Missähän päin Suomea mahtaa olla eniten kuuroja/kuulovammaisia. Tuli mieleen, että kuinka paljon kuuroja/kuulovammaisia eri puolilla Suomea on maakunnittain/kunnittain. Kai siitä jotakin tilastoa on. Tuli vain mieleen... Ei ainakaan Kajaanissa taida olla minun lisäkseni. Onko edes koko maakunnassa?
kuulovammaiset eri puolin Suomea
5
1100
Vastaukset
- Taurus_74
varmasti on tuolla Helsingin seutuvilla aika paljon. Mut en usko että tilstolaskelmien mukaan olisi tarkkaa lukemaa koska jotkut häpeävät omasta kuulovammastaan. Missä itse asun niin on aika pieni paikkakunta ja täällä on muutamia kuuroja ja huonokuuloisia. En ole ainakaan tavannut heitä, mikä on huono juttu. No ei mahda mitään. Kyllä siellä Kajaanissakin on varmasti muita sinun lisäksi. Luulen että varmasti löytyisi tuo tilastojuttu jostain, mut en ole ainakaan perehtynyt siihen.
- Puhdas kuuro ilman implanttia
Juu, minun mielestäni täällä Uudenmaan läänillä on eniten kuuroja/huonokuuloisia ja myös tuolla Varsinais-Suomen alueella on aika paljon.
Kyllä Kajaanin alueella pitäisi olla kuuroja ja huonokuuloisia. Ota vaikka yhteyttä Kajaanin,siis paikalliseen huonokuuloisten tai kuurojen yhdistykseen,jos haluat. Minä en tunne ketään henkilökohtaisesti sieltä,mutta Joensuusta tunnen pari kolme tyyppiä.
Tilastosta en osaa sanoa, mutta luulen,että siihen osattaisiin vastata paikallisesta yhdistyksestä, kenties myös Kuurojen Liitosta ja Kuulohuoltoliitosta. - pikku tiitun äiti
täällä yksi pienen kuuron äiti kajaanista! en ole minäkään muita kuulovammaisia täällä tavannut :(
- Puhdas kuuro ilman implanttia
Minusta on vähän outoa, ettei siellä Kajaanissa ole muita kuuroja tai huonokuuloisia teidän lisäksi?
Mietin vaan,josko Kajaanissa on aikuisia huonokuuloisia tai kuuroja?
Pitääpä mun vähän kysellä siltä mun joensuulaiselta tuttavalta,että onko siellä Kajaanissa tosiaan ketään muita. Sillä se joensuulainen tuttavani oli asustellut vähän aikaa Kajaanissa aiemmin. - pitäisi olla
Puhdas kuuro ilman implanttia kirjoitti:
Minusta on vähän outoa, ettei siellä Kajaanissa ole muita kuuroja tai huonokuuloisia teidän lisäksi?
Mietin vaan,josko Kajaanissa on aikuisia huonokuuloisia tai kuuroja?
Pitääpä mun vähän kysellä siltä mun joensuulaiselta tuttavalta,että onko siellä Kajaanissa tosiaan ketään muita. Sillä se joensuulainen tuttavani oli asustellut vähän aikaa Kajaanissa aiemmin.Kyllä siellä Kajaanissa on kuuroja. Muistaakseni niillä on kerran kuukaudessa tapaamiset Kaja-tuvalla. Kannattaa katsoa teksti-tv 550 pääsivua (alasivu 552 yleensä kuurojen tapaamisista). Mitä minä tiedän, enimmäkseen he ovat keski-ikäisiä ihmisiä, mutta... luulenpa etteivät he näitä sivuja sillä tavalla osaa teknologisesti käyttää hyväkseen. Ainakin aikaisemmin Vesa Nurmi on ollut vetämässä usein Kajaanin piiriä, vieläkin mielestäni asuu siellä.
Kyllä niitä Kainuun seudulla vähintään 10 asuu. Enemmänkin on, mutten muista.
Tilastollisesti, hm... pitäisi kääntyä Kuurojen Liiton järjestötiimin puoleen ja heiltä kysyä yhdistykseen liittyvistä asioista. www.kl-deaf.fi eiköhän täältä löytyis kontakti, kysyppä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27318344Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110540Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3897069Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai716378Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki414656Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853444"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243018Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972555Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit332300MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä292192