Gallupeista taustatietoa2.

Koska voin vain kirjoittaa omasta puolestani enkä monikossa esim.
Moni meistä pitkäaikaisista palstalaisista tuntee tapasi tai moni meistä pitkäaikaisista kirjoittajista on sitä mieltä, että......siispä kysynkin.

Kuinka kauan olet kirjoittanut palstalla?
Millä palstalla aloitit?
Kuinka vanha olet?

61

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KerroItseEkax

      No kerropa ensin omat vastaukset kysymyksiisi ja odota vasta sen jälkeen muitten vastauksia.

      Olenko ollut 30 vuotta täällä, jos aloitin silloin ikäisteni palstalla?

      • Kirjauduin suomi24 treffeille vuonna 2005.

        Lähtöyritys suomi24 sivustoilta epäonnistui, jäinkin roikkumaan keskustelupalstoille.

        Olen osallistunut keskusteluihin syksystä 2006 lähtien.

        Kirjoittelin kolmella eri ikäluokan palstalla plus 50, 60 ja 70. Joitakin vierailuja tein muillakin palstoilla.

        Sairastuin rintasyöpään syksyllä vuonna 2009. Tammikuussa vietin viikot OYKS:n potilashotellissa. Poikani ostivat minulle lahjaksi läppärin jotta viihtyisin paremmin. Aloin kirjoittelemaan syöpöpotilaat palstalla.

        Olen kirjoitellut korpikirjailija nimimerkillä alusta alkaen. Keskustelukaverit lyhensivät nimimerkin korppikseksi, rekisteröin sen myöhemmin itselleni.

        Nyt kesällä täytin 70-vuotta.


      • nimimuistihirviö

        "korpikirjailija"
        Tuollainen nimi kummitteli jossakin "kirjailijat" tms palstalla YLINPÄNÄ päällepäsmärinä.
        Se putkahteli esiin aina silloin tällöin suomi24 etusivun otsikoissa. Silloin kun suomi24 "tilastoi" kiihkeinpiä ja kävijämääriltään isoja palstoja.
        Varmaan jo seitsemän viiva kymmenen vuotta sitten.

        Taisi sitten jäädä se kuuluisa romaani tulemati vai?


      • nimimuistihirviö kirjoitti:

        "korpikirjailija"
        Tuollainen nimi kummitteli jossakin "kirjailijat" tms palstalla YLINPÄNÄ päällepäsmärinä.
        Se putkahteli esiin aina silloin tällöin suomi24 etusivun otsikoissa. Silloin kun suomi24 "tilastoi" kiihkeinpiä ja kävijämääriltään isoja palstoja.
        Varmaan jo seitsemän viiva kymmenen vuotta sitten.

        Taisi sitten jäädä se kuuluisa romaani tulemati vai?

        Eli olet kirjoitellut yli kymmenen vuotta sitten täällä. Muistatko miten runoille kävi plus 50-palstalla ne siirrettiin sefujen toimesta kirjailijanalut palstalle.

        No, menin innokkaana keltanokkana sinne, mutta sain pian huomata, että sinne ei kyvyilläni ollut mitään asiaa joten poistuin. Siellä kirjoittivat "tosi kirjailijat".

        Luin jostain, että täällä vai olisiko ollu facessa joku uusi vanhemmille kirjoittajille tarkoitettu kirjan kirjoittajien palsta. En aijo hakea jäseneksi. Kirjailijat ovat itseriittoisia kuten itsekin olen, mutta en niin kunnianhimoinen, että kirjaa alkaisin kirjoittamaan.

        Millä muilla palstoilla olet kirjoitellut ja minkä ikäinen olet?


      • En-täälläkään-aina

        En ole ollut missään ikäpalstoilla ennen 60 kurkkimisia. Palstoille eksyin ehkä 2008-2009 harvakseltaan. Joskus olin vakituisemminkin, riippui vapaa-ajan tilanteesta. Sitä oli vähän.

        Minulla ei ole ollut vakiopalstoja koskaan. Tai jos on ollut, muutama kuukausi sitä ja vaihdan maisemaa. Surfailen miten sattuu lähes kaikkialla muualla paitsi politiikka, uskonnot ja seksi. Ne osaa jokainen omassa mielessään ja loput käytännössä.

        Tutuhkoja nimiä putkahtelee siellä sun täällä.

        Olen noin kuusikymmentä ja viaton. Poikuus tallessa. Melkein. Tai ei ollenkaan.


      • En-täälläkään-aina kirjoitti:

        En ole ollut missään ikäpalstoilla ennen 60 kurkkimisia. Palstoille eksyin ehkä 2008-2009 harvakseltaan. Joskus olin vakituisemminkin, riippui vapaa-ajan tilanteesta. Sitä oli vähän.

        Minulla ei ole ollut vakiopalstoja koskaan. Tai jos on ollut, muutama kuukausi sitä ja vaihdan maisemaa. Surfailen miten sattuu lähes kaikkialla muualla paitsi politiikka, uskonnot ja seksi. Ne osaa jokainen omassa mielessään ja loput käytännössä.

        Tutuhkoja nimiä putkahtelee siellä sun täällä.

        Olen noin kuusikymmentä ja viaton. Poikuus tallessa. Melkein. Tai ei ollenkaan.

        Yritin kirjoittaa matkakertomuksia esim. matkailupalstalla, mutta en saanut kontaktia muihin, hiljaista oli. Pitäähän keskusteluissa saada vastauksia Näillä ikäpalstoilla aktiivisuus on hyvä.


      • O-orvokki
        korppis kirjoitti:

        Yritin kirjoittaa matkakertomuksia esim. matkailupalstalla, mutta en saanut kontaktia muihin, hiljaista oli. Pitäähän keskusteluissa saada vastauksia Näillä ikäpalstoilla aktiivisuus on hyvä.

        Haku ilmoitti, että korppiksen kirjoituksia näkyy täällä 73 x 20 kappaletta. :)

        Onneksi olkoon sekä onnea, iloa ja terveyttä myös alkaneelle uudelle vuosikymmenelle!


      • O-orvokki kirjoitti:

        Haku ilmoitti, että korppiksen kirjoituksia näkyy täällä 73 x 20 kappaletta. :)

        Onneksi olkoon sekä onnea, iloa ja terveyttä myös alkaneelle uudelle vuosikymmenelle!

        Kiitos Orvokki.

        Synttärijuhlani oli upea. Aurinkoinen kesän kaunein päivä kruunasi juhlani. Lapsuuden ystäväni, leikki-ja teini-iän kaverini, serkkuni, veljeni ja P:n ja minun yhteiset ystävämme juhlivat vanhemistani.

        Remppasäästöpossu pöydällä keräsi pesämunan terassi- ja porrasrempoilleni.

        Ikä alkaa tuntumaan, varsinkin jos pitää lepopäiviä ; ) kuten nyt. Makoilen ja shattailen. Täältä sängystä ylösnousu ei onnistu yhtä vetreesti kuin filmeissä.

        Mutta ei valittamista.


      • entinenkorvessaolija
        korppis kirjoitti:

        Kirjauduin suomi24 treffeille vuonna 2005.

        Lähtöyritys suomi24 sivustoilta epäonnistui, jäinkin roikkumaan keskustelupalstoille.

        Olen osallistunut keskusteluihin syksystä 2006 lähtien.

        Kirjoittelin kolmella eri ikäluokan palstalla plus 50, 60 ja 70. Joitakin vierailuja tein muillakin palstoilla.

        Sairastuin rintasyöpään syksyllä vuonna 2009. Tammikuussa vietin viikot OYKS:n potilashotellissa. Poikani ostivat minulle lahjaksi läppärin jotta viihtyisin paremmin. Aloin kirjoittelemaan syöpöpotilaat palstalla.

        Olen kirjoitellut korpikirjailija nimimerkillä alusta alkaen. Keskustelukaverit lyhensivät nimimerkin korppikseksi, rekisteröin sen myöhemmin itselleni.

        Nyt kesällä täytin 70-vuotta.

        Muistan tuon treffi ilmoituksen, kuva oli se piirongin edessä( tai joku sellainen) , kasvot sivusta kuvattu.


      • entinenkorvessaolija kirjoitti:

        Muistan tuon treffi ilmoituksen, kuva oli se piirongin edessä( tai joku sellainen) , kasvot sivusta kuvattu.

        En muista piironkikuvaa, saattoipa ollakin, vaihtelin kuvia usein. Pääsääntöisesti lärvikuvia vaaleat kiharat valtoimenaan 😊


    • Aikuinen___

      Tämä ei ole suljettu osasto vaan epämääräinen joukko world wide webissä. Ei vapaata vangita voi, ei kahlehtia tilastoon eikä hallita. Et sinä aloittaja kykene laittamaan peukaloruuviisi tällä s24-sivulla kävijöitä, vaikka niin kuvittelet ja haluaisit.
      Netissä löytyy muitakin paikkoja.

    • bessie-

      Taustatietoa mihin tarkoitukseen?

      Teetkö nyt tutkimuksta ja tilastoja taustatiedoksi tulossa olevaa julkaisuasi varten, vai oletko saanut toimeksiannon? Jos, niin voin neuvoa Accessin käytössä, Excelin varmaan hallitsetkin.

      Mutta juu, pystyt kyllä parempaankin kuin ivailemaan gallup-aloituksia. Olet ainakin aikaisemmin pystynyt.

      • Jokainen voi vastata nimimerkittömänä.


    • VähänMuuallakin

      vuodesta 2001 ilmolla aloitin, täällä muutaman vuoden, 60

      • Minkä ikäinen olet?


      • VähänMuuallakin
        korppis kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet?

        60


      • VähänMuuallakin kirjoitti:

        60

        Minäkin olin 60 vielä kesäkuun lopussa.


    • Satuin löytämään tunnukset, ja siinä oli ainakin 2007 ollut kirjautuneena

      • muistelisin. että ole ollut
        - tämän vuosituhannen alusta viisikymppisissä
        - olisin jo eläkkeellä, jos olisin


    • kylmätotuus

      a) n. 3 vuotta
      b) tällä palstalla
      c)olen täyttänyt 60 vuotta, mutta on elettävä vielä monta vuotta ennenkuin saavutan 70:n vuoden iän

    • Olin päivän mökillä ja puuhastelin rantasaunan kiukaan kimpussa. Uusiksi menee kiuas, mutta onhan se palvellut aikansa. Nostantan sen ulkoammeen viereen ja tuunaan siitä vedenlämmittimen ammeelle😊
      Nyt pitää antaa periksi silmät menee kiinni.
      Hyvä yötä.

      • ei onnistu laulaa Eino Grön
        Vedenlämmitomen saa parhaiten kupariputkesta
        ja mustasta pellistä


      • korppis
        henri.k2 kirjoitti:

        ei onnistu laulaa Eino Grön
        Vedenlämmitomen saa parhaiten kupariputkesta
        ja mustasta pellistä

        Miten niin ei onnistu.
        Ajattelin laittaa sen kiukaan Ammeen sivustalle😉Tekisin betonista alustan ja sen pälle lainaisin grillipaikan vanhaa Högforssin uunin savupiippua tarvittaessa.


    • maissiiii

      Olen tullut ikäryhmiin ja suomi24 vuonna 2005
      Yhteen aikaan olin innokas sättäilemään ja treffipalstailemaan, nyt vain täällä,
      joissakin harrastejutuissa tulee yhä käytyä. kulttuurii ja matkailuu.
      Olen 60 , lähempänä seitsemääkymppiä kuin kuuttakymppiä

    • Ikäpalstoilla olen ollut vain täällä. Kerran alkukesästä taisin käydä 80 palstalla kirjoittamassa haikaranpoikasten kuoriutumisesta ullamirjamille?

      En oikein jaksa muistaa tarkkaa vuotta koska aloin käymään täällä pelkästään lukemassa palstaa aina silloin tällöin. Joskus tämän vuosikymmenen alkupuolella. Vuosikymmenen vaihteessa? Samaan aikaan kirjoittelin vielä enimmäkseen muilla palstoilla.

      Sitten aloin varovasti joskus kirjoittamaan tänne eri villipuskanikeillä. Olisiko ollut 2012- 13 tai jotain. Ensimmäiseen kommenttiini tällä palstalla sain vastaukseksi jotain, missä minua sanottiin joksikin Friiduksi, sen muistan. Häh?
      Vuodesta 2014 minulla oli sama puskanikki kolmisen vuotta, kunnes joku vannoutunut ihailijani halusi väkisin samaistua minuun. Siirryin käyttämään jatkuvasti tätä rekattuani, ettei tule sekaannusta.

      Ikää on kunnioitettavat 69v, mutta senhän olet varmaan jo dokumentoinutkin kalenteriisi samoin kuin syntymäpäivänikin.

      • Ruottilaiva.kutsunee

        Me kaikki tulemme seiskakymppisisillesi missä ne sitten vietätkään. Ehdottomasti muualla mieluummin, kuin hautuumaalla.


    • Muistan aloittaneeni palstakirjoittelun joskus työpaikalla todettuani, etten viihtynyt enää kahvituntiporukassa, kun paras keskustelukumppanini oli vaihtanut työpaikkaa. Keskustelupalstalla pyrähtäminen tarjosi sopivan kahvitauon, kun en halunnut kuunnella "tosimiesten" tarinoita kahvipöydän ääressä.

      Olen kirjoittanut tällä nimimerkillä kirjaantuneena 20 x 275 eli yhteensä 5500 viestiä enimmäkseen 50 ja 60 palstoille, välillä osallistuin keskusteluihin myös erilaisilla matkailu- sekä pari- ja ihmissuhdepalstoilla.

      Kaivoin tiedot esiin profiilisivulta, joka näytti kommentit 20 viestin ryhmissä ja 275 sivulla. Tekstit olisi voinut avata ja lukea, jos haluaisi. Luultavasti voisin joskus joutohetkenä vilkaistakin sieltä joitain juttuja.

      Olen kirjoitellut välillä myös o-orvokkina ja heitellyt viestejä joskus nikittömänäkin.
      Niitä sivun hakuohjelma ei jostain syystä suostunut näyttämään.

      Olen todennut, että täältä saa myös monenlaista asiatietoa nopeasti ja helposti, kun kirjoittaa kysymyksen joko ikäryhmä- tai aiheeseen liittyvälle keskustelupalstalle. Välillä voin poiketa täällä useinkin ja välillä voi kulua pitkiäkin aikoja, ettei tule poikettua tänne ensinkään.
      .
      Aloitin syksyllä 2004.

      Ikäni puolesta olen oikeassa ryhmässä.

      • Kävin lukeassa molemmista profiilistani vanhoja ketjuja. Kaikkia kirjoituksiani ei profiilissa näy, ilmeisesti 2015 alkuvuodesta tapahtuneen palstauudistuksen takia. Eli Korppis nimierkillä löytyi 6516 kommentia ja Korpikirjailijalta 5418.

        Tästä on pois kaikki ennen vuotta 2015 rekkautuneena kirjotetut kommentit.

        Löytyi kivoja sopuisia ketjuja.


    • Tämä on sitten hyväntahtoinen kohteliaisuus vierailu tähän aloitukseen.
      Minä tulin viiskymppisiin silloin, kun Sinä olit telekuamassa naama punaisena ja sormi ojossa sen reilu jengin kanssa. Paljonkohan siitäkin villoja jäi.
      Oli meilläkin joku intos, asiaa en muista. Olis jatkunut tähän päivään asti, mutta minä annoin kahden tunnin hikisen urakan jälkeen periksi :).
      Jokainen meistä on luonteensa vankeja, niin minäkin. Niin viisaita yritetään olla ja niin turhaa kaikki.
      Surullista kyllä, olen yli kuuskymmentä Sitähän kun oltais kymmene vuotta nuorempia, niin tiedä vaikka minä hurrrmoisin Sinut.

    • Aikaa sitten kun viiskytplussiin menin, lähes ensimmäiset saamani kommentit, monesta pusikosta:
      "korpikirjailija on taas puskassa", muutama häijy sana siihen perään, periaatteessa mikään ei ole näinä vuosina muuttunut yhtään mihinkään.

      • Aamunaurut, kiitti, eipä ole kauan kun luin vakinikin luulotelleen jonkun puskanikin olleen minä,

        Jos olen jotain puskasta joskus naputellut kukaan ei ole vielä onnistunut tunnistamaan ; )


      • en.minä.mutta.muut
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aamunaurut, kiitti, eipä ole kauan kun luin vakinikin luulotelleen jonkun puskanikin olleen minä,

        Jos olen jotain puskasta joskus naputellut kukaan ei ole vielä onnistunut tunnistamaan ; )

        "Jos olen jotain puskasta joskus naputellut kukaan ei ole vielä onnistunut tunnistamaan ; )"

        Höpö höpö nyt taas. Olet tehnyt aloituksia puskista ja vedättänyt aloituksia puskista ja omana itsenäsi. Kukaan ei vaan viitti julkituoda sinua. Eli olet mitäänsanomaton.


      • en.minä.mutta.muut kirjoitti:

        "Jos olen jotain puskasta joskus naputellut kukaan ei ole vielä onnistunut tunnistamaan ; )"

        Höpö höpö nyt taas. Olet tehnyt aloituksia puskista ja vedättänyt aloituksia puskista ja omana itsenäsi. Kukaan ei vaan viitti julkituoda sinua. Eli olet mitäänsanomaton.

        Nämä ovat juuri niitä luulotteluja joilla ei ole mitään tekemista totuuden kanssa.
        Sekin, että olisin mitäänsanomaton ei nyt ainakaan pidä paikkaansa.
        Sinäkin ystäväni vaivauduit.

        Muuten kauanko olet täällä kirjoitellut, montako nimimerkkiä vaihtanut ja miten vanha olet?


      • en.minä.mutta.muut
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nämä ovat juuri niitä luulotteluja joilla ei ole mitään tekemista totuuden kanssa.
        Sekin, että olisin mitäänsanomaton ei nyt ainakaan pidä paikkaansa.
        Sinäkin ystäväni vaivauduit.

        Muuten kauanko olet täällä kirjoitellut, montako nimimerkkiä vaihtanut ja miten vanha olet?

        Äläs nyt lapsrukka esitä. Muistan tasan tarkkaan, kun vedätit omaa aloitustasi nimimerkillä Lorena. Et ole niin merkittävä, että lähtisin kahlaamaan arkistoja. Kommentoin ainoastaan ja vain tähän ketjuusi sen takia, koska mainitsit toisaalla, että et tee gallup-aloituksia ja että sua huvittaa, kun sinun sanotaan olevan epäluotettava. Sitähän sinä olet, sekö sinua huvittaa?


      • en.minä.mutta.muut kirjoitti:

        Äläs nyt lapsrukka esitä. Muistan tasan tarkkaan, kun vedätit omaa aloitustasi nimimerkillä Lorena. Et ole niin merkittävä, että lähtisin kahlaamaan arkistoja. Kommentoin ainoastaan ja vain tähän ketjuusi sen takia, koska mainitsit toisaalla, että et tee gallup-aloituksia ja että sua huvittaa, kun sinun sanotaan olevan epäluotettava. Sitähän sinä olet, sekö sinua huvittaa?

        Lorenanapa lorenana. Anteeksi Lorena, että sinut samaistetaan minuun.

        Minä nyt olen kirjoittanut sitä sun tätä, mutta kirjaa en sanomisistani jaksa pitää.

        Olen perusrehellinen ja vastaan sanomisistani omalla nimelläni, joka on nimimerkkieni pohjana.


    • Pirrepäsjuups

      Varmaan kauan, jo vuodesta 2011 , ainakin..

      Silloisen ikäni mukaisella palstalla jne.., ei paljoa muualla.

      "Ruumis" melkein vanha, mutta sieluni nuori..

      P.s.miksi kyselet?

      • Sain piilovittuilua kätkettynä "syvälliseen" keskusteluun yhden pitempi aikaisen kirjoittajan taholta, joka käytti kommenteissaan me muotoa minua arvioidessaan.

        Ymmärrän toki, että ei kukaan voi puhua toisten puolesta, vaikka halusikin laajetaa omaa henkilkohtaista mustamaalaamista toisesta kirjoittajasta. Ei varsinkaan netissä, jossa istutaan yksin kuvaruudun edessä.

        Minua alkoi kiinnostamaan pitkäaikaiset kirjoittajat palstalla.

        Sinä olet yksi, jonka tunnistan. Monet ovat useampaan otteeseen vaihtaneet identiteettiään, joten en pysty tunnistaaan lyhyt tai pitkäaikaisia kirjoittajia toisistaan.

        Eli kartoitan tai järjestelen sanoisiko siivoan omia muistiaivolohkojani. Ehkäpä siksikin, että olen jo siinä iässä, että lähtö eikun lähenee.😉


      • Nauti.nudististiseksikin

        Miksi enää pinnistelet?
        Eihän "tuonpuoleiseen" viedä kuin avaruuteen katoava viimeinen henkäys.


    • Tota noin...
      olen ollut palstalla kauan, varmaan suunnilleen yhtä kauan kuin sinä. Yli kymennen vuotta kuitenkin ja aloitin 50plussissa Olin joskus muinaisuudessa treffipalstallakin, vilkaissut chatit, ulkosuomalaisissa, käväissyt matkailupalstalla E-Amerikanosastolla, mutta ei minulla ole mitään niille nuorille reppuselkäturisteille annettavaa ja jos sanon jotain niin ei ne usko kuitenkaan.
      Kun rekisteröidyin palstalle niin rekkasin ensin Paloma-nimimerkin. joka on ollut minulla iät ajat; nyt en enää voi vaihtaa alunperin ulkosuomalaisia varten rekatun Paloloman plus kansallistunnukset. Ne väittää että se on rekattu jollekin muulle, vaikka henkilötietoni ovat aina olleet samat.
      Tulin alunperin tänne ikäryhmään, koska en ollut puhunut suomea vuosikymmeniin kotona ja halusin ylläpitää kielitaitoani ja jakaa ajatuksia omassa ikäryhmässäni. Ruksasin "verkostoituminen" ja "ei mitään erityistä" motiiveikseni.
      ***
      Minulle tämä palsta ei ole koskaan ollut pelkkää ajanvietettä tai paikka missä viettää luppoaikaa heitellen tyhmää, ajatuksetonta läppää ihan vain huvikseen. Minulla ei ole aikaa tuhlattavaksi joutavaan höpinään, vänkäämiseen ja jaarittelemiseen päivät pitkät. Käyn täällä usein, luen jos näen jotain kiinnostavaa, kommentoin jos sattuu kohdalle.
      ***
      617 sivua kommentteja; onko ne nyt sitten vain vuodesta 2015?
      Olisi kannattanut alkaa kirjoittamaan sitä kirjaa kymmenen vuotta sitten. Tuosta tekstimäärästä saisi kokoon parikin kirjaa.
      Over and out.

      • Siis "Paloman plus kansallistunnukset" ei "Paloloman... :))


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Siis "Paloman plus kansallistunnukset" ei "Paloloman... :))

        Ai niin, olen -48 syntynyt eli kohta tulee minullekin ulosheittäjät palstalta.


      • maijuuska

        Pidätkö todellakin gallup-kyselyitä kiinnostavana, kun kerroit kommentoivasi
        kiinnostaviin juttuihin?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Siis "Paloman plus kansallistunnukset" ei "Paloloman... :))

        On helppo samaistua kommenttiisi.

        Joskus roikun enemmän ja joskus en käy palstalla lainkaan. Näin aamuisin vaaka-asennossa maaten on kiva laiskasti herätä päivään.

        Itseasiassa tältä löytyy runsaasti materiaalia pieniin novelleihin.


      • maijuuska kirjoitti:

        Pidätkö todellakin gallup-kyselyitä kiinnostavana, kun kerroit kommentoivasi
        kiinnostaviin juttuihin?

        Sinun nikkisi tunnistan. Onko sinulla kirjoitettavaa jotain gallupin aiheeseen liittyvää?


      • maijuuska kirjoitti:

        Pidätkö todellakin gallup-kyselyitä kiinnostavana, kun kerroit kommentoivasi
        kiinnostaviin juttuihin?

        " luen jos näen jotain kiinnostavaa, kommentoin jos sattuu kohdalle"
        ei välttämättä tarkoita että kommentoin jos näen jotain kiinnostavaa , voin kommentoida vaikka ei kiinnostaisikaan jos näen jotain johon minulla on jotain sanottavaa
        Pitkiä asiaketjuja luen jos aihe on kiinnostava, joskus tosin kommentoimatta.


    • hmpff

      Aloitin eropalstalla joulukuussa 2004. Mutkien kautta siirryin 40 palstalle. Kokeilin monia muitakin, kahvi-mikälie-palsta ja huuhaa. Lifestyle. Suht samanhenkiset olivat löytäneet oman jenginsä, luin enemmän kuin kirjoitin.

      Jossain vaiheessa sain älyvälähdyksen, että käyn tekemässä aloituksen jokaiseen palstaan, aloittaen A-sta. Kerkesin käydä karavaanareilla (oli A niinkuin Autot palstan alla) aloittamassa tahattoman mellakan, kun suomi24 pisti kapuloita rattaisiin. Keksivät niin paljon palstoja, ettei ne varmaan itekään tiedä monta niitä loppujen lopuksi on. Lyhyeksi jäi siis hupini.

      Skitsofreniapalsta tuli tutuksi. Samoin miestenlogiikka, rakkausrunot. Eipä oikein jaksa keskittyä kuin yhteen palstaan kerralla, jos mielii päästää samalle aaltopituudelle kirjoittajien kanssa ja saada vastakaikua. Mulle se vastakaiku on se juttu joka aina vetää takaisin kirjoittamaan tauon jälkeen. Niin varmaan muillekin? Jos vain kirjoittaa haluaa, voi vaikka pitää päiväkirjan.

      Minulla on kerennyt olla jo monta nimimerkkiä, mutta aina olen vain sillä yhdellä kirjoittanut. Ennen oli helppoa laskea montako viestiä olin kirjoittanut kaiken kaikkiaan, nyt tuo suomi24:n haku on niin surkea, ettei oikein voi.

      Ikä 55v 6 pv. Kiitos kiitos kaikille onnitteluista näin jälkikäteen :))

      • Timmi-ikä-sulla

        Etukäteisonnea, huomenna täytät 7 päivää. Tuo 55 edessä on vain numeroita.

        Luetko muuten Seiskaa?

        Ei kannata, se on vain pintajuoruja.


      • hmpff
        Timmi-ikä-sulla kirjoitti:

        Etukäteisonnea, huomenna täytät 7 päivää. Tuo 55 edessä on vain numeroita.

        Luetko muuten Seiskaa?

        Ei kannata, se on vain pintajuoruja.

        Kiitoskiitos. En lue seiskaa, kuinkas niin?


    • Ei-ikinä-rekattuna-tänne

      Puolenkymmentä vuotta sitten surffailin, olin 60v. Palstan numero 60 sai rantautumaan. Aloittajan hirveyden muistan oikein hyvin jo noilta ajoilta. Olin kuin norsu posliinikaupassa. Tuntuivat omistavan palstan. Tein koko ajan luvattomia. Poistattivat aloituksiani. Sättivät. Miinuspeukuttivat. Hirveä mekkala sellaisesta, joka muilla keskustelupalstoilla oli normaalia. Hunksz flirttaili puskasta ja laittoi lemmenluritusta 💕 https://www.youtube.com/watch?v=_1JLm-pFrNk 💕 Surulliset silmäs nuo mä heti huomasin katse mua kiehtoi tuo kun surin itsekin Tule lähemmäksi, kun me tanssitaan sydänystäväksi tahdon sinut vaan 💕 mitä hunksz suri silloin itsekin? 😆 Minulla sattui olemaan haku päällä ja reippaana naisena tietenkin ehdotin privaviestittelyä ja tapaamista. Ajattelin, että voin tuon tyypin katsastaa, kun on noin innokas. Katosi tää humlsz kuin pieru Saharaan. Ei uskaltanut tavata suloista pientä naista 😆 Ei uskaltanut tulla lähemmäksi kun me tanssitaan 💃🕺 😆 Vähän on vuodet verottaneet virettä mutta tyyli on jatkunut samana nämä menneet vuodet ja jatkuu. Se on minulle vuosien saatossa selvinnyt, että 50 palstalta lähtenyt Reilu jengi-hurrikaani täällä riehui ja vahvistui välillä hirmumyrskyksi ja se riehuu täällä edelleen joskin heikentyneenä ykköskategorian myrskyksi 😜

      • voi.voi.sentään

        Onko täällä joskus ollut privaattikeskustelu-mahdollisuus? Entä onko myös ollut kaveripyyntö, kuten facessa? Huomasin toisessa ketjussa, että on heivattu kamuja yli laidan 😲


      • Iltapäivää Norsu Posliinikaupassa. Hirveitä olet joutunut "meiltä" kokemaan siis keiltä meiltä 😜


    • Nyt on pakko laajentaa alkugalluppia ja kysyä teiltä about ikäluokkani naiset sujuuko varpaankynsienhoito sujuvasti?

      Itse olen pitkäkoipinen ja selkävikainen. Viimeksi jalkani hoidettiin Puerto Ricossa, joten aika oli tehdä jotain kesän avojaloin tepastelun jälkeen.

      Mietin miten koukistuisin tai vääntyisin oikeaan asentoon.

      Nyt lykästi. Löysin cancan-tyylin. Nostin jalan wc-n pöntön reunalle ( minulla on 10 cm korotusosa pöntössä) Siinä seisten leikkasin, viilasin ja maalasin varpaankynteni. Kädet toimivat vakaammin kuin, että olisin istunut ja yrittänyt vääntää itseäni solmulle.

      Nyt minulla on sievät beessit varpaankynnet ; )

      • bessie-

        Niin kauan kuin muistan, olen leikannut varpaankynteni ja tehnyt muut 'jalkahoitoni' wc-pöntön kannen päällä.
        Usein myös pesen jalkani lavuaarin hanan alla. Varsinkin jos on tullut oltua paljain varpain/jaloin ulkosalla ja jalkapohjat varpaat ovat enemmän tai vähemmän mustat. Minusta on huomattavasti helpompi ja ehkä suihkua turvallisempikin siinä jynssätä jalkapohjia ja kynsiä saippualla ja kynsiharjalla. Joskus taas ei ole tarvetta ottaa suihkua eikä halua kastella kylppärin lattiaa, silloinkin pesen jalat pesualtaan hanan alla.


      • bessie- kirjoitti:

        Niin kauan kuin muistan, olen leikannut varpaankynteni ja tehnyt muut 'jalkahoitoni' wc-pöntön kannen päällä.
        Usein myös pesen jalkani lavuaarin hanan alla. Varsinkin jos on tullut oltua paljain varpain/jaloin ulkosalla ja jalkapohjat varpaat ovat enemmän tai vähemmän mustat. Minusta on huomattavasti helpompi ja ehkä suihkua turvallisempikin siinä jynssätä jalkapohjia ja kynsiä saippualla ja kynsiharjalla. Joskus taas ei ole tarvetta ottaa suihkua eikä halua kastella kylppärin lattiaa, silloinkin pesen jalat pesualtaan hanan alla.

        Minä en pysty nostamaan jalkaani pesualtaaseen, liian korkealla ; ), mutta sainpa idean voin pestä varpaani bideesuihkulla wc-pöntön päällä. Ei tarvitse riisuutua suihkua varten. 😊


      • vaaleanpunaiset.kynnet

        Se on siis alkanut, varpaankynsien kellastuminen. Yleensä se alkaa miehillä aikaisemmin. Naisillakin tapahtuu sitä kellastumista ja kynnet käpristyvät. Ikä sen tekee.


      • New-age

        Olen kirjoitellut reilun vuoden ja vain tänne. Otin nykyisen nimmarin , kun se vastaa jotenkin uutta aikaa, eläkeikää. Viittaahan se muuhunkin.
        En ole facettanut, mutta skypeä ja whatsuppia olen käyttänyt lähimpien kanssa. -51 syntynyt.
        Hoidan jalat aina saunomisen yhteydessä: raspaan, kylvetän, rasvaan.
        Tämän jälkeen on helppo leikata pehmenneet kynnet. Joskus olen tehnyt tuon bidee-tempun.
        Naamanaamionki saatan laittaa saunoessa.
        En nyt ihan ymmärrä galluppiasi, mutta muutkin saattanevat päivittää
        tietojaan. Mulle oli yllätys, miten jotkut ovat kirjoitelleet todella kauan.


      • keinot
        bessie- kirjoitti:

        Niin kauan kuin muistan, olen leikannut varpaankynteni ja tehnyt muut 'jalkahoitoni' wc-pöntön kannen päällä.
        Usein myös pesen jalkani lavuaarin hanan alla. Varsinkin jos on tullut oltua paljain varpain/jaloin ulkosalla ja jalkapohjat varpaat ovat enemmän tai vähemmän mustat. Minusta on huomattavasti helpompi ja ehkä suihkua turvallisempikin siinä jynssätä jalkapohjia ja kynsiä saippualla ja kynsiharjalla. Joskus taas ei ole tarvetta ottaa suihkua eikä halua kastella kylppärin lattiaa, silloinkin pesen jalat pesualtaan hanan alla.

        Minä olen hoitanut varpaankynteni pesualtaan reunalla. Selkäkipuisena wc-pöntön kansi on liian alhaalla, joutuu olemaan kumarassa erittäin hankalassa asennossa, kun taas pesualtaan reunalla varpaan kynsiä hoitaessa selkä saa olla suoremmassa asennossa.

        No, miksei varpaan kynsiä voi hoitaa wc-pöntöllä istuessaan. Jalkapohjia on ainakin helppo voidella siinä kun nostaa jalan syliin vuorotellen.


      • No silleen niin, että istun matalalla pikkujakkaralla, oisko jotain 25 senttiä korkea ja jalat lattialla näpsyttelen varpaankynsiäni. Kesäaikaan yleensä parvekkeella samalla kun kuivatan hiuksiani tuulessa. Talvella sisällä, ettei saa kylmän vihoja.
        Selkä kestää minkä asennon hyvänsä, mutta tuo maha meinaa vähän ottaa vastaan vaikkakin on se niin pehmonen, että sen saa lyttyyn.

        Vaan ihan kaikkein mukavinta minusta on käydä jalkahoitolassa, löhötä tuolissa ja antaa toisen räpeltää jalkojani.


      • vaaleanpunaiset.kynnet kirjoitti:

        Se on siis alkanut, varpaankynsien kellastuminen. Yleensä se alkaa miehillä aikaisemmin. Naisillakin tapahtuu sitä kellastumista ja kynnet käpristyvät. Ikä sen tekee.

        Itseasiassa ei vielä, mutta alkannee aikanaan. Minä olen paljasjalka multavarvas. Ei mustat läikät kynsilläni ole kuin kesän jämiä. Lähti pesemällä ja viilaamalla.


      • New-age kirjoitti:

        Olen kirjoitellut reilun vuoden ja vain tänne. Otin nykyisen nimmarin , kun se vastaa jotenkin uutta aikaa, eläkeikää. Viittaahan se muuhunkin.
        En ole facettanut, mutta skypeä ja whatsuppia olen käyttänyt lähimpien kanssa. -51 syntynyt.
        Hoidan jalat aina saunomisen yhteydessä: raspaan, kylvetän, rasvaan.
        Tämän jälkeen on helppo leikata pehmenneet kynnet. Joskus olen tehnyt tuon bidee-tempun.
        Naamanaamionki saatan laittaa saunoessa.
        En nyt ihan ymmärrä galluppiasi, mutta muutkin saattanevat päivittää
        tietojaan. Mulle oli yllätys, miten jotkut ovat kirjoitelleet todella kauan.

        Yllätyin iästäsi, olet vain neljä vuotta minua nuorempi. Mutta onhan sekin kohteliasta, että luulee kommenttien perusteella toista nuoremmaksi 😊 onko?

        Minä en tee kasvonaamioita, onneksi luoja on kohdellut naamaani kohtuudella. Rasvaan kasvojani säännöllisesti. Rusketus sopii iholleni, mutta suojakertoimet ovat aina päällä jos aurinkoa otan.

        Miksiko galluppini, no ei miksikään, päivitän tietoja, sehän tulee joka aamu eteeni kun avaan kännykän.....päivitä se ja se


    • Reetukka

      Kurkkailen tänne silloin tällöin, samoin 50 palstalle koska olen kiikun kaakun kuuskymppinen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe