Kani ei pidä musta?

luppakorva2017

Mulle tuli 3 kk ikäinen kääpiöluppapoika noin viikko sitten, ja tuntuu ettei se ole vieläkään tottunut muhun tai ehkä jopa ettei se tykkää musta ollenkaan. :/ Se ei ikinä tuu mun luokse kun istun lattialla, ja jos meen sen luokse ja silittelen niin se on siinä paikallaan hetken mutta jouksee sitten pois. Välillä tuntuu että se välttelee mun käsiä erityisesti....

Mulle tää käytös on uutta ja hämmentävää, kun edellinen kanini oli niin rohkea ja seurallinen tapaus että oli jo parin päivän päästä kuin kotonaan, tuli aina luo yms. Tää uusi kani vaikuttaa tosi epäseuralliselta... :/

Oon yrittäny pitää sille seuraa lattialla, silitelly ja jutellu, antanu herkkuja kädestä, mutta tuntuu että se jotenkin pelkää / vierastaa mua. Oon yrittäny joka päivä nostaa sitä tai ottaa syliin, kun haluisin että se tottuu siihen, mutta tuntuu että just tän takia se on alkanut vältellä mua kun ei tykkää sylissä olosta yhtään. Pitäiskö antaa sen vaan olla rauhassa ja toivoa että rupeaa oma-aloitteisemmin ottamaan muhun kontaktia...?

Voiko johtua kanin iästä? Onko poikaset yleensä noin arkoja uudessa kodissa? Kuinkakohan kauan kestää kotiutuminen?

5

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Detgjördet

      Ja get gjorde det.

    • lovelovd

      Olet edennyt ihan liian nopeasti. Nostaminen ja syliin ottaminen ovat todella uhkaavia tilanteita vielä noin tuntemattomassa ympäristössä, missä kaikki tuoksuu ihan erilaille ja se tulkitsee kaiken sille vieraan vaaralliseksi, mukaan lukien sinut. Silitystäkään en hirveästi tekisi, ellei se näytä olevan täysin rentona lähelläsi. Lähtisin siitä liikkeelle, että annat sen tottua ääneesi ja näytät ruuan ja rauhallisten elkeiden avulla, että olet turvallinen. Kun se ottaa ruokaa kädestäsi, niin älä tee sille mitään.

      Syliin ottamista en lähtisi harjoittamaan ennen kuin se pääsee jännityksestä eroon ja on tosiaan rento lähelläsi. Siinä voi mennä viikkojakin. Sen kanssa makoilu ja istuskelu lattialla on aika hyvä harjoitus tähän hetkeen, että näkee että voi olla myös rauhallinen lähelläsi. Onhan se tylsää aluksi, mutta tosi pienin askelin arkojen eläinten kanssa aina lähdetään liikkeelle :) Palkitsevaa se kumminkin lopulta on

    • Pupujenkaveri

      Lisää aikaa. Kanit eivät totu ihmiseen viikossa. Älä nosta sitä viellä syliin, vaan juttele sille rauhallisesti ja anna sille herkkuja kädestä. Kaikki ajallaan.

    • hehehehehehhehehe

      Kani ei pidä susta, mutta boa tykkää kanista.

    • ranskis96

      Mulle tuli tänää Ranskanluppakanin poikanen ja oon jo tänää pitänyt sylissä ja silitellyt kun itse tulee syliin. Tosi rohkea ja sosiaalinen luppa. Sylissä viihtyy ja antaa käännellä miten päin vaan. Edelliset kanit (kääpiöluppia) ovat olleet kaikki hyvin arkoja ja jotku jopa agressiivisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe