Eli kysyisin nyt kaikkea sukupuolen vaihtamiseen liittyvää. Olen siis alaikäinen ja tyttönä syntynyt. Vihaan mun kehoa, ja tunnen olevani poika. Mitä kaikkea pystyy oman sukupuolen vaihtamisen eteen alaikäisenä tehdä? Voiko alaikäisenä vaihtaa (etu)nimeä, ja miten paljon se maksaa? Miten perheenjäsenet on suhtautunu sukupuolen vaihtoon?
Kertokaa vaan kaikkea mahdollista aiheeseen liittyvää, tarviin kipeesti apua!
Trans nuoret, auttakaa!
21
695
Vastaukset
Koska sinut aivopestiin tähän jälkeen kenen toimesta?
Kukan ei oo aivopessy mua mihinkään, jos sulla ei oo mitää järkevää sanottavaa nii voit vaikka painua helvettii täältä
Kawaiizombi01 kirjoitti:
Kukan ei oo aivopessy mua mihinkään, jos sulla ei oo mitää järkevää sanottavaa nii voit vaikka painua helvettii täältä
Olet katsonut liikaa teeveetä.
yuggis_ kirjoitti:
Olet katsonut liikaa teeveetä.
Minne on kadonnut yuggiksen mahtava hiihtävä tikku-ukko profiilikuva :'(
Dinnae kirjoitti:
Minne on kadonnut yuggiksen mahtava hiihtävä tikku-ukko profiilikuva :'(
Dinnae pitkästä aikaa! Moi. :)
jokutyyppi19 kirjoitti:
Dinnae pitkästä aikaa! Moi. :)
No hei vaan :) Juu, ei tosiaan ole pitkään aikaan tullut täällä pyörittyä :D
Dinnae kirjoitti:
Minne on kadonnut yuggiksen mahtava hiihtävä tikku-ukko profiilikuva :'(
Löysin sisäisen ruisleivän mässyttäjäni ja päätin ruveta Napoleoniksi.
- aku_anka
tää on tätä vasemmisto propgandaa
- ladyboy00
Et voi ottaa pojan nimeä, mutta voit ottaa sukupuolineutraalin nimen. Hormoonihoitoja ei voi aloittaa ennen 18v ikää. Riippuu varmaan perheestä suhtautuminen. Ja jos ne tietää et oot "poika" nii tuskin niitä haittaa et sulle kasvatetaa kurkku.
- TheHikke
Minun mielestäni on jo suoraan vain naurettavaa tulla kysymään tänne tällaisia asioita ja käyttää termiä "sukupuolen vaihtaminen". Termistö kuntoon tai ihmiset triggeröityvät :D
Ja lisäksi tällä palstalla voi saada niskaansa paljon p-skaa. Anteeksi nyt tosikkouteni, mutta minusta tämänkokoista asiaa olisi järkevämpää lähteä selvittelemään lääketieteen ja psykologian ammattilaisten kanssa. Heillä on enemmän edellytyksiä asian kartoittamiseen ja jatkosuunnitelmien tekemiseen kuin tämän palstan päivystävällä yuggisjengillä.
Niin, oikea ilmaisu on sukupuolen korjaaminen, mutta mistä nuori ihminen sen tietäisi kun eivät kaikki aikuisetkaan tiedä?- aku_anka
henriikka.hopo kirjoitti:
Ja lisäksi tällä palstalla voi saada niskaansa paljon p-skaa. Anteeksi nyt tosikkouteni, mutta minusta tämänkokoista asiaa olisi järkevämpää lähteä selvittelemään lääketieteen ja psykologian ammattilaisten kanssa. Heillä on enemmän edellytyksiä asian kartoittamiseen ja jatkosuunnitelmien tekemiseen kuin tämän palstan päivystävällä yuggisjengillä.
Niin, oikea ilmaisu on sukupuolen korjaaminen, mutta mistä nuori ihminen sen tietäisi kun eivät kaikki aikuisetkaan tiedä?kyllä mielenhäiriöt pitää käsitellä ammattilaisen kanssa
aku_anka kirjoitti:
kyllä mielenhäiriöt pitää käsitellä ammattilaisen kanssa
Äläpäs tee diagnooseja ilman pätevyyttä.
- aku_anka
kenelle mä oon nyt diagnoosia tehny?
- itserakasnarsisti
Älä vihaa ittees. Sen sijaan rakasta <3
- transnuoren_perheenjäsen
Terveyskeskuksesta voi pyytää lähetteen sukupuoli-identiteetin tutkimuksiin Tampereen yliopistolliseen sairaalaan, jonne Suomessa on alaikäisten tutkimukset keskitetty. Lääkärillä on käytännössä lain mukaan velvollisuus kirjoittaa lähete, mutta moni lääkäri ei tiedä sitä itsekään. Kannattaa tulostaa Trasek.fi-sivulta ohje mukaan lääkärin vastaanotolle (löytyy kohdasta Sukupuolen korjaus --> Lähete tutkimuksiin). Tutkimuksiin pääsee siis jo alaikäisenä - ne tosin eivät vielä itsessään tarkoita sukupuolen korjausprosessiin pääsemistä, koska siihen tarvitsee diagnoosin. Mutta se on alku!
Nimen vaihtamiseen taidat tarvita alaikäisenä luvan vanhemmiltasi. Heidän luvallaan voit siis jo tässä vaiheessa hankkia sukupuolineutraalin nimen. Maksaa vähän yli sata euroa.
Omaa sukupuolidysforiaa voi ainakin hieman helpottaa binderillä eli rinnat litistävällä paidalla/topilla. En valitettavasti osaa neuvoa, mistä niitä voi tilata. Kannattaa ehkä lukea ja vertailla muiden ihmisten kokemuksia.
Voimia ja tsemppiä sinulle ihan hurjasti <3. Koeta rakastaa itseäsi, vaikka keho tuntuukin osin vieraalta ja väärältä. Olet ainutlaatuinen ihminen ja sinulla on elämä edessäsi. Tietoa ja tukea kannattaa itsekin etsiä. Ainakin Trasek.fi ja transtukipiste.fi on hyviä tietolähteitä, ja Sinuiksi.fi on tuki- ja neuvontapalvelu, johon voi itse kirjoittaa ja saada vastauksen. Muitakin varmasti on.- eivaihdu
Nythän on niin että nainen ei vaihdu oikeaksi mieheksi mitenkään eikä päinvastoin.
- kirvesvartta.ittelles
eivaihdu kirjoitti:
Nythän on niin että nainen ei vaihdu oikeaksi mieheksi mitenkään eikä päinvastoin.
Eikä evoluutiota ole koska kissasta ei tule koiraa. Jumala on määrännyt niin. Eiks je?
- Mies90328939289093809
Jos sinulla on hede, olet mies
Jos sinulla on emi, olet nainen
Helppoa kuin lapsien teko
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483