Kuinka eri sukupuolet eroavat?

mietinvain_

Te biit jotka olette olleet suhteessa sekä miehen että naisen kanssa! Eroaako miehen ja naisen kanssa seurustelu mielestänne oleellisesti toisistaan? Esimerkiksi sosiaaliselta kantilta? Tietenkään yksittäisiä kokemuksia ei voi yleistää koko sukupuoleen, mutta kiinnostaa kuulla henkilökohtaisia tarinoita :)

21

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirppiina

      En ehi nyt tarkkaan miettii. Ei mun mielestä ole eronnut. Mun kaverit ja sisarukset on olleet ihan samanlaisia frendejä mun jätkä- ja likkakavereille. Vanhemmille molemmat ok. Se on ehkä muiden vaikeinta tajuta, että mulla voi olla kumpiakin. Siis yhtä aikaa siis vain yksi, mutta vuorotellen miehiä ja naisia. Siis kun nuorena seukkasin parin kundin kaa, niin ympäristö ei siihen kauheesti reagoinu. Sit kun seurustelin ekan tytön kaa, niin ei se tyttö ketään häirinny, mut muut koki et mä oon muuttunu. Mut hirveintä oli, kun tytön jälkeen seurustelin taas kundin kanssa, niin sain kuulla et oon tuuliviiri ja epävakaa ja enks osaa päättää oonko hetero vai lesbo yms. En jaksais koko ajan huutaa kaikille et oon biiiii. Myös keskustellessa tulee koko ajan vastaan, että muut ihmiset on kiinnostuneita vain yhestä sukupuolesta. Ne ei osaa ajatella, et mua kiinnostaa molemmat tai siis sukupuolella ei oo niin suurta merkitystä kuin vaik persoonallisuudella. Kauheen mutkikkaita väärinkäsityksii syntyy usein. Osa ehkä vaan aattelee, et oon outo, kun en jaksa ihan aina rautalangast vääntää kaikille.

    • PersoonaKysymys

      Eipä mitään oleellista eroa.

      • Homoseksuaaleille

        Mulle myös persoona merkitsee eniten.

        Tällaisilla palstoilla kuvaillaan yleensä laajasti unelmakumppaneiden ulkonäköä. En voi enkä halua, etteikö ulkonäkö merkitsisi mullekin jotain. Kyllä se merkitsee! Esimerkiksi hirveän ylipainoinen ihminen ei varmasti koskaan sytyttäisi mua, koska minulle riittävän terveelliset elintavat ja itsestään huolehtiminen ovat tärkeitä asioita. En ihastu myöskään selvän alipainoisiin (ellen tiedä, että heillä on jokin tilanteen selittävä sairaus) enkä ihmisiin, jotka harrastavat aktiivisesti kehonrakennusta tai muulla tavoin ovat kauhean kiinni jokapäiväisissä ruoka- ja liikuntatavoissaan. Ultrafiinit ihmiset eivät minua yleensä kiinnosta, sillä haluan kumppanin, joka voi yöpyä teltassa tai laavussa ja hoitaa tarpeensa pusikossa. Mitenkään jatkuvasti ei retkeile, mutta en syty ihmisistä, joille puuvessakin on mahdoton ajatus. Toisaalta en halua kumppanikseni myöskään menninkäistä, jolle suihkussa käyminen, hampaiden pesu ja hiusten hoito ovat vastenmielisiä asioita. Vaikka pidän miehistä ja naisista, en yleensä kuitenkaan innostu hyvin naismaisista miehistä enkä miesmäisistä naisista. Nainen saa olla poikamainen joko ulkoisesti, sisäisesti tai sekä että. Miehellä saa olla feminiinisiä piirteitä samoin. Haluan kutenkin, että kumppanini on sinut oman (syntymä)sukupuolensa kanssa ja jo löytänyt paikkansa maskuliinisuus/feminiinisyys-akselilta. En siis esimerkiksi ole panseksuaali.

        Mutta tosiaan persoonallisuus on kaikista tärkein asia. Jos jonkinlainen tutustuminen käynnistyy, niin tietenkin myös erilaiset elämän päämäärät ja muut vastaavat asiat vaikuttavat yhdessä viihtymisen mahdollisuuksiin.

        Seurustelukokemukset poikkeavat toisistaan yksilöllisesti, ei kumppanin sukupuolen mukaan. Jos esimerkiksi täytyisi laittaa ex-kumppanit paremmuusjärjestykseen seksielämän osalta niin listasta tulisi kirjava. Se ei olisi sellainen, että toinen sukupuoli olisi parempi ja toinen huonompi. Samoin voisi arvioida esimerkiksi yhdessä vietettyä vapaa-aikaa, kotitöiden ja arjen sujumista, luonteiden yhteensopivuutta, päämäärien yhteensopivuutta, ystävä- ja lähipiirien kanssa toimeentulemista jne. Pisteyttäisin ex-kumppanini kunkin asian osalta ihan yksilöinä. Sukupuolella ei olisi pisteytyksiin yhtään mitään merkitystä.

        Oman sukupuolen kanssa seurustellessa on tietty ollut sellainen juttu, että kuinka julkisesti esiinnytään yhdessä ja toisaalta osallistutaanko Setan aktiviteetteihin tai muihin sateenkaaririentoihin. On ollut pari kumppania, jotka ovat halunneet varoa näkymästä. Olen seurustellut myös Seta-aktiivin kanssa, mikä oli opettavainen mutta rankka kokemus. Vastakkaisen sukupuolen kanssa ei ole tällaisia ongelmia tässä mittakaavassa ollut, mutta kyllä niiden parissakin on tullut vastaan yksi tyyppi, joka halusi piilotella meidän suhdetta. Oltiin samalla alalla ja hän siihen vedoten halusi salata suhteen. Taisi olla vaan paskapäisyyttä. Sitten on ollut yksi tai oikeastaan kaksi tyyppiä, jotka ovat oikein erikseen halunneet näyttäytyä yhdessä ihan idiooteissakin paikoissa. Kerran tajusin olevani laastarisuhteessa, kun tyypin suhde oli kariutunut kihlausaikana ja hänellä oli monet kavereiden häät sinä kesänä. Monissa häissä oli kumppanini eksäkin uuden kumppaninsa kanssa. Istuin hämmentyneenä häät toisensa perään avecina ja mietin, että siihen hommaan mut oli kai tarvittukin. Syksyllä piti olla ristiäiset, joihin meitä molempia pyydettiin kummeiksi. En tuntenut vauvan vanhempia ollenkaan. Sanoin heippa ja juoksin elämässä eteenpäin. Että on heterogenressäkin omat ongelmansa.

        Ps. Aikoinaan oli sellainen mainos kuin: "Uskalla rakastua suomenruotsalaiseen." Mä haluaisin sanoa, että: "Uskalla rakastua biseksuaaliin."


    • KentiesSamojaFiiliksiä

      Niin miehen kuin saman sukupuolen kanssa samassa taloudessa eläneenä, ainakaan arjen osalta, ei mielestäni eroa toisistaan. Siinä mielessä saanut olla kaiketi onnekas etteivät suhteet päättyneet kummankaan identiteetin hukassa oloon tai siihen siihen, kuinka avoimesti yhteiseloa vietetään, tai valtataisteluun.
      Ihaninta honeymoon-aikaa ja ne merkitykselliset tunne kuohunnat niin hyvässä kuin pahassa ovat kuitenkin naisen kanssa koettuja.

      Olen täpöllä samaa mieltä homoseksuaaleille suunnatun kommentoijan kanssa siitä,
      ettei rakastuminen katso sukupuolta. Ja jokainen meistä luo oman 'kriteeristön' ihmisestä, jonka
      seurassa viihtyy. Kuka yhden illan kuka pidempään.
      Ehdoton kumppani on aina haaste ja oma painoarvo on myös jo eletyn elämän mukana tuomassa. Itselleni rakastuminen on tasavertaisuutta eikä niin kiinni rohkeudesta, siis enää.
      Aika ajoin tulee hetkiä, jolloin miettii onko rima liian korkealla ja pohtii sitäkin mitä jos vaan nollaisi kokemansa ja heittäytyisi...
      Harkinnut jopa tarttumista varsin monipuolisen online-tarjonnan pyörteisiin (ennen kuin etiketti menee oikeesti vanhaksi). No anyway, elämähän on täynnä valintoja...kuka tykkää äidistä ken tyttärestä:)

    • Bi-female

      Kommentoin seksielämän osalta. Olen bissenainen ja ollut suhteissa sekä miesten että naisten kanssa. Pisin suhde on kestänyt seitsemisen vuotta ja muutamia muitakin pitkähköjä suhteita on ollut. Myös lyhyitä suhteita ja yhden yön juttuja.

      Seksikokemukset minulla on etupäässä myönteisiä jopa fantastisia. Huonomman puoleisiakin kokemuksia on, mutta ei onneksi mitään väkivaltaa tai sellaista todella kurjaa. Kaikkein kurjimmista seksuaalikokemuksista valtaosa on tapahtunut miesten kanssa. Nämä miehet ovat olleet ehkä seksuaalisesti jotenkin epäkypsiä (iältään eivät) tai seksuaalisesti hukassa itsensä kanssa. Yhteistä heille on ollut yhteiskunnallisesti hyvin tai jopa ihailtavasti sujuva yksityiselämä, mutta sänkypuuhissa sitten mikään ei ole sujunut. Tulee neljäkin saman tyyppistä miestä heti mieleen. Yhteistä heille on sekin, että heitä on siunattu pienellä - jopa pikkuruisella - peniksellä. Näiden miesten kanssa on tullut ongelmia jo genitaalialueelle koskemisesta. Aiheesta keskusteleminen on ollut mahdotonta ennen ja jälkeen aktin sekä muinakin ajankohtina. Muutamien kanssa päästiin aktiin asti, mutta se oli sellainen maksimissaan viisiminuuttinen ähellys, joka ei ainakaan minua tyydyttänyt millään tavalla. Kaksi näistä miehistä suostui tarjoamaani suuseksiin ja vaikutti jopa kovasti nauttivan siitä. Suuseksin aikaan he jopa rentoutuivat. Kun ehdotin heille suuseksin antamista minulle, toisen ilme muistutti oksennusreaktiota. On selvää, että orgasmit jäivät tosi vähiin ja epäilen muutamien feikanneen laukeamista. Kortsu on aina käytössä, joten en aina voi olla varma lopputuloksesta. Joka tapauksessa seksuaaliset hetket olivat täynnä vaivaantuneisuutta, jännittyneisyyttä, oman kehon peittelemistä, kosketuksen puutetta, intohimottomuutta jne. Näillä kaikilla miehillä oli myös muutenkin ongelmallinen suhde fyysiseen läheisyyteen. Yksi ei esimerkiksi osannut suudella ja muut pussailivat tunteettoman oloisesti. Koskettelua oli vähän ja/tai se tuntui hyvin väkinäiseltä. Kun minulle yleensä syntyy hyvinkin lämmin, rento ja kiihottunut olo tykkäämäni ihmisen läheisyydestä ja kosketuksista, niin näiden miesten kanssa sellaista ei valitettavasti syntynyt. Vierekkäin nukkuminenkin tuntui kuin olisi yksin nukkunut. Ihmettelin asiaa, sillä kaikkien näiden miesten kanssa pääsin henkisesti ihan mukavalle yhteisymmärryksen tasolle. Psyykkisen yhteyden vuoksi olisin odottanut toimivampaa yhteyttä myös sängyssä. On kurjaa, että joidenkin miesten penikset jäävät hyvin pienikokoisiksi. Minusta näiden miesten kannattaisi tehdä paljon hommia sen eteen, että he hyväksyisivät oman kehonsa ja kehittäisivät mielikuvituksellisia keinoja nauttia omasta ja kumppanin seksuaalisuudesta. Romanttinen ja eroottinen koskettelu nyt olisi ensimmäinen askel. Minusta myös suuseksiin kannattaisi tutustua avoimin mielin kuten myös erilaisiin seksileluihin. Monille heteromiehille dildo on mahdoton ajatus - varsinkin silloin kun se on omaa kalua suurempi. Tällaisista ajatuksista kannattaisi kuitenkin päästä yli. Moni pienipeniksinen mies käyttää onnistuneesti strap-on-dildoa, eikä siinä ole mitään hävettävää. Tyydyttävään seksielämään kuuluu, että saa onnistuneesti tyydytettyä kumppaninsa. Myös pienipeniksisen miehen kumppani haluaa varmasti antaa tyydytyksen miehelle. Vaikka penis olisi niin pieni, ettei sitä voi helliä kuin peukalo-etusormi-otteella, voi nainen senkin oppia eikä miehen tule asiaa hävetä. Suuseksi sopii suurinpiirtein kaikille, mutta siinä lajissa ihmisten tulisi ottaa sukupuolitautien tartuntavaara tosissaan. Apukeinoja kyllä on, eikä niissäkään ole mitään häpeiltävää.

      Miehillä tuntuu olevan paljon suuremmat paineet seksin osalta kuin naispareilla. Naisen kanssa sekstatessa en ole koskaan kokenut suuria pettymyksiä. Miesten kanssa seksiin on joskus ehkä edetty vähän liiankin nopeasti. Naisten kanssa esileikki on ehkä luonnostaan hieman pidempi ja intensiivisempi. Kokemukseni mukaan naiset esileikkivät jo keskustelun aikana silmillään ja sanoillaan (miehiä selvästi paremmin). Myös kosketuksiin edetessä naisten esileikki on kokemusteni mukaan intensiivisempää ja kiihkeämpää ellei sitten ole kyse minun puolueellisesta tulkinnasta. Kaikki naiset eivät ole huippuhyviä sängyssä. Jotkut sortuvat esimerkiksi kovakouraisuuteen tai rumaan käytökseen (kiroilu ja machoilu sängyssö on aika turn off). Pääosin naisten kanssa rakastelu on kuitenkin pehmeämpää ja sensuellimpaa kuin miesten kanssa rakastelu. Ehkä oman ikänikin karttuessa olen alkanut enemmän pitää naisten kanssa rakastelusta. Parasta olisi löytää oma kulta, jonka kanssa voisi kehittää yhteistä seksielämää luottamuksellisessa ilmapiirissä syvän henkisen yhteyden avulla. Siitä vain unelmoin. Tällä hetkellä säännöllisin seksikontakti minulla on naimisissa olevan heteromiehen kanssa. Tyydytämme toistemme seksuaalisia tarpeita ja meillä on ihan mukavaa yhdessä, mutta vaihtaisin hänet koska vain seurustelusuhteeseen rakastamani naisen kanssa.

      • Bi-female

        Piti yksi juttu vielä kirjoittaa, mut merkit taisi loppua kesken. Se on aika selvä juttu, mutta naiset osaavat koskettaa naisen alapäätä miehiä erittäin paljon paremmin. Poikkeuksellisen huonoja naiskoskettelijoitakin varmaan on olemassa, mutta en ole henkilökohtaisesti sellaisiin törmännyt. Sen sijaan naista ihanasti kosketteleviin miehiin törmää hyvin harvoin. Kerran törmäsin yhteen ja oikein kysyin, mistä hän on homman oppinut. Kuulemma oli lukenut netistä vinkkejä. Eli kuka tahansa vähän viitsii paneutua hommaan, saa vinkkejä helposti. Niitä voi sitten tilaisuuden tullen harjoitella ja kysellä naisilta lisää neuvoja. Vielä lisäksi sellainen juttu, että naiset mun kokemuksen mukaan nauttii toisen naisen alapään koskettelusta ja uskoakseni monet nauttivat suuseksin antamisestakin (naiselle). Minustakin on aivan ihana hyväillä toista ja saada toinen voihkimaan ja liikahtelemaan kiihottuneena. Miesten joukossa on kuitenkin aika paljon putkiaivoja, jotka eivät paljon tunnu muuta ajattelevan kuin omaa laukeamista. Ehkä se orgasmin saaminen sitten on niin vaikeaa tai on pelkoa siitä, ettei orkkua tulekaan tai seisokki lörpähtää kesken leikin. Useimmat seksikumppanit nauttivat varmaan kuitenkin eniten aistillisesta seksistä, jossa on leikkisyyttä ja erotiikkaakin eikä pelkkää pakonomaista hinkkaamista orgasmia väkisin jahdaten. Minusta hyvä rakastelu voi olla sellainenkin, jossa minulta jää orgasmi saamatta. Yleensä saan kuitenkin useamman.


    • näämunmiele

      Nuorilla jätkillä ei oo ikinä rahaa. Jos ne ostaa jotain sulle nii se on aina jotain sellasta mitä ei haluis. Vanhemmatmiehet voi ostaa mut ne ei kuuntele yhtään. Nuoret lesbot ostaa sulle sellasta mitä ne haluu et sä pidät ei sellasta mitä sä haluut. Vanhemmat lesbot kuuntelee mut ne kyselee ihan koko ajna. Ne on ihan sairaan utelijaita ja puuttu sellsiin asioihin mitkä ei kuulu niille. Ne ei osta kauheesti mitään paitsi joskus.

    • RakkausTärkeintä

      Mitäköhän kysyjä tarkoitti ilmauksellaan "sosiaaliselta kantilta"? Vaikken sitä tiedä, heittänen jotain juttuja taululle.

      Vastakkaista sukupuolta treffatessa tai styylatessa maailmassa on helppo toimia. Hotellit, ravintolat, matkat, tuttavat, juhlat ja kaikki vastaavat jutut toimivat helposti. Useimmat eivät edes tiedä tai muista, että olet bi.

      Nyt jätän laskuista kaikki polyjutut, sillä en itse niitä harrasta, eikä tietääkseni myöskään moni muukaan bi. Välillä nimittäin törmää käsityksiin, että suurin osa bisseistä olisi polyja. Ei minun tietääkseni.

      Saman sukupuolen kanssa styylatessa vastaan tulee varmaan kaikki, mitä samaa sukupuolta olevat parit yleensäkin kokevat. Minulle bissenä on hieman rankkaa, että minua pidetään silloin lesbona, joka en ole. Yleensä kuitenkin vain nielen kiukkuni, koska niin sosiaaliset tilanteet menevät paremmin. Lesbojen seurassa joutuukin sitten kuulemaan jonkin verran bissejen haukkumista ja kritisointia, mikä on vetänyt fiilikseni alas monesti. Jos joku tietää sinun olevan bisse, he saattavat alkaa käännyttää sinua lesboksi tai väittää, että olet siirtymävaiheessa. Näin etenkin silloin, kun et ole bisseillyt nuoresta lähtien, vaan sinulla on ns. heterotausta. Useimmat lesbot ovat kivoja, reiluja ja suvaitsevia. Ne rasittavat tyypit ovat vähemmistöä, mutta jotenkin heitä riittää useimpiin kaljakuppiloihin, retkille, bileisiin, tapahtumiin ja kerhoihin. Se on täysin ällistyttävää. Pahinta on, jos lesbokumppanisi on puolittaisesti tällainen ihminen ja terrorisoi sinua suhteessa. Lesboille antaisinkin vinkin: Pysykää kaukana bisseistä, jos ette kestä rakkaanne hautaan asti kestävää bi-seksuaalisuutta. Ei toista voi väkisin muuttaa miksikään. Käsittääkseni bisset eivät todellakaan pyri muuttamaan lesboja bisseiksi, vaikka joku kaistapää on viime aikoina täällä palstalla sellaista väittänyt.

      Jokainen seurustelukumppanini on ollut erilainen. Naisista täytyy sanoa, että he pyrkivät miehiä selvästi enemmän rakentamaan hyvin psyykkisen parisuhteen. Minulle tulee mieleen sellainen lapsuuden bestissuhde. Miesten kanssa yhteiset asiat hoidetaan jäyhemmin ja asiallisesti kuin työkaverin kanssa. Kotitöistä olen kinannut kumpienkin kanssa. Naiset eivät automaattisesti ole aloitteellisia tekemään yhteisiä töitä. Eräs ex-miesystäväni puolestaan tykkäsi leipoa pullaa, siivota ja tehdä mielenkiintoisia ruokia. Naiset kyttäävät enemmän puolisoidensa elintapoja ja jankuttavat niistä. Olen syönyt c-vitamiinia, juonut vihreää teetä ja syönyt soijatuotteita ihan vain kumppanin nalkutuksen vähentämiseksi. Kuukuppiin en sentään suostunut. Seksiä naisen tai miehen kanssa on hankala verrata. Jokainen yksilö on niin erilainen. Naisissa tuntuu olevan tyyppejä, jotka haluavat vain halailla ja suudella ilman sukupuolielinten koskettelua. Olen kokenut kaksi tällaista suhdetta, mutta molemmat jäivät lyhyiksi. En tiedä, olisiko niissä jossain vaiheessa edetty seksiin.

      Olen asunut naisen kanssa ja olimme aika vankasti kaapista ulkona, vaikka ikkunoistamme ei roikkunutkaan Pride-lippua. Valikoivasti olen vaiennutkin elämäntilanteestani. Kerran halusimme kovasti lähteä Pietariin lomamatkalle. Käytimme matkalla feikkisormuksia ja leikimme tahoillaan naimisissa olevia ystävättäriä. Hotellissa nukuimme yhdessä sängyssä (hyvin leveä yhden hengen sänky), mutta mylläsimme toisenkin pedin. Pietari oli upea paikka, mutta hieman meillä oli siellä epävarma ja -mukava olo. Suunnittelimme matkaa Dubaihinkin, mutta suhteemme päättyi ennen kuin ehdimme sinne.

      Minusta homoseksuaalin ja biseksuaalin välinen suhde on kuin tumma- ja vaaleaihoisen suhde. Tämä on tosin itsekeksitty vertaus. Tarkoitan sitä, että suhteessa eletään eräänlaisessa kahden kulttuurin liitossa. Monet tällaiset liitot onnistuvat todella hyvin, mutta osapuolien kannattaa etukäteen varautua siihen, että välillä on vaikea ymmärtää toista tai saada toiselta ymmärrystä. Paineita voi tulla myös ulkopuolisilta.

      Rauhaa ja Rakkautta kaikille sekarakastajille!

      • HelppoaKunSenOsaa

        Tässä kun on seilannut bi ja lebe-palstan välillä aiheita kommentteineen lukemassa niin nyt on kerrankin asiaa, wow!!!
        Toivottavasti tää tavoittaa naapurin tiukimmat lebe-kaunottaret, leikisti tai ajatukseen siitä ihastuneet/rakastuneet bi-ladyt, turvallisessa ja tutussa parisuhteessa ilman seksiä elävät, ei niin 'otsa kurtussa' tai tosissaan seuraa etsivät, ...siis jokaisen vino-vietti-syydestä muuten vaan kiinnostuneen;D


      • Höpsööntynyt__

        Onko tätä asiaa siis homo- ja biseksuaalin välistä parisuhdetta koskaan tutkittu Suomessa tai ulkomailla? Minua alkoi kiinnostaa tämä aihe. Kyllähän siinä suhteessa varmaan on joitakin psyykkisiä jännitteitä. Minä en myöskään biseksuaalina ehkä voisi koskaan täysin ymmärtää, mitä homoseksuaalin kumppanini päässä liikkuu. Olen seurustellut vain bissejen ja heteroiden kanssa, joten tilanne in kuvitteellinen. Treffeille asti olen päässyt lesbojen kanssa ja olen ollut moneen kertaan ihan lääpälläni ihaniin lesboihin, mutta pidemmästä suhteesta ei ole kokemusta.

        Kai tämän jutun voi nähdä myös toisesta näkökulmasta: Minulla on bissenä ollut parisuhteita heteromiesten kanssa. Kai bi- ja heteroseksuaalin parisuhde pitäisi myös nähdä kahden kulttuurin liittona?


      • Höpsööntynyt__
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Onko tätä asiaa siis homo- ja biseksuaalin välistä parisuhdetta koskaan tutkittu Suomessa tai ulkomailla? Minua alkoi kiinnostaa tämä aihe. Kyllähän siinä suhteessa varmaan on joitakin psyykkisiä jännitteitä. Minä en myöskään biseksuaalina ehkä voisi koskaan täysin ymmärtää, mitä homoseksuaalin kumppanini päässä liikkuu. Olen seurustellut vain bissejen ja heteroiden kanssa, joten tilanne in kuvitteellinen. Treffeille asti olen päässyt lesbojen kanssa ja olen ollut moneen kertaan ihan lääpälläni ihaniin lesboihin, mutta pidemmästä suhteesta ei ole kokemusta.

        Kai tämän jutun voi nähdä myös toisesta näkökulmasta: Minulla on bissenä ollut parisuhteita heteromiesten kanssa. Kai bi- ja heteroseksuaalin parisuhde pitäisi myös nähdä kahden kulttuurin liittona?

        Itse olen lesbo ja olen lukemattomat kerrat käynyt treffeillä bissenaisten ja lesbojen kanssa.

        Täytyy nyt ensiksi korostaa, että olen lesboudestani ollut tietoinen jo lapsesta asti ja olen ollut poikkeuksellisen pikkuvanha jo pienestä pitäen, siis henkisesti. En kärsi itsetunto-ongelmista, päinvastoin, olen aina se henkisesti (ja usein myös fyysisesti) vahvempi, kokeneempi, tasapainoisempi, rauhallisempi ja harkitsevaisempi oli kyseessä lesbo tai bi. Tämä on usein ongelma niin niille bissenaisille kuin epävarmoille lesboille (useimmiten myös heteroille). Älykkyys, määrätietoisuus ja itsevarmuus pelottaa niin lesboja, bissejä kuin heteroitakin. Se myös luo kateutta että on myös uhka.

        Tunnen siis paljon lesboja ja bissejä sekä homomiehiä (toki paljon heterojakin).

        Suurin osa siis se sata prosenttia siis bisseistä, joiden kanssa olen treffeillä olleet ovat jostain ikävän kumman syystä hyvin samanlaisia luonteeltaan: häilyviä, hössöttäjiä, epävarmoja, hieman halvan oloisia ja joka ikinen on joko kutsunut treffeille mukaansa miehensä, ex-miehensä (tai valehdellut miehen olevan kaveri, vaikka on oikeasti aviomies), lähtenyt kesken treffien vieraaseen pöytään tai tanssimaan/suutelemaan vierasta ihmistä (useimmiten miestä) tai sitten tarjonnut kolmen kimppaa, polyamoriaa, prostituutiota tai laittomia päihteitä.

        Yksikään näistä binaisista ei ole ollut kunnollinen, rehellinen, tasapainoinen, koulutettu tai fiksun oloinen, päinvastoin jotenkin oudon ja poikkeuksellisen normaalia tyhmempiä, joile pitää joka ikinen asia vääntää rautalangasta. Ihmeellisiä hölöttäjiä, tuuliviirejä ja huomionkipeitä draamaihmisiä.

        En ole ainut, joka näin ajattelee, tunnen paljon lesboja ja suurin osa lesboista ottaisi mielummin toisen lesbon kuin binaisen.

        Kyllä lesbotkin pettävät ja usein pettävätkin, erityisesti piireissä jo melkein jokaisen naisen läpi käyneinä valehtelevat ja pettävät paljon. Bissetkin pettävät yhtälailla, kuitenkin enemmän miesten kanssa naista tai naisten kanssa miestä. Heterot ne vasta pettävätkin. Harvassa ovat heteromiehet, jotka olisivat uskollisia. Summa summarum, oikeastaan kehenkään ei voi luottaa, suurin osa pettää ja valehtelee silti.

        Eikä bisset millään ymmärrä lesboja. Tosin siihen vaikuttaa monet muutkin asiat kuin seksuaalisuus kuten luonne, persoonallisuus, samanhenkisyys, elämänkokemus ja äo.

        Haukkukaa vaan rauhassa te bisset minua hulluksi tms. Sellainen minä en oikeasti ole. Päinvastoin, kannattaisi välillä vilkaista sinne omaan peiliin. Tietysti fiksut lesbot ovat uhka, ymmärrän ja se on kiva yrittää vääntämällä ja kääntämällä saada terveestä hullua, ymmärrän. Minullakin on oikeus mielipiteeseeni sananvapauden nojalla eikä mielipiteessäni ole mitään vihaa kunhan totean elämänkokemukseni pohjalta omasta mielestäni tiettyjä ikäviä faktoja pidit siitä tai et. Sinun todellisuus voi olla aivan toinen tai ehkäpä elät jossain vaaleanpunaisessa höttökuplassa.

        Ymmärrän kyllä, että agendana on suvaitsevausuuden lisääminen bissejä kohtaan, mutta valitan, se ei muutu eikä totuus muutu totuutta vääristelemällä. Jotkut asiat vaan ovat niin kuin ovat ja that's it. Kyllä minäkin haluaisin, että bissenaiset olisivat ihania, kunnollisia, rehellisiä, fiksuja, tasapainoisia, kokeneita, siistejä, reiluja, uskollisia, ymmärtäväisiä jne. , mutta kun eivät ole. Eivät ole vaikka kuinka haluaisi.

        Ja lähes poikkeuksetta aina, bisset tulevat tuppuuttamaan bisseyttä lesbopalstalle ikään kuin se olisi jokin uskonto ja heidän missionaan on käännyttää lesboista bissejä. Nyt se tehdään vaan hieman enemmän vaivihkaa kuin useimmiten.

        Ja hyvin usein, jos lesbona et näytä rekkakuskilta niin sinua luullaan heteroksi tai bisseksi ja aina hämmästellään, että "ai, en ois uskonu et sä oot lesbo. Etsä näytä yhtään lesbolta". Näin se vaan menee, yhä vuonna 2017.


      • Höpsööntynyt__

        Eikä biseksuaalisudessa itsessään siis ole mitään vikaa tai väärää, mutta niiden ihmisten luonteessa, käytöksessä ja ennenkaikkea tavassa kohdella muita ihmisiä todella epäkunnioittavasti, kylmästi ja jopa julmasti.

        Itse te biseksuaalit siis omalla käytöksellänne osoitatte muille ihmisille minkälaisia te olette ja oletteko edes sen vaivan arvoisia, että teidän kanssanne haluaisi olla. Valheellisuus ja pettäminen eivät ole mitään positiivisia meriittejä. Jos yhtään lohduttaa niin sanonpahan vaan, että heteromiehet ne vasta kaikista eniten pettää eivätkä useimmat heistä arvosta naista millään tavalla missään asiassa paitsi hetken panona, reikänä, vitunkantotelineenä, spermaviemärinä tai pelkkänä perseenä.


      • Höpsööntynyt__

        Hienoja projektioita suoraan keittokomeron alahyllyltä! :D sori


      • Tosiaankin

        Osa tuosta on kyllä oman kokemuksen mukaan totta. Tiedän monia bissejä, jotka ovat pettäneet miehiään naisten kanssa ja puhuvat siitä mulle, lesbolle, lähes ylpeillen ja suurena "romanssina". En voi nähdä mitään romanttista tai hyväksyttävää pettämisessä, enkä seurustelisi pettämisellä ylpeilevän naisen kanssa. Itsekkyys ja epävakaus tuollaisesta loistaa eikä mitään parisuhdemateriaalia ole tuollainen tyyppi. Toisen lesbon kanssa ymmärrämme toisiamme paremmin, ehkä näin myös biit keskenään.


      • keittokomerossa
        Tosiaankin kirjoitti:

        Osa tuosta on kyllä oman kokemuksen mukaan totta. Tiedän monia bissejä, jotka ovat pettäneet miehiään naisten kanssa ja puhuvat siitä mulle, lesbolle, lähes ylpeillen ja suurena "romanssina". En voi nähdä mitään romanttista tai hyväksyttävää pettämisessä, enkä seurustelisi pettämisellä ylpeilevän naisen kanssa. Itsekkyys ja epävakaus tuollaisesta loistaa eikä mitään parisuhdemateriaalia ole tuollainen tyyppi. Toisen lesbon kanssa ymmärrämme toisiamme paremmin, ehkä näin myös biit keskenään.

        En minäkään pettämistä hyväksy. Ei nyt silti ehkä kannata automaattisesti olettaa, että ei tuo toinen ihminen voi ymmärtää minua koska olen bi ja hän on lesbo tai toisinpäin. Paitsi jos itse ei edes halua ymmärtää. ;)


      • Jassoo__
        keittokomerossa kirjoitti:

        En minäkään pettämistä hyväksy. Ei nyt silti ehkä kannata automaattisesti olettaa, että ei tuo toinen ihminen voi ymmärtää minua koska olen bi ja hän on lesbo tai toisinpäin. Paitsi jos itse ei edes halua ymmärtää. ;)

        Onhan täällä eräskin "höpsööntynyt", yksi niistä monista höpsööntyneistä, joka lähes ylpeillen kertoo kuinka seurustelee miehen kanssa, mutta pettämistä on aika usein ja ihastuu erittäin helposti lähes keneen tahansa vastaantulevaan (useimmiten) naiseen sen miehensä seurustelun ohella ja sitten vielä ihmettelee kuinka kukaan ei olekaan hänestä kiknnostunut.

        Tunnen myös lesbona lesboja, jotka myös hyvin ylpeillen kertovat muille, jopa omalle tyttöystävälleen kuinka tuli petettyä, kenen kanssa ja milloin. Samaa tekevät epävarmat heteromiehet, kehuskelevat pettämisillään ja valloituksillaan.

        Epävarma kerskuu ja kadehtii, toisaalta taas epävarma tai kade ylitulkitsee kaiken puheen kerskumiseksi. Tunnen myös heteromiehiä, joille ei oikein voi puhua mistään tavalliseen ääneensävyyn ilman, että tulkitsevat tahallisesti kerskumiseksi, vaikkei se sitä edes ole. Kateellisia ja mustasukkaisia ovat.


      • bi-neiti_
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Itse olen lesbo ja olen lukemattomat kerrat käynyt treffeillä bissenaisten ja lesbojen kanssa.

        Täytyy nyt ensiksi korostaa, että olen lesboudestani ollut tietoinen jo lapsesta asti ja olen ollut poikkeuksellisen pikkuvanha jo pienestä pitäen, siis henkisesti. En kärsi itsetunto-ongelmista, päinvastoin, olen aina se henkisesti (ja usein myös fyysisesti) vahvempi, kokeneempi, tasapainoisempi, rauhallisempi ja harkitsevaisempi oli kyseessä lesbo tai bi. Tämä on usein ongelma niin niille bissenaisille kuin epävarmoille lesboille (useimmiten myös heteroille). Älykkyys, määrätietoisuus ja itsevarmuus pelottaa niin lesboja, bissejä kuin heteroitakin. Se myös luo kateutta että on myös uhka.

        Tunnen siis paljon lesboja ja bissejä sekä homomiehiä (toki paljon heterojakin).

        Suurin osa siis se sata prosenttia siis bisseistä, joiden kanssa olen treffeillä olleet ovat jostain ikävän kumman syystä hyvin samanlaisia luonteeltaan: häilyviä, hössöttäjiä, epävarmoja, hieman halvan oloisia ja joka ikinen on joko kutsunut treffeille mukaansa miehensä, ex-miehensä (tai valehdellut miehen olevan kaveri, vaikka on oikeasti aviomies), lähtenyt kesken treffien vieraaseen pöytään tai tanssimaan/suutelemaan vierasta ihmistä (useimmiten miestä) tai sitten tarjonnut kolmen kimppaa, polyamoriaa, prostituutiota tai laittomia päihteitä.

        Yksikään näistä binaisista ei ole ollut kunnollinen, rehellinen, tasapainoinen, koulutettu tai fiksun oloinen, päinvastoin jotenkin oudon ja poikkeuksellisen normaalia tyhmempiä, joile pitää joka ikinen asia vääntää rautalangasta. Ihmeellisiä hölöttäjiä, tuuliviirejä ja huomionkipeitä draamaihmisiä.

        En ole ainut, joka näin ajattelee, tunnen paljon lesboja ja suurin osa lesboista ottaisi mielummin toisen lesbon kuin binaisen.

        Kyllä lesbotkin pettävät ja usein pettävätkin, erityisesti piireissä jo melkein jokaisen naisen läpi käyneinä valehtelevat ja pettävät paljon. Bissetkin pettävät yhtälailla, kuitenkin enemmän miesten kanssa naista tai naisten kanssa miestä. Heterot ne vasta pettävätkin. Harvassa ovat heteromiehet, jotka olisivat uskollisia. Summa summarum, oikeastaan kehenkään ei voi luottaa, suurin osa pettää ja valehtelee silti.

        Eikä bisset millään ymmärrä lesboja. Tosin siihen vaikuttaa monet muutkin asiat kuin seksuaalisuus kuten luonne, persoonallisuus, samanhenkisyys, elämänkokemus ja äo.

        Haukkukaa vaan rauhassa te bisset minua hulluksi tms. Sellainen minä en oikeasti ole. Päinvastoin, kannattaisi välillä vilkaista sinne omaan peiliin. Tietysti fiksut lesbot ovat uhka, ymmärrän ja se on kiva yrittää vääntämällä ja kääntämällä saada terveestä hullua, ymmärrän. Minullakin on oikeus mielipiteeseeni sananvapauden nojalla eikä mielipiteessäni ole mitään vihaa kunhan totean elämänkokemukseni pohjalta omasta mielestäni tiettyjä ikäviä faktoja pidit siitä tai et. Sinun todellisuus voi olla aivan toinen tai ehkäpä elät jossain vaaleanpunaisessa höttökuplassa.

        Ymmärrän kyllä, että agendana on suvaitsevausuuden lisääminen bissejä kohtaan, mutta valitan, se ei muutu eikä totuus muutu totuutta vääristelemällä. Jotkut asiat vaan ovat niin kuin ovat ja that's it. Kyllä minäkin haluaisin, että bissenaiset olisivat ihania, kunnollisia, rehellisiä, fiksuja, tasapainoisia, kokeneita, siistejä, reiluja, uskollisia, ymmärtäväisiä jne. , mutta kun eivät ole. Eivät ole vaikka kuinka haluaisi.

        Ja lähes poikkeuksetta aina, bisset tulevat tuppuuttamaan bisseyttä lesbopalstalle ikään kuin se olisi jokin uskonto ja heidän missionaan on käännyttää lesboista bissejä. Nyt se tehdään vaan hieman enemmän vaivihkaa kuin useimmiten.

        Ja hyvin usein, jos lesbona et näytä rekkakuskilta niin sinua luullaan heteroksi tai bisseksi ja aina hämmästellään, että "ai, en ois uskonu et sä oot lesbo. Etsä näytä yhtään lesbolta". Näin se vaan menee, yhä vuonna 2017.

        "Tunnen siis paljon lesboja ja bissejä sekä homomiehiä (toki paljon heterojakin)."
        Tähän virkkeeseen asti pidin kirjoittajaa vielä ihan normi-ihmisenä, mutta sitten alkoi mennä puurot ja vellit ja vähän kaikki muukin sekaisin...

        Ensinnäkin, tervetuloa vain sinullekin tänne bi-palstalle, itse kun niin kärkkäästi halusit potkia kaikki bit pois lebso-palstalta (kirjoitustyylisi on melko tunnistettava) :>

        Toisekseen, sinun tuntemasi bit =/= kaikki Suomen bit. Ellet ole seurustellut jokaisen Suomen bin kanssa, et voi sanoa, että kaikki bit ovat jonkinlaisia. Vaikka sinun ja kaveriesi kokemukset bistä olisivat pelkästään negatiivisia, ei siitä voi vetää johtopäätöstä, että asian laita olisi näin kaikkien biin kohdalla. Ehkä tiedostamattanne valikoit tietynlaisia kevytkenkiä? Vai vasta vakiintumisen jälkeenkö huomasit, että kumppanisi ovat tyhmiä ja epävarmoja? Vai muuttuivatko he seurustelun aloittamisen jälkeen tyhmiksi hössöttäjiksi?

        Kolmanneksi, korostat viestissäsi omaa kypsyyttäsi ja mielen tasapainoa, kun taas kaikilla treffaamillasi bi-naisilla on ollut häilyväinen luonne, halpa olemus jne. Ettei vaan asia olisi niin päin, että sorrut "helppoihin", koska haluat itse olla suhteessa se "älykkäämpi" osapuoli? Ja jostain syystä erityisesti bi-naisten kanssa? Viestiäsi pidemmälle luettuani tuli olo, että olet melko itserakas, liekö sinulle vaikeaa tunnustaa positiivisia ominaisuuksia toisessa?

        Neljänneksi, ei ole mikään yllätys, että jotkut lesbot ajattelee kuvaamallasi tavalla bistä. Kokemusta on itselläkin siitä, kuinka me olemme lesbojen mielestä aina alttiita pettämään (ja nimenomaan siksi, ettemme voi kokea saavamme riittävästi naiselta), me kaikki haluamme kolmenkimppoja, me kaikki väitämme olevamme bitä vaikka oikeasti emme uskalla tunnustaa olevamme lesboja... Jopa tutkimuksissa on todettu, kuinka bit ovat eniten ristiin syrjitty ryhmä LGBT-yhteisössä, sekä heteroiden että lesbojen/homojen toimesta. Viestissäsi ei täten ollut mitään uutta, vaan sitä samaa jaarittelua, jota saa kuulla mielin määrin ennakkoluuloisilta lesboilta. Onneksi on olemassa myös fiksuja ja avomielisiä lesboja/ homoja, joiden maailma ei kaadu siihen, että kumppanille on mahdollista ihastua myös vastakkaiseen sukupuoleen :) <3

        Viidenneksi, vaikutat myös pitävän sisälläsi kunnon miesvihaa, toivottavasti pääset siitä yli.

        Kuudenneksi, tämä vaahtoamisesi ei millään mene pelkästään "terveen skeptisyyden" piikkiin. Viestejäsi lukeena sinulla menee aina lopulta yli, vaikka alku kuulostaisikin järkevältä. Suhteellisuudentaju tuntuu kadonneen. En ole "leimaamassa sinua hulluksi", mutta epäilen kyllä, että jollain tavalla olet syystä tai toisesta mieleltäsi epätasapainossa. Et häviä mitään, jos käyt juttelemassa jollekin, jotta voisit saada solmuja vähän auottua. Ihan vain jotta oma elämäsi olisi helpompaa ja mukavampaa. Sanon tämän vilpittömänä neuvona, vaikka binä minun sanani varmaan ei kovin paljon painakaan...


    • Höpsööntynyt__

      Ööh... Minä olen tänne palstoille kirjoittanut ensimmäisen kerran Höpsööntynyt__ -nimimerkillä. Kumpikaan kahdesta edellisestä viestistä ei kuitenkaan ole minun kirjoittama. Tämä on tosiaan rasittavaa tämä toisten nimimerkkien ryövääminen.

      • KohtuusKerjätessäkin

        Mitä tapahtu Höpsööntynyt2, lähdit liikkeelle kuitenkin ihan fiksusti. Ja yhtäkkiä repeet ja epäilet, et joku pitäisi sua hulluna. Tä?

        No ehkäpä Höpsöötynyt1 saat kimmokkeen ja kenties intoudut (ellet löytänyt kaipaamaasi virallista tutkimustietoa tästä kulttuurista) mutu-aloitteesta ky. aiheesta? Allekirjoittaneen lisäksi varmaan moni muukin nauttisi kovin siitä:D

        Vaikka en teitä samana kätenä osaa nähdä niin eikä nyt vois nöyrtyä ja vaan vaihtaa nimimerkkiä? Varastaa palstatilaa ihan turhan takia.


      • HehHeh__
        KohtuusKerjätessäkin kirjoitti:

        Mitä tapahtu Höpsööntynyt2, lähdit liikkeelle kuitenkin ihan fiksusti. Ja yhtäkkiä repeet ja epäilet, et joku pitäisi sua hulluna. Tä?

        No ehkäpä Höpsöötynyt1 saat kimmokkeen ja kenties intoudut (ellet löytänyt kaipaamaasi virallista tutkimustietoa tästä kulttuurista) mutu-aloitteesta ky. aiheesta? Allekirjoittaneen lisäksi varmaan moni muukin nauttisi kovin siitä:D

        Vaikka en teitä samana kätenä osaa nähdä niin eikä nyt vois nöyrtyä ja vaan vaihtaa nimimerkkiä? Varastaa palstatilaa ihan turhan takia.

        No, ehkäpä joku stalkkeri sekoittaa vähintään kaksi henkilöä toisiinsa niin ulkonäöltään kuin luonteeltaan yms. ... tai ehkäpä joku on antanut syystä tai toisesta virheellistä tietoa (kateus, mustasukkaisuus, ennakkoluulot jne.) Ei vissiin osaa päätellä kumpi on kumpi:)


    • tossadossatoi

      Mä en tunnista itteeni noista. Mä en toimi tolla tavalla ja mä oon pystyny hyvään suhteeseen lesbon kaa. Sen lesbon vaan pitää olla sellanen et se on mun kaa mahollista. Sen pitää olla aika jätkämäinen ja mua mieluusti aika paljon pitempi ja iso muutneki. Sen pitää osata hoitaa asiat ja sillä pitää olla aikaa mulle ja se saa raivota mulle. Mä tiedän et sellaset yrittää pokaa muita mujia mut se kuuluu niitten luonteeseen. Mä määrään himassa kaiken ja se määrää ulkona kaiken. Kaikista tärkeintä on et rakastetaan toisia. Mä haluun tiettyi asioita ja ne pitää olla. Mä en luusereitten kaa oo enkä mä vietä aikaa sellasten kaa.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe