HELEVETTI islamissa

Karmanpyörre

Uskooko muslimi tulihelvettiin ja onko se sama paikka kuin kristityillä? Entä isäntä?

22

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, yhteneväisiä käsityksiä on kristinuskon kanssa. On yksi "pääpaholainen" nimeltä Iblis ja sitten muita paholaisia. (Juuri Iblis sai aikanaan Adamin ja Eevan maistamaan kiellettyä hedelmää, kristinuskon versiosta poiketen molemmat yhtä suuressa määrin.)

Helvettiin on mahdollista joutua joko pysyvästi tai sitten väliaikaisesti ja sen jälkeen päästä Paratiisiin. Ennen kuin jompaankumpaan lähtö on ajankohtaista, on syytä muistaa, kuinka jokainen Koraanin luku yhtä lukuunottamatta alkaa sanoilla "Jumalan, Armeliaan Armahtajan nimeen".

• hiooiuoi

Kyllä se on toora joka on kirjoitettu jo aikoja ennen koraania. Siellä on se alkuperäinen tieto, jota siinä toisessa on yritetty kopioida huonoin tuloksin.

• Karmanpyörre

Onko se tulta se helvetti? Onko se maan sisässä, maapallon sisus on tulta. Jos se on muualla niiin mikä on polttoaineena tulihelvetissä? Miksei helvetin kuumuutta, savua ja nokea näy missään?

• ShellAtHell

Et o sit koskaan kuullu tulivuorista?
        Ja taitaa toi maan ydinkin olla melko sulaa, ja kuumaa, tavaraa, joten: Millähän polttoaineella se surraa?

• Karmanpyörre

Onko taivaassa sielulla minkälainen olomuoto? Ihmisen näköinen ja lihaa ja luuta oleva keho vai eteerinen henkiolento? Mikä on muslimin käsitys asiasta?

• dsregdgdf

Aika brutaali on muslimin usko; vääräuskoinen tai islamista poiskääntynyt joutuu helvettiin, eikä mitään sääliä tunneta tätä kohtaan.
      Päin vastoin kun sellainen raiskataan(seksiorjana; Muhamedin opetuksia) tai tapetaan (jonka päälle tämä siis vielä joutuu helvettiin) herättää tämä muslimissa vain oikeuden toteutumisen tunteen.

Aika sairasta.

• Jos helvettiin ei usko niin ei sinne joudukkaan.

• fvvvvvvvvvvvv

Voit olla eri mieltä kun sun persausta grillataan pari tuhatta vuotta :DD

• fvvvvvvvvvvvv kirjoitti:

Voit olla eri mieltä kun sun persausta grillataan pari tuhatta vuotta :DD

Katsotaan sitten kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä.

• oma.valinta
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

niinpä, et voi ainakaan vedota siihen, että ei kukaan ole kertonut sinulle...

• oma.valinta kirjoitti:

niinpä, et voi ainakaan vedota siihen, että ei kukaan ole kertonut sinulle...

Olen valmis ottamaan sen riskin että joudun helvettiin. Oletko itse valmis ottamaan sen riskin että et pääsekkään taivaaseen?

• uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Siinäpä sitten kiukuttelet kun peppuasi paistellaan Ibliksen pannulla..

• uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Siinäpä sitten kiukuttelet kun peppuasi paistellaan Ibliksen pannulla..

Olen valmis ottamaan sen riskin että joudun helvettiin. Oletko itse valmis ottamaan riskin että et pääse taivaaseen?

• oma.valinta

Olen valmis ottamaan sen riskin että joudun helvettiin. Oletko itse valmis ottamaan riskin että et pääse taivaaseen?

En tietenkään ota riskiä, että en pääsisi taivaaseen, miksi niin tekisin?
        Sehän olisi aivan idioottimaista.
        Mitä minä saavuttaisin sillä, että en uskoisi Jeesuksen kuolleen minun syntieni tähden?
        Mitä minä saavuttaisin sillä, että en pääsisi taivaaseen?

Jos sinä kuvittelet, että synnin tekeminen saa ihmisen jotenkin onnelliseksi, niin kuvittelet väärin.
        Seksiä kymmenien tai satojen eri ihmisten kanssa? Se vain rikkoo ihmisen sisältä ja ulkoakin jos huono tuuri käy.
        Juopottelua tai muita aineita joka viikonloppu? Se tuhoaa ihmissuhteet, terveyden ja vie mennessään.
        Valehtelemista, tappamista, tuhoamista, vai sittenkin sisäinen rauha, onnellisuus ja hyvä olo. Ja ennen kaikkea turva kaikkina aikoina, kävipä minun miten tahansa.

Mutta mihin uskosta osaton perustaa luottamuksensa? Hänellä ei ole kuin usko itseensä ja varmuus siitä, että kaikki loppuu, eikä mitään jää.

Minä valitsen elämän, sinulla on oikeus valita kuolema.

• oma.valinta kirjoitti:

En tietenkään ota riskiä, että en pääsisi taivaaseen, miksi niin tekisin?
        Sehän olisi aivan idioottimaista.
        Mitä minä saavuttaisin sillä, että en uskoisi Jeesuksen kuolleen minun syntieni tähden?
        Mitä minä saavuttaisin sillä, että en pääsisi taivaaseen?

Jos sinä kuvittelet, että synnin tekeminen saa ihmisen jotenkin onnelliseksi, niin kuvittelet väärin.
        Seksiä kymmenien tai satojen eri ihmisten kanssa? Se vain rikkoo ihmisen sisältä ja ulkoakin jos huono tuuri käy.
        Juopottelua tai muita aineita joka viikonloppu? Se tuhoaa ihmissuhteet, terveyden ja vie mennessään.
        Valehtelemista, tappamista, tuhoamista, vai sittenkin sisäinen rauha, onnellisuus ja hyvä olo. Ja ennen kaikkea turva kaikkina aikoina, kävipä minun miten tahansa.

Mutta mihin uskosta osaton perustaa luottamuksensa? Hänellä ei ole kuin usko itseensä ja varmuus siitä, että kaikki loppuu, eikä mitään jää.

Minä valitsen elämän, sinulla on oikeus valita kuolema.

Jos sinä olet oikeassa minä joudun helvettiin ja sinä pääset taivaaseen. (Jos) minä olen oikeassa kumpikaan tai oikeastaan kukaan ei joudu helvettiin/taivaaseen. Sinä pelkäät olevasi väärässä, minä en.

Sinun tietosi taivaasta ja tuonpuoleisesta on kiinni pelkästään uskostasi. Miten käy jos se mitä luulet (uskot) onkin väärää? Mitä jos taivasta ei ole? Ja jos kerran uskot iänkaikkiseen elämään ja tiedät pääseväsi taivaaseen kuoltuasi, miksi et tappaisi itseäsi nyt? Pääset taivaaseen elämään iloista elämää ilman pahuutta. Miksi elää pitkä elämä täynnä kärsimystä kun voisit päästä taivaaseen vaikka heti? Jos tapat itsesi uskot taivaaseen ja pääset sinne. Jos et tapa itseäsi et usko taivaaseen koska pelkäät että jos et pääsisikään sinne.

Keskity sinä odottelemaan ikuista elämääsi taivaassa. Minä keskityn elämiseen nyt enkä vasta sitten kun olen kuollut.

• oma.valinta

Jos sinä olet oikeassa minä joudun helvettiin ja sinä pääset taivaaseen. (Jos) minä olen oikeassa kumpikaan tai oikeastaan kukaan ei joudu helvettiin/taivaaseen. Sinä pelkäät olevasi väärässä, minä en.

Sinun tietosi taivaasta ja tuonpuoleisesta on kiinni pelkästään uskostasi. Miten käy jos se mitä luulet (uskot) onkin väärää? Mitä jos taivasta ei ole? Ja jos kerran uskot iänkaikkiseen elämään ja tiedät pääseväsi taivaaseen kuoltuasi, miksi et tappaisi itseäsi nyt? Pääset taivaaseen elämään iloista elämää ilman pahuutta. Miksi elää pitkä elämä täynnä kärsimystä kun voisit päästä taivaaseen vaikka heti? Jos tapat itsesi uskot taivaaseen ja pääset sinne. Jos et tapa itseäsi et usko taivaaseen koska pelkäät että jos et pääsisikään sinne.

Keskity sinä odottelemaan ikuista elämääsi taivaassa. Minä keskityn elämiseen nyt enkä vasta sitten kun olen kuollut.

Missä sanotaan, että uskovainen ei saa elää tässä hetkessä ja nauttia jokaisesta päivästä?
        Eiköhän se nimenomaan ole raamatun sanomakin, emme me tiedä sekuntiakaan eteenpäin miten tämä matka jatkuu.

Enhän minä pelkää olevani väärässä. Jos taivasta ei sitten olisikaan jostain syystä, niin mitä minä olisin menettänyt?
        Kerro ihmeessä.
        Minulla on lapsia, korkeakoulututkinto, oma talo, 30 vuotta onnellista avioliittoa jne. Mitä minulta puuttu tai mitä minä vielä haluaisin?
        Minulla on kaikki mitä tarvitsen, olen onnellinen.
        Ja silti usko on se asia, joka tuo onnen, ei mikään muu, sillä vain siitä saa sisäisen rauhan.
        Vaikka omistaisin koko maailman, eikä minulla olisi uskoa, mitä se minua hyödyttäisi?

AIkaisempiakin kirjoituksiasi lukenenna huomaa, että olet vielä niin lapsellinen, että et ymmärrä maailmasta yhtään mitään.
        Mutta toisaalta lapsenmielisiä meidän tulee ollakin, raamatun mukaan.

• oma.valinta kirjoitti:

Missä sanotaan, että uskovainen ei saa elää tässä hetkessä ja nauttia jokaisesta päivästä?
        Eiköhän se nimenomaan ole raamatun sanomakin, emme me tiedä sekuntiakaan eteenpäin miten tämä matka jatkuu.

Enhän minä pelkää olevani väärässä. Jos taivasta ei sitten olisikaan jostain syystä, niin mitä minä olisin menettänyt?
        Kerro ihmeessä.
        Minulla on lapsia, korkeakoulututkinto, oma talo, 30 vuotta onnellista avioliittoa jne. Mitä minulta puuttu tai mitä minä vielä haluaisin?
        Minulla on kaikki mitä tarvitsen, olen onnellinen.
        Ja silti usko on se asia, joka tuo onnen, ei mikään muu, sillä vain siitä saa sisäisen rauhan.
        Vaikka omistaisin koko maailman, eikä minulla olisi uskoa, mitä se minua hyödyttäisi?

AIkaisempiakin kirjoituksiasi lukenenna huomaa, että olet vielä niin lapsellinen, että et ymmärrä maailmasta yhtään mitään.
        Mutta toisaalta lapsenmielisiä meidän tulee ollakin, raamatun mukaan.

"AIkaisempiakin kirjoituksiasi lukenenna huomaa, että olet vielä niin lapsellinen, että et ymmärrä maailmasta yhtään mitään.
        Mutta toisaalta lapsenmielisiä meidän tulee ollakin, raamatun mukaan."

Kumpikohan on lapsellinen? Meistä sinä olet se joka uskoo vanhoihin satukirjoihin. Sinä olet se joka lapsellisesti kuvittelee pääsevänsä taivaaseen kuoltuaan.

• oma.valinta

"AIkaisempiakin kirjoituksiasi lukenenna huomaa, että olet vielä niin lapsellinen, että et ymmärrä maailmasta yhtään mitään.
        Mutta toisaalta lapsenmielisiä meidän tulee ollakin, raamatun mukaan."

Kumpikohan on lapsellinen? Meistä sinä olet se joka uskoo vanhoihin satukirjoihin. Sinä olet se joka lapsellisesti kuvittelee pääsevänsä taivaaseen kuoltuaan.

Edelleenkin elän täyttä elämää, ja mitä sitten jos taivasta ei olisi?
        En minä mitään häviäisi siltikään, en voisi elää tätä elämää mitenkään muuten, että voisin tulla vielä onnellisemmaksi.
        No aikanaan kaikki tulee selviämään, siihen saakka elän tätä elämää, joka on hyvää.

Luuletko että kaipaan ravintolassa hillumista, irtoseksiä, krapula-aamuja? Tuoko on jotain tavoiteltavaa? En todellakaan.

Vaikka maailma tuhoutuisi huomenna, en pelkäisi mitään. Miksi tappaisin itseni, sillä elämähän on lahja, ja tämä se on annettu elettäväksi. Haluan elää sen niin, ettei tarvitse katua eikä murehtia turhia.

Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan. Mitä se ikinä onkaan.

• oma.valinta kirjoitti:

Edelleenkin elän täyttä elämää, ja mitä sitten jos taivasta ei olisi?
        En minä mitään häviäisi siltikään, en voisi elää tätä elämää mitenkään muuten, että voisin tulla vielä onnellisemmaksi.
        No aikanaan kaikki tulee selviämään, siihen saakka elän tätä elämää, joka on hyvää.

Luuletko että kaipaan ravintolassa hillumista, irtoseksiä, krapula-aamuja? Tuoko on jotain tavoiteltavaa? En todellakaan.

Vaikka maailma tuhoutuisi huomenna, en pelkäisi mitään. Miksi tappaisin itseni, sillä elämähän on lahja, ja tämä se on annettu elettäväksi. Haluan elää sen niin, ettei tarvitse katua eikä murehtia turhia.

Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan. Mitä se ikinä onkaan.

"ja mitä sitten jos taivasta ei olisi?"

Sitten kävisi vain ilmi se kuinka olet elänyt koko elämäsi uskoen harhoja. Elänyt koko elämäsi luullen että pääsisit taivaaseen.

"Luuletko että kaipaan ravintolassa hillumista, irtoseksiä, krapula-aamuja? Tuoko on jotain tavoiteltavaa? En todellakaan. "

Ja miten tämä liittyy yhtään mihinkään?

"Miksi tappaisin itseni, sillä elämähän on lahja, ja tämä se on annettu elettäväksi"

Et siis usko että kuoltuasi pääsisit taivaaseen etkä usko taivaan olemassa oloon. Miksi sitten mariset jatkuvasti siitä kun en pääse taivaaseen jos et itsekkään usko siihen?

• iooooooooooo

Oman maailmankatsomukseni mukaan oletan pääseväni "taivaaseen", mikäli sellainen on.
        Uskon ettet sinäkään sen Ibliksen pannulla montaa sataa vuotta vietä, koska olet niin islam-myönteinen.

• iooooooooooo kirjoitti:

Oman maailmankatsomukseni mukaan oletan pääseväni "taivaaseen", mikäli sellainen on.
        Uskon ettet sinäkään sen Ibliksen pannulla montaa sataa vuotta vietä, koska olet niin islam-myönteinen.

Oletat pääseväsi taivaaseen, mutta et pääse.

"Uskon ettet sinäkään sen Ibliksen pannulla montaa sataa vuotta vietä, koska olet niin islam-myönteinen."

Saat uskoa ja luulla mitä haluat. Minä en kuulu yhteenkään uskontoon. Enkä koskaan tule kuulumaankaan.

• Näitä terrori-iskuja tulee tasan niin kauan, kun muslimeita itseään huijataan.

Petran sijainti, koko, ympäröivät vuoret ja muut pinnanmuodot, sisääntuloreitit, ilmasto sekä asema suurkaupunkina, merkittävänä kauppareittinä ja uskonnollisena keskuksena vastaavat tarkasti Koraanin ja muiden varhaisten islamilaisten kirjoitusten kuvausta islamin Pyhästä kaupungista, jota VASTAAN Muhammadin johtamat medinalaiset kävivät sotia. MYÖS VARHAISTEN MOSKEIJOIDEN QIBLAT OLI SUUNNATTU JUURI PETRAA KOHTI. Joidenkin tutkijoiden mukaan onkin mahdollista, että Petra oli islamin Pyhä kaupunki vajaan sadan vuoden ajan, kunnes siellä sisällissotaan asti sijainnut KAABAN MUSTA KIVI SIIRRETTIIN kaupungin raunioiduttua pysyvästi Mekkaan. (Lähde: Wikipedia / Petra (kaupunki)

Tänään tuo VALHEELLINEN... NAISTA ALISTAVA Islam on planeetallamme nopeimmiten leviävä uskonto. Myös Mekan kivi on luonnollisesti ryöstösaalis Petrasta, jossa palvottiin feminiinistä kolmijumaluutta.

Toisin sanoen tappajat eivät ole menossa taivaaseen, vaan päinvastoin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      70
      2351
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1772
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1450
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1447
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      252
      1418
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1252
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      370
      1195
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      341
      1150
    Aihe