Haussa Helsingin kaupungin asunto

Ritamay

Mitkä ovat mahdollisuudet kahdella eläkeläisellä, jotka joutuvat asunnottomaksi helmikuussa putkiremontin ja sitä seuraavan myynnin takia. Tulot ovat vain yht. 1600. Suositukset hyvät. Kokemuksia?

17

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupungin asunnon saat parhaimmassa tapauksessa kymmenessä vuodessa. Toisaalta tulot kyllä riittävät vaikka yksityiseen vuokrakaksioon Vantaalla. Eli ei ole mitään hätää.

      • Mohammad-Kelabar

        Tämä valehtelu, minä tule Helsinki Somaliasta saada kaupunki asunto yksi viikko.


    • vmxcn

      näyttääpi olevan stadin asuntojen sivuilla vapaana yksi kolmio, ja noilla tuloilla siihen saisi vähän asumistukeakin, mutta jos sattuu olemaan enemmälti varallisuudeksi laskettavaa omaisuutta ( arvo kahdelta yli 112 000), ei hyödytä edes hakea
      eläkeläisenä kannattaa katsella kehyskunnista tai hakea asoa

      • Kiitos, vmxcn, menen katsomaan.


    • OlematonMahdollisuus

      Jonossa 15.000 hakemusta joista muutama tuhat kiireellistä. Aloittajan mahdollisuus saada asunto on lähellä nollaa.

      Ja lapsiperheet menee aina eläkeläisten edelle.

      • Sundew

        Onko näin? Eikö lapsiperheen ole vaikea mahtua kaksioon, joka meille kyllä kelpaisi.


    • Muuallakinelämää

      Miksi kaikkien pitää asua Helsingissä? Suomi on täynnä edullisia asuntoja ja kivaa luonnonläheistä asuinympäristöä. Suomessa maksetaan aivan liikaa asumistukia, jolloin veroeurot valuvat yksityisten asunnonomistajien taskuihin.

      • Itse olen syntynyt Helsingissä ja asunut koko ikäni pääkaupungissa. Ystävät, eli hento turvaverkko on täällä. Kun on 100 % invalidi, ja mies liikkuu huonosti, ei pärjää syrjäseudulla.


      • vmxcn
        Ritamay kirjoitti:

        Itse olen syntynyt Helsingissä ja asunut koko ikäni pääkaupungissa. Ystävät, eli hento turvaverkko on täällä. Kun on 100 % invalidi, ja mies liikkuu huonosti, ei pärjää syrjäseudulla.

        Sen varaan ei pidä jättää, että saisi kaupungilta asunnon, mutta kannattaa tosiaan olla yhteydessä asiakaspalveluun, ja vaikka eivät voi suoraansanoa ei-oota, jotain osviittaa kuitenkin.
        Alkuun ajatuskin voi tuntua mahdottomalta, että joutuisi vaihtamaan asuinpaikkakuntaa, mutta kun siihen asennoituu myönteisesti, pääsee pahimman yli, ja voihan sitä palata takaisin sitten heti kun tilaisuus sattuu kohdalle, tärkeintä, ettei päästä nyt tilannetta luisumaan asnnottomuuteen saakka.


      • jokutässäyhtälössämättää
        Ritamay kirjoitti:

        Itse olen syntynyt Helsingissä ja asunut koko ikäni pääkaupungissa. Ystävät, eli hento turvaverkko on täällä. Kun on 100 % invalidi, ja mies liikkuu huonosti, ei pärjää syrjäseudulla.

        (Sori, juttu asian vierestä, meillä ei ollut Hekan asuntoa)

        Kun mieheni yllättäin sairastui ja kuoli, minä lamaannuin.
        Aikuiset lapset laittoivat puolestani asuntohakemuksia joka puolelle, moniin firmoihin. Samalla viikolla tuli kolme asuntotarjousta! Siis vapaita asuntoja on? En jaksanut käydä katsomassa, kuin tätä yhtä. Muutin sitten tänne "landelle", Espooseen.
        Työpaikka, kaverit, kotikulmat, kaikki vähän kaukana , mutta ehkä tämä tästä ?

        Sen tiedän, että Hekan asuntoja on vaikea saada, koska kukaan tosi halvan, hyvän saanut ei niistä ikinä luovu! ( en minäkään, jos olisi)
        Aika monta tunnen, jotka "alivuokraavat" omaansa, kun itse jo kauan muualla asuneet. Ihan hyvää bisnestä, mutta väärin muita asunnontarvitsijoita kohtaan. Maksa vuokraa yksiöstä 250 € tai 1000€.

        Toisaalta, näinhän kaikki asuntosijoittajat toimivat : Ostavat edullisesti velkarahalla asuntoja ja vuokraavat ne kalliisti. Näin vuokralainen ,usein Kansaneläkelaitoksen maksamalla asumistuella, kartuttaa omistajansa varallisuutta.


    • Kohta_asunnoton

      Hakekaa kolmioita. Niitä on paljon enemmän tarjolla kuin kaksioita, joita sinkutkin hakee. Lisäksi invaliditeetti oikeuttaa teidät hakemaan erityisasuntoja.

      Suurin osa hakijoista on sinkkuja, joiden asunnonhakuluokitus on erittäin kiireellinen. Itsekin ollut vuosikausia erittäin kiireellinen enkä ole saanut yhtäkään tarjousta. Olen yli 30-v. nainen, välillä opiskelijana, osa-aikatöissä, toisinaan työttömänä. Erotilanteissa tai määräaikaisissa vuokra-asunnoissa, joista jäämässä asunnottomaksi. Luottotiedot kunnossa, en tupakoi. Helsingissä on tuhansia asunnottomia ja silti moni hakija, jolla ei asunnottomuuden uhkaa, menee heidän edelle.

      • hyvä_huono_vinkki

        Hyvä vinkki, mutta voiko KAHDESTAAN hakea KOLMIOTA???


      • hyvä_huono_vinkki kirjoitti:

        Hyvä vinkki, mutta voiko KAHDESTAAN hakea KOLMIOTA???

        Miksi ei voisi? Kunhan vain on varaa maksaa kolmion vuokra.


      • somali_mustalais_perhe

        Ei se ole itsestään selvää voiko! Kolmiot voi olla varattu somaliperheelle.


    • Vaihtoehtojaon

      Teidän tapauksessa jos nykyisen asunnon myynnistä jää rahaa niin kannattaisi vanhemmasta Aso yhtiöstä missä vuokra kohtuulinen hakea asuntoa. Aso perusmaksukin niissä edullinen. Ja sen saa takaisin mikäli muuttaa...

    • Jaaa-a

      Vanhempani olivat samantyyppisessä tilanteessa viime vuonna, putkiremontti tulossa ja eläkkeellä. Eivät saaneet kaupungilta asuntoa vaikka odottivat monta kuukautta. Lopulta hakivat sitten Aso kämppää ja saivat sen.

    • tätisinipunainen

      Myös senioriasuntoja kannattaa hakea kaupungilta. Niitä on hyvien kulkuyhteyksien varrella. Toivottavasti lykästää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe