Ikäihmisten vaatemallisto

Onko ikäihmisille Suomessa omaa vaatemalistoa olemassa, siis tarkoitan sellaisille 70-90 -vuotiaille, hennoille ja pienille. Asiallisia ja siistejä, hyvälaatuisia. Netistä selaamalla yhtäkkiä en kyllä sellaista löytänyt. Onko jollain tietoa asiasta?

121

3277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hygieniahaalari on ihan kelpo asuste.

      • New-age

        Kannattaa matkustaa Italiaan.


      • Lienee.tarkoituskin.niin

        Mut vetskaria ei saa itse kiinni eikä auki.


      • Mistä sellaisia saisi ostaa olenhan ikäihminen, mallisto pitäisi minut ikäiseni näköisena.

        Tykkäisin sellaisesta teekkarimallisista hygieniahaalareista.

        Esim. mustalla pohjalla oransseja, pinkkejä ja limenvärisiä iskulauseita.

        Lahkeeseen apteekin merkki ja rintaan detasalpaaja-ja käsivarteen tenan mainos.
        Hupullinen jossa kiristys mahdollisuus siten, että rypyt peittyy.


      • etippä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä sellaisia saisi ostaa olenhan ikäihminen, mallisto pitäisi minut ikäiseni näköisena.

        Tykkäisin sellaisesta teekkarimallisista hygieniahaalareista.

        Esim. mustalla pohjalla oransseja, pinkkejä ja limenvärisiä iskulauseita.

        Lahkeeseen apteekin merkki ja rintaan detasalpaaja-ja käsivarteen tenan mainos.
        Hupullinen jossa kiristys mahdollisuus siten, että rypyt peittyy.

        Netistä löytyy montakin firmaa jotka hygieniahaalareita myyvät.


      • etippä kirjoitti:

        Netistä löytyy montakin firmaa jotka hygieniahaalareita myyvät.

        Kìtos vinkistä jahka taas kerkiän käyn katsomassa. Pitää hommsta P:lle myös.

        Minkähanlainen hygieeniahaalari sopisi matkalaukkuun esim. Euroopan jokiristeilylle. Kaiketi sen pitäisi olla kokonaisuudessaan vedenpitävä.


      • Sulla on varmaan se päällä kun ylväästi hoitokoiraa kyläraitilla taluttelet.


      • Lienee.tarkoituskin.niin kirjoitti:

        Mut vetskaria ei saa itse kiinni eikä auki.

        Hyvinvarusteltu koiranomaistaja kyllä avannee sen.


      • etippä kirjoitti:

        Netistä löytyy montakin firmaa jotka hygieniahaalareita myyvät.

        Tuoko on teidän käsityksenne hyvälaatuisista ja kauniista vaatteista. Sitä paitsi hygieniahaalarin käyttö on yksilövapauden rajoittamista.


      • siilenämää kirjoitti:

        Sulla on varmaan se päällä kun ylväästi hoitokoiraa kyläraitilla taluttelet.

        siile
        Ilmeisesti minulle tarkoitettu heitto. Olen liian nuori garderobisi hakuun.


      • siilenämää kirjoitti:

        Hyvinvarusteltu koiranomaistaja kyllä avannee sen.

        siile
        Voi hellanduudeli sentään, kun piikkinämää on niin suuttunut ja helevetin kateellinen hurmaavasta hoitokoirasta ja komeasta koiran isännästä. Otahan rauhallisesti. Älä turhaa hötkyile.


      • siilenämää kirjoitti:

        Tuoko on teidän käsityksenne hyvälaatuisista ja kauniista vaatteista. Sitä paitsi hygieniahaalarin käyttö on yksilövapauden rajoittamista.

        siile
        Et ole tainnut tehdä päivääkään hoitotyötä.


      • yksilesken kirjoitti:

        siile
        Et ole tainnut tehdä päivääkään hoitotyötä.

        En niin. Mitä nyt omat lapset ja nyt vanhemmat.


      • Anonyymi
        etippä kirjoitti:

        Netistä löytyy montakin firmaa jotka hygieniahaalareita myyvät.

        kaksmetrisille kolhoille ei ole


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä sellaisia saisi ostaa olenhan ikäihminen, mallisto pitäisi minut ikäiseni näköisena.

        Tykkäisin sellaisesta teekkarimallisista hygieniahaalareista.

        Esim. mustalla pohjalla oransseja, pinkkejä ja limenvärisiä iskulauseita.

        Lahkeeseen apteekin merkki ja rintaan detasalpaaja-ja käsivarteen tenan mainos.
        Hupullinen jossa kiristys mahdollisuus siten, että rypyt peittyy.

        Miksi kysyt täältä 60
        palstasi on 80


      • Anonyymi
        siilenämää kirjoitti:

        Tuoko on teidän käsityksenne hyvälaatuisista ja kauniista vaatteista. Sitä paitsi hygieniahaalarin käyttö on yksilövapauden rajoittamista.

        Älä välitä tuosta, joka hygieniahaalarista kirjoittaa, se on tuttu häirikkö eri palstoilla.
        Taluttelee "koiraansa" P.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä sellaisia saisi ostaa olenhan ikäihminen, mallisto pitäisi minut ikäiseni näköisena.

        Tykkäisin sellaisesta teekkarimallisista hygieniahaalareista.

        Esim. mustalla pohjalla oransseja, pinkkejä ja limenvärisiä iskulauseita.

        Lahkeeseen apteekin merkki ja rintaan detasalpaaja-ja käsivarteen tenan mainos.
        Hupullinen jossa kiristys mahdollisuus siten, että rypyt peittyy.

        Näytät ikäiseltäsi eli 100-vuotiaalta ilman teekkarihaalariakin.


    • Normaalipainoinen

      H&M myy niin kapeita vaatteita, ettei ainakaan minun hauikseni mahdu puseroihin. On siellä kohtalaisen hyvääkin. Tuskin 80nen tarvitsee enää kovaa kulutusta kestävää materiaalia.

    • O-Orvokki

      Miksi ikäihmisten vaatteiden pitäisi näyttä erilaisilta kuin nuorempien?
      En ymmärrä, enkä tosin ole pieni enkä laiha, eikä minusta ilmeisesti sellaista tulekaan.

      • jkasak

        Tässä ole siitä kyse, vaan vanhenemisella irvistelystä, mitä näkee kautta linjan ikäihmisten ryhmissä.


      • Ei tarvitse näyttää erilaiselta, kyse on lähinnä koosta. Ei vitsisi ostaa lastenosastoltakaan.


      • Normaalipainoinen

        Just niin se koko. Prismassakin on vaatteita, jotka ovat ihan pidettäviä, mutta pienelle ja normaalipainoiselle on vaikea löytää. On paljon isoja kokoja.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ei tarvitse näyttää erilaiselta, kyse on lähinnä koosta. Ei vitsisi ostaa lastenosastoltakaan.

        siil
        Ei vitsisi?? Häh


    • helpota.elämää

      Helposti puettavia ja kevyitä vaatteiden pitäisi kaiketi olla. Pehmeitä ja joustavia.
      Ja ne iänikuiset kolperokengät.

      Mä käytän mun vanhoja vaatteita joita käytin työssä ollessa. Niitä harvoin tarvitsen. Yleensä verkkareita, collareita ja lenkkareita.

      • Juuri näin. Kun sormet ei enää taivu vetoketjuihin ja nappeihin eikä kengännyöreihin mutta muutoin pukeminen vielä onnistuu itsenäsiesti.


    • ö-Öö
      • Tuo on hyvä kassi, vaikkapa polttopuiden kantamiseen. Taidan tilata. Muistaakseni Kärkkäisellä on liike lähikaupungissa, käyn katsomassa ensin sieltä.


      • ö-Öö
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Tuo on hyvä kassi, vaikkapa polttopuiden kantamiseen. Taidan tilata. Muistaakseni Kärkkäisellä on liike lähikaupungissa, käyn katsomassa ensin sieltä.

        Polttopuista

        Meitsi ei viimeaikoina ole paljon uunia lämmitellyt. Tymppiinyin aikanaan kuitenkin kanniskelemaan puita. Nokkakärryt toimii ok, pitää käyttää mustekaloja. Olemassa myös erikseen halkokärryjä. Portaista menee helpolla, kun laitttaa laudat.Nousee toki askel kerrallaankin, se vähän hankalampaa.

        Hokasin jutun, tutulla suuri talo, isot uunit. Se roudaa maitokärryllä metrinhalot uunin viereen.

        Meitsi tykästynyt nokkakärryihin, aika usein käyttöä. Kaikenlaista siirreltävää. Sitäpaitsi, aivan ylivoimaiset kaljakärryt risteilyllä,

        Esim tollaset kärryt;
        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tp-200kg-halkokarry

        Haluan huomauttaa tollasta kamaa myydään melkein missä tahansa, muuallakin, kuin lestaatien kaupassa, sattui vaan toi linkki sopivasti silmiin.

        Niin, kärryt ei kovinkaan kalliita.

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tp-200kg-halkokarry

        =DW=


      • En katsonut linkkiä mutta kaada itsellesi vaan.


      • ö-Öö kirjoitti:

        Polttopuista

        Meitsi ei viimeaikoina ole paljon uunia lämmitellyt. Tymppiinyin aikanaan kuitenkin kanniskelemaan puita. Nokkakärryt toimii ok, pitää käyttää mustekaloja. Olemassa myös erikseen halkokärryjä. Portaista menee helpolla, kun laitttaa laudat.Nousee toki askel kerrallaankin, se vähän hankalampaa.

        Hokasin jutun, tutulla suuri talo, isot uunit. Se roudaa maitokärryllä metrinhalot uunin viereen.

        Meitsi tykästynyt nokkakärryihin, aika usein käyttöä. Kaikenlaista siirreltävää. Sitäpaitsi, aivan ylivoimaiset kaljakärryt risteilyllä,

        Esim tollaset kärryt;
        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tp-200kg-halkokarry

        Haluan huomauttaa tollasta kamaa myydään melkein missä tahansa, muuallakin, kuin lestaatien kaupassa, sattui vaan toi linkki sopivasti silmiin.

        Niin, kärryt ei kovinkaan kalliita.

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tp-200kg-halkokarry

        =DW=

        Hyviä kärryjä, tilasin jos kasseja ja muutakin :)


    • Kotona pidän oloasua, niitä on paljon erilaisia. Vaihdan sellaisen heti päälleni kun tule kotiin.
      En osta vaatteita ikää ajatellen vaan sellaisia joita tykkään.

      • Aikuiselle ihmiselle joka ei ole kauhean laiheliini mutta on lyhyt, on vaikea saada helpostipuettavia vaatteita. Tahtoo olla hihat ja lahkeet liian pitkät. Luestkos itsesi 70-90v?


      • siilenämää kirjoitti:

        Aikuiselle ihmiselle joka ei ole kauhean laiheliini mutta on lyhyt, on vaikea saada helpostipuettavia vaatteita. Tahtoo olla hihat ja lahkeet liian pitkät. Luestkos itsesi 70-90v?

        Hehh... En lue itseni mihinkään ikäryhmään, kunhan täällä elelen, ostelen kaikkea mistä tykkään, en edes muista ajatella vieläkö minä voin ostaa tätä.. Toivottavasti elän yhtä kauan kun äitini 94v, hänen tätinsä paljon yli 100v.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Hehh... En lue itseni mihinkään ikäryhmään, kunhan täällä elelen, ostelen kaikkea mistä tykkään, en edes muista ajatella vieläkö minä voin ostaa tätä.. Toivottavasti elän yhtä kauan kun äitini 94v, hänen tätinsä paljon yli 100v.

        Ei ole kyse siitä että "vieläkö voi ostaa" vaan mikä on kaunista, laadukasta ja käytännöllistä sittenkin kun raihinaisuus alkaa vaivata.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä että "vieläkö voi ostaa" vaan mikä on kaunista, laadukasta ja käytännöllistä sittenkin kun raihinaisuus alkaa vaivata.

        Ostan sen hetkisen tilanteen mukaan. En ajattele mitä voisin pitää sitten joskus.


      • Noi noita telttoja löytyy mut jos haluaa jotain nättiä, kivaa ja aikuiselle tarkoitettua ei meillä ainakaan hyväksytä noita :).


      • Noita oli 60-70- luvulla. Katselin kirpparilla ja meinasin ostaa ihan nostalgian takia, mukavia kotimekkoja.


      • siilenämää kirjoitti:

        Noi noita telttoja löytyy mut jos haluaa jotain nättiä, kivaa ja aikuiselle tarkoitettua ei meillä ainakaan hyväksytä noita :).

        Ne on helppoa pukea päälle, eikös pohjimmiltaan siitä ole kysymys, ei niinkään iästä vaan ihmisistä joilla on rajoitteista pukeutumisessa.


      • hmpff

        Mun mielestä hienot! Muistan kun isoäidillä oli tapana kotiin tullessa riisua kylävaatteet ja pukea tuollaisen "siivoustakin" päällensä. Jossain vaiheessa olisin itekin kaipaillut, tosin onhan verkkaritkin ihan hyvä kotivaate. Minusta silti leningit saisi tulla takaisin naisille. Ja on tullutkin, joskus kaikki mekot oli hintavia, eipä enää. Mekko on hyvä vaate, liikkuvuus on hyvä.

        Tuossa oli joku liivimekko bi-stretch. Voisivat lyhentää ja antaa nimeksi bitch. Helkuttiin kaikki ympärikirjoitukset, asiat esille niiden omilla nimillä :))


      • hmpff kirjoitti:

        Mun mielestä hienot! Muistan kun isoäidillä oli tapana kotiin tullessa riisua kylävaatteet ja pukea tuollaisen "siivoustakin" päällensä. Jossain vaiheessa olisin itekin kaipaillut, tosin onhan verkkaritkin ihan hyvä kotivaate. Minusta silti leningit saisi tulla takaisin naisille. Ja on tullutkin, joskus kaikki mekot oli hintavia, eipä enää. Mekko on hyvä vaate, liikkuvuus on hyvä.

        Tuossa oli joku liivimekko bi-stretch. Voisivat lyhentää ja antaa nimeksi bitch. Helkuttiin kaikki ympärikirjoitukset, asiat esille niiden omilla nimillä :))

        https://www.tilaamo.net/tuote.php?pid=1382

        Tässä on minun lempivärejäni voisin käyttää kotona tai harrastepiirissä.

        Keramiikkakerhossa on muutamilla työasuina ihania malliston mukaisia hurstuukeja. Käyn keramiikassa päiväkurssia se kun on tarkoitettu eläkeläisille.

        Ei ihme ne on helppo pukea päälle.


      • New-age

        Oletko tosissasi?
        Kiherrät jossain.

        60-luvulle aikamatkailua. Kiitos ei.


      • hmpff
        New-age kirjoitti:

        Oletko tosissasi?
        Kiherrät jossain.

        60-luvulle aikamatkailua. Kiitos ei.

        Miksei? Muoti kulkee sykleissä, aina välillä palataan takaisin menneeseen.


    • reppuriika

      Meitä lyhyitä hentoja aikuisia, olimme sitten keski-ikäisiä tai vanhoja, ei ole huomioitu vaateteollisuudessa. Jos vaate on mittasuhteessa sopiva niin takuulla se on tanakalle vartalolle tehty. Ajatellaan että jos on lyhyt niin on myös tanakka. Pitkät hoikat ja lihavat saavat istuvia sopivia vaatteita mutta meille pienille ei ole sopivaa. Senttikoosta ei voi valita: ovat liiankin ahtaita ja jos sopii niin eihän 60-kymppinen sentään nuorisokuteita voi aina käyttää.
      Olisi kiva jos vanhusikään ehtineille olisi kivoja erilaisia malleja: ei vain niitä väljiä tunikoita, housuja ja mummomekkoja.

      • Verkosta voit tilata suurten esim. amerikkalaisten vaateketjujen petite-mallistosta. Ne ovat nimenomaan tarkoitettu meille ei-niin-pitkille naisille ja niissä on eri kokoja hokille ja paksuille. Kannattaa tosin pitää mielessä että amerikkalaiset koot ovat suurempia kuin vastaavat pohjoismaiset ja esim. petite medium on todennäköisesti liian suuri, jos on hentoinen kropaltaan. Minun suosikkini on JC Penneys ja Macy's-vaateketjut jotka ovat kohtuuhintaisia ja joiden petite.mallisto on tosi laaja. Ei tarvi alkaa lyhentämään lahkeita eikä hihoja ja ylä/alaosien mittasuhteet menevät oikein.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Verkosta voit tilata suurten esim. amerikkalaisten vaateketjujen petite-mallistosta. Ne ovat nimenomaan tarkoitettu meille ei-niin-pitkille naisille ja niissä on eri kokoja hokille ja paksuille. Kannattaa tosin pitää mielessä että amerikkalaiset koot ovat suurempia kuin vastaavat pohjoismaiset ja esim. petite medium on todennäköisesti liian suuri, jos on hentoinen kropaltaan. Minun suosikkini on JC Penneys ja Macy's-vaateketjut jotka ovat kohtuuhintaisia ja joiden petite.mallisto on tosi laaja. Ei tarvi alkaa lyhentämään lahkeita eikä hihoja ja ylä/alaosien mittasuhteet menevät oikein.

        Tilaatko vaateesi Amerikasta?

        Sinähän siirryt kohta tänne ikäihmisten osastolle.

        Minulla ei onneksi ole ollut ongelmia löytää vaatteita itselleni, olenhan entinen Twiggy-tyyppi nykyisin vankempi versio

        Eilen terveyskeskuksen fysioterapeutti totesi hartioitteni jo lysähtäneen ikäihmismaisesti kumaraan. Muuta vikaa hän ei sitten löytänytkään

        Olen istunut kolmena päivänä poikieni mummon kuolinvuoteen vieressä. Eilen hän pääsi taivaan tähtisumuun.

        Lapsivainajille on olemassa enkelivaatemallisto. Milloinkahan saamme ikääntyneille vainajille oman vaatemalliston.


      • Tuo on niin totta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tilaatko vaateesi Amerikasta?

        Sinähän siirryt kohta tänne ikäihmisten osastolle.

        Minulla ei onneksi ole ollut ongelmia löytää vaatteita itselleni, olenhan entinen Twiggy-tyyppi nykyisin vankempi versio

        Eilen terveyskeskuksen fysioterapeutti totesi hartioitteni jo lysähtäneen ikäihmismaisesti kumaraan. Muuta vikaa hän ei sitten löytänytkään

        Olen istunut kolmena päivänä poikieni mummon kuolinvuoteen vieressä. Eilen hän pääsi taivaan tähtisumuun.

        Lapsivainajille on olemassa enkelivaatemallisto. Milloinkahan saamme ikääntyneille vainajille oman vaatemalliston.

        Minulla ryhti on ok. Mutta olen lyhentynyt monta senttiä. Epäilen että johtuu siitä kun nostelin ukkoa kun oli petipotilas. Ei onneksi selkä ole kipeä kun ajoittain. Kaikki kuulemma lyhentyvät iän mukana, minä harvinaisen paljon.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tilaatko vaateesi Amerikasta?

        Sinähän siirryt kohta tänne ikäihmisten osastolle.

        Minulla ei onneksi ole ollut ongelmia löytää vaatteita itselleni, olenhan entinen Twiggy-tyyppi nykyisin vankempi versio

        Eilen terveyskeskuksen fysioterapeutti totesi hartioitteni jo lysähtäneen ikäihmismaisesti kumaraan. Muuta vikaa hän ei sitten löytänytkään

        Olen istunut kolmena päivänä poikieni mummon kuolinvuoteen vieressä. Eilen hän pääsi taivaan tähtisumuun.

        Lapsivainajille on olemassa enkelivaatemallisto. Milloinkahan saamme ikääntyneille vainajille oman vaatemalliston.

        En ole tilannut, mutta olen katsellut heidän mallistojaan. Aina kun käyn jenkeissä täydennän garderobiani JC Penneys- petite-mallistosta, etenkin Liz Clairborne's Petite Women's Clothes joita myydään myös siellä usein alennettuun hintaan.
        https://www.shopstyle.com/browse/petites/liz-claiborne
        Nyt on vajaamittaisia farkkuja paljon myynnissä ja niitä ei tarvi kääriä ylös eikä lyhennellä ja topeissa valitsen usein kolme/neljäsosahihat. Muuten minulle käy normaalit koot.
        En minäkään ole huomannut mitään tarvetta erityiseen ikääntyneiden mallistoon. Pukeuduin vaatteisiin joissa itse viihdyn ja tilanteen mukaan.


    • Kaupassani myyjä ottaa mitat valitsen värit, hinnoista ei keskustella.

    • Millan vaatteet pukee sekä lihavia että laihoja. Verkkokauppakin toimii ja Millan kauppa onkin siellä Suomen Lapissa. Hänen vaatteissaan räiskyvät ruskan värit Itselläni on poroponcho ja haaremihousut hänen mallistostaan
      http://www.millamagiadesign.com/

      • Ihania! Kiitos Paloma paisti hyvästä linkistä myös asiallisesta vastauksesta.


      • kakakas
        siilenämää kirjoitti:

        Ihania! Kiitos Paloma paisti hyvästä linkistä myös asiallisesta vastauksesta.

        Olikos siinä linkissä paistejakin myytävänä? Kas, kas.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ihania! Kiitos Paloma paisti hyvästä linkistä myös asiallisesta vastauksesta.

        :) ole hyvä vaan
        Paloma, ei vielä paisti. Vaikka sanovat että kyyhkysistä saa hyvän paistin. Mutta ei vanhoista linnuista taida saada kuin keittoruokaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        :) ole hyvä vaan
        Paloma, ei vielä paisti. Vaikka sanovat että kyyhkysistä saa hyvän paistin. Mutta ei vanhoista linnuista taida saada kuin keittoruokaa.

        Mikä biks keitossa on😁


      • siilenämää kirjoitti:

        Mikä biks keitossa on😁

        Siis vika


      • kakakas kirjoitti:

        Olikos siinä linkissä paistejakin myytävänä? Kas, kas.

        Ei ehkä myytävänä mut mallina😁


    • Jos ollaan jo tilanteessa, jossa "muut vyöttävät sinut" tärkein asia olisi minusta puettavuus, että vaatteen saa helposti päälle ja päältä pois. Pään kautta pujotettavat vaatteet ovat hankalia monille, koska kädet eivät välttämättä nouse olkapäitä korkeammalle.
      Kälyni ompeli äidille mekkoja, jotka olivat edestä napitettavia. ihan kivoja ne olivat, mutta tosiasia oli tietysti se, että ryhti ja muu look eivät enää olleet kuin kuuskymppisellä.
      Tunika lienee vähän nuorempien suosissa siksi, että se peittää vatsakummun, joka hoikillekin näyttää helposti muodostuvan.

      • ö-Öö

        Pontso

        Aikanaan yks tuttu loispummieläkeläinen kutoi sellaisia paljon, sillä oli kone. Hah, hikiän katukuva oli melkein kuin meksikosta :D

        Mutta se mun käsittääkseni hyvä ja kätevä kampe, vaatii tietenkin hameen tai housut.

        Ei muuten, vaan ite joskus suunnitellut pontso/kiltti yhdistelmää, sais siinä ainakin päänaukomista kuunnella.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Pontso

        Aikanaan yks tuttu loispummieläkeläinen kutoi sellaisia paljon, sillä oli kone. Hah, hikiän katukuva oli melkein kuin meksikosta :D

        Mutta se mun käsittääkseni hyvä ja kätevä kampe, vaatii tietenkin hameen tai housut.

        Ei muuten, vaan ite joskus suunnitellut pontso/kiltti yhdistelmää, sais siinä ainakin päänaukomista kuunnella.

        =DW=

        Pontso sopii istuvalle ihmiselle, mutta ei tekevälle. Ylimäärä haittaa arkiaskareissa, eikä kilttikään taida ihan kaikile passata..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Pontso sopii istuvalle ihmiselle, mutta ei tekevälle. Ylimäärä haittaa arkiaskareissa, eikä kilttikään taida ihan kaikile passata..))

        Pontsot ja kiltit on ikäihmiselle turvallisuusriski.


      • Meillä ollaan siinä tilanteessa että puetaan vielä itse mutta kädet eivät enää taivu nappeihin, vetoketjuihin ja kengänauhoihin, eli avainsana on helposti puettava.


      • siilenämää kirjoitti:

        Pontsot ja kiltit on ikäihmiselle turvallisuusriski.

        Kiltin pitämisessä on riski saada pissatulehdus , mutta mikä riski on pontson pitämisessä?


      • yksilesken kirjoitti:

        Kiltin pitämisessä on riski saada pissatulehdus , mutta mikä riski on pontson pitämisessä?

        Lyhyellä ihminen kompastuu helmoihin.


      • leikillä.vaan
        siilenämää kirjoitti:

        Lyhyellä ihminen kompastuu helmoihin.

        Saa olla sitten aika lyhyt ;))

        Alkaako persposket heti kantapään läheltä?


      • leikillä.vaan kirjoitti:

        Saa olla sitten aika lyhyt ;))

        Alkaako persposket heti kantapään läheltä?

        Joo korvauksia sais hakea valtiolta kun on rakentanut tiet liian lähelle persposkia :D.


    • Klingeliltä löydän mieleisiä vaatteita. Olen ostanut sieltä paljon jo vuosia.

    • Ostin tänään Tokmannista villan näköisen keino-kuitu-kaulus-collegen.
      Pitkä-hihaisen.
      Talvi kun alkaa olla tulolla.
      14,95€
      Suunnittelijan nimeä ei ole siinä lipukkeessa.
      -
      Reilun-kokoinen on, siitä kun tulee kalsarien kanssa osa olo-asuani.
      Tiukka hartioista, lantioilla löysä.
      Eli sitä ei varmaan ole suunniteltu v-vartalolle.

      H.

      • Kiva kun löysit itseäsi miellyttävän.


      • henrjii

        Hauturilta kannattaa kysellä jo puupaltoota


    • bellanburgha

      Kysykää neuvoa yli 70-vuotiaalta kurrin väriseltä Kuopion bellalta.
      Hän itse käyttää burghaa. Siis sellaista, jossa on silmien edessä silmikko.
      Eli ainut oikea vaate muslimi-naiselle.

      • ö-Öö

        Nojoo

        Mulla tuttavia, jotka asuneet muslimaissa. Meinasivat burkha hyvä vaate. Suojaa hyvin kuumuudelta, erittäin helppokäyttöinen. Eikä tarvitse suotta meikata aamuisin. Suomessa ei ehkä kannata pitää, saa kuitenkin jonkun rasistin kimppuunsa. mutta toimisi varmasti hyvin kesäisin suomessakin.

        Tossa kuumuudessa niinkuin kolme koulukuntaa. Afrikassa ei pukeuduta oikein mitenkään, aavikoilla kaapuihin, suomessa jotenkin siltä väliltä. Hah, meitsillä ollut untuvatakki tupakkitakkina muutaman vuoden. Eristää hyvin kylmyyttä ja kuumuutta vastaan. Sitä tosin ei kannata käyttää kovin pitkään helteellä, tuleepi hiki.

        Mua ei oikeastaan pukeutuminen kiinnosta juurikaan. Asiaa voi lähestyä kuitenkin just funktionaalisista syistä, net oikeastaan kaikista tärkeimpiä. Se ja sama kukkakuoseille.

        =DW=


    • hmpff

      Ei vissiin saisi mainostaa, mutta onhan niitä muitakin halpisketjuja kuin H&M? Kappahlilla ja Lindexillä paljon öhm aikuisemmat vaatteet.

      Ja nykyisinhän sellaiset leveät piraattihousut on taas muotia, ei ole pituudella niin väliä :))

      Mutta mikä vika on hakea lasten osastolta pukimia? Jos sieltä löytää, niin ei mun mielestä teinien mallit kovinkaan paljon eroa enää aikuistenkaan malleista. Ehkä enemmän blingiä ja printtiä, mutta ei toki kaikki. Ei sellaista kauppaa olekaan, että kaiken pitää sopia päälle missä astut sisään.

      • Toinen hyvä rättikauppa jos on hieman boheemivaatemaku on Indiska. Kohtuuhintainenkin ja väriä ja kuosia monen näköistä. Kivoja sisustusjuttujakin ja lasia ja porsliinia.


      • No meidän vanhukset ei lähde kyllä lastenosastoilta vaatteita ostamaan. Kokevat jotenkin arvos alentavana.


      • siilenämää kirjoitti:

        No meidän vanhukset ei lähde kyllä lastenosastoilta vaatteita ostamaan. Kokevat jotenkin arvos alentavana.

        Aikuisten vaatteissa löytyy kyllä S, XS, XXS kokoja.
        Missään en ole nähnyt aikuisten vaatteita, joissa lukee minkä ikäisille ne on tarkoitettu.
        Ihanko tässä joutuu nyt sitten napa paljaana kulkemaan, kun vuoden päästä olen 70v, eikä sen ikäisille kuulosta vaatteita enää löytyvän.

        En ymmärrä mikä on ongelmasi.
        Jos ihminen on hento ja pieni (niinkuin aloituksessa kerroit), niin kuinka hänellä hennolla ihmisellä voivat hihat ja lahkeet olla pienikokoisissa vaatteissa liian pitkät?
        Jos olisi pieni ja paksu, niin sitten sen ymmärtäisin. Olen kuitenkin nähnyt kääpiökokoisia aikuisia ja ihan ne ovat vaatteet päällä kulkeneet. Voisithan joltain sellaiselta kysyä mistä he ovat löytäneet vaatteet.
        Eikä sekään hihojen ja lahkeitten pituus ole mikään ongelma, kun ne voi lyhentää tai kääriä.
        Sitten olisi pahempi, jos ne olisivat liian lyhyet.


      • Tellukka kirjoitti:

        Aikuisten vaatteissa löytyy kyllä S, XS, XXS kokoja.
        Missään en ole nähnyt aikuisten vaatteita, joissa lukee minkä ikäisille ne on tarkoitettu.
        Ihanko tässä joutuu nyt sitten napa paljaana kulkemaan, kun vuoden päästä olen 70v, eikä sen ikäisille kuulosta vaatteita enää löytyvän.

        En ymmärrä mikä on ongelmasi.
        Jos ihminen on hento ja pieni (niinkuin aloituksessa kerroit), niin kuinka hänellä hennolla ihmisellä voivat hihat ja lahkeet olla pienikokoisissa vaatteissa liian pitkät?
        Jos olisi pieni ja paksu, niin sitten sen ymmärtäisin. Olen kuitenkin nähnyt kääpiökokoisia aikuisia ja ihan ne ovat vaatteet päällä kulkeneet. Voisithan joltain sellaiselta kysyä mistä he ovat löytäneet vaatteet.
        Eikä sekään hihojen ja lahkeitten pituus ole mikään ongelma, kun ne voi lyhentää tai kääriä.
        Sitten olisi pahempi, jos ne olisivat liian lyhyet.

        No kuvitteles ikäihminen jonka ahteri on leveä kuin leivinuuni, mutta jalat lyhyet kun on lyhyt ihminen. Peeseeseen pitää olla xl ja lahkeiden s. Lyhentämällähän saa ja lompelemalla itse vaatteet mut kyse oli valmiista joille ei tarvitse tehdä mitään.


      • siilenämää kirjoitti:

        No kuvitteles ikäihminen jonka ahteri on leveä kuin leivinuuni, mutta jalat lyhyet kun on lyhyt ihminen. Peeseeseen pitää olla xl ja lahkeiden s. Lyhentämällähän saa ja lompelemalla itse vaatteet mut kyse oli valmiista joille ei tarvitse tehdä mitään.

        Ei häntä sitten kovin hennoksi voi sanoa, jos ahteri on leveä kuin leivinuuni.
        Mistä hän on aikaisemmin löytänyt vaatteita, vai onko se ahteri nyt levinnyt?


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei häntä sitten kovin hennoksi voi sanoa, jos ahteri on leveä kuin leivinuuni.
        Mistä hän on aikaisemmin löytänyt vaatteita, vai onko se ahteri nyt levinnyt?

        Hartiat ovat kavenneet ja ryhti painunut hieman kasaan. Yhtä ryntävä kuin aina ennenkin, kumma kyllä, Kärpäslätkistä ei tietoakaan. Vyötärö kapea mutta lanteissa leveyttä.
        Jos olet lukenut ketjua, ongelma on se että napitus, vetoketjut ja nauhat tuottavat ongelmia.


    • pylykerö

      LauRien housut sopivat hyvin. Muutoin At.G. (saksalainen) tekee myös lyhyille vaatteita. Itse olen 162 cm. Nyt on hyvä varasto. Tuskin hankin nyt aikoihin mitään.

      • New-age

        No eikö voisi kääntää ongelman niin, että etsii kivat kledjut ja rupeaa syömään niin, että vaatteet tulee täyteen. Lyhentää voi helmoja, lahkeita ja hihansuita.
        En ymmärrä, miksei akkainlehdissä ole syksyllä: syö itsesi talvikuntoon. Onnistut, kun unohdat bikinit.
        Mulla on aivan toisenlainen kohtalo, hih.
        Mullakin on ollut tulevaisuusvaatteita. Voin lohduttaa. Vain pari kiloa pois ja
        todella hyvän näköinen. Siis aivan toisinpäin.

        Pikku pariisitar?


      • pylykerö
        New-age kirjoitti:

        No eikö voisi kääntää ongelman niin, että etsii kivat kledjut ja rupeaa syömään niin, että vaatteet tulee täyteen. Lyhentää voi helmoja, lahkeita ja hihansuita.
        En ymmärrä, miksei akkainlehdissä ole syksyllä: syö itsesi talvikuntoon. Onnistut, kun unohdat bikinit.
        Mulla on aivan toisenlainen kohtalo, hih.
        Mullakin on ollut tulevaisuusvaatteita. Voin lohduttaa. Vain pari kiloa pois ja
        todella hyvän näköinen. Siis aivan toisinpäin.

        Pikku pariisitar?

        Ei minulla erityistä ongelmaa ole. Mistä löysit ongelman ? Pitäisi laihtua 3-4 kiloa, silloin hyvä.
        Koetan hankkia pitkäikäsiä vaatteita ettei tarvitse aina pohtia päällepantavaa jos menoa.
        Enimmäkseen olen kotona.
        Hyvää yötä, kohta vanha jo nukkumaan (siis minä).


      • New-age

        Anteeksi. Tämä oli aloittajalle, joka ei löydä itselleen sopivaa.


      • New-age kirjoitti:

        Anteeksi. Tämä oli aloittajalle, joka ei löydä itselleen sopivaa.

        Vanhemmilleni haen ja kokemuksesta kirjoitan, edenkin äidille.


    • SiinäMallistoa

      Onhan se vaatemallisto mikä arkkuun laitettaessa puetaan...Se päällä sitten kremataan...

      • Siinä
        Jos ei löydy mitään päälle puettavaa viimeiselle matkalle.


    • Torilla mamut täällä Ruotsissa myyvät tavallisia vaatteita (koti--) 10 euroa voi valita.

    • päivikit

      En lähtenyt googlaamaan, mutta oliskohan kietaisumekkoja esim. Nansolla.
      Niissä ei olis nappeja, mutta onko vaara, että vyö aukeaa ja kompastuu siihen. Itse tykkäisin. Pumpulin pehmeää.

    • hytinäx1

      En tiedä onko Suomessa mutta täällä länsinaapurimaassa on esimerkiksi heille jotka ovat liikuntarajotteisia. Jos Suomesta et löydä tämän tyyppistä myyntiä niin ota heihin yhteyttä ja laita nettiputiikki jonka kautta myyt Suomessa http://www.kladvalet.se

    • Nansolla on hyvät vaatteet.

      Hyvät vatteet maksavat en valita.

      • Nanso on yksi hyvä, parempi kuin marimekko.


      • maissiiii
        siilenämää kirjoitti:

        Nanso on yksi hyvä, parempi kuin marimekko.

        Nanso on kyllä tosi hyväja ajaton, laadukkaitakin, voin sitten 70-90 ikäisenäkin käyttää näitä samoja.

        En kylläkään ymmärrä, miksi pitäisi ikäihmisille olla oma vaatemallistonsa, onhan s ja xs olemassa, voi olla vielä pienempikin.

        peterhahnin postimyyntikatalokista löydän itselleni sopivimmat, palautus ja vaihto onnistuu kätevästi.


      • maissiiii kirjoitti:

        Nanso on kyllä tosi hyväja ajaton, laadukkaitakin, voin sitten 70-90 ikäisenäkin käyttää näitä samoja.

        En kylläkään ymmärrä, miksi pitäisi ikäihmisille olla oma vaatemallistonsa, onhan s ja xs olemassa, voi olla vielä pienempikin.

        peterhahnin postimyyntikatalokista löydän itselleni sopivimmat, palautus ja vaihto onnistuu kätevästi.

        No mutta kun se aloituksen hento ja pieni ihminen ehtikin jo muuttua leveäpeeseiseksi ("ahteri kuin leivinuuni") ja isoryntäiseksi ketjun edetessä.


      • maissiiii kirjoitti:

        Nanso on kyllä tosi hyväja ajaton, laadukkaitakin, voin sitten 70-90 ikäisenäkin käyttää näitä samoja.

        En kylläkään ymmärrä, miksi pitäisi ikäihmisille olla oma vaatemallistonsa, onhan s ja xs olemassa, voi olla vielä pienempikin.

        peterhahnin postimyyntikatalokista löydän itselleni sopivimmat, palautus ja vaihto onnistuu kätevästi.

        Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kyse on koosta, ei niinkään siitä että pitäisi olla erikseen ikäihmisille nimetty vaatemalli. Kun käy katsomassa tuolla vaateputiikeissa, kaikki on suunniteltu nuorille.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kyse on koosta, ei niinkään siitä että pitäisi olla erikseen ikäihmisille nimetty vaatemalli. Kun käy katsomassa tuolla vaateputiikeissa, kaikki on suunniteltu nuorille.

        Ja eikö peterhahn ole aika kallis ja joku gavalier myös.


      • Tellukka kirjoitti:

        No mutta kun se aloituksen hento ja pieni ihminen ehtikin jo muuttua leveäpeeseiseksi ("ahteri kuin leivinuuni") ja isoryntäiseksi ketjun edetessä.

        Hyvä kun oivalsit. Kohde on 158 cm pitkä ja painaa 67 kg. Hänellä on kapea vyötärö ja ikäisekseen vielä kookkaat rinnat. Lantio on leveä. Hartiat jo kaventuneet ja ryhti painunut. Istuvia vaatteita on todella vaikea löytää.


      • siilenämää kirjoitti:

        Hyvä kun oivalsit. Kohde on 158 cm pitkä ja painaa 67 kg. Hänellä on kapea vyötärö ja ikäisekseen vielä kookkaat rinnat. Lantio on leveä. Hartiat jo kaventuneet ja ryhti painunut. Istuvia vaatteita on todella vaikea löytää.

        Lisään vielä että löysimme hänelle toissapäivänä kivat sisähousut. Lantiosta sopivat niin lähkeita piti lyhentää kymmenen senttiä. Piti saada mukaan niin käytettiin ompelijalla, jolle kolmen viikon jonot. Maksettiin ekstraa niin saatiiin saman tien.


      • siilenämää kirjoitti:

        Hyvä kun oivalsit. Kohde on 158 cm pitkä ja painaa 67 kg. Hänellä on kapea vyötärö ja ikäisekseen vielä kookkaat rinnat. Lantio on leveä. Hartiat jo kaventuneet ja ryhti painunut. Istuvia vaatteita on todella vaikea löytää.

        Korjaan tuota pituutta. Nuorena on ollut 158, mutta nyt kun nikamat painuu kasaan ja ryhtikin, oisko jotain 155cm tai sinne päin.


      • hytinäx1
        siilenämää kirjoitti:

        Lisään vielä että löysimme hänelle toissapäivänä kivat sisähousut. Lantiosta sopivat niin lähkeita piti lyhentää kymmenen senttiä. Piti saada mukaan niin käytettiin ompelijalla, jolle kolmen viikon jonot. Maksettiin ekstraa niin saatiiin saman tien.

        Sinun olisi kannattanut ostaa ne M -L koon caprihousut ja kannattaisi vieläkin. Niistä tulee lyhyelle ihmiselle sopivan mittaiset lahkeista eikä tarvitse mennä ompelijalle. Puseroita ja paitapusakoita löytyy painonapeilla jos sormet eivät enää taivu laittamaan nappia napinreikään. Taikka voihan näitä vaatteita teetättää suoraan siellä ompelijalla.


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Sinun olisi kannattanut ostaa ne M -L koon caprihousut ja kannattaisi vieläkin. Niistä tulee lyhyelle ihmiselle sopivan mittaiset lahkeista eikä tarvitse mennä ompelijalle. Puseroita ja paitapusakoita löytyy painonapeilla jos sormet eivät enää taivu laittamaan nappia napinreikään. Taikka voihan näitä vaatteita teetättää suoraan siellä ompelijalla.

        En näe caprihousuja pitkien housujen vastineena. Jos Caprit on lyhyelle ihmiselle nilkkapituiset, ne eivät kyllä kivannäköiset ole.


      • siilenämää kirjoitti:

        En näe caprihousuja pitkien housujen vastineena. Jos Caprit on lyhyelle ihmiselle nilkkapituiset, ne eivät kyllä kivannäköiset ole.

        Joo teetättää kun ei löydy :). Sitä aloitus juuri koskee.


      • maissiiii
        siilenämää kirjoitti:

        Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kyse on koosta, ei niinkään siitä että pitäisi olla erikseen ikäihmisille nimetty vaatemalli. Kun käy katsomassa tuolla vaateputiikeissa, kaikki on suunniteltu nuorille.

        Olen käyttänyt koko ikäni perusvaatteita.
        Mikä tekee perus punaisesta teepidasta tai valkoisesta kauluspaidasta nuorisovaatteen ettei se sopisi myös ikäihmiselle.

        Pitääkö ikäihmisen vaatteessa olla jokin ikäihmiselle sopiva väri vai kuvio vai mikä.

        Koko ja mitoitus ne tärkeimmät asiat, joihin pitäisi kiinnittää huomiota.
        Eikös ne vanhat ihmiset tykkää köpötellä löppänöissä rennoissa ruutupöksyissä, ei saa puristaa ei kiristää edes sukanvarsi...

        Viestejä pitäisi laittaa vaatesuunnittelijoille tai vaikkapa opiskelijoille,
        Ottakaa meidät 70-90v ihmiset huomioon, tämä porukkahan lisääntyy koko ajan.

        Kyse ei ehkä olekkaan siitä, ettei sellaisia vaatteita valmisteta vaan kauppa ei niitä ota hyllyilleen.

        Mainostaa ei sa, mutta mei kylässä on halpahalli ja sieltä saa vaatetta joka lähtöön, ja jos rekistä ei löydy sopivaa, tilataan. hyvää palvelua.

        Meidän pitäisi elvyttää ompelijaperinnettä, ammattikunta, joka on valmisvaateteollisuuden rinnalla kadonnut olemattomiin. Meidän tulis käyttää heidän palveluksiaan, minulla on hoviompelija, ikäiseni nainenmaalla, ei hän aina ompele uutta vaan korjaa vanhaa ja muodistaa mieleisiä vaatteitani.
        Tuntee kroppani ja ymmärtää muutamasta sanasta toiveeni.

        Mielenkiintoinen aihe ja aloitus...


      • hytinäx1
        siilenämää kirjoitti:

        En näe caprihousuja pitkien housujen vastineena. Jos Caprit on lyhyelle ihmiselle nilkkapituiset, ne eivät kyllä kivannäköiset ole.

        Saahan sitä marista jos mikään ehdotus ei käy. Osta seuraavalla kerralla Culotte mallin housut niin ne tulevat sopivan pituisiksi lyhyelle ihmiselle http://www.gant.se/dam-byxor/svart-culotte-byxor/17522. Nykyään nilkkapituiset pitkät housut ovat muotia, olenpa myös nähnyt tuossa kaupungin muotiliikkeessa housuja jotka muodinmukaisesti ovat muutaman sentin nilkan yläpuolelle pituudeltaan, varsinkin nuorison vaatemalleissa.


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Saahan sitä marista jos mikään ehdotus ei käy. Osta seuraavalla kerralla Culotte mallin housut niin ne tulevat sopivan pituisiksi lyhyelle ihmiselle http://www.gant.se/dam-byxor/svart-culotte-byxor/17522. Nykyään nilkkapituiset pitkät housut ovat muotia, olenpa myös nähnyt tuossa kaupungin muotiliikkeessa housuja jotka muodinmukaisesti ovat muutaman sentin nilkan yläpuolelle pituudeltaan, varsinkin nuorison vaatemalleissa.

        No anteeksi että torpedoin sinun mielipiteesi ja ehdotuksesi. Minusta Caprit on vaan suunniteltu capreiksi, ei kokopitkiksi housuiksi. Niitä on kokeiltu j ainakin meidän ikäihmiselle eivät olleet ollenkaan hyvät. Saahan sitä pitää narinanakin tämän tosiasian ja kannanoton.

        Nilkkapituiset pitkät housut ovat kivat, kunhan ne ovat sopivat muutoinkin kuin pituudeltaan.


      • siilenämää kirjoitti:

        No anteeksi että torpedoin sinun mielipiteesi ja ehdotuksesi. Minusta Caprit on vaan suunniteltu capreiksi, ei kokopitkiksi housuiksi. Niitä on kokeiltu j ainakin meidän ikäihmiselle eivät olleet ollenkaan hyvät. Saahan sitä pitää narinanakin tämän tosiasian ja kannanoton.

        Nilkkapituiset pitkät housut ovat kivat, kunhan ne ovat sopivat muutoinkin kuin pituudeltaan.

        Nuokin kuvan housut ovat pitkän ja hoikan mallin päällä, ei kurvikkaan kasikymppisen.


      • hmpff
        siilenämää kirjoitti:

        Nuokin kuvan housut ovat pitkän ja hoikan mallin päällä, ei kurvikkaan kasikymppisen.

        Sun aloituksesi oli pikkasen harhaanjohtava, kun kirjoitit "hennoille ja pienille", nyt onkin jo kurvikas.

        Mutta ok, sitten ymmärrän ettei halua lastenosastolle.

        Näin se vain on, että jos olet poikkeavan mallinen, käy aina vaan vaikeammaksi löytää istuvia vaatteita. Ei ne XL mallistotkaan kovin kauan ole olleet olemassa. Ennen muuteltiin kaikki vaatteet itse istuviksi, itsekin olen housunpuntteja pidentänyt, kaventanut sisäreidestä. Piti ostaessa valita sellaiset mallit missä se oli mahdollista.

        Nykyisin ihmiset vaatii että kaikki olisi heti valmista. Sitten saattaa joutua hakemaan hyvää mallia vähän kauemmin. Tai käydä ompelimon kautta, ne eivät olekaan niin kalliita kuin kuvitellaan.


    • totuuksia4

      Vastauksia olet saanut paljon.
      Pitäisikö pukeutua vaatteisiin, jotka mielyttää mummun mussukoita?

      Lastenvaateliikkeitäkin ehdotetaan, vaan ne vaatteet sopii vain sellaisille, joilla ei ole vyötäröä, tissiä tai persettä.

      Kehoitus ostaa caprit kokoa M-L...no nehän taas on vyötäröstä ja perseestä aivan liian isot.

      Itse olen normipainoinen, lyhyehkö ja tissit omaava....vaikeaa on löytää yläosia. Toki t-paitoja löytyy. Mitään löysää tunikaa ei voi laittaa, koska olet silloin kuin raskaana oleva nainen.

      Paras olla vaan aamutakki päällä. ;-)))

      • Kiva kun ymmärsit :). Häytynee vaan jatkaa etsimistä kuten tähänkin asti. Kun tuolla meidän vaatetettavala tuppaa olemaan omakin tahto. Ja halavalla pitäsi saada.


      • totuuksia4
        siilenämää kirjoitti:

        Kiva kun ymmärsit :). Häytynee vaan jatkaa etsimistä kuten tähänkin asti. Kun tuolla meidän vaatetettavala tuppaa olemaan omakin tahto. Ja halavalla pitäsi saada.

        Toi on ongelma, kun halvalla pitää saada. Sun pitää vaan kertoa, että ne kestää niin ja niin kauan ja vuoden hinnaksi tulee vain se ja se summa.
        Ainakin vuosi sitten sai Aleksi 13., Face ja Luhta (ovat samaa puljua) housuja, joissa oli eri pituuksia. Hinnat ei ole tietenkään mitään Tokmannin luokkaan, mutta ei myöskääm mitään hienon putiikin luokkaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Punttilahkeisia alushousuja ei tahdo enää löytyä.


      • Anonyymi

        Kuka voi haluta noin vanhanaikaisia vaatteita ? Vähän siivoustakkeja tai äitiysmekkoja muistuttavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punttilahkeisia alushousuja ei tahdo enää löytyä.

        Mikä on punttilahje ? Tarkoitatko lahkeellisia alushousuja ?
        Saa tilata ainakin Tena-kaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka voi haluta noin vanhanaikaisia vaatteita ? Vähän siivoustakkeja tai äitiysmekkoja muistuttavia.

        96 vuotias isoäitini:)


    • Anonyymi

      Laihana ihmisenä ostan vaatteeni milloin mistäkin.
      Kappahl'ista, H&M.stä, mitä kaikkia liikkeitä ostarillani on.
      En halua mitään "vanhojen mallistoa".
      Useimmissa liikkeissä on kivoja, siistejä, tyylikkäitäkin vaatteita, jotka sopivat
      kaikille ikään katsomatta. Seassa on tietenkin erikoisempia
      muotitrendivaatteitakin, mutta olen Kappahl'in kanta-asiakas, löydän sieltä
      aina kivoja suht'ajattomia vaatteita ja palvelu on ystävällistä joka paikassa, vaikka ikäiseni ovat ehkä harvinaisempia asiakkaita noissa liikkeissä.
      Olen 74v. (siis vierailija 60 :ssa)

      • Anonyymi

        Tiedättekö punttarit olivat ennen suurta muotia, ne vaaleanpunaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedättekö punttarit olivat ennen suurta muotia, ne vaaleanpunaiset.

        Legginsit veivät punttilahkeisten markkinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedättekö punttarit olivat ennen suurta muotia, ne vaaleanpunaiset.

        Muotia ???` Yök, Ei ollut. Vaihtoehtoja ei vain paljon ollut myynnissä.


    • Anonyymi

      Tuttavani on pikkusen alle 70 vuotias, pienikokoinen ihminen. Hänellä on ollut haasteita löytää malliltaan sopivia vaatteita itselleen. No, nuorisovaatepuolelta on löytynyt sopivia kooltaan ja malliltaan jotka hänelle sopivat ja ovat todellakin hyvän näköisiä ikääntyvän naisen päällä.

      • Anonyymi

        kaarituelliset rintaliivit on kuin itsekidutusta, sopivaa mallia en enää löydä, puristaa ja ahistaa..


    • Anonyymi

      Vai pieni ja hento :) 1.88 /90 .- Työmaankuteissa arjet ,niissä kun ontarpeeksi taskuja että kaikki meisselit ja avaimet saapi mukkaan .- Suomeen jos lähren nii sitten toiset :D

      Gubbe 71

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe