Kani ei pidä musta?

luppakorva2017

Mulle tuli 3 kk ikäinen kääpiöluppapoika noin viikko sitten, ja tuntuu ettei se ole vieläkään tottunut muhun tai ehkä jopa ettei se tykkää musta ollenkaan. :/ Se ei ikinä tuu mun luokse kun istun lattialla, ja jos meen sen luokse ja silittelen niin se on siinä paikallaan hetken mutta jouksee sitten pois. Välillä tuntuu että se välttelee mun käsiä erityisesti....

Mulle tää käytös on uutta ja hämmentävää, kun edellinen kanini oli niin rohkea ja seurallinen tapaus että oli jo parin päivän päästä kuin kotonaan, tuli aina luo yms. Tää uusi kani vaikuttaa tosi epäseuralliselta... :/

Oon yrittäny pitää sille seuraa lattialla, silitelly ja jutellu, antanu herkkuja kädestä, mutta tuntuu että se jotenkin pelkää / vierastaa mua. Oon yrittäny joka päivä nostaa sitä tai ottaa syliin, kun haluisin että se tottuu siihen, mutta tuntuu että just tän takia se on alkanut vältellä mua kun ei tykkää sylissä olosta yhtään. Pitäiskö antaa sen vaan olla rauhassa ja toivoa että rupeaa oma-aloitteisemmin ottamaan muhun kontaktia...?

Voiko johtua kanin iästä? Onko poikaset yleensä noin arkoja uudessa kodissa? Kuinkakohan kauan kestää kotiutuminen?

5

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Detgjördet

Ja get gjorde det.

• lovelovd

Olet edennyt ihan liian nopeasti. Nostaminen ja syliin ottaminen ovat todella uhkaavia tilanteita vielä noin tuntemattomassa ympäristössä, missä kaikki tuoksuu ihan erilaille ja se tulkitsee kaiken sille vieraan vaaralliseksi, mukaan lukien sinut. Silitystäkään en hirveästi tekisi, ellei se näytä olevan täysin rentona lähelläsi. Lähtisin siitä liikkeelle, että annat sen tottua ääneesi ja näytät ruuan ja rauhallisten elkeiden avulla, että olet turvallinen. Kun se ottaa ruokaa kädestäsi, niin älä tee sille mitään.

Syliin ottamista en lähtisi harjoittamaan ennen kuin se pääsee jännityksestä eroon ja on tosiaan rento lähelläsi. Siinä voi mennä viikkojakin. Sen kanssa makoilu ja istuskelu lattialla on aika hyvä harjoitus tähän hetkeen, että näkee että voi olla myös rauhallinen lähelläsi. Onhan se tylsää aluksi, mutta tosi pienin askelin arkojen eläinten kanssa aina lähdetään liikkeelle :) Palkitsevaa se kumminkin lopulta on

• Pupujenkaveri

Lisää aikaa. Kanit eivät totu ihmiseen viikossa. Älä nosta sitä viellä syliin, vaan juttele sille rauhallisesti ja anna sille herkkuja kädestä. Kaikki ajallaan.

• hehehehehehhehehe

Kani ei pidä susta, mutta boa tykkää kanista.

• ranskis96

Mulle tuli tänää Ranskanluppakanin poikanen ja oon jo tänää pitänyt sylissä ja silitellyt kun itse tulee syliin. Tosi rohkea ja sosiaalinen luppa. Sylissä viihtyy ja antaa käännellä miten päin vaan. Edelliset kanit (kääpiöluppia) ovat olleet kaikki hyvin arkoja ja jotku jopa agressiivisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1710
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1304
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1075
    Aihe