Ajoissa kotiin: Ei väkivaltaa

huonotkokemukset

Laukaalainen sijaisperhe kertoi Savon sanomissa 4.9. sijaisvanhemmuudestaan. Ilmeisesti he toimivat sekä lyhytaikaisena että pitkäaikaisena sijaisperheenä. Ilmeisesti valitsivat lyhytaikaisista sijoitetuista lapsista itselle mieluisan ja ottivat pitkäaikaiseen sijoiteukseen. Vai mitenkähän meni?
Ko. laukaalaisen sijaisperheen vanhempi kertoi lehtijutussa, että useista perheistä vain yhden perheen vanhempien kanssa on ollut ongelmia, koska vanhemmat eivät hyväksyneet lapsensa huostaanottoa. He uhkailivat sijaisperhettä.

Aika hyvin. Meillä näet toinen kahdesta sijaisperheestä harjoitti väkivaltaa sijoitettuja lapsia kohtaan. Koskapa sijaisvanhempien asema on kuin "pyhä sädekehä" eivät viranomaiset halunneet uskoa, että niin hieno perhe harjoittaa väkivaltaa. Näin ollen lapset joutivat kokemaan väkivaltaisen narsistisen sijaisvanhemman oikkuja ja mielenailahduksia ja pelottelua vuosikausia.

Toivon siis, etteivät narsistiset, väkivaltaiset ja vallankäyttöön mielistyneet henkilöt ryhtyisi sijaisvanhemmiksi, vaikka Perhehoitoliitto ja Pesäpuu heidät varmasti mieluusti tehtävään valitsisivat. Mitään "työhaastattelua" tehtävään ei ole.

Pyydän, älä ala tehtävään väkivaltainen!

2

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsistinarsku

En kirjoittanut itsestäni. Minä en aio ryhtyä sijaisvanhemmaksi.

• voittekoollaapuna

Palvelukseen haetaan tilapäistä sijaisperhettä, jonka vanhemmat ja omat lapset eivät kaltoin kohtele lastamme. Toivomme, että lastamme ei lyödä, juoksuteta talon ympäri, ei halveksita eikä käytetä seksuaalisesti hyväksi. Toivomme lisäksi, ettei lastamme eristetä meistä vanhemmista eikä sukulaisista, ei siis vieroiteta. Toivomme lisäksi, ettei sijaisperhe asetu meidän yläpuolelle ja halveksi meitä. Toivomme, että lapsemme saa hänelle kuuluvat perustarpeet ja saa vapaasti itse mennä jääkaapille. Toivomme että lapsemme saa harrastaa mitä haluaa, ei sijaisvanhemman valitsemaa harrastusta. Vielä toivomme, että lapsestamme huolehditaan yhtä hyvin, kuin perheen lapsenlapsista esim. käyttämällä turvaistuinta silloin, kun häntä kuljetetaan autossa.

Terveisin lapsen vanhemmat

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7648
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3682
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1120
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      983
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      941
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      817
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      742
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      693
    Aihe