Olen nuori, mutten osa nuorisoa

EpänuoriFilosofi

Ikäni? 15 vuotta, poika, ehdottomasti oudoin ihminen omalta vuosiluokaltani.
Olen ateisti, mutta ymmärrän uskonnollisia näkemyksiä jonkin verran.
Koen olevani nuori, mutta en kuuluvani nuorisoon.
Asun taajaman ulkopuolella, ja olen hyvin onnellinen siitä - en halua asua betonilähiössä, vaan luonnon lähellä, omassa rauhassa.
Ei ole lähellä kauppoja, mäkkäreitä, subeja jne, mutta ei se haittaa.
En tykkää hengailla kavereiden kanssa jossain alepan kulmilla keskustellen siitä että kenellä on tehokkain mopo ja juoda ESssää.
Sillä välin kun muut miettii mopojen viritystä, minä mietin syntyjä syviä:
Miksi olemme täällä? Miten? Entäs sitten? Ja mitäs tämän jälkeen?
Omassa rauhassa mietiskely on minulle itselleni paljon mukavampaa kuin kavereiden kanssa hengailu.
Toisaalta, vaikka olenkin epäsosiaalisuuden multihuipentuma, niin pärjään ihmisten kanssa ihan hyvin. Pystyn keskustelemaan rakentavasti, ja kuuntelemaan ja ymmärtämään asioita monesta eri näkökulmasta. Kutsutaan myös interpsyykkiseksi älykkyydeksi.
Ja henkisesti olen vahva - Minulla on tietyt tulevaisuudentavoitteet, muunmuassa matkustelu ja rikastuminen. Enkä ajattele että ehkä pystyn, ehkä en. Ajattelen että kyllähän perkele pystyn! Sekin ajattelutapa vahvistaa mieltä aikas paljon.
Olen facebookissa ja snäpchätissä, mutta käytän niitä vähän - kerran viikossa ehkä.
Kävelen monesti koulun käytävillä ihan vaan huvin vuoksi ja katselen ympärilleni - monella, valitettavan monella on vaan kännykät kädessä ja instagramin selailu meneillään. Omasta mielestäni oikeasta maailmasta vierottautumista.
Entäs sitten esim. Oma imagoni koulussa? Minulle riittää se että minulle ei vihoitella tai niin edelleen. Ulkonäöksi riittää että on ihan siistissä kunnossa. En muutenkaan ole mikään komistus ja se johdattaaakin aiheeseen että entäs sitten seurustelu? Edes tyttökavereita ei ole koskaan oikeastaan ollut, joten en jaksa oikeastaan seurustelua ajatella. Pärjään hyvin oman mieleni kanssa.
Koulussakin olen käytännössä oma itseni - pienin poikkeavuuksin mutta silti.
Opetuksena on että ole tyytyväinen itseesi sellaisena kuin olet.
Älä anna somen hallita elämääsi.
Älä stressaa liikaa.
Älä ajattele omaa imagoasi liikaa - jonkin verran riittää.
Nauti jokaisesta päivästä.
Jokaisesta miellyttävästä asiasta ympärilläsi.
Hengitä ilmaa ja mieti.
Mitä voisit tehdä tulevaisuudessa.
Ja panosta siihen.
Nauti jokaisesta päivästä.
Kiitos jos luit. Vetäydyn wikipediaan.
:)

6

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsi_rakas

      Ylemmyyskompleksi, "rikastuminen" ja "matkustelu" sen paljastavat. Pinnalliset tavoitteet mukamas niin syvällisellä intelligentillä.

    • Miten mikään mainitsemastasi tekee sinusta ei-nuorisoa?

    • "Opetuksena on että ole tyytyväinen itseesi sellaisena kuin olet.
      Älä anna somen hallita elämääsi.
      Älä stressaa liikaa.
      Älä ajattele omaa imagoasi liikaa - jonkin verran riittää.
      Nauti jokaisesta päivästä.
      Jokaisesta miellyttävästä asiasta ympärilläsi.
      Hengitä ilmaa ja mieti.
      Mitä voisit tehdä tulevaisuudessa.
      Ja panosta siihen."

      Mielestäni aika hyviä neuvoja.

      Eikä rikkaaksi tuleminen ole mikään huono tavoite. Raha ei todellakaan tuo onnea, mutta tietty vauraus ja taloudellinen turvallisuus tekee onnen saavuttamisesta hieman helpompaa.

      Jos ei ala käyttäytyä muita kohtaan, kuten mulkku, niin mikäpä siinä, että tuntee olevansa keskivertoja ikäisiään kypsempi ja jollain tavalla jopa parempi. Silloin on ainakin itsetunto kohdallaan ja juuri siinä monella nuorella tuntuu olevan parantamisen varaa.

    • kys123

      Kuulostaa kyllä siltä että yrität olla joku special snowflake.

    • Oot miltein kopio musta mutta vaan poikana ja 1vuoden vanhempana muutama poikkeama

    • varttuneempipelimies

      Olette kaikki alle 30v pikkulapsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe