NYT VALITTAJILLA TILAISUUS

Isukkimaalta

Ensi vuoden päätoimitsijat SM sarjaan hakusessa. Nyt on tilaisuus tehdä oikeita päätöksiä. Ei tartte sitten täällä valittaa.
Hakuaika päättyy 29.10

22

1372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalastaseuraava

      Ketä suosittelet?

    • isukkimaalta

      joillaki on toi ymmärtäminen vähän huonoo.....
      suora lainaus

      Ensi vuoden päätoimitsijat SM sarjaan hakusessa. Nyt on tilaisuus tehdä oikeita päätöksiä. Ei tartte sitten täällä valittaa.
      Hakuaika päättyy 29.10

      jos haluat, niin osoita tuosta se kohta, jossa ilmenee, että mun mielipiteellä on merkitystä.

    • Mattipuhakka

      Toivottavasti saatte selvän mitä tarkoitan mutta akk hakee päätoimitsioita sm ja sjm kisoihin.
      Ja lisäksi ratatuomarit ja ajotapatarkkailijat..hieno asia jos akk maksaa
      Tällä hetkellä hyvä esimerkki vantaa otti 18 luokkaa kahdellepäivälle sm kisoihin ei mitään järkee kun ei pysty lähellekkään ajaan tollasta määrää sm ja sjm kisoissa ajattaan 3- 4 luokkaa max joka menee hyvin läpi. Pirkan cadet koulutus, sjm luokka 2 tuntia myöhässä ja koulutus kisassa jopa keskeytys ja ambulanssiin porukkaa. Ei sekään oikein .taitaa olla ahneus syynä tähän ahneus ehkä väärä sana mutta asia on niin että määrätyillä kisoilla on status sitä pitäis kunnioittaa.
      Sm ja sjm järjestäjät valittaa että otettava pikkuluokat mukaan muuten ei kannata, se on tosi jos ottaa pikkuluokat sm ja sjm kisoihin mitä jää pikkuradoille. Ei mitään. Pikkuradat kuolee niin mistä ne harrastajat alkaa kun radat puskittuu sm kisoistako Ja olen ilmoittanut säästö esimerkin lajipäällikölle että kiinteet päätoimihenkilöt pois ja otetaan läheltä sopivat miehet kehiin kilp tapahtuma johtaja pois ja kilp johtaja hoitaa myös pää katsastaja pois ja kats päällikkö hoitaa tuomarit läheltä jää yöpymiset ja matkat pois tekee n 2500-3000€ / kisa säästöö. Ja hyvä kokeilla ei oo kytköksiä eikä puolueellisuutta kun joka kisassa eri henkilöt. Ja täähän on nähty jo yli 30 v ja aina vaan menee vituiksi. Tässäkö on uuden lajiryhmän kokemus ja käsitys asioista niistähän taitaa olla ryynänen ainoo jolla on käsitys kilp järjestämisestä. Sääntöjä on hieno tehdä ja jättää kädenjälki mutta kestääkö seurojen talous hölmöilyitä. Ei kestä nyt ollaan aikalailla pohjalla. Ja nyt lajiryhmä on hommamassa kiinteitä toimihenkilöitä n 10 lisää eli matkat hotellit syömiset tulee 4000€ lisäkustannuksi no niin lajiryhmä ja lajipäällikkö heräättekö yhtään kuitenkin luitte tän. Ja toivon että kun mollaatte mun asiani mollatkaa nimellä niin minäkin teen aina otan minäkin järkevät asiat opikseni

      • Samaamieltääää

        Hyvä Matti! Juuri näin harrastajien etu edelle, kevennetään kilpailuiden organisaatiota ja kulurakennetta. Jotain tarvitsee tehdä tai kohta löytyy kuskeja vain harrastajakisoihin....


    • minävaan2017

      Tuleeko Matti kaikki nuo kehitysehdotukset toteutuessaan seurojen maksettavaksi? Eiköhän siellä uudessa lajiryhmässä ole kuitenkin aika laaja kirjo tai tausta jäsenillä. Ja hyvä näin sillä päätöksiä tulevat tekemään aika laajasti eri asioista. Osa asioista on ajateltava järjestäjien näkökulmasta ja osa kilpailijoiden näkökulmasta ja osa akk:n näkökulmasta ja osa harrastajien näkökulmasta ja osa kansainvälisen kartingin näkökulmasta ja siinä sivussa täytyisi löytää vielä sopiva tasapaino akk:n omien luokkien ja kaupallisten sarjojen kuten x30 ja rotax suhteen. Onneksi meillä on nykyisessä lajiryhmässä laajaa tuntemusta ratkaista kaikki mahdolliset ongelmat. Lajiryhmän jokaisella jäsenellä on todellakin omat vahvuutensa ja ottavat varmasti kantaa perusteluineen jokainen omaan vahvaan alueeseensa ja antavat toisilleen myös hengitystilaa ja arvoa. Näin ei aina ole ollut vaan ryhmän keski-ikä on ollut liian suuri tai liian amatöörimäinen tai liian samanhenkinen tai keskeneisät välit niin huonot etteivät ole voineet sietää toisiaan. Sivusta seuranneena nämä nykyiset lajiryhmän jäsenet eivät välttämättä ole aina tulleet parhaiten toimeen keskenään mutta asennevamma toisia ihmisiä kohtaan ei ole kuitenkaan vielä tullut niin suureksi etteivätkö osaisi tehdä hyviä päätöksiä suomalaisen kartingin eteen. Aika kovat näytöt löytyy jokaiselta omalta osa-alueeltaan. Kilpailun järjestämisestä löytyy mielestäni muiltakin kokemusta kuin Ryynäseltä. Ei sovi unohtaa näissä asiossa myöskään Laineen Mikkoa. Mikko on varmasti nähnyt omat haasteensa viimeisen kahden vuoden aikana tuolta osa alueelta, joten osaa varmaan ymmärtää asioita myös seuran näkökulmasta. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista ja enemmän mustavalkoiseksi asiat muuttuvat kun osalle ihmisille kasvaa tässä lajissa havaittu asennevamma tehdä töitä yhdessä hyvän asian puolesta.

      • Mattipuhakka

        Niinkuin sanoin se on hyvä jos akk maksaa mutta aivan sama kuka maksaa kulut kunhan ei seurat ja kuljettajat joudu maksamaan kun nyt jo kisat ei tuota oikein mitään. Ja pikkuratoja ei ajatella mutta nyt heidän päätöksensä on hyvinkin sellaiset että pikkuradat joutuvat ahdinkoon.


      • Kimmojokioinen

        Taisit olla lajiryhmästä, kun et nimeäs kehdannut laittaa.
        Ja ketä siellä lajiryhmässä on asiantuntioita? Ha ha haa.
        Kuski, mekaanikko, joka ei tiedä edes sääntöjä, kysyy myös tallipäälliköltä mitä nyt tehdään, vetääköhän päällikkö omaan leiriin, eikä Mikkokaan sääntöjen mukaan toimi sarjassaan. Ja vanha parta jolla ei omaa mielipidettä.
        Että revippä siitä. Hieno katsoa kuka maksaa varmaankin seurat.


      • einimiä

        Eikös Mikko varastanut Akk:lta kaikki oikeudet. Eli ei itse luonut bisnestä. Teki kyllä puitteeltaan hienon tapahtuman
        Siitäkö seurojen pitäisi olla ylpeitä, kun kilpailija kato kävi. Bisnesluokassa paljon kilpailijoita. Niin kuin Tiikkainenkin teki aikoinaan. Entä nyt, jos Rotaxi tai Äksä loppuu, jääkö kaikille koneita satoja mitään tekemättömäksi. ja rahat mennyt.
        Akk:n lajit ei lopu varmaan koskaan. Tehkää seurat Bisnesmiehille talkoita että edes joku voi hyvin tässä ahdingossa.


      • Ueueueu
        einimiä kirjoitti:

        Eikös Mikko varastanut Akk:lta kaikki oikeudet. Eli ei itse luonut bisnestä. Teki kyllä puitteeltaan hienon tapahtuman
        Siitäkö seurojen pitäisi olla ylpeitä, kun kilpailija kato kävi. Bisnesluokassa paljon kilpailijoita. Niin kuin Tiikkainenkin teki aikoinaan. Entä nyt, jos Rotaxi tai Äksä loppuu, jääkö kaikille koneita satoja mitään tekemättömäksi. ja rahat mennyt.
        Akk:n lajit ei lopu varmaan koskaan. Tehkää seurat Bisnesmiehille talkoita että edes joku voi hyvin tässä ahdingossa.

        Mitä höpäjät?
        Akk sm sarjan moottorit vaihtuu joka vuos! Kärjessä ei kukaan aja edellisen kauden koneilla.
        Muutenkin olis kiva kuulla lisää noista oikeuksien varastamisista?
        Kuulostaa mielenkiintoiselle!


      • Parempitulevaisuus
        einimiä kirjoitti:

        Eikös Mikko varastanut Akk:lta kaikki oikeudet. Eli ei itse luonut bisnestä. Teki kyllä puitteeltaan hienon tapahtuman
        Siitäkö seurojen pitäisi olla ylpeitä, kun kilpailija kato kävi. Bisnesluokassa paljon kilpailijoita. Niin kuin Tiikkainenkin teki aikoinaan. Entä nyt, jos Rotaxi tai Äksä loppuu, jääkö kaikille koneita satoja mitään tekemättömäksi. ja rahat mennyt.
        Akk:n lajit ei lopu varmaan koskaan. Tehkää seurat Bisnesmiehille talkoita että edes joku voi hyvin tässä ahdingossa.

        Toi on kyllä totuus, että kaupallisien sarjojen järjestäminen ei ole myöskään seuralle mikään lottovoitto. X30 organisaatio kerää rahoista suurimman osan ja seura saa pienen osuuden. Eikä siinä tietenkään mitään, sillä kilpaorganisaatio tulee järjestäjän puolelta. pieni on kuitenkin seuroille tuleva osuus ja koskee ihan kaikkia luokkia.

        minusta tuo akkn uusi linjaus on hyvä jos kustannukset menee heille ja näin jotenkin rivien välistä luin, että ei lisäisi seurojen kuluja.


    • oiuytrfghjkmnbv

      Ei valittajat ota mitään vastuullista tehtävää, nolaisivat vain itsensä, kun eivat osaa yhtään mitään.

    • Seuraaktiivi

      Totuus on se että x30 kisa tuo radalle rahaa enemmän kuin mikään muu karting kisa!
      Isoimmat kisat=eniten rahaa.
      Aika yksinkertaista.

      • rthwr5y

        ," että kaupallisien sarjojen järjestäminen ei ole myöskään seuralle mikään lottovoitto. X30 organisaatio kerää rahoista suurimman osan ja seura saa pienen osuuden. "
        Juurikin näin. Totuus on se että nää kaupalliset sarjat kerää hillot . Saman teki Rotax parhaina aikoinaan ja nyt sen tekee X sarja. Vai kuvitteleeko joku että nää tekee tän rakkaudesta lajiin. Bisnes on bisnes. Ja ratoja X sarja tai Rotaxi ei kunnosta yhtään. Kyllä se menee seurojen piikkiin . Ja se piikki on pienenpi


    • exkilpaillut
    • Ennenkintehnyt

      Miksi te seurat annatte liian halvalla kaupallisiin kisoihin radat käyttöön. Tehkää yhdessä sopimus, että radankäyttömaksaa xxxxx euroa/kilpailu. Jo alkaa jäämään jotain ja bisnesmiehet ei kääri kaikkea hilloa. Mutta tämä vaatii teiltä ns. pääradoilta yhteistä päätöstä asiasta ja sopimus, että näin toimitte. Enkä tarkoita, että pitää kuolettaa bisneskisat tällä, vaan, että radan käytöstä tulee kunnollinen korvaus, ettei tarvitse täällä sitten seurojen marista. Ei seurojen tarvitse ilmaiseksi talkoilla tehdä bisnesmiehille kilpailuita. Voihan ne itse hankkia kaikki lippumiehet, tuomarit, yms ja huomaavat sitten, että kilpailuita ei kannata järjestää. Se, että SM kisoissa on kokoajan samat päätoimihenkilöt on varmaan hyvä asia, mutta eikös siihen ennen riittänyt kolme: Kilpailutapahtuman johtaja, tuomariston pj ja katsastuspäällikkö. Nuo tärkeimmät ja niiden tehtävä sitten "kouluttaa" kilpailuiden toimihenkilöt toimimaan oikein eli nopea perehdytys toimintatapoihin.

    • Kenestä

      Onko teillä tietäjillä ideoita ketä KTJ:si SM sarjaan ensi kaudelle?

    • Onkstietoovaiei

      Haku päättynyt? Oliko halukkaita? Vai tempastaanko taas vaan joku joka viittii kokeilla onneaan? Onko huhuja jo kuulunut kun virallista reittiä ei tiedotus toimi!?

    • Hulluseon

      ... joka sinne vapaaehtosesti sylkykupiks lähtee.

    • Sielläneon
      • Tuleekomikäänmuuttumaan

        Kommentteja? Onko hyvä vai huono?
        Muuttuuko mikään?


      • hdhgjhgde

        Hyvä alku. Vielä tautaa puuttua se yksi tärkeimmistä kun ei ilmotettu. Pääkatsastaja. Jokohan se vihdoinkin muuttus


    • Dkkdksl

      Tuo Shitting sais kyllä pysyä poissa kartingradoilta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe