Minkä ikäsenä

Olen.vanhan.näköinen

Aloit näyttää vanhalta.

49

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnTiedäVielä

      Kerropa oma näkemyksesi itsestäsi ensin!

    • 1eero

      Pakko myötää kun vertaa rippikuvaa, oikeeesti huvittavan näköinen hä hä voi vittu.

      • pyrskis

        Heh hee, voi hittu alkoi naurattamaan :))


      • 1eero

        Siitähä huvittavuudesta tullee hyvälle mielelle, ei tarvii kun peiliin vilakasoo.


    • vanha.on.kaunis

      Ensimmäisen kerran olin kait 42. Joku hormonimyräkkä sai näyttämään riutuneelta. Taisi olla työstressiäkin. Valokuvista n. 60 v. Nyt muutama vuosi myöhemmin olen jo tottunut peilikuvaani. Katson siitä kylppärin peilistä. Siellä on pehmeämpi valaistus. Ja silmälasit eivät ole päässä.

    • Olen aina näyttänyt ikäiseltäni tai vähän nuoremmalta.

    • Per-kel

      Vielä naiset tykkää :* 68

    • Heikunkeikku

      En ole vanhan näköinen.
      Olen oikeastaan aika makeen näköinen.
      Voisin jopa tehdä itseäni vieläkin nuoremman näköiseksi, vaan en tahdo.
      Tahdon olla tämän ikäinen ja tahdon olla siitä ylpeä.
      Olen ylpeä.

    • EnTieäVielä

      Kertokaa, minkä ikäinen ON vanha?

      • Olenmuutakin

        Hyvä kymysys. Kun ikää on jo vaikka muille jakaa niin kai sitä iäkkäältä näyttääkin. Mutta kun se näyttäminen on vain kuori ja se kuori on vain yksi hyyyvin pieni osa minusta.


    • ikäistään.nuorenpi

      Lähdetään nyt siitä tosiasiasta, että täyttäessään 20 ihminen ei ole enää nuori vaan ei "vanhakaan". Mutta siitä eteenpäin jokainen vuosikymmen vanhentaa eli kypsentää ulkomuotoa.
      Harvalla ihmisellä, kuten itselläni, on niin nappigeenit (ja vaikuttaa asiaan elintavatkin jossain määrin, lähinnä fyysinen toimeliaisuus), että viidestäkymmenestä eteenpäin näyttäisi yhtään vanhemmalta, on kuin olisi pysähtynyt viisikymppisiinsä.
      Omat elintapani ovat kyllä kaukana terveestä kuin sairaastakin, koska sellaista raamattua en tiedä julkaistun missä on todistettu, mitä ovat (muka) terveitä tapoja?
      Jää sana sanaa vastaan; "minun tavat on joidenkin omissa arvoissa myrkkyä".

    • hämäräää

      Aina keväisin kun tulee valoisaa!

    • En ole vielä vanha.
      Äitikään ei ollut vanha ennen 93-ikävuottaan.
      Jos sairastuu niin on sama minkä ikäinen on, terveys on tärkeintä.
      Väsyneenä näytän vanhemmalta, levänneenä ihan ok.

    • Aikuinen ihminen on vanha kun hän täyttää 50v.
      Yleisesti ihminen on vanha, kun hänen ihonsa tarvitsee kemi-kaaleja.
      Kemi-kaaleja joita eivät Teinit vielä käytä.

      H.

      • Totta. Naapurikaupungissa järjestetään kohta seniorimessut 50 . Siis 50 on jo seniori.


      • Ei kalliit voiteet auta vanhenemiseen.
        Sokkotestissä testasivat ryppyvoiteita, kallein yli 100€ ja halvin noin 10€.
        Halvin voitti kun eivät tienneet hintaa.
        Nuorempana olin kaikenlaisten voiteiden suurkuluttaja, nyt pesun jälkeen jotain että iho ei kiristä.
        Olen onnekseni perinyt äitini ihon, ryppyjä ei ole juuri lainkaan. Ikä tuntuu ja näkyy silti, ei aikaa voi huijata.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ei kalliit voiteet auta vanhenemiseen.
        Sokkotestissä testasivat ryppyvoiteita, kallein yli 100€ ja halvin noin 10€.
        Halvin voitti kun eivät tienneet hintaa.
        Nuorempana olin kaikenlaisten voiteiden suurkuluttaja, nyt pesun jälkeen jotain että iho ei kiristä.
        Olen onnekseni perinyt äitini ihon, ryppyjä ei ole juuri lainkaan. Ikä tuntuu ja näkyy silti, ei aikaa voi huijata.

        "mielikki.mummo"

        En minä niin kirjoittanutkaan.
        Mene toisten kommentteihin väkisin vääntelemään.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        En minä niin kirjoittanutkaan.
        Mene toisten kommentteihin väkisin vääntelemään.

        H.

        Kiitos mielelläni :)


    • luulisin.näin

      Ilmeisesti siinä 14-15 vuotiaana, kun vanhat ukot alkoivat katsoa sillä silmällä.

    • Kauneus on silmiin syntymässä syntynyt omi-naisuus.
      Rumuuskin on.
      Kuten tiedämme, katse kuolee lasittuneeseen tuijotukseen silloin vasta, kun ruumiskin kuolee.
      Jopa sokean silmät liikkuvat vilkkaan eläväisesti.
      Sikäli kun ei niitä ole pois leikattu.
      Ennen kirkollista sivistystä ihmiset naivat naisensa naistensa nuoruudessa.
      Sieltä ajoilta lie kotoisin sanonta:
      Nainen on kauneimmillaan 17v.
      Tuota nuoremmilla oli yleisesti vasta pieniä rintoja.
      Muistaakseni.
      Minä olen kirkollisesti sivistynyt.
      Ihan näkevien silmienkin kanssa.

      H.

    • Lacucaracha

      Kuvahavaintojen ja empiiristen tutkimusten tuloksena olen valitettavasti syntymähetkestä lähtien ollut aika ryppyinen, kuten sanotaan vanhan pikku-ukon näköinen. Ystävälliset sukulaiset sanoivatkin minun olleen harvinaisen ruma ja kärttyinen pikku otus. Sittemmin elinvuosien kartuttua ja nahan hieman silettyä saatoin silti useita vuosikymmeniä ilahduttaa joitakin kanssakulkijoita. Varsinkaan vastakkainen sukupuoli ei rohjennut sanoa minua kärttyisen pikku-ukon näköiseksi, koska käsivoimani naiseksi ovat varsinnhyvin kehittyneet. Niin surullista tämä nyt on.

    • sen.ikäisenä

      36-vuotiaana aloin isän silmissä näyttää vanhalta. Olin tapani mukaan häntä tervehtimässä 3-4 kuukauden välein. Kerran hän katsoi minua tutkivasti ja sanoi: sinä oot aina näyttäny ihan lapselta, mutta nyt katon että sun kaulassa on ryppyjä, kyllä sinäkin näköjääv vanhenet.

    • maissiiii

      Mää olen vain mää, en koskaan peiliin katsoessani ajattele, että olen sitä tai tätä, olen namaltani mikä olen. En kyttää ruttuja tai ryppyjä, en nuoruutta en vanhuutta.
      Enemmän kiinnostaa onko huulissa sopivasti huulipunaa tai mites tuon kiehkuran nyt väännän, että olisi sopusan näkönen.
      Aina lopuksi hymyilen naamalleni kun peilin edessä käväsen.

      Muut voi olla ihan mitä mieltä vaan, en yleensä ajattele kanssaihmisiäkään, että näyttääpä vanhalta tai nuorelta. Ihmisen koko persoonallisuus kiinnostaa enemmän. On hienoa jos osaa kantaa ikänsä arvokkaasti , oli sitten minkä ikäinen tahansa.
      Nuorekkuuskin on monesta muusta asiasta kiin nni kuin naaman rutuista tai rypyistä, esim ryhti kertoo paljon enemmän ja ilme myös.

      • Ehkä käänne tapahtui Alkossa vähän yli kolmekymppisenä, siihen asti silloin tällöin kysyttiin ikää maksunnyhteydessä, ylpeä olin.
        Poliisi ilmestyi kerran viereen, kun parkkasin 99-Saab´n yhden leipomon eteen, pipo hämäsi luuli pikkupojaksi, ajokorttia kyseli.
        Näillä kokemuksilla siis- .....
        Olen neljän ihmisen mummi ja ylpeä roolistani- elämänkokemus tuo muutakin kuin kolotuksia ja ryppyjä-
        "nuoruus on lahja
        vanheneminen on taidetta" Juha Vainio


    • IkinuoriJaNopea

      Mie olen aina niin nuori ku haluan. Tähän ikhän en ole tuntenu vielä vanha olevanni. Aivan ihmettelen ittekki että olenko ollenkhan elossa ku kaikki oman ikäset on niin kurttusia ja kärttysiä, mutta mie aina yhtä nuori. Ja se on tosi ko vesi. Joku kauhean ruma ja harmaja tyyppi on kyllä muuttanu minun kamarhin ja se kulkee aina sillon ko mie hiivin peilin ohi. En ole sille sanonu mithän eikä sekhän minua huomioi ku vahtaa itteänsä siitä peilistä. Mie annan sen mummun olla omissa oloissana, eikä sitä juuri muuloin näy. Hiljanen se on ja liika vanhan näkönen. Mie se kyllä itte en ikinä vanhene. Kumma vain ko vaathet on kutistunu pesussa, huonoja nuo uuet pulverit.

    • Niinkuin kenen, minkä ikäisen silmin katsottuna vanhan näköinen?
      Vai omasta mielestään ...?

      • Olen hehkeä, karismaattinen, vahva nainen. Pitkät,tummat, hennatut hiukset ponnarilla kuljen raitilla ylväästi upean hoitokoirani kanssa. Ryhdikkyyttä sain lisää antaen operoida raskaan etuvarustukseni sopusuhtaiseksi. Iho on hyvistä geeneistä johtuen sileä, rypyistä en tiedä mitään. Kun en juo viinaa, iho pysyy hyvässä kuosissa. Peilistä näkyy itsensä kanssa sovussa oleva, itselleen anteeksi antanut ja itsensä hyväksynyt ,hymyilevä, iätön nainen.


      • yksilesken kirjoitti:

        Olen hehkeä, karismaattinen, vahva nainen. Pitkät,tummat, hennatut hiukset ponnarilla kuljen raitilla ylväästi upean hoitokoirani kanssa. Ryhdikkyyttä sain lisää antaen operoida raskaan etuvarustukseni sopusuhtaiseksi. Iho on hyvistä geeneistä johtuen sileä, rypyistä en tiedä mitään. Kun en juo viinaa, iho pysyy hyvässä kuosissa. Peilistä näkyy itsensä kanssa sovussa oleva, itselleen anteeksi antanut ja itsensä hyväksynyt ,hymyilevä, iätön nainen.

        Koska sinä olet uusinut silmälasisi viimeksi?


      • Tellukka kirjoitti:

        Koska sinä olet uusinut silmälasisi viimeksi?

        Tell
        Mitkä ne ovat?


    • staka

      En tiedä vielä. Pikapuoliin, ehkä.

    • Ryppynauha

      Tässä ketjussa itsepetos on huipussaan.. Haluaisin nähdä plus 60-vuotiaan täysin rypyttömän naisen. Jos sellainen löytyy, lähikuva profiiliin, kiitos.

      • Ryppy
        En voi kuvata ryppyä, jonka päällä istun. Säännöt kieltävät.


      • Revisiitä

        Olen aina ollut mieltä, että itsensä narraaminen on typerää. Siispä ei ole "itsepetosta" että mulla ei ole muita ryppyjä naamarissa kuin ne, jotka ovat olleet siinä koko hela armaan ikäni. Tiedän myös muita rypyttömiä, jotta "ryppynauha" taitaa asua ja elää tynnyrissä.


      • Revisiitä kirjoitti:

        Olen aina ollut mieltä, että itsensä narraaminen on typerää. Siispä ei ole "itsepetosta" että mulla ei ole muita ryppyjä naamarissa kuin ne, jotka ovat olleet siinä koko hela armaan ikäni. Tiedän myös muita rypyttömiä, jotta "ryppynauha" taitaa asua ja elää tynnyrissä.

        Entä silmät?
        Onko sinulla kaihi, vai miksi et näe selvästi?


      • Kirkassilmäinen

        Isäni muutti maallista majaansa tuonne ylemmäs johonkin yli 80-vuotiaana. Hänellä(kään) ei ollut rypyn ryppyä.


    • reppuriika

      Olin kerran luennolla ja luennoitsija heitti kysymyksen että milloin ihminen on vanha? No oli monenlaista vastaajaa. Sitten hän esitti ajatuksen että silloin alkaa olla merkkejä iänpatinasta kun saa hyvätahtoisia huomautuksia että oletpa sinä nuorekas, ja sinä et vanhene ollenkaan ja arvaillaan ikä rutkasti alakanttiin tai jos sanoo ikänsä niin tulee, no ei sitä kyllä millään uskoisi.
      Ikä tulee monesti esteeksi. Jos 50-kymppinen nainen haluaa tulla raskaaksi, on vanha, eipä taida olla enää mahiksia lentäjäksi, armeijaan, poliisiopistoon, balleriinaksi siinä iässä.

      • En halua tulla raskaaksi, en myöskään havittele lentäjäksi, armeijaan, poliisiksi, balleriinaksi, valokuvamalliksi, strippariksi, en halunnut nuorempanakaan, eli siis aina ollut tavoitteiden asetannassa jotain vikaa. Kuitenkin elämä mennyt aika ok.

        Viime kesänä kollegani vuosien takaa tuli vastaani kadulla, koppasi syliinsä ja sanoi: "Sinä sen kun vaan kaunistut." Mitä siitä pitäisi ajatella?


      • viljankukka kirjoitti:

        En halua tulla raskaaksi, en myöskään havittele lentäjäksi, armeijaan, poliisiksi, balleriinaksi, valokuvamalliksi, strippariksi, en halunnut nuorempanakaan, eli siis aina ollut tavoitteiden asetannassa jotain vikaa. Kuitenkin elämä mennyt aika ok.

        Viime kesänä kollegani vuosien takaa tuli vastaani kadulla, koppasi syliinsä ja sanoi: "Sinä sen kun vaan kaunistut." Mitä siitä pitäisi ajatella?

        Ehkä siitä pitäisi ajatella, ettei hän aikaisemmin ole pitänyt sinua kovin kauniina.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ehkä siitä pitäisi ajatella, ettei hän aikaisemmin ole pitänyt sinua kovin kauniina.

        Hän on aina pitänyt minua kauniina ja ollut ihailijani. Emme vain olleet tavanneet vuosiin. Olisinhan voinut myös lihoa ja rupsahtaa kuten monet ikätoverimme. Aika kultaa muistot.


    • Olen mielestäni vanhan näköinen rippikuvissani. Vanhan rouvan kampaus, jakkupuku, vanhan näköinen ja oloinen. Siitä lähtien olen tullut vain nuoremmaksi koko ajan, siihen saakka kun sain sydäninfarktin 47-vuotiaana. Vanhenemiseni alkoi siitä, vaikkakin uusi rakkaus ja painon pudottaminen on tuonut uutta puhtia ulkonäköönikin. Kuulun myös niihin jotka ovat saaneet perimänä "hyvät geenit" eli ikäni ei näy rypyissä vaan elimistön vanhenemisessa, kuten esim insuliiniresistenssissä ja verisuonien tukoksissa jotka eivät näy päällepäin. Mammanikin oli siloposkinen vielä paljon yli kahdeksankymppisenä.

      • reppuriika

        Pukeudun nuorekkaasti mutta en kai ikääni sillä pois saa. Usein kun on mennään laitoksiin laulamaan, niin kuulee jonkun mummon sanovat että "tuo tyttö tuossa tai tyttö tuli". Sitä on tapahtunut eri paikoissa. Se johtuu varmaan pienestä koosta eikä niinkään että olisin teinityttö. Minulle kokemus iästä on tuntemuksessa eikä niinkään siinä mitä kuvasta näkyy.


      • New-age

        Kun jäin eläkkeelle, kerroin naapureille, jotka eivät oikein uskoneet. Hauskaa oli kun tillittivät tarkemmin, niin vaikutti, että ihan ok. Juuri se tillitys, että tuokin on noin vanha.
        Palapeilistä kun luovuin, luulen että olin paremmin kartalla.
        Kyllä tämänikäisen ikä näkyy. Se on sitten pers'kohtasta onko habitus kallellaan 60 vai 70. Hämätä voi vähän. Vähän.
        Liikkuvuus on vielä jokseenkin hyvä, joten se voi vaikuttaa. Vaatteet, ei liian nuorekkaat, saa näyttämään ehkä piirun verran nuoremmalta. Ei mitään teinivaatteita tietenkään. Sellainen saa kyllä katseita osakseen.
        Muistan isäni antaneen lausunnon jostain hieman erikoisemman oloisesta ihmisestä, että oli vähän villin näköinen. En ole villin näköinen.


    • KypsäIkä

      Minkä ikäisenä? 40. Vanhannäköinen, Oh well:) life goes on!!

    • pirremiinapa

      Olen ikäiseni näköinen, eli pian 70 ntä , hohhoijjaa kaikkea sitä kysytäänkin.

      • New-age

        Jospas tää on niit kalluppei.....
        Ehkä joku nimeltämainitsematon maalaa ryhmäpotrettii meis kaikist

        Terveisiä arkistoon😎


    • tööttt

      Syntymästä saakka - en nuori tai laps koskaan ollut
      - kaks klloa ja risat - varmaan puuttui vielä kehost ne somat rasvakudoksetkin - äiti-ressun äpäräinen
      - ei varmaatietoa kuka raskahaks polkaisi.
      Sotien jälkehe synnyttäneillä äideilläkin puutetta varmaan ravinnostakin kaiken muun raskahan työn lisäksi - sitkeähenkinen kuiteski koko ikäni vaikka kuinka hulluuttani huutais niin lähipiiri kuin kun sisaruskatraan nuorimmatkin jälkeläisineen - ajoittain ylikuormituksesta kyllä riutumiskausia täälläkin jos kirkkaaasti yli voimien menevää kuormitusta kertyy liikaa.

    • Ihan ikälopuksi, vanhan ja raihnaisen näköiseksi, tunsin itseni jotain pari kolme viikkoa sitten, kun yksi (ulkonäöltään ei varmaan minua paljon nuorempi) naisihminen tarjosi minulle paikkansa bussissa.
      Eipä silti, kyllä minä jo mielelläni istuinkin, kun olin sellaiset kahdeksan tuntia ollut jalkojen päällä, kulkea runttassut kaupungilla ja seisonut, hyppinyt ja riehunut eri konserteissa.

      Kun kerroin siitä likalle, niin hän sanoi, että just tuon takia hän ei uskalla tarjota paikkaansa itseään paljon vanhemmille naisille, ettei toinen tuntisi itseään vanhan näköiseksi.

    • isoäiti_

      *Onpa isänsä näköinen tyttö*, totesivat hoitajat synnytyslaitoksella, kun isäni tuli ensimmäistä kertaa sinne minua katsomaan.
      Tästä voi päätellä, että näytin paljon ikäistäni vanhemmalta jo silloin.
      Kestämistä se on ollut - voitte uskoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe