Muotitietoinen?

Olen aina seurannut muoti-ilmiöitä, joitakin jopa ottanut omaankin elämääni. Tämä tatuointivillitys ei saa minulta mitään ymmärrystä. Miehet näyttävät kuin olisi jäänyt likainen aluspaita päälle ja naiset no niin joo...

200

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SattuukiVähä

      Minulle on tatuoitu eyelinerviivat. Voisin harkita myös huulten punarajausta ja kulmakarvojen tummennusta tatuoimalla. Kestäisi monta vuotta.
      Sattuu vähän tehdessä.

      • Mitä ovat eyelineviivat?


      • eimuitatatskoja

        Mulla myös silmien rajaukset, olleet jo 6 vuotta ja edelleen yhtä hyvät kuin uutena. Kulmat teetin 5 vuotta sitten, mutta jäi käymättä vahvistuttamassa ne, joten ovat nyt niin haaleat että taidan kohta mennä teettämään uudet, ystäväni vinkkasi tosi hyvän tekijän Hesassa. Huulia en aio reunustuttaa, omat kun on aika haaleat, niin uskon rajausten iän karttuessa näyttävän mauttomilta ellei ole huulipunaa. Yhden arven päälle olen ajatellut pikku tatskaa peittämään sen.


      • MMuija
        eimuitatatskoja kirjoitti:

        Mulla myös silmien rajaukset, olleet jo 6 vuotta ja edelleen yhtä hyvät kuin uutena. Kulmat teetin 5 vuotta sitten, mutta jäi käymättä vahvistuttamassa ne, joten ovat nyt niin haaleat että taidan kohta mennä teettämään uudet, ystäväni vinkkasi tosi hyvän tekijän Hesassa. Huulia en aio reunustuttaa, omat kun on aika haaleat, niin uskon rajausten iän karttuessa näyttävän mauttomilta ellei ole huulipunaa. Yhden arven päälle olen ajatellut pikku tatskaa peittämään sen.

        Kaikki eivät hyväksy ihon tahallista pilaamista, enkä usko kenenkään elämän laadun paranevan siitä, että ottaa tatuoinnin. Tietysti oman hölmöyden ja lapsellisuuden näyttäminen onnistuu näin, joten siitä vaan mutta takaan ja alleviivaan, että kenenkään ulkomuotoa eivät tatuoinnit kaunista, ei edes arven piilottamiseksi. Päinvastoin!


      • eimuitatatskoja
        MMuija kirjoitti:

        Kaikki eivät hyväksy ihon tahallista pilaamista, enkä usko kenenkään elämän laadun paranevan siitä, että ottaa tatuoinnin. Tietysti oman hölmöyden ja lapsellisuuden näyttäminen onnistuu näin, joten siitä vaan mutta takaan ja alleviivaan, että kenenkään ulkomuotoa eivät tatuoinnit kaunista, ei edes arven piilottamiseksi. Päinvastoin!

        Sinäpä et arpiani kanna, joten et voi tietää mistä on kysymys. Tatuointia en ota muiden vuoksi, vaan itseni. Onneksi tuttavapiirissäni ei ole tuomitsevia tuomaita :D


      • MMuija
        eimuitatatskoja kirjoitti:

        Sinäpä et arpiani kanna, joten et voi tietää mistä on kysymys. Tatuointia en ota muiden vuoksi, vaan itseni. Onneksi tuttavapiirissäni ei ole tuomitsevia tuomaita :D

        Kyllä suurin osa tatuoinneista näyttää ihan paskalta ilman että on vanha.


      • eimuitatatskoja
        MMuija kirjoitti:

        Kyllä suurin osa tatuoinneista näyttää ihan paskalta ilman että on vanha.

        Esimerkiksi näistä kuvista saa käsityksen rajauksista, tosi joukkoon mahtuu myös paskaa, sillä halvalla ei saa hyvää https://www.google.fi/search?q=kestopigmentointi rajaukset&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOucPJ14PWAhUsP5oKHUedCCIQ_AUICigB&biw=848&bih=496

        Omasta mielestäni näytin aika paskalta aikaisemmin kun ei ollut rajauksia ja kulmia, ilman ripsiä ja kulmakarvoja on aika alienin näköinen.


      • eimuitatatskoja
        eimuitatatskoja kirjoitti:

        Esimerkiksi näistä kuvista saa käsityksen rajauksista, tosi joukkoon mahtuu myös paskaa, sillä halvalla ei saa hyvää https://www.google.fi/search?q=kestopigmentointi rajaukset&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOucPJ14PWAhUsP5oKHUedCCIQ_AUICigB&biw=848&bih=496

        Omasta mielestäni näytin aika paskalta aikaisemmin kun ei ollut rajauksia ja kulmia, ilman ripsiä ja kulmakarvoja on aika alienin näköinen.

        seuraavaksi kun teetän kulmat, niin ne tehdään tähän tyyliin: http://eena.fi/wp-content/uploads/2015/12/IMG_2573.jpg


      • kylmätotuus
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Mitä ovat eyelineviivat?

        TIEDOKSESI nimim. "mennäporvooseen".

        Aloitukseesi on joku kirjoittanut kommentin 2.9.2017 kl.23.30 käyttämällä rekisteröimätöntä nimimerkkiäni "kylmätotuus".
        Kirjoitus ei ole minun kirjoittamani.

        Ko. nimimerkki on ollut käytössäni kolmisen vuotta.
        Pari kertaa tuona aikana sen väärin käyttämiseen on sortunut sinistäkin sinisempi nimimerkki.
        Kaikista harmeista huolimatta en sitä rekkaa, koska sillä ei ole mitään merkitystä suomi24:n rekisteröitymiskäytäntöön.

        En voi olla varma, että epäilemäni nimimerkki olisi tämänkin kepposen takana, mutta sopivasti hän häipyi kuvioista kesken oman aloituksensa.

        Minulla on aivan oma mielipiteeni tatuointeihin ja tuon sen julki, kun katson sen tarpeelliseksi.

        Pahoittelen, että kirjoitin tähän aiheesta, joka ei ollenkaan liity aloitukseesi. Ajattelin kuitenkin, että minun on selvitettävä sinulle, mitä itse kirjoitan ja mitä joku "luuseri" kirjoittaa nimissäni.


    • Minulla on kahdet kahluu-housut.
      Toiset vyötärölle, toiset kainaloon ylettyvät.
      Eli on hyvinkin oikein mennä sen muodin mukaan mitä pitää hyvänä ja oikeana.
      Jos haluat, voin jatkaa kuvaamalla miksi perhoni ovat sellaisia kuin ovat.
      Toivottavasti aloituksesi ei ole, kuten vähän epäilen, nais-typeryksiä kutitteleva tissejä-litistelevä möläytys.

      H.

      • Aloitukseni eivät ole koskaan naistyperyksiä kutittelevia tissejä litisteleviä möläytyksiä. Oletko koskaan miettinyt ovatko sinun aloituksesi tai vastauksesi kysymyksiin sellaisia?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Aloitukseni eivät ole koskaan naistyperyksiä kutittelevia tissejä litisteleviä möläytyksiä. Oletko koskaan miettinyt ovatko sinun aloituksesi tai vastauksesi kysymyksiin sellaisia?

        "mennäporvooseen"

        En ole.
        En tee sellaisia aloituksia koskaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        En ole.
        En tee sellaisia aloituksia koskaan.

        H.

        Varmaan olet jo huomannut, tai tulet huomaamaan saamasisiesi kommenttien liittyvän seksuaali-elinten läheisyydessä oleviin tatuointeihin.
        Sinne minne tavoittelet.
        Älä siis ole lapsellisen typerä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        En ole.
        En tee sellaisia aloituksia koskaan.

        H.

        Kiinnitä vielä huomiota, että vastaat vain ja ainoastaan kysymykseen. Säästä omat höpinäsi omiin avauksiisi!


      • hunksz kirjoitti:

        Varmaan olet jo huomannut, tai tulet huomaamaan saamasisiesi kommenttien liittyvän seksuaali-elinten läheisyydessä oleviin tatuointeihin.
        Sinne minne tavoittelet.
        Älä siis ole lapsellisen typerä.

        H.

        Onko sinulla jotain ongelmaa seksuaalisuutesi kanssa?


    • NoWayNoWay

      Näyttää likaiselta iholla, ei kauniilta. Vain pienen pieni tatulointi voi näyttää kauniilta, jos on taidolla tehty. Mutta en ymmärrä koko touhua. Se on kai erikoisuuden tavoittelua, vaikka näyttää rumalta. Eikä terveydelliset vaarat ole poissuljettu.

      • Nimenomaan likaiselta, tuolla toisaalla eräs ihminen kertoi nähneensä uimarannalla käveleviä homejuustoja. Se oli mielestäni oiva kuvaus kokovartalotatuoidusta.


      • väärin.meni
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Nimenomaan likaiselta, tuolla toisaalla eräs ihminen kertoi nähneensä uimarannalla käveleviä homejuustoja. Se oli mielestäni oiva kuvaus kokovartalotatuoidusta.

        Sori kun lipsahti punaselle vihreetä aioin 😡


    • Oivoioivoi

      Saattaa olla, että käytän hieman värikkäitä ilmaisuja, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että kun luonnollisen kaunis, upea ja hemaiseva nainen ottaa musteleiman ihoonsa, niin samalla hetkellä hän muuttuu mielenkiinnottomaksi ja "epätoivotuksi henkilöksi", romantiikan persona non grataksi.

      Samalla hetkellä kun tuollainen leimattu nainen kömpii viereen, niin rigor mortiskin näyttää elonmerkkejä ja häipyy lujaa takavasemmalle taakseen katsomatta, viettelijättären sinkoamien amorin nuolten suhahdellessa sinne sun tänne, kohteeseen kuitenkaan osumatta.

      Ajatelkaahan kun nainen pukeutuu romantiikan nälkäistä miestä varten seksikkäisiin stay uppeihin, sukkanauhaliiveihin jne ja sitten kesken kiihkeiden alkulämmittelyjen mies huomaa, että jostain kyljen/alaselän nurkilta kuikuilee joku hottentotti, entinen lemmikki, setä tai täti, ehkä jopa äidin pikku musupallero entisestä suhteesta.

      Vähemmästäkin miehen into laantuu ja ajatukset kääntyvät väistämättä kylmään kaljaan ja niihin ihaniin puhdasihoisiin sulottariin.

      Eli tiivistettynä, nainen on kauneimmillaan ja seksikkäimmillään luonnollisena, ilman tatuointeja.

      • Varmasti monella miehellä into laantuu, kun huomaa naista riisuessaan löytävänsä puhdasihoisen kauniin vartalon sijaan naurettavia tatuointeja.

        Olen todella onnellinen, että perheenjäseneni ovat tästä asiasta täysin samaa mieltä, eikä kotona joudu pakolla irvistellen katsomaan kenenkään musteleimaa.

        Meillä töissä työnantaja kielsi näkyvien tatuointien esilläpidon työaikana. Niillä joilla on, joutuvat pitämään pitkähihaista paitaa ja pitkiä housuja. Ikävää kesäkuumalla.


    • mielikki.mummo

      Muuten miellyttävä TV- kokki on pilannut itsensä sillä kun kädet ovat tatuointien peitossa. Tulee tuhruinen ja epäsiisti vaikutelma.

      • Olen joskus miettinyt, että pitääkö kokilla nykyään olla tatuoidut kädet? Vaaditaanko sitä työhönotto tilanteessa, kun niin monella kokolla kerran on. Itseäni ärsyttää syödä sellaisessa ruokapaokassa missä on tatuoitua henkilökuntaa. Tulee mieleen onko ruoka yhtä likaisesta miltä työntekijät näyttävät.


    • Eijärkee

      Ehkä hiukann jyrkästi sanottu mutta olen ehdottomasti samaa mieltä ettei enemmän ja vähemmät tökeröt piirrokset iholla ketään kaunista.

      Yhden yhtä kaunista tai pukevaa tatuointia en ole nähnyt. Sen sijaan ala-arvoisia Ville-5v piirustuksen tasoisia tuherruksui tulee vastaan useita joka päivä.

      Siitä olen tavattoman iloinen etteivät omat penskat edes teinivuosina moiseen tatuointityperyyteen haksahtaneet..

      • Samoin täällä, ylpeä jälkikasvusta ilman tatuointeja. Todella ylpeä.


    • TatuOnanointi

      Tatuoinnin ottavat ihmiset haluavat kohottaa huonoa itsetuntoaan pilaamalla kehoaan. Onhan se koviksen hommaa polttaa tupakkaa ja ottaa lävistys ja tatuointi. Tatuoinnit ovat rumia ja pilaavat naisen ja miehen vartalon, kertovat ottajansa huonosta itsetunnosta ja arvoista olla kunnioittamatta ihmiskehoa. Odotan aikoja jolloin nämä tatuoidut alkavat ikääntymään ja hienot kuviot ryppyyntyy :) Tosin nämä juntit tupakoivat ja ryyppäävät itsensä hautaa ennenkuin ehtivät edes ikääntyä, joten tatuointimummoja ja pappoja tuskin näkee 70-vuotta vanhempina.

      • Olen minäkin joskus ollut kova jätkä ja tehnyt kaikenlaista, mutta tatuoinnit ja huumeet ovat kaksi asiaa jotka olen päättänyt jättää kokeilematta tässä elämässä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Olen minäkin joskus ollut kova jätkä ja tehnyt kaikenlaista, mutta tatuoinnit ja huumeet ovat kaksi asiaa jotka olen päättänyt jättää kokeilematta tässä elämässä.

        Kova jätkä, joka lukee naistenlehtiä ja tekee niitten innoittamana aloituksia tänne.


      • Svedusvedu
        Tellukka kirjoitti:

        Kova jätkä, joka lukee naistenlehtiä ja tekee niitten innoittamana aloituksia tänne.

        Menepä sinä nyt syömään kreikkalaista ruokaa Tukholmalaiseen slummiin...:)


      • Svedusvedu kirjoitti:

        Menepä sinä nyt syömään kreikkalaista ruokaa Tukholmalaiseen slummiin...:)

        Ei se nyt oikein sitä perinteisen pahinta slummialuetta ole.
        Tuossa Björns Trädgårdin takana Söderissä. Saman verran slummia kuin Turun tori, nähtävästi.

        Siellä eilen yksi "lapsi", jonka identiteetti on epäselvä vaikka saatiin kiinni ja tiedetään missä hän asui, puukotti provosoimatta poliisia niskaan.
        Alkaa ilmat viilenemään ja yhä useammat "lapset" haluavat vankilaan lämpöiseen ja lihomaan ...


    • Älkää nyt hyvät ihmiset lässähdyttäkö aloitusta tavan-omaisuuksia näytellen minun vuokseni.
      Eikä ainakaan minua matkien. :)

      Tatuoimaton Hippi
      H.

      • TässäSulle

        Ihan suoraan sanottuna katsoin jotain morsiammelle taijotain ohjelmaa ja siinä mainittiin tällainen lause: "N.N on hirveän seksikäs, kun on jättänyt selän näkyviin, jossa on orkidea tatuointi". Siis oli lähellä, että en oksentanut, kun muuten persiistä revityllä naisella on hirveän iso tatska selässä. Seko muka tekee hänestä seksikkään?


    • kkak

      Olen myös ihmetellyt, että mikä niissä tatuoinneissa oikein viehättää? Sehän on vain kuva iholla, ei sen kummempaa. Itse en kyllä sellaista ottaisi. Voisiko joku tatuointeja omaava kertoa, miksi se on niin hienoa omistaa tatuointi ja mitä varten?

      • Ihmeettelijä

        On asioita joita ei vain voi selittää. Mikä viehättää ryyppäämisessä, tupakanpoltossa, huumeidenkäytössä, väkivallassa, isoissa tisseissä, pienissä tisseissä, karvaisissa pilluissa, posliinipilluissa, moottoripyörissä, autoissa, jääkiekossa, maraton-juoksussa...
        Miksi mikään on niin hienoa? Onko missään mitään järkeä? Mehän ollaan täällä vain ehkä muutama kymmenen vuotta ja sitten kuollaan pois. Se on mitätön aika maailman historiassa. Miksi siitä pitäisi repiä irti jotain hienoa? Mikä on elämän tarkoitus? Onko Jumala oikeasti olemassa?


      • Ei näköjään löydy tästä ikäluokasta kertojaa, mikä niissä niin hienoa on.


    • Heikunkeikku

      Nykyään kun "keksiskellään" jos joitakin juttuja, niin minkähän takia ei ole keksitty ihon päälle pläiskättyjä tatuointeja.
      Muistanette ennen muinoin, onko siitä nyt sitte taas se sata vuotta, kun sai kaupasta ostaa purukumia, joissa oli mukana tarra. Tatuointimainen tarra, joka painettiin ihoon.
      Siinä se sitten pysyi jonkin aikaa kavereiden nähtävänä.
      Pientä säätöä kun tekis tommosille tarratatuoinneille, niin sais kestävämpiä tarroja.

      Tekotatuoinnit olis siitä hyviä, jos alkais kaduttamaan, niin ne sais vetästyä helposti pois.
      Nykyaikaiset kestotatuoinnit on vähä kinkkisempiä poistaa. Puukollako vuoleskelemalla vai miten?

      En ottaisi itselleni tatuointia vaikka maksettais. Kipiääkin se ottais:)
      Siitä en piittaa mitään, mitä muut tekee.

      • Outoa mieltyä tatuointeihin. Kauempaa nähtynä tatuointi näyttää suonikohjulta ja värikäs tatuointi lähinnä pahannäköiseltä mustelmalta/ruhjeelta. Ehkä tatuointi kertoo käyttäjästään, en ole sinut vartaloni kanssa ja haluan sotkea ihoani ja sitä kautta purkaa pahaa oloani. Joka tapauksessa tatuoinnit ovat kuvottavan näköisiä, oli sitten kyseessä mies tai nainen. Jotkut puhuvat jopa jostain tatuointitaiteesta, mutta mielestäni ei näillä ole mitään tekemistä taiteen kanssa.


      • Arkinen.tyyli

        Heikunkeikku. on niitä vielä, näin lapsenlapsilla.


      • siitä.vaan

        Niitä on nykysin seitinohueeseen kankaaseen painettuna, siis tatskoja. Voit vetää hihan, johon on kuvioitu tatskoja, ja kaikki luulee niitä oikeiksi. Tietty niitä voi vetää jalkoihinsakin kuin stayupit.


      • Onhan hennatatuointeja, jotka eivät ole ikuisia

        https://www.google.se/search?q=henna tatuering&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiykPz02ITWAhXnK5oKHXyUDnoQsAQITQ&biw=1920&bih=950


      • varokaaniitä

      • varokaaniitä kirjoitti:

        Hennatatuointi aineissa on myrkkyjä jotka voivat polttaa ihon pahastikkin.

        On kai se musta väri pahin, missä on jotain jolle voi olla allerginen.

        Samoinhan hiusvärejäkin pitää ensin kokeilla vähän iholle ennenkuin hölvää hiuksiinsa. Kaiken varalta.


      • New-age

        Muistaakseni Ruotsissa kiinnitettiin hiushennaan huomiota. Sisälsi jotain myrkyllistä ainetta, koska epäiltiin aiheuttavan syöpää. Käytin nuorna tyttönä Hennaa säväkseksi, mutten koskaan punaista.


      • hehehehee
        New-age kirjoitti:

        Muistaakseni Ruotsissa kiinnitettiin hiushennaan huomiota. Sisälsi jotain myrkyllistä ainetta, koska epäiltiin aiheuttavan syöpää. Käytin nuorna tyttönä Hennaa säväkseksi, mutten koskaan punaista.

        Höpö, höpö, Se oli vain kilpailevien hiusvärien ja -sävytteiden yritys saada luonnon henna pois markkinoilta. Silloin, kun huhuttiin, että hennat poistuu myynnistä, niin hamstrasin loppuiäkseni hennoja - tosin jäi epävarmuustekijä sen loppuiän vuosimäärästä hennarasioiden määrän arvioinnissa. Ei postuneet henna-sävytteet minnekään. Hienoa! Minun hiukseni rakastavat hennaa. Luonnonkiharuus lisääntyy ja näyttävät hyvinvoivilta ja ovat hyvinvoivat. Kun luonnollinen hiusteni väri on kevyesti punetavan vaaleanruskea ja en ole harmaantunut, niin henna sävyte tekee kauniin värisiksi. Vaaleille hiuksille ei sovi, paitsi jos tykkää vaaleanpunaisista hiuksista.

        Tatuoinnit näyttävät kauniilta sellaisella, joka on tunteva, kuunteleva, rakas ihminen. Yks ihana mies on tatuoitu kokonaan. Jokainen tatuointinsa on kaunis. Sydän on hänelllä puhdasta kultaa.


      • New-age

        En tiedä, saako hennaa ostaa mistään Suomessa. Enpä ole kysynyt.
        Se vain on sellaista vähän lemuavaa mömmöä, mikäli muistan oikein.


      • New-age kirjoitti:

        Muistaakseni Ruotsissa kiinnitettiin hiushennaan huomiota. Sisälsi jotain myrkyllistä ainetta, koska epäiltiin aiheuttavan syöpää. Käytin nuorna tyttönä Hennaa säväkseksi, mutten koskaan punaista.

        Tuota en muista, että juuri hennasta erikseen olisi ollut juttua.

        Sen muistan, että hiusväreissä yleensäkin huomattiin olevan joku kemiallinen aine, joka aiheutti leukemiaa.
        Mitä tummempi väri, niin sitä enemmän se sisälsi sitä vaarallista ainetta, mikä se nyt sitten olikaan nimeltään. Sitten se kiellettiin kuitenkin kaikista väreistä. Mutta kukapa sen menee sanomaan mitä kaikkea niissä voi olla muuta vaarallista, mikä huomataan vasta myöhemmin.

        Itse en värjää huksiani, en sävytä hennalla enkä muullakaan. Saava tolla kuin ovat.


      • hehehehee
        New-age kirjoitti:

        En tiedä, saako hennaa ostaa mistään Suomessa. Enpä ole kysynyt.
        Se vain on sellaista vähän lemuavaa mömmöä, mikäli muistan oikein.

        @New-age

        Natural hennaa saa edelleen noista halpuuttajaliikkeestä, vaikkakaan hennaa ei tarvitsisi halpuuttaa. Halpuuttaneet ovat kuitenkin. Hinta on nyt vain 4,35 €. Ennen oli pikkasen enemmän, alle 5 € silloinkin. Tämä henna oli aiemmin paperipussissa pahvipaketin sisällä. Nyt on puolet isommassa pahvirasiassa ilmatiiviissä muovipussissa. Se on henna- ja sennalehtisilppua. Natural hennan vaikutusajaksi neuvotaan kolmeen tuntiin asti ja menee hiuksiin syvälle. Ei päästä väriä, vaikka sateeseen menee hennasävytyksen jälkeen. Sopii minun hiuksilleni.

        Berner valmisti sellaista hennasövytettä, jossa oli useita eri sävyjä. Siinä oli se huono puoli, että väriä irtosi seuraavissa pesuissa ja sateen sattuessa punertui paidan kaulus.
        Sitten Bernerin henna katosi kaupoista. Otin yhteyttä valmistajaan ja vastasivat, että ovat lopettaneet valmistuksen. Ja lähettivät minulle monta pakkausta sitä kysymääni hennaa eri sävyissä.


      • New-age
        hehehehee kirjoitti:

        @New-age

        Natural hennaa saa edelleen noista halpuuttajaliikkeestä, vaikkakaan hennaa ei tarvitsisi halpuuttaa. Halpuuttaneet ovat kuitenkin. Hinta on nyt vain 4,35 €. Ennen oli pikkasen enemmän, alle 5 € silloinkin. Tämä henna oli aiemmin paperipussissa pahvipaketin sisällä. Nyt on puolet isommassa pahvirasiassa ilmatiiviissä muovipussissa. Se on henna- ja sennalehtisilppua. Natural hennan vaikutusajaksi neuvotaan kolmeen tuntiin asti ja menee hiuksiin syvälle. Ei päästä väriä, vaikka sateeseen menee hennasävytyksen jälkeen. Sopii minun hiuksilleni.

        Berner valmisti sellaista hennasövytettä, jossa oli useita eri sävyjä. Siinä oli se huono puoli, että väriä irtosi seuraavissa pesuissa ja sateen sattuessa punertui paidan kaulus.
        Sitten Bernerin henna katosi kaupoista. Otin yhteyttä valmistajaan ja vastasivat, että ovat lopettaneet valmistuksen. Ja lähettivät minulle monta pakkausta sitä kysymääni hennaa eri sävyissä.

        Kiitos molemmille tiedoista. Täytyypä tutkia.
        Nämä uudet värilliset spray:t, joilla voi peittää esim. juurikasvua, voivat sateen sattuessa tehdä kivoja raitoja.
        Tutkin vähän: "musta henna" voi sisältää PPD:ta, mikä voi aiheuttaa allergiaa,
        Mennee verenkiertoon ihon kautta. Suomalainen lääkäri neuvoi kohtuuteen.
        Pähkinäallergikko voi saada ilmeisesti reaktion väristä, mikä sitä sisältää.
        Aikoinaan oli Melody. Sillä sai hyvännäköiset hiukset hetkessä.
        Kastelu, väri päähän ja saunaan 7 minuutiksi. Väri iskeytyi hiuksiin kuumassa kunnolla. Toiset kehuivat hiusteni kiiltävyyttä. Jotain kiellettyä ainetta Melody:ssakin oli jotain ja vedettiin pois markkinoilta.


    • Arkinen.tyyli

      Tatuoitu iho hengittää huonommin, joten täytyy olla, jos ei vaarallista niin ainakin epäterveellistä peittää isoja alueita ihosta tatuoinnilla. Järkyttävän näköistä, kun näin nuoren äidin alle vuoden vanhan lapsen kanssa. Kaula-aukko oli niin iso, että juuri ja juuri nännit peittyivät ja koko alue tatuoitu täyteen. Tuntuu ihmeelliseltä, että varmaan tämä äiti katsoo ihaillen itseään peilistä. Yhden 40n naisen tiedän, joka katuu tatuointiaan. On tatuoinut käsivarteensa näkyvästi suuresta nuoruudenrakkaudestaan, joka on ajat sitten mennyt menojaan.
      Olen varannut ajan kestopigmentoittamaan kulmat, siihen se jää. Iän myötä kun näkö huononee, huomaan että monella on kulmat huonosti kynäilty. Huoliteltu voi olla vaikka piipahtelisi vain kauppareissulla.

      • Naisilla taitaa olla nykyään jopa miehiä enemmän tatuointeja. Sitä olen miettinyt, että kuinka sitten käy, kun se tatuoitu rakas jättää, niin joutuuko siinä tapauksessa etsimään uutta ainoastaan tatuoitujen joukosta. Sehän pienentää mahdollisuutta löytää uutta kaveria? Tatuoimattomana sen sijaan kelpaat kaikille, myös niille värjätyille.


      • hirviänäky
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Naisilla taitaa olla nykyään jopa miehiä enemmän tatuointeja. Sitä olen miettinyt, että kuinka sitten käy, kun se tatuoitu rakas jättää, niin joutuuko siinä tapauksessa etsimään uutta ainoastaan tatuoitujen joukosta. Sehän pienentää mahdollisuutta löytää uutta kaveria? Tatuoimattomana sen sijaan kelpaat kaikille, myös niille värjätyille.

        Sitä on kuin vanha allakka yliroikaittuine nimineen.


      • Iho on ihmisen suurin elin, jolla on monta tehtävää.
        Tiedätte varmaan, että, kun haava tulee, ihmisen puolustus lähettää korjaavia soluja.
        Tatuoidessa väriä pistetään verinahkaan, ihon alle, voi vain kuvitella millainen säpinä alkaa, kun iho on rikottu neulalla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Iho on ihmisen suurin elin, jolla on monta tehtävää.
        Tiedätte varmaan, että, kun haava tulee, ihmisen puolustus lähettää korjaavia soluja.
        Tatuoidessa väriä pistetään verinahkaan, ihon alle, voi vain kuvitella millainen säpinä alkaa, kun iho on rikottu neulalla.

        Joo, terveydelliset haitat alkavat vasta myöhemmin. Katselin jotain ohjelmaa, missä joduttiin poistamaan tatuointi sairastumisen takia. Se vasta olikin kivuliasta, laserilla vetivät niin, että vaan savusi.


      • hirviänäky kirjoitti:

        Sitä on kuin vanha allakka yliroikaittuine nimineen.

        Ei ihmisen iho ole mikään muistikirja, johon pitäisi kirjoittaa mietelauseita ja poikakaverien nimiä. Hyh!


    • mimmimum-..mi

      Kyllä sitä tuli seurattua nuorempana ..joka syksy ja kevät toi omat trendinsä....
      Nyt ei ole pitkään aikaan muutoinkaan ollut mitään vahvaa tyylisuuntausta markkinoilla....vaan montaa tyyliä...ja hyvähän se on niin.....legginsit taisivat tulla jäädäkseen....
      Ihmettelen myös noiden kokkien innostusta tatuoida käsivarret...nauratti kun kerran olin lenkkikaverin kanssa syömässä ja ravintolan keittiön ovi oli auki....hän sanoi kun kokki hääri siellä...et onkohan kokki tatuoitu....kokki kuuli ja kääräisi käsivartensa näytille ja hymyili....ei muuten ollut tatuointaja.

      • Itse en suuremmin pidä legginseistä, enkä myöskään capri-housuista ja t-paita yhdistelmästä. Luulisi jo olevan helkutinmoinen kipu, kun hakataan tatuointeja täyteen koko käsi?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Itse en suuremmin pidä legginseistä, enkä myöskään capri-housuista ja t-paita yhdistelmästä. Luulisi jo olevan helkutinmoinen kipu, kun hakataan tatuointeja täyteen koko käsi?

        Et pidä legginseistä?
        Käytät siis sukkahousuja?


      • onononn
        Tellukka kirjoitti:

        Et pidä legginseistä?
        Käytät siis sukkahousuja?

        Ei jumankekka, nyt räjähdin nauramaan :DDDD


    • No niin, tästä aloituksesta puuttuu enää yksi vanha Internet-juttu.
      Miltä rakkaan pitkäksi venähtänyt naama näyttää Mammografiassa vanhuksen iholla...
      Sitten sopii tämä kakaramainen lässy jo lopettaa.

      H.

      • Näinhän.se.on

        Taikka miehen piinikseen nuorena tatuoitu valtamerialus joka vanhana kutistunut soutuveneeksi.


      • Heikunkeikku

        "hunksz"
        Sinähän varsin innokkaasti ketjussa sanojasi suollat.
        Tärpätinkeittäjänä kapuloit rattaita.
        Olen pannut merkille, että heti vain ja oitis riennät aloitukseen, jos "mennäporvooseen"-nimimerkki on aloituksen tehnyt. ?? . Miksiköhän?
        Nyt ketjussa on sinulta jo 5 kommenttia ja jokainen on enemmän tai vähemmmän vähättelevä.
        Voi kommentteja olla enemmänkin, jos olet innostuksesi puuskassa ehtinyt väsätä lisää vastauksia, sillä aikaa kun minä oon tätä kommenttia kirjoittanut.

        Hieman käyttäydyt lapsekkaasti.


      • pomottelee
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "hunksz"
        Sinähän varsin innokkaasti ketjussa sanojasi suollat.
        Tärpätinkeittäjänä kapuloit rattaita.
        Olen pannut merkille, että heti vain ja oitis riennät aloitukseen, jos "mennäporvooseen"-nimimerkki on aloituksen tehnyt. ?? . Miksiköhän?
        Nyt ketjussa on sinulta jo 5 kommenttia ja jokainen on enemmän tai vähemmmän vähättelevä.
        Voi kommentteja olla enemmänkin, jos olet innostuksesi puuskassa ehtinyt väsätä lisää vastauksia, sillä aikaa kun minä oon tätä kommenttia kirjoittanut.

        Hieman käyttäydyt lapsekkaasti.

        Hän on kade kaikille miehille 😂


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "hunksz"
        Sinähän varsin innokkaasti ketjussa sanojasi suollat.
        Tärpätinkeittäjänä kapuloit rattaita.
        Olen pannut merkille, että heti vain ja oitis riennät aloitukseen, jos "mennäporvooseen"-nimimerkki on aloituksen tehnyt. ?? . Miksiköhän?
        Nyt ketjussa on sinulta jo 5 kommenttia ja jokainen on enemmän tai vähemmmän vähättelevä.
        Voi kommentteja olla enemmänkin, jos olet innostuksesi puuskassa ehtinyt väsätä lisää vastauksia, sillä aikaa kun minä oon tätä kommenttia kirjoittanut.

        Hieman käyttäydyt lapsekkaasti.

        Kiitos Heikunkeikku antamastasi sivusta tuesta. On ihme äijä, kun pitää repiä naamaa joka kerta minun avaukseeni. En minäkään käy raakkumassa hänen aloituksissaan.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Kiitos Heikunkeikku antamastasi sivusta tuesta. On ihme äijä, kun pitää repiä naamaa joka kerta minun avaukseeni. En minäkään käy raakkumassa hänen aloituksissaan.

        "mennäporvooseen"

        No mutta?
        Sekin on aivan sallittua.
        Aika varmasti olet huomannutkin.
        Onneksi sinäkin pidät heikusta.
        Heikkukin kirjoittaa paljon ja hartaasti.
        Minä en kuitenkaan ole ihan niin höperö.
        Olenhan mies isoilla ämmillä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        No mutta?
        Sekin on aivan sallittua.
        Aika varmasti olet huomannutkin.
        Onneksi sinäkin pidät heikusta.
        Heikkukin kirjoittaa paljon ja hartaasti.
        Minä en kuitenkaan ole ihan niin höperö.
        Olenhan mies isoilla ämmillä.

        H.

        Olet sinä höperö, minun mielestä koko palstan höperöin. Miehisyyteesi en ota kantaa.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Kiitos Heikunkeikku antamastasi sivusta tuesta. On ihme äijä, kun pitää repiä naamaa joka kerta minun avaukseeni. En minäkään käy raakkumassa hänen aloituksissaan.

        Olen myös huomannut, että et osallistu muihin kuin omiin aloituksiisi. Miksi?


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Olen myös huomannut, että et osallistu muihin kuin omiin aloituksiisi. Miksi?

        Tellukka erehtyy.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tellukka erehtyy.

        Tarkemmin ajatellen, niin saattaapa olla noinkin.
        Tarkoitinkin, että rekatulla nikillään hän ei juurikaan osallistu muihin kuin itsensä aloittamiin ketjuihin.


      • VarmaTieto
        Tellukka kirjoitti:

        Tarkemmin ajatellen, niin saattaapa olla noinkin.
        Tarkoitinkin, että rekatulla nikillään hän ei juurikaan osallistu muihin kuin itsensä aloittamiin ketjuihin.

        No, sinäpä sitten osallistut hänenkin puolestaan. Ihme kyttääjä😩


    • Näyttää, että aloituksessa on käytetty jo kaikki kauhistelut tatuoinneista,. Ei minulla ole lisättävää. Sellainen tuntuma, että muutaman vuoden ehkä kymmenen vuoden kuluttua on runsaasti töitä sellaisille, jotka poistaa tatuointeja.
      Kyllä se, jos naamalle ja kaulalle niitä otetaan, niin varmasti tympeytyy.
      Olihan vuosia sitten lävistysvillitys, "parhaiden naamat oli kuin neulatyynyjä.
      Lävistykset onvissiin pois muodista.
      Yksi kummallisuus on , varsinkin nuorten miesten korvakorut.
      No, aikansa kutakin, oli minullakin seitkytluvun alussa isoruutiset, leveälahkeiset, punertavanruskeat lantiohousut, paksupohjaiset kengät ja vihreä, kukkakuvioinen kauluspaita.
      Kyllä sitä nyt niissä tamineissa varikenpelättimeltä näyttäisi.

      • New-age

        Minäpäs olen päättänyt ottaa 70-vuotislahjaksi itselleni tatuoinnin.
        Tosin minut pitää puuduttaa. Se on kyynel, jonka sisällä on maapallo. Ei isoa. Käsivarteen.
        Tatuointeja saa minun puolestani olla. On hyviä tekijöitä ja sitten taitamattomia. Etsin taitavan. Maksakoon mitä maksaa, kuten ne maksaa.
        Muiden mummojen motkotukset eivät estä, eikä miesten kauhistelut.


      • Samoin minä ajattelen tatuoinninpoistoista. Tulevat muotiin seuraavaksi. Samaa mieltä myös lävistyksistä. Luoman meille antamaa kaunista ihoa ei pitäisi rikkoa ehdoin tahdoin. Korvakorut hyväksyn ja nekin miuluummin naisilla.


      • EiNaisellista
        New-age kirjoitti:

        Minäpäs olen päättänyt ottaa 70-vuotislahjaksi itselleni tatuoinnin.
        Tosin minut pitää puuduttaa. Se on kyynel, jonka sisällä on maapallo. Ei isoa. Käsivarteen.
        Tatuointeja saa minun puolestani olla. On hyviä tekijöitä ja sitten taitamattomia. Etsin taitavan. Maksakoon mitä maksaa, kuten ne maksaa.
        Muiden mummojen motkotukset eivät estä, eikä miesten kauhistelut.

        Tatuointi naisella ei koskaan lisää tämän haluttavuutta.
        Nainen tatuointeineen muistuttaa prostituoitua.
        Tatuointi on aina negatiivinen asia.


    • Olenkohan muotitietoinen vaiko tapoihini pinttynyt, kun työnnän työhousujen lahkeet Kontioiden sisään enkä jätä päälle.
      Eivät ota kiinni piikkilankaan, kun aidan yli menen. Persuskohta joskus ottaa, se on niin matalalla tai aita on liian korkea, kolme piikkilankaa siinä.

      Tatskoista en sano mitään, kaikki tärkeältä vaikuttava on jo sanottu.
      Sanon sittenkin, rumia ovat.

      • Viimeisintä muotia 70-luvulla oli työntää HAI-saappaiden sisään samettifarkut siten, että jäivät lököttämään siitä etupuolelta. Olet erittäin muotitietoinen ja hyvä kun kerroit mielipiteesi tatuoinneista. Kiitos.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Viimeisintä muotia 70-luvulla oli työntää HAI-saappaiden sisään samettifarkut siten, että jäivät lököttämään siitä etupuolelta. Olet erittäin muotitietoinen ja hyvä kun kerroit mielipiteesi tatuoinneista. Kiitos.

        Kiitos itsellesi!
        Juuri huomasin tässä portailla istuessani työhousujeni olevan haaroista rikki, saumat ratkenneet, täytyy ommella umpeen, voi taas istua rennommin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kiitos itsellesi!
        Juuri huomasin tässä portailla istuessani työhousujeni olevan haaroista rikki, saumat ratkenneet, täytyy ommella umpeen, voi taas istua rennommin.

        Liikaa piikkilankojen yli hyppelyä, joutuu haarakohta koville.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Liikaa piikkilankojen yli hyppelyä, joutuu haarakohta koville.

        Joo, sitäpä juuri, kävin isoiksi kasvaneet kesäkurpitsat ja loput tillit ottamassa, sekä perunoita kaivoin huomista varten.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kiitos itsellesi!
        Juuri huomasin tässä portailla istuessani työhousujeni olevan haaroista rikki, saumat ratkenneet, täytyy ommella umpeen, voi taas istua rennommin.

        Mulla oli sellaiset kevyet kesähousut täällä mökillä.
        Kaksi isoa paikkaa laittanut persuuksiin sisäpuolelle. Molemmissa reisissä ja polven kohdalla korjausommelta. En sitten millään olisi niistä luopunut, mutta, kun pahukset rupesivat tippuun päältä.
        Mulla on toiset samanmoiset tuolla tilalla, mutta kun olen siellä harvakseen, ne on ihan hyvät vielä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mulla oli sellaiset kevyet kesähousut täällä mökillä.
        Kaksi isoa paikkaa laittanut persuuksiin sisäpuolelle. Molemmissa reisissä ja polven kohdalla korjausommelta. En sitten millään olisi niistä luopunut, mutta, kun pahukset rupesivat tippuun päältä.
        Mulla on toiset samanmoiset tuolla tilalla, mutta kun olen siellä harvakseen, ne on ihan hyvät vielä.

        Nämä on sisareni entiset Icepeakit, jäivät hänelle pieniksi.
        Vuosia olen jo näitä pitänyt ja menevät vielä kauan, kunhan nuo saumat ompelen.
        Työvaatteiden tarvitsekaan ihan viimeistä muotia olla, vaikka sellaisia valmiiksi reikäiset farkut ovatkin.
        Kyllä housut töissä ajastaan reikiintyvät.


      • Ancelina kirjoitti:

        Joo, sitäpä juuri, kävin isoiksi kasvaneet kesäkurpitsat ja loput tillit ottamassa, sekä perunoita kaivoin huomista varten.

        Ai että...se on sitten uusia perunoita ja silliä sapuskaksi huomenna. Oikeata kesäruokaa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Joo, sitäpä juuri, kävin isoiksi kasvaneet kesäkurpitsat ja loput tillit ottamassa, sekä perunoita kaivoin huomista varten.

        Mulla ei kurpitsat ollenkaan onnistunut kasvamaan.
        No perunoita kaivoin ja sipulia osan jo otin. Tillitkin vähän tuppaa ruskistuun, liikaa märkää.
        Kyllä on muuten ihanaa olla tälläisissa vanhoissa lötköissä housuissa, tieskuinka vanha joku puseron reuhka päällä.
        Ihmisten ilmoille, kun menen laittaudun viksusti, mutta, kun kotioloihin pääsen pusero ja rintsikat lentää ensimmäisenä vek.


    • Ällöin, mitä olen tatskoja nähnyt aikoihin, oli viime viikolla sellainen keski-ikäinen mies, jolla oli koko iho tatuoitu täyteen, niin paljon kuin paljasta ihoa vain näkyi, kasvot, yläkroppa ja käsivarret.
      Kasvoissa oli koko naaman yli hämähäkinverkko ja siinä iso ruma hämähäkki.

    • jokainenomanlainen

      Työni kautta olen tutustunut useampaankin tatuoituun henkilöön, ihan hyviä tyyppejä ovat, suvaitsevaisiakin. En ole heistä yhdenkään kuullut haukkuvan tatuoimattomia rumiksi enkä miksikään muuksikaan.

      • No, eihän sen vuoksi ketään rumaksi voi haukkua, että ei ole tatuointia?


      • LiskoNilkassa
        mennäporvooseen kirjoitti:

        No, eihän sen vuoksi ketään rumaksi voi haukkua, että ei ole tatuointia?

        ai ei vai?
        haukutaanhan kaljujakin koska ei ole tukkaa koristamassa päätä

        munattomat miehet ovatkin sitten ihan oma lukunsa


      • LiskoNilkassa kirjoitti:

        ai ei vai?
        haukutaanhan kaljujakin koska ei ole tukkaa koristamassa päätä

        munattomat miehet ovatkin sitten ihan oma lukunsa

        Minulla on ollut kalju toistakymmentä vuotta jo, eikä kukaan ole rumaksi tai hiuksettomaksi haukkunut.


    • äippä-60

      Tyttäreni on 25-vuotias ja tatuointien peitossa. Ensin peittyivät käsivarret kokonaan tatuointeihin, ei siinä vielä mitään, mutta kämmenselkien tatuoiduttaminen pisti jo nieleskelemään.
      Mutta se oli vasta alkua. Viikonloppuna käväisi kotona - kera kauttaaltaan tatuoidun kaulan ja kurkun alueen!

      Älkää käsittäkö väärin, ihan pidän sinällään tatuoinneista ja ammattilainenhan nämäkin on tehnyt, hyvin tehtyjä, kauniita kuvia siis sinänsä. Mutta kun en pysty oikein enää suhtautumaan asiaan. Pitääkö koko iho niillä peittää?

      Tyttäreni on fysioterapeutti/personal trainer ja on vakuuttanut, että ei ammatissa kuvat haittaa, on kuulemma työkavereillakin paljon tatuointeja. Uskotaan. Mutta tytär vaan on aina ollut aika impulsiivinen, on innostunut asioista hetkessä ja yhtä nopeasti into on lopahtanut. Mitä jos tatuointien suhteenkin käy samalla tavalla?
      Ja toinen asia mikä kauhistuttaa: Mitäs jos päättää tatuoida kasvonsakin kun muualta kehosta tila loppuu??

      Tyttäreni on kaunis, sirorakenteinen ja kaikinpuolin soma. Näin valtava määrä tatuointeja muuttaa hänen ulkomuotonsa kokonaan. Ei sovi minusta sellainen hänelle.

      En haluaisi suurin surminkaan olla saarnaava konservatiivimutsi, kun sellaiseksi en itseäni mitenkään miellä. Mutta asiassa on vaan niin paljon nielemistä.

      Että kaulakin, kokonaan! Se katkaisi kyllä kamelin selän. Voi sentään. Eihän siitä musteen keskeltä enää erota edes kaunista rippiristiäkään...

      • Varmaan tuo selitys on yleinen, että kavereillakin on paljon tatuointeja, eikä mukamas haittaa työpaikassa. Muoti-ilmiön lieveilmiöt alkavat nyt näkyä ikävällä tavalla.

        Siinä vaiheessa, kun työnantaja joutuu tekemään valinnan tatuoidun ja puhdasihoisen välillä, epäilen useimmiten valituksi tulleen olevan tatuoimaton.

        Olen vilpittömän surullinen puolestasi.


      • New-age

        Höpsistäpöpsistä. Yritysjohtajillakin voi olla tatuointeja.
        Voi olla, että tuo "puhdasihoisuutta" voidaan suosia. Ei vaan missään työhakuilmoituksessa ole näkynyt vaatimuksissa tuo "puhdasihoisuus".
        Ei tämän asian kanssa voi julmistella.
        Eikös työssä kuitenkin edelleen ole muodollinen pätevyys ja kyky hoitaa hommansa hyvin tärkeintä.
        Ihan, jos valittaisiin ulkonäön perusteella! Kuitenkin maailma on väärällään vähemmän kauniita fiksuja ihmisiä.
        Ihminen voi olla upea, on sillä kuvia tai ei.


    • onniinnii

      Luulenpa monen katuvan tulevaisuudessa kuviointejansa ihossa. Sääli.
      Minä humputtelin ja tilasin uuden jakun. Se ei edes matkalleni joudu, mutta jospa syksyllä kävisi jossain konsertissa tms.

      • Minä tein kunnon lomamatkan tatuoinnin hinnalla. Nyt pitäisi vielä puuhastella omakotitalon pientä remonttia ja siinähän se kesäloma on sitten mennyt.

        Minä luulen myös monen katuvan tatuoinnin ottamistaan.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minä tein kunnon lomamatkan tatuoinnin hinnalla. Nyt pitäisi vielä puuhastella omakotitalon pientä remonttia ja siinähän se kesäloma on sitten mennyt.

        Minä luulen myös monen katuvan tatuoinnin ottamistaan.

        "mennäporvooseen"

        On aika outoa että 60 on ottanut selvää tatuointien hinnoista...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        On aika outoa että 60 on ottanut selvää tatuointien hinnoista...

        H.

        Tiedän niiden maksavan satoja euroja, siinä minun tietämys tatuointien hinnoista.


      • satuitko.käymään
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Tiedän niiden maksavan satoja euroja, siinä minun tietämys tatuointien hinnoista.

        Kerroit käyneesi lomamatkalla. Kävitkö Kreetalla????


      • New-age
        hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        On aika outoa että 60 on ottanut selvää tatuointien hinnoista...

        H.

        Outoa. Outoako?
        Minusta elämässä tapahtuu paljon omituisia.
        Tieto hinnoista: soittaa voi studioihin.
        Mr Google auttaa.
        Todella maksavat satoja euroja. Kyllähän korutkin maksavat ja ne ovat valmistuotteita.


    • Pikkuapulainen

      Pidät tatuointeja pelkkänä muoti-ilmiönä. En allekirjoita sitä. Tatskathan ovat todella vanha ilmiö, länsimaissa ehkä vähemmän aikaisemmin, mutta vaikkapa Kiinassa tavallisia. Tosin en tiedä, paljonko kommunismi verotti tatskojen ottamista., silti se on vanha taidemuoto. Kauneus, rumuus ja makuasiat yleensäkin - kannattaneeko niistä kiistellä.

      Musta tuntuu, että jokainen, joka ottaa ns. ison tatskan (esim. koko selän, käsivarren
      tms. peittävän), pitää tatuoinneista. Edellyttäen tietysti, että tatuoinnin tekijä on taitava. Monista voi hyvin käyttää nimikettä taiteilija. Suuret tatskat maksavat ja sattuvat sekä vaativat monta istuntokertaa. Pikku tatskat voivat kaduttaa nopeastikin. Varsinkin, jos ne on otettu pienessä sievässä tai kaverin yllytyksestä tyyliin " et muuten uskalla". Yleensä tatskat otetaan iässä, jolloin iho on vielä joltisenkin kiinteä. Ei silloin fundeerata, että miltähän tämä näyttää kun olen 70. Ja jos pitää tatskoja kauniina noin yleensä, väliäkö sillä?

      Naiset ottavat korviinsa reikiä korviksia varten, monet harrastavat lävistyksiä edelleen niin julkisesti esillä olevissa ruumiinosissa kuin muissakin, kauneusleikkauksetkin ovat aika tavallisia. Kuitenkin he itse pitävät muuttunutta ulkonäköään kauniina. Makuasioita kaikki. Jos tatuoitu mies (tai nainen) muiden ominaisuuksiensa vuoksi olisi läheinen ja rakas, tatuointikin menettäisi merkityksensä ajan mittaan. Useinmiten kannattaa katsoa pintaa syvemmälle. Eikö olekin ihanan tekopyhää?

      • Olen eri mieltä. Jokainen joka ottaa ison tatuoinnin, voi alkaa katumaan sitä aivan yhtälailla mitä pientäkin. Eikä niistä edes tarvitse itse tykätä, sillä monet tatuoinnit ovat sellaisessa kohdassa, ettei niitä edes itse näe ja suurin syy ottamiseen ovat muut ihmiset. Kaikkein suurin syy tatuointien lisääntymiseen on muoti-ilmiö, eikä mikään kunnioitus esim vanhoja kiinalaisia tatuointeja kohtaan.

        Olen sitä mieltä, että yksikään upea nainen ei ota tatuointia, eikä yksikään tatuointi tee naisesta upeaa.


      • niinpäjustiinsa
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Jokainen joka ottaa ison tatuoinnin, voi alkaa katumaan sitä aivan yhtälailla mitä pientäkin. Eikä niistä edes tarvitse itse tykätä, sillä monet tatuoinnit ovat sellaisessa kohdassa, ettei niitä edes itse näe ja suurin syy ottamiseen ovat muut ihmiset. Kaikkein suurin syy tatuointien lisääntymiseen on muoti-ilmiö, eikä mikään kunnioitus esim vanhoja kiinalaisia tatuointeja kohtaan.

        Olen sitä mieltä, että yksikään upea nainen ei ota tatuointia, eikä yksikään tatuointi tee naisesta upeaa.

        Olet horohoro.


      • niinpäjustiinsa kirjoitti:

        Olet horohoro.

        Ei ole vaan horohoro on joku toinen ;).


      • niinpäjustiinsa kirjoitti:

        Olet horohoro.

        "niinpäjustiinsa"

        Sinulla on hyvä aavistus.
        Horohan hän.
        Eihän Heikkukaan olisi muuten kommentoinut.
        On se niin surullista näytelmää taas.

        H.


      • niinpäjustiinsa
        siilenämää kirjoitti:

        Ei ole vaan horohoro on joku toinen ;).

        Byääääh, niin moni on mennytporvooseen, sinäkin?


      • VarmaTieto
        hunksz kirjoitti:

        "niinpäjustiinsa"

        Sinulla on hyvä aavistus.
        Horohan hän.
        Eihän Heikkukaan olisi muuten kommentoinut.
        On se niin surullista näytelmää taas.

        H.

        Tällä palstalla on yksi surullinen ja se olet sinä "hunksz"


      • niinpäjustiinsa
        hunksz kirjoitti:

        "niinpäjustiinsa"

        Sinulla on hyvä aavistus.
        Horohan hän.
        Eihän Heikkukaan olisi muuten kommentoinut.
        On se niin surullista näytelmää taas.

        H.

        "Olin nuori ja kaunis" -biisin sanoin. Silloin vanhempani varoittelivat minua joutumasta joron jäljille.
        Yhden kirjaimen päässä. Kauhiaa.


      • VarmaTieto kirjoitti:

        Tällä palstalla on yksi surullinen ja se olet sinä "hunksz"

        "VarmaTieto"

        Kaikkihan tieto on varmaa jos se julkiseksi tulee.
        Minussa kuitenkin erehdyt.
        -
        Ainoastaan iloinen mies voi kirjoittaa kaihoisia riimejä.
        Miksi niin on, sitä saat miettiä itseksesi.

        H.


      • niinpäjustiinsa kirjoitti:

        Byääääh, niin moni on mennytporvooseen, sinäkin?

        Minen ole ikinä käyny Porvoossa.


      • VarmaTieto
        hunksz kirjoitti:

        "VarmaTieto"

        Kaikkihan tieto on varmaa jos se julkiseksi tulee.
        Minussa kuitenkin erehdyt.
        -
        Ainoastaan iloinen mies voi kirjoittaa kaihoisia riimejä.
        Miksi niin on, sitä saat miettiä itseksesi.

        H.

        Omat keskustelusi eivät kiinnosta lukijoita, joten tulet pilaamaan toisten. Olet säälittävä vanha pervo. Vaihda lääkkeesi vanhat eivät enää toimi!


      • niinpäjustiinsa
        siilenämää kirjoitti:

        Ei ole vaan horohoro on joku toinen ;).

        Jos/kun, niin voin suositella. Kaunis pikku kaupunki. Joen varsi puisine venevajoineen, jotka nykyisin asumuksia. Vanha kaupunki ihanine käsityöputiikkineen, kuin ikään Tallinnassa. Mukulakivetys, puiset talot. Ihania ruokapaikkoja. (Ei mainostuloja aloittajalta.)
        Useammin kuitenkin korttipeleissä olen joutunut Porvooseen.


      • niinpäjustiinsa kirjoitti:

        Jos/kun, niin voin suositella. Kaunis pikku kaupunki. Joen varsi puisine venevajoineen, jotka nykyisin asumuksia. Vanha kaupunki ihanine käsityöputiikkineen, kuin ikään Tallinnassa. Mukulakivetys, puiset talot. Ihania ruokapaikkoja. (Ei mainostuloja aloittajalta.)
        Useammin kuitenkin korttipeleissä olen joutunut Porvooseen.

        Okkei. Pistetääs korvan taa.


      • New-age
        niinpäjustiinsa kirjoitti:

        Jos/kun, niin voin suositella. Kaunis pikku kaupunki. Joen varsi puisine venevajoineen, jotka nykyisin asumuksia. Vanha kaupunki ihanine käsityöputiikkineen, kuin ikään Tallinnassa. Mukulakivetys, puiset talot. Ihania ruokapaikkoja. (Ei mainostuloja aloittajalta.)
        Useammin kuitenkin korttipeleissä olen joutunut Porvooseen.

        Komppaan. Viehättävä pittoreski kaupunki. Siellä raatihuoneentorilla perällä on vanha kahvila ja leivonnaisia. Nam.
        Brunberg. Nam.


      • niinpäjustiinsa kirjoitti:

        Jos/kun, niin voin suositella. Kaunis pikku kaupunki. Joen varsi puisine venevajoineen, jotka nykyisin asumuksia. Vanha kaupunki ihanine käsityöputiikkineen, kuin ikään Tallinnassa. Mukulakivetys, puiset talot. Ihania ruokapaikkoja. (Ei mainostuloja aloittajalta.)
        Useammin kuitenkin korttipeleissä olen joutunut Porvooseen.

        Ja Porvoossa kuulostaa olevan vain miehiä.
        Ainakin minua on toruttu siitä, kun olen porvoolaista sanonut naiseksi.


      • hunksz kirjoitti:

        "niinpäjustiinsa"

        Sinulla on hyvä aavistus.
        Horohan hän.
        Eihän Heikkukaan olisi muuten kommentoinut.
        On se niin surullista näytelmää taas.

        H.

        Mitä ihmettä sä horoilet?


    • näkijä.missä.tekijä

      Harmituksen harmitus! Nyt minä olen siinä iässä, että pitäisi sussiunailla nykynuorison tekemisiä.
      En kyllä ala, en olleskaan. Tatskoilla on, jos eivät muotijutskan takia otettuja, hyvin syvällinen merkitys tatskan kantajalle.
      Materialismin aikana, joku hakkauttaa muistonsa iholle, joku byggaa jonkinlaista monumenttia. Ihan sama, kuuskytä plus nostakoot kalsarinsa kainaloihinsa ja olkoot onnellisia. Niin minäkin.

      • Vaikea keksiä mikä se syvällinen merkitys olisi jollekin 12-13 vuotiaalle nuorelle?


      • Vastuussaolevattahot

        Itse en ole nähnyt tatuointeja lapsilla. Ja jos sellainen on puberteetti-ikäiselle luvattu ja annettu niin osoita sormellasi vanhempia. 'Vika' löytyy sieltä.


    • Siivetselkään

      Joku aforismi meni suunnilleen näin: ei ole hyvä olla liian muodikas, tulee niin nopeasti vanhanaikaiseksi. Tatska tosin ei ole sellainen muotijuttu, ehkä, ottaisin heti pienen nätin, jos hipiä(kin) haluaisi ...

      • Ei täälläkään olla liian muotitietoisia.


    • Valuables

      Edustuskelpoinen, upea nainen ei ole koskaan tatuoitu. Olen huomannut miten tatuoidut esittelevät omia tatuointejaan, nostavat puseron hihoja tai hiuksiaan ja ikäänkuin vilauttavat tyylin: "Katso kuinka rohkea olen, minulla on jopa tatska". Hehee. Vangeilla hyväksyn tatuoinnit sataprosenttisesti, he saavat viestittää niillä, että olen erehtynyt elämässäni.

      • Samaa mieltä, tatuoitu nainen ei ole koskaan tyylikäs.


      • Makuasioita

        En ole samaa mieltä. Muodikkuus ja tyyli ovat osa jokaisen omaa persoonaa ja rahapussia. Eivätkä vangitkaan todellakaan viestitä tatuoinneillaan erehdyksiään. He kertovat, tai ainakin yrittävät kertoa, kuvalla jotain omasta itsestään aivan samalla tavalla kuin tatuoitu nainenkin oli hän sitten tyylikäs tai tyylitön jonkun mielestä. Mitä helewetin väliä toisten mielipiteistä on?


      • Peloto
        Makuasioita kirjoitti:

        En ole samaa mieltä. Muodikkuus ja tyyli ovat osa jokaisen omaa persoonaa ja rahapussia. Eivätkä vangitkaan todellakaan viestitä tatuoinneillaan erehdyksiään. He kertovat, tai ainakin yrittävät kertoa, kuvalla jotain omasta itsestään aivan samalla tavalla kuin tatuoitu nainenkin oli hän sitten tyylikäs tai tyylitön jonkun mielestä. Mitä helewetin väliä toisten mielipiteistä on?

        On niillä toisten mielipiteillä aika paljon merkitystä sellaiselle joka osaa ajatella muitakin kuin itseään.


      • Kehity

        No. kuule päinvastoin peloton pelkääjä. Muitten, toisten huomioiminen ei tarkoita sitä, että heidän mielipiteellään minusta olisi mitään merkitystä.


    • tatska.sivuseikka

      Minä fundeeradin sanonko mitään vai enkö. Sanon, että tuo naisviha jota sairastat vaatii terapiaa. Olitpa aloittaja sitten mies tai nainen.

      • OhMyGo

        Tatskan jälkeen ihmiset muuttuvat kuulumaan paskaporukkaan.


      • Ei minulla ole mitään naisvihaa, tykkään todella paljon naisista, sekä ystävinä että työtovereina. Olen ihan paksunahkainen mies.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään naisvihaa, tykkään todella paljon naisista, sekä ystävinä että työtovereina. Olen ihan paksunahkainen mies.

        Eikös se sinun työsi pitänyt oleman sellaista mihin naiset eivät pysty, missä pidettiin miehelle alentavana, jos hänen eläkkeelle päästyään otetaan nainen seuraajaksi.
        Ja nyt niitä kuiteskin jo on työtovereina.


      • Ftefgugg
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös se sinun työsi pitänyt oleman sellaista mihin naiset eivät pysty, missä pidettiin miehelle alentavana, jos hänen eläkkeelle päästyään otetaan nainen seuraajaksi.
        Ja nyt niitä kuiteskin jo on työtovereina.

        Suomessa on ihan jokaisessa työpaikassa, sekä naisia että miehiä.


      • Ftefgugg kirjoitti:

        Suomessa on ihan jokaisessa työpaikassa, sekä naisia että miehiä.

        Näin minäkin olen ymmärtänyt, ettei nykyisin enää ole erikseen miestentöitä ja naistentöitä.

        Tuli vain mieleen yksi aikaisempi ketju, missä kyseinen henkilö pelkäsi miehuutensa menettämistä, jos hänen tilalleen otettaisiin nainen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14874465/miehen-elamaa

        """"Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni. Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siiheen nimitettäisiin tuosta vaan nainen miettimättä sitä kuka tehtävää on aikaisemmin hoitanut.""""


      • TuliJää
        Tellukka kirjoitti:

        Näin minäkin olen ymmärtänyt, ettei nykyisin enää ole erikseen miestentöitä ja naistentöitä.

        Tuli vain mieleen yksi aikaisempi ketju, missä kyseinen henkilö pelkäsi miehuutensa menettämistä, jos hänen tilalleen otettaisiin nainen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14874465/miehen-elamaa

        """"Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni. Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siiheen nimitettäisiin tuosta vaan nainen miettimättä sitä kuka tehtävää on aikaisemmin hoitanut.""""

        Etkö voisi jo jättää kyseistä kirjoittajaa rauhaan, alkaa olla kyse stalkkaamisesta.


      • TuliJää kirjoitti:

        Etkö voisi jo jättää kyseistä kirjoittajaa rauhaan, alkaa olla kyse stalkkaamisesta.

        Jos on kyse stalkkaamisesta, niin sinun velvollisuutesi kunnon kansalaisena on tehdä poliisi-ilmoitus. Pitäähän niilläkin jotain hauskaa olla ...


      • Ftefgugg
        Tellukka kirjoitti:

        Näin minäkin olen ymmärtänyt, ettei nykyisin enää ole erikseen miestentöitä ja naistentöitä.

        Tuli vain mieleen yksi aikaisempi ketju, missä kyseinen henkilö pelkäsi miehuutensa menettämistä, jos hänen tilalleen otettaisiin nainen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14874465/miehen-elamaa

        """"Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni. Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siiheen nimitettäisiin tuosta vaan nainen miettimättä sitä kuka tehtävää on aikaisemmin hoitanut.""""

        Miksi ihmeessä kopioit toisen puheita, puhut ikäänkuin toisen suulla. Taidat olla tosi sairas?


      • Ftefgugg kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kopioit toisen puheita, puhut ikäänkuin toisen suulla. Taidat olla tosi sairas?

        Pitääki sit mennä lääkärille, akuuttiin, kun on näin viikonloppu.

        Kun tohtori kysyy mikäs se vaivaa.
        -Noh, minä olen nettitohtorin mukaan tosi sairas, kun kopioin ...


    • Puhdasihoinen

      Tatuoinnit ovat yksi muotivillitys muiden joukossa, niitä tulee ja menee. 2000-luvun vaihteen ja alun tienoilla jokaisella piti olla lävistys jossain. Itsellänikin oli. Helsinkiin nousi lävistysstudioita kuin sieniä sateella. Montako on jäljellä? Useinko näet lävistyksiä katukuvassa? Entä trumpettihousuja? Nehän ovat tulleet ja menneet jo kahdesti lähihistoriassa. Jokainen nauraa vanhoille valokuvilleen; olipa hoopot vaatteet ja tukka. Onneksi lävistykset saa pois ja vaatteet uusittua ja parturissa käytyä. Tatuoinnit ovat ainoa hetkellinen villitys, joista jää kohtalaisen pysyvä jälki. Monen on nyt mahdotonta tunnustaa, että vituttaa kun tuli huumassa otettua käsivarret ja rintakehä täyteen yläasteen kuvisluokan tason piirrustuksia nahka täyteen.

      • New-age

        Nyt kun tatuoinneista on kuumotettu, saatanpa laittaa seuraavaksi rastat.
        Virkkaan sellaisen h:tin ison kirjavan pipon.
        Kuuntelen vain Bobia, en mitään sillai herkkää.
        Opettelen kävelemään reggaen rytmissä.

        Öitä. Nähkää kauniita unia....😎


      • New-age kirjoitti:

        Nyt kun tatuoinneista on kuumotettu, saatanpa laittaa seuraavaksi rastat.
        Virkkaan sellaisen h:tin ison kirjavan pipon.
        Kuuntelen vain Bobia, en mitään sillai herkkää.
        Opettelen kävelemään reggaen rytmissä.

        Öitä. Nähkää kauniita unia....😎

        Olisit sitten ihan varmaan (vanha) nainen, jota kaikki katsovat kahdesti (ja pitkään).


      • Se tatuointien pysyvyys itseäni häirtsee eniten, nuoren on vaikea kuvitella mitä tekee kymmenen vuoden kuluttua ja haluaako yhä edelleen olla tatuoitu? Niitä on vaikea poistaa.


    • Eieikoskaan

      Ainoat ihmiset kelle tatska "kuuluu" on merimiehet, linnakundit, huumehörhöt ja prostituoidut.

      Kaljulle ja lihaksikkaalle miehelle tatska vielä joten kuten sopii, mutta aina kun näen naisella tatskan ajattelen, että hän on jotenkin ongelmainen, huono kotikasvatus tai hänen arviointikykynsä on pettäny.

      Mielestäni naisen tatuointi kertoo täysin hänen sivistystasonsa ja jätän tällaiset tapaukset täysin omaan arvoonsa.

      • Meillä on töissä eräs vankilassa ollut kaveri, joka on melko raju tyyppi. Hänelle tatuoinnit ikäänkuin kuuluvat ja jopa sopivat. Ne kertovat hänen menneestä elämästään.


    • kyllä.kyllä

      kyllä. Nykyään lähes jokaisella nuorella akalla täytyy olla se/ne pakolliset omaa "persoonallisuutta" korostavat tatuoinnit ja lävistykset. Ja niitä leimoja siinä nahassa esitellään sitten ylpeänä ja näytellään semmoista kovaa "uhoakkaa", jolla asennetta rittää. Se "asenne" on usein = työtön, yh, lihava, tyhmä ja uho. Ja muut ei vaan ymmärrä miten hienoa ja ainutlaatuista se on olla leimattu (vaikka ei todellakaan ole nykyään).

      • Einii

        Ennen punainen ruusu oli huoran merkki. Leijona merkitsi vankilakulttuurissa voimaa ja kotka vapautta. Tatuoituja pidettiin joko ilotyttöinä tai sarjamurhaajina.

        - Risti puolestaan saa monia merkityksiä. Se on voimakas ja edustaa voimaa, mutta se voi myös sekoittua rasismiin.

        Lohikäärmeitä on perinteisesti pidetty suojelijoina. Hämähäkinverkko puolestaan kuvaa aggressiivisuutta siinä missä skorpioni voimaa ja vaarallisuutta.

        - Jos joku luiseva kaveri haluaa vaaraa kuvaavan tatuoinnin, hän ehkä haluaa muiden ajattelevan, että "älä ryttyile mulle, olen kova ja voimakas".

        - Voi, kuinka älytöntä koko tatuointitouhu onkaan!


      • Mielestäni on yllättävää, että tatuoinnit ovat tosiaan lisääntyneet naisilla.


    • TuliJää

      Tatuointi ja lävistykset ilmentävät ylivilkasta aivopierutoimintaa käytännössä, elettiin sitten vuotta 1500, 2017 tai vaikka itse maailmanlopun aikoja. Useimmat tuntemani tatuoinnin ottaneet katuvat kehoonsa tehtyä taideteosta, joskin joukossa on näitä oikeasti nuoruudenhöperöitä, joilla on jo lääkärintodistus olemassa; "tälle miehelle ei saa tarjota työtä eikä saa pahottaa sen mieltä..." Sinänsä uutinen siitä, että tatuointeja poistetaan yhä useammin, ei voi olla pelkästään huono uutinen. Se on tosiasiallinen osoitus siitä, että edes joillekin aivotoiminta on palaamassa hitaasti ja vähitellen...

      • Tatuoinnit ovat huono muoti-ilmiö ja varmasti niitä tullaan poistamaan yhä enenevässä määrin.


    • kynsienhoitopäivä

      Paheksunta näyttää olevan muodissa ainakin tässä ikäryhmässä. Mulle ihan sama miten muut itsensä koristelee täi jättää koristelematta, pyrin pitämään pääosin huolta vain omasta ulkonööstäni.
      Pieni täytyy olla oma maailma jos toisten tatskat haittaa.

      Mitenkäs suhtaudutte maalattuihin ja pidennettyihin kynsiin?

      • New-age

        Ne näyttää hyviltä. Mutta olen varma, että tärvelisin ne. Pihatöissä ne jäisi multaan. Kynnenaluset olisivat mustat.
        Kotitöissä katkaisisin ne. Mulla on vahvat kynnet itsellä. Välillä kasvatan ja lakkaan. Mutta niillä ei soitella sitten.
        Mutta tekokynnet ovat kauniit. Jollain pikamatkan juoksijalla oli valtavat kynnet ja startista näytettiin, kun hän asetti asetti kätensä tartaniin.
        Kauniit kynnet on osa huolittelua.


      • Ei oman mielipiteen kertominen mitään paheksuntaa ole. Jos lapsesi tai lapsenlapsesi kysyy mitä mieltä olet tatuoinneista, vastaatko että se on iha sama?

        Kyllä maalatut ja jopa pidennetyt kynnet ovay ihan jees.


      • ei-ikinä

        moni pilaa omat kyntensä täysin noirden rakennekynsien kanssa, kyllä luomu on tuossakin asiassa parempi. Siistit puhtaat hyvin hoidetut kynsinauhat ja hillitty lakkaus tarvittaessa

        ne kotkankynnet ovat aivan kamalat


      • New-age

        Minulleko?
        Kysyisin häneltä, oletko varma? Millaisia? Minkä kokoisia? Pyytäisin etsimään hyvän tekijän. Jopa jotkut nimitekijätkin epäonnistujat. Tuo maailma on oma viidakkonsa. Mainetta saa, hyvääkin ja rummut kertovat, jos on huono.
        Studiot ovat työnantajia ja veronmaksajia, kuten muutkin yritykset.
        Kaukana vankiloista. Pikemminkin on vastuu hygieniasta jne.
        En omista lastani. Täysi-ikäinen päättää itse. Voin sanoa mielipiteeni, kuten sinäkin.
        Sitten. Olen piikki- ja kipukammoinen. Hammaslääkärissä puudutteet = piikki, ettei poraus satu. Toteutanko ideaani, on siellä 4 vuoden päässä. Siihen nyt muut eivät vaikuta mitenkään.
        Oma habitus on aika sovinnainen, hillitty eikä mitenkään yliampuva.
        En yritä myöskään olla ylinuorekas. Tilanteessa tilanteen mukaan.
        En nyt niin hirveästi kuumotu muiden persoonallisuuksista.
        Ja enhän minä nyt mitään rastoja. Kampaajani kertoi, että hiustupesta ei ehkä
        kasvakkaan mitään, kun rastoja poistetaan. Tarua vai totta, en tunne yhtään tapausta.


    • ernestiposti

      -en ymmärrä miksi joku haluaa sotkea ihoaan. Tyylikästä tatuointia en ole nähnyt kertaakaan. Tatuointeja ottavat pelkästään vangit (homot) ja merimiehet (homot). Naisia tatuoinnit eivät koskaan kaunista mutta hyvin usein rumentavat. Ainoa tatuointi jonka hyväksyisin olisi huoralle tatuoitu hintalappu ja viivakoodi sääreen jotta panon voisi kätevästi maksaa suoraan iPhonella.

      • En minäkään ymmärrä ihon tahallista pilaaamista, eikä tyylikkäitä tatuointeja ole. Tuosta homo asiasta en ole samaa mieltä.


      • ernestiposti
        mennäporvooseen kirjoitti:

        En minäkään ymmärrä ihon tahallista pilaaamista, eikä tyylikkäitä tatuointeja ole. Tuosta homo asiasta en ole samaa mieltä.

        Tatuointeja ei tarvii mihinkään kukaan ikinä.
        Ne vaan sotkee ihon pysyvästi ja inhottavasti.
        Miehenä olen joutunut muutaman kerran himokkaassa tilanteessa siihen, että kun naisen tatuoinnit ovat tulleet esiin, niin halut ovat lopahtaneet siihen tykkänään ja olen tyrkännyt naisen pois.


    • saa.kysyä.mitä.vaan

      Tatuoidut eivät tunnetusti ole niitä lainkuuliaisempia ihmisiä ja esim HIV ja hepatiittitartuntojen leviämiseen yksi suurimmista syistä ovat olleet tatuoinnit. Onko tautien levittäminen laillista?

      • NaisellinenNaine

        Minulla ei ole tatuointeja ja olen mielestäni aika kunnollinen. Pitkä työura, tiettyä uskontoa en harjoita olemalla uskovainen, mutten ole ihan jumalatonkaan, perhe, omakotitalo ja ystäviä minulla on laidasta laitaan. Joukkoon mahtuu niin tatuoituja kuin tatuoimattomiakin.

        Minua miellyttää erilaiset piirteet ihmisissä. Tatuoiduissa on hauskoja tyyppejä, ei kovin älykköjä, mutta joskus sopivaa seuraa, kun itsekin haluaa laittaa aivot narikkaan. Tatuoituihin mahtuu myös hyvinkin ahdasmielistä porukkaa, maahanmuuttajavastaisia natseja ja oikein kunnon "pissiksiä" ammatista riippumatta. Onhan joukossa kunnon junttejakin, joihin ei jaksa ajatusta tuhlata.

        Jotenkin olen kuitenkin ollut huomaavinani, että ihmisinä parhaimmat "helmet" löydän niiden joukosta, joilla ei tatuointeja ole. Tämä pitänee paikkansa myös taiteilijoiden joukossa. Juicen nahkasta ei leimaa löytynyt eläessään (tuskin kuoltuaankaan), mutta monta turhaa, tatuoitua julkkista tiedän, jotka eivät voi muulla meriitillään kehuskella.


      • NaisellinenNaine kirjoitti:

        Minulla ei ole tatuointeja ja olen mielestäni aika kunnollinen. Pitkä työura, tiettyä uskontoa en harjoita olemalla uskovainen, mutten ole ihan jumalatonkaan, perhe, omakotitalo ja ystäviä minulla on laidasta laitaan. Joukkoon mahtuu niin tatuoituja kuin tatuoimattomiakin.

        Minua miellyttää erilaiset piirteet ihmisissä. Tatuoiduissa on hauskoja tyyppejä, ei kovin älykköjä, mutta joskus sopivaa seuraa, kun itsekin haluaa laittaa aivot narikkaan. Tatuoituihin mahtuu myös hyvinkin ahdasmielistä porukkaa, maahanmuuttajavastaisia natseja ja oikein kunnon "pissiksiä" ammatista riippumatta. Onhan joukossa kunnon junttejakin, joihin ei jaksa ajatusta tuhlata.

        Jotenkin olen kuitenkin ollut huomaavinani, että ihmisinä parhaimmat "helmet" löydän niiden joukosta, joilla ei tatuointeja ole. Tämä pitänee paikkansa myös taiteilijoiden joukossa. Juicen nahkasta ei leimaa löytynyt eläessään (tuskin kuoltuaankaan), mutta monta turhaa, tatuoitua julkkista tiedän, jotka eivät voi muulla meriitillään kehuskella.

        Nykyjulkkikset hakevat tatuoinneillaan näkyvyyttä ja kuvittelevat erottuvansa tällä tavoin. Tatuoinnin ottamisella ihminen lokeroituu kuulumaan tatuoitujen joukkoon ja ainakaan itse en halua samaistua heidän joukkoonsa.


      • Hahhahahh

        Oli tatskoissa vaaransa tai ei, niin rumia ne ovat! Vaikka olis kuinka nätti kuva, niin iholla ne eivät ole kauniita.

        Tatuoidut näyttävät siltä, kuin olisi likaa ihossa!

        Ja ihan naurettavia ovat myös ne lasten nimet nahassa : kait sitä nyt hyvin vahvasti tietää olevansa äiti tai isä, ilman, että se pitää ihossa lukea!

        Tai sitten on otettu viisi tähteä tai perhosta kuvaamaan lasten lukumäärää, pöljää!

        Mutta auta armias millaisia tatuoinnin kantajia nykyään näkee. Esim. on jo valmiiksi suttuisen näköinen tyyli, varsinkin naisella ja siihen vielä joku pääkallopellen kuva olkavarteen, niin avot, hyi!

        Kaikkein korneimman näkemäni tatuoinnin otti tuttuni 160cm 120kg nainen : koko reiden mittaisen delfiinin reiteensä!! Olin aivan kauhuissani ja kysyin, että miksi sulla on VALAS tatuoituna jalkaan! Arvatkaapa mitä vastasi : no , koska tykkään vesijuoksusta! Ei herramanjee, viiskymppinen nainen!! Siis niin törkeän näköinen kuva pulleassa reidessä kuin olla ja voi! Vai että delfiiniksi muuttui tämä punkero kun vesijumpan aloitti. WAU!


      • Opladi
        Hahhahahh kirjoitti:

        Oli tatskoissa vaaransa tai ei, niin rumia ne ovat! Vaikka olis kuinka nätti kuva, niin iholla ne eivät ole kauniita.

        Tatuoidut näyttävät siltä, kuin olisi likaa ihossa!

        Ja ihan naurettavia ovat myös ne lasten nimet nahassa : kait sitä nyt hyvin vahvasti tietää olevansa äiti tai isä, ilman, että se pitää ihossa lukea!

        Tai sitten on otettu viisi tähteä tai perhosta kuvaamaan lasten lukumäärää, pöljää!

        Mutta auta armias millaisia tatuoinnin kantajia nykyään näkee. Esim. on jo valmiiksi suttuisen näköinen tyyli, varsinkin naisella ja siihen vielä joku pääkallopellen kuva olkavarteen, niin avot, hyi!

        Kaikkein korneimman näkemäni tatuoinnin otti tuttuni 160cm 120kg nainen : koko reiden mittaisen delfiinin reiteensä!! Olin aivan kauhuissani ja kysyin, että miksi sulla on VALAS tatuoituna jalkaan! Arvatkaapa mitä vastasi : no , koska tykkään vesijuoksusta! Ei herramanjee, viiskymppinen nainen!! Siis niin törkeän näköinen kuva pulleassa reidessä kuin olla ja voi! Vai että delfiiniksi muuttui tämä punkero kun vesijumpan aloitti. WAU!

        Jos ottaa tatuoinnin, niin kannattaa varautua siihen että vaikka se olisi kuinka hieno ja hyvin tehty, niin silti suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että olisit kauniimpi ja fiksumman oloinen ilman sitä. On myös sellaisia ihmisiä, jotka pitävät tatuoinneista mutta heitä on selvästi vähemmän


      • New-age

        Juttu vaan on niin, että jos ottaisin kuvan, en piittaisi muiden mielipiteestä, en edes miehen.
        Ihminen, joka tuntee minut, ei luokittele huonoksi naiseksi.
        Mutta jännä lukea, miten kiihkeää vastustusta edes kirjoitus kuvasta iholla teettää. Täytyy tehdä ystäväpiirissä gallup, miten mielipiteet muuttuisivat.
        Hyvin tuntien, ei pashan vertaa.
        Jos joku tatuoinnin varjolla halveeraa naista, on ongelma. Tarkoitan kuitenkin niin, ettei niistä tarvitse pitää. Jos halut ovat lopahtaneet, on syynä kyllä potenssihäiriö, eikä naisen tatuoinnit. Kunhan voi projisoida kyvyttömyytensä
        toiseen.
        Kauhean vanhoillisia mielipiteitä täällä saa lukea. Todella tiukkapipoista.
        Enpä odottanut moista myllytystä.


      • ErkkiTwista
        New-age kirjoitti:

        Juttu vaan on niin, että jos ottaisin kuvan, en piittaisi muiden mielipiteestä, en edes miehen.
        Ihminen, joka tuntee minut, ei luokittele huonoksi naiseksi.
        Mutta jännä lukea, miten kiihkeää vastustusta edes kirjoitus kuvasta iholla teettää. Täytyy tehdä ystäväpiirissä gallup, miten mielipiteet muuttuisivat.
        Hyvin tuntien, ei pashan vertaa.
        Jos joku tatuoinnin varjolla halveeraa naista, on ongelma. Tarkoitan kuitenkin niin, ettei niistä tarvitse pitää. Jos halut ovat lopahtaneet, on syynä kyllä potenssihäiriö, eikä naisen tatuoinnit. Kunhan voi projisoida kyvyttömyytensä
        toiseen.
        Kauhean vanhoillisia mielipiteitä täällä saa lukea. Todella tiukkapipoista.
        Enpä odottanut moista myllytystä.

        Eikö ihan oikeasti voi vaan olla tykkäämättä tatuoinneista, eikö saa olla rehellistä mielipidettä?


      • New-age

        Tuossahan keskellä lukee selvästi - Tarkoitan kuitenkin niin, ettei niistä tarvitse pitää -
        Eli jos ei, silloinhan on mielipide.


      • Mieli.pide
        New-age kirjoitti:

        Tuossahan keskellä lukee selvästi - Tarkoitan kuitenkin niin, ettei niistä tarvitse pitää -
        Eli jos ei, silloinhan on mielipide.

        Naisella tatuointi on hu€ran polttomerkki


      • New-age

        No se on sinun mielipiteesi. Pääsitpä sitten huorittelemaan. Ja kaikki tatuoidut miehet ovat pukkejako? K y l l ä o l e t y k s i n k e r t a i n e n.

        Eli täällä on sitten tällaista porukkaa joukossa.


      • Possujapässi

        Niiih, jotkut eivät millään malta olla ylistämättä yksinkertaisuuttaan ihan julkisesti.


      • New-age

        Possujapässi:
        Ja osoite oli?
        Haluaisin olla kadulla seuraamassa, kun mieli.pide ääneen tuomitsisi ihmisiä tavallaan.
        Kappas kun ei kritisoi ihonväriä samaan putkeen; ketä ovat valittuja.
        Jos älykkyyttä haluaa testata, voi käydä mensan testeissä.
        Samalla tavoinko fiksuutta mitattaisiin siitä, että käyttääkö mies punaista kravattia tai solmioneulaa. Ihmiset käyvät leikkauttamassa hörökorviaan, valkaisemassa hampaita, implantit luomurintojen tilalla pumppauttamassa silikonia ympäri, ämpäri, myös miehet.
        Ihmiset saavat tehdä, mitä itselleen sopii.
        Muistutan vielä kerran, että kuvia ei minulla ole, ei rastoja.

        Mutta olipa kokemus tämäkin ketju.


      • Relaahyväihminen

        "Osoite" oli luonnollisesti "mieli.piteelle" joka on lähinnä sairauskertomuksen luokkaa.


      • New-age

        Taidan relata. Olen ollut kauhuissani.


      • Olen Pirkon kanssa täysin samaa mieltä, hyvä kirjoitus muutenkin.


      • TuliJää

        Naurettavaksihan nainen itsensä tatuoinnilla tekee. Pirkko kirjoittaa hyvää tekstiä.


    • pirpir

      Paraskin sanomaan tuo Pirkko. Naamansa leikellyttänyt niin, että ylähuulen ja nenän välinen tila on kaksinkertaistunut.

      • Hahahhaaa

        Tällä palstalla ei arvostella Tellukkaa, joten ei myöskään Pirkko Arstilaa. Suu poikki ja heti!


      • julkkis.ko
        Hahahhaaa kirjoitti:

        Tällä palstalla ei arvostella Tellukkaa, joten ei myöskään Pirkko Arstilaa. Suu poikki ja heti!

        Pirkko Arstila on julkisuuden henkilö, Telleukka tietääkseni ei .


      • Hahhahaa
        julkkis.ko kirjoitti:

        Pirkko Arstila on julkisuuden henkilö, Telleukka tietääkseni ei .

        Telleukka ei ole edes ihminen vaan palstahörhö.


      • pirpir
        Hahahhaaa kirjoitti:

        Tällä palstalla ei arvostella Tellukkaa, joten ei myöskään Pirkko Arstilaa. Suu poikki ja heti!

        Eläpä sitten linkittele Pirkkoa. Negatiiviset kommentitko vain ovat arvostelu. Myötäilevät kommentit ei;))


      • Hahhahaaa
        pirpir kirjoitti:

        Eläpä sitten linkittele Pirkkoa. Negatiiviset kommentitko vain ovat arvostelu. Myötäilevät kommentit ei;))

        Mikäs runkku se sinä olet mua neuvomaan?


      • pirpir
        Hahhahaaa kirjoitti:

        Mikäs runkku se sinä olet mua neuvomaan?

        Mikäs sinä luulet olevasi minua neuvomaan, pyh.


    • Minulle tulee tatuoinnista sama tunne kuin monelle muulle. Tekee mieli pyykäistä se pois, koska se "ei kuulu" iholle. Muoti-ilmiönä näen siinä samaa merkitystä kuin muotivaatteessa, jota on sanottu sielun barrikadiksi.
      Toinen kirjoittaja jo veikkasi, että villitys menee ohi ja sitten saadaankin töitä niille, jotka tatuointeja poistavat. Nuori tuttu sellaisen operaation teetättikin jo, eikä se ollut halpaa lystiä, ellen väärin muista pienen tatuoinnin poisto maksoi 350 euroa...

    • Tatuoidut ovat he joilla ei kaikki hevoset ole tallissa. Asiasta en koskaan ole puhunut läheisille lapsillani eikä lapsenlapsillani ole mutta tunnen eräillä on pientä, joista en mainitse sillä ihmiset saavat olla mistä itse pitävät.

      • New-age

        No, voivoi sunkin kanssa. Tuo sun ensimmäinen virke on jotenkin ristiriidassa vikan lauseen kanssa.
        Voin sanoa, että työpaikallani eräälläkin päälliköllä tai ryhmänvetäjällä (naisia),oli tatskoja. Eivät olleet todella tyhmimmästä päästä. Lisäksi tavattoman ahkeria.
        Ihminen on muutakin kuin, mitä/miltä näyttää.


      • Peloto
        New-age kirjoitti:

        No, voivoi sunkin kanssa. Tuo sun ensimmäinen virke on jotenkin ristiriidassa vikan lauseen kanssa.
        Voin sanoa, että työpaikallani eräälläkin päälliköllä tai ryhmänvetäjällä (naisia),oli tatskoja. Eivät olleet todella tyhmimmästä päästä. Lisäksi tavattoman ahkeria.
        Ihminen on muutakin kuin, mitä/miltä näyttää.

        Tatuoimattoman ei tarvitse koskaan todistella tatuoidulle olevansa älykäs. Toisinpäin kyllä.


      • New-age kirjoitti:

        No, voivoi sunkin kanssa. Tuo sun ensimmäinen virke on jotenkin ristiriidassa vikan lauseen kanssa.
        Voin sanoa, että työpaikallani eräälläkin päälliköllä tai ryhmänvetäjällä (naisia),oli tatskoja. Eivät olleet todella tyhmimmästä päästä. Lisäksi tavattoman ahkeria.
        Ihminen on muutakin kuin, mitä/miltä näyttää.

        Ja kaikilla paljon tatuenteja? Missä näin voi olla---luuletko että aina pitää matkia mitä on USA:ssa ja i tv. Luun että työpaikkasi ei ole ollut mikään suuri yritys.

        Kuin aikaisemmin sanoin ei minua haittaa sen laiset ihmiset. Onko Suomen hallitus sen laisia???


      • Peloto
        xx9 kirjoitti:

        Ja kaikilla paljon tatuenteja? Missä näin voi olla---luuletko että aina pitää matkia mitä on USA:ssa ja i tv. Luun että työpaikkasi ei ole ollut mikään suuri yritys.

        Kuin aikaisemmin sanoin ei minua haittaa sen laiset ihmiset. Onko Suomen hallitus sen laisia???

        Jos tykkää olla sekuda kansalainen, ota vaan tatska.


      • Peloto kirjoitti:

        Jos tykkää olla sekuda kansalainen, ota vaan tatska.

        Näyttäminen kaikella tavalla ihossa kuin alku asukkailla ei kuulu tähän aikaan, siis on vikaa.

        Alkuasukkaita on vielä tänään se on heidän elämää.


      • New-age
        xx9 kirjoitti:

        Ja kaikilla paljon tatuenteja? Missä näin voi olla---luuletko että aina pitää matkia mitä on USA:ssa ja i tv. Luun että työpaikkasi ei ole ollut mikään suuri yritys.

        Kuin aikaisemmin sanoin ei minua haittaa sen laiset ihmiset. Onko Suomen hallitus sen laisia???

        Kansainvälinen, arvostettu yritys on kyseessä.

        Nyt en enää jaksa selitellä mummeleille tai papparaisille. Niin past, niin past.

        Laskekaa luomia, jos niistä saataisiin aihetta itsetunnon kohotuksiin.
        Kenellä vähiten luomia on paras.
        Kenellä on eniten, on pelistä pois ja sitten seuraava ja sitten seuraava.


      • New-age
        Peloto kirjoitti:

        Tatuoimattoman ei tarvitse koskaan todistella tatuoidulle olevansa älykäs. Toisinpäin kyllä.

        Yksinkertaisuus oikein kukkii vai rasismi?
        Tämän "tatuoinnin" voisi korvata monella erilaisuutta kuvaavalla asialla, kuten olen esimerkkejä antanut.


      • SusSiunatkoon
        New-age kirjoitti:

        Yksinkertaisuus oikein kukkii vai rasismi?
        Tämän "tatuoinnin" voisi korvata monella erilaisuutta kuvaavalla asialla, kuten olen esimerkkejä antanut.

        Eivät ne tatskatut mikään ihmisrotu sentään ole, ne on vaan ihan yksinkertaisia tyhmiä tatskapellejä.


      • New-age

        SusSiunatkoon
        Koira pussas sammakkoo

        On kuin kärpäsen surinaa korvissa, jos tuon tekstisi lukisi joku ääneen.

        Ärsyttääkö?


    • Mitä tulee muotiin ex vaatteissa tunnen erään hon on saanut taitavan suomalaisen auttajan, aikaisemmin olivat he USA:sta. Han ei osaa maankieltä siis sama kuin aikaisemmin.

      • New-age on turhaa puhua paskaa jos asut Suomessa!!! Minulle!!!


      • New-age

        Ei ole tarvetta puhua pashaa!!! Sinulle!!!


      • New-age kirjoitti:

        Ei ole tarvetta puhua pashaa!!! Sinulle!!!

        Asutko Suomessa niin saat aina paskaa, kirjoitan aina vain totuuden. Suomi on tänään Venäjä näkyy kun ajaatiellä itään ja kuuntelee radiota, samoin suomalainen tv.

        Ei Suomessa ole paljon venäläisiä---on vain nuoleminen. Historia ja Leninin lue ja opi se kaikille.


      • xx9 kirjoitti:

        Asutko Suomessa niin saat aina paskaa, kirjoitan aina vain totuuden. Suomi on tänään Venäjä näkyy kun ajaatiellä itään ja kuuntelee radiota, samoin suomalainen tv.

        Ei Suomessa ole paljon venäläisiä---on vain nuoleminen. Historia ja Leninin lue ja opi se kaikille.

        Minkä merkkiläisellä autolla Leninin ajeli ja heilutteli kättä kansalle, kun oli tappanut maan johtajan???


      • New-age

        Kyllä täällä venäläisiä asuu, prosentteja tai lukumääriä en valitettavasti muista. Näistä oli kyllä hiljan tv:ssa. Historiaa on kyllä luettu ihan sopivasti.
        No, urheilua tuli kolmelta kanavalta.
        Minusta meidän presidenttimme, niin edustuksellisia kuin ovatkin, ovat hoitaneet kohtuullisesti ulkopolitiikkaa. Ei pikkumiehen kannata potkia isompaansa nilkkaan. Aika on tämä. Erilaiset sitoumukset meillä on nyt verrattuna aikaan vuosikymmeniä sitten.
        Emme me nuole. Yritämme menetellä viisaasti. Ruotsista käsin asiat näyttänevät toisenlaiselta. Sinun kannattaisi asua täällä jonkin aikaa ja päivittää tietosi.
        Mitä tarkoittaa reaalipolitiikka?


      • New-age kirjoitti:

        Kyllä täällä venäläisiä asuu, prosentteja tai lukumääriä en valitettavasti muista. Näistä oli kyllä hiljan tv:ssa. Historiaa on kyllä luettu ihan sopivasti.
        No, urheilua tuli kolmelta kanavalta.
        Minusta meidän presidenttimme, niin edustuksellisia kuin ovatkin, ovat hoitaneet kohtuullisesti ulkopolitiikkaa. Ei pikkumiehen kannata potkia isompaansa nilkkaan. Aika on tämä. Erilaiset sitoumukset meillä on nyt verrattuna aikaan vuosikymmeniä sitten.
        Emme me nuole. Yritämme menetellä viisaasti. Ruotsista käsin asiat näyttänevät toisenlaiselta. Sinun kannattaisi asua täällä jonkin aikaa ja päivittää tietosi.
        Mitä tarkoittaa reaalipolitiikka?

        Olen ajassa kaikessa--pidän sinusta. Suomen yritän jättää pois.... . en kuitenkaan koska muistot ovat aina. Elän omaa aikaa yli 70 ja siinä tulee esille elämä ihmeellisellä tavalla toista kuin muissa vuosissa.

        Elän kuin Venäjällä on aika tulevalle nykyään 10 vuotta eteen siis 80v.

        Pidän sinusta.


      • xx9 kirjoitti:

        Olen ajassa kaikessa--pidän sinusta. Suomen yritän jättää pois.... . en kuitenkaan koska muistot ovat aina. Elän omaa aikaa yli 70 ja siinä tulee esille elämä ihmeellisellä tavalla toista kuin muissa vuosissa.

        Elän kuin Venäjällä on aika tulevalle nykyään 10 vuotta eteen siis 80v.

        Pidän sinusta.

        Leninin suomen suojatti-- tappaja kuin kaikki jatkossa--2017 toista men...


    • Näin_meillä

      Luin jsks miten laivoilla eri kansallisuudet erottuvat. Ruotsalaiset ovat iloisia, lauleskelevat yhteislauluja ja ovat tyylikkäästi pukeutuneita, blondeja... Venäläiset nauttivat kalliita alkoholeja, naiset merkkivaatteissa ja äärimmäisen naisellisia. Sitten Suomi ja suomalaiset. Napa näkyy, tatuointeja naisilla niinkuin olisivat jotain rekkamiehiä, loppuillasta ei harvinaisuus jos tappeluja, huutoa ja kännissä kuin käet. Jotenkin Suomessa miesmäiset naiset on pop!!!!???

      • Näissä seuroissa en koskaan ole ollut----ehkä totta en tiedä.


      • Vai niin.
        Mitä minä olen laivalla ajellut, niin siellä ei nähtävästi sitten ole ollut yhtään ruotsalaista, eikä minun lisäkseni muita suomalaisia, enkä minäkään ole napaani näyttänyt koskaan laivassa muuten kuin hytin suihkussa ja ilman yleisöä sittenkin, ellei heillä ole siellä valvontakameraa.

        Venäläisistä en tiedä, koska en yhtään pannut merkille minkä hintaisia juomia kukakin joi.


      • Näin_meillä
        Tellukka kirjoitti:

        Vai niin.
        Mitä minä olen laivalla ajellut, niin siellä ei nähtävästi sitten ole ollut yhtään ruotsalaista, eikä minun lisäkseni muita suomalaisia, enkä minäkään ole napaani näyttänyt koskaan laivassa muuten kuin hytin suihkussa ja ilman yleisöä sittenkin, ellei heillä ole siellä valvontakameraa.

        Venäläisistä en tiedä, koska en yhtään pannut merkille minkä hintaisia juomia kukakin joi.

        Nuo yllä mainitsemani havainnot oli laivalla työskennellyt tehnyt.
        Niin ja jos nyt vertaa esim Tukholman katukuvaa Helsingin vastaavaan, onhan siinä eroa jo pelkässä pukeutumisessa.


      • Näin_meillä kirjoitti:

        Nuo yllä mainitsemani havainnot oli laivalla työskennellyt tehnyt.
        Niin ja jos nyt vertaa esim Tukholman katukuvaa Helsingin vastaavaan, onhan siinä eroa jo pelkässä pukeutumisessa.

        Onhan niissä eroa varmasti Helsingin ja Tukholman katukuvissa, vielä.
        Vaan hyvää vauhtia kai se on alkanut mennä Helsinginkin katukuva tukholmalaistyyliseksi, valitettavasti.


      • Näin_meillä
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan niissä eroa varmasti Helsingin ja Tukholman katukuvissa, vielä.
        Vaan hyvää vauhtia kai se on alkanut mennä Helsinginkin katukuva tukholmalaistyyliseksi, valitettavasti.

        Arvasin että tulee tällainen kommentti. Ok se siitä. Hyvää jatkoa:)


    • Suomi oli muotia ei tänään miksi näin?

      Suomea kehutaan suomessa---- miksi jos ei asia todessa ole totuus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe