Iskevä ruuvinväännin

Onko iskevä ruuvinväännin parempi ruuvien poraamisessa kuin tavallin akkuporakone?
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta

Eihän ruuveja porata...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
no kierretään ruuvimeisselillä taikka akkukoneella puun sisään, jos on parempi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
samacc kirjoitti:
no kierretään ruuvimeisselillä taikka akkukoneella puun sisään, jos on parempi
No joo nyt kuulostaa paremmalta, -joten itse asiaan eli ainakin omasta mielestäni ruuvinväännin joka antaa tuota iskua on huomattavasti parempi kuin porakone ruuvinväännössä saa esim. huomattavasti tarkemmin väännettyä ruuvit juuri oikeaan syvyyteen kuin porakoneen momenttisäädön kanssa leikkiessä, ja jos ei aivan möhköä väännintä hommaa niin useimmiten paljon näppärämmän kokoinen käyttää moneen porakoneeseen verrattuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pari vuotta sitten ostin iskevän koneen ja kaikki puuruuvit on sen jälkeen tullut sillä ruuvattua ainoa huono puoli on kova meteli mitä tulee ruuvatessa, mutta käytän muutenkin paljon kuulosuojaimia niin se ei häiritse.
Tai sitten hankkii öljyvaimennetun koneen.

Toki porakonetta tarvii silti, esim suurempien reikien poraamiseen, kuppiterällä poraamiseen jne.
Toki HEX-kannalla varustettuja poranteriä voi käyttää myös iskevässä porausjälki ei vaan ole niin siisti.
Ilmianna
Jaa
Itse olen porannut ruuvit ihan iskuporakoneella. Hyvin uppoa kun laittaa sopivan pään.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Iskevä ruuvinväännin

Onko iskevä ruuvinväännin parempi ruuvien poraamisessa kuin tavallin akkuporakone?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta