Olis kiva kuulla miten olette selvinneet lentokoneessa ja ulkomailla paniikkihäiriön(ja ahdistuksen)kanssa?
Olisi aivan ihana lähteä ulkomaille lomailemaan...MUTTA pelko siitä miten selviäisin on suurempi ja suuri este lähtemään. ajattelen ett kauheeta jos siellä tulee hirvee olo... kuka auttaa ja sitt pelko siitä ett mitä jos iskee kauhee paniikki ettei pystys nousee koneeseen sieltä pois päin.(no, sinne jäätäs :) )
Matkailu Pattayalle.
6
72
Vastaukset
- MäKans2010
Kärsin myös ahdistuksesta ja paniikkihäiriöistä, mutta en anna tämän lannistaa.
Olen löytänyt sopivan lääkityksen.
Riittää, että tiedän rajani ja missä mennään. Ja minun kohdallani toimii myös se, että pääsee matkalle ja kauas pois hektisestä arjesta! :)
Tässähän puhutaan kuitenkin aika yksilökohtaisesta sairaudesta, joten jokaisella varmistaa laukeaa kohtaus eri tilanteissa ja eri asioiden vaikutuksesta.
Elämäntapoja muuttamalla olen pystynyt myös kontrolloimaan oloani (viina, tupakka ja kahvi pois).
Matkumppaniksi lähtee elämänkumppani, joka painii myös samaisten ongelmien parissa.
Ehkäpä se matkailu avartaa ja parantaa taas. :wink:
Onneksi kohta pääsee taas matkalle! - Vertaistukea2010
Älä ole huolissasi Maija, kyllä sinä siitä selviät kun oivallat alla olevan.
Paniikkihäiriö voi muuttaa elämän pelkäksi selviytymistaisteluksi, minkä takia kannattaa hakeutua tehokkaimmaksi osoittautuneeksi terapiamuotoon.
Tuore amerikkalainen tutkimus selvitti parhaan hoitomuodon paniikkihäiriöön. Kaikista tehokkaimmaksi terapiamuodoksi osoittautui kognitiivinen käyttäytymisterapia. Siinä korostuu yksilön vuorovaikutus muiden kanssa hetkessä eläen, ja tavoitteena on selvitä jatkossa paremmin nykytilanteessa.
Journal of Clinical Psychiatry -lehdessä julkaistuun tutkimukseen osallistui noin 200 paniikkihäiriön omaavaa ihmistä. Heidät jaettiin satunnaisesti niin, että jokainen pääsi kolmeksi kuukaudeksi johonkin paniikkihäiriön hoidossa yleisesti käytössä olevaan terapiamuotoon. Jokainen osallistui 45 minuutin istuntoon kerran viikossa.
Eniten paniikkihäiriöön saivat helpotusta ihmiset, jotka olivat osallistuneet kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan.
- Jos potilaat tulevat terapiaan ja jatkavat sitä sen sijaan, että jättäisivät sen kesken, on heillä paljon suurempi mahdollisuus huomata positiivisia tuloksia ja pärjätä paremmin, psykiatrian professori ja tutkija Barbara Milrod kertoo.
Lisäksi tutkimuksesta selvisi, että monet tahtovat enemmin hakeutua terapiaan lääkityksen sijaan.
Jos sinulla on paniikkihäiriö, voi parhain lääke näin ollen löytyä kognitiivisesta käyttäytymisterapiasta. Esimerkiksi Suomessa ohjataan paikoin ihmisiä pelkästään nettiterapiaan paniikkihäiriön hoidossa, joten lääkärin kanssa kannattaa ottaa esille myös muita vaihtoehtoja.- RakkaanOhje
Siis siirry nettiterapiasta kognitiiviseen terapiaan.
- Maija2010Maija2010
TULKAA RAKKAAT PATTAYAN PANIIKKISET MINUN TAVOIN KAAPISTA ULOS, SE HELPOTTAA.
OHESSA MINUN TARINANI, KUN OLET YRITTÄNYT NETTITERAPIALLA.
Minua 🐒 ahdistaa iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan.
Illalla on pakko ottaa opamox muuten sängyssä iskee paniikkikohtaus ja alkaan oireileen tänne palstalle.
Tätä ollut nyt muutaman vuoden VUODESTA 2005.
Nyt lääkkeet vaihdettiin citalopramiin, sitä syönyt pari viikkoa 10mg.
Illalla otan ketipinoria 2x25mg, se auttanut nukahtamaan ennen, mutta ilta paniikin alettua vaikutus hävinnyt.
Nyt harkinnassa jos sitä nostettaisi 25mg:lla, jos sillä pääsis opamox kierteestä pois.
Olen nukkumaan mennessä yrittänyt kuunnella meditaatio ohjelmaa mutta ei siitä apua ole ollut. Millä iltapaniikista eroon, oon väsynyt jo koko hommaan.
Päivällä ihan normaali olo mutta illasta iskee kauhean ahdistuksen.
Thaimaassa olen käynyt mutta ei siitä apua ole ollut.
Minulla on kokemusta paniikkihäiriöstäkin siis jo vuodelta 2005 lukien, sain liiallisen nettiterapian seurauksena sairaskohtauksen, joka poiki kaksi vuotta kestäneitä paniikkihäiriön kaltaisia oireita. Ei olleet kivoja ja kyllä siinä jotakin fyysistäkin oli.
Olin Pattayalla kaverin kanssa kun yhtäkkiä syke pomppasi kahteensataan.
Oireet ei ole loppunut vieläkään, mutta joka päivä aktiivisesti harjoitan nettiterapiaa. - makumies
chiangmain lerpan monologit ovat yksinpuheluiden aatelia. Invapoika oppi uuden sanan, paniikkihäiriö. Nyt aviomies toistelee sitä seuraavat 3kk kunnes oppii taas uuden sanan.
- KymmenesMaija
Minä olen se lienenkö kymmenes Maijasi, joka en lainkaan pidä kirjoituksistasi persläpilerppa ja siksipä laitan tämän pienen selvitykseni:
Minä PääMaija2010, sekä minun 9 KlooniMaijaani olemme päättäneet aktivoida näitä meidän kymmenen Maijan kirjoituksia siten, että jonain päivänä ne ovat kaikki samalla päivällä.
Näin me kaikki 10 Pattayan rakasta olemme estraadilla ihan ykkösinä ja kaikki muut kakkoset voivat vaivatta lukea meidän rakkaiden näkökantoja aivan kaikesta.
Terveisiä näin vielä kaikille rakkaille jotka meidän kirjoituksista pitävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803