The sims 4, ,ärsytykset ja outoudet.

Eiymmärrätätäpeliä

Onko niitä teillä? Mulla nämä:

Ärsytykset: ei voi samalla tavalla lukita ovia kuten kolmosessa (eli määrittää ovea käyttävät simit) ei voi ostaa vihanneksia yms kaupasta kuten kolmosessa.

Ihmetykset:
Naimisiin mennessä molempien sukunimet pysyvät ennallaan.
Pettämistä ei voi tunnustaa kuten kolmosessa.

13

2529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahtava aloitus.
      On ärsytyksiä, on outouksia - mutta on useita kehumisen aiheitakin.

      Ärsytysesimerkki 1: Syvällisesti klassista musaa kuuntelevat simit polkee jalkaa, nyökyttelee pontevasti lähes keskeytymättä, huitoo tahtia käsillä ja ajattelee sähkökitaroita - siihen katsomatta mitä luonteenpiirteitä niillä on ja riippumatta siitä ovatko itse rokkareita tai mitä hyvänsä.
      2: Simien (aikaisemmin paljon mainostettu) tunne-elämä syntyy yhtä paljon tai enemmän ympäristön avulla kuin niiden luonteenpiirteiden kautta - ja silti on tosi vaikea laatia niin suurta katastrofia, että simit todella huolestuisivat ja tekisivät jotain (pelaajan mielestä) ilmeisille ongelmille. Eeppinen esimerkki: oma talo palaa, yksi tai useampi perheenjäsen on tulessa ja muut seisovat aivan vieressä kadulla ja juttelevat tosi tyytyväisinä kaikessa rauhassa. No, okei, ei ole (vielä) palokuntaa TS4:ssä, mutta elleivät simit saa sammutinta käteen, niin voisivat edes huitoa ja huutaa apua ja/tai näytellä pelokasta.
      3: EA:n estoton ja asiakaskuntaa harhauttava mainostus tyyliin: "Sinä luot, sinä hallitset, sinä määräät!"
      Joo, niin teenkin, mutta pelifirman tyylillä. Simulaatiopeliin, jossa simit edelleen pissivät yms. housujaan laskematta ei ole (vielä) edes vaatteiden pesumahdollisuuksia, vai onko nyt juuri tullut, enkä vaan ole huomannut? Vaihtaa sentään voi, apu sekin. Astianpesukoneet tulivat kuitenkin vuosien vonkaamisen perästä TS4:äänkin sen jälkeen kun monet pelaajat olivat jo tottuneet simien puolesta siirtämään astiat lavuaariin tai roskikseen - tai antaneet siivouspalvelun hoitaa astiat.

      Ei kaiken tarvitse tietenkään pelissä sujua kuten elävässä elämässä. Ymmärrän, mut ei mun ole pakko hyväksyä. :)

      Kehumisesimerkki 1: Simien ilmeet joissakin keskustelutilanteissa on (mun mielestä) tosi mainioita.
      2: Jotkut animaatiot on hauskoja - ainakin alkuun.
      3: CAS ja rakentaminen (tietyin varauksin) toimivat.
      4: Taaperot ja vampyyrit toimivat (mun mielestä) hyvin.
      5. Kulissit on kauniita.

    • Simsimsim

      Mäkin ihmettelen, miksi eivät ota naimisiin mennessä jommankumman sukunimeä yhteiseksi.

      • "Mäkin ihmettelen, miksi eivät ota naimisiin mennessä jommankumman sukunimeä yhteiseksi."

        Mulla on melko pitkään toiminut modi, joka huolehti asiasta sillä tavoin että kosineen simin sukunimi tuli pariskunnan sukunimeksi. Modi meni luullakseni vanhaksi, kun piti ladata 12. 9. 2017 päivitys. Sen jälkeen on taas jääneet vanhat sukunimet käyttöön.
        Päivityksen sisällön voisin tarkistaa luettelosta, mutta SimGuru ”lemmikkivitsit sen kuin pahenevat” Gnomen jutut ovat nykyisin sen verran tyhmiä niin suomeksi kuin englanniksikin, etten ilkeä.

        Modi korjattaneen lähiaikoina. Siihen asti muutan nimet CAS:issa.

        Aloittajan mainitsemaan ovien lukitsemiseen on ehtinyt TS4:n olemassaolon aikana olla jo ainakin kaksi tilannetta korjaavaa modia. En ole niitä käyttänyt moniin kuukausiin, joten en tiedä niidenkään toiminnasta tällä hetkellä. Jos ei-toivottuja vierailijoita tulee, niin joku simeistäni komentaa ne muualle.


      • Simsimsim

        Mutta kun ne ei toivotut on perheenjäseniä, eli esim lapset/sisarukset/vanhemmat. Ei simit niitä häädä, pitää siis itse ohjailla. Ärsyttää kun ne menee toistensa huoneisii käyttää konetta tai lukemaan jotain.


      • Simsimsim kirjoitti:

        Mutta kun ne ei toivotut on perheenjäseniä, eli esim lapset/sisarukset/vanhemmat. Ei simit niitä häädä, pitää siis itse ohjailla. Ärsyttää kun ne menee toistensa huoneisii käyttää konetta tai lukemaan jotain.

        Oletko klikkaillut ovia viime aikoina? Lukitukset oviin tulivat peruspeliin kai joskus viime vuoden puolella. Lukkojen toiminta aiheutti ainakin aluksi jonkin verran tyytymättömyyttä, kun ovi piti ensin lukita kaikilta ja sitten klikata uudestaan ja määrittää kuka saa kulkea siitä. (Tosi ärsyttävää.) Scumbumbon modi oli pikkasen mukavampi ja saattaa olla vieläkin - ja MC Commanderissa on melko kätevä huijaus noihin ei-toivottuihin uteliaisiin. Simiä kerran klikkaamalla saa sen hipsimään muualle ilman että tarvii vaivata omaa simiä, mutta sitä ennen pitää tietenkin pelaajan valita piirakkavalikosta se MC ja sitten vielä huijaus. Se jouduttaa peliä kyllä siinä mielessä, ettei simin tarvitse keskeyttää kulloistakin touhuaan tunkeilijan takia. Pelaajaa semmoinen klikkailu kuitenkin... ärsyttää (?) :)


      • Simsimsim

        Klikkailin. Tulee vain vaihtoehto lukitse kaikilta/kaikki paitsi oma talous/salli työntekijät/lukitse kaikilta muilta paitsi similtä x (jota siis sillä hetkellä ohjaat) ei voi määrittää esim että ovea käyttää simit x ja y, simit a b ja c eivät voi. :(


    • Elisamariann

      Itseäni ärsyttää/häiritsee vuodenajat.
      Tuntuu näin suomalaisena kummalliselta laittaa joulukuusia ja kynttilöitä vaikka ulkona on sää mitä parhain. Saisi tulla jokin lisäri tai päivitys....

      Myöskin sisällä ollessa pidetää tietenkin kenkiä jalassa, totta kai! Miksi ne pitäisi ottaa pois, eiväthän ne kuljeta mitään roskaa sisälle(onneksi eivät)!

    • Eiymmärrätätäpeliä

      Löysinpä lisää ärsyttäviä juttuja!
      Kun sulla on perhe, ja taapero, ja meet toisen aikuisen mukana sen työpaikalle, nii se toinen aikuinen ei huolehdi siitä taaperosta.

    • Funtsin näitä ärsytyksiä ja outouksia samalla kun pelailin hissukseen menemään. Taitaa olla onnellisen pelin edellytys, ettei pelaaja paljoa kiinnitä huomiota omituisuuksiin. Niitä kun riittää.

      Ärsytyksistä taas on mun mielestä hyvä olla tietoinen, että osaa niitä pikkasen vältellä omassa pelissä. Mua esimerkiksi harmittaa, ettei pianoa soittava simi käytä animaatiossa pedaalia kertaakaan ja että sen kädet liikkuu koskettimien yllä musiikista riippumatta. Pianomusiikki sinänsä taas miellyttää muutamien kappaleitten kohdalla, joten piisin aikana katson yleisöä enkä soittajaa. No urkujen soitostakin pikkasen. Se on sen verran kamalan näköistä ja kuuloista, että laitan muuta musaa soimaan siksi aikaa että vampyyri ehtii harjoitella soittonsa. Ajatus on hyvä, mutta toteutus ontuu. Joku S.Bachin kipale synkässä kryptassa tekis terää - mut soita se Parlour-uruilla - YÄKS! Urkuja pidetään soitinten kuningattarena. Simeillä on tosi kurjat urut, joten siks ne kait suosii enemmän anarkiaa kuin monarkiaa. :) [Anna musiikin lahja simeillesi - osta niille joku typerä vingutin!]

      Säveltämisen aikana soiva jauhava meteli on vielä kamalampaa kuultavaa kuin vampyyrin valitus. Sen takia jätän simin säveltämään ja pelaan talouden muilla simeillä, jos niitä on. Karaokessa miehet laulaa keskenään samalla äänellä ja naiset keskenään samalla. En puutu fraseerauksiin, mut pikkasen ärsyttää, et piisi joka elävässä elämässä kestää kolmisen minuuttia vie similtä karaokessa neljäkymmentä. Apu tietenkin, et kuulijat voi hurrata tai buuata. Mihinkään se ei kyllä sitten näy vaikuttavan. Simit on niin fiksuja ettei ne mitenkään näytä tunteitaan noilta osin.

      Se, mihin kiinnitin huomiota omituisuuksien ja ärsytysten ohella oli, että mun mielestä pelin balanssia on paranneltu ja jokunen ilmeinen epäkohtakin korjattu. Ravintolassa sai pelissä tilattua mm. ruuat ja juomat samalla kertaa. Olispa kokki vielä oppinut tekemään huippulaatuisia annoksia, niin antaisin korkean ruokamyrkytysten määrän helpommin anteeksi. Tylsää, kun simin pitää ite korjata ravintola-annoksia ennen syömistä.

    • Siminsuhteet

      Musta olis kiva jos suhteessa tulisi takas se "tunnusta pettäminen" mitä jäin kaipaamaan kolmosesta :(

      • SimahtanutJokaEiKirjaudu

        Origin on ärsytys silloin kun se ei anna kirjautua tilille - niin kuin mulla tänään. :)


      • SimahtanutJokaEiKirjaudu
        SimahtanutJokaEiKirjaudu kirjoitti:

        Origin on ärsytys silloin kun se ei anna kirjautua tilille - niin kuin mulla tänään. :)

        Nyt taas toimii Origin. Eilen lähettelin erinäisiä viestejä EA-tukeen. Sieltä ilmestyi lukuisia valheellisia ilmoituksia, että oli muka lähetetty mun s-postiin ohjeet salasanan vaihtamisesta. Vaan eipä ollut lähetetty, kun tarkistin.
        Kiva kun muistavat, mutta voisivat vaikka ilmoittaa edeltä, kun lupaa kyselemättä poistavat salasanoja.
        Tänään sitten yllättäen täysin eilistä muistuttavan viestinnän jälkeen tosiaan ilmestyikin ohjeet yhteyslinkkeineen ja kirjautuminen Originiin onnistui niiden perusteella helposti. Pistin ilkeyttäni täysin saman salasanankin. Ei siinä ollut muuta vikaa, kuin että se oli huvin ja virkistyksen vuoksi poistettu.
        Eilisen EA-tuen sivun tavaamisen yhteydessä huomasin, että suomenkielinen tuki oli lopetettu (jos nyt oikein ymmärsin) jo 15.9.2017. Jos noin tosiaan on, lienee ymmärrettävissä ettei kukaan ole ohjeistanut serveriä, joka edelleen ohjaa keskustelemaan olemattomien henkilöiden kanssa suomenkieliselle sivulle. :)

        En ole keksinyt oliko tuo ärsyttämistä vai outoa käytöstä. Olisiko ollut molempia. Jokaisella on oikeus valita asiakkaansa, joten en voi moittia. Otan silti ilolla vastaan neuvoja sen suhteen miten jatkossa vältän joutumasta Originin salasanan kaappauksen uhriksi. TS4:ää haluaisin kuitenkin vielä pikkasen pelailla, joten en taida Originista päästä kokonaan eroon - vielä. Olisiko Steam parempi tai löytyykö muita vaihtoehtoja?


    • OutoSim

      "Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena."

      Kiitos hyvästä yrityksestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe