Kotikatuni varrella on pihlajia joiden marjatertut ovat niin suuret, että lähes oksat repeytyvät rungoista.
Punerrus marjain pihlajan
häipyy jo kohta pois.
On kuni syksy pohjolan
kauneuden vienyt ois.
Mukana kuljen mä aatoksin
kauneuden kaiken luo.
sanoin, ehkäpä paatoksin,
jos elo mulle suo.
Vaiheilla säiden syksyisten
kaunista usein on.
Kun luonto syksyväreineen
koristaa puistikon.
Mukaansa mua ei ottanut
lämpöön ja kauneuteen
Paljon ois iloa tuottanut
eloni tään vaiheeseen.
Katoa värien marjojen,
kotoisen puun, pihlajan.
Suruakin tuntien,
lauluni tään rakennan.
Viettäkää hetki kanssani,
palstalla myöskin muut.
Olkaa syksyssä kumppanini,
hymyssä jokaisen suut.
Jospa minäkin pihlajasta
5
155
Vastaukset
- Ramoona_
Marjoissaan hehkuu pihlajapuu
oksat maata kohti kurottuu
antiin yltää jopa sadun kettu
ei mielensä ole enää hapatettu.
Riivin marjat tertuista kattilaan
vesitilkassa keitän ja siilataan
hillosokeri saa hyytelöksi mehun
upea maku, vaikka itse kehun !
Linnutkin ruokansa tarvitsee
pakkanen kun marjoja puraisee
tilhien promilleraja ylittyy
hilpeinä veikkoina esiintyy.
Värien juhlaa on ruskan taika
haikea tämä lintujen muuttoaika.
Mutta koittaahan taas uusi kesä
kukkivassa puussa linnunpesä ! Kiitos mukanaolosta. Omani ovat sellaisia hosurunoja. Tekisi mieli joskus kirjoittaa oikein pitkään ja yksityiskohtaisesti harkittu ja stilisoitukin.
Minäpä Ruunesta unta näin
keittiössään seisoin hellaan päin
kala oli mukanain muhkea niin
pyysin sitä pienimään palasiin.
Sinä sen pienit ja minä hain pannun
voitakin siihen mätkäisin.
Kuumeni pannu ja vesikannun
toit pöytään ja kalat minä lätkäisin.
Siinä ne sihisi, jo rapea kuori
ja tuoksukin oli muhkea
salaattivatikin oli kuin vuori
kalan pinta niin kauniin ruskea.
Me syötiin kalaa eikä nälkään kuoltu
minkä naurunlta saimme syötyä
me mahaamme pideltiin oli lautaset nuoltu
kai unistakin jotakin on hyötyä ~~🐬~~
- reppuriika
Kiitos teille runoratsut, minulla se ei laukkaa. Istuu aidalla vaan.
- marjaset
Runoluukusta mekin kurkitaan
mukaan me tullaan kaikki vaan.
Juhlia vietetä ei lainkaan suotta
onhan runojengi yli kymmenen vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412