Kaunis ilma tänään

Horohoro

Ei taida 6-kymppisiä kiinnostaa keskustelu ilmoista tai muuteen vaan hyhjänpäiväisistä jonninjoutavista vallitsevista sääilmiöistä.

Paljon mielekkäämpää on kysyä kuinka monelta heräsit ja koska aioit mennä nukkumaan. Itsellä herätys 05:15 ja koisimaan mennään klo 22:00

No niin.

37

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmpff

      En ole samaa mieltä kanssasi ilmoista keskusteluista, mutta voi kertoa herääväni aamulla varhain ja meneväni nukkumaan yöllä myöhään.

      • Horohoro

        Ei olisi tarvinnut noin tarkkaan kertoa


      • hmpff
        Horohoro kirjoitti:

        Ei olisi tarvinnut noin tarkkaan kertoa

        Joku on lainannut mun nikkiä, vähän ehkä.. öhöm.. fiiniä suomenkieltä laittoi tämän hurrin suuhun.

        Mutta horohorohei, samaa rytmiä meillä taitaa olla, tänään heräsin myös 5.15, mikset keittänyt mulle kahvia aamulla, häh?


      • hmpff

        Kiitos


      • hmpff

        Et keitä itsellesi?


    • VarmaTieto

      Heräsin kello 06.30 ja nukkumaan mennään varmaan joskus kello 23 tienoilla.

    • fqgfjwehfg

      Älä ny ihan tosissas ala vastailee tolle.

    • Heikunkeikku

      Nukkumaanmeno on suoraan verrannollinen kirjojen välisen etäisyyden neliöön.
      Vai oliko se sittenkin niin, että kirjojen hyvyyteen tai hyihyihin.
      Luen sängyssä niin kauan, että silmäni ilmoittavat, että nyt riittää.
      Keskimäärin sammutan lukulampun kahdeltatoista, varttia vaille tai varttia yli.
      Nukahdan minuutissa tai alle. Nukun kuin pieni possu. Tiivistä nukkumista n.6 tuntia.
      8 tuntia tai yli, en nuku ikinä-koskaan. 7 tuntia silloin tällöin, mutta jos yli menee, niin pääni ilmoittaa minulle, että on pipi.

      Täällä ilmoja piisaa. Suloinen aurinko kirkastelee. Tuuli laiskottelee, ei eväänsä heilahuta.

      Iltapäivällä menen töihin. Kivaa kun työt ovat alkaneet. Saa ruveta odottamaan syyslomaa ja siitä sitte etiänpänä joululomaa:)

      • Yönkukkujainen

        Sängyssä en osaa lukea, mutta muuten luen kohtuullisen paljon. Pieni kirjastokin on kerääntynyt, sinne ovat päätyneet pidetyimmät teokset, historiaa etupäässä. Em. lisukkeena esim. Haanpään ja Meren koko tuotanto, jotain venäläisklassikkoja yms. Jos pystysi olemaan kuin pieni possu, nukahtamaan minuutissa tai parissa, miten paljon enemmän elämässään olisi saanut aikaiseksi, kysyn siis itseltäni. Olen superhyperhuonostinukahtaja, että siksi!


    • pätkänukkuja

      Kovin on kesäinen päivä. Istun tässä aamukahvilla rappusillani ja näköpiirissäni lentelee useampi sudenkorento, seuraa niille pitää suruvaippa sekä kaaliperhonen. Menen illalla nukkumaan n. klo 23-24 ja herään aamuisin noin kello 03, herättyäni lueskelen yön ajan uutistapahtumat ja puuhailen kotiaskareita, tänään siivosin eilen poimitut sienet. Takaisin nukkumaan menen n. klo 07-08 ja nukun toisen kolmen tunnin pätkän, eli nyt on menossa jo toinen aamukahvittelu tälle päivälle. Joskus viiden jälkeen nukun vielä noin tunnin ruokaettoset.

      • Pörripörisee

        Sudenkorentoja on ollut kuluneena kesänä poikkeuksellisen vähän. Tontillani esiintyy yleensä Heinä- Elokuulla tuollaisia isoja ruskeita korentoja, nyt niitä on näkynyt harvakseltaan. Kaikki johtunee kylmästä kesästä, eli hyönteisten vähyydestä, ei tahdo löytyä ruokaa korennoille eikä pikkulinnuillekaan. Ainakin pikkulintujen pesintä epäonnistui ilmeisesti pahoin. Itse olen ruokkinut lintuja koko kesän, siemenet ja pähkinät ovat tehneet kauppansa. Miten sitten esim. lintujen pesinnän epäonnistuminen näkyy seuraavana kesänä, onko pesintää yrittäviä lintuja tavanomaista vähemmän.
        Olen aloitellut jokasyksyistä kukkaketojen niittoa. Tuolla on seassa kuitenkin siellä täällä vielä kukkiviakin yksilöitä, osa luonnonsellaisia ja osa istutusten seurausta, ja noissa kukissa pörrää ahnaasti vielä näinkin myöhään erilaisia pörrejä. Noilta osin keskeytän niiton ja annan pörreille mahdollisuuden kerätä talteen kaiken mahdollisen mitä saatavissa on.


      • Pörripörisee kirjoitti:

        Sudenkorentoja on ollut kuluneena kesänä poikkeuksellisen vähän. Tontillani esiintyy yleensä Heinä- Elokuulla tuollaisia isoja ruskeita korentoja, nyt niitä on näkynyt harvakseltaan. Kaikki johtunee kylmästä kesästä, eli hyönteisten vähyydestä, ei tahdo löytyä ruokaa korennoille eikä pikkulinnuillekaan. Ainakin pikkulintujen pesintä epäonnistui ilmeisesti pahoin. Itse olen ruokkinut lintuja koko kesän, siemenet ja pähkinät ovat tehneet kauppansa. Miten sitten esim. lintujen pesinnän epäonnistuminen näkyy seuraavana kesänä, onko pesintää yrittäviä lintuja tavanomaista vähemmän.
        Olen aloitellut jokasyksyistä kukkaketojen niittoa. Tuolla on seassa kuitenkin siellä täällä vielä kukkiviakin yksilöitä, osa luonnonsellaisia ja osa istutusten seurausta, ja noissa kukissa pörrää ahnaasti vielä näinkin myöhään erilaisia pörrejä. Noilta osin keskeytän niiton ja annan pörreille mahdollisuuden kerätä talteen kaiken mahdollisen mitä saatavissa on.

        "Pörripörisee"

        Muistapa siis ensi-kesänä laittaa lintu-laudalle myös isoja kulhollisia eläviä Kärpäsen-toukkia.
        Luonnon-värisiä siis.
        Hyönteis-syöjille.

        H.


    • tuulen.tuivertama

      Oikein ihana ilma, aurinko paistaa, tuuli on voimakas. Reippailtua tuli pari tuntia. Heräsin n. klo 6:00 ja nukkumaan menen 22:20.
      Toivottavasti metsä pysyy kuivana viikonloppuun ja sen ylikin.

    • TaliasTellukka

      No, nukkumaan menen 02.30 - 04 välillä. Herään aamuisin vaihtelevasti 07 - 10 haarukassa ja päiväunet 15 - 18.

      • Sivustaseurannut

        Äkkiä tänne tellukka, täällä halveerataan ja perustettaan mobbausryhmää sinun nimissäs.


      • Kjähkjäh
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Äkkiä tänne tellukka, täällä halveerataan ja perustettaan mobbausryhmää sinun nimissäs.

        ...mobbaus...kihii...kihii


      • repsisvaan
        Kjähkjäh kirjoitti:

        ...mobbaus...kihii...kihii

        varmaan joku siivoojien moppausjengi, heh


      • Kjähkjäh
        repsisvaan kirjoitti:

        varmaan joku siivoojien moppausjengi, heh

        Tellukkaahan epäiltiin entiseksi siivoojaksi, sillehän se sitten sopisi kuin moppi päähän.:)


      • Sivustaseurannut kirjoitti:

        Äkkiä tänne tellukka, täällä halveerataan ja perustettaan mobbausryhmää sinun nimissäs.

        Missä?
        En toki minä teitäkään sivistyneitä ala syrjimään. Ihmisiähän tekin, onnettomat ...


      • Kjähkjäh kirjoitti:

        Tellukkaahan epäiltiin entiseksi siivoojaksi, sillehän se sitten sopisi kuin moppi päähän.:)

        Vai, että sellaisia epäilyjä?
        Itse epäilen vähän samanlaista kun tässä ympärilleni vilkuilen, että entinen mikä entinen siivooja.
        Alkaa keittiössäni haiskahtaa sellaiselle, ettenkö vain olisi tiskaajanakin jo entinen.


      • Kjähkjäh
        Tellukka kirjoitti:

        Missä?
        En toki minä teitäkään sivistyneitä ala syrjimään. Ihmisiähän tekin, onnettomat ...

        mobbaus ryhmä...kihii...kihii


    • Yöperhon

      Viidelta aamulla ylös ja kymmeneltä nukkumaan

      • VexiSalmi

        viideltä saunaan ja kuudelta putkaan


    • kuljettaako.tuuli

      Tuulista on. Eilen nappasin vielä mustikoita pikkuämpärillisen, olivat liian kypsiä, mutta kelpaavat mainiosti. Puolukoita poimin toisen, mutta eivät olleet vielä riittävän meheviä, menettelevät nekin. Nyt mietin, menisinkö kotiin vai piipahtaisinko oluella menomatkalla. Monta sataa metriä aikaa miettiä, jos nyt lähden. Nukkuma-aika, ihan mitä sattuu, tänään heräsin viideltä.

      • TommyDeTami

        Melko arvokkaita ovat mustikat kaupasta ostaa, katselin lähimyymälän tarjoitusta 8 €/litra ja mietin pitäisikö lähteä itse metsään.


    • Aurinko paistaa, ei sääilmiöt mitenkään ole tyhjänpäiväisiä.
      Nukun, kun nukuttaa ja herään, kun olen tarpeeksi nukkunut.

      • Sama rytmi minulla. Ei mitään nukkuma- tai ruoka-aikoja nyt eläkkeellä ollessa.

        Joskus sattuu tilanteita, että on herättävä kesken uniensa, niinkuin eilen ja tänään, kun olin lupautunut koirankusettajaksi.


      • kylmätotuus

        Kaunis, aurinkoinen ja lämmin sää oli täällä tänään . Eilen puhalsi kylmä tuuli ja vaikka aurinko paistoikin olin lähes jäässä poimittuani pari tuntia karviaisia.

        Kello ei elämänrytmiäni hallitse.
        En laita sitä soimaan, jos ei ole pakko olla jossain tiettynä aikana. Kännyt ovat olleet äänettöminä öisin jo vuosia.

        On nautinnollista nukkua ja herätä sisäisenkelloni mukaan.


    • hytinäx1

      Tänään on tosi lämmin ilta, vieläkin 17 plussaa ja aivan tyyntä. Hyvä grillailu-ilta vaan savuja ei nouse kenenkään pihalta tai parvekkeelta. Nyt on aivan pakko lähteä kävelylle.

      • Horohoro

        Tänään ei enää ole lämmintä ainakaan etelä-Suomessa, sataa, on kylmää ja pimeää. Syksy.


      • Horohoro kirjoitti:

        Tänään ei enää ole lämmintä ainakaan etelä-Suomessa, sataa, on kylmää ja pimeää. Syksy.

        Juu, sadellut ajoittain, johonkin kymmeneen asteeseen tuo lämpö nousi, mutta kyllä hiki tuli, kun metsässä pöllejä sahasin.


    • Rikon-kaikki-rytmit

      Kaavoihin kangistuneita lähes koko ketjullinen, sen huomaa kellonajoista.

      Itse olen käyttänyt vaihtelevia kellonaikoja läpi elämän.
      En koskaan herää joku tasan.

      Jos laitan kellon, se soisi esimerkiksi 05.07 tai 05.13 tai 05.21 ta 06.01 tai 06.06 tai 06.08 jne

      Eräs aamu heräsin 09.11 mikä oli puhelinherätys. Olisin laittanut 11.09 mutta niin myöhä en osaa nukkua koska sisäinen kelloni on nukahtamisesta noin 5 - 6 h per vuorokausi

    • 1eero

      Toissa yönä en nukkunut silmällistäkään, no päivä olikin kuin nukkuneen rukous, vai mitä lienee tarkoittanee yks yö sinne tänne mitä se haittaa.

    • Ilmoista keskustelusta niin tiedä. Mitä sattuu ilmoja pitelee, ei se paljon meiltä kysele, millaisia ilmoja haluttaisiin. Siinä olisikin markkinarakoa, kun alkaisi toimittaa maksaville asiakkaille heidän haluamaansa säätä. Pitäisiköhän vielä vanhoilla päivillä alkaa yrittäjäksi. Yritysidea ainakin olisi niin hyvä, että varmasti yritystukea löytyisi.

      Herään ennen sian pierua, klo 03:30 ja nukkumaan pitäisi mennä 20:30 vaan harvemmin se onnistuu.

    • Reetukka

      Kuullosta kivalta ja vapaalta tuo "menen silloin nukkumaan kun nukuttaa je herään kun on nukkunut tarpeeksi"

      Itse olen vielä työelämässä, luultavasti vielä muutaman vuoden. Herään 7.30 ja nukkumaan menen 23.00 työpäivinä, viikonloppuisin ilta ja aamu venyvät, eikä kellon ajoilla ole niinkään merkitystä vaan sillä mitä tekee ja mitä on tiedossa.

      • Meterolog

        Heräsin juuri äsken ja nukkumaan klo 23

        Lämpötila 8°C ja pilvistä


    • päivää.päin

      Taivaan peittää harmaa pilvipeitto. Ei sada kuitenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe