diisseli almera

vaihtaisko

kirjottakaa jooko kokemuksia uusi koppaisesta almerasta diesel koneella. Anopilla oli 1.5 bensa sedan muutama vuosi sitten -01. Siinä ajo-ominaisuudet oli kamalat. Se auto oli katri-helena(minne tuuli kuljettaa). Olen kyllä kuullut että 3- ja 5-ovisissa ei olisi tälläistä ongelmaa. Ero oli huima omaani -98 1.6 sri, sillä oli hyvä ajaa. Mutta nyt haluaisin diisseli almeran! Kertokaa:)

7

2254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukavia ajohetkiä

      2,2 kone on riittävän tehokas.Jakopäänketjulla varustettu,ei remmin vaihtoa. Minulla 5ovinen.Tavaratila vähän pieni. Reilu 1,5v ajellut,tuulella mukavan vakaa,suosittelen hinta laatu kohdallaan

      • almera

        Kone on tarpeeksi tehokas ja potkua on ohituksissa. Kulutus 4,7-5,7 litraa (sedan). Ja kyllä tuuli vie ainakin tätä minun vehjettä. Ajettu 150 tuhatta, koneessa ei murheita.Kitkarenkailla kestää rengasmelun. En ostaisi, jos ajelet pitkiä matkoja ja pidät suuntavakaasta autosta. Tämä ei ainakaan ole sellainen.


    • maximaQX

      no almerast en tiiä mut mun parhaan kaverin, jukan opel kadett -92 kittilän lähellä olevalla suoralla mittari näytti 288 on se siis aika kova vehe.... nissan maximaQX 3.0 V6 se on aika tykki vehe koska.... se on mun auto

    • tyytyväinen

      Jeps. Luotettava peli ja kulutus 5-5.5 minulla ainaskiin. tosiaan ei mikään iso auto. mulla on vielä 3-ovinen. olen vaihtamassa isompaan. ajettu 120tkm. ilmastointi on. comfort varusteet ja irr. koukku. 16" alut kesäpyörillä. Niillä aikamoisen uraherkkä kun kumit 205/50/16. mukana on tosin myös 15 alkup peltivanteet. niillä en ole ajanut metriäkään. Olis pitänyt kokeilla meneekö paremmin kun ilmatilaa enemmän. Ketjulla kone ja ei mitään ongelmia. Muistan kun ko. auto tuli markkinoille 00 lopussa niin japsi insinööri vastasi kysymykseen auton tehoista: Minun mielestäni 110 heppaa tuon kokoisesta koneesta ei ole paljoa mutta ei ole autokaan iso. Olemme lähteneet siitä lähtökohdasta että auto kestää tosi pitkään eli teimme matalaviritteisen luotettavan koneen/auton. No japsit on japseja. Tyytyväinen olen ollut. Tarjoa! Myyn edullisesti uuden alta pois.

    • ex-nissanisti

      pohjasta,kun ei ole minkäänlaisia ruostesuojauksia! erityisesti taka-akseliston kohdilta!
      Toisek Alkuperäisien varaosien hinnoitelu mielivaltaista! Esim 1.6 16v Vesipumppu hajos 90tkm kohdilla uusi 80€tingattuna! työt
      Vw Golffin vastaavaan 44€!

      • köyhä

        eihän nois oo hintaeroa paljo paskaakaan. voihan sitä aina keksiä jonkun osan joka on toiseen halvempi kun toiseen. et kai nyt pönttö golfiin siirtynyt nisun jälkeen? onneks olkoon. kyllä minusta nissan on 100 x kestävämpi kun golf. kokemusta on. minun mielipide vain!


      • Vej
        köyhä kirjoitti:

        eihän nois oo hintaeroa paljo paskaakaan. voihan sitä aina keksiä jonkun osan joka on toiseen halvempi kun toiseen. et kai nyt pönttö golfiin siirtynyt nisun jälkeen? onneks olkoon. kyllä minusta nissan on 100 x kestävämpi kun golf. kokemusta on. minun mielipide vain!

        Terve! Mulla 2000 mallin 2.2 litrainen turbodiesel, ajettu 270 tkm. Erittäin kiva vehje ollut ja ruosteeton. oon tykännyt tosi paljon. Ilmeisesti sama valo (oranssi mottorin kuva) syttyi, ja meno katkesi siihen.

        Arvelin, notta dieselpumppu mennyt. Niin olikin, ja kun hinasin parhaaksi katsomaani verstaaseen, niin Diesel-Otekon korjausarvio on 3000 euroa. Pumppu on niin hankalassa paikassa, että koko moottori on irrotettava ja auto nostettava ylös. Kolme päivän työ. Ja korjaamo siis ainoa joka tuosta edes arvion teki. Kysyin jo kahdesta aiemmin, ja kolmas kehotti ottamaan tuohon firmaan yhteyttä. Korjaamoa en epaile, ettei osaisi diagnoosia tehdä, sillä sama firma tekee pumpun korjaukset Autokeskukselle, sillä he eivät edes tee sitä, vaan vaihtavat uuteen.

        Tavallinen Bosch -pumppuhan siellä, mutta irrotus tosi suuritöistä, ja koko höskään menee kolme päivää. Aika hurjaa tuo kustannusarvio kun koko auto vuoden alussa maksoi reilut neljä tonnia. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe