Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään

Horohoro

Palstalla on eräs kirjoittaja, joka on ottanut ainoaksi tehtäväksi kaivelle vanhoja kirjoituksia ja tarttua palstalaisten sanomisiin. Onko 6-kymppiselle sopivaa?

63

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noinhan täällä on jo muutama vuosi valitettu.
      Et olisi enää tehnyt valitusta.
      Siitä kun ei ole mitään iloa eikä hyötyä.
      Typerää jorinaa vain.

      H.

    • äää-å

      Kiitos nyt vitsistä, sillä teet itse samaa, tarkoitatko itseäsi siis? Sinänsä minulla ei ole tähän asiaan osaa eikä arpaa, koska en tunne taustojanne. Ja mitä tulee sopivuuteen, aika on nyt niin omituinen, että mikään ei ole omituista tai sopimatonta. Typerää sen sijaa on tämä vanhoja kaiveleva aloitus eli yritetään ihan väkisin jonkun onnettoman päätä vadille ja ne lukemattomat kyselyt palstan parhaasta milloin mikäkin tyypistä ja yksityiselämän utelut. Mutta se vastaa, kenellä ei ole muuta tekemistä. Miten sun elämäsi on noin kamalan tylsää aloittaja?

      Lähinnä musta tuntuu, että palstan on vallannut joukko teini-ikäisiä hörhöjä. Tuntuu vaikealta ymmärtää, että olisitte oikeasti kuusikymppisiä ja elämää nähneitä. Tietysti onhan tynnyrin seinäkin tietynlainen näköala. Mukavaa sunnuntaita vaan sinnekin ja ihania kaivelutuokioita. Jokainen terve ihminen muistelee menneitä, koska muistinsa menettänyttä kutsutaan monilla muilla nimillä, mutta ei ainakaan terveen papereilla kulkevana.

      • tellukka.tellukka

        Tellukka


      • kylmätotuus

        Pistänpä oman kommenttini tähän, enkä ketjun hännille.

        Kukahan ja mistä syystä nosti tämänkin aloituksen esiin?
        Eikö hän ole kenties saanut riittävästi huomiota osakseen viime aikoina?

        Ketjun loppupuolella tuotiin esille huoli , mihin "koti-kiusattu" on häipynyt ja esitettiinpä jopa pelko, että häntä olisi jotenkin koskettanut Turun puukotusjuttu ja hän olisi siksi poistunut palstalta.

        "koti-kiusattu" poistui täältä ennen Turun tapahtumia, joten voitte olla rauhallisin mielin.

        Tosiasiassa ei hän mihinkään ole kadonnut, vaan on yhä keskuudessamme kommentoidenkin.

        PS. Nyt on nostettu framille ikivanhoja aloituksia.
        Eikö uusia aloituksia kukaan enää saa tehdyksi, vaan aloitukset kaivetaan menneisyydestä, joista uusilla tulokkailla ei ole hajuakaan.

        Minä en tee aloituksia, koska taitoni eivät niihin riitä.
        Kenties joku sininen voi tehdä sen mustana. Onhan se tietenkin toisaalta mahdoton toive, koska siniset ovat aina sinisiä.

        Kuihtuukohan koko 60 palsta piakkoin?
        Pian sen näemme.


    • hehehehee

      Sitä on muisti jo heikentynyt useimmilla yli 6-kybäsillä. Liekö sitten sopivaa erottua joukosta ja muistaa hyvin..... Tarkoittaako aloittaja, että olisi somaa, kun kaikki palstalaiset olisivat samiksia: huonomuistisia, höperöitä vanhuksia.
      Aloittaja vissiin odottelee kaihileikkaukseen pääsyä, kun näkökyky on aloittajalla heikentynyt - näet vain yhden, joka vanhoja kaivelee. Kyl mää näen kaksi. Sillä erotuksella, että se toinen kehuu siinä sivussa itsensä pilviin.

      • tellukka.tellukka

        Tellukan puolustaja


    • nojjoo

      Aloittaja näköjään kirjoittaa joka toinen päivä horohorona ja joka toinen mennäporvooseena.

    • nostetta.sekin

      Täällä on joku näpsäkkä, viitseliäs, joka vanhoja ketjuja nostelee esiin :(((((

    • Palstahan on niinkuin lukisi kirjaa.
      Muistan minä kirjojenkin henkilöt, luon mielessäni kuvan heistä, muistan heidän sanomisensa ja tekemisensä vielä kauan luettuani sen kirjan. Normaali muisti siis vielä.
      Tikullako siis silmään?

      Isälläni oli ihan vanhana vähän huonommin, niinkuin vaikutta joillakin tällä palstalla kirjoittavilla oleva jo tässä iässä. Hän valitti, ettei ole mitään mieltä enää lukea, kun ei muista mitä edellisellä rivillä on lukenut.

      • Tillukkaat

        Älä tellu viitti lässyttää paskaa


      • Tillukkaat kirjoitti:

        Älä tellu viitti lässyttää paskaa

        Ja minähän se vain lässytän mitä lässytän. (Oliko tuo kommentti edes minulle, vai jollekin, jonka nikki on tellu?)
        Ilmoitan sitten erikseen, jos kaipailen komentoja pusikosta. Hyvin epätodennäköistä tosin, että niin koskaan kävisi, mutta eihän sitä tiedä ...


    • Ai taasko tuo "eräs" on pistänyt aloittajan silmään ?,,))
      Minä voin ilmoittautua kaivelijaksi, ennenkuin joku ehtii nimetä. Viimeksi tänään kaivelin vanhoja.

      Minusta on niin, että kun meitä samanikäisiä (palstavuosilla mitaten) on täällä keskustelemassa niin joskus sitä tulee väkisinkin muisteltua menneitä, ei sitä historiaa oikein voi häivyttääkään.

      Tuo sananparsi tarkoittanee tietysti sellaista muistamista, jonka tarkoitus on laittaa toinen huonoon valoon, mutta jos näin on, tuo tarkoitus paistaa usein läpi, eikä tuota toivottua tulosta. Eikä edes huojennusta muistajalle. Mutta keskustelua syntyy aina..))

      • tellukka.tellukka

        Tellukka ei tee avauksia


      • Peloto

        Et sinä se vanhojen kaivelivat. Kaikki tietää sen kenestä on kyse mutta ei saa nimeä mainita aloituksessa, kun lähtee heti bittiavaruuteen


      • Peloto kirjoitti:

        Et sinä se vanhojen kaivelivat. Kaikki tietää sen kenestä on kyse mutta ei saa nimeä mainita aloituksessa, kun lähtee heti bittiavaruuteen

        No hyvä, etten ole ihan pääpiru.)). En kyllä itsekään koe olevani, mutta tahdoin osoittaa, että onnistuu se kaiveleminen muiltakin kuin siltä "eräältä". ..


    • bessie-

      "Palstalla on eräs kirjoittaja, joka on ottanut ainoaksi tehtäväksi kaivelle vanhoja kirjoituksia ja tarttua palstalaisten sanomisiin. Onko 6-kymppiselle sopivaa?"

      Tottakai se on kuusikymppiselle sopivaa, miksi ei olisi?

      Ja muuten, se, että 'otetaan ainoaksi tehtäväksi' "tarttua palstalaisten sanomisiin" on erittäin sopivaa ja suotavaa.

      • bessie-

        Ai olet vai? Vaikutat pikemminkin hänen fanittajaltaan. Se on minusta ihan ok. ja ymmärrettävää, mutta emme me tästä taida saada keskustelua aikaan.


      • ei.tellukan.kaveri
        bessie- kirjoitti:

        Ai olet vai? Vaikutat pikemminkin hänen fanittajaltaan. Se on minusta ihan ok. ja ymmärrettävää, mutta emme me tästä taida saada keskustelua aikaan.

        Vaikutat kirjoittavan samalla tavalla Tellukan kanssa, oletkos se kuuluisa piilonikki?


    • muistamaton-

      Eikö vanhat voi enää pitää syntymäpäiviä tai muita muistojuhlia, koska tikulla tulee heti silmään, jos joku sattuisi muistamaan. Onneksi en ole koskaan juhlinut mitään, enkä muistellut menneitä.

      • ei.edes.hauska

        Itselleen nauraja


    • Minäkin muistelen vanhoja.
      Jotta syyttömät eivät yksin saa aiheettomia moitteita vanhoista.
      -
      "Minä hyppäsin nuorena ennätykseni
      korkealta kolmio-riman yli.

      Puru-kasasta juhlaa oli nousta ylös
      faija hymyili sanoen maailman paras tulos.

      Kunhan kasvoin totesin ei se niin ihan ollut
      itse-kriittinen minusta oli tullut."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=2Zj2BCJYK-Y

      H.

      • "Totuus-nikissäsi"

        Hyvä niin.
        En ole koskaan pannut itseäni pahakseni.
        Olenhan kehittynyt, kuten nuoresta-pitäen pitääkin olla.

        H.


    • horhola

      Tosi kummallista kirjoittelua 60 ihmisiltä, onko kaikki alkoholisoituneita hörhöjä muodinmukaisine hiuksineen ja kulmakarvoineen?
      No paikka heillekin tulee olla.

    • kumminkin

      Minkäs takia toisianne haukutta. Ylläpidollakin on ollut puututtava asiaan. Olisihan pitänyt ainakin yksi tarina jättää että tietäisi mistä on kyse.

      Ai,niin... näkyi tuossa joku mainitsevan iloliemen vaikutuksessa olevista. Sehän selvittääkin asian.

      • Automaattirobotin poistamia.
        Jos olisi ylläpito poistanut, niin siinä lukisi: Ylläpito on poistanut viestin asiattomana.


      • Niinkyllästynyt
        Tellukka kirjoitti:

        Automaattirobotin poistamia.
        Jos olisi ylläpito poistanut, niin siinä lukisi: Ylläpito on poistanut viestin asiattomana.

        Olet itsekin kuin robotti.


      • OhMinunJumalani
        Niinkyllästynyt kirjoitti:

        Olet itsekin kuin robotti.

        Tellukka ja lesken on kyllä palstan pahimmat paaskankirjoittajat. Mistä näitä hulluja riittää?


      • parhaat-ystävät

        "Mistä näitä hulluja riittää?"

        Minusta taas "ykslesken" kirjoittaa aitoa asiaa, siis omaa kokemusta, mutta sitten hyökkää "tellukka ja siilenämää" tyrmäämään hänen mielipiteensä ja aina halveksien, epäillen ja jopa ounastellen, että valetta pukkaa.

        Olen itse elänyt tämän kaltaisen elämän "ykslesken" kanssa, että ymmärrän häntä aivan hyvin, kuinka oli mukava juoda ja sitten raitistua, kun vanhenee.

        Ihana muistokin on minulla, kun palailin Samba,,juhlista kotiini ja bussia odotellessa poikkesin iltapuvussa puistoon, jossa oli paikallinen ryyppyporukka koolla. Voi sitä suosion osoitusta minulle ja heti sain ihailijan, joka oli aina ystävä, mutta varovasti, koska oli aviossa, kuten minäkin.

        Voisin laulaa; "Mistä löydät sä ystävän, onko oikea sule hän....." Ajat ankeimmat selvittää". Ja usein ne avioliitossakin strakaa ja se ystävyys katoaa?


      • OhMinunJumalani kirjoitti:

        Tellukka ja lesken on kyllä palstan pahimmat paaskankirjoittajat. Mistä näitä hulluja riittää?

        OhMinu
        Mitäs paaskaa sitten kirjoitan.



    • Hurlumheija

      Eikä pelkästään toisten kirjoituksia, vaan omia tekemisiään mitä on tapahtunut puolivuosisataa sitten kuten nyt esim valkoiset riekot :)

      • on-mitä-muistella

        Hurlumheija

        20.9.2017 16:00

        Eikö sinulla ole mitään ihania muistoja menneisyydestä? Minulla on, mutta ei noita Lapin Riekoja.

        Edellen muistan rohkeaa miestä, joka tuli luokseni Helluntaina 500 km päähän. Lähti mukamas roskia viemään ja viipyi luonanin, ...ja voi sitä rakastelua siloin 3- päivää, kun oli taas palattava arkeen.


      • Hurlum
        Olen elänyt.


      • Puhdasihoinen
        yksilesken kirjoitti:

        Hurlum
        Olen elänyt.

        Oliko sinulla jo silloin tatuointi kun olit poronpurijan kanssa?


    • maissiiii

      huonomuistisena en pahemmin seuraile, kukamikämissämilloinmitämiksi...
      mutta aloitukseen yleisellä tasolla kommentoin...

      Omien tekemisten muistelu on mukavaa, tähän ikään on jo tapahtunut kaiken moistahassua ja vähemmän hassua, joskus joku toinenkin löytää omista muisteluistaan yhteneviä kokemuksia. Toisen muistelu voi herätellä omia nukkuvia, melkein jo elämän melskeissä unohtuneita kokemuksia ja elämyksiä.
      Jaettu ilohan on moninkertainen ilo.

      mutta jos toisen sanomisia ja kirjoittamisia penkoo matkien sana sanalta, ne kuulostavat tympeiltä, maistuvat kitkeriltä juoruilta, vaivaisikohan sellaista muistelijaa viimeisen sanan kirous...

    • tööttt

      Aivan. Uutisointiaiheistakin -taideväärennyksiä, passeja passittomille
      -yleensä keskiluokkaisen kansan möraalipitooksista tai sen jonkin rajan/rajattomuuden ajan hämärästä hämärään - oikiasti paisekin paranee kun se puhkaistaan ja kipu jossain vaiheessa lakkaa piinaamasta
      - eikö se olekin vahingonilon törkein ja korkein teema jos vahinkojen aiheuttaminen kanssaihmisille elämän korkein ja tavoiteltavin päämäärä?
      -sotaisan Hammurabin ja joukkojensa lakien mukaan - paluu kivikauteen kiehtonee....

    • Vanhoista kirjoittajista muistuu Kotikiusattu, missä hän? Ei kai mitään ole sattunut?

      • Ottaapattiin

        Eihän täällä viitsi enää "ihmiset" kirjoitella, kun Tellukka on vallannut palstan.


      • "KolavanKotka"

        Haitanneeko tuo?
        Hänellähän on niin monta nimmariakin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "KolavanKotka"

        Haitanneeko tuo?
        Hänellähän on niin monta nimmariakin.

        H.

        Hah..ei sentään niin montaa kuin sinulla :)


      • Ottaapattiin kirjoitti:

        Eihän täällä viitsi enää "ihmiset" kirjoitella, kun Tellukka on vallannut palstan.

        Ottaa
        Piikkipaikkaa pitää Siilenämää. Ex mopinheiluttaja. Ja mitähän muuta. Ei mitään rajaa.


      • Vähän samanlaisia kummituksia on ollut mielessä, kun häntä ei ole näkynyt sen Turuntorin tapahtuman jälkeen.
        Toivottavasti siellä ei hänen läheisiään joutunut uhreiksi.


      • Ottaapattiin kirjoitti:

        Eihän täällä viitsi enää "ihmiset" kirjoitella, kun Tellukka on vallannut palstan.

        Ja höpönlöpön.
        Kotikiusattu ei ole minua kaihtanut ja ujostellut ennenkään,


      • yksilesken kirjoitti:

        Ottaa
        Piikkipaikkaa pitää Siilenämää. Ex mopinheiluttaja. Ja mitähän muuta. Ei mitään rajaa.

        Pelkäätkö meidän siilin kanssa syrjäyttävän sinut jotenkin.
        Kyllä sinutkin huomataan, lupaan sen.


      • k..k
        Tellukka kirjoitti:

        Vähän samanlaisia kummituksia on ollut mielessä, kun häntä ei ole näkynyt sen Turuntorin tapahtuman jälkeen.
        Toivottavasti siellä ei hänen läheisiään joutunut uhreiksi.

        Ihan turha orottaa mittää sympatiaa.


      • k..k kirjoitti:

        Ihan turha orottaa mittää sympatiaa.

        Koti-kiusattua täällä kaipailtiin, eikä hänen varjoaan.


      • yksilesken kirjoitti:

        Ottaa
        Piikkipaikkaa pitää Siilenämää. Ex mopinheiluttaja. Ja mitähän muuta. Ei mitään rajaa.

        Olen niin otettu että te kaksi, korpis ja sinä, samanlaiset ja samanhenkiset muistatte aina minua :).


    • 8697859

      Tähänkin 'ryhmään' näyttää kirjoittelevan niin monella eri taustalla ja motiivilla, etten alkaisi pitämään lukua jostakin nostoista, kannattaisi ennemminkin huolehtia siitä, ettei lörpöttele liikaa itsestään, kaikki nettipalstoilla liikkuvat kun eivät välttämättä ole vain aikaansa kuluttamassa.

      • tiinamix

        ei niin, tälläkin palstalla on ihan stalkkereita ja vainoajia riesaksi saakka


    • tööttt

      Postin mainioissa mainoksissa intialainen sananlasku
      -ei vuohikaan tekemisistään iloitse vaan tekemättä jättämisestään
      jos useampienkin eri nimimerkkien ja puskissaolon käyttö enempikin kuvaa ihmisten halua hakeutua turvaan enimmältä paahteelta - kaikki eivät ole linssiluteita - ja särmikkyys lie ei asia kuin charmikkuus - vuohien tasapainoaisti vuorillakin kiipeillessä ehdottomasti parempi kuin lampaiden.
      Jollain tavoin silmien vaurioitumisetkin aina vaikuttaa myös tasapainoaistiin - vaikkei kaikki ihmiset taluttajiakaan olisi vailla - mitä muuten tarkoittaa sanonta laulussa - oi herra, henkes valo mulle suo?

      • Ihankivakaweri

        Luulen tellukalla olevan kyse enemmänkin aivojen vauroitumisesta, ei kukaan täyspäinen voi vuodesta toiseen kaivella muiden kirjoittamisiä, hölmöä.


    • Analyzer

      No eihän se ole mitään 60-vuotiaiden käytöstä, mitta tälle palstalle kokoontuneet eivät muutenkaan ole penaalin terävimpiä kyniä.

      • Noh, miten terävä on Sinun kynäsi, kun tällä palstalla kommentoit?


      • Analyzer
        eppu2 kirjoitti:

        Noh, miten terävä on Sinun kynäsi, kun tällä palstalla kommentoit?

        Mitäpä jos Tellukka keskittyy nyt vaan leski ja siili jahtiin, sinusta ei ole edes siihen.


      • Samrosi
        Analyzer kirjoitti:

        Mitäpä jos Tellukka keskittyy nyt vaan leski ja siili jahtiin, sinusta ei ole edes siihen.

        Tellukka on ruotsalainen.


      • Analyzer kirjoitti:

        Mitäpä jos Tellukka keskittyy nyt vaan leski ja siili jahtiin, sinusta ei ole edes siihen.

        Siinä olet kyllä niin heevetin oikeassa, ei minusta siihen ole. Nyt kylllä vapautitut nauruhermoni.


    • tööttt

      - mu´lla uskomus että niin turhanpäiväiseksi kuin ikinä kirjoittaminen luokitellaankn joittenkn toimesta, se koskaan ei ole pelkkää ajantappamista - meill näkövammaisille esm voi olla se hyvinkin tärkeää tarkkuus- ja sormienkäyttöharjoituksia - merkityksetöntä pölpotystä toki toisille joilla aistit tallella - yleinen jokseenkin vakaa mielipide lienee - hoku saatanan hölmöistä vanhoista akoista, jotka nníiiin tyhmiä etteivät älyä ees kuolla häiritsemästä palstan ja seutukunnan sivictyneistöä lörpötyyksellään - kirjoitinhan myös siitä lappalaistenvanhasta hienosta kansanperinteest'-
      . noitavainoiltakin tuntuneista tilanteista ja sukuvihoistakin kun ol savonsuunnan japohjoisen papit keskiajalla uskonpuhdistuksen merkeissä liikkeellä - hyvissäväleissä ei ollavieläkään.
      Taikasienistä kuulemma vois olla apua jämähtäneisiin aatoksiinkin.

      • Sivustaseurannut

        Tavallisesti ihminen yrittää olla kohtelias muita ihmisiä kohtaan,eikä kuten Tellukka ja korpikirjoittaja jotka nälvivät muita.


    • kääkkk

      Sitä minä vähintäänkin vähän ihmettelen, että miksi...
      Olipa ihmisten eletty elämä murehtimis- tai märehtemispitoisuuksilla kyllästettyä
      - miksi ensteks mainittu joittenkin mielestä ei ole "oikeaa elämää"
      - kun elinolosuhteet ihan jokaisella olleet omanlaisensa - ei aina ruusuillakaan tanssahteluakaan
      - vaan otsansa hiessä leipäänsä syödä - jos oli aikaa ja edes varaa siihenkään?
      Tai tautisena oksentaa?

      • Samrosi

        Kärpässienen syömistä suosittelen Tellukalle, Ruotsi olisi sen jälkeen paljon parempi paikka.


      • Hahahahaaa
        Samrosi kirjoitti:

        Kärpässienen syömistä suosittelen Tellukalle, Ruotsi olisi sen jälkeen paljon parempi paikka.

        Hehehee


    • Kyllä vanhoja on hauska muistella oli mitä oli.

      • Archc

        Suosittelisin, että opettelisit vielä suomen kielen.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe