vauvat myös lähtevät hiiten siinä vaiheessa samalla nitalla vaan takaisin


    • vellus

      Kyllä yhdenkin naapurin ilmoituksesta voi metelöijä saa varoituksen.

    • Anonyymi

      Itse en välitä. Siinä vaiheessa,jos minun ovelle tulevat,lyön kalikalla. Muuten tappakoot vaikka toisensa.

    • Anonyymi

      Jos naapuri häiriköi öiseen aikaan soittoja poliisille vaan! Jokaisesta soitosta jää kyllä jälki ja näitä kun on muutama tulee poliisi kyllä paikalle ja merkintä jää siitäkin. Isännöitsijä saa tiedot poliisilta jos niitä tarvitaan.
      Naapureiden meteliä ei saa nauhottaa siitä rapsahtaa sakot tai max. Vankeutta
      . Älä anna häiriköiden nukkua päivällä saat pitää ääniä. Laita herätyskello soimaan aikaisin, pesukone päälle, blenderi huutamaan, pamauta ovi kiinni lujaa, puhu puhelimessa kovaan ääneen, laita musiikki kovalle hetkittäin(oma lempparini) , pamauttele laatikoita kiinni ja jos olet nainen niin hommaa arpinen tatuoitu ja lihaksikas karju(joka herättää pelonsekaista kunnioitusta) jonka kanssa harrastat kovaäänistä seksiä monta kertaa päivässä ja jos nämä neuvot eivät auta muuta pois ! Itsellä muutto häämöttää , mutta helvettiä teen tästä loppuajasta häiriköille! ( Ympärillä olevat asunnot tyhjillään joten en häiritse muita) Häirikön kanssa oi kandee jäädä taistelemaan jos asuu vuokralla ainakaan pitkäksi aikaa kun häätöprosessi on pitkä kuitenkin eikä valtaosa vuokranantajista piittaa muusta kun että vuokra maksetaan sovitusti. Osaketalossa osakkaat ovat aina oikeassa etkä oikeutta vuokralaisena saa jos häirikkö on osakkeen omistaja.

      • Anonyymi

        Poliisin soittaminen paikalle ei hyödytä mitään. Poliisi voi käydä vaikka joka päivä toteamassa häiriön eikä siitä seuraa mitään, eikä edes taloyhtiö saa poliisilta tietoja käynneistä. Minkään häiriön toteennäyttäminen on tehty käytännössä mahdottomaksi.


      • Anonyymi

        Just näin samalla mitalla vaan takaisin jos mekkaloidaan yö aikaan. Enkä nyt tarkoita joitain kolahduksia vaan mekkalointia


      • Anonyymi

        Just niin samalla mitalla vaan takas


    • Anonyymi

      Näit vain unta. Jos se ei ollut unta, kuolet pian. - Yläkerta

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu, mutta tuo kuvaus häiriköstä viittaisivat narkomaaneihin tai juoppoihin. Kannattaa jutella muille naapureille asiasta ja tehdä yhteinen valitus nimettömänä. Narkomaanit ovat kamalimpia naapurityyppejä joihin voi törmätä ja päihteiden käyttö on nykyisin lisääntynyt paljon.

    • Anonyymi

      Nauhoita ne häiriöt saat todisteita niin. Puheet ei auta mitään on oltava todisteet.

    • Anonyymi

      Ihan normielämää kerrostalossa. Ehkä kannattaa ihan vaan asennoitua. Että ei niinkus välitä eikä kuule. Tai kun kuulee, niin ei reagoi. Siihen tottuu :) Eihän ihminen, joka hakeutuu kerrostaloon asumaan, voi olla ihan äänettömyyteen oikeutettu.

      • Anonyymi

        Kun edes löytyisi yhtäkään asuntoja joka on edes asumiskelpoinen. Jokaisessa helvetin tarjolla olevassa asunnossa näyttäisi haisevan huoneistossa, rappukäytävässä ja kellarissa jokin outo haju (joka tulee varmuudella mikrobivaurioista) ja voi olettaa, että tupakansavua tunkee sisään ovista ja ikkunoista ja jokin apinalauma kännää ja soittelee musiikkia kännipäissään illat ja viikonloput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun edes löytyisi yhtäkään asuntoja joka on edes asumiskelpoinen. Jokaisessa helvetin tarjolla olevassa asunnossa näyttäisi haisevan huoneistossa, rappukäytävässä ja kellarissa jokin outo haju (joka tulee varmuudella mikrobivaurioista) ja voi olettaa, että tupakansavua tunkee sisään ovista ja ikkunoista ja jokin apinalauma kännää ja soittelee musiikkia kännipäissään illat ja viikonloput.

        Tupakansavua ainakin ilmenee jopa ihan taloyhtiöittäin, pihoilla, rappukäytävissä ja asunnoissa.
        Jos on muutoin hiljaista ja rauhallista niin viimeistään tökkii tupakanhaju joka paikassa. Se karkottaa ostajaehdokkaat varsin tehokkaasti.
        Tätähän eivät tupakoivat itse ymmärrä vaan haluavatkin lisää tupakoivia taloon, koska enemmistö takaa pohjattoman, loputtoman ja elinikäsen tupakointi- oikeuden.
        Tupakoivien suurimpana pelkona on se että taloyhtiöön halutaan tupakointikielto. Jos sellainen saadaan, se tietäisi tupakoiville hankalia aikoja, joutuisi aina lähtemään ulos tupakalle.
        Osa tupakoivista on suoraan sanottuna mukavuudenhaluisia, laiskoja tai muihin naapureihin välinpitämättömästi suhtautuvia, heillä on ykkörprioriteettina savustaa tupakansavusta kärsivät ulos taloyhtiöstä.
        Hiivatin itsekeskeistä porukkaa, narsistisia ja sosiopaattisia luonteenpiirteitä omaavia ihmisiä. Osa ihan selkeästi entisiä vankilakundeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun edes löytyisi yhtäkään asuntoja joka on edes asumiskelpoinen. Jokaisessa helvetin tarjolla olevassa asunnossa näyttäisi haisevan huoneistossa, rappukäytävässä ja kellarissa jokin outo haju (joka tulee varmuudella mikrobivaurioista) ja voi olettaa, että tupakansavua tunkee sisään ovista ja ikkunoista ja jokin apinalauma kännää ja soittelee musiikkia kännipäissään illat ja viikonloput.

        Tässä on taas sitä samaa, jota olen havainnut edellisissäkin asunnoissa. Meteliä on kovana aamulla, illalla ja yöllä. Rauhallisempi vaihe kestää vain noin kello 11-18. Minä en tosiaan tiedä, kuka siellä yläkerrassa metelöi; voi olla yksinäinen mies tai sitten jonkinlainen parisuhde myös mahdollinen. Mutta se on selvää, että päihteitä tai huumeita siellä käytetään ja huutoa kuuluu myös melko paljon ja karjumista, miehen ääniltä ne kyllä huutamisen suhteen vaikuttavat. Mitään melodista musiikkia ei sieltä ole koskaan vielä kuulunut eli meteliä ei oikein voisi perustella musiikkiharrastuksella, rummut siellä kuitenkin varmastikin ovat ja sekin on sellaista älytöntä rumpujen hakkaamista.


      • Anonyymi

        Yö aikaan ei saa mekkaloida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakansavua ainakin ilmenee jopa ihan taloyhtiöittäin, pihoilla, rappukäytävissä ja asunnoissa.
        Jos on muutoin hiljaista ja rauhallista niin viimeistään tökkii tupakanhaju joka paikassa. Se karkottaa ostajaehdokkaat varsin tehokkaasti.
        Tätähän eivät tupakoivat itse ymmärrä vaan haluavatkin lisää tupakoivia taloon, koska enemmistö takaa pohjattoman, loputtoman ja elinikäsen tupakointi- oikeuden.
        Tupakoivien suurimpana pelkona on se että taloyhtiöön halutaan tupakointikielto. Jos sellainen saadaan, se tietäisi tupakoiville hankalia aikoja, joutuisi aina lähtemään ulos tupakalle.
        Osa tupakoivista on suoraan sanottuna mukavuudenhaluisia, laiskoja tai muihin naapureihin välinpitämättömästi suhtautuvia, heillä on ykkörprioriteettina savustaa tupakansavusta kärsivät ulos taloyhtiöstä.
        Hiivatin itsekeskeistä porukkaa, narsistisia ja sosiopaattisia luonteenpiirteitä omaavia ihmisiä. Osa ihan selkeästi entisiä vankilakundeja.

        Itselle tulee myös HULLUN moiset kessu löyhkät. Alkaa n 3-4 aikaan yöllä yleensä. Isännöitsijöille valitettu yli 15 v ajan, lähtevät lätkimään mutteivat saa mitään aikaan vaikka tupakkalaissa selvästi mainitaan ettei naapurista ym saa tulla tupakansavua asuntoon eikä edes parvekkeelle. Jos haittaa ei voi korjata voi tupakointikiellon määrätä ilman mitään kinkereitä ja äänestyksiä sun muita lupahakuja .


    • Anonyymi

      Yläkerran kävelystä et voi yö akaan valittaa jokaisella on oikeus kävellä kodissaan mihin aikaan hyvänsä. Mutta yöllinen kova ääninen mekkalointi on kieletty

      • Anonyymi

        Käveliminen ja jumalaton kanta-astuen tapahtuva jyskyttäminen ovat eri asioita mutta mitä voi vammaiselta Eesti nartulta odottaa!!!


    • Anonyymi

      Kyllä joku juuri ylhäällä kommentoi hanki todiste häiriköimisestä esim nauhoittamalla, sitten isännöitsijään yhteyttä.

    • Anonyymi

      Tahallinen naapurin häiriköiminen/ kiusaaminen on kotirauhanrikkomista, eli rikollista.

      • Anonyymi

        Minulla oli monta vuotta painajaismainen nuori tyttö yläkerrassa. Äiti jätti viikonlopuiksi sekä lomakausiksi yksin kun itse lähti mökille. Kämppä täynnä kavereita ja meteli sen mukaista. Tein valituksen isännöitsijälle. Ei auttanut. Meteli vain yltyi kostona. Siis ilta ja yöaikaan. Väänsin vuoden päivät melupäiväkirjaa ja olin ottanut kirjeistäni kopiot. Kävin lakimiehen puheilla ja annoin avoimen valtakirjan asia hoitamiseen. Meteli loppui kuin seinään. Tosin kuului vielä mutsinsa huuto siitä että tästä lähtien et enää jää yksin. Lisäksi lakimies sanoi että on ollut laiska isännöitsijä ja välinpitämätön hallitus kun valituksiini ei oltu ripeästi puututtu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe