Rauhoittivat sitten kotikissankin

MiukuJaMauku

Mikä älynväläys taasen ministeriöltä! Kissa on yksi pahimmasta päästä olevia riistantuhoajia. Aasiasta tullut pienpeto. Rauhoituksessa ei ole mitään järkeä! Se ei kuulu alkuperäiseen luontoomme millään tapaa. Olen nähnyt aikoinaan lapsena omin silmin mihin kissa pystyy ja minkäluokan tuholainen se oikein on. Todistin kun katti tappoi naapurin pikkutytön ison lemmikkikanin, jonka jälkeen lähimetsissä- ja rannoilla alkoi löytyä höyhenistä pöllyytettyjä ja osin syötyjä lintuja. Kissa voi tappaa jopa kylläisenäkin useita piennisäkkäitä ja lintuja päivässä. Usein jopa huvikseen tai "leikin" yhteydessä. Kissa takaisin täyslainsuojattomiin!

10

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KissattaKivempaa

Myös kaupungeissa nuo omistajien heitteille jättämät kotikissat tekevät melkoista jälkeä. Omin silmin näin kun lihava ja huonokuntoinen kissa tappoi kolmesta fasaanin piipittävästä poikasesta kaksi ihan huvikseen. Paremmassa kunnossa olevat tappavat sitten rusakon poikasia ja pitävät maalintujen määrän rajoitettuna.

• Kui_täh

Saisko pikimmiten linkin siihen lakiin, jossa villinä luonnossa kulkeva kissa on rauhoitettu?

• kaahari_autoilija

Onneksi ei rauhoitus auta jos jää "vahingossa" auto alle...

• Mennäänk

Pitääkö soittaa Poliisi paikalle noutamaan ja todistamaan alle jäännin?
      Riittääkö 112 ja ilmoitus vakuutusyhtiöön.

• talvitappaa

Rauhoitettu?

Minulla on kissa. Se on visusti sisällä, eikä metsästä lintuja ja muita luonnossa. Minkki on vielä pahempi peto, oravakin on aika paha peto. Jotkut "luonnonystävät" on jopa vapauttaneet minkkejä luontoon.
      Jokainen kissa joka on ulkona vapaasti ilman valvontaa on lainsuojaton, se kuuluu loukuttaa ja viedä löytötarhaan.
      Yhdessä aiemmassa tekstissä oli pieni ristiriita. Lihava ja huonokuntoinen?

En toivo kenenkään kissan ulkoilevan vapaana, siitä ei hyvää seuraa kissalle eikä luonnolle.

• vain_narunmitanpäähän

Jos kissa on sisällä ja hoidettu, homma on ihan ok.

Metsässä elävä ja sieltä ravintonsa hankkiva kissa on ihan eri eläin. Et todellakaan halua sitä edes sinne löytöeläinten tarhaan. Jos se laitetaan näiden silakkaa syövien lajitoveriensa kanssa samaan koppiin, siellä on aika pian varsin hiljaista.

Rauhoitettu tai ei, kissa ei kuulu metsään elämään.

• Hadiju

Kuuluuko ihminen alkuperäiseen luontoomme. Mitä kaikkea pitääkään poistaa?

• kuulenkyllä

Jos se ei mielestäsi kuulu voit aloittaa itsestäsi.

• Julmajulmametsästäjä

Mitä muuta metsästäjä tekee kuin kuljeskelee metsissä huvikseen tappamassa. Kissakin kuuluu enemmän luontoon metsästämään. Vähemmän kissoja on metsissä kuin metsästäjiä. Jos sanoo itseään ihmiseksi, pitäisi käytöksen vastata sitä. Eipä kuulu valitusta jos kissa sattuu vaikka variksenpoikia tappamaan (tutustuu suullaan piipittäviin, kuin lapsi), kun metsästäjä ottaa luonnossa vallan ja määrää kuka ammutaan omaan mahaan. Metsästäjä on kateellinen kissalle, voi tsiisus Sekä harkittu julmuus yliajoineen ym. Metsästäjä on petoja pahempi. Eivät ymmärrä luonnosta yhtään mitään oman mahan ulkopuolelta.

• Sesesese

Ei kissaa ole kukaan rauhoittanut. Vapaana olevat katit kuuluu lopettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2177
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1811
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      38
      1488
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1295
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1163
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      26
      926
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      867
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe