Sakon sotilaskiväärin hylsyissä on niin pieni liekkireikä ettei kalibrointikara mene siitä läpi. Haittaakohan jos sitä hiukan poraa isommaksi?
Hylsyn modaus
7
1909
Vastaukset
Kunhan saat nallin ensin pois lymannin holkista katkee poisto piikki liian pieni reikä
- Piikaisuuttako
Taitaapi kyseessä olla niin vanhat Sakohylsyt, että joutaisivat jo vapauttaa aktiivipalveluksesta, ehkäpä aikoinaan -70 -80 luvuilla pieniliekkireikäisiä oli. Nykyiset ovat väljempiä. Aikoinaan hioin nallinpoistopiikin kartioiseksi, sillä pienen reiän ongelma poistui kertapainaisulla.
- Uyfuyg
Puolustusvoimien käyttämissä patruunoissa,myös Sakon valmistamissa,käytetään varmaan nykyäänkin Berdan nalleja. Metsästyskättöön valmistetuissa tavallisesti Boxer nalleja vaikka vanhemmissa metsästyspatruunoiden hylsyissäkin Berdan nalleja on käytetty.. Varmistettava kumpia käytetty ennenkuin laittaa latauspuristimen holkkiin nallin poistoa varten. Berdan nallitetussa hylsyssä katkeaa nallinpoistopiikki. Pieni Boxer nallipesän liekkireiän avarrus nallinpoistopiikille ei haittaa.
- I.L.Kikurinen
Jos poraat liekkireiän kalibrointikaran mentäväksi, on siitä paljon haittoja. Ainoaksi hyödyksi voimme todeta sen, että luodituksen voit tehdä "takakautta ".
- halooajatustakehiin
ja mita haittoja mukamas...??? vapaamminhan vain nallin 'liekki' siita kulkee..onhan muissakin hylsyissa karan mentava reika..
- I.L.Kikurinen
Kannattaa lukea avaus tarkkaan, siinähän kirjoitetaan nimenomaan, että kalibrointikara, jonka halkaisija lienee jotain 7.7mm, ei mene liekkireiästä läpi. Jos siis laajentaa liekkireiän kalibrointikaranmentäväksi esim. 8milliseksi, vakionallia ei sitten saa kiinni.
Nallinpoistopiikki ja kalibrointikara ovat eri kilkkeitä.
Älkää jälleenladatko patruunoita, jos latausosaamisenne tietotaso ei riitä.
- humla
kiitos pappa laatikaisen sai oikein mannerheim ristin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372238Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671527Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611105
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42854- 70842