vatsani ei kestä myyntityötä

kokeillut

vasta kokeiltuani myyjän työtä itse, tiedän miten raadollista, oksettavaa ja paskaa koreassa paketissa myyntityö/myyjät on. Suoranaista valehtelua, viis tuotteen faktoista, myyjät ei edes tiedä mitä myyvät, tarkoitus on vain olla niin ahne peto kuin suinkin ja vain rahastaa asiakkaita, myytävä tuote on sivuseikka. Myyjien ahneutta, petomaista alhaisimpien vaistojen käyttöä ruokitaan myös palkkauksella, se on pelkkää provisiota joka tulee vain myytyjen tuotteiden hinnasta työnantajan pitäessä valtaosan itsellään ja voittonaan. Myyjä on kaupalle pelkkä työkalu, ei ihminen ja myyjä kohtelee asiakastakin sitten pelkkänä rahastuksen kohteena. Tämä ei ole oma mielipiteeni vaan myyntipäälliköiden unelmaa, tällaiseen myyjät painostetaan, minun vatsani ei tällaista sulata!
Myyntityä on KUVOTTAVAA, OKSETTAVAA, VASTENMIELISTÄ, HALVEKSITTAVAA, SUORAAN SANOEN HUIJAAMISTA JA VALEHTELUA, ASIAKKAIDEN RYÖSTÄMISTÄ!

20

4879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyntipäällikkö

eikö oikein onnistunu? todella säälittävää ja katkeraa tilitystä. Luuseri...

• ei myyjä

nyt ota itseensä. Noinhan se työ menee. Ihmisille puhutaan p....a että saataisiin tuote myytyä.Yleensä työhön hakeutuu ihmiset jotka luulevat sen olevan helppoa, mutta ihmiset ovat jo tietoisia mitä heille yritetään pakko myydä.Toiset taas ryhtyvät myyjiksi kun muuta ei ole tarjolla, näitä sitten käytetään hyväksi p....n myynnissä. Myyntipäälliköt pärjää hyvin kun kovistellaan "orjat" töihin, voittoa pitää saada.Myyntipäällikötkin ovat nykyään sellaisia pikku juppeja.

• kokeillut

jos joskus sulle valaistuu miten häikäilemätöntä riistoa myyntityö on, löytynet varmaan köyden jatkona... tosin myyntipäälliköt ovat niin paholaisia että ei omatunto kolkuttele, ovathan myyneet sielunsa ahneuden ja mammonan pirulle...

• myyntipäällikkö
        kokeillut kirjoitti:

jos joskus sulle valaistuu miten häikäilemätöntä riistoa myyntityö on, löytynet varmaan köyden jatkona... tosin myyntipäälliköt ovat niin paholaisia että ei omatunto kolkuttele, ovathan myyneet sielunsa ahneuden ja mammonan pirulle...

..panettelua..hah!!!

• Hah hah haa
        myyntipäällikkö kirjoitti:

..panettelua..hah!!!

puhuu "myyntipäällikkö"?? hah hah haa, jonka oma työpaikka ja "ura" on kiinni myyntiorganisaation tuloksesta.
        Myyjät ja myyjättäret paahtavat maakunnassa myymässä tuotteita "joita muilla ei ole". Hah hah haa.
        "Myyntipäällikön" firma ilmoittaa 3 - 5 kertaa vuodessa avoimista työpaikoista valtakunnan ykköslehdissä. Myös mol.fi:ssä tuhansia paikkoja mistä valita.
        Kerro nyt luuseri, mistä johtuu, kun sinunkin organisaatiossasi myyjät vaihtuvat 3 - 5 kk.n välein.
        Onkohan syynä se, että mappejasi ja kuulakärkikyniäsi / teollisuuden kemikaaleja ym. rättejäsi saa sinun yhden mapin hinnalla 2 - 4 ostopaikasta riippuen.

• entinen hitsaustarvikemyyjä

Juuri näin se tuntuu eniksi hyvältä kun elää helpolla työtä tekemättä mutta kohta siihen paskanpuhumiseen kyllästyy ja lähtee oikeisiin töihin.

• on valitettavasti

Myynti on ainoa tapa, jolla firmoihin saadaan kassavirtaa. Jos ei ole myyntiä, ei ole tuloja ja ilman myyntiä ei makseta palkkoja kenellekään.

Kaivinkoneurakoitsija ostaa koneen, jossa on katetta, jotta myyjäfirma kattaa kulunsa ja tekee mahdollisesti jotain viivan alle.

Yksinkertaisesti ei ole järkevää valmistaa tuotteita varastoon, ellei kukaan niitä myy. Myyntityö valitettavasti ei sovi kaikille, mutta ei kai sentään vaihdeta markkinataloutta sosialismiin sen takia? Ja on niitä hyviäkin myyjiä, jotka ajattelevat pitkäjänteisesti asioita.

• entinen hitsaustarvikemyyjä

Hyvä tuote myy kyllä muutenkin ilman provikan kyttääjiä ja se varastoonteko on valmistajan asia.

• Alue-edustaja.
        entinen hitsaustarvikemyyjä kirjoitti:

Hyvä tuote myy kyllä muutenkin ilman provikan kyttääjiä ja se varastoonteko on valmistajan asia.

vaikka tuote olisi miten hyvä. Vaikka mistä ostaisit tuotteen, niin tuote on tälle myyjällekkin myyty, ellei kyseessä ole sitten alkutuote tai tuotteen valmistaja.

Tuotteen valmistajallekkin on tuotteen valmistukseen tarvittava koneet, tarvikkeet ja raaka-aineet myyty. Myös halli jossa tuote tehdään on joskus myyty ja tontti jossa halli könöttää jne.

Melkein kaikki mitä ympärilläsi näet on myyty moneen kertaa jossain vaiheessa
        esim.
        - tietokone jota nyt katsot, ja sen sisällä olevat komponentit ja osat on myyty tietokoneen valmistajalle jne. Tietokoneen valmistaja myy sen maahantuojalle, maahantuoja tukkurille tai vähittäismyyjälle ja vähittäismyyjä kuluttajalle.

- tuoli jolla istut, tuolin raaka-aineet on myyty tuolin valmistajalle valmistaja myy huonekalutukkurille ja tukkuri huonekalufirmalle ja huonekalufirma kuluttajalle.

- ympärilläsi oleva rakennus on vaatinut aikoinaan kymmeniä ellei jopa satoja myyntitapahtumia jne.

Nokiakaan ei olisi Nokia, ellei kukaan olisi koskaan myynyt heidän tuotteitaan.

Myyntityötä on todella monenlaista yrityksestä riippuen, jotta on väärin lähteä yleistämään että myyntityö on "perseestä" jos omalle kohdalle on sattunut erittäin vaativa provisiopohjainen suoramyyntityö.

• Oikea hinta hyvä myyjä

On niitä myyjiä, joilla on edustamissaan tuotteissa oikea hinnan ja laadun suhde?

Joita loppukäyttäjät aidosti ostavat. Tuskin itsekään sisäänostajana polttaisit firman rahoja tuotteisiin, jotka ovat vähintään tuplahintaisia?

• Myyjä/kassa

Luulin jo että puhuit myös minusta, mutta et sittenkään. Mulla on nimittäin kiinteä liksa. Vaikka myisin persettä työnantajan laskuun, ei se palkkapussissani näy. Niin ja valaisen vielä sen verran, että palkkaa saan BRUTTONA 1490e kuukaudessa, ja minä vielä pidän työstäni!!

• Tekninen edustaja

töitä kiinteällä kuukausipalkalla, mutta alkoi vituttamaan, että vaikka kuinka hyvin teki työnsä ja vaikka olisi kuinka paljon myynyt, niin aina tuli sama palkka.

Nyt olen provikkapalkalla ja olen erittäin tyytyväinen, koska saan ansioni mukaan, eli mitä paremmin työni teen, sen paremmin myös saan palkkaa. Palkkapussi on yli tuplaantunut niiltä ajoilta, kun sain kiinteää palkkaa noin 1200 euroa kuukaudessa käteen.

Kaikki osapuolet on tyytyväisiä. Työnantajalle on hyvä että yritän kehittää toimintaa parhaan kykyni mukaan, ja kun myyn enemmän, firma ansaitsee enemmän, mutta myös minä ansaitsen enemmän.

Kiinteällä palkalla työskentelyssä myynnin kasvaessa paremmin ei pärjää kuin yritys.
        Jos olisin yrittäjä, niin olisin onneni kukkuloilla, jos saisin erittäin aktiivisen ja hyvän työntekijän, joka tyytyisi myymään kiinteällä kuukausipalkalla.

Jotta enää lähtisin tekemään töitä kiinteällä palkalla, niin sen täytyisi olla tosi suuri.

Oli kuinka oli, ihmisiä on joka lähtöön. Esim. kaverini tykkää mennä aamulla kahdeksaksi varastolle töihin ja laittaa aivot narikkaan ja lähteä neljältä kotiin. Ja on tyytyväinen kun saa kuukaudessa käteen 1200 euron korvauksen menetetystä vapaa-ajasta. Tätä jotkut varmaan kutsuvat "oikeaksi työksi" ;)

• HUIJARI Kristiina
        Tekninen edustaja kirjoitti:

töitä kiinteällä kuukausipalkalla, mutta alkoi vituttamaan, että vaikka kuinka hyvin teki työnsä ja vaikka olisi kuinka paljon myynyt, niin aina tuli sama palkka.

Nyt olen provikkapalkalla ja olen erittäin tyytyväinen, koska saan ansioni mukaan, eli mitä paremmin työni teen, sen paremmin myös saan palkkaa. Palkkapussi on yli tuplaantunut niiltä ajoilta, kun sain kiinteää palkkaa noin 1200 euroa kuukaudessa käteen.

Kaikki osapuolet on tyytyväisiä. Työnantajalle on hyvä että yritän kehittää toimintaa parhaan kykyni mukaan, ja kun myyn enemmän, firma ansaitsee enemmän, mutta myös minä ansaitsen enemmän.

Kiinteällä palkalla työskentelyssä myynnin kasvaessa paremmin ei pärjää kuin yritys.
        Jos olisin yrittäjä, niin olisin onneni kukkuloilla, jos saisin erittäin aktiivisen ja hyvän työntekijän, joka tyytyisi myymään kiinteällä kuukausipalkalla.

Jotta enää lähtisin tekemään töitä kiinteällä palkalla, niin sen täytyisi olla tosi suuri.

Oli kuinka oli, ihmisiä on joka lähtöön. Esim. kaverini tykkää mennä aamulla kahdeksaksi varastolle töihin ja laittaa aivot narikkaan ja lähteä neljältä kotiin. Ja on tyytyväinen kun saa kuukaudessa käteen 1200 euron korvauksen menetetystä vapaa-ajasta. Tätä jotkut varmaan kutsuvat "oikeaksi työksi" ;)

Niinhän se on, että toiset tykkää anopista ja toiset tyttärestä!

Itse saan Bruttona 4000e/kk. Huijari tai ei,mutta pidän työstäni ja hassua, että nämä ns. "huijatut" pitävät minusta.
        Tuskin muuten soittelisivat,kirjoittelisivat sähköposteja ja tulisivat käymään vuosi vuoden jälkeen, jos olisisivat pahoillaan "huijaukisistani"

Mielipiteensä kannataa aina rohkeasti tuoda esiin, mutta voimakas yleistys on jo asioista tietämättömän epätoivoista panettelua.

Siskoni aina tavatessamme muistaa huomautella minulle, miten hänellekkin kelpaisi tuollainen liksa. Varmasti kelpaisi, mutta hän ei ole valmis tekemään mitään asialle.

Puolisoni on opettaja ja on myös välillä katkera palkastaan, joka on bruttona 2000e.
        Tasan ei käy onnen lahjat!

• tahdon palvella asiakkaitani

Olen tehnyt kaikenlaista myyntityötä elämässäni ja koen olevani omalla alallani. Miksi?
      Pidän asiakaspalvelutyöstä ja tahdon palvella asiakkaitani mahdollisimman hyvin ja rehellisesti. On kiva saada joskus palautetta työstään suoraan asiakkaalta. On rakastettva työtään ja tuotteitaan, jos meinaa pärjätä myyntityössä.
      Ps. Huonointa palvelua olen saanut yleensä auto ja tietokoneliikkeissä. Mun mielestä asiakaspalvelu lähtee siitä, että tervehditään iloisesti, mutta ei teennäisesti jokaista asiakasta. Oli asiakkaalla verkarit tai pukupäällä

• Myyjä

Myyntityö on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

Sehan on myyjästä kiinni luottavatko asiakkaat sinuun ja tuotteeseen jota myyt.

Tässä päivänä muutamana sain ihanan kukkakimpun asiakkaalta (hyvästä palvelusta) Arvatkaapa lämmittikö mieltä? Ja oliko kolleegani kateellinen???

• asiakas
        Myyjä kirjoitti:

Myyntityö on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

Sehan on myyjästä kiinni luottavatko asiakkaat sinuun ja tuotteeseen jota myyt.

Tässä päivänä muutamana sain ihanan kukkakimpun asiakkaalta (hyvästä palvelusta) Arvatkaapa lämmittikö mieltä? Ja oliko kolleegani kateellinen???

myyjä on sivuseikka, oikeastaan pelkkä haitta siinä välissä, tuotteen ominaisuudet ratkaisee kaiken! Hyvä tuote "myy" kyllä pelkillä ominaisuuksillaankin, FAKTOILLA kun taas paskaa tuotetta pitää myyjien tyrkyttää MIELIKUVILLA.

Tajunnet kumpiko vaihtoehto noista on se parempi...

• tollaista se on

Olisi kiva tietää, miten nämä "huippumyyjät" pääsevät niin hyvin sisäistetystä limanuljaskan roolista irti esim. kotosalla.

Veikkaan ettei rooli enää lähde päältä ja siinä sitä ollaan ...

• Kati

Itse olen tehnyt myytnityötä suoramyynnissä n 2 vuotta, ja täytyy sanoa että muutos on ollut vain positiivista. Mieheni tykkää tietty kun tienaan hyvin ja olen iloinen töistä tullessani.(itsekin hyvin palkatussa työsä).

Pakottamalla en ole vielä yhtään kauppaa tehnyt ja kikkani perustuvat asiakkaan kuuntelemiseen ja faktojen esittämiseen. Minun kanssa asioidessaan asiakas tietää 100%sesti mitä saa.

Kun osaa hoitaa työnsä kunnolla voi antaa kotonakin paljon enemmän ja iloisemmin ilman puolison tyrannisoimista. Joidenkin asiakkaiden kanssa joskus toki täytyy olla tiukkana, kun osaavat myös tinkiä ja kipailuttaa ja tietty se ärsyttää jos kauppa menee kilpailijalle, mutta kotiin ei saa töitään viedä ja ongelmat on käsiteltävä viimeistään ennen nukkumaan menoa. Hyvä puoliso ymmärtää jos olet välillä työstäsi kireä ja tukee sinua voidaksesi jälleen tsempata sinut uusiin haasteisiin.

• Ammattilainen
        Kati kirjoitti:

Itse olen tehnyt myytnityötä suoramyynnissä n 2 vuotta, ja täytyy sanoa että muutos on ollut vain positiivista. Mieheni tykkää tietty kun tienaan hyvin ja olen iloinen töistä tullessani.(itsekin hyvin palkatussa työsä).

Pakottamalla en ole vielä yhtään kauppaa tehnyt ja kikkani perustuvat asiakkaan kuuntelemiseen ja faktojen esittämiseen. Minun kanssa asioidessaan asiakas tietää 100%sesti mitä saa.

Kun osaa hoitaa työnsä kunnolla voi antaa kotonakin paljon enemmän ja iloisemmin ilman puolison tyrannisoimista. Joidenkin asiakkaiden kanssa joskus toki täytyy olla tiukkana, kun osaavat myös tinkiä ja kipailuttaa ja tietty se ärsyttää jos kauppa menee kilpailijalle, mutta kotiin ei saa töitään viedä ja ongelmat on käsiteltävä viimeistään ennen nukkumaan menoa. Hyvä puoliso ymmärtää jos olet välillä työstäsi kireä ja tukee sinua voidaksesi jälleen tsempata sinut uusiin haasteisiin.

Olet

• diesel

Kuinka yksinkertaista myyntityö voikaan olla.Korvat hörölle ja ole kiinnostunut muustakin kuin mitä myyt.Asiakaskin on IHMINEN ja maksaa palkkasi.Mitä suuremmissa määrin hyvää vuorovaikutusta, ei pelkkää agrumentointia.Suhdetta pitää rakentaa kuin pyamidia ja olla pitkäjänteinen, tietysti tavoitteellinen.Naisen suusta se totuus pullahti, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe