Auttakaa mua!

EddV

Olen 13v ja 7 luokalla. Saan hyviä numeroita kokeesta, mutta en osaa käyttäytyä yhtään! Nyt on tullut 4 päivän sisään 3 merkintää huonosta käytöksestä. Oon tosi huono keskittymään ja jos tulee vielä 1 merkintä niin vanhemmat laittaa jonkun ison rangaistuksen. Mikä mussa on vikana?

6

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maj-Brit_Råstedt

Ala käyttäytymään ja tutkituta ylivilkkaushäiriö.

• Eipä tuosta vielä oikein voi päätellä, mikä on "vikana". Kerroit kovin vähän yksityiskohtia. Ja muutenkin kannattaisi varmaan kysyä vaikka psykologilta tahi terveydenhoitajalta.

• selvitävanhemmillesi

Olet alaikäinen, joten vanhempiesi on otettava kouluusi yhteyttä ja vaadittava selvitys noista merkinnöistä. Jos sinulla on vaikeaa keskittyä tunnilla, voi siihen olla joku syy, joka voi olla ihan fyysinen tai psyykkinen. Tärkeintä kuitenkin on että kerrot vanhemmillesi asiasta ja pyydät heitä olemaan kouluun yhteydessä. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista kuin mitä luullaan.

• iknowthefeeling

Joo ihan samallaista mulla on ollut ala-asteella. Mua siis oli opettanut feministi, joka aiheutti mulle mielenterveysongelmia ja sen lisäksi vittuili mulle.
      Muuten sulla saattaa olla joku huolenaihe kuten perhe-erot, kiusaaminen yms.

• Noiden käytösongelmien laadusta ja kestosta riippuen sinulla voi olla keskittymis- jaylivilkkaushäiriö. Voisi olla hyvä idea mennä juttelemaan asiasta terkkarille.

Tietysti se voi olla myös murrosikää, koska hormonitoiminnan vilkastuminen saattaa pistää kasvavan nuoren vähän "sekaisin".

• Tuskin sussa mikään vikana on! Koitat vaan parhaas ja jos ite tykkäät nii mee puhuu siitä jollekkin (koulu psykologi on erittäin hyvä vaihtoehto) se auttaa varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      226
      1644
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1414
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      82
      1101
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      281
      953
    5. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      52
      906
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      901
    7. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      883
    8. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      168
      876
    9. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      188
      868
    10. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      859
    Aihe