Mitä toyotan ruosteenestolle tapahtui 1997?

Tuntuu, että mulkosilmä-Corollat ja ykköskopan avensikset eivät mätäne millään, jos yhtään on jaksanut autoa pestä ja vahailla.

Sen sijaan Carina E-ja 92-97 Corolla maatuivat todella nopeasti.

Mitä Toyotan valmistusprosessissa tapahtui 20v sitten?
Ilmianna
Jaa

26 Vastausta


Ruosteettomuus on myös osa luotettavuutta:

Toyotan Lexus- ja Toyota-merkit pitävät hallussaan kahta kärkisijaa jo neljättä vuotta peräkkäin.
Toyota Prius ja Lexus CT200h -hybridi saivat kumpikin 94 pistettä eli korkeimmat pisteet yli 300 mallista, joista Consumer Reports -lehden lukijat antoivat arvion. Luotettavuutta koskevia tietoja tarkasteltiin edeltäneiden 20 vuoden ajalta.

Toyota on säilyttänyt kärkiaseman Consumer Reports -kuluttajalehden luotettavuusluokituksissa siitä asti, kun luokituksia on tehty.

http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/liikenne/Jättiselvitys-paljastaa-Automerkkien-laadussa-suuret-erot/861507
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Mielipdekyselyissä tojo pärjää koska vain tojopapat jaksavat niihin vastailla Saludo-paketin toivossa.
Kun katsotaan oikeaa tietoa eikä mielipiteitä niin nähdään helposti että Toyota kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Suomessa kaksi kolmesta tojosta on alle 200.000km ajettu ja vain kolme sadasta pääsee 400.000km. Liikenteessä on kyllä plajon vanhoja tojoja, mutta vähän paljonajettuja. Ne jotka ajavat enemmän valitsevat aivan muut merkit.

http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.kestä.ajoa kirjoitti:
Mielipdekyselyissä tojo pärjää koska vain tojopapat jaksavat niihin vastailla Saludo-paketin toivossa.
Kun katsotaan oikeaa tietoa eikä mielipiteitä niin nähdään helposti että Toyota kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Suomessa kaksi kolmesta tojosta on alle 200.000km ajettu ja vain kolme sadasta pääsee 400.000km. Liikenteessä on kyllä plajon vanhoja tojoja, mutta vähän paljonajettuja. Ne jotka ajavat enemmän valitsevat aivan muut merkit.

http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Tuo sinun kuvitelmasi ei muutu koskaan tiedoksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.kestä.ajoa kirjoitti:
Mielipdekyselyissä tojo pärjää koska vain tojopapat jaksavat niihin vastailla Saludo-paketin toivossa.
Kun katsotaan oikeaa tietoa eikä mielipiteitä niin nähdään helposti että Toyota kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Suomessa kaksi kolmesta tojosta on alle 200.000km ajettu ja vain kolme sadasta pääsee 400.000km. Liikenteessä on kyllä plajon vanhoja tojoja, mutta vähän paljonajettuja. Ne jotka ajavat enemmän valitsevat aivan muut merkit.

http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.kestä.ajoa kirjoitti:
Mielipdekyselyissä tojo pärjää koska vain tojopapat jaksavat niihin vastailla Saludo-paketin toivossa.
Kun katsotaan oikeaa tietoa eikä mielipiteitä niin nähdään helposti että Toyota kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Suomessa kaksi kolmesta tojosta on alle 200.000km ajettu ja vain kolme sadasta pääsee 400.000km. Liikenteessä on kyllä plajon vanhoja tojoja, mutta vähän paljonajettuja. Ne jotka ajavat enemmän valitsevat aivan muut merkit.

http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Näillä ikuisesti tiellä olevillako ei muka ajata paljon ja nekö muka ruostuvat? Ei, nyt ei kyllä kuullosta ollenkaan uskottavalta:

"Luottamusta taustoittaa se fakta, että Suomen teillä kulkee edelleen tuhansia vanhoja Corollia, Carinoita, Camryjä, Hiaceja ja Hiluxeja, jotka ovat toimintakykyisiä vielä reilusti yli parikymppisinäkin.

Sama trendi on selvästi jatkumassa tuoreemmissakin malleissa, sillä Avensiksia on myyty Suomessa yhteensä noin 100 000 kpl, joista 80 000 on vielä liikenteessä."

Kirjoita nyt vielä tähän että joo joo muttakun uudet..... Kuullostat vielä epäuskottavammalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OletTollojenTollo kirjoitti:
Näillä ikuisesti tiellä olevillako ei muka ajata paljon ja nekö muka ruostuvat? Ei, nyt ei kyllä kuullosta ollenkaan uskottavalta:

"Luottamusta taustoittaa se fakta, että Suomen teillä kulkee edelleen tuhansia vanhoja Corollia, Carinoita, Camryjä, Hiaceja ja Hiluxeja, jotka ovat toimintakykyisiä vielä reilusti yli parikymppisinäkin.

Sama trendi on selvästi jatkumassa tuoreemmissakin malleissa, sillä Avensiksia on myyty Suomessa yhteensä noin 100 000 kpl, joista 80 000 on vielä liikenteessä."

Kirjoita nyt vielä tähän että joo joo muttakun uudet..... Kuullostat vielä epäuskottavammalta.
Et siis seuraa mitä automaailmassa oikeasti tapahtuu, vaan perustat tietosi Valittujen Palojen 400 lukijan mielipiteeseen ja Toyotan asiakaslehden mainoksiin.
Tosiaan voit jo unohtaa nuo ikivanhat autonraadot ja palata 2000-luvulle ja jopa nykyiseen tilanteeseen.
Kuinka ne sulaisivat jos niillä ajettaisiin yhtä paljon kuin muilla autoilla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jenkkiPicpUpKatkeaa kirjoitti:
Et siis seuraa mitä automaailmassa oikeasti tapahtuu, vaan perustat tietosi Valittujen Palojen 400 lukijan mielipiteeseen ja Toyotan asiakaslehden mainoksiin.
Tosiaan voit jo unohtaa nuo ikivanhat autonraadot ja palata 2000-luvulle ja jopa nykyiseen tilanteeseen.
Kuinka ne sulaisivat jos niillä ajettaisiin yhtä paljon kuin muilla autoilla?
Siihen kyselyyn on vaStannut vuosittain 900 - 1.100 henkilöä.

ÄLÄ VALEHTELE
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota on valitettavasti suurin ruostuja tänä päivänä, vaikka palstan Toyotan puolustaja taistelee hurjasti totuutta vastaan.
Tästä suurimmasta ongelmasta mitä auto voi kohdata on tutkittua tietoa vaikka kuinka paljon. Lukuisia kestotestejä joissa kauhistellaan Toyotan nykytilaa ruostumisen kannalta ja löytyy myös vertailuja joissa on todettu Toyotan ruosteenestokäsittelyt anteeksiantamattoman surkeiksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Mutta kun eivät ne silti tosielämässä ruostu niin pahasti. VW on perinteisesti ollut hyvä ruostevertailuissa, mutta silti mätä pesii niissä paskan maalauksen takia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nevervaginaa kirjoitti:
Mutta kun eivät ne silti tosielämässä ruostu niin pahasti. VW on perinteisesti ollut hyvä ruostevertailuissa, mutta silti mätä pesii niissä paskan maalauksen takia.
Niinpä Tero alkaa taas vääntämään salaliittoteorioita joissa Toyotat ruostutetaan erikoisolosuhteissa ja hapoilla ja VW pidetään kuivassa ja lämpimässä tallissa ja kirjoitetaan kuvitteellinen kestotesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Puolueetonta faktaa sille väitteelle, että Toyota olisi jotenkin ruosteherkkä täällä Suomessa ei vain ole olemassa. Tämä on faktaa, sitä trolli väännä mihinkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TeroOnNiinSekaisinTaas kirjoitti:
Niinpä Tero alkaa taas vääntämään salaliittoteorioita joissa Toyotat ruostutetaan erikoisolosuhteissa ja hapoilla ja VW pidetään kuivassa ja lämpimässä tallissa ja kirjoitetaan kuvitteellinen kestotesti.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6962.0

eikä koske vain paskattia vaan mutakin vaginoita. Nuo ruostuvat ulkopuolelta, vaikka kotelot onkin suojattu kiitettävästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nevervaginaa kirjoitti:
Mutta kun eivät ne silti tosielämässä ruostu niin pahasti. VW on perinteisesti ollut hyvä ruostevertailuissa, mutta silti mätä pesii niissä paskan maalauksen takia.
Ensimmäinen etuveto Corolla kun tuli 1983? niin aikanaan ihmeteltiin pohjan ohuutta mitä sitten vekkejä lisäämällä oli vahvistettu ja epäiltiin siten ruosteen kestämistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Se oli aiheeton pelko. Nuo corollat pysyivät ruosteettomana hämmästyttävän hyvin. Ihan kuin ne olisi tehty rosterista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vastaus: Pintapellit sähkösinkitty, jolloin pysyvät pidempään siistinä. Alustan puolella ja koteloissa ruoste etenee ihan siinä kuin vanhemmissa malleissa. Tietysti huolenpito ratkaisee tässäkin asiassa, mutta ruostumatonta Toyotaa ei ole vielä tehty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
pikkuhiljaa mutta Toyotassa sentään maali pysyy pelleissä kiinni, toisin kuin Vw-konsernilaatuisissa Volsussa, Skodassa ja Seatissa. Audi vähän noita parempi pelleiltään vaikka tiedän tapauksia jossa alle 10 v vanhaan / alle 100tkm ajettuun A3:een jouduttiin vaihtamaan ovet. Autoa ei tosin oltu ruostesuojattu koskaan. Että sellainen sinkitys niissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No onko se sinkitty vai ei? Kun yksi väittää että on sinkitty ja toinen väittää ettei kannata sun Mitä koska maali ei pysy...en kyllä ole nähnyt eurooppalaisista autoista maalien varisevan. Ja eurooppalaisia näkee vähän vanhempiani liikenteessä toisin kuin japanilaisia jotka tehdään kestämään se verotuksellisesti edullinen 5 vuotta.

Toki japanilainen on aina huono ostos mutta varsinkin 5 vuotta vanhana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olisko alettu laittaa maalia pohjaan, nyky-Tojoilla ruostesuojaus saa jo arvosanan 2/5.

Volkkarinsukuisilla vastaava arvosana 4/5 ... 5/5 (esimerkiksi Octavialla vuodesta 1996 lähtien). Ei parkkipaikoilla näy 0-20-vuotiaita ruostuneita VAGgeja vaikka siellä joka viides kulkine on ko. konsernin tekemä (liikenteessä niitä on 550 tuhatta Trafin rekisterin 2,6 miljoonasta HA:sta).
http://www.vibilagare.se/test/rost?make=150
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Nämä ruotsalaiset ns. tutkimukset, eipä vaikuta uskottavalta. Suomi on täynnä totaalisen ruosteettomia ykköskopan Avensikseja. Mitäs siihen sanotte?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juu kannattaakin kieltää jokainen fakta ja tutkimus, ei laittaa silmät kiinni ja olla uskossa luja, noinhan tekee kaikki uskonlahkotkin ja hyvin menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Googlettakaa Toyota ja ruostuminen.
Ilmianna
Jaa
Ei Toyota roustu katelliset vaan länkyttää risojen vkipesien ahdistura
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ja sinä neropatti olet sitä mieltä, että kun sinä sanot ettei ruostu, niin eihän ne pirut ruostu.
Melkoista taistelua tuulimyllyjä vastaa ja faktojen kieltämistä, no tyypillinen itsetunnoton Toyotasetä voi toimia noin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mene parki paikalle ja katso, ei seillä ole ruostuneita Toytia yhtään. Kyllä minu meilestä pitää uksoa omia silmiä eikä pouluelisiä tutkimusia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uutena ruoste suojattu Carina E kyllä säilyy melko hyvin ruosteettomana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Carina E:n ongelmana ovat lahoavat ovet. Vika on kitissä, joka päästää kosteuden sauman väliin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä toyotan ruosteenestolle tapahtui 1997?

Tuntuu, että mulkosilmä-Corollat ja ykköskopan avensikset eivät mätäne millään, jos yhtään on jaksanut autoa pestä ja vahailla.

Sen sijaan Carina E-ja 92-97 Corolla maatuivat todella nopeasti.

Mitä Toyotan valmistusprosessissa tapahtui 20v sitten?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta