Tori.fi Huijaus? Mitä tehdä?

Onneton112

Joo elikkäs ostin Tori.fistä pc komponentin. Maksoin rahat hänen tililleen ja hän lupasi seuraavana aamuna lähettää tuotteen, mutta ei ole vastannut yli 2 päivään. Oitanko vielä vähän aikaa ja teen rikosilmoituksen? Ja onko rahoja mahdollista saada takaisin? Nimittäin ei ollut ihan pienestä summasta kyse.

184

58051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urjcfie

      Ilman muuta kannattaa tehdä rikosilmoitus. Minä ostin 100 eurolla uuden tietokoneen mutta postissa tuli käytetty kone. Käräjillä myyjä tuomittiin maksamaan minulle tuo 100 euroa sekä hän sai sakkorangaistuksen. Ota yhteyttä tori. n ja tee myyjästä ilmoitus sekä pyydä heitä lähettämään itsellesi tuon myyjän ilmoitus.

    • Hujarit

      Aina tosiaan kannattaa tehdä asiasta rikosilmoitus ja kun se on niin nopea ja helppo tehdä. Minä olen tehnyt yhteensä kaksi rikosilmoitusta ja kaikissa tapauksissa olin ostamassa Tori, fi tuotteita. Maksoin ostamani kännykän 150e, sitä ei koskaan tullut, mutta sain rahani ja mukavasti korkokuluja takaisin, mutta vasta tosiaan 2,5 vuoden päästä rikosilmoituksesta. Tämä viimeinen tapaus on kun ostin ja maksoin kirjan 20e, kirjaa ei tullut ja tein rikosilmoituksen, nyt jo vuosi odoteltu, mutta ei kuulu vielä mitään. Tärkeintä tässä on se että tekee AINA sen ilmoituksen, muutenhan se on sille rikolliselle aina voitto jos sinä et sitä omalta kohdaltasi tee.

      • Anonyymi

        20 euron toritappio tutkinta maksaa yhteiskunnalle noin 500 euroa.
        Rikosilmoituksen vastaanottamisesta tuomion julistamiseen.
        20 eurolla myyjä on saanut todennäköisesti yhden subutexin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 euron toritappio tutkinta maksaa yhteiskunnalle noin 500 euroa.
        Rikosilmoituksen vastaanottamisesta tuomion julistamiseen.
        20 eurolla myyjä on saanut todennäköisesti yhden subutexin.

        Vielä enemmän maksaa yhteiskunnalle huijari joka voi jatkaa huijaustoimintaansa, parempi saada heidät kiinni ja tuomita mahdollisimman pian.


      • Mikä oli prosessi jolla sait rahat takaisin? Vastaan tässä aika moni vuosi myöhässä mutta jos kukaan tietää se olisi minulle hyödyllistä. Minulta nimittäin huijattiin semmoset 250e ja huijari tuomittiin juurikin noin pari vuotta sitten niin mietin tässä että onko jotain mitä minun tarvitsee tehdä jotta saisin rahat takaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä enemmän maksaa yhteiskunnalle huijari joka voi jatkaa huijaustoimintaansa, parempi saada heidät kiinni ja tuomita mahdollisimman pian.

        Juuri näin. Aina rikosilmoitus muuten noi huijaukset ei ikinä lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 euron toritappio tutkinta maksaa yhteiskunnalle noin 500 euroa.
        Rikosilmoituksen vastaanottamisesta tuomion julistamiseen.
        20 eurolla myyjä on saanut todennäköisesti yhden subutexin.

        Maksakoon vaikka tonnin. Oikeudenkäyntikuluthan menee syylliselle. Luulisin. Eipä oo kokemusta kun omat hommani kestää päivänvaloa eikä oo edes vaikeaa. Ei tarvii painaa villaisella jos huijattu summa on jotenkin vähäinen, pieni reikä upottaa ison laivan. Hyvin pärjää niinkin että tekee asiat oikein, luulen että sillä sossutapauksella menee huonommin kun pitää oikein ylläpitää köyhyyttään ja riskiään, kun toimeentulo on kiinni jostain muumimukilla kusettamisesta niin eipä oo häävi ja tavoiteltava elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä enemmän maksaa yhteiskunnalle huijari joka voi jatkaa huijaustoimintaansa, parempi saada heidät kiinni ja tuomita mahdollisimman pian.

        Mitään vedätystä ei tartte suojella ja vähätellä millään perusteella. Vai onko oma lehmä ojassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksakoon vaikka tonnin. Oikeudenkäyntikuluthan menee syylliselle. Luulisin. Eipä oo kokemusta kun omat hommani kestää päivänvaloa eikä oo edes vaikeaa. Ei tarvii painaa villaisella jos huijattu summa on jotenkin vähäinen, pieni reikä upottaa ison laivan. Hyvin pärjää niinkin että tekee asiat oikein, luulen että sillä sossutapauksella menee huonommin kun pitää oikein ylläpitää köyhyyttään ja riskiään, kun toimeentulo on kiinni jostain muumimukilla kusettamisesta niin eipä oo häävi ja tavoiteltava elämä.

        hei läksitkö hakemaan saataviasi ? mulle kävi niin että 60 e torikauppa,ei kuulunut tavaraa...oli jos jonkinmoista selitystä miksi ei tavaraa toimittanut...lopulta tein rikosilmoituksen ja poliisi otti asia hoitaakseen,ensin sillä että antoi myyjälle kk maksuaikaa palauttaa rahat...ei kuulunut, eteni syyttäjälle joka jätti nostamatta syytteen...nyt mietin että pitäsi lähteä hakemaan saatavia koska juurikin tää, ettei mitään tehdä nostaa myyjän kynnystä uusia temppunsa...oikeusaputoimisto ilmeisesti olisi sitten seuraava taho jota myöten voisi asiaa alkaa ajamaan ?


    • Tuulitakkii

      Nettikaupassa kannattaa, mikäli pystyy, maksaa ostokset aina luottokortilla jolloin mahdollisissa huijaustapauksissa luottokunta maksaa rahat takaisin. Mikäli omalta pankilta ei luottokorttia ole, kannattaa sellainen hankkia ilmaiseksi esimerkiksi Bank Norwegianilta. Norwegianin kortti on paras koska sillä saat kaikesta ostamastasi 1% takaisin lentopisteinä. Itse tilasin kortin keväällä ja olen tähän mennessä kerryttänyt lentorahaa jo yhden ilmaisen Oulu-Helsinki- menopaluulentojen verran. Lisää kokemuksia voi lueskella tästä:
      https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottokortti/

      • EiLuottoaTaiVakuutuksia

        "Aina kannattaa" tarkoittaa tilannetta pankkien ja luottokorttiyhtiöiden kannalta. Sama juttu kaikissa aktiivisesti markkinoiduissa matka-, polkupyörävakuutuksissa yms. Omavastuiden ja valtavan vaivan jälkeen ei paljoakaan saa käteen.

        Asiakkaat häviävät aina muiden mukana olevien kustannukset. Ja koska puhdasta voittoakin tulee luottokorttiyhtiöille aivan mielettömästi, niin homma todella kannattaa. Siis keskimäärin. Eli luopumalla kaikista luottokorttimaksuista ja vakuutuksista (ja olemalla terveen varovainen), asiakas voittaa elämänsä aika käytännössä aina lähes varmasti.


      • Luottoakannattaaottaa

        Jos luit ajatuksella tuon tekstin tämä kannattaa nimenomaan asiakkaan kannalta, koska kortti ei maksa mitään eikä mitään lisämaksuja tule jos luottokorttilaskun maksaa ajallaan. Tällä nimenomaan tienaa ilmaista rahaa joka on luottokorttiyhtiöltä pois. Siksi erittäin harvinainen tapaus.


      • Anonyymi

        Päteekö sama postiennakko torissa? Voiko rahoja jotenkin saada takaisin postittaessa muutenkin?


    • minäkin55

      En oikein ymmärrä koko tori.fi toiminta-ajatusta. Olen itsekkin tullut hujatuksi, tekijät elivät leveästi huijauksella. Syytteitä oli sivukaupalla, mutta saivat vain yhdyskuntapalvelua.
      Kun tein ilmoituksen torin ylläpitoon niin asenne oli kuin olisin itse ollut rikollinen. Sain toki menemään pitkällisen toiminnan ja oveluuden jälkeen toriin läpi viestin jossa varoitin huijareista ja sen jälkeen puh numeroni perusteella ihmiset jotka olivat tulleet huijatuiksi ottivat minuun yhteuttä. Paljon oli noita huijatuksi tulleita ja olivat kovin häpeissään, mutta tori.fi ei tuntunut olevan lainkaan huolissaan kyseisistä huijauksista/toiminnasta. Lieneekö siis rahanpesu firma koko pulju. Aina kannattaa tehdä rikosilmoitus, sinä olet menettänyt rahaa johon et ole saanut vastinetta ja se on tuomittava teko.
      Voi olla että keskeytät rikosilmoituksella jonkun nuoren rikoskierteen.
      Tee rikosilmoitus asiasta ei kannata illa häpeissään.

      • totuusonkaru

        Tori.fi ei voi mitenkään estää huijarien toimintaa sillä puhelinnumeroja saa tarvittaessa uusia samoin kuin sähköposteja ja ip -osoitteita joista ilmoituksia laitella. Torissa ei ole palautejärjestelmää eikä tunnistautumispakkoa. Tori.fi ei ole maksunvälittäjä eikä näe kauppakumppanien keskinäistä viestintää kuin ehkä sen ensimmäisen viestin verran jonka ostaja laittaa ilmoituksen kautta. Pelkästään se että joku sanoo jonkun olevan huijari ei myöskään ole mikään pätevä todiste koska Tori.fi ei tiedä miten joku tekee kauppaa, pelkästään se että joku kirjoittelee Suomi24:ään jonkun olevan huijari ei sekään ole pätevä todiste, koska tännehän voi kuka tahansa jauhaa p*skaa ilman nimeä vaikka kaikki palstat täyteen.


      • Siunaus_vai_kirous

        Tori on antanut huijauksien jatkua vuosikausia, vaikka olisi helposti voinut asentaa palautejärjestelmän.


    • kyllästynyt1234

      Yleensä nämä huijarit toimivat niin kauan kunnes joutuvat raastupaan. Saavat sitten ydyskuntapalvelua ja jatkavat toimintaansa. Kannattaa kuitenkin tehdä rikosilmoitus sekun käy nopeasti verkossa, ja ajan kanssa huijarit joko lähtevät kaidalle tielle tai vankilaan . Tori on ja pysyy ja pesee rahaa minkä kerkeää.

    • minäpähänhyvinkin

      Tori ei käsittele teidän rahojanne. Itse päätätte pölhöillä ja laittaa maksun ilman vastinetta! Se on aivan verrannollinen kuin sanomalehti-ilmoitus ennen muinoin; ei lehti/Tori ole teidän touhuista vastuussa, vaan te itse ja se vastapelurinne! Rautalankaa tarvitaan ymmärrykseen!

      • Anonyymi

        Tori.fi ssä liikkuu huijareita. Varovainen kannattaa olla. Toimivaa ja vaivatonta tapaa postilähetyskauppoihin Tori.fi ei pysty tarjoamaan. Huijaustapauksista kannattaa aina tehdä rikosilmoitus.


    • Anonyymi

      Onko tori pörssiyhtiö koska keskustelua täällä?

    • Anonyymi

      Käydäänkö tori.fi -osakkeilla siis pörssikauppaa koska tällä palstalla?

    • Anonyymi

      Kyllä ne aika paljon voi tehdä esim kaveri pyysi minultta kuvia että saa huijata tori ja hän huijasi vain muutama satanen mutta poliisi jäähdytti hänen pankki tili ja pankki pyysi selvitys rahojen alkuperästä.

      Ja pankki sanoi että hän ei enä ikinä saa tuosta pankkista visa electron tai verkkopankki tunnuksen kun hän on ne käyttänyt vastoin käyttö ehtoja ja hän joutui vaihtaman pankkia ja tori poisti hänen Shibsted tili ja antoi hänelle ip banni.

    • Anonyymi

      Lisäksi, olkaa aina hieman epäileväisiä kun sovitte kaupoista postinvälityksellä, huijarin tunnistaa kyllä yleensä, ei toki aina.

    • Anonyymi

      Itse menetin vajaa 50 euroa huijaukseen. En tehnyt mitään.

    • Anonyymi

      Pankista selvityspyyntö tilin omistajasta koska rikos on tapahtunut. Rikosilmoitus ja vaateet. Loppuu huijaaminen.

    • Anonyymi

      Muilla kokemusta tounybousundis- nimellä torissa ainakin peppi-mukeja kaupanneesta myyjästä? Mobilepayllä maksettu (siinä vastaanottajan nimi siis tiedossa), mutta mukia ei kuulu. Rikosilmoitus tänään työn alla...

      • Anonyymi

        Kirppiksillä virtaa varastettua tavaraa ja olipa kerran yhteishyvä lehdessä kuvassa varastettu kahvikuppi lautanen ja vihreä juomalasi TV sohvaperuna ohjelmassa yhdellä oli hakmanin kattila mistä oli sen vienyt Kontulassa.Ja kännyköitä myydään käytetty mutta varastettu ja muoti vaatteita missä lukee Benetton ja kasseja. Reppuja.Sukkia missä lukee Calvin Klein.Sukututkimuksia sotkettu ylimääräisiä lisätty.Eri uskonnot ja maat.Uskontolahkoissa kiertää varastettu ruoka huumeet vaatteet astiat pyörät autot.Koruja myös Singapore ranneketju meiltä vietiin kädestä.Takkeja leluja on viety ne on myynnissä.Sampin thait myy miesten tavaroita vuokraa pitää rahat.Siellä on vuokralla ja myynnissä venettä traileria asuntoa autoa ja myynnissä kenkiä mitä varastettu.


    • Anonyymi

      Huijaus tapahtu myyjä myy tuotten pyytä yhteydenottoa whatsapp ja maksan etukäten ja hän lähettä tuoten mutta tuote on viallinen maksa 180€ korjata sekin on huijaus hän sano että se oli toimiva kun hän lähetti sen postissa hifiliike joka sen korjasi sanoi että se on ollut kauan rikki ja ajan kanssa mennyt rikki eli vanheneminen kun on käytetty huonolaatuisia osia valmistuksessa eli kina kuulokkee vahvistin dac kannattako tehdä rikos ilmoitus hifiliikke sano että se on ollut rikki kun hän on sen lähettänyt hän sano että hän on sen testannut ennen kun hän sen on lähettänyt.

    • Anonyymi

      Tuon tyylinen huijaus on vaikea välttä pitäisi sopia että saa testatta ennen kun maksa mutta sitten myyjä pelkkä välistä vetoa eli voi sattua periatessa kenelle vain.

    • Anonyymi

      Onko siis tori.fi pörssiyhtiö koska tämä debatti pörssi ja osakkeet -palstalla?

    • Anonyymi

      Pitäisköhän tuota toria vastaan laittaa joku addressi vireille? Ei niitä kiinnosta pätkääkään että virkavalta painaa yötä päivää tori-huijareiden perässä. Ja se että moni pappa antaa huijarille eläkesäästöjään. Paljon vois tehdä esim torin tunnistautumisella ja hankaloittaa huijaamista. Mutta mitään ei tehdä vuosienkaan jälkeen. Huijaaminen on helppoa: hommaat vaan prepaid liittymiä ja generoit nipun sähköpostiosoitteita. Toria ei nuo kummatkaan paljoa kiinnosta. Eikä sekään että 20 tuhannen traktori on myynnissä 5000 eurolla.

    • Anonyymi

      Olen tosissani nyt miettiny tämän asian nostamista julkisuuteen ja iltapäivälehden palstalle.

    • Anonyymi

      Jos joku laittaa kansalaisaddressin tori.fi tunnistautumiseen liittyen, niin käyn allekirjoittamassa heti. Ja huijattuja löytyy paljon pitkältä ajalta. Moni tulee huijatuksi vain kerran, koska muuttuu ylivarovaiseksi sen jälkeen. Mutta huijareita on useita ja yhdellä huijarilla voi olla satoja/tuhansia uhreja. Olen nimittäin ollut oikeudenkäynnissä mukana.

      • Anonyymi

        Kassoista lähtee rahaa ja asiakkaat saa väärin takaisin ne kun huomaa pitää mennä heti kauppiaan luokse.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä Torissa myyminen on ihan hullun hommaa. Joka ikiseen myynti-ilmoitukseen yrittää huijari vastata saman tien. Keinoja on sitten monia saada myyjä erilaisiin ansoihin.

    • Anonyymi

      En löytänyt tori.fi -nimistä firmaa listoilta, koska kirjoitus Pörssi ja osakkeet / Kaupunkäynti -palstalla.

      - Toinen mahdollisuus on se ettei kirjoittajalla ole hajuakaan mille palstalle naputtelee?

      • Anonyymi

        Mitä sitten? Pääasia, että viesti menee perille.


    • Anonyymi

      Mulla on kaksi tapausta missä ulkomaalainen ostaja on yrittänyt saada myytävän tavaran maksamalla paypalin kautta. Tavaran hintaan ovat lisänneet rahtimaksun ja paypalin kautta on tullut ilmoitus, että minun olisi ensin maksettava rahtimaksu jonka jälkeen vasta koko summa siirtyisi tililleni. Ilmoitus oli niin epäilyttävän näköinen, että en usko niin suttuisen ilmoituksen olevan peräisin paypalilta. Toinen huijari väitti olevansa Unkarista ja toinen Saksasta. Tuttavani Saksasta yritti tavoitella tätä "saksalaista", mutta aina oli joku este miksi yhteys ei onnistunut. En suostunut tällaiseen maksujärjestelyyn vaan vaadin, että rahasiirto on oltava tililläni ennen kuin alan mihinkään toimenpiteisiin ja sen jälkeen alkoi tulla uhkauksia syytteistä ja muista seurauksista. Olin yhteydessä rikospoliisiin ja he kertoivat tämän olevan tyypillinen tapa huijauksille. "saksalainen" myös soitti whatsupin kautta ja aksentti ei ollut eurooppalainen. Itsellänikään ei ole häävi englanti, mutta tällä ei meinannut sanat löytyä millään.

    • Anonyymi

      Pyytäkää kuvia tuotteesta eri paikoista.

    • Anonyymi

      Aha, täällä näköjään suojellaan huijareita!!! Laitoin tänne eilen huijari pariskunnasta nimet, jotka Tori.fi - sivuilla huijasi minulta 70€:a, mutta tuotetta ei sitten tullutkaan.
      Laitoin heidän nimet, koska he esiintyivät koko nimellään. Minulla ei ole mitään heidän nimimerkkiä, tai s.posti osoitetta. Mutta täällä heidän nimet olikin sitten liikaa ("varmaan jollekkin ylläpidolle"), sillä viesti poistettiin. En ihmettele, että huijaukset ja rikollisuus rehottaa, kun heitä suojellaan. No mutta, oli miten oli, heistä on tehty rikosilmoitus. En usko siihen, että koskaan saan heiltä rahojani, koska he tehtaillee huijaamalla rahaa itselleen. Kyllä jurppii tuollaiset huijarit, jotka pilaa kaiken! Itse en ainakaan enää ostele Torilta mitään, minä en rahoita huijareita

    • Anonyymi

      Haluaisiko joku auttaa neuvomaan että mitä teen kun ostin torista airpods pro kuulokkeet ja ne olivat feikit? Mutta toisaalta ei minulla ole mitään todistussaineistoa että hän olisi väittänyt niitä aidoiksi eikä minulla ole enää sitä keskustelua

      • Anonyymi

        Tee torin kautta ilmoitus myyjästä. Ja rikosilmoituksen


    • Anonyymi

      Vastaako tori siitä että käy lopettamassa huijarin ? en käytä toria .

    • Anonyymi

      Minua on myös huijattu Tori.fissä. Kyse oli viihde-elektroniikasta ja summa oli vain 60 euroa. Otin poliisiin yhteyttä joka neuvoi tekemään rikosilmoituksen jonka sitten tein. Kyse oli sarja kusettajasta joka oikeudessa todettiin varattomaksi. En tule koskaan saamaan mitään vaikka harrastuksen vuoksi seuraan kaverin toimia sosiaalisen median kautta. Jos kaveri menee joskus töihin niin otan yhteyttä oikeusviranomaisiin voisiko kaveri palkasta maksaa velkansa mutta tuskin menee.

      • Anonyymi

        Meiltä varkaat vei kasseja eteisestä käsilaukkuja ja siinä sivussa koruja kaulakoruja korkokenkiä ja imurin eteisestä kuulkaa. No joku metallin etsijä oli löytänyt kassin mikä täynnä asuntojen avaimia metsästä.Nehän kulkee ovista ja parvekkeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meiltä varkaat vei kasseja eteisestä käsilaukkuja ja siinä sivussa koruja kaulakoruja korkokenkiä ja imurin eteisestä kuulkaa. No joku metallin etsijä oli löytänyt kassin mikä täynnä asuntojen avaimia metsästä.Nehän kulkee ovista ja parvekkeilla.

        Myös nostokoneilla parvekkeelle ikkunasta sisään tai kuorma autolla kuskaavat huonekalut TV ja muun.Kyllä viroa arabiaa venäjää puhuvat eniten.


    • Anonyymi

      Ostin 22.7 iphone 11 pron. Myyjä sanoi vievänsä puhelimen viikonloppuna postiin. Ei vienyt. Kysyin joko postissa hän vastasi ollut kiireinen. Nyt ei ole enään pariin päivään vastannut. Rikosilmoitusta olen tekemässä. Otin myös yhteyttä toriin.

      • Anonyymi

        Muistatko nimimerkkiä?


    • Anonyymi

      Tulin itse huijatuksi hiljattain kun yritin ostaa Teema jälkiruoka kulhoja. Osto ei ollut kuin 26€ mutta harmitus suurempi. Tein rikosilmoituksen ja ilmoitin Toriin myös asiasta. Hyvin pian vastasivat ja olivat avuliaita. Tämä oli ensimmäinen huijaus Torissa kohdallani, muuten sujunut kaupat suht hyvin.
      Pyytäkää myyjää lähettämään lisäkuvia niin että siinä näkyy asioita joista pystytte tunnistamaan myyjän ja tavaran todellisuuden.

    • Anonyymi

      Olen koittanut lähettää viestiä ilmoituseen ei onnistu viestin lähetys miksi ja en pääse kirjautumaan vaikka olen yksityinen ihminen en yritys6.9.2022.m.h onko toriin vaikea pytää uutta sähköpostia mitä tällainen on ja uuttasalasanaa olen yrittänyt turhaa ei mene läpi vaikkakuinka monta kertaa

    • Anonyymi

      Kuinka kauan teillä on noi oikeushässäkät kestänyt? Tein juuri rikosilmoituksen

      • Anonyymi

        Kesäkuussa tein rikosilmoituksen eräästä konsolipelin myyjästä. Ei ole tietenkään kuulunut mitään pelistä, mutta ei myöskään poliisista.


    • Anonyymi

      kannattaako ottaa riski ja ostaa sikaa säkissä , ja mitään ei tule ,, pyytäkää vaikka kuvia yms. mailiin tai hankitte prepaid puhelimen johon kuvia yms. ylennsä aika äkkiä huomaa onko vai eikö.!

      ITe mitä myyny ni, huomannu miten helposti josois tarve/ halunnu ni voinu huijaa ihmisä .?

    • Anonyymi

      Näitä riittää. Sitten kun huijari vielä ei tunnusta niin oletkin itse menossa oikeuteen hänen paikkakunnalle asioita selvittämään. Ja jos tuomio tulee niin rahoja et saa koska huijarilla ei ole omaisuutta/palkkatuloa ja tuskin tulee olemaankaan vaikka ulosottoon asiat menevät

    • Anonyymi

      Kannattaisko vain odottaa että poliisi tekee työnsä ja henkilö saa mahdollisesti sakot (mitä ei koskaan maksa). Turha sielä torissa on kuluttaa aikaansa salapoliisina viestittelyyn.

      • Anonyymi

        Myönnän, että mulla on halvat (viidenkympin) huvit, kun jäin tän henkilön räpiköintiä seuraamaan. Ainakin poliisi reagoi nopeasti.


    • Anonyymi

      Itse olen paritkin kaupat tehnyt tässä lähiaikoina kyseisen henkilön kanssa ja aina kyllä olleet hyvät kaupat, postitus tapahtunut heti kaupan jälkeen ja ostokset olleet sitä mitä luvattu. Varmaan satunnaista tämä.... Yhden taika kulhon ja takin olen ostanut.

    • Anonyymi

      "Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen on Suomen rikoslaissa rangaistavaksi säädetty teko, josta voi seurata sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Yksityiselämää loukkaavaan tiedon levittämiseen syyllistyy levittämällä sellaisia toisen yksityiselämään kuuluvia tietoja, joiden leviäminen voi aiheuttaa kärsimystä sille, jota tieto koskee. Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen on sisältörikos, jossa rikos tehdään saattamalla tietoa julkisuuteen.[1] Tällaisten tekojen säätämisellä rangaistavaksi halutaan suojella yksityiselämän suojaa, joka on turvattu perustuslain 10 §:ssä. Rikos eroaa kunnianloukkauksesta siten, että siinä on kysymys oikeellisen tiedon levittämisestä, kun taas kunnianloukkauksessa on ensisijaisesti kyse valheellisen tiedon levittämisestä"

      • Anonyymi

        Mihin tällä viittaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tällä viittaat?

        Google pornovideot katsotaanko julkkikset


    • Anonyymi

      Ota yhteyttä Maikkarin rikospaikka ohjelmaan. Jos mielenkiintoinen tapaus saattaa ylittää ohjelma-aihe kynnyksen ja asia alkaa edetä.

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Mitä kautta ilmoitatte Tori.fi:lle huijarit?

      En löytänyt mitään paikkaa josta voisi ilmoittaa heille myyjästä joka huijaa ostajia. Nyt näyttää siltä, että ekaa kertaa tuli huijattua ja rikosilmo lähtee kyllä...

      • Anonyymi

        Löytyy asiakaspalvelu-linkin takaa, ja sieltä ainakin puhelimella sinisellä pohjalla puhekupla oikeassa yläkulmassa. Siellä on kohta "epäilen huijausta" tms. Olen sitä kautta ilmoittanut, ja seuraavana päivänä tuli jo vastaus.


    • Anonyymi

      Teet tietenkin rikosilmoituksen poliisille. Mä tein vähän vastaavasta jutusta kesällä.

    • Anonyymi

      Ostin 139.5e Marimekon neuleen. Eipä tullut seurantatunnusta eikä pakettia, rahat meni. Tuntuu tosi ikävältä ja tyhmältä, että oli niin hyväuskoinen. Olisi kannattanut ensin lukea täältä kokemuksista. Rikosilmoitus lähtee huomenna, vaikkei se rahoja tuo takaisin, mutta josko joku joutuisi joskus edesvastuuseen näistä huijauksistaan

    • Anonyymi

      Nosta kädet pystyyn ja totea Shit happens ja en enää ikinä käytä Tori.fi. Jos iso huijaus niin rikosjuttuhan se on.

      • Anonyymi

        Siis rikosjuttulla tarkoitan, että juttu minkä pitäisi ylittää tutkinta kynnys eikä voida vähätellä pientä taloudellista haittaa vedoten resurssien puutteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis rikosjuttulla tarkoitan, että juttu minkä pitäisi ylittää tutkinta kynnys eikä voida vähätellä pientä taloudellista haittaa vedoten resurssien puutteeseen.

        Huijareiden antamien tilinumeroiden perusteella poliisi saa kyllä huijarin oikean nimen selville mutta vaikka tekisi rikosilmoituksen niin saaneeko kukaan rahojaan heiltä takaisin?


    • Anonyymi

      Ostin Marimekon mekon, kuva oli pöllitty toiselta torittajalta, niin ja tietysti mekkoa ei tullut. Rikosilmoitus tehty.

      • Anonyymi

        Aikanaan myin Huutonetissä ja joku myi sitten samaa tuotetta myyntini jälkeen minun ottamilla kuvilla. Huutonetissä ainakin silloin pystyi laittamaan vuosia sitten palautetta ja aika nopsaa tais hävitä pöllityt kuvat. Saattoi myydä oikeasti samaa tuotetta, mutta minulta pöllityillä kuvilla. Itselläni luki paketissa vieraallakielellä tekstiä, mitä todnäk muilla ei ollut ja toisaalta huijaustahan se on, jos kuvat ei ole siitä käytetystä tai sinulla olevasta käyttämättömästä tuotteesta mitä myydään, vaikka oliskin samantuote.


    • Anonyymi

      Täällä myös yksi joka hävisi 400e. Vittu Mie sanon. Mistään ei olis voinu olettaa notta on huijari, aivan erillailla käyttäyty kun ”perus” joka päivän huijari tuolla torissa.

    • Anonyymi

      Hienoa että siivottu kunnolla ja viestejä poistettu. Kuitenkaan mikään ihmisten tilinumeroiden,osotteiden,puhelinnumeroiden ja yhden ihmisen kuulopuheeseen perustuva huijaus-haukkumis ketju kyseessä. Ellei sitten ostajat vaikka torissa halua että heidän tietojaan laitellaan jonnekkin ketjuihin. Sekin mahdollista.

    • Anonyymi

      Ai että tuntuu karsealta tulla huijatuksi. Minulta vietiin tori:ssa 60 €, sovittuja lumitöitä ei tultu tekemään. Tilisiirrossa kuitenkin näkyi tyypin oikea nimi, aivan eri kuin mitä ilmoitti olevansa. Kannattaako tehdä rikosilmoitusta, kun kyseessä palvelu, ei esine?
      Haluaisin edes yrittää hankaloittaa näiden saastojen toimimista. Voisko tosiaan toriin laittaa tunnistautumisen?! Se oli niin hyvä idea. Allekirjoitan heti addressin!!!

    • Anonyymi

      Jos myynti-ilmoituksessa on myyjän nimi, olen kaksi kertaa välttänyt huijatuksi tulemisen etsimällä sillä nimellä fonecta.fi sivuilta puhelinnumeron, löytyykö sitä ko. myyjän paikkakunnalta. Jos löytyy,soitan siihen ja kysyn myykö ilmoituksessa olevaa tavaraa. Ovat olleet järkyttyneitä,kun huijarit käyttäneet nimiään väärin tarkoitukseen.
      Tehdäkseen itsestään vakuuttavamman, myyjä voi ilmoitukseen laittaa, että noutokin mahdollista mutta kun kirjoittaa viestikenttään kysymyksen milloin ja mistä nouto onnistuu niin siihen ei saa vastausta.
      Olen ilmoittanut nämä 2 huijaria tori.fi ylläpidolle ja he ovat poistaneet heidän väärät iloitukset.
      Myös googlettamalla ko.henkilön nimeä voi nähdä löytyykö netistä tietoja/kuvia sen paikkakunnan nimellä,jossa myyjä ilmoittaa tavaran olevan.
      Ei siis kannata koskaan maksaa etukäteen mitään. Huijareilta ei saa takaisin rahojaan edes rikosilmoituksen kautta, kun ovat monesti narkkareita ja varattomia, eikä ole mitään ulosmitattavaa.

      • Menetin eilen huijarille 103€.Ostin marimekon Oiva astioita ja ryhmähau leluja.Huijaus paljastui kun epäilin myyjän laittamia kuvia,lattiat olivat kuvissa erilaisia.Tänään teimme samaiselle myyjälle valeostotarjouksen.Myyjä ilmoitti tavaroiden olevan myymättä ja laittoi ystävälleni saman tilinumeron johon minä olin jo maksanut tavarat.Kun kysyimme voiko tavarat myös noutaa hän ilmoitti että on mökillä joten pitäisi maksaa pankin kautta ,maksun saatuaan hän postittaisi tuotteet.Kun kyselin ostokseni perään vastausta ei kuulunut,hän ei ollut lukenut enää lähettämiäni viestejä.Mahtoi olla melkoinen yllätys huijarille kun avasi ystäväni lähettämän viestin jossa piti olla hänen osoitteensa johon ostot lähettää.Viestissä luki että kyseiset tavarat hän oli jo myynyt minulle ja hänestä on ilmoitettu toriin,pankkiin ja tehty rikosilmoitus.Myynti ilmoitukset poistuivat välittömästi torista.Myyjä oli tullut toriin 2023,eli uusi luikuri.


      • Anonyymi

        Saitko lisätietoja tekijästä/-jistä?
        Oma ensikohtaaminen tori.fi oli 28.12.2022 ja 29.12.2022 kahdessa eri Artekin kohteessa. Paikkakuntana Jyväskylä ja myyjä esiintyi naisen nimellä, etunimi alkoi M-kirjaimella ja sukunimi K-kirjaimella. Yhteys säilyi, kunnes ehdotin noutoa, siihen loppui kaupankäynti. Sama tapahtui toiselle tori käyttäjälle, joka huomasi nämä ilmoitukset ostajan roolissa.
        Toinen kerta oli 17.1.2023 ja 18.1.2023. Myyjänä naishenkilö, jonka etunimi alkoi J-kirjaimella ja sukunimi L-kirjaimella, tällä kertaa hän oli Kangasniemellä.
        Tekijä ilmoitti 17.1.2023 Artek ritiläpenkin myyntiin klo 08.38 (ilmoituksen myyntikuvat löytyivät lopulta erään verkkokaupan myyntihistoriasta Treelta).
        Saatuaan maksun 300€ + kulut myyjä vastasi muille Tori.fi käyttäjille tuotteen olevan edelleen kaupan ja antoi tilinumeronsa saadakseen lisää rahaa samasta jo "myydystä" tuotteesta. Poistamatta ilmoitusta hän vakuutteli lähettävänsä tuotteet samana päivänä. Ostajalle kohdennettuja lisäkuviakin sai.
        Puhelinnumero jonne maksu meni oli koko ajan varattu siihen soitettaessa ja numerolle ei ollut WhatsAppia. 18.1.2022 sama myyjä lisäsi 13.52 Beehive kattovalaisimen (=Artek Mehiläispesä)450€ ja vielä 18.00 Jakkara Artek Zebran 180€. Nälkä kasvoi syödessä.. Kaikki kolme ilmoitusta katosi 19.36 paikkeilla ja hyvin pian sen jälkeen käyttäjä oli estänyt ostajat joiden kanssa oli sopinut kaupoista.
        Ei siinä vielä kaikki, estot oli laittanut päälle sekä "Jyväskyläläinen" että "Kangasniemeläinen" "myyjä", kummallekaan ei voinut laittaa enää yhtään mitään. Viimeisten viestien sisältö ei antanut mitään viitteitä myyjälle siitä, että ostajat olivat perillä hänen teoistaan, joten on ilmiselvää että hän oli ehtinyt suututtaa ja ryöstää jo todella useita.
        Toivottavasti mahdollisimman moni ilmoittaa asiasta Torille ja poliisille.


      • Anonyymi

        Saitko lisätietoja tekijästä/-jistä?
        Oma ensikohtaaminen tori.fi oli 28.12.2022 ja 29.12.2022 kahdessa eri Artekin kohteessa. Paikkakuntana Jyväskylä ja myyjä esiintyi naisen nimellä, etunimi alkoi M-kirjaimella ja sukunimi K-kirjaimella. Yhteys säilyi, kunnes ehdotin noutoa, siihen loppui kaupankäynti. Sama tapahtui toiselle tori käyttäjälle, joka huomasi nämä ilmoitukset ostajan roolissa.
        Toinen kerta oli 17.1.2023 ja 18.1.2023. Myyjänä naishenkilö, jonka etunimi alkoi J-kirjaimella ja sukunimi L-kirjaimella, tällä kertaa hän oli Kangasniemellä.
        Tekijä ilmoitti 17.1.2023 Artek ritiläpenkin myyntiin klo 08.38 (ilmoituksen myyntikuvat löytyivät lopulta erään verkkokaupan myyntihistoriasta Treelta).
        Saatuaan maksun 300€ + kulut myyjä vastasi muille Tori.fi käyttäjille tuotteen olevan edelleen kaupan ja antoi tilinumeronsa saadakseen lisää rahaa samasta jo "myydystä" tuotteesta. Poistamatta ilmoitusta hän vakuutteli lähettävänsä tuotteet samana päivänä. Ostajalle kohdennettuja lisäkuviakin sai.
        Puhelinnumero jonne maksu meni oli koko ajan varattu siihen soitettaessa ja numerolle ei ollut WhatsAppia. 18.1.2022 sama myyjä lisäsi 13.52 Beehive kattovalaisimen (=Artek Mehiläispesä)450€ ja vielä 18.00 Jakkara Artek Zebran 180€. Nälkä kasvoi syödessä.. Kaikki kolme ilmoitusta katosi 19.36 paikkeilla ja hyvin pian sen jälkeen käyttäjä oli estänyt ostajat joiden kanssa oli sopinut kaupoista.
        Ei siinä vielä kaikki, estot oli laittanut päälle sekä "Jyväskyläläinen" että "Kangasniemeläinen" "myyjä", kummallekaan ei voinut laittaa enää yhtään mitään. Viimeisten viestien sisältö ei antanut mitään viitteitä myyjälle siitä, että ostajat olivat perillä hänen teoistaan, joten on ilmiselvää että hän oli ehtinyt suututtaa ja ryöstää jo todella useita.
        Toivottavasti mahdollisimman moni ilmoittaa asiasta Torille ja poliisille.


    • Anonyymi

      No jos tekee rikosilmoituksen niin ehkä se sitä kautta selviää. Tuo mitään lisäarvoa että tekee jotain valeostoja ja leikkii mukafiksua torissa. Rikosilmotuksen kautta asia etenee jos etenee

      • Anonyymi

        pasi lehto nimellä kaveri kusetti rahat mut minähän etin tyypin käsiini,niin pidän vanhanajan omankäden oikeuskäsittelyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pasi lehto nimellä kaveri kusetti rahat mut minähän etin tyypin käsiini,niin pidän vanhanajan omankäden oikeuskäsittelyn.

        pasi lehto vei minunkin rahani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pasi lehto nimellä kaveri kusetti rahat mut minähän etin tyypin käsiini,niin pidän vanhanajan omankäden oikeuskäsittelyn.

        Ekaterina kiersi kodeissa varastamassa vuosikausia.


    • Anonyymi

      Virpi Soininen vei minulta 200€ . myi äitiyspakkausta!

    • Anonyymi

      Katri, Heli ja Hanna ei ostanut tuotetta vaikka lupasi

    • Anonyymi

      Torin pitäisi ehdottomasti jo TEHDÄ jotain parannuksia!
      Palaute järjestelmä käyttöön!Kusettajia on ihan saatanasti ja koko ajan pahenee.
      Näitä sarjahuijareita ei kiinnosta paskanvertaa,jos jäävät kiinni.
      2 kertaa olen rahat menettänyt,enkä varmasti osta Torista enää mitään!!

      • Anonyymi

        Niinpä. Tori toiminnallaan hyväksyy huijaukset kun ei tee asiaan parannuksia. Promotoi vielä oikein postipaketeilla lähetystä saat halvemmalla postipaketteja. Joo jos koko tuote tulee perille. Aivan villi länsi ja huijarit temmeltää ja hallitsee siellä.

        On aivan liian turvatonta tilata postitse sen kautta mitää.

        Noita rotta/nistejä ei kiinnosta rikosoikeudelliset seuraamukset, summat menee ulosottoon varmaan luottotiedotkin menneet heillä aikapäiviä sitten. Elämämkoululaisia. Voi vaan jatkaa huijailua lisärahan toivossa sitten. Käyttävät myös toria pikavippailuun. Availee uusia tilejä huijailun jatkoon jatkaen samaa hommaa kunnes joskus ehkä poliisi kiinni saa. Joskus!

        En enää koskaan tilaa keneltäkään torissa postitse ja en pistä latiakaan enää myynti-ilmoitusten nostoon torissa ihan vain protestina. Meni maku koko lafkasta!!
        Huuto.net on PALJON parempi palautesysteemeineen. Torin palautesysteemiä korvaa kukasoitti-palvelu. Jos saa myyjän oikean numeron(voivat myös käytellä esim prepaideja) voi tarkistaa sieltä montako torihuijausraportointia löytyy. Pahimmilla pitkä lista. No kyllä nistit se maksun aika tulee. Toivottavasti olette loppuelämän ulosotossa.


    • Anonyymi

      Jep, torissa toinen huijaus omalle kohdalle. Hyvin vakuuttava, vanha torin käyttäjä, mutta niinpä jäi tuote saamatta. Päätin ottaa pitkästä aikaa pienen riskin, no eipä kannattanut. En menettänyt montaa kymppiä mutta enpä enää tule toria käyttämään. On merkillista ettei tunnistautumista vaadita, huutonet on paljon parempi paikka palautteineen.

    • Anonyymi

      Multa huijattiin 130 euroa, on tyypin ajokortista kuva, sekä tilinumero ja henkilötunnus, mutta varmaan varastettuja nekin, paitsi tilinumero.

      Pitääpi tiedustella aamulla pankista.

      • Anonyymi

        Hei minultakin varastettiin tässä vähän aika sitten 30€ ja hänkin laittoi ajokortistansa kuvan onkohan se sama tyyppi kuka varasti minulta


    • Anonyymi

      J. Hautamäki nimiseltä Kuopion seudulla asuvalta en suosittele ostamaan mitään. Kauppannut olematonta tavaraa useilla myynti sivustoilla. Nähtävästi huijannut jo useammalta rahat.

    • Anonyymi

      Rikospaikka ohjelman aika.

      • Anonyymi

        Ois aika ottaa yhteys...Rikospaikkaan


    • Anonyymi

      Aika paljon näykynyt nyt näistä ostajat lähettelee muka kuvakaappausta maksusta ja haluaa tuotteen postiin samantien. Rahoja ei tietenkään kuulu. Noh, ainakin myyjänä onneks saa ostajan tarkat tiedot niin jääpähän tietoa kusettajasta. Kotiosoitteet ja muut.

    • Anonyymi

      Täytyy ihmetellä, miksi Tori ei tee mitään huijausten lopettamiseksi! Eipä olisi kovin vaikeaa, jos tunnistautuminen suoritettaisiin pankkitunnuksin tms,. Loppuisi varmasti huijareiden toiminta aika varmuudella.

      • Anonyymi

        Olivat muka heti sulkemassa tiliä ja tämän huijarin myynti/ostohistoriaa selvitellään ja tekevät poliisin kanssa yhteistyötä. TÄMÄ EI OLE RIITTÄVÄÄ TOIMINTAA HUIJAUSTEN LOPETTAMISEKSI! Pitäisi tehdä joku blogikirjoitus aiheesta jonne toivon mukaan muutkin huijatut voisi tulla kertomaan torikokemuiksiaan.

        Vähin on myyntihistorian pisteytys ja palautemahdollisuus myyjille. Lisäksi mahdottomuus availla uusia tilejä samoilla tiedoilla jotenkin. Huijausten mahdollisuus pitää MINIMOIDA MINIMIIN. Ei niin että Torin tämän puutteen korvaa jokutehoton hidas poliisitutkinta.

        Ei kaupoissakaan katsota läpi sormien pieniä rahan huijauksia. Ihmiset joutuu vastuuseen näpistyksistä. Nämä on virtuaalisia näpistyksiä.


    • Anonyymi

      Just havaitsin, että mua kusetettu raskaasti. Ostin kännyn Torin kautta, koska kaveri ollut Torissa marraskuusta 2017, jolloin toki luotin, että kyseessä luotettava myyjä, kun noin pitkä historia, Mutta eipäs mennytkään "kuin Strömsööööössä". Laitan siis kohta myyjäkaverin tietoja, jotta ette itse narahda tuohon Riihimäellä asuvaan Sauli V. Ainakin julkistan valeosoitteen ja valepuh.nron ja S-pankin tilinron tietty osa. Varokaa tätä myyjää!!!!Lähtee myös rikosilmoitus menemään.....että ketuttaa :o(((

    • Anonyymi

      Näköjään suomi24 ylläpito poisti viestini, missä varoitin mitä Torin s-tiliä pitää varoa. Ihmettelen, miksi poisto, mutta kuitenkin rikosilmoitus tehty ja kaverin valenimi oli Sauli V ja asustelee R-mäellä. Myi Xiaomi mi 11 edulliseen 170e hintaan.
      Pieniä vihjeitä: a) älä osta mitään, ellei myyjällä ei ole julkista kännynroa ja pyydä ensin ottamaan sinuun yhteyttä puhelimitse. Tarkista, että osoitetiedot täsmää kännynron kanssa esim. Fonecta-palvelusta. Torista ostaminen on todella riskaapelia, sillä myyjinä myös henkilöitä, joita ei haittaa vaikka tulisi petostuomio ja ulosotto. Eipä ole mistä maksaa. Jatkossa ehkä Huutonet turvallisempi, kun siellä vaaditaan vahvaa tunnistautumista ja näkyy myyntihistoria palautteissa myös nk. Huutoturva on nimensä mukaan hyvä.

    • Anonyymi

      Joo, koska et saa jaella niitä tietoja foorumille. Jokainen normaali foorumi tietää sen. Ne viestit ei ole sallittuja, ja johtaa rikosilmoitukseen susta eli lähettäjästä. Ja kyllä jos toinen tekee rikoksen, niin sinä et saa sitä automaattisesti tehdä

    • Alkaa myös itsellä mennä pikkuhiljaa kuppi nurin tämän Tori.fi-sivuston kanssa.

      Kolme kertaa olen tullut nyt puolen vuoden aikana kusetetuksi, eikä mistään tietenkään kannata haavaillakaan saavansa rahojaan takaisin. Torin asiakaspalveluun olen ollut lukuisia kertoja yhteydessä, mutta vastaukset ovat aina olleet tyyliä "kiitos palautteesta, laitetaan viestiä eteenpäin"

      Ei kai auta muu kun siirtyä käyttämään Huuto.net sivustoa ja toivoa, että muut tekevät samoin. Ainakin kovasti siltä vaikuttaa, että Torin ylläpitoa ei tämä ongelma näytä juurikaan kiinnostavan. Ihan oikeasti en vaan kyllä ymmärrä, että mikä tässä mättää. Luulisin, että aika pienillä toimilla voitaisiin tehdä kusettajien elämä aika paljon hankalammaksi.

      • Anonyymi

        Itse en ole varma olenko nyt tullut huijatuksi mutta siltä alkaa jo vaikuttaa. Toivottavasti olen väärässä ja ylireagoin ja viesti vielä tulee. Itse Torimyyjänä huolehdin aina että vien tuotteen sinä päivänä postiin kun lupasin ja jos ostajalla on vielä jotain kysyttävää vastailen aina. Maksoin viikko sitten tuotteen ja myyjä lupasi ilmoittaa kun tuote on lähetetty. Ilmoitusta lähettämisestä ei ole tullut vaikka luvattiin lähettää tuote parissa päivässä. Olen odotellut tuotetta mutta sitä ei ole tullut vaikka tavalla jolla hän lupasi tuo tavara yleensä liikkuu nopeatsti.
        Kysyin myyjältä tuotteen lähetyksestä että onko se lähetetty ja vastausta ei ole tullut vaikka myyjä on nähnyt viestin. Odottelen tämän viikonlopun ja jos ei vastausta kuulu seuraavaksi sanon että haluan rahat takaisin tai tiedon siitä onko tuote lähetetty tai yksi vaihtoehto on vielä pistää se tuote postiin ja lähetystunnus minulle. Jos ei kuulu mitään tästäkään kuulu seuraavana menee viesti siitä että teen rikosilmoituksen.

        Myyjällä pitäisi ymmärtää että hänen pitää toimia sen mukaan kuin hän lupaa jos kerran rahatkin on menneet sinne ja myöskin vastailla viesteihin. Koska herkästi ostajalle saattaa tulla sellainen tunne että kyseessä huijari jos ei informaatio pelaa. Tai vähintäänkin palauttaa rahat jos ei aio näin toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole varma olenko nyt tullut huijatuksi mutta siltä alkaa jo vaikuttaa. Toivottavasti olen väärässä ja ylireagoin ja viesti vielä tulee. Itse Torimyyjänä huolehdin aina että vien tuotteen sinä päivänä postiin kun lupasin ja jos ostajalla on vielä jotain kysyttävää vastailen aina. Maksoin viikko sitten tuotteen ja myyjä lupasi ilmoittaa kun tuote on lähetetty. Ilmoitusta lähettämisestä ei ole tullut vaikka luvattiin lähettää tuote parissa päivässä. Olen odotellut tuotetta mutta sitä ei ole tullut vaikka tavalla jolla hän lupasi tuo tavara yleensä liikkuu nopeatsti.
        Kysyin myyjältä tuotteen lähetyksestä että onko se lähetetty ja vastausta ei ole tullut vaikka myyjä on nähnyt viestin. Odottelen tämän viikonlopun ja jos ei vastausta kuulu seuraavaksi sanon että haluan rahat takaisin tai tiedon siitä onko tuote lähetetty tai yksi vaihtoehto on vielä pistää se tuote postiin ja lähetystunnus minulle. Jos ei kuulu mitään tästäkään kuulu seuraavana menee viesti siitä että teen rikosilmoituksen.

        Myyjällä pitäisi ymmärtää että hänen pitää toimia sen mukaan kuin hän lupaa jos kerran rahatkin on menneet sinne ja myöskin vastailla viesteihin. Koska herkästi ostajalle saattaa tulla sellainen tunne että kyseessä huijari jos ei informaatio pelaa. Tai vähintäänkin palauttaa rahat jos ei aio näin toimia.

        Ja oli vihoviimeinen kerta kun Torista tilaan MITÄÄN postitse. Harmittaa oikein kun suostuin tähän postimyyntitarjoukseen niin paljon.

        Olisi pitänyt maksaa luottokortilla. Lisäksi suosittelen vaatimaan kuvan jossa näkyy paperilapulla päivämäärä, myyjän nimi, puh.nro ja osoite sekä tuote koska myyjä on voinut kaivaa tuotteen kuvan jostain hevonkuusesta ja kaupitella olemattomuuksia.

        Tori mahdollistaa liikaa huijauksia kun siellä ei ole Huutonetin arviointisysteemiä. Tori oikein promotoi postipaketteja mutta on ostajalle tosi turvaton alusta.


    • Anonyymi

      Itse en myyjänä anna edes enää puhelinnumeroa. Jos joku ostaa jotain niin tilisiirrolla sitten (ei mobilepay).

      Ostajat kun tykkää googlettaa numeroita ja klikkailee jotain ulkomaalaisia sivustoja minne sitten kun käyttää puhelinnumeroa haussa niin se tallentuu sivustolle. Helvetin mukavaa. Viimeks juuri kun annoin mobilepaytä varten numeron niin ei mennyt kauaa kun alko tulemaan huijaus-linkki tekstiviestejä. Ja kun tarkistin niin oma numero oli etitty jostain ihme sivustolta tuohon myynnin aikaan.

      • Anonyymi

        Itse en ostajana enää koskaan suostu mobilepayhyn vaan maksaisin luottokortin tilisiirrolla jolta voi ehkä saada noiden rotta-elämänkoululaisten huijauksia takaisin toisinkuin Mobilepaylla. Läksyt on opittu.


    • Anonyymi

      Olen itsekin joutunut huijatuksi sydänkorvisten tähden. Tästä alkaa olla jo kymmenisen vuotta eikä rahoja kuulu takaisin. Tein alussa tietenkin rikosilmoituksen poliisille.

    • Anonyymi

      Tomi niminen myyjä varokaa. Kauppaa elektroniikkaa ja vastasi ostoilmoitukseen. Hävisi kuin pieru saharaan rahojen kanssa. Huijari.

      • Anonyymi

        Oliko mistä päin?


    • Anonyymi

      Epäilen torihuijausta, hyvin tuore tapaus. Myyjä lupasi tuoda tuotteen perille, isokokoinen tuote. Näin tapahtui ja maksoin käteisellä, luotin tuotteen hyvästä toimivuudesta annettuihin tietoihin, mikä oli virhe. Viestittely ennen kauppaa whatsapilla (viesteinä ja puheluina), nopeat vastaukset. Ei ole kuulunut palautetta, kun kommentoin tuotteessa havaituista puutteista. Jälkeenpäin ajatellen muutama epäilyttävä asia, ajoi pakettiauton ohi kohteen ja kärräsi tuotteen, tuotetta ei saisi käyttää muutamaan tuntiin oltua ulkona (noin +1C), käytti prepaid-liittymää, joten annettu nimi tuskin on oikea. Tappio yli satasen ja lisäkulua tulee tuotteen poistosta.

      Onko muilla kokemusta "kuljetus sisältyy hintaan" tapauksista. Tämä tapaus Pirkanmaalta isosta kaupungista. Aikaisemmin vain hyviä kokemuksia, tosin silloin taisi olla kyseessä huutonet.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei koskaan. Ystävällisin terveisin: Tori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koskaan. Ystävällisin terveisin: Tori

        Ei kyllä varmaan tulekaan muutosta. Siksi on pakko tehdä muutos itse ja lopettaa tilaamasta postitse Torin kautta.


    • Anonyymi

      Voi perhana kävi itellekin kusiset ja myyjä katosi rahojen kanssa heti tilisiirron jälkeen. On kyllä perhanan perhana kun noita ei saa edes ulosotosta takaisin

      • Anonyymi

        Niin, siis heti lähit hakemaan ulosotosta vai onko nyt vaan vanha juttu mikä kiristää otsaa 😂


    • Anonyymi

      Tän palstan voisi jo poistaa - aloittaja lienee jo nukahtanut osakkeidensa ohi...

      • Anonyymi

        Onko kuinka kova tori.fi pörssissä? Oman pääoman tuotto?


    • Anonyymi

      Älkää tehkö myöskään kauppoja Roopen kanssa (Jyväskylä, Vaajakoski) kusetti reilu viikko sitten 25 e 10 vuotiaalta pojaltani.

      • Anonyymi

        Miksi sun 10 vuotias käy torissa kauppaa? Pitäskö ottaa ikä huomioon


    • Anonyymi

      Jaa-a.

    • Anonyymi

      Hei,
      Olen itse tehnyt kauppaa kymmeniä vuosia tori.fi, itse olen myynyt kaikenlaista vaatteista lähtien ja aina olen tuotteet toimittanut perille. Myös itse ostamani tuotteet tullut perille sovitusti,joko postitse tai ihan kuljetettuna. En ole huijannut enkä tullut huijatuksi. Ei lähdetä yleistämään jos siellä joku huijari pyörii. Kannattaa ottaa poliisiin suoraan yhteys ja tehdä rikosilmoitus. Täällä asian ruotiminen ei ehkä auta.

      • Anonyymi

        Pitkään aikaan en ole myynyt mitään. Aikanaan Huutonetissä myin ja ainakin silloin pystyi myös laittamaan palautetta myynti-ilmoituksiin, joka näkyi suoraan kaikille. Toivottavasti nykyään on tarkempaa, mutta ainakin silloin vuosia sitten oli usein samoja tuotteita erimyyjillä, mutta kuvat eivät aina olleet kyseisen myyjän ottamia eli ei edes hänen tuotteistaan. Itsekin jouduin samanlaisen kohteeksi, mutta kommentin jättämällä ainakin muut ostajat osasivat varuatua ettei kuvan tuote tule vastamaan sitä mitä tule saamaan.

        Vaikka myisi samaa esinettä, mutta jos se ei ole se mikä kuvissa on, ei se ole samatuote tai edes samankuntoinen tuote kuin kuvissa näkyvä. Aika varmana voi pitää 99,9 % mikäli feikkikuvilla myy kamaa, vaikka tuotteen saisikin itselleen. Tällaisen havaitseminen ja siitä ilmoittaminen on ainakin itselleni EN OSTA! Jos myyt, myy myös kuvilla sitä tuotetta mikä on myytävänä. Älä ota toisen kuvaa tai edes yleistä mainoskuvaa. Myös myynti kuvien photosoppaaminenkin on vähän kyseenalaista, varsinkin jos sillä siloitellaan myytävän kohteen/tuotteen epäkohtia luoden mieliukuvaa virheettömästä/ uudenveroisesta / käyttämättömästä/ tuotteesta. Tähänkin riittää hyvin perus kameran asetuksilla otettu kuva. Kertoo rehellisesti myytävän asian.


    • Anonyymi

      A principios de este año, conocí a un hombre en la aplicación de Facebook Messenger que parecía muy agradable y tenía mis mejores intereses en el fondo. Avance rápido de la historia, sugirió que deberíamos invertir juntos en línea en criptomonedas, que es una forma de duplicar algo de dinero en un corto período de tiempo. Entonces seguí el consejo e invertí alrededor de $67,000 de mi cuenta bancaria. Poco sabía que estaba tirando mi dinero en un esquema comercial fraudulento. Perdí el dinero y lo informé al FBI, pero no se hizo nada hasta que conocí a Amendall .net en Internet, quien me ayudó a rastrear la billetera del estafador, y recuperé parte de mi dinero. Gracias a Dios que amendall Recovery me ayudó después de mucha paciencia y cooperación con el equipo.

    • Anonyymi

      Jos löydätte Iida-Sofia Niemen kamaa (Jyväskylä, s. 1997) Torista, niin jättäkää ostamatta. Tuolla pienellä perseaukisella insestilapsella on jo toistakymmentä petosta plakkarissa.

    • Anonyymi

      Tori.fi stä tullut huijareiden tyyssija, en suosittele käyttämään ollenkaan

    • Anonyymi

      Meitsi tekee torissa silleen että pyydän myyjältä kuvat yms jos KERTA ennakkoon maksan, eli henkkarit vastaaat ja joku lasku missä nimi ja osoite. Meinaan kun on osoite on myös helppo noutaa, lisäksi tunnen tai oikeastaan suvussani on sellaisia henkilöitä jotka ovat erikosituneet perintään, yksikään ei ole jättänyt tuotetta lähettämättä. Oli kerran eräs nuori mies etelä suomesta, ja tietokone juttu oli kyseessä, alkoi tottakait empiä kun lähetin hänelle 1250e summasta etukäteen 850€ ja sanoin että loput kun laittaa kuvan postituksesta yms että vie. sen. Noh kaksi päivää meni hiljaisesti en vielä alkanut hätäilee, mut 4vrk jälkeen ajattelin että jumalauta 1250e siirretty kokonaisuudessaan ja mies tai no poika jättää toimittamatta. Minulla oli osoite/yms ,
      No laitoin eteläsuomeen tälle tuttavalleni viestin että pyörähdäppäs tuollaisessa osoitteessa.
      Tuosta vierailusta ei mennyt kuin hetki, kun pahoitteli viivästystä yms, antoi minulle luvatun tuotteen ja siirsi sata euroa minulle takaisin. Välttyi isommilta ongelmilta.

      • Anonyymi

        Sitten sä heräsit ja päästit kissan pihalle.
        Katsoit tililles onko kelan rahat tullut että sais kaljaa...ei ollut...


    • Anonyymi

      100% huijattu kaksi kertaa olen ostanut yhden puhelimen se oli taitava huijaus ennen puhelimen ostoa sotin myyjään ”äiti” vastasi juu kyllä tytön puhelin on myynnissä ok maksoin no eihän luuri koskaan tullut.Siitä rikosilmoitus ja tuomio
      Toinen ostin tietokoneeseen ralliratin jöytiin hyvä keskustelu takuineen ja palautuksineen jos ei toimi maksu MP ja myyjän tiedot tuli mutta ei rattia.Taas rikosilmoitus ei vielä tuomiota.
      Eli kaksi kauppaa 100% petos

    • Anonyymi

      Ondeliva zendo ubani haida, oni quaite mi haile.
      MIn haila zalista querto.

    • Anonyymi

      Tori huijauksista on helppoa tehdä rikosilmoitus, mutta se ottaa aikansa ennen kuin poliisi kontaktoi sinua. Teen nykyään kaikesta Tori + some huijauksista rikosilmoituksen. Pienin summa ollut 37€, mutta palkinnoksi saat rikollisen nimen ja muidenkin huijattujen nimet ja tapaukset näkyville. Vielä tyydytystä siitä kun päiväsakkoja on 31 kpl ja päiväsakon määrä 9€/pvä :) Näitä tulee tasaisesti, mutta voitolla ollaan kuitenkin.

    • Anonyymi

      Henna mäkillä ja Palmroth Jasmin Milaj huijasivat minua eilen Torissa, eli ostivat minulta puhelimen hintaan 1430€. mutta eivät lähettäneet rahaa tilille vaikka osoittivat, että Tilli on vastaanottanut rahansiirron.
      Teki rikosilmoituksen, jos tiedät keitä he ovat, kerro minulle.

      • Anonyymi

        Eihän mitään tavaraa tule antaa etukäteen ellei raha siirry reaaliajassa:D Oma vika


    • Anonyymi

      Jep, 110e meni kusetukseen tori.fi näyttää siltä että huijaukset lisääntyneet 100% vuodessa. Ei maksa vaivaa, huuto.netissä on sentään profiilit joihin voi kommentoida.

    • Anonyymi

      Siis tori.fi on pörssiyhtiö koska keskustelua tällä palstalla? - Tai sitten ”keskustelijat” joutavatkin tulla guzetetuiksi, koska eivät edes jymmärrä mille palstalle naputtelevat?

    • Anonyymi

      Ostin Käytetyn kassakoneen 80,-, jota ei sitten tullutkaan. Oli itsellä "Ostetaan" - ilmoitus. Tilinumero kuitenkin tiedossa, joten rahansaaja ainakin selviää. Tein rikosilmoituksen.

    • Anonyymi

      Katsokaa google- kuvahaulla ilmoituksen kuvan lähde. Huijaustapauksessani työkaveri tarkasti kännykkäkuvan lähteen... Singaporelaisella sivustolla sama kuva!

      • Anonyymi

        Siis tämä on pörssiyhtiö, koska jutut pörssipalstalla?


    • Anonyymi

      Ella Vartiainen lappeenrannasta on myös tunnettu tori. Fi huijari. Ainakin 2 varmaa tapausta 2023 ja poliisin puhelun rivien välistä kun kuunteli, niin paljon enemmänkin on niitä tehnyt.

    • Anonyymi

      Siellä on nythuijari joka on rekisteröitynyt tässä kuussa ja ilmeisesti poistaaprofiilia ja lataa uudelleen. Myyesim festivo kynttilän jalkojahalvalla eikä tietysti mitään lähetä. Poliisille tehdään ilmoitukset.

    • Anonyymi

      älkää luottako kaikkenon oltava nimi ja etunimi ja sukunimi, osoitee jostaa posti lähtee. hinta epäilyt on huomioitava, ottakaa sekoa, kuva ei tavara välttämättä tullut, perille,

    • Anonyymi

      Kaikki poliisille. Kympin huijaus ei muutu oikeelliseksi sen pienuuden myötä. Itse tein 15 euron johdosta, tyyppi rähjäsi siitä että minä vien oikeuden aikaa. Hmm, siinä tais unohtua hänen oma asemansa jutussa.

    • Anonyymi

      Käyn noutamassa tavaraa kun tarvitsen. Näkee kunnon ja myyjän ja onko tuote olemassakaan. Käteisellä kun maksaa ja hakee paikanpäältä voi koittaa tinkiä maltilla. Postittamisessa on vaivaa myyjällekin. Tietty jos nouto ei meinaa onnistua oon selittänyt että arvaa miltä se voi vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Jos joku kerää listaa huijareista syyllistyy ehkä johonkin henkilötietorekisteri-rikoksern joka on petostakin vakavampaa. Täällä on varmaan porukkaa jolla olis aikaa yllin kyllin tehdä jotain koepalloja jolla käräyttää huijareita. Niitten raportoiminen ei oo listojen keräämistä.

    • Anonyymi

      Poliisi kun tekee tutkinnan vaikka vähäisestäkin niin voi jäädä nilkki kiinni muistakin tyypillisistä vedätyksistä ja kusettamisesta.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia Torissa nimimerkistä HJ, Oulusta Taskila-Toppila -alueelta? Mukavan oloinen, kommunikoi asiallisesti kaupantekohetkellä, lupaa postituksen muutamassa päivässä, kun on juuri käynyt viemässä edelliset paketit postiin ja ilmoittaa palaavansa asiaan kun on postittanut. Tämän jälkeen myyjästä ei kuulu enää mitään ja kun perään kyselee, niin aina on oltu lasten kanssa lääkärissä, sairaalassa tms. eikä postitus ole onnistunut, yh-äiti kun kertoo olevansa. Pyytää ymmärrystä ja lupaa jälleen postittaa mahdollisimman pian. On ystävällinen ja vastaa asiallisesti sekä pahoitellen, mutta tämän jälkeen häviää taas ja kun kyselet uudelleen perään, taas on oltu lapsen kanssa sairaalassa jostain uudesta syystä. Silti henkilö lisäilee tasaisesti uusia tuotteita myyntiin, mutta postiin ei tunnu ikinä ehtivän. Onko joku oikeasti saanut ostetut tavaransa joskus tältä henkilöltä?

      • Anonyymi

        Minulla vähän samoja kokemuksia eräästä torimyyjästä niinikään Oulusta. Tuote maksettu yli 2 viikkoa sitten, lupasi postittaa ekan viikon jälkeen, ei postittanut, ollut muka niin kiirettä ja pahoittelee kovasti eikä mukamas ole löytänyt sopivan kokoista laatikkoa (tuote noin 35-40 cm) Meni jo toinenkin viikko eikä mitään ole enää kuulunut. Olen kysellyt tuotteen perään mutta ei vastaa viesteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla vähän samoja kokemuksia eräästä torimyyjästä niinikään Oulusta. Tuote maksettu yli 2 viikkoa sitten, lupasi postittaa ekan viikon jälkeen, ei postittanut, ollut muka niin kiirettä ja pahoittelee kovasti eikä mukamas ole löytänyt sopivan kokoista laatikkoa (tuote noin 35-40 cm) Meni jo toinenkin viikko eikä mitään ole enää kuulunut. Olen kysellyt tuotteen perään mutta ei vastaa viesteihin.

        Olisipa kiva tietää, onkohan teidän kohdallanne ollut sama henkilö kuin omallakin kohdallani on ollut kyseessä. Olen kahdesti erehtynyt tekemään pienehköjä ostoksia samalta myyjältä Oulusta, juuri tuolta Taskila-Toppilasta, mutta tavarat on kyllä jäänyt saamatta. Olen tosin saanut rahat takaisin kohtuu helposti ja myyjä viestii jopa tällöinkin vielä mukavan oloisesti, mutta epäilen, että mitään tavaraa edes on kaupan. Nimimerkki vain vaihtuu tiuhaan ja tämän vuoksi itse menin lankaan kaupoissa sen toisen kerran. Sääli sikäli, että ko. henkilö pilaa muidenkin maineen tuolla alueella heittämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa kiva tietää, onkohan teidän kohdallanne ollut sama henkilö kuin omallakin kohdallani on ollut kyseessä. Olen kahdesti erehtynyt tekemään pienehköjä ostoksia samalta myyjältä Oulusta, juuri tuolta Taskila-Toppilasta, mutta tavarat on kyllä jäänyt saamatta. Olen tosin saanut rahat takaisin kohtuu helposti ja myyjä viestii jopa tällöinkin vielä mukavan oloisesti, mutta epäilen, että mitään tavaraa edes on kaupan. Nimimerkki vain vaihtuu tiuhaan ja tämän vuoksi itse menin lankaan kaupoissa sen toisen kerran. Sääli sikäli, että ko. henkilö pilaa muidenkin maineen tuolla alueella heittämällä.

        SM ?


    • Anonyymi

      Siis tori.fi on pörssiyhtiö, koska tämä juttu Pörssi ja osakkeet -palstalla?

    • Anonyymi

      Varokaa torilla tyyppiä joka on juuri tekkautunut, ei ole tunnistautunut ja myy edulliseen hintaan edim festivo kynttilänjalkoja, mattoja jne. Miksi näiyä niljakkeita ei saada eliminoitua torista, pitäisi olla pakko tunnistautua. En kyllä enää osta tunnistamattomakta mitään.

    • Anonyymi

      Nettitoreilla ei tietenkään kannata koskaan maksaa ennakkoon, mutta vaikka toistuvasti nousee esiin kusetuksia, ihmiset ei silti usko. Minä suostun vain f2f-kauppoihin, tai että myyjä sopii postin kanssa tuotteen tarkistuksen. Jos tämä ei myyjälle käy, niin kaupankäynti loppuu siihen.

    Ketjusta on poistettu 125 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe