Onko varastohuoneesi autio? Eikö tule nälänhädän päiviä?
Vastaukset 9
- Pähkäilynarvelua
Äskettäin radiosta kuului alan asiantuntijan lausunto, että kansa lähtee kaduille mellakoimaan, tai muuten mieltä osoittamaan ehkä, muutaman päivän kuluessa, jos ruoansaanti keskeytyy. Mutta kuinka moni varastoi purkkiruokaa viikoiksi tai kuukausiksi, kun on totuttu siihen, että kaupasta löytyy.
Varmaan aika normaalia on , että huushollista löytyy viikoksi eväät, eivät nyt vältämättä mitkään gurmeet mutta kuitenkin.
Varmaan aika normaalia on , että huushollista löytyy viikoksi eväät, eivät nyt vältämättä mitkään gurmeet mutta kuitenkin.
________
Minä.pertsa2012 kirjoitti:
________
Minä.Äskettäin radiosta kuului alan asiantuntijan lausunto, että kansa lähtee kaduille mellakoimaan, tai muuten mieltä osoittamaan ehkä, muutaman päivän kuluessa, jos ruoansaanti keskeytyy. Mutta kuinka moni varastoi purkkiruokaa viikoiksi tai kuukausiksi, kun on totuttu siihen, että kaupasta löytyy.
- kalasäilykkeet
- valkoiset pavut tomaattikastikkeessa
- joku väitti hernekeittoa voitavan syödä kylmänäkin
- viljaa, mysliä, mehupurkkeja, rusinoita
- punaisia ja vihreitä linssejä - mahdollisia idättää vedellä
- näkkileipää
- pussikeittovirityksiä
- muroja, raksuja, chipsejä
- pähkinöitä?
Ottaen huomioon, mitä voi syödä kylmänä keittämättä, ja säilyy pakastamatta ilman sähköä?
Jos sähkö loppuu, sitten ehkä taloissa vesipumput lakkaavat toimimasta?Hyvä huomio tuo vesi. Tosin suomessahan meillä ei vedestä ihan ensimmäisenä tule pulaa. Melkeempä kaikki virtaavat vedet ovat sinällään jo juomakelpoisia ja järvien vedet vähintään keittämisen jälkeen. Myydäänhän sitä tietenkin ihan erillisiä vedenpuhdistustablettejakin. Tietenkin joku ydinonnettomuus tai ydinsota voivat veden saastuttaa, jälkimmäisen kohdalla taas homma on sitten menetetty peli ja parempi vaan toivoa nopeaa lähtöä.
Kyllä varmaan hernekeittoa voi kylmänä syödä, ei tosin varmaan makuelämys :d Trangihan se kannattaa hommata niin ei tartte kylmänä mussutella. Kunnon spriitä käyttämällä ei synny savuakaan joten käyttö onnistuu ihan sisälläkin.
Proteiinithan pitävät ihmisen pidempään kylläisenä ja jos ei asu maaseudulla jossa voi "ottaa proteiinin lähteitä kiinni" niin tuollainen soijarouhe , niin hämmästyttävää kuin se on kun maustaa sen niin maistuu ihan jauhelihalle. En varma ole mutta säilynee melkein ikuisesti.
- adraham
Ainakin näin juutalaisena olen saanut kerättyä noin 300-kiloa suolattuja esi-nahkoja vuosien varrella nälänhädän päivien varalle kellariini. toivottavasti saan myös lisää tuntemiltani rabbeilta. Näin vinkkinä muillekin kanssaveljillekin, jos suolaatte esinahkoja, niin lisätkää etikkaa varmuuden vuoksi 0,1dl nahkaa kohti. Varmuuden vuoksi ei missään tapauksessa viinietikkaa ei saa käyttää.
- kysyn...vaan
Mitä luterilaisuudessa asiasta opetetaan?
Ei... Mutta Afrikassa nälänhätää on jossain päin joka vuosi ja nälkään kuolee väkeä välillä paljonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1371976Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja180903Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91897- 60830
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37818Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47752- 73701
Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat49701Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö278690Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34632