Vaikeata on välillä

Antti_adventisti

Olutta meni taas. Viikon putki takana ja sain sen vihdoin poikki tänään. Kiitos Taivaan Isälle! Miten ihmeessä se voikin maistua niin. Ehkä se on se kun masentuneelle se on pillereitäkin tehokkaampi lääke masennukseen. Mutta nyt sitten koitetaan jälleen olla ilman. Saa maksakin tuulettua. Mites te muut adventistit saatte alkoholin katkolle? Minulle se ei ole helppoa. Mitä uupuneempi ja masentuneempi olo, sitä vaikeampaa on olla ilman. Ehkä se on teillä terveillä helpompaa olla ilman.

32

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kossua-joka-ilta

Minä vedän joka päivä töitten jälkeen puolen litran lekan Koskenkorvaa, eikä koskaan ole ollut masennusta.Pieni investointi masennuksen ehkäisyyn.
      Unettomuudestakaan en ole koskaan kärsinyt, vaan nukun kuin tukki ilta 11 ja aamu kuuden välin.
      Isä vainaa keitti itse viinansa ja eli 99-vuotiaaksi. Hän söi voita, ruisleipää, kalasoppaa (verkolla itse kalastetut kalat) ja läskisoosia ja oli terve kuin pukki ja kuoli kotipihalleen.

• Irti.kierteestä

Levänneenä ja kylläisenä alkoholi ja etenkin olut maistuu paljon huonommin kuin muutoin. Masennus kuitenkin saattaa heikentää niin unen laatua kuin ruokahaluakin, jolloin väsymys ja huono ravinto vain lisäävät synkkyyttä. Syntyy kierre, jonka epämiellyttävyys altistaa alkoholin liikakäytölle, mikä puolestaan pahentaa sekä väsymystä että masennusta entisestään.

Olisi siis luotava olosuhteet, joissa alkoholi ei enää maistukaan. Itse olen onnistunut siinä jo vuosia nauttimalle päivittäin B12-vitamiinia, berberiniä, C- ja D-vitamiineja, mäkikuismaa, Panax ginsengiä ja schisandraa. Googlaamalla selvinnee itse kullekin, miksi tuo cocktail saattaisi toimia elämänhalua palauttavasti.

• kerettiläinen-

#Levänneenä ja kylläisenä alkoholi ja etenkin olut maistuu paljon huonommin kuin muutoin.#

Sama pätee myös roskaruokaan ja epäterveellisiin herkkuihinkin sillä tavoin, että mitä terveellisemmin syöt ja elät, esim harrastat myös jotain liikuntaa, niin ei tee niin paljon mieli ahtaa sisäänsä kaikenlaista roskaa. Siitä tulee niin huono olo, että sitä haluaa välttää.

Ja toisaalta taas, mitä enemmän syöt sitä roskaruokaa, sitä enemmän sitä tekee mieli. Siitä tulee itseään ruokkiva noidankehä.

Täytyisi jotenkin yrittää päästä siitä vahingollisesta kierteestä eroon ja päästä siihen terveelliseen kierteeseen, joka ruokkisi itseään ja kannustaisi sitten jatkamaan niitä terveitä elämäntapoja.

Ja kannattaa muistaa, että liian tiukka tai ankara ei myöskään kannata itselleen olla, vaan jos sortuu, niin sitten ajattelee, että huomenna on taas uusi päivä ja jatketaan siitä. Ei meistä täydellisiä tule koskaan. Ainakaan tässä elämässä.

• Alkoholi on masennuslääkkeenä vähän samantapainen kuin lämmittely pakkasella kusemalla housuunsa. Vähänkään pidemmällä aikavälillä alkoholin runsas käyttö aiheuttaa ja pahentaa masennusta.

On olemassa sellainenkin kummajainen kuin kohtuus. Tyydyt siihen yhteen annokseen illassa ja sen jälkeen kiinnität huomioin muihin asioihin. Maailma on oikeasti erittäin ihmeellinen ja kiinnostava, joten kohteita kyllä riittää.

Väittäkööt AA-väki ja muut idealistit mitä huvittaa, mutta kohtuus on mahdollista ja itse asiassa helpompaa kuin tiukka siirtyminen absolutismiin. Mutta älä toki usko minua, vaan ota selvää ja ota itse vastuu mielipiteestäsi.

Sosiaalinen harrastus, jonka kantavana ideana on jokin muu kuin juopottelu, saattaisi helpottaa tilannetta. Mutta vaikeahan tässä on vinkkejä antaa, kun kerroit kuitenkin aika vähän itsestäsi. Eikä täällä ehkä kannata kovin paljon avautuakaan. Saattaa tulla tosi ilkeitä kommentteja muutamilta kirjoittajilta.

• kerettiläinen-

#Sosiaalinen harrastus, jonka kantavana ideana on jokin muu kuin juopottelu, saattaisi helpottaa tilannetta.#

Tuossa on vinha perä. Itseäni lakkasi juopottelu viehättämästä siinä vaiheessa, kun innostuin eräästä harrastuksesta, josta ei tullut mitään kännissä tai edes vähänkään nautiskelleena. Ei kylläkään ollut sosiaalinen harrastus.

Juomista on vaikea lopettaa, ellei sen tilalle saa jotain kiinnostavampaa. Pitäisi vaan keksiä, mitä se on. Jollakin se tyhjiö nimittäin on täytettävä.

• iloinen_naurajaa

Ei se kohtuus kaikilta onnistu. On paljon alkoholisteja, joilla putki lähtee heti kun ottaa yhdenkin ryypyn.

• kerettiläinen-
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Ei se kohtuus kaikilta onnistu. On paljon alkoholisteja, joilla putki lähtee heti kun ottaa yhdenkin ryypyn.

Joo, minäkin tunnen tällaisia, kuten esim. entinen naapurini ja nykyinen exkumppanini.
        (Siis ovat kaksi eri ihmistä).

Edellinen oli kerran vuodenkin juomatta, mutta sitten mopo lähti taas käsistä. Joi kaikki illat töiden jälkeen ja viikonloput ja muut vapaat myös.

Jälkimmäisen suhteen sai olla tosi onnellinen, jos juominen jäi vain kolmeen vuorokauteen. Sitä ei tapahtunut kovin usein.

• iloinen_naurajaa
        kerettiläinen- kirjoitti:

Joo, minäkin tunnen tällaisia, kuten esim. entinen naapurini ja nykyinen exkumppanini.
        (Siis ovat kaksi eri ihmistä).

Edellinen oli kerran vuodenkin juomatta, mutta sitten mopo lähti taas käsistä. Joi kaikki illat töiden jälkeen ja viikonloput ja muut vapaat myös.

Jälkimmäisen suhteen sai olla tosi onnellinen, jos juominen jäi vain kolmeen vuorokauteen. Sitä ei tapahtunut kovin usein.

Itselläni pisin ryyppyputki oli yhden viikon sisällä. Join kaverini kanssa iltaisin 5 iltaa putkeen, olin yhden päivän selvänä, ja sitten taas join yhtenä iltana. Se oli sitä opiskelijaelämää, mutta kävin tuolloin töissäkin ihan normaalisti. Minulla ei ole yleensä pahat krapulat, joten noiden ryyppyiltojen jälkeen menin vaan kymmeneksi aamulla duuniin, hoidin hommat ja illalla taas juotiin ja laulettiin karaokea.

En yleensä mökilläkään juo kahta päivää putkeen, vaan se jää yhteen. Minulla on siis viinankäyttö pysynyt aina hyvin omassa hallinnassa. Mutta jotkut suorastaan nauttivat viinan maustakin, joten silloin se varmaan sananmukaisesti maistuu hyvin. Itsellä ryyppääminen on aina vähän kuin tervaa joisi. En pidä viinan mausta juurikaan.

• kerettiläinen-

Itselläni pisin ryyppyputki oli yhden viikon sisällä. Join kaverini kanssa iltaisin 5 iltaa putkeen, olin yhden päivän selvänä, ja sitten taas join yhtenä iltana. Se oli sitä opiskelijaelämää, mutta kävin tuolloin töissäkin ihan normaalisti. Minulla ei ole yleensä pahat krapulat, joten noiden ryyppyiltojen jälkeen menin vaan kymmeneksi aamulla duuniin, hoidin hommat ja illalla taas juotiin ja laulettiin karaokea.

En yleensä mökilläkään juo kahta päivää putkeen, vaan se jää yhteen. Minulla on siis viinankäyttö pysynyt aina hyvin omassa hallinnassa. Mutta jotkut suorastaan nauttivat viinan maustakin, joten silloin se varmaan sananmukaisesti maistuu hyvin. Itsellä ryyppääminen on aina vähän kuin tervaa joisi. En pidä viinan mausta juurikaan.

#Mutta jotkut suorastaan nauttivat viinan maustakin, joten silloin se varmaan sananmukaisesti maistuu hyvin. Itsellä ryyppääminen on aina vähän kuin tervaa joisi. En pidä viinan mausta juurikaan.#

En minäkään pidä viinan mausta. Pari greippi- tai limelonkeroa menee hyvin alas, mutta sitten se makea litku alkaa ällöttää.

Salmiakkikossukin on ällöttävän makeata, mutta koska se on vahvaa, niin sitä ei tarvitse juoda niin paljon tullakseen känniin.

Viinihifistelyä taas en tajua ollenkaan. Saan aivan kauhean päänsäryn ja krapulan, jos juon viiniä.

Mutta mitenkäs tuo nyt sopii yhteen sen kanssa, mitä aiemmin olet täällä kertonut hienoista viskeistäsi ja niiden nautiskelusta? Minusta ne viskit vasta kamalan hajuista ja makusta tavaraa ovat. Tulee oksennus melkein pelkästä ajatuksesta.

• iloinen_naurajaa

#Mutta jotkut suorastaan nauttivat viinan maustakin, joten silloin se varmaan sananmukaisesti maistuu hyvin. Itsellä ryyppääminen on aina vähän kuin tervaa joisi. En pidä viinan mausta juurikaan.#

En minäkään pidä viinan mausta. Pari greippi- tai limelonkeroa menee hyvin alas, mutta sitten se makea litku alkaa ällöttää.

Salmiakkikossukin on ällöttävän makeata, mutta koska se on vahvaa, niin sitä ei tarvitse juoda niin paljon tullakseen känniin.

Viinihifistelyä taas en tajua ollenkaan. Saan aivan kauhean päänsäryn ja krapulan, jos juon viiniä.

Mutta mitenkäs tuo nyt sopii yhteen sen kanssa, mitä aiemmin olet täällä kertonut hienoista viskeistäsi ja niiden nautiskelusta? Minusta ne viskit vasta kamalan hajuista ja makusta tavaraa ovat. Tulee oksennus melkein pelkästä ajatuksesta.

Niin, niistä viskeistä. Tuli tosiaan osteltua aika kalliita single malt skottiviskejäkin yhdessä vaiheessa. En ihan kalleimpia juonut, mutta kuitenkin maksoin yli 100€ joistakin pulloista. Väkevää, raakaa, voimakkaasti savunmakuista viskiä nautiskelin.

Minulle noissa viskeissä oli maussa se hyvä puoli, että niissä maistuu voimakkaasti savu ja tynnyrien puu ja kaikki muu paitsi se itse alkoholi, siis etanoli. Eli single malt skottiviskeissä voimakkaat maut häivyttävät itse viinan kamalan aromin.

Raaka vodka ja kossu on minusta pahimpia, niissä maistuu vain se etanoli eli niitä kyllä lantrasin aina colaan tai appelsiinimehuun. Vain kaatokännissä olen juonut raakaa vodkaa tai kossua.

• iloinen_naurajaa

Niin, niistä viskeistä. Tuli tosiaan osteltua aika kalliita single malt skottiviskejäkin yhdessä vaiheessa. En ihan kalleimpia juonut, mutta kuitenkin maksoin yli 100€ joistakin pulloista. Väkevää, raakaa, voimakkaasti savunmakuista viskiä nautiskelin.

Minulle noissa viskeissä oli maussa se hyvä puoli, että niissä maistuu voimakkaasti savu ja tynnyrien puu ja kaikki muu paitsi se itse alkoholi, siis etanoli. Eli single malt skottiviskeissä voimakkaat maut häivyttävät itse viinan kamalan aromin.

Raaka vodka ja kossu on minusta pahimpia, niissä maistuu vain se etanoli eli niitä kyllä lantrasin aina colaan tai appelsiinimehuun. Vain kaatokännissä olen juonut raakaa vodkaa tai kossua.

Russian Schweppes on myös hyvä lantrausjuoma kossun ja vodkan kesyttämiseen. Siinä on hyvin voimakas maku, joka tappaa viinan makua taustalle.

• "On olemassa sellainenkin kummajainen kuin kohtuus."

Kohtuus on hyvin suhteellinen käsite.

Tuttavapiirissäni on 202 cm pitkä miehenjärkäle, jolla on painoa kunnioitettavat 145 kg.
        Hänelle vasta lämmittelyjuomaksi sopii 2 pulloa vodkaa ja yhden pullon hän vetäisee kerta kulauksella. Olen usein ihmetellyt, että eikö se karju mene humalaan, eikä se mene niistä kahdesta pullollisesta vodkaa. Hän on ihan niin kuin ei olisi vielä mitään juotu. Kännit hänen kohdallaan tulevat helvetin kalliiksi Suomen hinnoilla.

On sitten myös sellaisia, joille riittää kaksi oluttölkkiä ja känni on taattu.

• kerettiläinen-

Russian Schweppes on myös hyvä lantrausjuoma kossun ja vodkan kesyttämiseen. Siinä on hyvin voimakas maku, joka tappaa viinan makua taustalle.

Vodkastakin saan aivan kamalan päänsäryn. En tiedä, mikä ero kossulla ja vodkalla on, mutta kossusta ei tule samanlaista päänsärkyä. Tai sitten kuvittelen vaan...

Myrkkyä ne kaikki on.

• iloinen_naurajaa

Vodkastakin saan aivan kamalan päänsäryn. En tiedä, mikä ero kossulla ja vodkalla on, mutta kossusta ei tule samanlaista päänsärkyä. Tai sitten kuvittelen vaan...

Myrkkyä ne kaikki on.

Vodka ja kossu lienee aika sama asia. Kossuahan on aikoinaan tehty perunasta, nykyään vissiin käyttävät viljaa siihen. Kaipa ollakseen vodkaa pitää olla vähintään 40% väkevyys tai jotain, Kossussa on 38%, joten ei ole vodkaa. Voin olla väärässäkin, katsokaa Wikipediasta jos kiinnostaa.

Ryssänmaalla harva asia on hyvin, mutta Stolichnaya ja monet muut ryssäläiset vodkat on mielestäni parempia kuin Kossu. Mutta lantrattuna. Kossuvissykin on ihan toimiva drinkki ja se ei ole makea eli ei ällöttä sokerillaan.

• iloinen_naurajaa

Vodka ja kossu lienee aika sama asia. Kossuahan on aikoinaan tehty perunasta, nykyään vissiin käyttävät viljaa siihen. Kaipa ollakseen vodkaa pitää olla vähintään 40% väkevyys tai jotain, Kossussa on 38%, joten ei ole vodkaa. Voin olla väärässäkin, katsokaa Wikipediasta jos kiinnostaa.

Ryssänmaalla harva asia on hyvin, mutta Stolichnaya ja monet muut ryssäläiset vodkat on mielestäni parempia kuin Kossu. Mutta lantrattuna. Kossuvissykin on ihan toimiva drinkki ja se ei ole makea eli ei ällöttä sokerillaan.

Katsoin itse Wikipedian. Kyllä Kossu riittävän vahvaa on ollakseen vodkaa, mutta koska siihen on lisätty vähän sokeria, sitä ei saa kutsua vodkaksi. Eli käytännössä ihan samaa litkua ne on, varsinkin jos vodkan lantraa makealla mehulla, limsalla tai sokerillisella energiajuomalla.

• Irti.kierteestä

Nimimerkki v.aari kirjoitti: "On olemassa sellainenkin kummajainen kuin kohtuus."

Juuri näin! Ja se kohtuus mitataan nautittujen alkoholiannosten määränä eikä suinkaan koetun humalan määränä.

• Exap
        Irti.kierteestä kirjoitti:

Nimimerkki v.aari kirjoitti: "On olemassa sellainenkin kummajainen kuin kohtuus."

Juuri näin! Ja se kohtuus mitataan nautittujen alkoholiannosten määränä eikä suinkaan koetun humalan määränä.

Toki tässä tulee vastaan sekin totuus, jonka äitivainaa aikoinaan minulle itse kertoi, liittyen alkoholinkäyttöön, joka hänellä itsellään tuppasi joskus hieman mennä överiksi aikakausiksi:

Joillakin koiraroduilla oli aikanaan rotuominaisuuksiin kirjattu typistetty häntä. Jos miettii sitä tuskan määrää, joka siitä koiralle aiheutuu, niin on todellakin parempi tehdä se homma kerralla loppuun asti, kuin typistellä sitä häntää silleen yksi nikama kerrallaan.

Eli v.aarin kommenttiin/ajatukseen yhtyen, annosten vähentäminen yksi kerrallaan ei ole kenties oikea keino, vaan vähentää kerralla siihen määrään, jonka tietää oikeaksi, ja itselle parhaaksi. Onpa se sitten 0, 1 tai 2, niin siihen heti laakista, eikä tissutellen muka-vähemmän-ja-vähemmän.

Kun annoksia on vaikka 1 tai 2, ne nyt ei tee kesää talveksi jos oikein tenukepiksi on homma aiemmin äitynyt, mutta tärkeintä on se että pitää sen rajan johon on itse sitoutunut. Yhdestä tai kahdesta on helppo pudottaa nollaan, kun sen aika (omassa päässä) tulee.

• Antti_adventisti

Kiitos kannustavista kirjoituksistanne. Ratkesin taas...

• iloinen_naurajaa

Alkoholismi johtaa sairauksiin, fyysinen terveys menee. Psyyke kärsii siinä myös. Lopulta elimistö sanoo sopimuksen irti ja pääset hautaan. Sitä ennen moni kokee alkoholipsykooseja ja näkee ja kuulee ikäviä harhoja. Omaisuus menee ja läheiset kaikkoavat.

Jotkut kykenee laittamaan juomiselle stopin, jotkut juovat itsensä hengiltä.

Tämä on parempi hoksata ennemmin kuin myöhemmin. Ala juomaan kohtuudella tai lopeta kokonaan jos kohtuuteen et pysty. Muuten löydät itsesi katuojasta.

Viina on vaarallinen huume jos sitä käyttää liikaa!

• kerettiläinen-

Voin allekirjoittaa kaiken tuon edellä mainitun. Olen nähnyt kaiken tämän toteutuvan lähipiirissäni ja omalle kohdallenikin on iso osa toteutunut. Se on aivan surkeata katseltavaa. Elämä on mennyt ohi juodessa, vaikka voisi olla niin paljon muuta mielenkiintoista tekemistä ja kokemista elämässä..

Kannustaisin hakeutumaan katkolle, jos et muuten pysty lopettamaan juomista ja miettimään, miten saisit elämääsi muuta sisältöä kuin juominen. Juomista on vaikea lopettaa, ellei itsellä ole siihen vahvaa motivaatiota. Kannettu vesi ei yleensä kaivossa pysy.

Jos sinulla on motivaatiota juomisen lopettamiseen, niin ei kannata masentua retkahduksista. Niitä tulee, sillä harva onnistuu heti ensi yrittämällä. Täytyy vaan ajatella, että huomenna on uusi päivä, eikä kaikkea ole lopullisesti menetetty.

Niin kauan kuin on elämää on toivoakin.

• iloinen_naurajaa

Voin allekirjoittaa kaiken tuon edellä mainitun. Olen nähnyt kaiken tämän toteutuvan lähipiirissäni ja omalle kohdallenikin on iso osa toteutunut. Se on aivan surkeata katseltavaa. Elämä on mennyt ohi juodessa, vaikka voisi olla niin paljon muuta mielenkiintoista tekemistä ja kokemista elämässä..

Kannustaisin hakeutumaan katkolle, jos et muuten pysty lopettamaan juomista ja miettimään, miten saisit elämääsi muuta sisältöä kuin juominen. Juomista on vaikea lopettaa, ellei itsellä ole siihen vahvaa motivaatiota. Kannettu vesi ei yleensä kaivossa pysy.

Jos sinulla on motivaatiota juomisen lopettamiseen, niin ei kannata masentua retkahduksista. Niitä tulee, sillä harva onnistuu heti ensi yrittämällä. Täytyy vaan ajatella, että huomenna on uusi päivä, eikä kaikkea ole lopullisesti menetetty.

Niin kauan kuin on elämää on toivoakin.

Pelkällä kaljanjuonnillakin voi saada itsensä hengiltä jo muutamassa viikossa jos sairastuu haimatulehdukseen. Vaimoni veljen kaveri ryyppäsi ahdistuksissaan kuusi kaljaa joka arkipäivä ja viikonloppuisin enemmän. Tätä kesti 5-6 viikkoa ja tuloksena oli haimatulehdus ja tehoitoon joutuminen sairaalaan.

Hoitamattomana hän olisi ilmeisesti kuollut. Kolmikymppinen jätkä siis.

Toisaalta jotkut voivat ryypätä raskaasti vuosiakin, mutta kroppa kestää vaikka meneekin koko ajan huonommaksi. Lopulta noutaja tulee silti etuajassa.

• kinkkurasvaa

Pelkällä kaljanjuonnillakin voi saada itsensä hengiltä jo muutamassa viikossa jos sairastuu haimatulehdukseen. Vaimoni veljen kaveri ryyppäsi ahdistuksissaan kuusi kaljaa joka arkipäivä ja viikonloppuisin enemmän. Tätä kesti 5-6 viikkoa ja tuloksena oli haimatulehdus ja tehoitoon joutuminen sairaalaan.

Hoitamattomana hän olisi ilmeisesti kuollut. Kolmikymppinen jätkä siis.

Toisaalta jotkut voivat ryypätä raskaasti vuosiakin, mutta kroppa kestää vaikka meneekin koko ajan huonommaksi. Lopulta noutaja tulee silti etuajassa.

Etkö sinä nauraja saa maailmasi kavereita paremmille teille, onko se elämä niin ongelmallista, että täytyy ryypätä? Hoksaatko sinä suota siellä, ja vetelää tuolla, se on sellainen tuo teitin lauantai.

Mutta, ajattelepa, kuinka rehellistä kauppaa teitin naurajan porukassa tehdään ja aivan kinkuilla. Sinä kun katselet kinkkuja, niin katso niitä toisetkin.
        Tosin katsojat ja saajat höynäytettiin asiassa, kuin myös myyjät.

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Cannonball-jätti-vähävaraisten-joulukinkutkin-maksamatta/1041548#cxrecs_s

Kuins tuo korjattaisiin, että kaikil ois se joulumiel.

• naurajan.mualimasta
        kinkkurasvaa kirjoitti:

Etkö sinä nauraja saa maailmasi kavereita paremmille teille, onko se elämä niin ongelmallista, että täytyy ryypätä? Hoksaatko sinä suota siellä, ja vetelää tuolla, se on sellainen tuo teitin lauantai.

Mutta, ajattelepa, kuinka rehellistä kauppaa teitin naurajan porukassa tehdään ja aivan kinkuilla. Sinä kun katselet kinkkuja, niin katso niitä toisetkin.
        Tosin katsojat ja saajat höynäytettiin asiassa, kuin myös myyjät.

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Cannonball-jätti-vähävaraisten-joulukinkutkin-maksamatta/1041548#cxrecs_s

Kuins tuo korjattaisiin, että kaikil ois se joulumiel.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2399883#cxrecs_s
        Jarillakin menee huonosti. Eli naurajan maailma. Voi voi. Varmaan ottaa päähän.

• Minä rakastin olutta nuorempana. Huurteiset kylmät helmeilevät rennossa seurassa kuppilassa olivat nuoruuden aikaa.

Hyvä keino oluen himoon, ja alkoholismiin, on että pidät jääkylmää rapakaljaa, siis I- pilsneriä jaakaapissa.
      Sitä voi juoda ilman krapulaa ja ja on halpaa. Pysy pilsnerissä. Jos tupakoit, pitä kahta nikotiinilaastaria, joista vaihdat vanhemman 12 tunnin jälkeen. Teippaa ilmastointi-teipillä kiinni ihoon. Kolme ensimmäistä vuorokautta käytä myös nikotiinitabletteja, tai -purkkaa.
      Jos juot kahvia, vaihde se teehen, ja sitten vihreään teehen. Vältä raskasta ateriaa, ja tilanteita missä käytät ko. aineita. >Siinä oivat keinot, jotka minä käytin ja itse löysin.

Minä vieroitin itseni aina, jos hetken istuin kuppilassa.
      En päästänyt itseäni rapajuopoksi enkä alkoholistiksi koskaan.

t. jarinhotelli

• ooppilass

Mitäs eroa teessä ja vihreässä teessä on, että pitää vierottautua ei-vihreästä teestä mutta silti juoda vihreää teetä? Molemmissa on ainakin kofeiinia...

• ooppilass kirjoitti:

Mitäs eroa teessä ja vihreässä teessä on, että pitää vierottautua ei-vihreästä teestä mutta silti juoda vihreää teetä? Molemmissa on ainakin kofeiinia...

Molemmissa on hiukan kofeiinia, tai teiiniä miksi sitä kutsuukin.
        Paahdettu tee on ainakin minulle ollut iho-ongelmien aiheuttaja.
        Join liikaa mustaa teetä. Se oli minulle herkullista. Psorin kaltaiset oireet puhkesivat.
        Englannissa latkitaan teetä, ja psori onkin kansalaisten yleinen vaiva.
        Vihreä tee on ongelmaton ja antioksidanttikin.
        Teellä on hyvä vieroittautua kahvista, välttää päänsäryt ja muut vieroitusoireet.
        Minä juon aamuisin vihreää teetä.

t. jarinhotelli

• Rapakalja pitää olla jääkylmää. Huonelämpöisenä sitä ei pirukaan juo.

t. jarinhotelli

• Antti-adventisti

En ole saanut lopetettua mutta pikkusen kerrallaan vähennettyä. Ehkä se on parempi tie lopettamiseen tai ainakin juontikertojen harventamiseen. Sain kutsun suoliston syöpätutkimuksiin ensi kuun alkupuolella. Pistää miettimään...

• iloinen_naurajaa

Kovat ryyppymiehet EIVÄT SAA lopettaa kerrasta. Siitä voi kuolla.

He vähentävät vähitellen, pienemmät annokset ja harvemmin viinaa.

• kerettiläinen-

Kovat ryyppymiehet EIVÄT SAA lopettaa kerrasta. Siitä voi kuolla.

He vähentävät vähitellen, pienemmät annokset ja harvemmin viinaa.

Katkolla seurataan olotilaa ja saa myös lääkitystä.

B-vitamiiniruiske kolmena päivänä saa myös kuulemma ihmeitä aikaan, koska alkoholistit kärsivät aina B-vitamiinien puutteesta. Se juuri aiheuttaa alkoholidementiaa.

• iloinen_naurajaa

Katkolla seurataan olotilaa ja saa myös lääkitystä.

B-vitamiiniruiske kolmena päivänä saa myös kuulemma ihmeitä aikaan, koska alkoholistit kärsivät aina B-vitamiinien puutteesta. Se juuri aiheuttaa alkoholidementiaa.

Voi olla näinkin. Olen vaan kuullut, että jos kova juoppo omin päin lopettaa viinanjuontia, äkkilopetuksen takia vieroitusoireet voivat tappaa. En tiedä loppuuko juominen katkolla kerrasta???

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3775
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3540
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2220
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      107
      1607
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1528
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      122
      1262
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      917
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      860
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      77
      787
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      85
      723
    Aihe