Onko todella niin, että jos valittaa vakuutusoikeuteen Sosiaaliturvan muutoksenhakupäätöksestä, joutuu maksamaan sen 250e per valitus? Yritin lukea niitä ohjeita, mutta aika kierosti asia on informoitu. Eli jos saa hyväksytyn päätöksen (muutama prosentti?) ei sitä maksa, mutta hylyssä maksaa hakija tuon summan.
Tämä on tärkeä seikka ja se eriarvoistaa pahalla tavalla kansalaisen perusturvan. Köyhä ja vähävarainen ei siis pysty edes hakemaan oikeutta virheelliseen päätökseen!
vakuutusoikeus
5
378
Vastaukset 5
- 167-176
http://www.vakuutusoikeus.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2015/12/oikeudenkayntimaksut1.1.2016alkaen.html
"Yksityishenkilön vireille panemat valitusasiat käsitellään kuitenkin maksutta, jos asia koskee oikeutta etuuteen, etuuden suuruutta tai etuuden takaisinperintää. "
Riippuu mistä valittaa. - 23454
Laita yhteystietosi voin tehdä puolestasi hoitaa paperi työt
- kaadaittelesvaan
paperityöt on yhdyssana
yhdyssana on yhdyssana
hoida ittes ensin kuntoon
- dsasssdassddfds
Ei tartte köyhän maksaa. Ulosottoon muitten lisäksi vaan!
- seafdssdsdddsf
"Vakuutusoikeus voi yksittäistapauksessa määrätä, ettei tuomioistuinmaksua peritä, jos maksun periminen olisi ilmeisen kohtuutonta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37656- 41578
- 40545
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451