Meille Staikussa opetettiin tosi hyvä runo sijamuodoilla. Kun ei nyt 50 vuoden jälkeen millään tule mieleen, kuin " Allatiivi katolle lehahtaa, se kysyy, näinkö nyt tehdä saa, jotenkin rytmin vaan muistan.
Tieto oli si minulle tärkeää, miten värssy kulki. Jos joku tietää, muistaa, niin voiko mulle laittaa sähköpostia: [email protected]
"Ylläni on tähtitaivas, allani on tumma maa
Valo taivahista loistaa, maasta kukat kohoaa
Minustakin valo loistaa, sydämessäni se on
Minustakin kukat kasvaa, teoissani niitä on
Heikkoina hetkinä tämä on lohdullinen runo, jonka kirjoitti - Rudolf Steiner, oli miten oli
Sijamuoto runo
Jahn
3
542
Vastaukset
- huonotkokemukset
Kun piltin polku steinerkouluun vie,
on hyvä, että sulla suhteita siel.
Jos ongelmia siellä kohtaa,
vain vahvimmat suuntaa johtaa.
Samat rouvat ja herrat
sukupolvikerrat
koulua johtaa.
Voimakas on sisäpiiri,
se kaiken toiminnan on viiri. - sielunsisaretmuka
Sisäpiiri hallitsee, sellainen laki staikussa vallitsee. Siellä määrää röyhkeät, itserakkaat pöyhkeät. Jos sulla ei oo suhteita, voi sielus saada ruhjeita.
- runosuontaiskee
ihanaaaa! Staikkuuuuuu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389