Ihana aurinkoinen aamu

Mitkäs asiat teitä ihastuttaa tänä maanantai-aamuna?
Minä iloitsen sitä että aurinko kurkistelee jo naapuritalon katon yläpuolella, todennäköisesti tulee aurinkoinen päivä. Lisäksi pääsen reissuun hyvässä seurassa. Ja siitä vain että Elämä on :).

87

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmpff

      Saako vielä tunnustella? Ei ihan heti tule että iiihana maanantai... :))
      En saanut mun viikonloppu-projektia siihen malliin kuin olisin halunnut, taidan olla aika suorituskeskeinen tyyppi.

      • Siilenämää2

        Saapi tunnustella😁. Jokaisessa päivässä on jotain hyvää. Se vain pitää nähdä vaikka minkälaista muunlaista projektia ois kesken ja menossa. Ikävillä asioilla saa aina mäsdäillä mutta ei ne valoisatkaan asiat sieltä itsekseen tule.


      • hmpff
        Siilenämää2 kirjoitti:

        Saapi tunnustella😁. Jokaisessa päivässä on jotain hyvää. Se vain pitää nähdä vaikka minkälaista muunlaista projektia ois kesken ja menossa. Ikävillä asioilla saa aina mäsdäillä mutta ei ne valoisatkaan asiat sieltä itsekseen tule.

        Joo, mutta ei alamäkiä ilman ylämäkiä! Kunnon sapetuksestakin voi ottaa hyödyn irti kun elää hetkessä. Se hetki on kohta ohi ja tulee.. öhöm, uusi sapetus :))


      • hmpff kirjoitti:

        Joo, mutta ei alamäkiä ilman ylämäkiä! Kunnon sapetuksestakin voi ottaa hyödyn irti kun elää hetkessä. Se hetki on kohta ohi ja tulee.. öhöm, uusi sapetus :))

        Totta. Mutta se ei ole hyvä jos sapetus on pitempi kuin ei-sapetus :).


    • kaunisaamuhetki

      Aurinko valaisi sentään hetken aamua. Puuhaa riittää reissun jälkeen, mutta virkistyneenä on mukava puuhailla. Marjat ja kasvimaat seuraavaksi ellei sade tule.
      Toivotan muillekkin mukavaa viikkoa!

      • Sitä samaa sinulle, siis mukavaa alkanutta viikkoa.


    • En ole ikinä nähnyt auringon kurkistelevan. Mutta todella hyvin päätelty, että jos näin on, tulee aurinkoinen aamu. Joku itseensä kyllästynyt ottaa sut johonkin mukaan. Oletko kuullut sanonnan että mitä vähemmän puhut, sen enempi sinua kuunnellaan.

      • kaunisaamuhetki

        Minuako tarkoitit ? Jos näin on, voin pysyä poiskin. Tämä palsta ei liene kenellekkään erityisen tärkeä, miksi siis varjelet reviiriäsi ?


      • Siilenämää2
        kaunisaamuhetki kirjoitti:

        Minuako tarkoitit ? Jos näin on, voin pysyä poiskin. Tämä palsta ei liene kenellekkään erityisen tärkeä, miksi siis varjelet reviiriäsi ?

        Eikun hän ihastuttaa miellyttävillä kommenteillaan meitsiä mutta ei olla huomaavinaan. Sylkeköön myrkkynsä jos se häntä helpottaa. Ei osanne ihmisiksi keskustelupalstalla olla.


      • Siilenämää2 kirjoitti:

        Eikun hän ihastuttaa miellyttävillä kommenteillaan meitsiä mutta ei olla huomaavinaan. Sylkeköön myrkkynsä jos se häntä helpottaa. Ei osanne ihmisiksi keskustelupalstalla olla.

        siile kakkonen
        Niin se nikki muuttuu. Kirjoitat jännästi me-muodossa. Ketkä me emme halua huomata mitään. Suloinen myrkynkeittäjä heittää läppää ja siili kakkosella menee piimät väärään kurkkuun. Loistat hyväntahtoisuuttasi ja korkeaa moraalia huippuhyvissä ketjujen kirjoituksissa. Ainesta on oikeankirjoittajana ja lempeiden vastauksien asiantuntijana. Tuhlaat lahjojasi tällä palstalla.


      • yksilesken kirjoitti:

        siile kakkonen
        Niin se nikki muuttuu. Kirjoitat jännästi me-muodossa. Ketkä me emme halua huomata mitään. Suloinen myrkynkeittäjä heittää läppää ja siili kakkosella menee piimät väärään kurkkuun. Loistat hyväntahtoisuuttasi ja korkeaa moraalia huippuhyvissä ketjujen kirjoituksissa. Ainesta on oikeankirjoittajana ja lempeiden vastauksien asiantuntijana. Tuhlaat lahjojasi tällä palstalla.

        Nikki kaunisaamuhetki luuli että kirjoitit tämän viestin hänelle : yksilesken
        11.9.2017 9:43. Minun lausahdukseni: ei olla huomaavinaan oli kehoitus että ei kannata välittää. Ei siinä sen kummempaa meidän puolesta kirjoitusta ollut.

        Siili 2 on mun mutta puhelimesta en aina viitsi kirjautua.

        Tämä sen sijaan meni ohi, en ymmärtänyt ollenkaan:
        "Suloinen myrkynkeittäjä heittää läppää ja siili kakkosella menee piimät väärään kurkkuun. Loistat hyväntahtoisuuttasi ja korkeaa moraalia huippuhyvissä ketjujen kirjoituksissa. Ainesta on oikeankirjoittajana ja lempeiden vastauksien asiantuntijana. Tuhlaat lahjojasi tällä palstalla. " Siis oliko tuo suloiselle myrkynkeittäjälle tarkoitettu. Minusta hän voisi mainiosta olla täällä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Nikki kaunisaamuhetki luuli että kirjoitit tämän viestin hänelle : yksilesken
        11.9.2017 9:43. Minun lausahdukseni: ei olla huomaavinaan oli kehoitus että ei kannata välittää. Ei siinä sen kummempaa meidän puolesta kirjoitusta ollut.

        Siili 2 on mun mutta puhelimesta en aina viitsi kirjautua.

        Tämä sen sijaan meni ohi, en ymmärtänyt ollenkaan:
        "Suloinen myrkynkeittäjä heittää läppää ja siili kakkosella menee piimät väärään kurkkuun. Loistat hyväntahtoisuuttasi ja korkeaa moraalia huippuhyvissä ketjujen kirjoituksissa. Ainesta on oikeankirjoittajana ja lempeiden vastauksien asiantuntijana. Tuhlaat lahjojasi tällä palstalla. " Siis oliko tuo suloiselle myrkynkeittäjälle tarkoitettu. Minusta hän voisi mainiosta olla täällä.

        siile2
        ei olla huomaavinaan =monikkomuoto.
        Kirjoitit,että syljen myrkkyä. No, silloinhan minä olen suloinen myrkynkeittäjä.
        En osaa olla ihmisiksi keskustelupalstalla. Niihän sinä kirjoitat.
        Mutta sinähän se olet taitava kirjoittaja, varsinkin dialogeissa. Superasiallinen aina.


      • yksilesken kirjoitti:

        siile2
        ei olla huomaavinaan =monikkomuoto.
        Kirjoitit,että syljen myrkkyä. No, silloinhan minä olen suloinen myrkynkeittäjä.
        En osaa olla ihmisiksi keskustelupalstalla. Niihän sinä kirjoitat.
        Mutta sinähän se olet taitava kirjoittaja, varsinkin dialogeissa. Superasiallinen aina.

        Jep. Ei olla huomaavinaan että häijyilet mulle kuten nyt. Jos et osaa kirjoittaa silleen ystävälisesti niin voisitko pliis olla kirjoittamatta mulle kokonaan? Ei ole kenkään kiva lukea tuollaisia heittoja kuten nyt heität.


      • siilenämää kirjoitti:

        Jep. Ei olla huomaavinaan että häijyilet mulle kuten nyt. Jos et osaa kirjoittaa silleen ystävälisesti niin voisitko pliis olla kirjoittamatta mulle kokonaan? Ei ole kenkään kiva lukea tuollaisia heittoja kuten nyt heität.

        siile
        Sinkö kirjoitat häijyilystä ja ystävällisyydestä. Luehan ketjuni: Kyllä veetti 25.08.17,nikki 1lesken.
        Sinun, lievästi sanoen, törkeät vastauksesi, jankutuksesi ja älyttömyytesi näkyivät ja kuuluivat 42 vastauksessa ja kysymyksessä. Ja sitten vielä ihmettelet, miten sinua kohtaan käyttäydytään ja kirjoitetaan. Osaatko edes hävetä?


      • yksilesken kirjoitti:

        siile
        Sinkö kirjoitat häijyilystä ja ystävällisyydestä. Luehan ketjuni: Kyllä veetti 25.08.17,nikki 1lesken.
        Sinun, lievästi sanoen, törkeät vastauksesi, jankutuksesi ja älyttömyytesi näkyivät ja kuuluivat 42 vastauksessa ja kysymyksessä. Ja sitten vielä ihmettelet, miten sinua kohtaan käyttäydytään ja kirjoitetaan. Osaatko edes hävetä?

        En koska suurin osa käyttäytyy minua kohtaan hyvin, kuten myös minä heitä kohtaan. Mietihän miksi sinä olet poikkeus.


    • On lopettanut satamisen, märkää on ulkona, mökin pihaan on tullut ihan lammikko kun eilen ja yöllä satoi koko ajan kaatamalla.
      Panin uuniin tulen ja siivoan. Eilen ajattelin että tänään lähden viikoksi keskustaan, en lähdekään vielä, muuten olisin turhaan lämmittänyt uunia.
      Ihan hyvä mieli ja olo.

      • Puilla lämmittäessä lämpö on eriöaista kuin sähkölämmitys.


      • siilenämää kirjoitti:

        Puilla lämmittäessä lämpö on eriöaista kuin sähkölämmitys.

        Kun uuninkylki hohkaa kylmyyttä se vaikuttaa vaikka pattereilla olisi lämpötila ihan hyvä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kun uuninkylki hohkaa kylmyyttä se vaikuttaa vaikka pattereilla olisi lämpötila ihan hyvä.

        Näin onkin. Ja kostealla ilmalla hormista saattaa tulla sellainen jännä mieto haju.


    • Minua ihastuttaa, kun ei enää sada. Pojan kanssa oli puhetta, että voisi mennä pelaamaan tennistä, kunhan yön jäljiltä maa kuivuu. Alkaa olla menossa viimeisiä kertoja syksystä tenniskentällä menot, kun kumminkin kohta alkaa ne sateet joka tapauksessa.

      • Tennis on kiva harrastus. Minä kävin tässä vasta keilaamassa, siihenkin vois hurahtaa😁.


    • Heikunkeikku

      Aurinko tosiaan hemmottelee täällä Vaasassakin.
      On vapaapäivä, jonka hyödynnän "miun maun mukkaisesti".
      Auton sisällä on näyttö, joka pimeni täs päivänä eräänä.
      Sain korjaamolle ajan tänään kahdeltatoista. Vien auton korjaamoon ja hypähdän kaverin autoon.
      Hän oli heti valmis hakemaan, ettei mun tartte jäädä auton laittamista odottelemaan.
      Lamppu siitä on varmaankin palanut, mutta hankalan paikan takia täytyy purkaa paikkoja aimosti.
      Vie kuulemma aikaa.


      Menemme ulos syömään ja sen jälkeen ajelemme toiseen paikkaan.
      Meillä menee se aika mikä meneekin, enkä kiirehdi auton hakemista. Pääasia, että haen sen ennen neljää, ennen sulkemista.

      Illalla meen kylään.

      Että tämmönen päivä meikäläiselle tulossa.:)

      • Kuulostaa kivalta vapaapäivältä :).


      • Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

        Kuulostaa kivalta vapaapäivältä :).

        Kuulosti ja olikin kiva:)
        Tämä päivä oli jetsulleen sopiva.
        Oli jotenkin niin mahtavaa jutella "järkeviä" asioita eri ihmisten kanssa.
        Autokin tuli kuntoon. Maksoi 40 euroa, mikä oli sopivan tuntuinen. Nyt näyttö pelaa.

        Huominen tulloskelee sopivuutta? Hieman pitkä työpäivä, mutta arvelen suoriutuvani parahin päin. Kaks uutta oppilasta, joista tiedän ehkä enemmän huomenna, viimme kerran ens tapaamisen jälkeen? Näiden kohdalla on tietoni tyystin nolla.


    • sukunsaluokse

      Aurinkoinen aamu, hienoa mutta katsoin allakkaa ja mietin pian on taas pitkät illat, kun päivä lyhenee kovaa vauhtia. Jos nämä meidän vieraat haluaisivat palata kotiinsa, kun sandaaleissa alkaa varpaita palella,mutta taitaa olla toiveajattelua,

      • Ai teil on sellaisia vieraita. Voiskos heille sanoa et mihis aikaan vieraat ois nyt kotona jos heti lähtisivät? :).


    • Kuten "kemikalion" asian-tuntija aamu-teeveessä sanoi:
      Lääke-tieteellisesti pätevää diagnosointia ei haju-herkkyydestä ole.
      Asian-tuntija vihjaisi myös hieman naurahtaen kyseessä olevan ehkä vain tyypillinen, naisellinen oire.
      Tässä miehellisesti:
      -
      Tuoksu-herkästi
      -
      "Mauste-Kurkut minua vältelleet ovat
      aika ihme kun makunsa ovat niin kiehtovat.

      Nyt jää-kaappini lokero tuoksuu hienosti
      monta vivahdetta hajuista nousee vienosti.

      Se on riittoisaa tuo mauste-kurkku hyvästi
      ohut-ohuet viipaleet ovat leivällä riittävästi."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=kCPlxi0n3Ow

      H.

      • Kyllä kaikki astmaatikot tietää mitä tuoksuja keuhkonsa sietää.
        Joten tulethan tuoksutta
        että säästyy neitonen juoksutta.
        Siis pakoon, johonkin raikkaaseen
        jotta henki kulkee , haittakse?

        Videossa miehellä sikari, asvu pistää keuhkoihin kuin tikari.

        https://www.youtube.com/watch?v=v_LwjpQyZhY


    • sindina

      Tänne tuli aurinko viiveellä, mutta tuli kuitenkin. Kyllä se ihastuttaa, se aurinko :)
      Mun projektina on pyyhe- ja kylpytakkien pyykkäys ja sitten suppilovahveroita etsimään.
      Elämä on, sepä se tärkeintä :)

    • Ei paista aurinko, ei.
      Ja elämä, ei se vielä irvistele, mutta ei kyllä hymyilekään.Miten lienee illalla.
      Väsynyt olo, ja päivä vielä edessä.
      Onneksi ei ole mitään rissuja, minusta ei ole hyvää seuraa, muuten kun teeskentelemällä. Ei sekään niin helppoa ole, ja muutenkin niin väsähtänyt olo.

      • sindina

        Minulla on kingerkoukut ja takareidet väsyneet. Metsässä on hyvä olla, siellä voi höpäjää itsekseen. Maahiset eivät pahastu eikä heille tarvii esittää mitään.


      • sindina kirjoitti:

        Minulla on kingerkoukut ja takareidet väsyneet. Metsässä on hyvä olla, siellä voi höpäjää itsekseen. Maahiset eivät pahastu eikä heille tarvii esittää mitään.

        Näitti jääneen e pois, tarkoius oli kirjoittaa reissuja.
        Mitä ne kiggerkoukutkin lienee.
        On tämä niin väärin, kun nytkin näyttää olevan vettä ilmassa, eilen lotisutti koko päivän, ja tuulen kanssa.
        Metsässä on märkää..
        Jotkut ihastelee ruskaa. Minä en näe siinä mitään kaunista, kuolintoreissaan olevaa kasvustoa.
        Elämä on luopumista, taas yksi täyttymättömien toiveiden kesä takana.


      • mimmimum-..mi

        Eilen kun pojan luona katselin luontoa....kaunista vihreätä ...ei oikeastaan mitään syksyn merkkejä vielä....kun tulin kotiin niin keltaisia lehtiä piha täynnä....lätäköitä...syksyinen näky....masentavaahan se vähäsen on....ja kesä meni ..jota ei oikeastaan tullutkaan....Mutta siltikin meillä on hyvä ja suht.koht. turvallinen elää ....ei ole vielä tsunamit ...ei tornadot...ei hurrikaanit kiusanneet...ajatellaan kauniita ja hyviä asioita ...


      • sindina
        k-kotton kirjoitti:

        Näitti jääneen e pois, tarkoius oli kirjoittaa reissuja.
        Mitä ne kiggerkoukutkin lienee.
        On tämä niin väärin, kun nytkin näyttää olevan vettä ilmassa, eilen lotisutti koko päivän, ja tuulen kanssa.
        Metsässä on märkää..
        Jotkut ihastelee ruskaa. Minä en näe siinä mitään kaunista, kuolintoreissaan olevaa kasvustoa.
        Elämä on luopumista, taas yksi täyttymättömien toiveiden kesä takana.

        Kingerkoukut ovat polvitaipeet. Kyykkäsin eilenkin metsässä. Minä katselen sammaleisia kiviä, kantoja ja naavaturkkusia puukäkkäröitä.

        Eipäs synkistellä siellä.


      • k-kotton
        Jos väsyttää, oisko hyvä jos saisi levähtää. Ei tarvitse lähteä minnekkään, olla vaan ja pitää vaikka kalsaripäivä. Jos huominen sitten olisi parempi.


      • k-kotton kirjoitti:

        Näitti jääneen e pois, tarkoius oli kirjoittaa reissuja.
        Mitä ne kiggerkoukutkin lienee.
        On tämä niin väärin, kun nytkin näyttää olevan vettä ilmassa, eilen lotisutti koko päivän, ja tuulen kanssa.
        Metsässä on märkää..
        Jotkut ihastelee ruskaa. Minä en näe siinä mitään kaunista, kuolintoreissaan olevaa kasvustoa.
        Elämä on luopumista, taas yksi täyttymättömien toiveiden kesä takana.

        Millaisia toiveita sinulla tälle kesälle oli, vai haluatko kertoa?


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Eilen kun pojan luona katselin luontoa....kaunista vihreätä ...ei oikeastaan mitään syksyn merkkejä vielä....kun tulin kotiin niin keltaisia lehtiä piha täynnä....lätäköitä...syksyinen näky....masentavaahan se vähäsen on....ja kesä meni ..jota ei oikeastaan tullutkaan....Mutta siltikin meillä on hyvä ja suht.koht. turvallinen elää ....ei ole vielä tsunamit ...ei tornadot...ei hurrikaanit kiusanneet...ajatellaan kauniita ja hyviä asioita ...

        Ei suostuta masentumaan vaan keksitään jotain mikä kohentaa mietlä. Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen joten sen ei kannate antaa mieleen vaikuttaa jos mahdollista.


      • siilenämää kirjoitti:

        Millaisia toiveita sinulla tälle kesälle oli, vai haluatko kertoa?

        Nyt näyttää jo paremmalle, muutama kattoristikko on ylhäällä. Harjakorkeus kaheksan metriä ja leveyttä kakstoista, on niitä vielä maassakin liki kakskymmentäIteksein oon touhunnu.
        Ei oo vielä pudonnut kun vatupassi.

        Tämäkin piti olla kevään homma, mutta oli niin tuulista ja räntää satoi Juhannukseen asti.
        On mulla ihan oikeetakin työtä, tuo on semmonen viraapeli juttu..
        Paino pysyy hyvin hallinnassa, vaatteet kohta kun henkarissa.


      • k-kotton kirjoitti:

        Nyt näyttää jo paremmalle, muutama kattoristikko on ylhäällä. Harjakorkeus kaheksan metriä ja leveyttä kakstoista, on niitä vielä maassakin liki kakskymmentäIteksein oon touhunnu.
        Ei oo vielä pudonnut kun vatupassi.

        Tämäkin piti olla kevään homma, mutta oli niin tuulista ja räntää satoi Juhannukseen asti.
        On mulla ihan oikeetakin työtä, tuo on semmonen viraapeli juttu..
        Paino pysyy hyvin hallinnassa, vaatteet kohta kun henkarissa.

        Hanki noita ravintolisäjuomia energiansaannin varmistamiseksi. Aika kalliita toin ovat mutta jos vaikka kiireisimpiin aikoihin.


    • 1eero

      Joo aurinkoa pitkästä aikaa, entisellä mökillä ollu jo viikon vähän talkoomaista työtä sitämyöten mitä sade antaa tehdä, pouta tulee jossain välissä ko meinasin olla noin kuukauen täällä, tänään on oiva uistelu ilma joten sinne syönnin jäläkeen, sieniä ja puolukoita kohan kypsyy.

      • Nii. Kyllä tekevä aina mieluisaa puuuhaa löytää.


      • 1eero

        Sopivasti tekemistä, oikeesti täällä entisellä mökillä on kiva käydä muuten en kaipaa sitä kun se tuntui aiemmin työmaalta nomuttta tännäi oli ihka kesäinen keli, kalat pitivät suunsa kiinni eipä ollu paerkaamista, huomenna taas sataa ja loppuviikkokin on märkää ei ole kuiva olo.


      • Näinhän se on et tekeminen on kivaa kun se ei ole sellaista pakonsanelemaa.

        Syökö kala sateella paremmin?


      • 1eero

        Joo syö, oli liian kirkas ilma.


      • 1eero kirjoitti:

        Joo syö, oli liian kirkas ilma.

        Minäkin menen vielä joksus mato-ongelle, se on ihan kivaa puuhaa seurata kuinka koho pomppii kun kala ottaa koukkuun kiinni.


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Minäkin menen vielä joksus mato-ongelle, se on ihan kivaa puuhaa seurata kuinka koho pomppii kun kala ottaa koukkuun kiinni.

        Viimekesänä opetin lapsenlasta onkii, men vähä lösseliksi kun oli malttamaton kalaa olisi pitänyt tulla heti.


      • 1eero kirjoitti:

        Viimekesänä opetin lapsenlasta onkii, men vähä lösseliksi kun oli malttamaton kalaa olisi pitänyt tulla heti.

        Lapset on lapsia :). Me ollaan käytetty meidän ipanoita lohilammella, jossa kala todella nappasi lähes heti.


    • mimmimum-..mi

      Yksi asia mikä ei niin ihastuttanut ....tällainen "kalastus" rahastus soitto...hälyytti vain hetken ....numerosarja 13 numeroinen ...katsoin maaatunnuksen ...oli Liberia.. länsi-afrikasta....Onko muille tullut nyt....

      • sindina

        Eipä ole Liperiasta soiteltu, onneksi. Ei tuo puhelin ole juuri muutenkaan soittanut eikä laulanut.

        Että meinaa yhdellä jos toisellakin syysmasista pukata. Onhan se vähän semmoista jos antaa ajatusten viedä.

        Kohtasin tänään erään yli 80 v. rouvan. Kertoi hänellä diagnosoidun alkavan Alzheimerin. Kuitenkin oli kesän aikana käynyt mustikoita poimimassa. Vitsaili hauskasti miten kunto nousee, kun ei aina muista mihin kävelysauvat oli jääneet.


      • New-age

        Millainen aamu? Heräsin ruohonleikkurin ääneen. Joku mies jynssäsi nurmikkoa. Nukuin luvattoman myöhäiseen. Voi kun kellot väännettäisiin jo. Olisin paremmin rytmissä ja kartalla. Iltapäivällä ihastelin alkavaa ruskaa.
        Kivasti pihlajanmarjoja. Minusta tertut ovat kukkeita tänä vuonna.


      • New-age kirjoitti:

        Millainen aamu? Heräsin ruohonleikkurin ääneen. Joku mies jynssäsi nurmikkoa. Nukuin luvattoman myöhäiseen. Voi kun kellot väännettäisiin jo. Olisin paremmin rytmissä ja kartalla. Iltapäivällä ihastelin alkavaa ruskaa.
        Kivasti pihlajanmarjoja. Minusta tertut ovat kukkeita tänä vuonna.

        Pihlajat ovat todella punaisenaan marjoja tänä vuonna.


    • Positiivareilta oli eilen just tämän ketjun lopetukseksi osuva runo ajatusten aamiaisissa:

      Ihan turhaan tuotakin tuskailet
      jos päivä ei pilkota polkusi yllä.
      Se valo, jota ulkoa löydä et,
      sehän rintasi luolassa loimuu kyllä.

      -Aaro Hellaakoski

      • New-age

        Varsinainen vesipaiste. Ulkona tunkkaisen harmaata. Oksat räytyy alaspäin.
        Meinasin vääntää tuosta rintaluolasta ja valosta, mut en kehtookaan.
        Sähkövaloa pääni yllä.


      • New-age kirjoitti:

        Varsinainen vesipaiste. Ulkona tunkkaisen harmaata. Oksat räytyy alaspäin.
        Meinasin vääntää tuosta rintaluolasta ja valosta, mut en kehtookaan.
        Sähkövaloa pääni yllä.

        Meillä juuri aurinko paistaa tummanpuhuvien siniharmaiden pilvien lomasta. Kuistillla kukkivat kilvan viimeiset kesäkukat, riippubetuniat, lappapuuronvärinen krysanteemi(tosin syyskukka se) ja joku komas, jonka aoptoin tuolta etelämmästä eilen muuton alta. Koirulin kanssa käytiin lenkki aurinkoisessa aamussa. Iltapäivällä aattelin paistaa pizza, täytteet vielä hakusasa. Kiva päivä siis, jos ei ylläreitä satu.


    • OnnellinenVammautettu

      Ihanat oranssin ja keltaisen väriset lehdet värisevät koivuissa, kun aurinko välillä kirkastaa niitä. Ei tarvitse paljon muuta kuin istua ja ihailla luonnon kauneutta. Päivä on paras juuri tänään, kun muuta ei ole annettu kuin tämä hetki, joka muuttuu koko ajan.

      • Totta. Päivä kerrallaan. Joku vasta jossain sanoi viisaasti et eilisen murheet oli eilen, huomisen huomenna. Joten kannetaan vaan tänään ne tämän päivän mahdolliset murheet ja ennen kaikkea ilot ja mielihyvät. :).


    • ilon.pisaroita

      Just loppui vesisade. Ihan kuin kirkastuisikin. Tuli mieleen sellainen iloinne sanonta:
      "Sateen jälkeen tulee pouta".

    • pylykerö

      Pihamaamme toimi muuttajalintujen taukopaikkana aamupäivällä. Ehkä ennakoivat puolilta päivin alkaneen sateen kun kaikki hävisivät yks kaks. Elleivät minun ulosmenoani säikkyneet sitten. Esim. Järripeippoja oli niin paljon etten voinut laskea mitenkään, lisäksi muita lajeja.
      Onneksi lämmitin uunin aamulla, nyt on kotoisaa mökkerössä.

      • New-age

        Todella upea keli. Täytyi kävellä, kun fillarin takarengas on ihan plösö.
        Täytyy viedä korjaamoon, koska kuukauden verran voisi sitä vielä käyttää.
        Pyöräilyn jälkeen kävely tuntuu niin hitaalta etenemiseltä.


      • pylykerö

        Täällä on mennyt päivä kasvimaan tuotteita käsitellessä ja muuta kotihommaa. Liikuntaa pitää lisätä syksyn tullen. Pilvistä meillä.


    • 1eero

      Aamulla satoi, siitä se poivittu 4-5 tuntia uistelua huonosti tuli kalaa kuitenkin sen verran että syömään pääsee, mut oli hieno keli aivan rasvatyyni ettei paremmasta väliä ja muitaki immeisiä ol veneilemässä ei paha.

      • Minä en ole kelejä paljoa päässyt tänään ihastelemaan enkä vihastelemaan, neljän seinän sisällä lähes koko päivä. Äskön kun kottiuvui, koita oli niin mielissään et pti lähteä pikkunen lenkki sen kanssa vetämään. Kuiva oli asfaltti, katovalojen loimussa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä en ole kelejä paljoa päässyt tänään ihastelemaan enkä vihastelemaan, neljän seinän sisällä lähes koko päivä. Äskön kun kottiuvui, koita oli niin mielissään et pti lähteä pikkunen lenkki sen kanssa vetämään. Kuiva oli asfaltti, katovalojen loimussa.

        koita=koira


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        koita=koira

        Koita koira on mielissään emännän nähtyään 🐩🐾🐾🐾🐾


      • 1eero kirjoitti:

        Koita koira on mielissään emännän nähtyään 🐩🐾🐾🐾🐾

        On se. Kiva tulla kotiin kun joku on aina yhtä iloinen nähdessämme :). Jos voisin laittaisin tähän videopätkän siitä kuinka iloinen onkaan ja miten sen osoittaa.


    • sindina

      Koko päivän on aurinko helottanut ettei paremmasta väliä. Iski se väsymys sitten. Ei paljoa muuta jaksanut kuin vetää pyörälenkin. Jää uistelut viikonlopulle kuten sienestys ja marjastuskin. Jääkööt.

    • Noinsatapulahdusta

      Viime maanantai oli todella kuin kesäpäivä, metsässä tuli kuuma ja Saimaan lahdelman vesi nousi 17 asteeseen vaikka oli laskenut jo 15:sta. Mutta ans olla kun tuli tiistai; tuuli työnsi sateen terassin perille asti.

      • New-age

        Ennen neljää heräsin kovaan rummutuksen. Vettä tuli rompsista vain.
        Aikani pyörin. Kahvin keittoon vartin yli. Ja uusiin unosiin.
        Saattaa olla, että kirkastuu tai ei. Peukutan auringolle.


    • Täällä ei juuri nyt sada, märkää ja sumuista on.
      Lähden istuttamaan Tulppaanin mukuloita, minulla eivät ole entiset menestyneet, lieneekö väärä paikka ja lannoitus. Lehdet tulee keväällä näkyviin mutta eivät jaksa kukkia.
      Laitan mukulat nyt eri paikkaan, sekoitan kompostista jäänyttä multaa sekaan, sitten ensi kesänä näkee kuinka käy, jos vielä elellään.
      Minulla yleensä kukat kukkii hyvin vaikka itse sanonkin.

      • New-age

        Poikakukkia.
        Ehkä laitat ne vähän liian aikaisin?
        Joku vihreäpeukaloinen tietänee.

        Tulihan aurinko tummanpuhuvien pilvien kanssa!👍


    • Heikunkeikku

      Ei hassumpaa, ei hassumpaa. Sää siis.
      Aurinko nuukailee itseään, mutta koska ei tuule, niin olloskelen onnessain:)

      Makaroonilaatikko on melkein viittä vaille valmis. Ehkä 12 vaille valmis. Tahdon pinnalle rouhevan krappevan suutuntuman.
      Tänään on viikon pisin työpäivä. Kotiudun vasta yheksältä. Kaks-kolme minuuttia vaille viime torstaina, että ehkä tänäänkin silleen.

    • Minä laitoin juuri uuniin lohikiusauksen mustapippuriruokakermalla ryyditettynä. Kohta maistetaan et mimmonen tuli. Salaattia tietenki jä kääretorttukahvit pälle. Sitten siskon koiraa ulkoiluttamaan ja mummo mukaan :D.

    • sindina

      Sekalainen sää. Kävin vesipedon kanssa uimahallissa uimassa. Kingerkoukut edelleen väsyneet vaikka kuin oikois. Härkispihvejä tomaattikastikkeessa ja eilisiä pottuja.

    • New-age

      Päivä paistaa. Kivasti tuuli liikuttelee varjoja. Lehtiä putoilee jo. Puhelinjupinat onsuoritettu. Asunto on imuroitu. Suihkuun. Kauppaan.

    • 1eero

      Ei paista, kuurottaa vähän väliin ja tuulikin käy kylmästi siis ulkona, sisällä mökissä lämmin henkäys hellä nälkää odotellessa, ruoka valmis hyvä herkullinen joutenolijalle heh.

      • Meillä kylmä, ei tarkene enää t-paidalla ja tuulitakilla. Kohta iltapalan syöntiin ja saunaan, nam.


    • Suomi on onnellisien maa, sillä he eivät tiedä mikä on onni.

    • Vähissä tahtoo olla ne aurinkoiset päivät. Perjantai-aamu: vielä kun tämän päivän kestää, on viikonloppu. Lauantai-aamu: vielä kun huomisen jaksaa, pääsee töihin.
      Ei paista aurinko risukasaan.

      • Kyllä se paistaa, pitää vain uskoa :).


      • Elää maassa ex Suomi.


      • maissiiii

        Tosi vähissä aurinkoiset ovat olleet.
        Kumma juttu, kun ajattelee,ilmatieteen laitoksella ja muillakin sääprofeetoilla on miljoonien koneet ja ennnustusvärkit käytössä ja sitten ne tänä aamunakin kertoivat kaikki yhdestä suusta, että kuopiossa on tänään sateeton päivä. Kuinka ollakaan kun siellä sitten puolen päivän aikaan menen syömään , niin vettä sataa ja kylmä tuuli kuin mereltä, osaa se kallavedeltäkin tuulla.

        Nyt katselin tulevaisuuten noilta samoilta sääsivuilta ja ne lupasivat korkeapainetta, jokohan silloin saataisiin vielä jokunen poutapäivä.

        niin sateiselta ja kylmältä on tuntunut jo pitkään, silti tilastot mokomat kertovat, että esim jyväskylässäkin on elokuu ollut vain 0,,jotakin kylmempi kuin normaalisti.

        taidan olla oikea vilukissa, kun tuntuu niin kylmältä mennyt kesä, nuttuja pitää lisätä jos meinaa tareta näitten tilastojen kanssa.
        .


      • maissiiii kirjoitti:

        Tosi vähissä aurinkoiset ovat olleet.
        Kumma juttu, kun ajattelee,ilmatieteen laitoksella ja muillakin sääprofeetoilla on miljoonien koneet ja ennnustusvärkit käytössä ja sitten ne tänä aamunakin kertoivat kaikki yhdestä suusta, että kuopiossa on tänään sateeton päivä. Kuinka ollakaan kun siellä sitten puolen päivän aikaan menen syömään , niin vettä sataa ja kylmä tuuli kuin mereltä, osaa se kallavedeltäkin tuulla.

        Nyt katselin tulevaisuuten noilta samoilta sääsivuilta ja ne lupasivat korkeapainetta, jokohan silloin saataisiin vielä jokunen poutapäivä.

        niin sateiselta ja kylmältä on tuntunut jo pitkään, silti tilastot mokomat kertovat, että esim jyväskylässäkin on elokuu ollut vain 0,,jotakin kylmempi kuin normaalisti.

        taidan olla oikea vilukissa, kun tuntuu niin kylmältä mennyt kesä, nuttuja pitää lisätä jos meinaa tareta näitten tilastojen kanssa.
        .

        Sääennusteiden teko o vaikeutunut, liekö syynä ilmastonmuutokset. Vain vuorokauden ennusteet saattavat pitää, viiden vuorokauden menee jo aina uusiksi. Syy ei ole ilmatieteen laitoksen työntekijöiden vaan ilmaston.


      • 1eero

        Ennustus on ennustus sano mustalais-akka povatessaa, kolakkaa on vain 7 astetta ja tihkuttaa joten ollaan sisällä, kyllä se ilma vielä paranee vaikka syksy tässä vaiheessa ja talven tulo on kaukana.


      • ilon.pisaroita

        Aurinko paistaa. Näyttäisi tulevan kuiva päivä.
        Niin, ei se meteorologit pysty ihmeisiin. Tuo ilmastonmuutos vähän sapettaa. Taas hurrikaani, nyt Meksikossa.
        On tämä maailma mennyt radaltaan niin ilmaston kuin ihmistenkin takia.
        Siispä, oikein ihanaa viikonloppua kaikille. Nauttikaa nyt :)


      • 1eero kirjoitti:

        Ennustus on ennustus sano mustalais-akka povatessaa, kolakkaa on vain 7 astetta ja tihkuttaa joten ollaan sisällä, kyllä se ilma vielä paranee vaikka syksy tässä vaiheessa ja talven tulo on kaukana.

        Kulukeeko romaaninaiset vielä ennustamassa kädestä kuten ennen wanhaan?
        Joo, kolakkaa on, lämpöasteita 3. Kolme kesäkukkaa vielä lasitetulla kuistilla kukkii vielä. Puolipilvistä, aurinko väliin kurkistaa mutta ei tule kokonaan näkyviin. Syksy on.


      • ilon.pisaroita kirjoitti:

        Aurinko paistaa. Näyttäisi tulevan kuiva päivä.
        Niin, ei se meteorologit pysty ihmeisiin. Tuo ilmastonmuutos vähän sapettaa. Taas hurrikaani, nyt Meksikossa.
        On tämä maailma mennyt radaltaan niin ilmaston kuin ihmistenkin takia.
        Siispä, oikein ihanaa viikonloppua kaikille. Nauttikaa nyt :)

        Ihminen itse pilaa maapallon ja elämänsä täällä. Tyhmyyttään ja lyhytnäköisyyttään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe