Onko tietoo

rukkasett

Tehdäänkö mammografia tutkimuksia muualla kuin Terveystalolla?
Kun tulee yli-ikäiseksi ei enää pääse seulonnan piiriin ja kauhistuin hintaa, yli kaksisataa toimistomaksut eikä edes hymyn häivää, se on jäänyt mieleen muista käynneistä.
Tiedän että kysymys kuuluisi jonnekin terveyspalstalla, mutta H herran ainainen sama ruokavinkkikään ei kuuluisi tänne.
Enpä taida mennä, täytyy katsastaa ja huoltaa auto.

16

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seulonnat on tuonne 69-vuotiaaksi asti. Oisko tuolla 70 palstalla omakohtaista kokemusta eri paikoista ja hinnoista?

• Ymmärtääkseni ruokailu-ohjeet kuuluvat myös ruoka-aloituksiin.
      Myöskin silloin, kun murehditaan letun-kaltaisia ohukaisia.
      Ei jatkuva ruoka-jankutus minun vikani ole.
      En minä aloituksia niistä tee.

H.

• Kuitenkin mainostat ruokamössöjäsi lähes jokaisessa profiilikuvassasi.

• siilenämää kirjoitti:

Kuitenkin mainostat ruokamössöjäsi lähes jokaisessa profiilikuvassasi.

"siilenämää"

Etsihän yksikin "mössö"
        Lerputellen lettujasi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilenämää"

Etsihän yksikin "mössö"
        Lerputellen lettujasi.

H.

No tälläkin hetkellä profiilikuvassasi kattilan/kasarin alla pojottaa yksi mainos.
        Itse asiassa ajattelin tänä iltana paistaakin lättyjä tai paremminkin räiskäleitä.

• Heikunkeikku

En tiennytkään, että seulontaan ei pääse "yli-ikäiset". Koska on yli-ikäinen?

Minä katsastin autoni eilen. Tänään meen kahdelta aurauskulmat stemmaamaan.
      Yksi näyttö autossa on pimeänä ja kysyn samalla, että missä sen voisi korjauttaa.
      Yhdessä korjaamossa kävin eilen kysymässä, mutta sanoivt että pitäisi mennä merkkiliikkeeseen.
      Menenkin, ellei tuolla toisessa firmassa sanota jotakin halvempaa paikkaa.

• siilenämää kirjoitti:

"Valtioneuvoston seulonta-asetukseen (1339/2006) perustuen suomalaiset kunnat järjestävät maksuttomia seulontoja 50-69-vuotiaille, vuonna 1947 tai sen jälkeen syntyneille naisille joka toinen vuosi."

Sen jälkeen kukin saa itse maksaa mammografiansa.

http://www.cancer.fi/syoparekisteri/joukkotarkastusrekisteri/yleisolle/rintasyovan-seulonta/keita_seulotaan_ja_koska/

Kesäkuussa juuri kävin, sen viimeisen ilmaisen kerran. Täällä se ainakin on ollut 2 vuoden välein. Kutsu tuli aina kirjeellä, jossa varattu aika, samoin vastaus.

• eppu2 kirjoitti:

Kesäkuussa juuri kävin, sen viimeisen ilmaisen kerran. Täällä se ainakin on ollut 2 vuoden välein. Kutsu tuli aina kirjeellä, jossa varattu aika, samoin vastaus.

Juu, joka toinen vuosi tulee kunnalliseen kustu. Sinä välillä voi käydä omakustanteisesti jos haluaa. Itse käyn joka vuosi.

• siilenämää kirjoitti:

Juu, joka toinen vuosi tulee kunnalliseen kustu. Sinä välillä voi käydä omakustanteisesti jos haluaa. Itse käyn joka vuosi.

Ei kustu tässä kohden vaan kutsu :).

• 674893

Mammografiaan pääsee jokaisen lääkärin kautta jos ei enää kuulu yleisen kunnallisen seulonnan piiriin.......hinta kyllä on aika kallis, mutta mitäs nykyään enää ilmaseks saa

• rukkasett

Kävin gynekologilla papa ym, sieltä lähete, pyysin. Sinne meni kaksisataaneljäkymppiä. Viisisatanen menee niihin pirskeisiin.

• ei.pelotukseksi.lain

http://bulevardinklinikka.fi/palvelut/tutkimukset/hinnasto/
      Missä päin asut? Tässä pelkkä mammografia 99 ja ultran kanssa 160. Itse maksoin pelkästä ultrasta 100 euroa Mehiläisessä pari vuotta sitten. Ihan vaan kerron varmuudeksi että ultra kannattaa ottaa. Tuttavani otti kun lääkäri tyrkytti, päivitteli kalleutta ja rahan vähyyttä, mutta sitten päätti, no olkoon. Paljastui alkava keuhkosyöpä, jota on sairastanut vuositolkulla, kun päästiin heti hoitamaan.

• kilpirauhanen

Vähän epäilen että mammografiassa paljastuu keuhkosyöpä, voin olla väärässäkin.

• 557248
        kilpirauhanen kirjoitti:

Vähän epäilen että mammografiassa paljastuu keuhkosyöpä, voin olla väärässäkin.

Tuossahan luki että ULTRASSA paljastui........se luetun ymmärtäminen kannattas opetella....

• 557248 kirjoitti:

Tuossahan luki että ULTRASSA paljastui........se luetun ymmärtäminen kannattas opetella....

Näkyykö rintojen ultrassa keuhkot? Kainaloiden imusolmukkeet näkyy jos ne mutta että keuhko? Ja mikä on alkava keuhkosyöpä. Eikö se ole niin että jos on syöpä se on .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6771
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      22
      5221
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      553
      2909
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      93
      2711
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2156
    6. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      50
      2112
    7. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      2014
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      42
      1790
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1743
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1381
    Aihe