Ultrakevyt turvallisuus?

eiolelupakirjaamuttahank

Mikä on vaarallisuus jos vertaa esim cessna 152 tai 172 ?

11

677

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentsikat

      152 ja 172 ovat lentokoneita.

    • 747380

      Sama, parempi tai huonompi. Turvallisuus ta vaarallisuus syntyy 90 prosenttisesti lentäjän päässä, eikä johdu lentokoneen mallista.

      Avainkysymykset:
      - onko lentäjää opetettu oikein tunnistamaan lentotoiminnan riskit ja välttämään vaaratilanteet?
      - toimiiko lentäjä saamiensa oppien mukaisesti, etenkin epätavallisessa tilanteessa?

      Asenne ratkaisee - toisaalta kolutusorganisaatiossa vallitsevat, toisaalta lentäjän omat asenteet.

      • Lentsikat

        Kyllä johtuu lentokoneestakin, undulaatti on lennokki onnettomalla moottorilla ja rakenteeltaan.


    • Peter.-Tähtinen

      Kautta aikain cesnalentäjiä on kuollut satamäärin Suomessa, kun taas ultralentäjiä vain muutama.

      • Lentsikat

        Ei oon ultralentäjiä, on vain undulaatti kuskeja. Käykää ultra miehet joskus lentokoneen sarvissa, niin huomaatte eron.


      • tilastot_kertovat

        Mitenkähän menee suhteessa kun Cessnoja ollut jo vuosikymmeniä käytössä ja lukumääräisestikin enemmän jos verrataan vasta muutamia vuosia käytettyihin ultriin ja niiden lukumääriin...?


      • lupakirja1984
        Lentsikat kirjoitti:

        Ei oon ultralentäjiä, on vain undulaatti kuskeja. Käykää ultra miehet joskus lentokoneen sarvissa, niin huomaatte eron.

        Olen lentänyt molemmilla, useamalla ultrakevyellä tosin paljon enempi. Piper Cherokeella vähempi. Eipä ole lentäminen ultrakevyellä sen kummempaa, sääolosuhteet pitää vain ottaa enempi huomioon, huonolla kelillä ultrakevyellä ei lennetä.
        Pari pakkolaskua on tullut vuosien varrella ultrakevyellä moottorivian vuoksi. Eipä niistäkään fobioita jäännyt.


    • ffffffffffff

      Yhtä vaarallisia kaikki. Joka kuprun syynä on yleensä joku sääilmiö, shear, laskeva, puuska ym. Kas kun ei tule taivaalta ämmiä äkeet selässä. Ja lentäjässä ei koskaan vikaa.

    • Lentomaikki

      Kategorisesti ei voi sanoa, että ultrat ovat vaarallisempia kuin pienlentokoneet, jos lennetään sallittujen sääntöjen ja suoritusarvojen mukaan ja lentäminen on hallussa.

      Ultrilla on matalammat painorajoitukset, sivutuulirajoitukset laskussa, lienee ei voi lentää yölentoa, vain 1 kyytiläisen saa mukaan. yms. sekä ultrakoulutus on merkittävästi lyhyempi kuin yksityislentäjänlupakirjaan.
      Itse päädyin valitsemaan paljon kalliimman yksityislentäjänlupakirjan ja pienkonelentämisen, koska arvioin, että se on jonkin verran turvallisempaa lähtökohtaisesti sekä tarjoaa monipuolisemmin mahdollisuuksia lentää.
      Uskon kuitenkin että ultralentäminekin on hienoa hommaa ja saa paljon sitä ilmailun iloa siitä touhusta.

    • ldldllddld

      Sanoisin että asiansa osaavan kipparin käsissä molemmat yhtä turvallisia. Kipparin tunnettava kone, sen suoritusarvot, maksimipainot, tuulirajat. Huollot ja tarkastukset tehtävä säännöllisesti. Tiedän lentäjiä jotka ottavat koneen hallista, hyppäävät kyytiin ja taivaalle. Tiedän myös lentäjiä jotka tarkistavat koneen huolellisesti ennen jokaista lentoa. Jokainen voi arvata kumpi onnettomuusherkempi.

    • Opettajax

      Eihän se hyvät veljet turvallisuus riipu siitä onko kyseessä ultra vai tyyppihyväksytty lentolaite. Mitä hepposempi laite sitä matalammat koulutusvaatimukset. Opettajissa on sekä lennättäjiä että opettajia ja jos opettajalla on oikeanlainen ns. hyvä ilmailutapa hän myös siirtää se oppilaalle. Hyvin koulutettu oppilas on turvallinen lentäjä ja luonnollisesti laitteiden asianmukainen huolto varmistaa niiden turvallisuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe