e-pillereiden lopetuksen

Ihmettelen tässä nyt semmoista, että kuukautiseni alkoi viime viikon torstaina ja "loppuivat" tämän viikon keskiviikkona... Olen siis nyt lopettanut e-pillereiden syönnin, juuri ennen menkkojani, jatkamme kuukauden pari kondomilla ja sen jälkeen rupeamme vauvantekohommiin :)
Siis, ongelma on se, etten nyt kuukautisteni jälkeen ole syönyt e-pillereitä ja nyt kun kuukautisteni pitäisi olla ohi ja olikin päivän, mutta on ruvennut tulemaan taas välillä pienen pientä vuotoa, esim. urheillessa yms, mistähän johtuu? Vielä tänään tuli vähän verta... Johtuuko e-pillereiden lopettamisesta? Vai jostain muusta? Onko jollain kokemuksia?
Mitä muita oireita teille on tullut e-pillereiden lopettamisen jälkeen?
121639
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Hei!
Voi olla että johtuu just pillereiden lopettamisesta.Minulla kävi päinvastoin, kuukautisia ei näy..kierto aivan sekaisin!

Äänestä
  • Moi!
    Mulla ihan samallainen tilanne kun sulla. Lopetin hormoniehkäisyn monen vuoden käytön jälkeen(pillerit 7v ja sen jälkeen nuvaring 7kk) 7-04. Yhdet normaalit menkat 8-04 ja sen jälkeen ei sitten mitään... =(

    Äänestä

Juu, noi pilsut ym. aiheuttavat helposti myös kierron sekaisin menon, joten niistä tuo luultavasti johtuu. Miksi ajattelitte hoitaa ehkäisynne parikin kk kortongilla? ja sitten vasta lapsia tekemään? (jos saan kysyä) ei siis millään pahalla ;o) Ite olen raskaana loppuvaiheessa (rv 34) ja söin pilsuja 5,5 vuotta, lopetin syönnin, ja yhet menkat tuli ja sitten olinkin jo raskaana. Moni väittää että pillereitä syövät eivät tule niin helposti raskaaksi mutta se taitaa olla pöty puhetta! ;o)

Äänestä
  • Sen takia pari kuukautta kondomilla, koska olen lukenut kirjoista yms. suositellaan, että kun on syönyt pillereitä pidemmän aikaa olisi hyvä, että pari kuukautta antaisi kuukautisten tulla normaalisti, ilman pillereitä, tämä siis on vain suositus, ei mikään pakollinen juttu :)
    Silloin on muutenkin parempi aika aloittaa ne hommat ;)

    Äänestä

  • Minä lopetin yhdistelmäpillerit kesäkuussa -04 ja vaikka olenkin raskaaksi tulon kannalta hyvässä iässä, ei ole onnistanut vielä :(
    Tosin vasta nyt kiertoni alkaa olla normaali (31-32pv), joten ehkä siksi en ole tullut raskaaksi.
    Vinkkejä kaivataan siis, onko ovis ajankohta parhain aika kuukaudesta yrittää?
    Välillä olen jo ehkä "kuvitellut" olevani raskaana, oireet olivat muka erilaiset kuin ennen menkkoja mutta niin ne vaan sieltä tulivat viikko sitten.
    Onko normaalia, että menkat kestää viikon, 3-4 vuotopäivää ja 3pv niukkaa??
    Ajattelin kysäistä, jos joku voisi auttaa.

    Äänestä

  • n22-v kirjoitti:

    Minä lopetin yhdistelmäpillerit kesäkuussa -04 ja vaikka olenkin raskaaksi tulon kannalta hyvässä iässä, ei ole onnistanut vielä :(
    Tosin vasta nyt kiertoni alkaa olla normaali (31-32pv), joten ehkä siksi en ole tullut raskaaksi.
    Vinkkejä kaivataan siis, onko ovis ajankohta parhain aika kuukaudesta yrittää?
    Välillä olen jo ehkä "kuvitellut" olevani raskaana, oireet olivat muka erilaiset kuin ennen menkkoja mutta niin ne vaan sieltä tulivat viikko sitten.
    Onko normaalia, että menkat kestää viikon, 3-4 vuotopäivää ja 3pv niukkaa??
    Ajattelin kysäistä, jos joku voisi auttaa.

    Mulla mensut kestää ainakin sen viisi päivää ja pientä tiputtelua voi olla jo ennen menkkoja. Kai se on aika yksilöllistä. Tiedän naisia joiden mensut kestää vain 3 päivää. Voi niitä onnellisia=)

    Äänestä

  • marika kirjoitti:

    Mulla mensut kestää ainakin sen viisi päivää ja pientä tiputtelua voi olla jo ennen menkkoja. Kai se on aika yksilöllistä. Tiedän naisia joiden mensut kestää vain 3 päivää. Voi niitä onnellisia=)

    Lopetin pillerit marraskuussa 2004, käytin niitä 6 vuotta. Menkat on olleet lopettamisen jälkeen suhteellisen säännölliset, 25-30kp. Iho ja päänahka ovat rasvoittuneet huomattavasti pillereiden lopettamisen jälkeen. Kipeitä finnejä puskee jatkuvasti kasvoihin ja rinnan alueelle..

    Äänestä

  • neuvotaan tekemään. Siis en ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta aiomme myös pari kuukautta käyttää kortsuja.

    Äänestä

Itse tässä odottelen myös kuukautisia pillereiden lopettamisen jälkeen, tosin siitä ei ole kuin pari viikkoa kun lopetin. Mulla vain on reilun viikon ajan ollut "menkkakipua"... en tiiä johtuuko lopettamisesta, mitään ei kuitenkaan kuulu. Me päätettiin myös käyttää jonkin aikaa kondomia, mutta en tiiä kuinka kauan viittii , on se niin paljon kivempaa ilman. No hyvää jatkoa!

Äänestä
  • Nyt on kulunut minulla myös pari kolme viikkoa siitä, kun lopetin pillerit ja ihan kauheita menkkakipu"kohtauksia"... Alavatsaa satuu ihan kauheesti, varmaankin sitten johtuu pillereiden lopettamisesta. Joo, me emme myöskään tykkää kondomista, välillä olemme keskeyttäneet yhdynnän, vaikkei se mikään suojaus olekaan. Jos sitä vauvaa nyt pikkuhiljaa ruvetaan tekemään niin eikai se haittaa, vaikka tulisikin vähän nopeammin :)
    Onko teillä ollut vielä jotain muita oireita?
    Minulla on ollut välillä aika kovaa päänsärkyä, voi toki johtua muustakin, mutta voisiko johtua lopettamisesta?

    Äänestä

  • alkup. kirjoitti:

    Nyt on kulunut minulla myös pari kolme viikkoa siitä, kun lopetin pillerit ja ihan kauheita menkkakipu"kohtauksia"... Alavatsaa satuu ihan kauheesti, varmaankin sitten johtuu pillereiden lopettamisesta. Joo, me emme myöskään tykkää kondomista, välillä olemme keskeyttäneet yhdynnän, vaikkei se mikään suojaus olekaan. Jos sitä vauvaa nyt pikkuhiljaa ruvetaan tekemään niin eikai se haittaa, vaikka tulisikin vähän nopeammin :)
    Onko teillä ollut vielä jotain muita oireita?
    Minulla on ollut välillä aika kovaa päänsärkyä, voi toki johtua muustakin, mutta voisiko johtua lopettamisesta?

    Juu... menkat alkoi ja ihan kunnolla (en muistanutkaan että ne on näin kauheet ilman pillereitä), joten se siitä. No nyt ainakin pystyy paremmin arvioimaan lapsen lasketunajan kun on menkat alkaneet.

    ... mites teillä?

    Äänestä

  • Tuutikki79 kirjoitti:

    Juu... menkat alkoi ja ihan kunnolla (en muistanutkaan että ne on näin kauheet ilman pillereitä), joten se siitä. No nyt ainakin pystyy paremmin arvioimaan lapsen lasketunajan kun on menkat alkaneet.

    ... mites teillä?

    lopetin pillereiden syönnin muutama päivä sitten, nyt on järkyttävää valkovuotoa ollut, ja haiseekin erittäin pahalle! meidän olisi tarkoitus myös pitää muutama kuuausi väliä ennen kuin alamme tosissamme yrittäävauvaa! toivottavasti kuitenkin kaikki menisi hyvin ja tärppäisu nopeasti, sitähän voi vain toivoa!!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


jälkeen... kirjoitti:

Ihmettelen tässä nyt semmoista, että kuukautiseni alkoi viime viikon torstaina ja "loppuivat" tämän viikon keskiviikkona... Olen siis nyt lopettanut e-pillereiden syönnin, juuri ennen menkkojani, jatkamme kuukauden pari kondomilla ja sen jälkeen rupeamme vauvantekohommiin :)
Siis, ongelma on se, etten nyt kuukautisteni jälkeen ole syönyt e-pillereitä ja nyt kun kuukautisteni pitäisi olla ohi ja olikin päivän, mutta on ruvennut tulemaan taas välillä pienen pientä vuotoa, esim. urheillessa yms, mistähän johtuu? Vielä tänään tuli vähän verta... Johtuuko e-pillereiden lopettamisesta? Vai jostain muusta? Onko jollain kokemuksia?
Mitä muita oireita teille on tullut e-pillereiden lopettamisen jälkeen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu