Onko iskevä ruuvinväännin parempi ruuvien poraamisessa kuin tavallin akkuporakone?
Iskevä ruuvinväännin
13
8855
Vastaukset
- 8oki7ju6hy5t
Eihän ruuveja porata...
- samacc
no kierretään ruuvimeisselillä taikka akkukoneella puun sisään, jos on parempi
- 8oki7ju6hy5t
samacc kirjoitti:
no kierretään ruuvimeisselillä taikka akkukoneella puun sisään, jos on parempi
No joo nyt kuulostaa paremmalta, -joten itse asiaan eli ainakin omasta mielestäni ruuvinväännin joka antaa tuota iskua on huomattavasti parempi kuin porakone ruuvinväännössä saa esim. huomattavasti tarkemmin väännettyä ruuvit juuri oikeaan syvyyteen kuin porakoneen momenttisäädön kanssa leikkiessä, ja jos ei aivan möhköä väännintä hommaa niin useimmiten paljon näppärämmän kokoinen käyttää moneen porakoneeseen verrattuna.
- Esi_merkki
Pari vuotta sitten ostin iskevän koneen ja kaikki puuruuvit on sen jälkeen tullut sillä ruuvattua ainoa huono puoli on kova meteli mitä tulee ruuvatessa, mutta käytän muutenkin paljon kuulosuojaimia niin se ei häiritse.
Tai sitten hankkii öljyvaimennetun koneen.
Toki porakonetta tarvii silti, esim suurempien reikien poraamiseen, kuppiterällä poraamiseen jne.
Toki HEX-kannalla varustettuja poranteriä voi käyttää myös iskevässä porausjälki ei vaan ole niin siisti. - Porari55
Itse olen porannut ruuvit ihan iskuporakoneella. Hyvin uppoa kun laittaa sopivan pään.
- 43434
Ei, mutta enemmän momenttia vaatissa kuten pultit ja mutterin, isommat ruuvit. Minun iskevässä on 1/2 " kiinnitys ja adapteri ruuvauskärjille. Enemmän ruuveja ruuvaan boschin 10,8v pienellä akkuporalla, tällä menee myös 100mm x 6mm ja isompikin ruuvi
Iskevässä on ne vasarat joista tulee se iskuvoima. - csxdvghn
Ruuvien kanssa ei iskua tule käyttää, sen saa kytkettyä pois, isku on tarkoitettu muuhun käyttöön.
- NickNailer
Kysymys ei ole iskuporakoneesta vaan iskevästä porakoneesta.
Iskevässä porakoneessa iskua ei voi kytkeä pois.
Iskevä porakone on nimenomaan tarkoitettu ruuvien ja mutterien vääntämiseen. Erityisen hyvin se sopii betoniruuvien vääntämiseen.
Iskevän porakoneen vaihtoehto on paineilmalla toimiva mutterinväännin. - NickNailer
NickNailer kirjoitti:
Kysymys ei ole iskuporakoneesta vaan iskevästä porakoneesta.
Iskevässä porakoneessa iskua ei voi kytkeä pois.
Iskevä porakone on nimenomaan tarkoitettu ruuvien ja mutterien vääntämiseen. Erityisen hyvin se sopii betoniruuvien vääntämiseen.
Iskevän porakoneen vaihtoehto on paineilmalla toimiva mutterinväännin.Termi porakone on väärä. On parempi käyttää ruuvinväännintä.
Iskevää ruuvinmväännintä voi käyttää poraamiseen vain erityistapauksissa. Itse käytän sitä poraamiseen vain kierretapituksessa erityisen koville metalleille. - Anonyymi
NickNailer kirjoitti:
Termi porakone on väärä. On parempi käyttää ruuvinväännintä.
Iskevää ruuvinmväännintä voi käyttää poraamiseen vain erityistapauksissa. Itse käytän sitä poraamiseen vain kierretapituksessa erityisen koville metalleille.Perus ruuvit puuhun ja poraruuvit esim kattopelteihin menee ihan
normi akkuporakoneella ja pyörintänopeus paremmin hallittavissa ja
tuntuma katkeamis-vaara tilanteessa parempi.
Tuo iskevä ruuvinväännin tarpeellinen lähinnä betoniruuveissa ja
ne menee kyykkyyn jos poraruuvin halkaisija on yli 6 mm, ellei
sittten ole iskevistä ruuvareista järeimpiä malleja.
Paksummat betoniruuvit saa kyllä pulttipyssylläkin bitsi-adapteria käyttäen.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perus ruuvit puuhun ja poraruuvit esim kattopelteihin menee ihan
normi akkuporakoneella ja pyörintänopeus paremmin hallittavissa ja
tuntuma katkeamis-vaara tilanteessa parempi.
Tuo iskevä ruuvinväännin tarpeellinen lähinnä betoniruuveissa ja
ne menee kyykkyyn jos poraruuvin halkaisija on yli 6 mm, ellei
sittten ole iskevistä ruuvareista järeimpiä malleja.
Paksummat betoniruuvit saa kyllä pulttipyssylläkin bitsi-adapteria käyttäen....On kyllä just toisinpäin, iskevällä ruuvinvääntimellä saa paljon tarkemmin hallittua ja kierrettyä ruuvit juuri sopivaan tiukkuuteen, en ole porakonetta ruuvien vääntöön sen jälkeen käyttänyt kun iskevän hommasin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä just toisinpäin, iskevällä ruuvinvääntimellä saa paljon tarkemmin hallittua ja kierrettyä ruuvit juuri sopivaan tiukkuuteen, en ole porakonetta ruuvien vääntöön sen jälkeen käyttänyt kun iskevän hommasin.
Aivan. Vastaavasti iskevällä RUUVINVÄÄNTIMELLÄ saa PORATTUA nopeammin reikiä austiniittisiin teräksiin. Ainoa ongelma on siinä, ettei hex-kantaisia poranteriä ole suurille halkaisijoille eikä vakiokirteiden poraukseen.
Iskevää ruuvinväännintä käytettäessä terätkin kestävät pidempään. Ilmeisesti se johtuu paremmasta lastuamisesta. Happorauta syö muut terät parin reiän aikana. Iskevällä poraan päivätolkulla ilman ongelmia.
- Anonyymi
On se, jos enempi ruuvaa puolustaa paikkansa. Sillä on helpompi vetää ruuvin kannatkin ihan tasan kuin akkukoneella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.32879651 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02340Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421107