Itselleni perhe on jo kaksikin ihmistä, joilla on syvä, henkinen side toisiinsa ja jotka jakavat arkielämän keskenään - eli ovat läheisissä tekemisissä toistensa kanssa. Tai sitten laajemmassa merkityksessä koko maailma on yhtä suurta perhettä, johon kuuluu vastuu lähimmäisestä ja hänen huomioon ottamisensa.
Vanhemmuus niin ikään merkitsee ennen kaikkea vastuun ottamista niin itsestä kuin omista lapsistaankin - siihen saakka, kunnes he ovat valmiita itse päättämään asioistaan. Vanhemmuus on lapsen varustamista kunnon eväillä, jotta hän selviäisi mahdollisimman hyvin elämässään eteenpäin. Mielellään myös mahdollisimman onnellisena jakaen muillekin sitä hyvinvointia, jota kotoaan on saanut.
Mitä perhe / vanhemmuus teille merkitsee?
84
1417
Vastaukset
Perhe on minulle enemmän kuin ydinperhe ideologia, mutta koska elämme kaikin tavoin sellaisessa yhteiskunnassa, missä on vaikeaa elää muuten kuin tuon mukaan. Lähtien ihan asuntorakentamisesta.
Perhe on yksikkö, jossa eletään arkea yhdessä. Siihen voi kuulua ihan biologisia jäseniä tai sitten muuten tärkeitä henkilöitä. Perhe huolehtii jokaisesta jäsenestään silloinkin, jos osa siitä asuu jossain muualla. Näin esim. minä koen, että lapseni ovat yhä perhettäni, vaikka asuvat toisaalla.
Olen saanut joskus asua laajemmassa perhemallissa, ja tykkäsin siitä. Ikävä kyllä monet seikat sitten hajottivat tämä systeemin. Ihaninta olisi ollut että esim. vanhempani olisivat asuneet lähellä, ns. samassa pihassa, jossa on luontevaa kanssakäymistä perheen jäsenten välillä. Onneksi nyt jo suunnitellaan tällaisia asumismuotoja.
”Vanhemmuus on lapsen varustamista kunnon eväillä, jotta hän selviäisi mahdollisimman hyvin elämässään eteenpäin.”
Sitähän se on. Ei tosin mikään helppo juttu, mutta kun antaa tilaa itselleen kasvaa vanhemmuuteen, ymmärtää sen jälkeen asioita aivan uusin silmin.Perheitä on monenlaisia, on aina ollut muitakin perheitä kuin ns. ydinperhe . Tärkein tuossa lienee tuo henkinen side.
Vanhemmuus on kuin elämänpituinen matka tuntemattomaan, vähiten tuota ei vaikeuta se, että mitään eksanttia käyttöohjetta siihen lapseen et saa. Se on asia joka tietyllä tavalla elää ja muuttuukin matkan varrella vaikka itsekkin toisaalta ajattelee aina lapsiaan lapsina, vaikka todellisuudessa ovatkin jo aikuisia. Se on hyvin pitkälle tuota " lapsen varustamista kunnon eväillä" ja voi tehdä ainoastaan parhaansa .
“Meille ei anneta viisautta; meidän on löydettävä se itse matkalla, jota kukaan ei voi tehdä puolestamme tai lahjoittaa meille.” Marcel Proust- evita-ei.kirj
Minulle perhe on läheisimmät ihmiset puoliso ja lapset, myös isovanhemmat, ja lasten lapset, lasten perhe. Ensisijaisesti siis tietenkin he ketkä asuvat samassa ruokakunnassa, mutta myös lähisuku kuuluu perhekuntaan. Lisäksi myös kotieläimet ovat tietynlaisia perheenjäseniä.
Perhe merkitsee läheisyyttä, turvaa ja jatkuvuutta. Ihmisellä on tarve kuulua johonkin. On hyvä, että lähellä on ihmisiä, jotka välittävät. Ihmisellä kun on tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi.Niin, monelle myös lemmikit ovat kuin perheenjäseniä. Tärkeää perheessä on juuri se, että saa kuulua johonkin ja on ihmisiä, jotka välittää.
usko_vainen kirjoitti:
Verisukulaisuutta ei tosiaankaan korvata millään.
Teknisesti ei. Tosin miten kauas määrittelet verisukulaisuuden? Tarpeeksi kauas kun mennään, mekin olemme sukua - lopusta ihmiskunnasta puhumattakaan.
Onko verisukulaisuus sinulle ylipäänsäkin ensisijaisin läheisyyden kriteeri? Tunnetko siis myötätuntoa ainoastaan / lähinnä verisukulaisiisi?HärifrånTvättas kirjoitti:
Teknisesti ei. Tosin miten kauas määrittelet verisukulaisuuden? Tarpeeksi kauas kun mennään, mekin olemme sukua - lopusta ihmiskunnasta puhumattakaan.
Onko verisukulaisuus sinulle ylipäänsäkin ensisijaisin läheisyyden kriteeri? Tunnetko siis myötätuntoa ainoastaan / lähinnä verisukulaisiisi?😂😂😂
usko_vainen kirjoitti:
Verisukulaisuutta ei tosiaankaan korvata millään.
Paitsi että aviopuolisto eivät edes saa olla verisukulaisia...
mummomuori kirjoitti:
Paitsi että aviopuolisto eivät edes saa olla verisukulaisia...
Olenko väittänyt, että heidän pitäisi olla verisukulaisia?
Mulla heidän yhteiset lapsensa eli heidän perheensä muut jäsenet ovat heidän molempien verisukulaisia ja sitä ei korvaa mikään 😉usko_vainen kirjoitti:
Olenko väittänyt, että heidän pitäisi olla verisukulaisia?
Mulla heidän yhteiset lapsensa eli heidän perheensä muut jäsenet ovat heidän molempien verisukulaisia ja sitä ei korvaa mikään 😉Tuo on kylmää ajattelua. Aika jännä, vastaavia "biologiauskovia" olen tavanntu vain tiukan linjan ateisteissa.
mummomuori kirjoitti:
Tuo on kylmää ajattelua. Aika jännä, vastaavia "biologiauskovia" olen tavanntu vain tiukan linjan ateisteissa.
Ei vaan se on totta 🤗
Minulle perheitä on erilaisia. Yhteinen nimittäjä on yhteys ja myös ketju.
Perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata,
Esim. kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä ei muodsta perhettä vaan perheen irvikuvan joka leikkii perhettä.
EvLut kirjoitti:
Esim. kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä ei muodsta perhettä vaan perheen irvikuvan joka leikkii perhettä.
Kaikki ihmisten kombinaatiot vaan eivät ole perheitä vaikka Seta yrittää senkin sanan merkityksen väärentää 😏
usko_vainen kirjoitti:
Perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata,
Mielestäsi siis mies ja nainen, jotka eivät voi saada yhteisiä biologisia lapsia ei ole perhe?
Jokainen määrittelee perheensä ihan itse. Siinä ei ole muilla nokan koputtamista. Minulle perhe on se minkä perheeksi määrittelen, sinulle se voi olla jotain muuta. Vähän sama asia kuin se lähimmäinen.
kyllä.naurattaa kirjoitti:
Mielestäsi siis mies ja nainen, jotka eivät voi saada yhteisiä biologisia lapsia ei ole perhe?
Toki he ovat perhe joska he ovat mies ja vaimo 🤗
usko_vainen kirjoitti:
Tarkoitatko, että verisukulaiset jatkavat keskenään sukua? 😳
HärifrånTvättas kirjoitti:
Meinasin juuri kysyä tuota samaa, ehdit ensin.
Tai riippuu tosiaan siitä määritelmästä.
Mutta tuolla aiemmin jo hain sitä, että jos verisukulaisuus on ns. perhetunteen tärkein määre, niin silloin omaa puolisoa ei lasketa läheiseksi perheenjäseneksi. Jos kriteerinä on verisukulaisuus ilman muuta sidettä.HärifrånTvättas kirjoitti:
En toki koska nyt puhuttiin lapsettomista pariskunnista. Tarkkuutta lukemiseesi 😂
usko_vainen kirjoitti:
Toki he ovat perhe joska he ovat mies ja vaimo 🤗
Verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on sittenkin asia, joka on korvattavissa.
Verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on sittenkin asia, joka on korvattavissa.
Ei todellakaan ole 🤗
usko_vainen kirjoitti:
Ei todellakaan ole 🤗
Mikäli verisukulaisuus (ja suvun jatkaminen) ovat perheen määrite, niin silloin mies ja vaimo eivät ole perhe, he ovat pariskunta.
Mikäli verisukulaisuus (ja suvun jatkaminen) ovat perheen määrite, niin silloin mies ja vaimo eivät ole perhe, he ovat pariskunta.
Kuka tuollaisen määrityksen on ainoana antanut?
usko_vainen kirjoitti:
En toki koska nyt puhuttiin lapsettomista pariskunnista. Tarkkuutta lukemiseesi 😂
Mistä kohtaa tästä saa sellaisen käsityksen?
"Perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata, "
Olisko tarkkuutta kirjoittamiseen tai peräti ajatteluun? 😃kyllä.naurattaa kirjoitti:
Juuri näin.
Mistä kohtaa tästä saa sellaisen käsityksen?
"Perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata, "
Olisko tarkkuutta kirjoittamiseen tai peräti ajatteluun? 😃Kiistätkö, että perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata
usko_vainen kirjoitti:
Ei kukaan. Kyse on matemaattisesta totuudesta eli logiikasta.
Ei kukaan. Kyse on matemaattisesta totuudesta eli logiikasta.
Kerro toki sen kaava 😉
usko_vainen kirjoitti:
Sinä. "Perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata, "
Sinä. "Perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata, "
Kyllä niin se tekee.
usko_vainen kirjoitti:
Kyllä niin se tekee.
Mutta mies ja nainen (vaimo) eivät täytä verisukulaisuuden määritettä, eivät siis voi olla sen perusteella perhe, pelkästään pariskunta.
Mutta mies ja nainen (vaimo) eivät täytä verisukulaisuuden määritettä, eivät siis voi olla sen perusteella perhe, pelkästään pariskunta.
Eivät toki mutta kukaan ei kiellä, etteikö mies, vaimo ja lapsi (lapset) olisi kiistatta perhe 😉
usko_vainen kirjoitti:
Kiistätkö, että perhe eroaa muista ihmisten suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on aska jota ei voi millään korvata
Katsos nyt, kun tämä ei ole kiistelyn asia.
1. Verisukulaisuus edellyttää lähisukulaisuutta.
2. Lähisukulaisen eli verisukulaisen kanssa ei lisäännytä koska kyse olisi muuten sukurutsasta. Sukua jatketaan siis puolison kanssa, joka ei ole verisukua.
Jos nyt esität, että perhe eroaa muista ihmisen suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on asia, jota ei voi millään korvata niin onko puolisoiden välinen suhde muu kuin perhesuhde?usko_vainen kirjoitti:
Eivät toki mutta kukaan ei kiellä, etteikö mies, vaimo ja lapsi (lapset) olisi kiistatta perhe 😉
2. Lähisukulaisen eli verisukulaisen kanssa ei lisäännytä koska kyse olisi muuten sukurutsasta. Sukua jatketaan siis puolison kanssa, joka ei ole verisukua.
Jos nyt esität, että perhe eroaa muista ihmisen suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on asia, jota ei voi millään korvata niin onko puolisoiden välinen suhde muu kuin perhesuhde?HärifrånTvättas kirjoitti:
Jos nyt esität, että perhe eroaa muista ihmisen suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on asia, jota ei voi millään korvata niin onko puolisoiden välinen suhde muu kuin perhesuhde?Muista toki mutta kukaan ei kiellä, etteikö mies, vaimo ja lapsi (lapset) olisi kiistatta perhe 😉
usko_vainen kirjoitti:
Kerro toki sen kaava 😉
Jos nyt esität, että perhe eroaa muista ihmisen suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on asia, jota ei voi millään korvata niin onko puolisoiden välinen suhde muu kuin perhesuhde?HärifrånTvättas kirjoitti:
Jos nyt esität, että perhe eroaa muista ihmisen suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on asia, jota ei voi millään korvata niin onko puolisoiden välinen suhde muu kuin perhesuhde?Muista toki mutta kukaan ei kiellä, etteikö mies, vaimo ja lapsi (lapset) olisi kiistatta perhe 😉
usko_vainen kirjoitti:
Muista toki mutta kukaan ei kiellä, etteikö mies, vaimo ja lapsi (lapset) olisi kiistatta perhe 😉
Kysyin sinulta, mikä on miehen ja vaimon VÄLINEN suhde?
usko_vainen kirjoitti:
Niin kauan kuin siinä ei ole niitä lapsia, niin mies ja vaimo eivät ole perhe, kuten aikaisemmassa postauksessasi kirjoitit.
Niin kauan kuin siinä ei ole niitä lapsia, niin mies ja vaimo eivät ole perhe, kuten aikaisemmassa postauksessasi kirjoitit.
Aivan ja mielestäni on huolestuttavaa hankkia lapsia perheen ulkopuolelle.
Kysyin sinulta, mikä on miehen ja vaimon VÄLINEN suhde?
Se on juuri sitä 🤗 mitä sanoit.
Onko sinulla mitään järkevää sanottaa? Minua kyllästyttää tämä jankuttaminen.kyllä.naurattaa kirjoitti:
Ovat he lapseton perhe. Koska pääset siihen homoasiaan😂
Aivan ja mielestäni on huolestuttavaa hankkia lapsia perheen ulkopuolelle.
Eikö lapsella siis ole jo valmiina kotia / perhettä kun hän syntyy? Entä miten tällainen vanhempien välinen siteettömyys vaikuttaa lapseen?
usko_vainen kirjoitti:
Onko sinulla mitään järkevää sanottaa? Minua kyllästyttää tämä jankuttaminen.Puhut itsesi pussiin ja sitten alat syyttämään toista jankuttamisesta, niin tyypillistä sinulta. :)
Puhut itsesi pussiin ja sitten alat syyttämään toista jankuttamisesta, niin tyypillistä sinulta. :)
En ollenkaan mutta sinä et saanut haluamaasi 😂
Eerikatässämoi kirjoitti:
Jokainen määrittelee perheensä ihan itse. Siinä ei ole muilla nokan koputtamista. Minulle perhe on se minkä perheeksi määrittelen, sinulle se voi olla jotain muuta. Vähän sama asia kuin se lähimmäinen.
Sinä et määrittele mikä on oikea perhe vaan sen tekee ja ilmoittaa yksin Jumalan sana. Vai oletko sinä julkea nainen niin röyhkeä että ylennät itsesi Sanankin yläpuolelle?
usko_vainen kirjoitti:
En ollenkaan mutta sinä et saanut haluamaasi 😂
Kyllä sinä puhuit. Voi sinua.
usko_vainen kirjoitti:
Onko sinulla mitään järkevää sanottaa? Minua kyllästyttää tämä jankuttaminen.Kiitos tarkennuksesta. Sinuna olisin otettu siitä, että haluan tietää mitä todella kirjoitat, sen sijaan, että vain oletan jotain - se on sitä läheisen huomioonottamista. 😊
EvLut kirjoitti:
Sinä et määrittele mikä on oikea perhe vaan sen tekee ja ilmoittaa yksin Jumalan sana. Vai oletko sinä julkea nainen niin röyhkeä että ylennät itsesi Sanankin yläpuolelle?
Ei Eerika ole määritellyt mikä on oikea perhe, vaan mikä hänelle on perhe.
Rauhoitu hyvä ihminen.usko_vainen kirjoitti:
Ovat he lapseton perhe. Koska pääset siihen homoasiaan😂
He ovat lapseton pariskunta, ei perhe.
He ovat lapseton pariskunta, ei perhe.
Kuuleppas, jos sinä vihdoinkin nyt määrittelet mikä se perhe on niin sinun ei tarviste enää jankuttaa 🤗
Ei Eerika ole määritellyt mikä on oikea perhe, vaan mikä hänelle on perhe.
Rauhoitu hyvä ihminen.Niinpä juuri. Jotkut osaavat lukea, jotkut eivät. Ehkä on kyse siitä, että jokin sumentaa sen näkökyvyn heillä, joiden on vaikea ymmärtää kirjoitettua tekstiä.
usko_vainen kirjoitti:
Kuuleppas, jos sinä vihdoinkin nyt määrittelet mikä se perhe on niin sinun ei tarviste enää jankuttaa 🤗
Minulla on perhe. Jos vaimoni kuolisi, niin minä ja lapsemme olisimme yhä perhe tai päinvastoin jos minä kuolisin, niin vaimoni ja lapsemme olisivat yhä perhe.
Minulla on perhe. Jos vaimoni kuolisi, niin minä ja lapsemme olisimme yhä perhe tai päinvastoin jos minä kuolisin, niin vaimoni ja lapsemme olisivat yhä perhe.
Kyllä. Mitä muita perhemuotoja sinun mielestäsi on?
- Näin.on
Jos nyt esität, että perhe eroaa muista ihmisen suhteista koska siinä verisukulaisuus ja suvun jatkuminen on asia, jota ei voi millään korvata niin onko puolisoiden välinen suhde muu kuin perhesuhde?Sukulaisuus on eri asia kuin perhe. Mies ja vaimo on perhe. Heitähän sanotaan puolisoiksi. Kaksi puolisoa on yksi kokonaisuus. Sanotaanhan sanassakin, että mies luopukon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa. Näin he tulevat yhdeksi lihaksi ja perustavat perheen.
Kaksi samaa sukupuolta olevaa ei voi muodostaa perhettä, koska eivät voi tulla yhdeksi lihaksi. Niin se vain on. - miten.on
Näin.on kirjoitti:
Sukulaisuus on eri asia kuin perhe. Mies ja vaimo on perhe. Heitähän sanotaan puolisoiksi. Kaksi puolisoa on yksi kokonaisuus. Sanotaanhan sanassakin, että mies luopukon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa. Näin he tulevat yhdeksi lihaksi ja perustavat perheen.
Kaksi samaa sukupuolta olevaa ei voi muodostaa perhettä, koska eivät voi tulla yhdeksi lihaksi. Niin se vain on.>>mies luopukon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa.
Eikö naisen tarvitse luopua isästään ja äidistään liittyäkseen mieheensä? miten.on kirjoitti:
>>mies luopukon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa.
Eikö naisen tarvitse luopua isästään ja äidistään liittyäkseen mieheensä?Todellisuudessa on paljon miehiä, jotka eivät luovu perheistään. Anoppi saattaa vaikuttaa perhe-elämään joskus liikaa.
EvLut kirjoitti:
Ihminen aina tulkitsee Sanaa, vai oletko Sinä niin röyhkeä, että asetat itsesi Jumalan asemaan pidättämällä itselläsi oikeuden siihen ainoaan oikeaan tulkintaan?
mummomuori kirjoitti:
Todellisuudessa on paljon miehiä, jotka eivät luovu perheistään. Anoppi saattaa vaikuttaa perhe-elämään joskus liikaa.
Tuo on muuten totta! Äidit takertuvat etenkin poikiinsa jopa niin pitkälle, että valitsevat heille mieleisensä puolisot. Tai eivät anna heidän lähteä lainkaan kotoa. :D
Näin.on kirjoitti:
Sukulaisuus on eri asia kuin perhe. Mies ja vaimo on perhe. Heitähän sanotaan puolisoiksi. Kaksi puolisoa on yksi kokonaisuus. Sanotaanhan sanassakin, että mies luopukon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa. Näin he tulevat yhdeksi lihaksi ja perustavat perheen.
Kaksi samaa sukupuolta olevaa ei voi muodostaa perhettä, koska eivät voi tulla yhdeksi lihaksi. Niin se vain on.Onko yhdeksi lihaksi tuleminen tässä yhteydessä pelkkä tekninen suoritus, joka ei esim. edellytä minkäänlaista emotionaalista tai henkistä sidettä puolisoiden välillä? Kyseessähän on oikeasti kielikuva. Lapset käsittävät tällaiset asiat konkreettisesti, vaikka kyse on abstrakteista, käsitteellistä ajattelua vaativista asioista. Olen jo ennenkin sanonut monta kertaa, että Raamattu ei ole mikään ohjekirja!
Jos katsotaan tilastoista mitä perhe merkitsee liberaaleille ja epäuskoisille niin katoaa nämä tähänkin ketjuun ilmestyneet liberaalien ja epäuskoisten maalailemat hurskastelevat epätodet unikuvat:
-Yli 50% epäuskoisten avioliitoista hajoaa
-Epäuskoisten lapset ovat eron jälkeen vanhempien kaupankäynnin kohteena
-Huorataan, petetään ja rikotaan toisten liittoja
-Rakennelleen perheen irvikuvia perversseistä himoista ja seksuaalisista kieroumista käsin.
- Ei kunnioiteta isää ja äitiä vaan jätetään heitteille
-Ei kasteta lapsia
-Estetään lapsen yhteys Jumalaan kieltämällä mm. ruokarukoukset
-Vietellään nuoria kadotukseen ja turmioon sallimalla ja ihannoimalla itse alkoholin väärinkäyttöä
-Hylätään lapsensa
-Murhataan syntymättömiä lapsia äidin kohtuun ja nimitetään sitä "sairaalajätteeksi"
-Saatetaan lapsi identiteettikriisiin estämällä häneltä luonnollisen sukupuolisuutensa kokeminen
-Isä ja äiti tappelevat, epäuskoisten laajalle levinnyt perheväkivalta yleistä
-Hylätään nuoruuden kumppani ja mennään naimisiin uudelleen ja uudelleen
-Kirotaan avioliittoa harjoittamalla esiaviollista irtoseksiä huoruuden himossa
Tilastot puhuvat karua ja kaunistelematonta kieltään keskimääräisestä pakanallisesta "perhe-elämästä". Vanhemmat eivät kanna vastuutaan. Lapset kasvatetaan ilman kuria väkivaltaisiksi ja itsekäiksi hirviöiksi, yhteiskunta raaistuu ja rapistuu.
Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää sanoo Iankaikkinen erehtymätön Jumalan sana!Olipa hyvä, että laitoit listan. Tajusin juuri, etten olekkaan liberaali kun vain yksi kohta 14 :sta kohdasta osuu.
nähty.on kirjoitti:
Olipa hyvä, että laitoit listan. Tajusin juuri, etten olekkaan liberaali kun vain yksi kohta 14 :sta kohdasta osuu.
Ei se kaikkiin sovikaan mutta hyvin yleistä on epäuskoisten keskuudessa.
nähty.on kirjoitti:
Olipa hyvä, että laitoit listan. Tajusin juuri, etten olekkaan liberaali kun vain yksi kohta 14 :sta kohdasta osuu.
Sama täällä.
Olen siis 100% konservatiivisesta perheestä. Kaiken lisäksi äitini oli kotiäiti. Ilmankos olenkin näin pilalle hemmoteltu ja todellisuudesta täysin vieraantunut kuplassa eläjä.
Sama täällä.
"Kyllä naurattaa"?
Aikaa ei enää ole kovin paljon, vaan nyt eletään viimeisiä lopun aikoja. Varoitan sinua vakavasti että tekisit parannuksen kun vielä on armokaupan ovet auki. Kun ovet suljetaan silloin loppuu jumalattomain nauru ja se vaihtuu kauhuksi ja itkuksi, pettymyksen itkuksi.
Kristuksella on valta antaa syntejä anteeksi maan päällä. Kun aika loppuu ei enää ole sijaa parannukselle.HärifrånTvättas kirjoitti:
Olen siis 100% konservatiivisesta perheestä. Kaiken lisäksi äitini oli kotiäiti. Ilmankos olenkin näin pilalle hemmoteltu ja todellisuudesta täysin vieraantunut kuplassa eläjä.
Minä olen 100 % konservatiivisesta juutalaisperheestä, ja menin perheeni kauhistukseksi ei-juutalaisen kanssa naimisiin. Ilmankos olen tällainen kuin olen.
- VoiVoijaHuoh
Näin tosiaan taitaa olla luterilaisten keskuudessa tuo EvLutin esiintuoma perhemalli?
Jostain olen lukenut, että homoliitot kestää keskimäärin kaksi vuotta? Jos näin on, niin homoliittoja solmitaan liukuhihnalta ja sitten erotaan ja taas uusi liitto ja näin eespäin? - DTM_
VoiVoijaHuoh kirjoitti:
Näin tosiaan taitaa olla luterilaisten keskuudessa tuo EvLutin esiintuoma perhemalli?
Jostain olen lukenut, että homoliitot kestää keskimäärin kaksi vuotta? Jos näin on, niin homoliittoja solmitaan liukuhihnalta ja sitten erotaan ja taas uusi liitto ja näin eespäin?Niinhän ne homot tekeekin!
Tuosta listasta vielä sen verran, että siinä esitetään erilaisia asioita, kuten holtiton alkoholin käyttö, väkivalta, hylkääminen yms. ikään kuin aktiivisena toimintana.
Sillä ei ole juuri tekemistä sen kanssa, miten asioilla on todellisuudessa tapana KEHITTYÄ. Jopa ev.lut itsekin voisi aivan todennäköisesti joutua sellaiseen elämäntilanteeseen ilman omaa erityistä aktiivisuuttaan, jossa esim. tulisi lyöneeksi puolisoaan. Monet tappojakin tehneet ovat jälkikäteen olleet järkkyttyneitä teostaan.
Kaikkein vaarallisinta on siis kuvitella olevansa kaiken pahan yläpuolella, saati ettei pahuutta löydy omasta itsestä - silloin on erittäin todennäköistä langeta. Monet alkoholistit taas eivät edes pidä itseään alkoholisteina... tila voi syntyä pikkuhiljaa, salakavalasti "lääkkeenä" elämän vastoinkäymisiin. Tällainen ihminen voi myös aivan hyvin käydä töissä, hoitaa lapsiaan jne. Ylipäänsäkin monet tilanteet saavat kehittyä aivan rauhassa hyvinkin pitkälle, ennen kuin kukaan ulkopuolinen puuttuu tilanteeseen. Siksi esim. vihapuheella ja muulla henkisellä / hengellisellä väkivallalla voi olla todella kauaskantoiset seuraukset ympäristöönsä. Ajatellaan vaikkapa tiukan uskonnollisen kasvatuksen saanutta lasta - hän ei ehkä oireile huolestuttavasti lapsena, mutta nuorena padottuaan tukahdutettua vihaa sisäänsä, syyllistyä terrorismiin. Kenen silloin on vastuu? Kyse on ns. lumipalloefektistä ja ne voivat olla jopa sukupolvien mittaisia. Tälläkin hetkellä on varmasti liuta heitä, joiden valkoiset eli oikeistolaiset isovanhemmat ovat siirtäneet katkeruuttaan ja vihaansa aina lapsenlapsiinsa saakka jne.
Nämä ovat pohjimmiltaan huomattavasti monimutkaisempia syy-seuraus ketjuja, mitä päälle päin näyttää.
Tai sitten: Mikä on lapsen hylkääminen? Hylkääkö vanhempi lapsensa, jos hän sairastuu mieleltään, tekee itsemurhan tai kuolee ylipäänsä?
Entä henkinen tai emotionaalinen puoli? Vanhempi voi olla fyysisesti läsnä, mutta henkisesti poissaoleva / tunnekylmä jne.
- Miriam.lut
Perheen ydin on mielestäni isä, äiti ja lapset. Jokainen meistä on tällaisen perheen jäsen, olipa se kuinka eheä ja tiivis tai repaleinen tahansa.
Pariskunta on pariskunta. He eivät muodosta uutta perhettä mielestäni, vaan kumpikin osapuoli on oman "lapsuudenperheensä" jäsen. Siinä, että he ovat yhdessä pariskunta (eikä oma perheensä), ei ole mitään vikaa, kunhan he ovat avioliitossa.
Avioliitto on miehen ja naisen välinen.
Mielestäni lemmikkieläimet eivät ole perheenjäseniä oikeasti, mutta niihin voi suhtautua kuin ne olisivat. Lemmikin emäntä / isäntä on vastuussa lemmikistä ja hänellä on velvollisuus huolehtia eläimen hyvinvoinnista.
Raamatussa puhutaan perhekunnasta, jolla ymmärtääkseni viitataan myös mahdolliseen palvelusväkeen ja muihin, jotka asuvat saman katon alla (?). Perhekunta on mielestäni vähän eri asia kuin perhe.
Jokainen uskovainen kuuluu myös Jumalan perheeseen, joka on ikuinen ja johon ei synnytä luonnollisen järjestyksen mukaan, vaan Jumalan Henki on uudestisynnyttänyt ihmisen ikuisen perheensä jäseneksi.Miriam puhuu sellaista jota kukaan ei voi puhua muutoin kuin Pyhän Hengen johdattamana. Kiitetty olkoon Herran nimi!
- JackShit
EvLut kirjoitti:
Miriam puhuu sellaista jota kukaan ei voi puhua muutoin kuin Pyhän Hengen johdattamana. Kiitetty olkoon Herran nimi!
Pitäisikö teidän perustaa Miriamin kanssa UUSperhe?
Nehän ovat muotia Aidon Avioliiton fanien keskuudessa? - terkut.setaan
JackShit kirjoitti:
Nehän ovat muotia Aidon Avioliiton fanien keskuudessa?Miksi pilkkaat normaleita ihmisiä, homo!?
- skitsolta.vaikuttaa
JackShit kirjoitti:
Nehän ovat muotia Aidon Avioliiton fanien keskuudessa?Voiko perheen perustaa sivunickkinsä kanssa ?
”…vaan kumpikin osapuoli on oman "lapsuudenperheensä" jäsen. Siinä, että he ovat yhdessä pariskunta (eikä oma perheensä), ei ole mitään vikaa…”
Aika erikoinen käsitys. Sittenhän ei ole perheitä oikeastaan ollenkaan jos mennään taaksepäin sukupolvia -. heistä kaikki ovat aina vain ”lapsuudenperheestä”?
perhe on muuttunut historian saatossa koko ajan. Raamatussa perhe todellakin oli laaja eli perhekunta. Silloin jopa riitti, kun perheenpää kääntyi ja kastettiin, samalla hänen koko perhekuntansakin kastettiin.
Suomessa on perinteisesti elettä vähän samaan malliin eli suurperheinä. Tämä malli rikkoontui teollistumisen myötä. Työväkeä tarvittiin ja asunnot olivat kalliita, joten niistä tehtiin mahdollisimman pieniä. tämän myötä syntyi ydinperhe ideologia.
Tässä ketjussa on kirjoitettu vanhemmuudesta / perheestä lähinnä teknisesti.
Entä emotionaalinen, henkinen tai sosiaalinen vanhemmuus?
Apinakokeissa on jo todettu, että poikanen hakeutuu ennemminkin pehmoisen keinoemon luokse kuin rautahäkkyrän, jolta kylläkin saa ravintoa.
Tällainen on NORMAALI suomalainen perhemalli:
"3. Välttelevä kiintymystyyli
Välttelevillä on myönteinen käsitys itsestä ja kielteinen käsitys toisista. Kielteinen käsitys muista estää luottamasta muiden apuun ja hyväksyntään silloinkin, kun niitä kipeästi tarvitsisi, mikä vähentää muiden tuen ja seuran etsimistä. Kielteinen käsitys muista kompensoituu korostuneen itsetuntona, haluna pärjätä yksin ja taipumuksena painottaa tiedollisten asioiden hallintaa. Avun pyytäminen ja heikkouden näyttäminen on hyvin vaikeaa. Päällepäin välttelevän itsetietoisuus saattaa näyttää hyvältä itsetunnolta, mutta myönteinen käsitys itsestä ei rakennu ihmissuhteissa saatuun hyvään palautteeseen vaan omien suoritusten kautta luotuun itsetuntoon.
Välttelevän kiintymystyylin omaavat uskovat turvaa hakiessaan tulevansa torjutuksi ja siksi he kieltävät kiintymyksen tarpeensa. Välttelevät pyrkivät elämään ilman toisten ihmisten rakkautta ja olemaan riippumattomia tunnetasolla toisista. He onnistuvat ylläpitämään myönteistä kuvaa itsestään etäännyttämällä itsensä toisista ja kieltämällä hylätyksi tulemisen haavoittavuuden. He pyrkivät autonomiaan ja kontrolliin ja ristiriitatilanteessa etäisyyteen. Välttelevän on vaikea hyväksyä suorituksissa epäonnistumista, koska se vie pohjan oman itsen varaan rakennetulta itsetunnolta. Työ ja harrastukset ovat keskeisiä heidän elämässään. Ajan myötä kiintymyksen tarpeiden kieltäminen automatisoituu ja kiintymyskäyttäytymisen aktivoituminen tukahtuu.
Välttelevällä on taipumus vähätellä kielteisiä kokemuksiaan ja tunteitaan ja niiden merkitystä kehitykselleen. Hänelle voi olla vaikeaa kritisoida vanhempiaan ja tai palauttaa mieleen ahdistavia lapsuudenkokemuksia. Välttelevästi kiintyneellä aikuisella on sisään rakennettu vaatimus vahvuudesta, normaaliudesta ja itsenäisyydestä. Lapsuuttaan hän voi kuvata vaikkapa sanomalla, että ”se oli ihan normaalia”.
Lähde: Väestöliitto"Suomalaisten miesten ja naisten kiintymyssuhdejakaumaa ovat tutkineet mm. Nauha ja Silvén (2000). Turvallinen kiintymystyyli oli naisilla yli puolella, miehillä alle puolella. Takertuvia oli naisista alle viidennes, miehistä vain muutama. Miehistä vältteleviä oli noin puolet ja naisista lähes neljännes. Tämän mukaan suomalaisen miehen erityispiirre on välttelevyys kun taas naisilla yleisin kiintymystyyli on turvallinen kiintymystyyli.
Suhtautuminen seksuaalisuuteen vaihtelee kiintymyssuhdetyylin mukaan. Turvallisesti kiintynyt pyrkii seksuaalisuudessa molemminpuoliseen läheisyyteen ja tyydyttävyyteen. Turvattomasti kiinnittyneistä takertuvat haluavat tyydyttää ennen kaikkea turvallisuuden ja rakkauden tarpeitaan. Välttelevästi kiintyneet erottavat seksuaalisuuden tunneperäisestä sitoutumisesta ja pitävät itsensä paljastamista epämiellyttävänä. Pelokkaasti kiintyneille kaikenlainen läheisyys on uhkaavaa, koska he pelkäävät vahingoittuvansa tai tulevansa hylätyksi.
Parinmuodostuksessa on havaittavissa, että turvallisesti kiintyneillä samankaltaisuus näyttää viehättävän, kun taas ei-turvallisesti liittyneissä kiintymyssuhteissa myös vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa.
Kiintymystyyliltään välttelevät eivät ole vältteleviä koko ajan. He voivat olla hurmaavia juhlissa. He voivat tuntua ihanilta ystäviltä. Milloin välttelevät sitten muuttuvat vältteleviksi? He muuttuvat vältteleviksi juuri silloin, kun toinen tai itse muuttuu haavoittuvaksi. Hetkellä, jolloin kiintymystarpeet aktivoituvat. He muuttuvat vältteleviksi niinä hetkinä, jotka määrittelevät suhteen luonteen pohjimmiltaan.
”En ymmärrä, mikä on vialla. Ehkä vika on minussa, ehkä olen aivan mahdoton. Kun seurustelimme ja näimme toisemme joka toinen viikonloppu, hän oli ihannemies: hurmaava, lämmin, seksuaalinen. Ja nyt minusta tuntuu, etten merkitse hänelle mitään. Minusta tuntuu, että olen poissa hänen elämästään, tuntuu, että hän ei välitä minusta yhtään. Hän ei tarvitse minua, hän on niin etäinen. Minusta tuntuu aivan kauhealta, minusta tuntuu, että olen tulossa hulluksi.” Miksi näin? Olet mennyt naimisiin välttelevän miehen kanssa. Kiintymyssuhdeteoria ei vain määritä jotain henkilöä vältteleväksi, vaan se kertoo myös, koska vältteleminen tulee esiin. "
Lähde: VäestöliittoEhkä ei ole hyvä kopioida kokonaisia artikkeleita?
”Entä emotionaalinen, henkinen tai sosiaalinen vanhemmuus?”
Lapselle nämä ovat tärkeämpiä kuin biologinen vanhemmuus. Lapsi tarvitsee ennen kaikkea rakkautta.
”Parinmuodostuksessa on havaittavissa, että turvallisesti kiintyneillä samankaltaisuus näyttää viehättävän, kun taas ei-turvallisesti liittyneissä kiintymyssuhteissa myös vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa.”
Jotakuinkin noin ja sitä vahvistavat uusimmat tutkimukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111- 711104
Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27869- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854