Murrosikä pysähtynyt?

EnOleKunnossa

Onko mahdollista että murrosikä pystyy pysähtymään? Olen siis nyt 11 (kohta 12) -vuotias tyttö ja ongelmani on siis se että rintani ovat kasvaneet jo kohta 2- vuotta, eikä minulla ole ilmantunut myita merkkejä kuin hieman häpykarvoitusta ja valkovuotoa (noin 4-kuukautta). Rintojenikin kasvu tuntui stoppaavan siinä yhden vuoden jälkeen.

5

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehittymisen tahti on yksilöllinen. Olet vasta 12, joten sinulla ei ole vielä mitään syytä stressata kehittymisnopeuttasi "kellottaen". Anna itsellesi aikaa kasvaa ja olla vielä lapsi.

• Kotiäiti22

Hei! Älä huoli tyttöseni. Meidänkin kohta 18 vuotiaalla pojalla alkoi häpy karvat ja viikset kasvamaan siinä 11-12 ikäisenä. Mutta poika 13-14 vuotiaana minulle itkien aina tuli sanomaan että hänen sukukalleus ei vain kasva. Yritimme kaikkia keinoja. Vasta 15 vuotiaana pojan kalleus kasvoi ja pituudeksi se 15cm. Poika ollut iloinen aina siitä lähtien! Joten älä pelkää tyttöseni!!

• rinnaton-ylästeelainen

mie olin sinun ikänenkun mulle tuli patit rintoihin ja nyt oon täyttämässä 3 eikä mitään helkatin muutosta oo tapahtunu ja ärsytt mutta joo ymmärtisin että on normalia.

• Miss19

No onneks mää oon kehittyvä viellä, itseasiassa kehittyny jo. Enkä voi tolle sulle mitäää.

• Anonyymi

Ömm, no oon ite vasta 10😅 mutta kohta 11, ja rinnat alkanu kasvaa kovaa vauhtia ja valkovuotokin on jo alkanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      76
      6775
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6503
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      380
      6292
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4092
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2399
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      46
      2138
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      138
      1501
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1462
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1212
    Aihe